တစ္ခုတည္းရဲ႕ ႏွစ္ဖက္ မ်က္ႏွာစာ
အခုတေလာ သတင္းေတြမွာ တရုတ္ေတြရဲ႕
“ဘယ္သူေသေသ ငေတမာ ျပီးေရာ” ဇာတ္လမ္းေတြ မၾကာခဏ ၾကားေန မိပါ တယ္။ ျမစ္ဆံု
ဆည္ ကိစၥက စလို႔ – ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး ကိစၥ အပါအဝင္ တိဗက္ အေရးအခင္း
မ်ား အထိ – ျမင္ေန ရတယ္။ တိုးတက္ လာတဲ့ သိပၸံ အျမင္ေတြ မွာ တရုတ္ျပည္ဟာ
Crisis ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ လူမ်ိဳးကို အသည္း အသန္ ကာကြယ္ ဖို႔ အျခား လူမ်ိဳး
ကို ဂရုမစိုက္ဘူး ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း အထင္သာဆံုး နဲ႔ အျမင္သာဆံုး ရွိတယ္။
ဝင္ေရာက္ ခ်ယ္လွယ္ သမ်ွ ေပၚေပၚထင္ထင္ ျမင္ရတယ္။ သတ္ျဖတ္ ဖို႔ လက္မတြံ႕တဲ့
စိတ္ အျပည့္အဝ ရွိတယ္။ ကလိမ္က် ေသြးစုတ္ ဖို႔ စိတ္ေရာ မာန္ပါ ရွိေနပါတယ္။
က်ေနာ္ ေျပာတာ လြန္မ်ား လြန္ေနသလား။
စင္စစ္ ဒါဟာ သူတို႔ လူမ်ိဳး မွ မဟုတ္ဘူး။
အျခား လူမ်ိဳးေတြမွာလည္း ရွိပါတယ္။ တရုတ္ျပည္ဟာ သိသိသာသာ ေပၚလြင္ ေနတာ
သက္သက္။ စင္စစ္ က်ေနာ္ ဒီလူမ်ိဳးေရး အေၾကာင္း ႏိုင္ငံေရး အေၾကာင္း ေတြ
ေျပာဖို႔ မဟုတ္ဘူး ရယ္။ သူတို႔ ဘာလို႔ ဒီလို စိတ္ေရာ မာန္ပါ ရုပ္ပ်က္
ဆင္းပ်က္ ျဖစ္ေနၾကရပါသလဲ။
အဓိက အေၾကာင္းရင္းကို စိစစ္ရင္ သူရို႕
မ်ိဳးႏြယ္ ပ်က္ဆီးမွာ၊ သူရို႕မ်ိဳးႏြယ္ မတည္တံ့မွာ၊ သူတို႔ စည္းစိမ္
ပ်က္ယြင္း မွာ ေၾကာက္ရြံ႕ လို႔ ပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ အဲ့ဒီ ေၾကာက္ရြံ႕စိတ္ကပဲ
သူတို႔အတြက္ ကိုယ္က်င့္တရား အျမင္ ေပ်ာက္ဆံုး သြားေစပါတယ္။ ယုတၱိေဗဒ
အေတြးစဥ္ ကို ကေမာက္ကမ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တယ္။ ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအဝိုင္းမွာ
အမ်ားျပည္သူ တို႔ အျမင္ ပံုဆိုး ပန္းဆိုး ျဖစ္ေန ပါလိမ့္ မယ္။ အလားတူ
က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံ အတြင္းမွာ ျဖစ္ၾကတဲ့ ျပည္တြင္း ပဋိပကၡေပါင္းစံုနဲ႔
ႏိုင္ငံေရး ပါတီ အခ်င္းခ်င္း မေက်လည္မႈ အျငင္းပြားမႈ၊ သတ္ျဖတ္ အျပစ္ပံုခ်မႈ
ေတြ ဟာလည္း အဲ့ဒီ ေၾကာက္ရြံ႕မႈ ေတြ ကပဲ အရင္းခံ လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္ စင္စစ္ အဲ့ ေၾကာက္ရြံ႕မႈ အားလံုးဟာ
ပ်က္သုဥ္ျခင္း တရား (ဝါ) ေသျခင္းတရားကို အေၾကာက္အကန္ ျငင္းဆန္ လိုစိတ္မွာ
အရင္းခံ ေနတယ္ မဟုတ္လား။ လူအရွင္လတ္လတ္ ေသဆံုးမွ “ေသတယ္” လို႔ က်ေနာ္
မယူဆဘူး။ ေသျခင္း တရား ရဲ႕ အနက္ဟာ ပ်က္စီးျခင္း၊ ပ်က္သုဥ္းျခင္း ကိုလည္း
ညႊန္းဆိုပါတယ္။ လူကိုယ္တိုင္ ေသခ်င္မွ ေသသြားလိမ့္မယ္။ ပ်က္ဆီး ပ်က္သုဥ္း
သြားတာ ကိုက ေသျခင္း တရား ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ဒီေသျခင္းတရား အေၾကာင္း
ေျပာခ်င္လို႔ ဒီနိဒါန္းကို အစပ်ိဳးတယ္။
ဒါဆို – ေသျခင္းတရား ဆိုတာ ဘာလဲ။ ဒီ
ေမးခြန္း ကို လူတိုင္း ေမးတယ္။ လူတိုင္း အေျဖရွာ ပါတယ္။ အသိရွိတဲ့ လူတိုင္း
ေသျခင္း တရား အေပၚ ဆင္ျခင္မႈ အျပည့္ ရွိတယ္။ ကေလးက အစ သိႏိုင္တဲ့ အရာက –
ေသျခင္းတရား ၊ မရဏ ဆိုတာ ေရွာင္လႊဲ မရတဲ့ အရာ ျဖစ္တယ္။ ေသျခင္းတရား ကိုယ္၌က
ခင္ဗ်ား သႏၱာန္မွာ ၊ က်ေနာ့ သႏၱာန္မွာ ျပ႒ာန္းျပီး ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္
ဘာေၾကာင့္ ျပ႒ာန္း ျပီး ျဖစ္ရ သလဲ။ ေသျခင္း တရား ဟာ က်ေနာ္ တို ႔အတြက္ ဘာလဲ
။ အဲ့ဒါေတြ ကို ေကာင္းေကာင္း အေျဖရွာေန ၾကဆဲပဲ။
အေျဖေတြ႕ပါျပီ ဆိုသူ ပုဂၢိဳလ္ အမ်ားကလည္း
အေျဖကို ထုတ္ခ်ျပသည့္တိုင္ ဒီ ေမးခြန္း အမ်ားက ဒီကေန႔ ထိ ရွိေနဆဲ၊ ဆင္ျခင္
ေနရ ဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ဆင္ျခင္ရင္း ကေန႔ အထက္ပါ တရုတ္၊ ျမန္မာ၊ အျခား
ႏိုင္ငံတကာ၊ တစ္ကမၻာလံုး အဖြဲ႕အစည္း ေတြရဲ႕ Crisis အရင္း အျမစ္ – အဲ့ဒီ
ေသျခင္းတရား အေၾကာင္း ကို က်ေနာ္ လက္ဖ်စ္တတြက္ ဥာဏ္နဲ႔ ေတြးၾကည့္ မယ္။
ေသျခင္းတရား ဟာ ဘာလို႔ ျပ႒ာန္းျပီး
ျဖစ္ရသလဲ။ – သဘာဝ ျဖစ္လို႔၊ ဓမၼတာ ျဖစ္လို႔ ဆိုတဲ့ အေျဖ က ရိုးရွင္းပါတယ္။
က်ေနာ့ အေနနဲ႔ ေနာက္ တစ္နည္း ဆိုရင္ ေသျခင္းတရား ကိုယ္တိုင္ဟာ
က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ မူလဌာေန ျဖစ္ပါတယ္။
မိမိ ကိုယ္ကိုယ္ ၾကည့္ၾကည့္ပါ။ ဘဝ တစ္ခု
ျဖစ္တည္မႈ အစျပဳ ေရာက္ရွိ လာျပီ ဆိုကတည္းက က်ေနာ္တို႔ သႏၱာန္မွာ
ေသျခင္းတရားက ကပ္ညိ ပါဝင္လာျပီးသား ျဖစ္တယ္။ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္လား။ ယခု ရွင္သန္
ေနသမ်ွ အခ်ိန္ ဟာ အမည္မသိ ဗလာ သက္သက္ ႏွစ္ခု ၾကား ကာလေလး မ်ွသာ ျဖစ္ပါတယ္ ။
ဒါ ကလည္း ဟိုဝါဒ ၊ ဒီဝါဒ မပါ – လူျဗိန္း အေတြးနဲ႔လည္း ရွင္းေနပါတယ္။
ဟုတ္တယ္ဟုတ္။ စင္စစ္ ဘဝ ဟာ ေတာင္ပံ တစ္ဖက္ဖ်ား က တစ္ဖက္ဖ်ားဆီ ငွက္တစ္ေကာင္
ပ်ံသန္း ေနရသလိုပဲ။
ေသျခင္းတရား ဟာ အားလံုး အေပၚ ဒီလို
ျပ႒ာန္းျပီးသား ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္လည္း ကမၻာတစ္ဝွမ္းလံုး အဲ့အတြက္ ျပင္ဆင္
ေနရ၊ လံုးပမ္း ေနရတယ္။ သက္ေတာင့္သက္သာ ဘယ္လို ေသဆံုး ရမလဲ – ေသျခင္းတရား
ကို္ ဘယ္လို ၾကံၾကံခံ ရင္ဆိုင္ရ ႏိုင္မလဲ – စသျဖင့္ ဒီေမးခြန္းေတြ အတြက္
ခင္ဗ်ား ေရာ၊ က်ေနာ္တို႔ ေရာ တစ္ဘဝ စာလံုး ျဖည့္ဆည္း ေနၾက ရတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔
ဘဝ ရွင္သန္ေန သမ်ွ အခ်ိန္ ရွိသမ်ွ၊ တစ္ခုလံုး ဟာ စင္စစ္ “How to die”
ဘယ္လို ေသဆံုးရမလဲ ဆိုတာကို သင္ယူ ေနတာ သာ ျဖစ္တယ္ ။ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္လား။
ဘာသာေရး ေတြ၊ အေတြးအေခၚ ပညာ ေတြ၊ ဝါဒေတြ
နဲ႔ ဘယ္လုိပဲ အေျဖရွာ ၾကိဳးပမ္း ၾကပါေစ – လူ႕အဖြဲ႕အစည္း အတြင္း ေသျခင္း
တရားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အျမင္မွား ျဖစ္ေနတာတစ္ခု ရွိေနတယ္ ။ အဲ့ဒါကေတာ့
“ေသျခင္းတရား ဟာ ရွင္သန္မႈ ဘဝရဲ႕ ရန္သူ ျဖစ္ တယ္” ဆိုတဲ့ အျမင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္
။ အဲ့ဒီ အယူအဆ ကို မွားယြင္းေနတယ္ လို႔ ျမင္မိၾက ပါသလား ။ က်ေနာ္ ့အေနနဲ႔
ဒါဟာ အျမင္ မွား ျဖစ္တယ္ လို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္ ။ ဒီ အျမင္ အမွား ေၾကာင့္
ေနာက္ဆက္တဲြ အေတြး အျမင္၊ ၾကံရြယ္ လုပ္ကိုင္ခ်က္ အားလံုး ဟာလည္း လိုက္လံ
မွားယြင္း ေနပါလိမ့္မယ္။ ဒီ အျမင္မွား ေၾကာင့္ ျငိမ္းေအးမႈ ဓမၼ အေၾကာင္း
ကို သိျမင္ဖို႔ ရာ ခက္္ခဲေနဦးမွာပဲ။ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္ လား။
ခင္ဗ်ား ဆိုပါေတာ့ – ေသျခင္းတရား ဟာ
ခင္ဗ်ား ဘဝရွင္သန္မႈကို ဖ်က္ဆီးပစ္တယ္ – ေသျခင္းတရားဟာ ခင္ဗ်ား ဘဝ
ရွင္သန္မႈ ရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္တယ္လို႔ ျမင္တဲ့ အခါ ခင္ဗ်ားလည္း
ေသျခင္းတရားကို ရန္သူ အျဖစ္ သတ္မွတ္ လိုက္မွာပဲ။ ဒီ သတ္မွတ္ ခ်က္ ေၾကာင့္
ေသျခင္း တရား ကို ခင္ဗ်ား ရင္ဆိုင္မယ္ – တိုက္ခိုက္ ယွဥ္ျပိဳင္ဖို႔ ျပင္ဆင္
ပါေတာ့တယ္။
ဒါေပမယ့္ ၾကည့္ၾကည့္ ပါ။ ေသျခင္း တရားဟာ
က်ေနာ္တို႔ နဲ႔ မလြဲမေသြ ေတြ႕ရတဲ့ အရာ၊ က်ေနာ္ တို႔ရဲ႕ မူလ ဌာေနသာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဟုတ္တယ္ဟုတ္။ ခင္ဗ်ား တကယ္ မႏိုင္တဲ့သူ၊ ခင္ဗ်ား တကယ္
ျဖစ္ပ်က္ရမယ့္ သူ ကို ခင္ဗ်ား အျမဲ တိုက္ခိုက္ ျငင္းဆန္ဖို႔ ၾကိဳးစား
ေနပါသလား ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ယွဥ္ျပိဳင္ တိုက္ခိုက္ျပီး ျငင္းဆန္ ေနပါေစ –
ခင္ဗ်ား ေသမွာက ေသမွာပဲ မဟုတ္လား။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေသျခင္း တရား အေပၚ
အေၾကာက္အကန္ ျငင္းဆန္ တိုက္ခိုက္မႈ ဟာ အခ်ည္းႏွီး သာ ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။
ဘာလို႔ ဆို ေသျခင္းတရားကို ခင္ဗ်ား ေရွာင္လဲြ လို႔ မရ ႏိုင္ဘူးရယ္။
ခင္ဗ်ားရဲ႕ ျပင္ပမွာ အရာတစ္ခု ရွိမယ္
ဆိုပါေတာ့- ဒါဆိုရင္ အဲ့အရာကို ခင္ဗ်ား ေရွာင္လႊဲသြား လို႔ ရပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ေသျခင္းတရား ကေတာ့ ခင္ဗ်ား သႏၱာန္ အတြင္းမွာ ခင္ဗ်ားနဲ႔ ထပ္ၾကပ္
ရွိေနတယ္။ ခင္ဗ်ား ဘယ္လို ေရွာင္လႊဲ မလဲ။ က်ေနာ္တို႔ ေမြးဖြား လာတဲ့
မဆြကတည္းက သူက ကပ္ညိ ပါလာျပီးသား ျဖစ္ပါတယ္ ။ ခင္ဗ်ား စစခ်င္း ျဖစ္တည္
ရွင္သန္ လာကာစ အသက္ေငြ႕ေငြ႕ စရွဴခ်ိန္ကတည္းက ေသဖို႔ အေၾကာင္း – ေသျခင္းတရား
ဟာ အရိပ္လို တြဲကပ္ ပါရွိျပီးသား ျဖစ္တယ္။ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္လား။
ဒါ့ေၾကာင့္ ေသျခင္းတရားလို႔ က်ေနာ္ သံုးစြဲ
တဲ့အခါ စင္စစ္ “ဒီခႏၶာ ခ်ဳပ္ပ်က္၊ တကယ္ ေသဆံုး သြားတဲ့ ေန႔ မွ ေသတာ ျဖစ္
တယ္၊ ေသျခင္းတရား ျဖစ္တယ္” လို႔ က်ေနာ္ မဆိုလိုဘူး။ ခင္ဗ်ား ဟိုးအစကတည္းက
ေသျခင္း တရား နဲ႔ အတူတူ ရွိေနျပီးသားပဲ ။ ေသျခင္း တရား ဟာ ခင္ဗ်ား ဘဝ ရဲ႕
တစိတ္ တစ္ပိုင္း ပဲ ။ တနည္း – ခင္ဗ်ားရဲ႕ အတြင္း အႏွစ္သႏၱာန္ ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဟုတ္တယ္ ဟုတ္။ ခင္ဗ်ား ရွင္သန္ ၾကီးထြား လာ သလို သူလည္း ၾကီးထြား လာတယ္။
ခင္ဗ်ား သြားရာ တေကာက္ေကာက္ အစဥ္တစိုက္ လိုက္ပါ လာေန တယ္။ သူဟာ တစ္ေန႔
တစ္ခ်ိန္မွာ အျပည့္အဝ ဖူးပြင့္ သြားပါ လိမ့္မယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ တကယ္ ေသတဲ့ ေန႔မွ – ေသျခင္းတရား
က ေရာက္လာတာ မဟုတ္ဘူး လို႔ က်ေနာ္ ဆိုပါတယ္ ။ တကယ္ေသ တဲ့ ေန႔ ဟာ ေသျခင္း
တရား စြင့္ကား ဖူးပြင့္သြားခ်ိန္သာ ျဖစ္တယ္။
ေသျခင္း တရားဟာ ခင္ဗ်ား နဲ႔ အတူ ယွဥ္တြဲျပီး ၾကီးထြား လာလိုက္တာ – အဲ့
အခ်ိန္ အခါ မွာ အထြဋ္ အထိပ္ကို ေရာက္ရွိ ပါတယ္။ ခင္ဗ်ား ဌာေန ခင္ဗ်ား
ျပန္ေရာက္ သြားတာလို မ်ိဳးပဲ။
ဒါေပမယ့္ လူဟာ ေသျခင္းတရားကို ျငင္းဆန္
တယ္။ ဘဝ ရွင္သန္မႈ ရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္ တစ္ခုလို ျမင္တယ္။ ေသျခင္း တရား ဟာ
သူ႕အတြက္ ရန္သူ သာ ျဖစ္ေန ပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္း ေၾကာင့္ ဘဝ တစ္ခုလံုး မွာ
အဲ့ဒါကို တြန္းလွန္ဖို႔ အေၾကာက္ အကန္ စိတ္အား ျပင္းထန္ တယ္။ တြန္းထိုး
တိုက္ခိုက္ရင္း တစ္ခ်က္ ကေလးမွ အနားမေနႏိုင္ ဘူးပဲ။ ေသျခင္း တရားဟာ
ဘဝရွင္သန္မႈ ရဲ႕ ရန္သူ ျဖစ္တယ္ လို႔ ျမင္ထားသူ – သူ႕ အတြက္ ဘယ္လို ေအးေအး
နားေန ႏိုင္မလဲ။ ဘယ္လို မွ မျဖစ္ႏိုင္ ဘူးရယ္။ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္ လား။ မိမိ
မလြဲမေသြ ေတြ႕ၾကံဳရမယ့္ သူ ဟာ ရန္သူ ျဖစ္တယ္ လို႔ ျမင္ထားသူ ဟာ
သက္ေတာင့္သက္သာ ဘယ္လို မွ မေနႏိုင္ဘူး မဟုတ္ လား။
ခင္ဗ်ား ရဲ႕ ခဏတိုင္းမွာ ခင္ဗ်ား ရန္သူ က
ေစာင့္ေနတယ္ ဆိုတဲ့ အခါ ခင္ဗ်ား ဘယ္လို သက္ေတာင့္သက္သာ ရွိေနႏိုင္မလဲ ။ သူက
ခင္ဗ်ား ဆီ အခ်ိန္မေရြး ေရာက္လာမယ္ – ခင္ဗ်ား ကို ခုန္အုပ္ျပီး ဒီေလာကကေန
အျပီးအပိုင္ ဆြဲေခၚယူသြားမယ္ – သူ႕အရိပ္ၾကီး မိုးေနတဲ့ ခင္ဗ်ား အတြက္
တစ္ရံတစ္ဆစ္ နားေနဖို႔ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ ျဖစ္ႏိုင္မလဲ။ တကယ္စင္စစ္ ေသျခင္းတရား
ကို ရန္သူ အျဖစ္ သတ္မွတ္ ထားတဲ့ ခင္ဗ်ား ရဲ႕ အေတြးဟာ မိမိကိုယ္ကိုယ္
နားေနမႈ မေပး ႏိုင္ဘူးရယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ခင္ဗ်ား ဘဝ တစ္ေလ်ာက္လံုး
တင္းအား ေတြရွိ ေနရပါ တယ္။ စိတ္ျပင္းအားေတြ ရွိလာေတာ့ တယ္။ စိတ္ေဇာ ေတြနဲ႔
ေရွ႕ကို – ေရွ႕ျပီးရင္ ေရွ႕ကို- ဦးတည္ ေနရေတာ့ တယ္။
မိမိ သႏၱာန္ ကို မိမိဘာသာ ျပန္ ဆင္ျခင္
ၾကည့္ပါ။ ေသျခင္းတရား ကို အေၾကာက္အကန္ ျငင္းဆန္ဖို႔ လုပ္ေလ – ခင္ဗ်ား
သႏၱာန္ မွာ ေဇာေခၽြးျပန္လာဖို႔ ရာခိုင္ႏႈန္း မ်ားလာ ေလပဲ။
ဘာလို႔ ဆို –
ဒါကလည္း သဘာဝ က်ပါတယ္ – ခင္ဗ်ား ရင္ဆိုင္ ျငင္းဆန္ မယ့္ ေသျခင္း တရား ဟာ
ခင္ဗ်ား ေရွာင္လႊဲလို႔ မရႏိုင္ဘူး ဆိုတာ၊ ခင္ဗ်ား မေသဘဲ မေနႏိုင္ဘူး ဆိုတာ
မိမိ ဘာသာ အသိသား ပဲရယ္။ ခင္ဗ်ား ဘဝရဲ႕ ေနာက္ဆံုး အဆံုးသတ္မွာ – ရန္သူ
အျဖစ္သတ္မွတ္ထားသူ ေျခဖဝါးေအာက္ အရွံဳးေပး ရေတာ့မွာ – ဝပ္ဆင္း သြားရေတာ့
မွာ ။ ဒါကို သိတဲ့ ေနာက္ – ခင္ဗ်ား ဘယ္လို ေပ်ာ္ရႊင္ ႏိုင္မလဲ။ မိမိ
ၾကိဳးပမ္းျပီး ေရွာင္လဲႊၾကည့္ သမ်ွ ဘယ္လို မွ မရဘူး ဆိုတာ သိတဲ့ ေနာက္
ခင္ဗ်ား ဘဝကို ဘယ္လို ေနေပ်ာ္မလဲ။ ခင္ဗ်ား အေပၚယံ အေတြးနဲ႔ – ေသျခင္းတရား
ကို ရန္သူ အျဖစ္၊ ေရွာင္လႊဲဖို႔ ဘယ္ေလာက္ အသည္းအသန္ ျငင္းဆန္ေနပါေစ – ဟိုး
အတြင္း သႏၱာန္ထဲ ဝင္ၾကည့္တဲ့ အခါ – ေရွာင္လႊဲမရတဲ့ အက်ိန္းေသဆံုး အရာဟာ
သူတစ္ခု တည္း။
ခင္ဗ်ား ဘဝမွာ အျခား အရာေတြ ဘာေတြ ဘယ္လို
ရွိရွိ – ေသျခင္းတရားေလာက္ က်ိန္းေသတဲ့ အရာ မရွိဘူး မဟုတ္လား။ ဒါ့ေၾကာင့္
ေျပာေလ့ ရွိတဲ့ စကားက -
“In life, everything else is uncertain, only death is certain. There is only one thing and in that certainty you have an enemy.”
ဒီလို က်ိန္းေသ ၾကံဳဆံုရမယ့္ အရာ ဟာ
ကိုယ့္ရဲ႕ ရန္သူ ျဖစ္ေန တယ္ လို႔ ျမင္တဲ ့ အခါ အဲ့ဒီ လူအတြက္ ဘယ္မွာ
ေအးခ်မ္း ႏိုင္ ပါဦးမလဲ။ မိမိ မႏိုင္တဲ့ ရန္သူကို ရြံ႕မုန္း
ေရွာင္လႊဲေနျပီး၊ မက်ိန္းေသ တဲ့ အပရိက အရာေတြ ကိုသာ ေမ်ွာ္လင့္ေန မိတဲ့
စိတ္ ခင္ဗ်ား မွာ ရွိေနတဲ့ အခါ – ခင္ဗ်ားကိုယ္ ခင္ဗ်ား ျငိမ္းေအး ေအာင္
ဘယ္လို အေျဖ ရွာေပးမလဲ။ ခင္ဗ်ား ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ တည္ျငိမ္ျပီး ၊ ကမၼ႒ာန္း
ဘာဝနာ ကို ေအးေအး လူလူ ျပဳႏိုင္လဲ။ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ ဘူး ပဲ။
ကေန႔ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွာ – “To fight to
survive” ရွင္သန္က်န္ရစ္ဖို႔ တြန္းထိုး တိုက္ခိုက္ေနရမယ္ ဆိုတဲ့ အျမင္
အျမစ္တြယ္လ်က္ ရွိေနပါတယ္။ သူတို႔ ေျပာေလ့ ရွိတာက -
- “Survival of the Fittest” အစြမ္းႏိုင္ဆံုး၊ အသင့္ေတာ္ဆံုး သူသာ ရွင္သန္ က်န္ရစ္တယ္။
- “Life is a struggle.” ဘဝဆိုတာ တိုက္ပြဲ ျဖစ္တယ္။
စသျဖင့္ ဒီစကားေတြ အျမစ္တြယ္ ေနတယ္
မဟုတ္လား။ ဒီစကားေတြ မၾကာခဏ သြန္သင္ခံရမႈ ေၾကာင့္ ကေန႔ ကမၻာမွာ တစ္ဦးနဲ႔
တစ္ဦး၊ တစ္ဖြဲ႕နဲ႔ တစ္ဖြဲ႕၊ တစ္ပါတီနဲ႔ တစ္ပါတီ၊ လူမ်ိဳး တစ္မ်ိဳးနဲ
႔တစ္မ်ိဳး တစ္ႏိုင္ငံနဲ႔ တစ္ႏိုင္ငံ သတ္ျဖတ္၊ ညွင္းပန္း၊ ေခါင္းပံုျဖတ္၊
ကလိန္က်၊ တြန္းထိုး ရုန္းကန္ စတာေတြသာ အႏွံ႕အျပား ေပၚေပါက္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါဆို ဘာလို႔ ဘဝဟာ တိုက္ပြဲ ျဖစ္ရသလဲ။ အေၾကာင္း က ေသျခင္းတရားကို ဘဝရဲ႕
ဆန္႔က်င္ဘက္ အရာတစ္ခုလို ယူဆ ထားၾက လို႔ပဲ လို႔ က်ေနာ္ ျမင္ပါတယ္။
အခ်ိဳ႕လူေတြ ေျပာတာ ရွိတယ္။ “သူတို႔
ျငိမ္းခ်မ္းခ်င္တယ္။ ျငိမ္းေအး ေနခ်င္တယ္။ မိမိ သႏၱာန္မွာ ေအးျငိမ္းမႈနဲ႔
သူတို႔ အိမ္မွာ၊ ဒီကမၻာ မွာ သက္ေတာင့္သက္သာ နားေနခ်င္တယ္။ တိတ္ဆိတ္
ေအးခ်မ္းတဲ ့ဘဝကို လိုခ်င္တယ္။” – စသျဖင့္ ဒီစကားေတြ ေျပာေနသည့္ တိုင္
သူတို႔ မ်က္ဝန္း တြင္းမွာ ေသျခင္းတရား အေပၚ ေၾကာက္ရြံ႕မႈက အျပင္းအထန္
ရွိေနတယ္။ သူတို႔ အတြက္ ေသျခင္းတရား ဟာ ရန္သူ ျဖစ္ေန ပါတယ္။ သူတို႔ ဘယ္လို
ျငိမ္းေအးရင္း သက္ေတာင့္သက္သာ ရွိေနႏိုင္မလဲ။ သူတို႔ အေတြးမွာ –
ေသျခင္းတရားကို လြယ္လြယ္ ကူကူ ဘယ္လို ရင္ဆိုင္ တိုက္ခိုက္ ႏိုင္မလဲ။
ေသျခင္းတရားကို ဘယ္လို လြယ္လြယ္ကူကူ ေရွာင္လႊဲသြားလို႔ ရမလဲ။ — အဲ့ဒါကိုသာ
သိခ်င္စိတ္ ျပင္းျပ ေနပါတယ္။ –
ၾကည့္ၾကည့္ပါ – ေသျခင္းတရား က က်ိန္းေသ
ရွိေနတယ္ – ခင္ဗ်ား ဘယ္လို နားေနႏိုင္ပါ့မလဲ။ ဘယ္လို တိတ္ဆိတ္
ေအးခ်မ္းေနမလဲ။ အိမ္မွာ ဘယ္လို သက္ေသာင့္ သက္သာ ရွိေနမလဲ။ ေသျခင္းတရား ဟာ
ခင္ဗ်ား ရန္သူ ျဖစ္ေနတဲ့ အခါ ခင္ဗ်ား အခု ရွင္သန္ ေနတဲ့ ဘဝကိုယ္တိုင္က
ေနလို႔ မရ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ခင္ဗ်ား ရွင္သန္ မႈ ကိုယ္တိုင္က ခင္ဗ်ား ရန္သူ
ျဖစ္ေနတယ္။ အခ်ိန္တိုင္း ေနရာ တိုင္း မွာ ေသျခင္းတရား ရဲ႕ အရိပ္သာ ၾကီးစိုး
ေနရင္း – ခဏတိုင္း မစဲ သူ႕ရဲ႕ အသံဝါၾကီးသာ ပဲ့တင္ထပ္ေနတယ္။ အဲ့အခါ ခင္ဗ်ား
အခု ရွင္သန္ ေန တဲ ့ဘဝမွာ ခင္ဗ်ား မျငိမ္းေအး ေနႏိုင္ဘူး။ တြန္းလွန္
တိုက္ခိုက္ဖို႔ တာစူ ေနပါေတာ့တယ္။
ဒါေပမယ့္ ဘယ္လို ဘဝမ်ိဳး မဆို
ေသျခင္းတရားဆီ ဦးတည္သြားေနတယ္ မဟုတ္လား။ လူခ်မ္းသာရဲ႕ ဘဝ၊ လူဆင္းရဲ ရဲ႕
ဘဝ၊ ေအာင္ျမင္သူ ရဲ႕ ဘဝ၊ က်ရွံဳးသူရဲ႕ ဘဝ၊ ပညာရွိရဲ႕ ဘဝ၊ ပညာမဲ့ ရဲ႕ ဘဝ၊
သူယုတ္မာရဲ႕ ဘဝ၊ သူေတာ္စင္ရဲ႕ ဘဝ — စသျဖင့္ ဘယ္လို ဘဝ ပံုစံမ်ိဳး ျဖစ္ေန
ပါေစ – အဆံုးသတ္ မွာ ေသျခင္းတရား ဆီသာ ျဖစ္တယ္။
ဒါဆို ေသျခင္း တရား ကို အေၾကာက္အကန္
ျငင္းဆန္ျပီး ခင္ဗ်ား အခု ရွင္သန္ေနတဲ ့ဘဝကို ဘယ္လို ခ်စ္ႏိုင္မလဲ။
ေသျခင္းတရားကို ရွင္သန္မႈ ဘဝရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္ တစ္ခု အျဖစ္ ျမင္ထားမယ့္
ခင္ဗ်ား က ဘဝရွင္သန္မႈ ကို ခ်စ္တယ္ လို႔ ေျပာမယ္။ တနည္း – ေသျခင္း တရား ကို
ပစ္ပယ္ျပီး ဘဝရွင္သန္မႈ ကို ခ်စ္ေနမယ္ လို႔ ဆႏၵ ရွိတဲ့ အခါ – ခင္ဗ်ား
ဘဝကို ခ်စ္တယ္ ဆိုတာဟာ ခ်စ္တာ မဟုတ္ဘူး ရယ္။ ေသျခင္းတရားကို ျငင္းဆန္ရင္း
လက္ရွိ ရွင္သန္မႈကို တြယ္တာ ေနတာ သာ ျဖစ္တယ္။ ဘဝရွင္သန္ ေနလိုစိတ္ သက္သက္
သာ ျဖစ္ေနတယ္။ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္လား။
ခင္ဗ်ား ခ်စ္ခင္တြယ္တာေနတဲ့ ဘဝ
ရွင္သန္မႈကို ျမတ္ျမတ္ ႏိုးႏိုး ေစ့ငွ ၾကည့္ၾကည့္ပါ။ ခင္ဗ်ား ခ်စ္တဲ့ ဘဝ ဟာ
တစ္ေန႔ တစ္ျခား ေသျခင္း တရား ဆီသာ ဦးတည္သြားေနတယ္။ ခင္ဗ်ား ရန္သူ ဆီကိုသာ
ဆြဲေခၚယူသြားေနတယ္ ။ ဒါကို ခင္ဗ်ား ျမင္ရမွာ အမွန္ပဲ မဟုတ္လား ။
အဲ့ဒီ အခါ ခင္ဗ်ား အခု ရွင္သန္ေနတဲ
့ဘဝကိုေရာ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ ခ်စ္ခင္ ေနပါဦးမလဲ။ ခင္ဗ်ား စိတ္ ကစဥ့္ကလ်ား
ျဖစ္ရင္း ရုန္းကန္ အားထုတ္သမႈ စတင္ ပါေတာ့တယ္။ ခင္ဗ်ား သႏၱာန္မွာ
စိတ္ေဇာေတြသာ ေခၽြးျပန္ေအာင္ က်ဆင္းလာေတာ့ တယ္။ ခင္ဗ်ား ဘဝ ရွင္သန္မႈ
တစ္ခုလံုး တုန္ခါ လိႈက္ေမာေနမယ္။ မခံႏိုင္တဲ ့အဆံုးမွာ ခင္ဗ်ား
ရူးသြပ္သြားဖို႔သာ ရွိပါတယ္။
ဘဝကို ရုန္းကန္ ယွဥ္ျပိဳင္ေနရတဲ ့တိုက္ပြဲ ျဖစ္စဥ္ တစ္ခုလို ယူဆမယ္ ဆိုရင္ အဲ့လို ယူဆတဲ ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ -
- တစ္ေန႔တစ္ျခား ရူးသြပ္သူေတြ မ်ားျပား လာပါလိမ့္မယ္။
- တစ္ေန႔တစ္ျခား မိမိကိုယ္ကိုယ္ အဆံုးစီရင္သူေတြ ျမင္ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
- လုပ္ၾကံသတ္ျဖတ္မႈေတြ တစ္မႈျပီး တစ္မႈ ေပါက္ဖြား လာပါလိမ့္မယ္။
စင္စစ္ ေသျခင္းတရားနဲ႔ ရွင္သန္ေနထိုင္မႈ
ဘဝဟာ ျဖစ္စဥ္ တစ္ခုတည္းရဲ႕ မ်က္ႏွာစာ ႏွစ္ဖက္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ား ေသျခင္း
တရား ကို ရန္သူ လို႔ သတ္မွတ္တဲ ့အခါ – ခင္ဗ်ား ရွင္သန္ေနတဲ ့ဘဝဟာလည္း
ခင္ဗ်ားရဲ႕ ရန္သူ ျဖစ္ေနမွာပဲ။ ဒီ စကားဟာ ယံုတမ္း လို ျဖစ္ေန မလား –
ယံုတမ္း ျဖစ္ေနဟန္သာ ရွိပါတယ္။ တကယ့္ အျဖစ္ က အဲ့အတိုင္းပဲ ။
ေသျခင္းတရားကို ေကာင္းေကာင္း လက္မခံႏိုင္ဘဲ – အခု လက္ရွိ ဘဝကို ခင္ဗ်ား
ေကာင္းေကာင္း လက္မခံႏိုင္ဘူးရယ္။ သူ႕ကို ရန္သူ လို ရြံ႕မုန္း ေနရင္ – သူ႕ဆီ
ေခၚေဆာင္ သြားေနတဲ့ ခင္ဗ်ား ဘဝ ကိုလည္း ခင္ဗ်ား ရြံ႕မုန္း လာမွာပဲ။
စင္စစ္ ေသျခင္းတရား ကို မိတ္ေဆြ အျဖစ္
စိတ္ေရာကိုယ္ပါ တစ္ၾကိမ္တစ္ခါေလာက္ ျဖစ္ျဖစ္ လက္ခံ ၾကည့္ႏိုင္ဖို႔
လိုပါတယ္။ အဲ့ဒီ အခါ အခု ရွင္သန္ေနတဲ့ အျဖစ္ဟာ အျပည့္အဝ ႏွစ္လို ဖြယ္
ျဖစ္ေၾကာင္း ျမင္ႏိုင္တယ္။ အခု ရွင္သန္ေနတဲ့ မိမိ အျဖစ္ကို ေပါ့ပါး
လန္းဆန္းမႈ အျပည့္ ရွိ ေနတာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ ခင္ဗ်ား ပတ္ဝန္းက်င္
ရွိရွိသမ်ွ အရင္က အရုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္ သမ်ွ အရာရာ ဟာ ခင္ဗ်ား အတြက္
လွပေနပါလိမ့္မယ္။ နားေနလိုတဲ ့စိတ္ဆႏၵ ရွိေနမလား – ဒီဆႏၵကို အဲ့အခါမွာ
အျပည့္ အဝ ျဖည့္ဆည္း ႏိုင္ေၾကာင္း ေတြ႕ရ ပါလိမ့္မယ္ ။ အႏွစ္ႏွစ္ အလလ
လိုလားခဲ့တဲ့ ျငိမ္းေအးမႈ ကိုလည္း ရရွိလာ သလို – ခင္ဗ်ား အျမင္အေတြးဟာ
အဲ့အခ်ိန္ မွာ ေကာင္းေကာင္း ပြင့္လန္း ေနမွာပဲ လို႔ က်ေနာ္ ဆိုခ်င္ပါတယ္။
ေဇယ်