Friday, May 18, 2012

ေအာင္သင္းႏွင့္ ပိဋကတ္ (၃)ပံု


 ေအာင္သင္းႏွင့္ ပိဋကတ္ (၃)ပံု
(၁)
ေအာက္ပုဂံ (ေျမာင္းျမ) ရွိ ေရွးေဟာင္း ေစတီပုထိုးမ်ားကို ျပန္လည္တည္ထားကိုး ကြယ္ရန္အတြက္ အထက္ပုဂံ (ပုဂံေညာင္ဦး) သို႔ ေလ့လာေရးေရာက္ခဲ့ ပါသည္။   ေရာက္သခိုက္ ဆရာႀကဳိင္ (မင္းဘူးေအာင္ႀကဳိင္) အား ေတြ႕လို၍သြားရာစာေပေဟာေျပာရန္သြား ေၾကာင္း အိမ္ကေျပာသျဖင့္ ေဟာေျပာပြဲသုိ႔ လုိက္သြားပါသည္။ ”ဆရာေအာင္သင္းလည္း ပါသတဲ့” လို႔ေျပာသျဖင့္ အေတာ္ပဲဟု တြက္ မိပါသည္။ ေဟာေျပာပြဲတြင္ ဆရာႀကဳိင္အျပင္ ကိုေက်ာ္စြာ (ခ်စ္ဦးညဳိ)၊ ေအာ္ပီက်ယ္တို႔ကို ပါ ေတြ ႕ရပါသည္။ ဆရာ့ကိုမေတြ႕ရ။ ဒီည ဆရာ့အလွည့္မဟုတ္။ ေနာက္တစ္ေန႔ ဆရာ တည္းခိုရာဟိုတယ္သို႔ သြား၍ေတြ႕သည္။ ႀကဳံ သခိုက္ ဆရာ့ကို ဧည့္ဝတ္ျဖည့္ခ်င္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

ဆရာ့ကိုေတြ႕ေတာ့ ထိတ္လန္႔ဝမ္းသာရ ပါသည္။ မေတြ႕ရတာၾကာၿပီျဖစ္ေသာ ဆရာ ၏႐ုပ္သြင္မွာ ဆံပင္ေတြေဖြးေဖြးလႈပ္ေနသည့္ အဘိုးအုိျဖစ္ေနေ ပၿပီ။ ဆရာ့အသက္ (၈ဝ) ေက်ာ္ၿပီဆိုေတာ့ ဘာမွ်မၾကာလိုက္ဘူးဟု ေတြးမိသည္။ ဇရာက ထိတ္လန္႔စရာပါ။ယခု အရြယ္ထိ သြားႏိုင္လာႏိုင္၊ စားႏိုင္ေသာက္ႏိုင္ ေသး သည္ကို ျမင္ရ၍လည္း ဝမ္းသာၾကည္ႏူး မိပါသည္။မေတြ႕ရတာၾကာၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆရာက ကြၽန္ေတာ့္ကို ဝါးတားတား။ စစ္ တကၠသိုလ္အေၾကာင္း စကားျပန္ေ ကာက္ ေတာ့မွ ဆရာကမွတ္မိၿပီးအာသြက္လာသည္။ ဆရာက စစ္တကၠသိုလ္ ျမန္မာစာ ဌာနတြင္ အရပ္သားေက်ာင္းဆရာ လုပ္ခဲ့ဖူးသည္။စစ္တကၠသိုလ္သံေယာဇဥ္က ခုထိခ်ည္ ေႏွာင္ထားဆဲျဖစ္သည္။ ဆရာမွမဟုတ္။ စစ္တကၠသိုလ္တြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ ေသာ အရပ္သားဆရာအားလံုးလုိလုိက တပည့္ဗိုလ္ေလာင္းေတြကို ယေန႔ ထိ ေမတၱာ ပိုေနၾကဆဲ။ တပည့္ေတြကလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ႀကီးေတြ၊ဘာႀကီးညာႀကီးေတြ ျဖစ္ေနၾကပါ ေစ ဆရာသမားကို ေလးစားစြာျဖင့္ ဂါရဝျပဳ ၿမဲ။ ကန္ေတာ့ၿမဲ။ အလြန္ခ်စ္စရာေကာင္း ေသာ ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္းပါ။

ဆရာႏွင့္ ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္ အေတာ္ၾကာေျပာျဖစ္သည္။ ၁၉၈၈ မတိုင္မီ ကဆိုလွ်င္ ဆရာ့ေဟာေျပာပြဲမ်ားကို မက္မက္ ေမာေမာနားေထာင္ခဲ့သည္။ ဆရာကအေတြး ေကာင္း၊ အေရးေကာင္း၊ အေဟာေကာင္း၊ အေျပာေကာင္းႀကီးပါ။ လူငယ္မ်ားအတြက္ဆရာက အသိဥာဏ္ ၿမိဳးၿမိဳးျမက္ျမက္ ေပး တတ္သည္။ ၾကာေတာ့လည္း က်န္ခဲ့ပါၿပီ။ ဆရာ့အေျပာေတြႏွင့္စိိမ္းခဲ့သည္မွာ ဆယ္စု ႏွစ္ေက်ာ္ပါၿပီ။ ဆရာ့အယူအဆအခ်ဳိ႕ကို ကြၽန္ေတာ္သေဘာမ တူေတာ့ပါ။ မ်ဳိးဆက္ သစ္ပါးဝလာေသာေၾကာင့္လားေတာ့မဆိုႏိုင္။ ဆရာကကိုယ့္ထက္အမ်ားႀကီး လ်င္ပါသည္။  ”ည…ငါ့ေဟာေျပာပြဲကိုမလာနဲ႔။ ငါ ကေလးေတြအ တြက္ေဟာတာ။ မင္းတို႔ အတြက္မဟုတ္ဘူး။ မလာနဲ႔”ရန္ကုန္ေရာက္ေတာ့ ဆရာလုိခ်င္သည့္ လိမ္းေဆး ဆရာ့ထံေရာက္ေအာင္ ကြၽန္ေတာ္ မွတ္မွတ္ရရ ပို႔ေပးခဲ့ပါသည္။

(၂)
ကမၻာေအး သာသနာေရးဦးစီးဌာန စာအုပ္ဆိုင္တြင္ စာအုပ္ပံုၾကားမွာ ‘ေအာင္ သင္း’ အမည္ပါေသာ စာအုပ္ေတြ႕ခဲ့သျဖင့္ ဆြဲထုတ္ၾကည့္မိသည္။ ‘မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ား အတြက္ ပိဋကတ္မိတ္ဆက္’၊ အလြန္ပင္စိတ္ ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းေသာ အမည္ျဖစ္ပါသည္။ဆရာ့ကို ျမန္မာစာဆရာႀကီးအျဖစ္ သိ ပါသည္။ မဟာဝိဇၨာဂုဏ္ထူး 

အမွတ္ (၁) အျဖစ္ သိပါသည္။ ဆရာက ေတာင္တြင္း ႀကီးသားျဖစ္ေသာ္လည္း ပရိယတၱိအေက်ာ္ ျမင္းၿခံကိုးေဆာင္တိုက္ထြက္ေတာ့ မဟုတ္။ သရက္ေတာရက (၂) ေဆာင္လား၊ (၃)
ေဆာင္လား၊ ဘယ္တိုက္ကလဲေတာ့ ကြၽန္ေတာ္မသိ။ ဝါေတာ့ ရခဲ့ဖူးမည္ထင္ပါ သည္။ ဆရာ ဘယ္စာကို ဘယ္ႏွဝါသင္ခဲ့၍ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို လူငယ္ေလးေတြႏွင့္ ဘယ္လိုမိတ္ဆက္ေပးမွာပါလဲ။ စိတ္ဝင္စားစ ရာ ေမးခြန္းေတြႏွင့္အတူ စာအုပ္ကလည္းပါးပါးေသးေသး၊ စာအုပ္ေစ်းကလည္း က်ပ္ ၁၂ဝဝ ဆိုေတာ့ ဆြဲေဆာင္မႈရွိသည္။ (ေနာင္မွ သိသည္၊ တိုက္ျဖန္႔ေစ်းက ၈ဝဝ က်ပ္သာ)။

 ေအာင္သင္း သာသနာျပဳေတာ့မွာ လား။ လူငယ္ေတြကို ဘာသာေရးအသိေပး ေတာ့မွာလား။ ဆရာက ဘာသာေရး ဦးတည္ ခ်က္ႏွင့္ေရးတာ လံုးဝမဟုတ္ဟု ဆုိပါသည္။”ပိဋကတ္ေတာ္ေတြနဲ႔  လူငယ္ေတြ စိမ္း  လြန္းေနတယ္ထင္တာေၾကာင့္ ပိဋကတ္မိတ္ ဆက္ကို ေရးေနခဲ့တယ္။ ပိဋကတ္ဆိုရင္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းမို႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြ၊ အဘုိးႀကီးေတြနဲ႔ဆိုင္တယ္လို႔ ထင္တတ္ၾက တယ္။ တကယ္ဆိုေတာ့ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ လူငယ္တို႔ဘဝ တက္လမ္းအတြက္ သံုးမကုန္ တဲ့ နည္းလမ္းေတြပါေနတယ္ဆိုတာ လူငယ္ ေတြ မသိၾကဘူး”။

”ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္ေတြဟာ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း သက္သက္မွ်မ ဟုတ္ ဘူး။ လူ႔ေလာကမွာ မွန္မွန္ကန္ကန္ႀကီးပြား ေအာင္ လမ္းၫႊန္ေပးႏိုင္တဲ့ ‘တက္က်မ္း’ ႀကီး ေတြလည္း ျဖစ္ေနျပန္တယ္မဟုတ္လား။” ဆရာ့စာကိုျမည္းရင္း   ေက်း ဇူးရွင္ ေဝဘူရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ႀကီး အႀကိမ္ႀကိမ္ေဟာ ၾကားေတာ္မူေသာ ေဒသနာတစ္ပိုဒ္ကို ေအာက္ေမ့သြားမိသည္။ ”ပစၥဳပၸန္ခ်မ္းသာ၊ သံသရာခ်မ္းသာ ႏွစ္ ျဖာကို   ေပးစြမ္းႏိုင္တာဟာ ဘုရားရွင္အဆံုး အမကလြဲလို႔ တျခားမရွိဘူး။ ဘုရားရွင္အဆံုး အမဆိုတာ  ပိဋကတ္သံုးပံုပဲ”ဆရာ ဘယ္အခ်ိန္က ပိဋကတ္ေမွာ္ ေအာင္သြား ပါလိမ့္ဟု ေတြးမိေနသည္။

(၃)
ေခတ္အျမင္ ေခတ္အေတြးႏွင့္ ေခတ္ အေရးကို ေဆာင္ရြက္ၾကေသာ ေခတ္ေရွ႕ ေဆာင္အမ်ားစုမွာ ဘိုးဘြားအေမြအႏွစ္ ဗုဒၶ ဝါဒကို ဘုရားစင္မွာပဲထားခဲ့သည္မွာ အေ တာ္ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ ဆရာေအာင္သင္းေထာက္ျပ ေသာ ဘာသာေရးရဲ႕ၾသဇာကို အေရးတႀကီးသံုးသပ္မည့္သူမ်ားမွာ မ်ဳိးဆက္သစ္ကေလး မ်ားသာမက ေရွ႕မွ မ်ဳိးဆက္ႀကီး တို႔ျဖစ္သင့္ မျဖစ္သင့္ ဖတ္ၾကည့္ပါဦး။”ျမန္မာျပည္မွာ ဗုဒၶဘာသာလႊမ္းမိုးလာ ခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္နီးပါး ရွိလာခဲ့ပါ ၿပီ။ 

(တကယ္ေတာ့ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၂၅ဝဝ ေက်ာ္ ဗုဒၶစပြင့္ကတည္းက ျမန္မာ ျပည္သို႔ေရာက္ခဲ့ေၾကာင္း ေရႊတိဂံုဘုရားႀကီး ႏွင့္ တေကာင္း၊ သေရေခတၱရာတို႔မွယဥ္ေက်းမႈအေထာက္အထားေတြက သက္ေ သခံေနပါ သည္။ ဤကား စကားညႇပ္) ယဥ္ေက်းမႈဟူ သမွ်မွာ ဘာသာေရးယဥ္ေက်းမႈဟာ ခြန္အား အႀကီးဆံုးမဟုတ္လား။ တျခားယဥ္ေက်းမႈ ေတြဟာ ဘာသာေရးကို အမွီျပဳၿပီး ဖြံ႕ၿဖဳိးလာရ စၿမဲပါပဲ။ဘာသာကိုးကြယ္မႈသဒၶါစိတ္ေၾကာင့္ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု၊ ဗိသုကာ၊ ကဗ်ာ၊ ဂီတ၊ စာေပ စတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေတြ၊ လူမႈဆက္ဆံေရးယဥ္ ေက်းမႈေတြ တစ္ခဲနက္ တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖဳိးလာခဲ့ရ တယ္။ ဘာသာေရးေၾကာင့္ လူေတြ စိတ္ ဓာတ္ယဥ္ေက်းလာတယ္။လူသားအခ်င္းခ်င္းေစာင့္ေရွာက္လာၾကတယ္။

 ….အတိုခ်ဳပ္ ေျပာရ ရင္ေတာ့ ဘာသာေရးယဥ္ေက်းမႈဟာ လူေတြကို အလႊမ္းမုိးဆံုးဆိုတာကို သတိရေန ၾကဖို႔ပါပဲ။ဒီလုိိဆိုေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း တစ္ေထာင္နီးပါး အေျခတည္လာခဲ့ တဲ့ ဗုဒၶ ဘာသာဟာလည္း ျမန္မာတို႔ကို လႊမ္းမိုးလာ ေတာ့မွာေပါ့။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျမန္မာလူမ်ဳိး တို႔ကိုသာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ျမန္မာျပည္မွာ ေပါက္ဖြားေနထုိင္တဲ့ တျခားဘာ သာဝင္ေတြ၊တျခားလူမ်ဳိးေတြအေပၚမွာ လႊမ္းမိုးလာတာ ကို ေတြ႕ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီေလာက္ေတာင္ လႊမ္းမုိးၾသဇာျပဳေန တဲ့ ဘာသာတရားႀကီးအေၾကာင္းကုိ တတ္ ႏိုင္သ မွ် ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာမၾကည့္ၾက သင့္ေပဘူးလား။ နိဗၺာန္ေတြ၊ သံသရာေတြ၊ တမလြန္ေတြကို ေဘးဖယ္ထားလိုက္ဦး၊ သေဘာတရားသက္သက္ကို စဥ္းစားမ ၾကည့္သင့္ေပဘူးလား”

(၄)
 ဘာသာေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး
ဆရာမိတ္ဆက္ေပးေသာ ပိဋကတ္ ေတာ္လာသုတ္မ်ားမွာ ကာလာမသုတ္၊ ဝႆကာရသုတ္၊ သုဝီရသုတ္၊ေဗာဓိရာကုမာ ရသုတ္၊ ပဓာနသုတ္ စသည္တို႔ျဖစ္သည္။ ဓမၼ ကထိက ဆရာေတာ္မ်ားလည္း မ်က္စိက် တတ္ေသာ သုတၱန္မ်ားျဖစ္၍အဆန္းဟုေတာ့မဆိုႏိုင္ပါ။ သို႔ေသာ္ ထိုသုတ္မ်ားကိုဖြင့္ဆို သည့္ ေအာင္သင္း၏သံုးသပ္ ခ်က္မွာ လုပ္ ခ်က္ကလွ႐ံုမက ျမ၍ေနသည္။ဝႆကာရသုတ္ကို ေအာင္သင္းဖြင့္ပံု ေလး ျမည္းၾကည့္ပါ။
 ”တိုင္းျပည္ တိုးတက္ႀကီးပြားေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုရားေဟာေတာ္ မူေသာ ေဒသနာမွ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကို ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း ကို ဖြင့္ဆိုသြားပံုပါ။ 

‘ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကို ေစာင့္ ေရွာက္ျခင္း’ ဆိုတာကိုလည္း စဥ္းစားၾကည့္ ဖိုိ႔သ င့္ပါတယ္။ ဘာသာေရးလို႔ ဆုိႏိုင္တယ္။ ဘာသာေရးနဲ႔ႏိုင္ငံေရးဟာ တျခားစီေတာ့  အမွန္ပဲ။ ဒါေပမဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာ ယာေရးဆိုရင္ေတာ့ျဖင့္ ဘာသာေရးဟာ မလြဲမေသြပါလာရပါၿပီ။ လူေတြဟာ ဘာသာေရး ယံုၾကည္မႈခိုင္မာၿပီး ဘာသာေရးအဆံုးအမ ေတြကို လိုက္နာၾကၿပီဆိုရင္ အစိုးရမွာ အလုပ္ေတြ သိပ္ၿပီး သက္သာသြား တာေပါ့။ ေထာင္ေတြတန္းေတြမွာလူနည္း သြားတာ ေပါ။့ရာဇဝတ္မႈခင္းေတြ ေပ်ာက္သြားတာေပါ့။မင္းမိန္႔မင္းအာဏာကို လူေတြမ ေၾကာက္ဘူး မဟုတ္ပါဘူး၊ ေၾကာက္ ၾကပါ တယ္။ ဒါေပမဲ့ လစ္မယ္ဆိုရင္ က်ဴးလြန္ခ်င္  က်ဴးလြန္ၾကတာပဲ။ မီးပြဳိင့္မွာဘတ္စ္ကားေပၚ က မဆင္းရဘူးလို႔တားျမစ္ထားတာပဲ။ဒါေပမဲ့ တခ်ဳိ႕လူေတြက ဟိုၾကည့္ သည္ၾကည့္လုပ္ၿပီးယဥ္ထိန္းရဲလစ္ေလာက္တယ္ထင္ရင္ လွစ္ခ နဲဆင္းသြားတာေတြ႕ေနရတာပဲ။

ဘာသာေရး အဆံုးအမကို ယံုၾကည္လိုက္ၿပီဆိုရင္ ‘အလစ္’ တို႔၊ ‘ဆိတ္ ကြယ္ရာ’ တို႔ဆိုတာ မရွိေတာ့ဘူး။ ေက်းလက္တုိက္နယ္ႀကီး တစ္ခုမွာ အလြန္တန္ခိုးၾသဇာႀကီးမားတဲ့ဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါး ေပၚေပါက္လာလိုက္ၿပီဆိုရင္ အဲဒီ ေဒသ တစ္ခြင္မွာ ရာဇဝတ္မႈ သိသိသာသာ ႀကီး က်ဆင္းသြားေလ့ရွိိတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ေရွးေခတ္ေရွးအခါ က လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ ရဟန္းေတာ္ဆိုတာ စာတတ္ေပတတ္ ပညာရွိေတြ။ ပညာရွိေတြ ေပါမ်ားေတာ့့ ရပ္ရြာမွာ ပညာတိုးတာေပါ့။ မသိတာရွိရင္လည္း ေမးေလွ်ာက္ႏိုင္တာေပါ့။ ဒီနည္းအားျဖင့္ ျမန္မာစာေပမွာေတာင္ ေလွ်ာက္ထံုး တို႔၊ အေမးေတာ္အေျဖက်မ္းတို႔ ေပၚေပါက္လာခဲ့ရတယ္။ သီတင္းေန႔မွာ ဥပုသ္ေစာင့္သြားၾကတယ္ဆိုတာ သီတင္းသီ လေဆာက္တည္႐ံုသာမဟုတ္ဘူး၊ တရား လည္းနာ ၾကရေသးတာကိုး။ ဒီေတာ့ သက္ႀကီး  ပညာေရး ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္လာရတယ္”ဟုဆရာက ဆိုခဲ့ပါသည္။ 

”ျမန္မာျပည္မွာ အေနာ္ရထာ၊ က်န္စစ္ သား၊ အေလာင္းစည္သူ၊ ဘုရင့္ေနာင္ စတဲ့ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္အဆက္အဆက္ ဗုဒၶဝါဒ နဲ႔ တိုင္းျပည္ကုိထူေထာင္ခဲ့ၾကတယ္။ ရင္ထဲ အသည္းထဲက လႈိက္လွဲတဲ့ယံုၾကည္မႈနဲ႔ တည္ ေဆာက္ခဲ့ၾက တာပါ။ တိုင္းျပည္ႀကီးတိုးတက္ ဖြံ႕ၿဖဳိး႐ံုသာမက အာရွတစ္ခြင္လံုး ျမန္မာ့ အေထာက္အပံ့ကင္းခဲ့တဲ့ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံမွ မရွိ ဘူးလုိ႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ဒါေပမဲ့ ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီေ ခတ္ကစၿပီး ႏိုင္ငံေရးသမားႀကီးအခ်ဳိ႕က ဘာသာေရးကို ခုတံုးလုပ္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးအရွိန္အဝါယူဖို႔ ႀကဳိးစား ခဲ့တာက်ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးသမားေလးေတြက မ်က္စိေနာက္ေနပံု ရပါတယ္။ ‘ဘာသာေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးမေရာေထြးရဘူး’ ဆိုတဲ့အေတြး အေခၚတစ္ခု ထြန္းကားခဲ့ပါတယ္။ လမ္းစဥ္ ပါတီေခတ္ သေဘာတရားဆရာတစ္ဦးက ‘ေဂါတမ ဗုဒၶကို ဒူးတိုက္ထားၿပီး ေဆြးေႏြးမယ္’ လုိ႔ ေျပာရဲတဲ့အထိ ေဖာက္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။ 

ယေန႔အထိလညး္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးေလာကမွာ အကင္းက မေသေသးပါဘူး။ ဒီမိိုကေရစီ ဆိုတာ အမ်ားစုရဲ႕ဆႏၵကို အနည္းစုက ေလးစားလိုက္နာရတယ္လို႔ သေဘာေပါက္ပါတယ္။ ဒီကေန႔ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားေရာ၊ ျပည္သူမ်ားပါ ဗုဒၶ ဘာသာကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္သူေတြက အမ်ားစုပါ။ ဒါေပမဲ့ ဗုဒၶဘာသာကို အေလးထားေျပာရင္ လစ္ဘရယ္ပဲမက်ေတာ့သ ေယာင္ေယာင္၊ အယူပဲသည္းေနသေယာင္ အထင္ေ ရာက္မွာစိုးလုိ႔ထင္ပါရဲ႕၊ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ၊ လႊတ္ေတာ္တြင္း၊ လႊတ္ေတာ္ပ ဘယ္ သူကမွ မဟၾကပါဘူးခင္ဗ်ား။ (အမ်ဳိးသား ေခါင္းေဆာင္ႀကီးရဲ႕သမီးက အိပ္ရာႏိုးတာနဲ႔

တစ္နာရီအနည္းဆံုး တရားထိုင္တယ္ဆိုလုို႔ သာဓုေခၚလိုက္ရပါေသးတယ္။)တိုင္းျပည္ကိုထူေထာင္ရင္ တကယ္ ေအာင္ျမင္တဲ့ သမိုင္းစဥ္ႀကီးကို မ်က္ကြယ္ျပဳ ၿပီး ဗုဒၶဝါဒ ကို ေမ့ေလ်ာ့ေပါ့ဆေနသူေတြကို ကိုယ္ေပ်ာက္ႏိုင္ငံေရးသမား မူလပထမလက္ ေဟာင္း ဆရာေအာင္သင္းရဲ႕ အသံေလးနား ေထာင္ၿပီး စဥ္းစားၾကပါဦးလို႔အႀကံေပးခ်င္   ပါတယ္။”

(၅)
” ‘ပိဋကတ္မိတ္ဆက္’ စာအုပ္က ပါးပါး လွပ္လွပ္ပါ။ ပတၱျမားမွန္လွ်င္ အနာမကင္းလို႔ ဆိုစကားအတိုင္း အနာအဆာမပါဘူးလို႔ ေတာ့ မဆုိလိုပါဘူး။ ပါလွ်င္လည္း ခပ္ေ သး ေသးပါလို႔ ေျပာရမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ စိုင္ေပါင္ ေၾကာ္ႀကီးနဲ႔တူတယ္။ တစ္ဖဲ့ခ်င္းသာစားေနရလုိ႔ေတာ့ ကုန္ဖြယ္မျမင္ပါ။ ျမန္မာေတြ ဘာ ေၾကာင့္ဥာဏ္ေကာင္းရတာလဲ။ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤ လိပ္ေတြက ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြ စက္ယႏၲရား သေဘာကို နားလည္သေဘာေပါက္လြယ္ တယ္လို႔ ဘာေၾကာင့္ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ရပါ သလဲ။ ဘယ္သူ႔ရဲ႕ေက်းဇူး ပါလဲ။ ငတ္လို႔ေသတဲ့မသာက အလြန္ရွားတယ္။ စားလို႔ေသတဲ့ မသာကပိုမ်ားတယ္။ ယုတ္ညံ့သူတို႔၌ မကိုင္း ၫြတ္ျခင္း၊ မီဒီယာသမားတိုင္း ဦးထိပ္ထား သင့္ေသာဘုရား ရွင္ရဲ႕ စာေပေဝဖန္ေရး ေပတံ…။” အရသာရွိေသာစာကို မင္နီ သားၿပီး ေဖာ္ျပေပးပါဆိုလွ်င္ တစ္အုပ္လံုးကိုမင္နီအုိုးထဲႏွစ္ေပးရမည္ဟု ထင္ပါသည္။
ေအာင္သင္းကို ဟိမဝႏၲာခ်ီးမြမ္းခန္း ဖြင့္ေနသည္ မဟုတ္ပါ။

ေအာင္သင္းကို ကြၽန္ေတာ္ ေလးစား ေသာ္လည္း မၾကည္ညိဳပါ။
သို႔ရာတြင္ ေအာင္သင္း၏ ‘ပိဋကတ္ မိတ္ဆက္’ ကား မၾကည္ညိဳပါႏွင့္ဟု တား၍ မရ။ စာအုပ္ဖတ္ရင္းျဖင့္ပင္ ဆရာ့ကိုမွန္း၍ ဂါရဝျပဳရပါသည္။ လက္ဗလာျဖင့္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ဆရာ့ စာျဖင့္သာ ဆရာ့ကို ဂါရဝျပဳခ်င္ပါသည္။”တရားကို ပိဋကတ္ကြယ္တယ္ဆိုတာ ကေတာ့ ဘုရားေဟာေဒသနာ ပိဋကတ္ေတြ ကို က်က္မွတ္ရြတ္အံေနၿပီး ပိဋကတ္ႏွံ႕စပ္ ေလာက္တာႏွင့္ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ေနလို႔ တရား ေတာ္အတိုင္း မဂ္ေပါက္ဖိုလ္ေပါက္ျဖစ္ ေအာင္ အားထုတ္ဖို႔ိေမ့ေနတာမ်ဳိးကို ေျပာတာပါ။ အကၡရာမ်ားေပၚ မွာ ေပ်ာ္ေမြ႕မိိန္းမူး ေနတာမ်ဳိးလုိ႔ ဆိုၾကပါစို႔” (ပိဋကတ္မိတ္ဆက္၊ ႏွာ- ၁၄)

အပို အလြန္ဟု ဆုိခ်င္သူတို႔ ဆိုၾကပါ ေစ….။ ကြၽန္ေတာ္ေျပာခ်င္ပါေသးသည္။
‘ပိဋကတ္မိတ္ဆက္’ စာတစ္အုပ္ ကုသိုလ္ျဖင့္ပင္နိဗၺာန္ကို ဆရာဒါ႐ိုက္ ဟစ္ေရာက္ႏိုင္ပါေပသည္။ မေရာက္ခင္ ကာလတြင္လည္း ဘဝခ်မ္းသာအမ်ဳိးမ်ဳိးကိုခံစားႏိုင္ေ လာက္ပါသည္။ဆရာႏွင့္ အတူမ်ဳိးဆက္သစ္ မ်ားလိုက္ပါႏိုင္ရန္ ‘လက္ဆြဲခ်ီ’ ႏိုင္ပါေစ။

ဦးမ်ဳိးတင့္ၾကည္