Saturday, May 19, 2012

ေမတၱာလက္ျဖင့္ခံယူ၍ က႐ုဏာလက္ျဖင့္ေပးေစခ်င္

 
ေမတၱာလက္ျဖင့္ခံယူ၍ က႐ုဏာလက္ျဖင့္ေပးေစခ်င္

အေတြးအျမင္တစ္ခုကို တင္ျပေဆြးေႏြးတဲ့အခါ တိုက္႐ုိက္ေတြးၿပီး တိုက္႐ုိက္သိျမင္ႏုိင္တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြရွိသလို၊ တိုက္႐ုိက္မသိ၊ မ ျမင္ႏုိင္တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကလဲ

အမ်ားႀကီးရွိေနတယ္။ ဇင္ဗုဒၶဘာသာမွာ ကိုအန္ (Koan) ဆိုတဲ့ စကားအသုံးအႏႈန္းတစ္ခုရွိတယ္။ “ျပည္သူ႔စကားထာ’’ လို႔ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုရမလားမသိ။ အဲဒီစကားကိုပင္ တခါတရံမွာ ဇင္ ရဒ္ဒယ္လ္စ္’’ (Zen Riddels) လို႔ ဖြင့္ဆိုထားတာ မ်ဳိးကို ေတြ႕ရတယ္။


၁။ ရဒ္ဒယ္လ္စ္-ဆိုတာ အေျဖကို မွန္းဆၿပီးသိရတဲ့ စကားထာမ်ဳိးပါ။
၂။ စိတ္ဝင္စားဖို႔ ေကာင္းတယ္။
ဂ်ပန္အေတြးအေခၚေတြ၊ အေနာက္တိုင္း ပညာေရး (Academic) နယ္ပယ္မွာ ဝင္ေရာက္ေနရာယူလာႏုိင္တာဟာ ဒီအေတြးအေခၚ ေတြေၾကာင့္လဲ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။


အေတြးအေခၚဆိုတာ ေလာကနယ္ပယ္ထဲမွာ ေနသူအားလုံး က်င့္သုံးေနတဲ့ ဘာသာရပ္တစ္ခုလို႔ ဆိုႏုိင္တယ္။ ဇင္ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားကေတာ့ ဒါကို ဘာသာေရးသင္ခန္းစာတစ္ခုအေနနဲ႔ အေလ့အလာျပဳၾကတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဇင္ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ရဲ့့ ‘ကိုအန္’ ေလးတစ္ခုကို ထုတ္ျပ မယ္။ တေန႔မွာ ဇင္ဘုန္းႀကီးေလး (၃) ပါး အလံတိုင္တစ္ခုအနီးမွာ ထိုင္ေနခဲ့ၾကတယ္။ အတူထုိင္ေနၾကရင္း ဇင္ဘုန္းႀကီးေလးတစ္ပါးက အလံတုိင္မွာလႊင့္ထူထားတဲ့ ေလနဲ႔အတူ တစ္လွပ္လွပ္လႈပ္ေနတဲ့ သာသနာ့အလံကို လက္ညႇဳိးညႊန္ျပၿပီး ‘ဟုိမွာၾကည့္၊ အလံေလးလႈပ္ေန တယ္’ လို႔ ႐ုတ္တရက္ဆိုသလို ေျပာလိုက္မိတယ္။ လက္ညႇဳိးညႊန္ျပရာကို ၾကည့္မိတဲ့ ဒုတိယဘုန္းႀကီးေလးက ‘အရွင္ဘုရားကလဲ အလံက လႈပ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေလက လႈပ္တာပါ’ တဲ့။ ဒီေတာ့ တတိယဘုန္းႀကီးေလးက သူတို႔ညႊန္ျပရာကို လွမ္းၾကည့္ရင္း ‘အရွင္ဘုရားတို႔ကလဲ အလံကလႈပ္တာလဲမဟုတ္ဘူး၊ ေလကလႈပ္တာလဲမဟုတ္ဘူး၊ စိတ္ကလႈပ္တာပါ’’ တဲ့။

ကဲ ဘာကလႈပ္ေနတယ္ဆိုတာကို စဥ္းစားၿပီး အေျဖညႇိၾကည့္ဖို႔ပါ။ စိတ္ကို႐ႈပ္ေထြးသြားေစရန္ မရည္ရြယ္ပါ။
႐ႈပ္ေထြးျခင္းဆိုတာ စိတ္နဲ႔ဆိုင္တဲ့ဘာသာရပ္တစ္ခုလို႔ဆိုရမွာပါ။ တကယ္ေတာ့ ႐ႈပ္ေထြးလွတဲ့ဒီေလာကႀကီးထဲမွာ စဥ္းစားစရာ အေၾကာင္း ေတြကမ်ားေတာ့ ပိုၿပီးစိတ္႐ႈပ္ၾကရတယ္။ စဥ္းစားစရာအေၾကာင္းေတြကလဲ အမ်ားသား။ မိဘႏွစ္ပါးအတြက္၊ မိသားစုမ်ားအတြက္၊ ညီအကိုေမာင္ႏွမမ်ားအတြက္၊ ဘဝၾကင္ေဖာ္မ်ားအတြက္၊ ကိုယ့္ေလွ်ာက္ရမဲ့ ဘဝခရီးလမ္းအတြက္ စဥ္းစားၾကရတာ။ ဒါကဆိုရွယ္နဲ႔စပ္တဲ့ အေတြးေတြပါ။ တိုင္းျပည္နဲ႔စပ္ဆိုင္တဲ့အေတြးေတြ၊ ဘာသာ၊ သာသနာနဲ႔ စပ္ဆိုင္တဲ့အေတြးေတြဆိုတာလဲ ရွိေသးတယ္။ မိသားစုန႔ဲဘဝထဲမွာ ေနတယ္ဆိုေပမဲ့ ဘာသာတရားရဲ႕အဆုံးအမအမ်ားကို ခံယူထားသူမ်ားမို႔ ဘာသာ၊ သာသနာအေရးဟာ ကိုယ့္အေရးလိုသေဘာထားၿပီး ေတြးသင့္တာမ်ားကို ေတြးၾကည့္ၾကဖို႔ပါ။ မိသားစုအတြက္ မိသားစုဝင္မ်ားမွာ တာဝန္ေတြရွိေနသလို ဘာသာ၊ သာသနာအတြက္ ဘာသာ ဝင္မ်ားမွာ တာဝန္ေတြဆိုတာ ရွိေနမွာပဲ။ တာဝန္ရွိရင္ေတာ့ တာဝန္သိဖို႔ေတာ့ လိုမွာေပါ့။ စဥ္းစားႏုိင္ဖို႔ပါ။


စဥ္းစားတယ္ဆိုတာ မ်ားေသာအားျဖင့္ အလကားစဥ္းစားေနတာမ်ဳိးေတာ့လဲ မဟုတ္ဘူး။ စဥ္းစားရတဲ့အေၾကာင္းရင္းေတြ ရွင္းမ်ားရွင္း သြားေလမလားလို႔ စဥ္းစားၾကတာပါ။ ဒါေပမဲ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ စဥ္းစားရင္း စဥ္းစားရင္း ပိုမိုၿပီး႐ႈပ္ေထြးသြားတတ္ၾကတယ္။ ျဖစ္ႏုိင္ ရင္ေတာ့ မစဥ္းစားပဲေနႏုိင္ရင္ ေကာင္းတာေပါ့။ တကယ္ကို မစဥ္းစားခ်င္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ နည္းလမ္းေလး ေပးခဲ့ပါမယ္။ အဲဒီနည္းလမ္း ကေတာ့ သတိတရားနဲ႔ေနတတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါလို႔။ စဥ္းစားသူမ်ားအတြက္ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ ေလာကႀကီးကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ လူေတြကို ရွုတ္ေထြး ေအာင္ မလုပ္ဘူး။ လူေတြကသာ ကိုယ့္စိတ္ကို ႐ႈပ္ေထြးေအာင္ လုပ္ေနၾကတာ။ ေလာကႀကီးကို အျပစ္မတင္ၾကဖို႔ပါ။ ၾကည့္ပါဦး။ လူေတြရဲ့စိတ္ေတြမွာ စိတ္ခံစားမႈေတြ၊ စိတ္ေကာက္မႈေတြ၊ စိတ္ဆိုးမႈေတြ၊ စိတ္ပ်က္မႈေတြ၊ စိတ္တိုမႈေတြ၊ စိတ္႐ႈပ္ေထြးမႈေတြ၊ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ-စသည္ျဖင့္ စိတ္နဲ႔စပ္ၿပီး႐ႈပ္ေထြးေနၾကတာ။ ဒါကို လူေတြက ျပႆနာလို႔ယူဆတာ။ စိတ္နဲ႔ဆိုင္တဲ့ျပႆနာေပါ့။


ျပႆနာဆိုတာ ကိုယ္ကရွာလို႔ရတဲ့ ျပႆနာမ်ိဳးရွိသလို၊ ကိုယ္ကမရွာပဲ ကိုယ္ထံေရာက္လာတဲ့ ျပႆနာမ်ဳိးလဲ ရွိတတ္တယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပႆနာဆိုတာ လက္ခံထားသင့္တဲ့ အရာမ်ဳိးမဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုေတာ့ လူတုိင္းနီးနီး နားလည္ထားၿပီး ျဖစ္မွာပါ။ ဒီလို႐ႈပ္ေထြးလွတဲ့ ျပႆနာေတြကိုရွင္းခ်င္ရင္ ျပႆနာဆိုတာဘာလဲဆိုတာ ႀကိဳတင္သိ ထားရမွာ။ ျပႆနာကိုသိထားၿပီးမွ ဝိုင္းဝန္းေျဖရွင္းလို႔ရမွာ။
ျပႆနာဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္ကို စာနဲ႔ေပနဲ႔ရွင္းရမယ္ဆိုရင္ ‘’အေျဖလိုေနတဲ့ေမးခြန္း’’လို႔ ဆိုရမွာပါ။ ၃ အရပ္စကားနဲ႔ ေျပာရင္ေတာ့ ျပႆနာဆို တာ သေဘာတူညီမႈမရေသးတဲ့ သေဘာထားကြဲလြဲမႈ-လို႔ဆိုရမွာပါ။ ေလွေမွ်ာရင္ ေလွနဲ႔လိုက္ရတယ္။ ေငြေျမာရင္ ေငြနဲ႔ လုိက္ရတယ္ဆိုတဲ့ ေလာကအဆို ရွိထားတယ္။

အဲဒီသီအိုရီအရဆိုရင္ ေငြေၾကးေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ျပႆနာမ်ဳိး ျဖစ္ေနခဲ့ရင္ ေငြေၾကးနဲ႔ပဲရွင္းမွ ရႏုိင္တယ္။ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ျပႆနာမ်ဳိးဆိုရင္လဲ စိတ္နဲ႔ရွင္းမွ ရႏုိင္တယ္ဆိုတဲ့သေဘာပါ။ ဒီသီအိုရီကို အခါခပ္သိမ္းမွန္တယ္လို႔ေတာ့ ယူဆလို႔မရ ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ လူ႔ေလာကမွာျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာေတြက ေထာင္ေသာင္းမက ရွိေနတာ။
ျမန္မာႏုိင္ငံနဲ႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြမွာ ျပႆနာေတြအမ်ားႀကီးရွိေနတယ္လို႔ အမ်ားကေျပာၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ လူမ်ဳိးတိုင္းမွာ ျပႆနာ ဆိုတာကေတာ့ ရွိေနၾကတာပဲ။ ႏုိင္ငံေရးျပႆနာ၊ ဘာသာေရးျပႆနာ၊ စီးပြားေရး ျပႆနာ၊ လူမႈေရးျပႆနာ-စတဲ့ ျပႆနာေတြကေတာ့ စုံေနမွာပါ။ ျပႆနာႀကီးတယ္၊ ငယ္တယ္လို႔ ဆုံးျဖတ္ေျပာဆိုႏုိင္ဖို႔ကေတာ့ တိုင္းတာတဲ့စံႏွုန္းေပၚမွာ မူတည္တယ္။

ဒီလိုဆို ဘယ္လုိတိုင္းတာ မလဲလို႔ စဥ္းစားတဲ့အခါ ေလာက အျမင္နဲ႔ စဥ္းစားမလား၊ ဓမၼအျမင္နဲ႔ စဥ္းစားမလား၊ တစ္ခုခုနဲ႔ စဥ္းစားႏုိင္ၾကဖို႔ပါ။ လူေလာကမွာ လြတ္လပ္ စြာ ေျပာဆိုခြင့္မရွိတာတို႔၊ လြတ္လပ္စြာပုံႏွိပ္ထုတ္ေဝေရးသားခြင့္မရွိတာတို႔၊ ဘာသာေရးလြတ္လပ္ခြင့္မရွိတာတို႔ဆိုတာ လူမွု ျပႆနာေတြရဲ့ အေျခခံအေၾကာင္းတရားေတြလို႔ အဆိုျပဳထားၾကတယ္။ ဒါကလဲ ႏုိင္ငံေရးနယ္ပယ္မွာ ႏွစ္ဖက္သေဘာတူဖို႔ခက္တဲ့ ျပႆနာမ်ဳိးပါ။ အဲဒီလို သေဘာတူညီမႈမရႏုိင္ၾကလို႔လဲ ျပႆနာဆိုတာျဖစ္ေနတာ။ ႐ႈပ္ေထြးတဲ့ လူ႔ေလာကရဲ့ အေတြးအျမင္ေတြပါ။
ဓမၼအျမင္နဲ႔ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ‘သီလနဲ႔ျဗဟၼစိုရ္’ ဟာ လူတစ္ေယာက္မွာ ဂုဏ္သိကၡာရွိ၊ မရွိကို တိုင္းတာႏုိင္တဲ့ အေျခခံဓမၼမွတ္ေက်ာက္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ လူတစ္ေယာက္ရဲ့ဂုဏ္သိကၡာဆိုတာ သီလသိကၡာေပၚမွာ အမ်ားႀကီး မူတည္ေနပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ သီလသိကၡာက ကိုယ္နဲ႔ႏႈတ္ကို ယဥ္ေက်းေစႏုိင္လို႔ပါ။

ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္က်င့္သိကၡာမရွိတဲ့ပုဂၢဳိလ္၊ အမ်ားရဲ႕အျပစ္ေတြခ်ည္းပဲ ရွာေနတတ္တဲ့ပုဂၢဳိလ္၊ အတၱ လြန္းကဲတဲ့ပုဂၢဳိလ္၊ဒီလိုပုဂၢဳိလ္ေတြမွာ ဂုဏ္ သိကၡာဆိုတာ ရွိႏုိင္ဖို႔အခက္သား။ ဂုဏ္သိကၡာမရွိတဲ့အျပင္ ျပႆနာကိုပါ ေမြးဖြားေပးေနသူေတြလို႔ ဆိုရမွာပါ။ သတ္ျခင္း၊ ခိုးျခင္း၊ သူမ်ားအိမ္ယာမ်ားကို ေစာ္ကားျခင္း၊ ေဖာက္ျပန္ျခင္း၊ ျပစ္မွားက်ဴးလြန္ျခင္းစတဲ့ သူတို႔ျပဳလိုက္တဲ့ဒီအမႈေတြဟာ အမ်ားအတြက္ ျပႆနာေတြျဖစ္ေစခဲ့တယ္။ အမ်ားအက်ဳိးကိုလိုလားတဲ့ ေမတၱာစိတ္ကအားနည္းေနေတာ့ သူမ်ားရဲ႕အတင္းအဖ်င္းေတြကို မေမာႏုိင္မပမ္းႏုိင္ေျပာေနတာ၊ သနားၾကင္နာတဲ့ က႐ုဏာစိတ္က သတၱိညံ့ေနေတာ့ သူမ်ားနစ္နာေအာင္ အျပင္းအထန္ အားထုတ္ေနတာ၊ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး၊ လူမႈေရးစသည္ေတြမွာ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ပုဂၢဳိလ္မ်ားကို ေတြ႔ရျပန္ေတာ့ မနာလိုစိတ္ေတြ၊ ဝန္တိုစိတ္ေတြ၊ မ႐ႈစိမ့္ႏုိင္တဲ့စိတ္ေတြ၊ဒီစိတ္ေတြက ထႂကြကေသာင္းၾကမ္းလာတာ။ သူ႔မွာ ဘယ္လုိလုပ္ၿပီး မုဒိတာစိတ္ေတြးပြားႏုိင္ေတာ့မွာလဲ။ ယုံၾကည္ခ်က္ျခင္း၊ ခံယူခ်က္ျခင္း၊ အေတြးအျမင္ျခင္း မတူတဲ့အခါ တစ္ဖက္သားအေပၚမွာ နားလည္မႈလြဲေနတတ္တာတို႔၊ ခြင့္မလြတ္ႏုိင္ေတာ့ တာတို႔၊ သည္းခံ စိတ္ မေမြးႏုိင္ေတာ့တာတို႔၊ ဒါေတြဟာ ဥေပကၡာႏွလုံးသားမွာ ဒဏ္ရာရေနသူတို႔ရဲ့ လကၡဏာအမွတ္ အသားလို႔ ဆိုရမွာပါ။

ဒီစိတ္မ်ဳိးေတြဝင္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ မေခၚမေျပာႏုိင္ေတာ့တာမ်ဳိးတို႔၊ မ်က္ႏွာထားတင္းမာေနတာမ်ဳိးတို႔ဆိုတာ သိသာထင္ရွာေနေတာ့တာ။ဒီလိုပုဂၢဳိလ္ေတြကို ေတြ႔ဖူးၾကမွာပါ။ အရိယာအျဖစ္သို႔လဲ မေရာက္ႏုိင္္ေသး၊ ဝိပႆနာစခန္းမ်ားသို႔လဲ မသြားႏုိင္ၾကရွာေသးလို႔ သတိတရားကို ေကာင္းစြာ ေဆာင္မထားႏုိင္ၾကေသးတဲ့ ပုထုဇဥ္ေတြအတြက္ ျပႆနာေတြျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ ဘာမွဆန္းေတာ့တာမဟုတ္ပါ။ စဥ္းစားႏုိင္ၾကဖို႔ပါ။
႐ႈပ္ေထြးေနတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ့ မ်က္ေမွာက္ေခတ္အေျခအေနေတြကို ေလ့လာသုံးသပ္ၾကည့္တဲ့အခါ ပညာေရး၊ စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရး၊ ကိုယ့္က်င့္သိကၡာျမင့္မားေရးနဲ႔ သာသနာေတာ္အေရးေတြကအစ တိုင္းေရး၊ ျပည္ေရး ေတြအထိ ေနရာတိုင္းမွာ ျပႆနာအသြင္ကို ေဆာင္ေနတယ္လို႔ဆိုၾကတယ္။ မ်ားျပားလွတဲ့အေရးေတြမို႔ တျခားအေရးေတြကိုခဏထားၿပီး သာသနာေတာ္အေရးတစ္ခုကိုပဲ နဲနဲေဆြး ေႏြးခ်င္ပါတယ္။

ႏုိင္ငံတြင္းမွာ ျပည္သူေတြ ကိုယ္က်င့္သိကၡာမ်ား ပ်က္ျပားေနျခင္းဟာ သာသနာေတာ္ေရးနဲ႔ ဆိုင္၊ မဆိုင္စဥ္းစားၾကည့္ဖို႔ပါ။ သားသမီးမ်ားရဲ့အေရးဟာ မိဘမ်ားအေရးျဖစ္သလုိ၊ မိဘမ်ားရဲ့အေရးဟာလဲ သားသမီးမ်ားရဲ့အေရးဆိုတာ သိထားၾကရမွာပါ။ ယေန႔ေခတ္ ႀကီးႀကီးငယ္ငယ္ လူရြယ္လူငယ္မ်ား ကိုယ္က်င့္သိကၡာေတြပ်က္ျပားေနျခင္းဟာ လူမ်ဳိးဘာသာ သာသနာအေရးလို႔ ဆိုႏုိင္၊ မဆိုႏုိင္ စဥ္းစား ႏုိင္ဖို႔ပါ။ ဆင္းရဲလို႔အက်င့္ပ်က္ရတာလား၊ အက်င့္ပ်က္လို႔ ဆင္းရဲၾကတာလား ဆိုတာကိုလဲ ေဆြးေႏြးႏုိင္ဖို႔ပါ။


ဆင္းရဲျခင္းအေၾကာင္းေတြက မ်ားစြာရွိေကာင္းရွိမယ္။ ဒါေပမဲ့ဒီအေၾကာင္းတရားေလးပါးကေတာ့ အဓိကက်မယ္လို႔ ထင္မိတယ္။ စဥ္းစား ႏုိင္ဖို႔ပါ။ ဆင္းရဲျခင္းအေၾကာင္းေတြထဲမွာ …
(၁) တုိင္းျပည္တစ္ခုရဲ့ စီးပြားေရးေပၚလစီနဲ႔သက္ဆိုင္ေနသလား။
(၂) အလုပ္လုပ္ၾကရာမွာ လုံ႔လဝီရိယနဲ႔ အလုပ္မလုပ္ၾကလို႔လား။
(၃) တိုင္းသား ျပည္သူေတြ အေသာက္အစားနဲ႔ ေလာင္းကစားမႈေတြ၊ အေပ်ာ္အပါး (ကာမ) မႈေတြ မ်ားလြန္းေနလို႔လား။
(၄) ရွာလို႔ရလာတဲ့ စီးပြားဥစၥာထဲမွ ဝင္ေငြနဲ႔ထြက္ေငြ မွ်တေအာင္ေခြၽတာသုံးစြဲတတ္တဲ့အသိပညာေတြ မရွိၾကလို႔လား။
အေျဖရွာႏုိင္ၾကဖို႔ပါ။ သီလမရွိတာနဲ႔ ဆင္းရဲတာ ဘာမွမဆိုင္ပါဘူးလို႔ေတာ့ ေျပာလို႔မရဘူး။

အဲဒီလိုေျပာခဲ့မယ္ဆိုရင္ ‘သီလေစာင့္မွ အူမ ေတာင့္တယ္’ ဆိုတဲ့ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတို႔ရဲ႕ စကားရယ္၊ သီလနဲ႔ျပည္စုံတဲ့သူဟာ ေတာင့္တတဲ့ အလုိဆႏၵမ်ားကို ျပည့္ဝေစႏုိင္တယ္လို႔ ေဟာထားတဲ့ ဘုရားစကားရယ္၊ ဒီစကားေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္သြားမွာေပါ့။ ဒီေလာကမွာ ဆင္းရဲတဲ့ဆုကို ေတာင္းတတဲ့လူဆိုတာ ရွိႏုိင္ မယ္မထင္ပါ။ ရွိခဲ့မယ္ဆိုရင္လဲ ထိုလူဟာ ပုံမွန္လူေတာ့ မဟုတ္တန္ရာ။
ျပည္သူ၊ ျပည္သားေတြဆင္းရဲေနၾကတာဟာ ကံတရားေၾကာင့္ပါလို႔ဒီလိုအေျဖမ်ဳိးကို လြယ္လြယ္နဲ႔ေတာ့ မေျဖသင့္ဘူး။ ‘ကံသာလွ်င္အမိ၊ ကံသာလွ်င္အဖ’ လို႔ ဘုရားေဟာစကားရွိထားတာမွန္ေပမဲ့ ပေယာဂသမၸတၱိ (ဉာဏ္ ငီရိယ စေသာပေယာဂရွိျခင္း) ကင္းေနခဲ့ရင္ ယခုမ်က္ ေမွာက္ဘဝမွာ ရွင္ဘုရင္သားလဲ ရွင္ဘုရင္မျဖစ္ႏုိင္သလို၊ သူေ႒းသားလဲ သူေ႒းမျဖစ္ႏုိင္ပါ။

ကုေဋရွစ္ဆယ္ႂကြယ္ဝတဲ့ သူေ႒းသားဟာ ပညာမတတ္၊ လုံးလမရွိ၊ အသုံးအျဖဳန္းႀကီး၊ မူးရစ္ေပ်ာ္ပါးျခင္းနဲ႔သာ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ေလေတာ့ ေနာက္ဆုံးခြက္စုတ္တစ္ခုန႔ဲ ေတာင္းစားရ တဲ့အျဖစ္ကို ေရာက္သြားရတာပါ။ ကုေဋရွစ္ဆယ္သူေ႒းသားဝတၳဳကို လူတိုင္းနီးနီးၾကားဖူးထားတာမို႔ အက်ယ္ခ်ဲ႕၍မေရးလို႔ေတာ့ပါ။ ပစၥဳပၸန္ ဘဝမွာ ဘာမွမလုပ္ပဲ၊ ဘာမွအားထုတ္ပဲ ‘ကံတရားေၾကာင့္ ဆင္းရဲရတာပါလို႔’ ကံကိုခ်ည္း ႐ုိးမယ္ဖြဲ႔ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သက္ရွိ၊ သက္မဲ့အရာ အားလုံးဟာ ဖန္ဆင္းရွင္အလိုၾကျဖစ္ရတယ္လို႔ ယုံၾကည္လက္ခံထားတဲ့အယူဝါဒနဲ႔ ဘာမွထူးေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။ သတိျပဳႏုိင္ၾကဖို႔ပါ။


ကံကိုပယ္ရင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မဟုတ္ေတာ့ဘူးလို႔ ေစာဒကတက္လာႏုိင္တယ္ဆိုတာကိုလဲ သိထားရမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ ျပည္သူ၊ ျပည္သားမ်ား ဆင္းရဲေနရတဲ့ကိစၥမွာ ကံကိုခ်ည္း ႐ုိးမယ္ဖြဲ႔ေနလို႔ မရႏုိင္ပါ။ အခုလိုေျပာဆိုေနျခင္းဟာ ကံကိုပယ္ေနျခင္းမဟုတ္ပါ။ ဉာဏ္မယွဥ္ႏုိင္လို႔ မွားယြင္းစြာယုံၾကည္ထားတဲ့ မိစာၦဒိ႒ိအယူမ်ဳိးကို ပယ္ႏုိင္ေအာင္ ေျပာေနျခင္းပါ။ ကံ ဉာဏ္ ဝီရိယ သုံးပါကို အခ်ဳိးညီညီ အားထုတ္မႈမျပဳပဲ ကံကိုခ်ည္းအျပစ္ပုံခ်၍မရပါ။ ဥပမာ၊ ေတာေက်ာင္း၊ ရြာေက်ာင္းေတြမွာ ေက်ာင္းသား၊ ကိုရင္ေတြနည္းပါးသြားတာ (သို႔မဟုတ္) လုံးဝမရွိ ေတာ့တာဟာ ကံေၾကာင့္ခ်ည္းမဟုတ္ပါ။ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ဗုဒၶဘာသာအသင္းအဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ရြာသူ၊ ရြာသားမ်ားရဲ့ ပေယာဂသမၸတၱိအားနည္းမႈေၾကာင့္လဲ ျဖစ္ရတယ္ဆိုတာ သိထားၾကဖို႔ပါ။ ေခတ္ကာလေတြ ေျပာင္းလဲလာတာနဲ႔အမွ် ေခတ္ပညာေတြကို သင္ခ်င္ရွာၾကတဲ့ ေက်ာင္းသား၊ ကိုရင္မ်ားဟာ ေခတ္ပညာမ်ားကို သင္ၾကားမေပးႏုိင္တဲ့ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းမ်ားမွ ထြက္ခြာခဲ့ၾကရၿပီး၊ ေခတ္ပညာမ်ားကို သင္ၾကားေပးႏုိင္တဲ့ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားသို႔ ေျပာင္းေရႊ႔႔႔ပညာသင္ၾကားၾကရတာပါ။

ပညာကိုလိုခ်င္ရွာၾကတဲ့ ေက်ာင္း သား၊ ကိုရင္မ်ားရဲ့ ဘဝေလးမ်ားကို စာနာစိတ္နဲ႔ နားလည္ ေပးႏုိင္ၾကမယ္ရင္ သူတို႔ရဲ့ ခြဲခြာျခင္းဟာ မတတ္သာလို႔သာ ခြဲခြာရျခင္းဆိုတာကို ေျပာလုိရင္းပါ။ ကိုယ့္ဆရာ၊ ကိုယ့္ဘုန္းႀကီးကို သူတို႔လဲ ဘယ္ခြဲခြာသြားခ်င္ၾကမလဲ။ ခြဲခြာၾကရတဲ့အခ်ိန္မွာ သူတို႔ရဲ့မ်က္ဝန္းအိမ္မ်ားမွာ မ်က္ရည္စေတြ ေဝ့ဝဲေနတဲ့ ေက်ာင္းသား၊ ကိုရင္မ်ားရဲ႕မ်က္ႏွာေလးမ်ားကို စာ႐ႈသူတို႔ ေတြ႔ဖူး၊ ျမင္ဖူးၾကမွာပါ။
အဲဒီလို ျဖစ္ရတာဟာလဲ ကံပဲမဟုတ္ဘူးလား။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ ဆင္းရဲမြဲေတၿပီး၊ ကိုယ္က်င့္တရားေတြ ပ်က္ျပားေနတာဟာလဲ ကံတရား ေၾကာင့္ပဲမဟုတ္ဘူးလားလို႔ ကမၼဝါဒ (ကံကို ယုံၾကည္ထားလြန္းတဲ့သူ) က ေမးခြန္းေတြ ဆက္တိုက္ေမးလာႏုိင္တယ္။ ဒီေမးခြန္းေတြကို ေတာင္ၿမဳိ႕ မဟာဂႏၶာ႐ုံဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ေျဖၾကားထားၿပီးျဖစ္တယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ‘အရာရာ ကံကိုခ်ည္းစြဲလမ္းသူမ်ား လည္း ‘ပုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိ’ေခၚ မိစာၦဒိ႒ိ တမ်ဳိးမွ မလြတ္ကင္းဘဲ ရွိၾကေလသည္။ ထုိဒိ႒ိ၏ယူမွားပုံကား ‘ယခု မ်က္ျမင္သတၱဝါေတြသည္ ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာအေၾကာင္းအက်ဳိးကို ခံစားရ၏။

ထုိအက်ဳိးအားလုံးသည္ ေရွးကျပဳခဲ့ဘူးေသာ ကံေၾကာင့္ခ်ည္းသာ ျဖစ္၏’ ဤသို႔စသည္ျဖင့္ ယူေလသည္။ မိစၧာအယူကိုစဥ္းစားလွ်င္ ‘မေကာင္းလည္းကံ ေကာင္းလည္းကံ’ ကံတစ္ခုကိုသာ စြဲလမ္းၾကေသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ကလည္း ထို ပုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိမွ မလြတ္သည္ကို ေတြ႔ရေပသည္’’ဟု ကံကိုယုံၾကည္မႈႏွင့္စပ္၍ အတိအက်ေျဖၾကား ထားခဲ့၏။ (ကိုယ္က်င့္အဘိ”မၼာ ႏွာ-၂၃၄) ကံကိုယုံၾကည္ယုံ႐ုံမွ်နဲ႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ႏုိင္၊ မျဖစ္ႏုိင္ဆင္ျခင္ၾကည့္ႏုိင္ဖို႔ပါ။
ျမန္မာျပည္က ဆရာေတာ္ခပ္မ်ားမ်ားဟာ ေတာေက်ာင္း၊ ရြာေက်ာင္းမ်ား၌ ေက်ာင္းသား၊ ကိုရင္မ်ား တစ္ေန႔တစ္ျခား နဲပါးလာျခင္းကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ စိုးရိမ္စိတ္ေႏွာလ်က္ သာသနာေတာ္အေရးအတြက္ အႀကိမ္ႀကိမ္ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား လုပ္ျဖစ္ၾကတယ္ဆိုတာၾကားသိရ၍ ဝမ္းသာ မိပါ၏။

ထိုအေရးမ်ားကို ႏွစ္မ်ားစြာကပင္ ၾကဳိတင္၍ ျမင္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ ေတာင္ၿမဳိ႕မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကဒီလုိျဖစ္ေနျခင္းဟာ ‘ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ သာသနာေရးအသက္ငင္ေနျခင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္’ ဟု ေကာက္ခ်က္ခ်ျပေတာ္မူခဲ့တယ္။ ဆင္းရဲလို႔ ကိုယ္က်င့္ တရားေတြပ်က္ျပားတာ ျဖစ္နုိင္သလို၊ ကိုယ္က်င့္တရားပ်က္ျပားလို႔ ဆင္းရဲတာလဲ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဆင္းရဲလို႔ သာသနာကိုစြန္႔ရဲတာလဲ ျဖစ္ႏုိင္သလို၊ ဘာသာ၊ သာသနာစိတ္၊ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္အားနည္းလို႔ ဘာသာ၊ သာသနာကို စြန္႔ရဲတာလဲျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ သာသနာေတာ္အေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသားေရးမ်ားကို ေရွ႔တန္းမွေဆာင္ရြက္ေတာ္မူၾကတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား။ အမ်ုိဳးသားေရးဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ဘာသာေရးအသင္းအဖြဲ႔ေခါင္ေဆာင္မ်ား သတိမူသင့္တဲ့ကိစၥမ်ဳိးပါ။ သိမ့္ေမြ႔လွတဲ့ ဘာသာေရးအစ္ရွဴး (issue) ျဖစ္လို႔ အေလးအနက္ထားၿပီး စဥ္းစားႏုိင္ၾကဖို႔ပါ။


ယေန႔မ်က္ေမွာက္ကမၻာမွာ စီးပြားေရးသမားမ်ားက သူထထက္ငါ ေနရာဦးၿပီး၊ အက်ိဳးအျမတ္မ်ားမ်ား ရရွိႏုိင္ဖို႔ ကမၻာတစ္ခြင္ကို ေျခဆန္႔ ေနၾကတယ္။ ဒုတိယေျခလွမ္းအေနနဲ႔ စၾကာဝဠာတြင္းရွိ ၿဂိဳဟ္မ်ားဆီသို႔သြားၿပီး ေနရာဦးႏုိင္ဖို႔ ေျခလွမ္းမ်ားပင္ျပင္ဆင္ေနၾကတယ္။ ထိုနည္း တူစြာပဲ ကမၻာအရပ္ရပ္ရွိ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ဘာသာေရးအသင္းအဖြဲ႔မ်ားဟာ ကိုယ္ယုံၾကည္ခ်က္ရွိထားတဲ့ ဘာသာတရားရဲ့ တရား”မၼမ်ား၊ ယဥ္ေက်းမႈ”ေလ့ထုံးမ်ားကို ကမၻာေျမေပၚအႏွံ႔ လႊမ္းမိုးေနရာယူႏုိင္ဖို႔ ကိုယ္အား၊ ဉာဏ္အား၊ “နအားေတြနဲ႔ သာသနာျပဳမစ္ ရွင္ေတြ (mission) ေတြကို နည္းဗ်ဴဟာ (၂) မ်ဳိးကိုသုံးၿပီး သူ႔ထက္ငါ အၿပဳိင္ေစလြတ္ေနၾကတယ္။ စိတ္ဝင္စားစရာပါ။

သူတို႔သုံးတဲ့ နည္းဗ်ဳဟာ (၂) မ်ဳိးက –

(၁) မစ္ရွင္နည္း။ ဒီနည္းက စစ္တပ္မ်ားလို ေရွ႕တန္းမွာ စစ္မ်က္ႏွာဖြင့္ၿပီး တိုက္တဲ့နည္း။ ဆိုလိုတာက တရားစာအုပ္ေတြကို ျဖန္႔ေဝမယ္။ ျပည္သူ၊ ျပည္သားေတြ နားထဲေရာက္ေအာင္ တရားေတြကို ေဟာေျပာမယ္၊ အိမ္ေပါက္ေစ့၊ ရြာေပါက္ေစ့၊ ၿမဳိ႔ေပါက္ေစ့ရပ္ၿပီး လူေတြကိုစည္းရုံးမယ္၊ တရားဓမၼေတြကို ေဆြးေႏြးမယ္။ ဒီလိုနည္းနဲ႔ စည္းရုံးတာ။

(၂) ေထာက္ပို႔နည္း။ ဒီနည္းက ဘာနဲ႔ တူလဲဆိုေတာ့ ေရွ႕တန္းက စစ္မ်က္ႏွာဖြင့္ၿပီးတိုက္သြားတဲ့ေနရာေတြကို ေနာက္ထပ္မစ္ရွင္ေတြလႊတ္ၿပီး သူတို႔ရဲ့ဘာသာတရားေတြ အေျခ က်ႏုိင္ဖို႔ ရပ္ရြာေတြကို ျပဳျပင္ေပးျခင္း၊ စာသင္ေက်ာင္းေတြေဆာက္လုပ္ေပးျခင္း၊ ေဆးခန္းေတြေဆာက္လုပ္ေပးျခင္း၊ ကေလးသူငယ္မ်ားကို စာသင္ေပးျခင္း၊ ကေလးသူငယ္မ်ားအား စားစရာ၊ ဝတ္စရာ၊ ေနစရာမ်ားေပး၍ ဆြဲေဆာင္ျခင္း၊ ရြာသူ၊ ရြာသားမ်ားကို စည္းရုံးျခင္း၊ မိဘမ်ား အားလဲပံ့ပိုး၍ စည္းရုံးျခင္းဒီနည္းေတြကို အသုံးျပဳတယ္။

ဒီနည္း (၂) နည္းကို မစ္ရွင္ေတြက အားနဲ႔အင္နွင့္အတူ ေငြေၾကးဓနမ်ားပါသုံးၿပီး သာသနာျပဳေနခ်ိန္မွာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ အမ်ဳိးသားေရးေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ ‘ဒါတို႔ျပည္ (ေျပ) ဒါတို႔ေျမ’’ လုပ္ေနၾကတုံး ရွိေနၾကေသး၍ စိုးရိမ္တတ္သူတို႔အတြက္ စိုးရိမ္ဖြယ္ျဖစ္ေနမွာပါ။ ဘာမွမလုပ္လို႔ကေတာ့၊ ဘာမွျဖစ္မလာဘူးဆိုတာ ရဟန္းရွင္လူမ်ား သတိျပဳႏုိင္ၾကဖို႔ပါ။

ေခတ္မွီတဲ့ မစ္ရွင္နည္းဗ်ဴးဟာေတြနဲ႔ အရွိန္အဟုန္ျမွင့္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ေနၾကေတာ့ ဘာသာေရးအေျခခံနည္းၿပီး ဆင္းရဲတဲ့မိသားစုမ်ား အတြက္ေတာ့ ‘ေရဆာတုန္း ေရတြင္းထဲက်တဲ့’ကိန္းဆိုက္ေရာက္ေနတယ္လုိ႔ ဆိုရမွာပါ။ ျမန္မာျပည္တြင္းရွိ ဆင္းရဲတဲ့တိုင္းသူ၊ ျပည္သား ေတြဟာ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းပံ့ပိုးေပးတဲ့မစ္ရွင္ေတြရဲ့ သာသနာျပဳအရိပ္ေအာက္မွာ က်ေရာက္ရတာဟာ ဆန္းေတာ့မဆန္း ေတာ့ပါ။ သူတို႔သာသနာျပဳတဲ့နည္းက ေပးတဲ့၊ ေကြၽးတဲ့နည္း။

ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ားစု သာသနာျပဳတဲ့နည္းက ေတာင္းတဲ့၊ ယူတဲ့နည္း။ အျမင္ရွင္းရွင္းေလးနဲ႔ ျမင္တတ္၊ ၾကည့္တတ္ဖို႔ပါ။ လေပါင္းမ်ားစြာ၊ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာေနၿပီျဖစ္တဲ့ဒီမစ္ရွင္စီမံကိန္းဟာ ျပည္နယ္၊ ျပည္မ မွာေနထိုင္ၾကတဲ့ ကေလးေပါင္းမ်ားစြာ၊ အမ်ဳိးသမီးေပါင္းမ်ားစြာ၊ ဘာသာဝင္ေပါင္းမ်ားစြာကို သိမ္းသြင္းစည္းရုံးႏုိင္သြားၿပီဆိုတာ ရဟန္းရွင္ လူမ်ား သိမ်ားမွသိၾကပါေလစ။
ဒီလိုျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးေတြကို သုံးသပ္မိေတာ့ ယခင္အခါမ်ားက ဆြမ္းခ်ဳိင့္ဆြဲမဲ့ ေက်ာင္းသား၊ ကိုရင္မ်ားမရွိေတာ့ေပမဲ့ ဆြမ္းပို႔ေပး မည့္ ရြာသူ၊ ရြာသားမ်ားရွိေနေသး၍ သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ ေျဖသာ၊ ေနသာ ရွိေသးေသာ္လည္း ယခုအခါ ေက်ာင္းသား၊ ကိုရင္မ်ားအေရး ႏွင့္ ဆြမ္းပုိ႔မည္သူအေရးဟာ စိုးရိမ္ေရမွတ္သို႔ ေရာက္ေနၿပီလို႔သာ ဆိုရေတာ့မည္ျဖစ္၏။

ဒီအေျခအေနမ်ဳိးမွာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားနွင့္ ရဟန္းရွင္လူမ်ားသည္ စုေပါင္းစနစ္ျဖင့္ က်န္စစ္မင္းႀကီးကဲ့သို႔ ညာဘက္လက္ျဖင့္ အစာကိုေပး၍ ဘယ္ဘက္လက္ျဖင့္ ဝတ္စားတန္ဆာ မ်ားကို ေပးသင့္ပါေၾကာင္း တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ရျခင္းပါ။ ဘာသာေရးေခါင္ေဆာင္ သံဃာေတာ္အေပါင္းကလဲ ဒကာ၊ ဒကာမ်ားမွ လွဴဒါန္း ေသာအလွဴကို ေမတၱာလက္ျဖင့္ခံယူ၍ ဆင္းရသူမ်ားအား တတ္စြမ္းသမွ် ကရုဏာလက္ျဖင့္ ေပးကမ္းသင့္ပါေၾကာင္း အမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ သာသနာေတာ္အေရးအတြက္ မဝင့္မရဲ ေလွ်ာက္ထားရပါ၏။ ‘အသက္ငင္ေနေသာသာသနာကို မိမိတို႔လက္ထက္၌ အသက္ထြက္မသြား ေစခ်င္၍ ဒီစာျဖင့္ ေရးသားေလွ်ာက္တင္ရျခင္းပါဘုရား။ အားလုံးအေပၚမွာ လြန္တာရွိက ဝႏၵာမိပါဘုရား။


ဗုဒၶဘာသာအခ်င္းခ်င္း အားၿပိဳင္ေနၾကမဲ့အစား၊ ဂုဏ္ၿပဳိင္ေနၾကမဲ့အစား ေမ့ေလ်ာ့ေပ်ာ္ျမဴးေနၾကမဲ့အစား၊ သာသနာေတာ္အေရးကို ကိုယ့္ ဘဝအေရးလို သေဘာထားၿပီး၊ ေတာေက်ာင္း၊ ရြာေက်ာင္းေတြမွာ ေက်ာင္းသား၊ ကိုရင္ မရွိေတာ့ျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အေျဖတစ္ခုခုကို ရရွိႏုိင္ေရးအတြက္ ဝိုင္းဝန္းစဥ္းစားေပးၾကေစခ်င္ပါ၏။ သူတို႔ရဲ့ သာသနာျပဳနည္းမ်ားသည္ စနစ္ရွိၿပီး၊ ေခတ္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ ျပဳလုပ္ႏုိင္ၾက၍ အစြမ္းထက္ျမက္ေၾကာင္း သတိမူႏုိင္ၾကရန္ ဤ ဖု(ဒ္) ႏုတ္္ (Foot Note) ေလးကို ထည့္သြင္းေဖၚျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အသိရွိသူတို႔ သတိမူ ႏုိင္ၾကပါေစ။


သူတို႔အလုပ္၊ သူတို႔တာဝန္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ေနၾကတဲ့ သူမ်ားကိုလဲ အျပစ္မတင္လိုပါ။ ကိုယ့္အလုပ္၊ ကိုယ့္တာဝန္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ရန္ ပ်က္ကြက္ေနၾကတဲ့သူမ်ားကိုလဲ အျပစ္္မတင္လိုပါ။ အသက္ငင္ေနတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ့ သာသနာေတာ္ျမတ္ႀကီး အသက္ဆက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ေဆြးေႏြးတင္ျပျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္္။ လူတိုင္းကိုယ္စီ၌ ယုံၾကည္ခ်က္ကိုယ္စီရွိေနၾက၍ အေတြးခ်င္း၊ အျမင္ခ်င္း မတူညီခဲ့ၾကလွ်င္လဲ အျပစ္ မတင္ၾကဖို႔ပါ။ ေမတၱာႏွလုံသားျဖင့္ ျမတ္ဘုရား၏ ေမတၱာတရားကိုခံယူ၍ ကရုဏာႏွလုံးသားျဖင့္ ျမတ္ဘုရား၏ကရုဏာတရားမ်ားကို ဆီးမီးညႇိထြန္းသည့္ နည္းဥပမာျဖင့္ ျပည္သူ၊ ျပည္သာမ်ားအား လက္ဆင့္ကမ္းေပးေဝႏုိင္ၾကပါေစ။

အလင္းကြယ္လွ်င္ အေမွာင္ေရာက္ တတ္၍ အေမွာင္မေရာက္ခင္ အလင္းမကြယ္ႏုိင္ဖို႔ပါ။ ခ်မ္းသာစြာ အိပ္စက္ႏုိင္ၾကပါေစ။

ေဒါက္တာဓမၼပီယ (USA)