ဘဝကို ေျပာင္းလဲေစတဲ့ သတၱိ
ဘဝအတြက္ အျဖဴနဲ႔အမည္း၊ အလင္းနဲ႔အေမွာင္၊ အတက္နဲ႔အက်တို႔ကို အဆံုးအျဖတ္ေပးႏိုင္မည့္ ေရြးခ်ယ္မႈတစ္ခုမွာ ေတြေဝ,ေၾကာက္ရြံ႕ ၿပီး အမွန္အကန္ ဆံုးျဖတ္ရဲတဲ့ သတၲိမရွိခဲ့ရင္ တိုးတက္တဲ့ အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုအတြက္ ကမၻာႀကီးတစ္ခုမကျခားေအာင္ ေဝးကြာသြားေစ ႏိုင္တယ္။ အမွန္တရားကို ေၾကာက္ရြံ႕ ေနာက္တြန္႔ျခင္း မရွိသူမ်ားအတြက္ကေတာ့ မွန္ကန္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ လွမ္းလိုက္တဲ့ ေျခတစ္လွမ္းဟာ မိမိရဲ႕ တစ္ကိုယ္ေရ ဘဝတစ္ခုအတြက္သာမက မိမိမွီတင္းေနထိုင္တဲ့ ေလာကႀကီးတစ္ခုလံုး အတြက္ပါ လင္းလက္ေတာက္ပ သြားေစႏိုင္ တယ္ဆိုတာ ျမတ္ဗုဒၶေခတ္က ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ ျဖစ္ရပ္မ်ားကို အေသအခ်ာ ေလ့လာၾကည့္ရင္ အလြန္ထင္ရွား သိသာေစႏိုင္ပါတယ္။
ဟုတ္ပါတယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားပြင့္ေတာ္မူလို႔ ပထမဆံုးဝါကြ်တ္ခ်ိန္မွာ သာသနာျပဳ
တပည့္ရဟန္း ေျခာက္က်ိတ္တို႔ အရပ္ေဒသအသီးသီးကို လွည့္လည္ၿပီး
သာသနာျပဳၾကပါတယ္။ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ကိုေတာ့ အရွင္အႆဇိမေထရ္ျမတ္ၾကြေရာက္
သာသနာျပဳတာပါ။ အဲဒီမွာ ေနာင္အခါ ျမတ္စြာဘုရား သာသနာမွာ လက်ာရံ၊
လက္ဝဲရံရယ္လို႔ ထင္ရွားလာၾကမည့္ ဥပတိႆနဲ႔ ေကာလိတဆိုတဲ့
ပုရိဗိုဇ္ႏွစ္ဦးတို႔ဟာ အရွင္အႆဇိ မေထရ္ျမတ္ထံမွ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕တရား အသိမွန္ကို
ရရွိၿပီး မေသရာတရား ထူးကို ေတြ႕သိ ခံစားၾကရတဲ့အခါ ျမတ္ဗုဒၶရွိရာကို
သြားေရာက္ၾကဖို႔ စီစဥ္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ႏွင့္အတူ အရင္က သူတို႔ရဲ႕
ဆရာေတာ္ခဲ့တဲ့ သိဥၥည္းဆရာႀကီးနဲ႔ သီတင္းသံုးေဖာ္ တပည့္မ်ားကိုပါ
အပါေခၚသြားဖို႔ သိဥၥည္း ဆရာႀကီးရဲ႕ေက်ာင္းကို ျပန္ခဲ့ၾကတယ္။
သိဥၥည္းဆရာႀကီးထံေရာက္ေတာ့ အရွင္အႆဇိထံက သိရွိရတဲ့ တရားစစ္ တရားမွန္နဲ႔ ဒီတရားကို ေဟာညႊန္းေတာ္မူတဲ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးတို႔ကို ေျပာဆိုၿပီး ဆရာႀကီးပါ ျမတ္ဗုဒၶထံေမွာက္ သြားေရာက္ၾကဖို႔ ေခၚတဲ့အခါ သိဥၥည္းဆရာႀကီးက “ဒီေနရာမွာ ဆရာႀကီးတစ္ဆူ ျဖစ္ေနၿပီးမွ တျခားဆရာတစ္ဦးထံမွာ တပည့္မခံလိုေတာ့ဘူး၊ သင္တို႔နဲ႔အတူ လိုက္လိုတဲ့ တပည့္ေတြ လိုက္ၾက၊ ငါကေတာ့ ဘယ္လို ကၿပီး ဘယ္လိုပဲ ဇာတ္သိမ္းရ သိမ္းရ ဒီမွာပဲ ငါ့ဇာတ္နဲ႔ငါ ဆရာႀကီးပဲ လုပ္ေနေတာ့မယ္'' ဆိုၿပီး ျမတ္ဗုဒၶထံ သြားေရာက္ဖို႔ ေတြေဝ တြန္႔ဆုတ္စြာ ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ဇာတ္သိမ္းၾကရတဲ့အခါမွာေတာ့ အမွန္အကန္ကို သတၲိရွိရွိ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကတဲ့ တပည့္မ်ားက ဘဝရဲ႕ ေအးခ်မ္းမႈ ကို ကိုယ္သိမ်က္ေမွာက္ခံစားၾကရၿပီး ေသျခင္းကင္းတဲ့ အျဖစ္နဲ႔ ဇာတ္သိမ္းၾကရတယ္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ေတြေဝေနာက္တြန္႔ခဲ့တဲ့ သိဥၥည္း ဆရာႀကီးကေတာ့ အမွန္ တရားကို ေၾကာက္ရြံ႕ေနာက္တြန္႔ၾကသူတို႔ရဲ႕ ထံုးစံအတိုင္း သာသနာေတာ္ဆိုတဲ့ ေခတ္ေကာင္းႀကီးတစ္ခုနဲ႔ လြဲေခ်ာ္ၿပီး ပူပန္ဆင္းရဲ ေမွာင္မည္းလွတဲ့ဒုဂၢတိဘံုဘဝမွာပဲ က်င္လည္ေနရဆဲပါ။ သူရဲ႕ ေတြေဝတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အမွားတစ္ခုေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္ သာသနာေခတ္ေကာင္းတစ္ခု ႀကံဳဖို႔ဆိုတာကေတာ့ ကမၻာမ်ားစြာ ျခားေနဦးမွာပါပဲ။ဒါေၾကာင့္လည္း ဒီလိုပုဂၢိဳလ္ေတြကို ရည္ရြယ္ၿပီးေတာ့ပဲ ကဝိဗႏၶနကထာက်မ္းဆရာက -
* လမ္းမွားသိလ်က္၊ သြားမပ်က္၊ သင့္ထက္မိုက္သူ ရွိခ်ိမ့္ေလာ။
* လမ္းေကာင္းသိလ်က္၊ ေျပာင္းမတက္၊ သင့္ထက္မိုက္သူ ရွိခ်ိမ့္ေလာ။ လို႔ ဆိုတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
အမွန္တရားကို ရဲရဲဝံ့ဝံ့ သတၲိရွိရွိနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ခဲ့တဲ့အတြက္ မိမိရဲ႕ တစ္ကိုယ္ေရ ဘဝကိုသာမက မိမိေနထိုင္ရာ ဝန္းက်င္ ေလာကႀကီး တစ္ခုလံုးကိုပါ အမွားက အမွန္၊ အေမွာင္က အလင္း၊ အနိမ့္က အျမင့္အထိ လင္းလက္ ျမင့္တက္သြားေအာင္ ေျပာင္းလဲသြားေစ ႏိုင္ပံုကိုေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေက်ာင္းဒကာႀကီး အနာထပိဏ္ရဲ႕ျဖစ္စဥ္က ထင္ရွားသိသာေစသလို အတုယူအားက် ဖို႔လည္း ေကာင္းလွပါတယ္။
အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးဆိုတာ ေကာသလမင္းႀကီးအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ေကာသလတိုင္းရဲ႕ ၿမိဳ႕ေတာ္ သာဝတၳိၿမိဳ႕က အထင္ရွား အၾကြယ္ဝဆံုး သူေဌးႀကီးပါ။ အမည္ရင္းက ''သုဒတၲ'' ျဖစ္ေပမယ့္ ခိုကိုးရာမဲ့သူတို႔ကို အစားအစာ ေပးကမ္းေထာက္ပံ့ေလ့ရွိတဲ့ သူ႔ရဲ႕ဂုဏ္ေၾကာင့္ သူ႔ကို အမ်ားက ''အနာထပိ႑ိက = ခိုကိုးရာမဲ့သူတို႔ရဲ႕ ထမင္းရွင္'' ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ထူးေဆာင္အမည္နဲ႔ပဲ ေခၚဆိုၾကပါတယ္။
အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးဟာ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ မဂဓတိုင္းရဲ႕ၿမိဳ႕ေတာ္ ရာဇၿဂိဳဟ္က အထင္ရွား ဆံုးျဖစ္တဲ့ ရာဇၿဂိဳဟ္ သူေဌးႀကီးနဲ႔ ေမာင္လည္ႏွမလည္(သမီးေယာက္ဖ)ညီအစ္ကို ေတာ္စပ္ပါတယ္။ အသီးအသီး ေဒသထြက္ပစၥည္းမ်ား အျပန္အလွန္ သြားလာေရာင္းခ်ရာမွာ တစ္ဦးအိမ္တစ္ဦး တည္းခိုၿမဲ ျဖစ္သလို တစ္ဦးဦးက အာဂႏၱဳကအျဖစ္ ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကားဖို႔ ေရာက္လာၾကတဲ့ အခါမွာလည္း အိမ္ရွင္ (အာဝါသိက)သူေဌးႀကီးက အေဆာင္အေယာင္မ်ားနဲ႔ တခမ္းတနားႀကိဳဆိုၿပီး ေနရာခ်ထား စီစဥ္ေပး ၾကၿမဲ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
တစ္ခါသားမွာေတာ့ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးက ေနာက္ပါလွည္းငါးရာတို႔နဲ႔အတူ ရာဇၿဂိဳဟ္ကို သြားတဲ့အခါ ၿမိဳ႕နားနီးေရာက္ေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း မိမိေရာက္လာေၾကာင္း သတင္းစကား ႀကိဳတင္ပါး လိုက္ေပမယ့္ ရာဇၿဂိဳဟ္သူေဌးႀကီးက အႀကိဳအေထာက္ မေရာက္လာပါဘူး။ လာႏိုးႏိုးနဲ႔ ေစာင့္စားရင္း တျဖည္းျဖည္းခရီးဆက္လာခဲ့တာ ရာဇၿဂိဳဟ္သူေဌးရဲ႕ အိမ္ဝသာေရာက္ေရာ အေစခံအႀကိဳအေထာက္ေလာက္ပဲ ေရာက္လာတယ္၊ ရာဇၿဂိဳဟ္သူေဌးႀကီးကေတာ့ သူ႔အေစအပါးေတြနဲ႔သူ ခ်က္ေရးျပဳတ္ေရး ကိစၥေတြကို ႀကီးၾကပ္ညႊန္ၾကားရင္း အလုပ္႐ႈပ ္ေနတယ္။
အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးက သူ႔အတြက္ စီမံျပင္ဆင္ထားတဲ့ ဘံုခုနစ္ဆင့္အေဆာက္အဦရဲ႕ က်က္သေရခန္းမွာ နားေနခ်ိန္ေရာက္မွာသာ ရာဇၿဂိဳဟ္သူေဌးႀကီး ေရာက္လာၿပီး ''မနက္ျဖန္မွာ ျမတ္စြာဘုရား အမွဴးရွိတဲ့ သံဃာေတာ္အေပါင္းကို ဆြမ္းအလွဴ ႀကီးေပးဖို႔ ပင့္ဖိတ္ထားတဲ့အတြက္ လစ္လပ္ လစ္ဟင္းမႈမရွိေအာင္ စီမံညႊန္ၾကား ေဝယ်ေဝစၥမ်ားေနတဲ့အတြက္ ၿမိဳ႕ျပင္ထြက္ၿပီး ထံုးစံအတိုင္း မႀကိဳမေထာက္ႏိုင္ေၾကာင္း'' ေျပာဆိုႏႈတ္ခြန္းဆက္လိုက္တဲ့အခါ အနာထပိဏ္ သူေဌးႀကီးမွာ ''ျမတ္စြာဘုရား''ဆိုတဲ့ အသံကို ၾကားလိုက္ရတာနဲ႔တစ္ၿပိဳက္နက္ ပါရမီဓာတ္ခံရဲ႕ ႏိႈးေဆာ္မႈေၾကာင့္ ပီတိအဟုန္ ငါးမ်ိဳးစံုေအာင္ တစ္ကိုယ္လံုးျပန္႔ႏွံ႔ၿပီး ခ်က္ခ်င္းႀကီးကို ဘုရားရွင္ထံ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္လိုတဲ့ ဆႏၵေတြ ျဖစ္ေပၚလာပါသတဲ့။
ရာဇၿဂိဳဟ္သူေဌးႀကီးက ''အရဟံအစရွိတဲ့ ဂုဏ္ကိုးဝနဲ႔ျပည့္စံုေတာ္မူတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ သုႆန္သခ်ႋဳင္းအနီးမွာရွိတဲ့ သီတဝနေတာရေက်ာင္းမွာ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူတာျဖစ္လို႔ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ သြားေရာက္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ နက္ျဖန္နံနက္ ေစာေစာ ေရာက္မွသာ အရဟံစတဲ့ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားသခင္ ဘုရားရွင္ထံ သြားေရာက္ႏိုင္ပါေတာ့မည္''လို႔ ေျဖၾကားေျပာဆိုတဲ့အခါ အနာထပိဏ္ သူေဌးႀကီး လည္း ရာဇၿဂိဳဟ္ သူေဌးထံက ၾကားသိရတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို ပြားမ်ားရင္း ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ပီတိအဟုန္ေတြေၾကာင့္ ထမင္းေမ့ ဟင္းေမ့သာမက အိပ္ဖို႔ရာကိုပင္ မႀကိဳးစားေတာ့ဘဲ ဘုရားဂုဏ္မ်ားကိုသာ အထပ္ထပ္ပြားမ်ား ေနလိုက္တဲ့အတြက္ ပီတိအဟုန္ေတြ တဖြားဖြားျဖစ္ေပၚလာၿပီး ေနထိုင္ရာဝန္းက်င္တစ္ဝိုက္မွာေတာင္ အလင္း ေရာင္ေတြ ျဖာထြက္ လင္းထိန္ေနပါသတဲ့။
ပီတိအဟုန္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚတဲ့ အလင္းေရာင္ေတြကိုပဲ ေနထြက္တဲ့အလင္းေရာင္လို႔ မွတ္ထင္ၿပီး သဘာဝအလင္းေရာင္မရမီ မိုးေသာက္ အားႀကီး(အေမွာင္ထုအားႀကီး)တဲ့ လင္းခါနီးအခ်ိန္မွာပဲ ဘုရားရွင္ရွိရာကို သြားဖို႔ ဘံုခုႏွစ္ဆင့္ရွိတဲ့ အေဆာက္အဦအထက္က ဆင္းသက္လာတဲ့ အခါ ဘံုခုႏွစ္ဆင့္ရဲ႕ တံခါးေတြဟာ အလိုလို အရန္သင့္ ပြင့္လင္းေနပါေတာ့သတဲ့။
ဘံုခုႏွစ္ဆင့္က ဆင္းၿပီး ၿမိဳ႕တြင္းလမ္းမအတိုင္း ေလွ်ာက္လာခဲ့လို႔ ၿမိဳ႕တံခါးအနီး ေရာက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ အရိယာျဖစ္တဲ့ၿမိဳ႕ေစာင့္နတ္က ၿမိဳ႕တံခါးကို အရန္သင့္ဖြင့္ထားႏွင့္တဲ့အတြက္ ၿမိဳ႕ျပင္ကို အဟန္႔အတားမရွိ ထြက္လာႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီေခတ္ေဒသဓေလ့ထံုးစံအရ သူေသမ်ားကို ရက္ျခားေအာင္ အိမ္မွာမထားၾကဘဲ ေသဆံုးၿပီးၿပီးခ်င္း စြန္႔ပစ္ၾကပါတယ္။ လူဦးေရကိုးကုေဋေလာက္ေနထိုင္တဲ့ ရာဇၿဂိဳလ္ၿမိဳ႕တြင္းမွာလည္း ေန႔ေန႔ညည ေသဆံုး သူမ်ားက အၿမဲမျပတ္လို ရွိေနၾကတာပါ။ ညပိုင္းမွာ ေသဆံုးသူမ်ားကိုေတာ့ ၿမိဳ႕တံခါးေတြ ပိတ္ထားတဲ့အတြက္ တံတိုင္းေပၚကေနၿပီးေတာ့ပဲ အျပင္ကို ပစ္လႊင့္ထားၾကလို႔ အနာထပိဏ္ သူေဌးႀကီးၿမိဳ႕ျပင္ ေရာက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ေလာေလာလတ္လတ္ စြန္႔ပစ္ထားတဲ့ အေလာင္းေကာင္ေတြကို နင္းမိ တိုက္မိၿပီးေၾကာက္လန္႔ သြားတဲ့ အတြက္ ဘုရားဂုဏ္ကို အာ႐ံုျပဳေနတဲ့ ပီတိအဟုန္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အလင္းေရာင္မ်ားလည္း ကြယ္ေပ်ာက္ သြားလို႔ ပတ္ဝန္းက်င္ဟာ ေမွာင္အတိက်ေရာက္ၿပီး ေၾကာက္သည္ထက္ပိုေၾကာက္လာကာ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္ လိုတဲ့ စိတ္ေတြ ျဖစ္လာပါသတဲ့။
အဲဒီအခါမွာ ဝန္းက်င္ကို ေစာင့္ၾကပ္တဲ့ သိဝကနတ္ဘီးလူးက ကိုယ္ထင္မျပဘဲ သာယာခ်ိဳၿမိန္တဲ့ အသံနဲ႔ ''အို ..အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီး အမွန္တရားရွိရာ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္ဆီ အေရာက္သြားမည္ဟု ရည္မွန္းထားတဲ့ ေယာက်ာ္းလူစြမ္းရဲ႕ေျခတစ္လွမ္းဟာ မင္းထိုက္စိုးတန္ အမ်ိဳးမွန္တဲ့ အဖိုးတန္ရတနာ သခ်ၤာတြက္ကိန္း ဆင္တစ္သိန္း၊ ျမင္းတစ္သိန္း၊ သတို႔သမီးကညာ တစ္သိန္းတို႔ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ အဖိုးထိုက္တန္ပါတယ္။ သူေဌးႀကီး ေရွ႕ကိုသာ ဆက္သြားပါ၊ ေရွ႕ကိုသာ ဆက္သြားပါ၊ သင္သူေဌးႀကီးအတြက္ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ေရွ႕ကိုဆက္သြားျခင္း ကသာ ခ်ီးမြမ္းထိုက္ေအာင္ ျမင့္ျမတ္လွပါတယ္။ ေၾကာက္ရြံ႕တြန္႔ဆုတ္ ေနာက္ျပန္တံု႔ျခင္းဟာ အက်ိဳးလည္းမဲ့ ကဲ့ရဲ႕ဖြယ္လည္း ျဖစ္ပါလိမ့္ မယ္''လို႔ အားေပးတိုက္တြန္စကား ေျပာၾကားလိုက္တဲ့အခါက်မွ သူေဌးႀကီးလည္း ''ငါ့မွာ အေဖာ္မရွိ တစ္ေယာက္တည္းလို႔ မွတ္ထင္ၿပီး ေၾကာက္ရြံ႕ ေနတာ ခုေတာ့ အေပါင္းအေဖာ္ေတြနဲ႔ပါလား''လို႔ေတြးေတာအားတက္ၿပီး ရဲစိတ္ေတြ ျပန္ေပၚလာ ပါေတာ့တယ္။
ရဲဝံ့တဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ေရွ႕ကိုသာဆက္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီး ဘုရားရွင္ဂုဏ္ကို အာ႐ံုျပဳလိုက္တဲ့အခါ သဒၶါတရား, ပီတိ တရားေတြလည္း အရွိန္အဟုန္ျပန္လည္ႀကီးထြားတက္ၾကြၿပီး အလင္းေရာင္ေတြလည္း ျပန္လည္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အတြက္ စိတ္ရဲ႕ေၾကာက္ျခင္း,ကိုယ္ရဲ႕ တုန္လႈပ္ျခင္း နဲ႔ ၾကက္သီးေမြးညႇင္း ထျခင္းမ်ား လည္း ၿငိမ္းေအးသြားပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ခရီးဆက္ခဲ့ရာက ဘုရားရွင္ရဲ႕ေက်ာင္းေတာ္အနီး သုႆာန္ခရီးကို ျဖတ္သန္းရတဲ့အခါမွာလည္း အသုဘေကာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေတာေခြး အိမ္ေခြးတို႔ရဲ႕အသံကို ေတြ႕ျမင္ၾကားသိရတဲ့အခါ ေၾကာက္စိတ္ေတြ ျပန္ဝင္လာျပန္လို႔ ဘုရားအာ႐ံုေတြေပ်ာက္ၿပီး အေမွာင္ထုျပန္ဖံုး သြားျပန္တဲ့အတြက္ ေရွးနည္းအတူ ေနာက္ျပန္ ဆုတ္ရေကာင္းမလားဆိုတဲ့ ေၾကာက္ရြံ႕တြန္႔ဆုတ္တဲ့ စိတ္ေတြ ေပၚလာျပန္တယ္။ ဒီအခါမွာလည္း ေရွးနည္းအတူ သိဝကနတ္ဘီလူးက အားေပးတိုက္တြန္းစကား ေျပာေပးပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔သံုးႀကိမ္ေလာက္ တြန္႔ဆုတ္ျဖစ္ခဲ့ရာက ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ဘုရားရွင္ထံေတာ္ေမွာက္ကို ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ေရွာေရွာ႐ွဴ႐ွဴႀကီး ေရာက္သြား ပါေတာ့တယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ဖူးျမင္ကန္ေတာ့ၿပီးလို႔ တရားဓမၼနာယူရတဲ့အဆံုးမွာေတာ့ သူေဌးႀကီးရဲ႕ စိတ္သႏၱာန္မွာ စြဲမွီညစ္ေပေနတဲ့ အထင္အျမင္အယူအဆ မွားယြင္းမႈ(ဒိ႒ိ)နဲ႔ ေတြးေတာယံုမွား သံသယပြားမႈ(ဝိစိကိစၦာ)အေမွာင္ထုတို႔ ကင္းစင္လြင့္ေပ်ာက္ၿပီး ေသာတာပတၲိဖိုလ္ ဆိုတဲ့ တရားအလင္း ဓာတ္မ်ား ေပၚေပါက္တည္ရွိသြားပါေတာ့တယ္။
ဘုရားရွင္နဲ႔ေနာက္ပါသံဃာေတာ္ကို ဆြမ္းအလွဴႀကီးေပးၿပီး မိမိရဲ႕ဇာတိ သာဝတၳိၿမိဳ႕မွာ သီတင္းသံုးေနထိုင္ဖို႔ ဘုရားရွင္ကိုေလွ်ာက္ထား ပန္ၾကားတဲ့အခါ ဘုရားရွင္ကလည္း က႐ုဏာႀကီးစြာ လက္ခံလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ သူေဌးႀကီးကမိမိရဲ႕ ဇာတိႏိုင္ငံမွာ ''ေဇတဝန္'' ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးကို အခက္အခဲအမ်ိဳးမ်ိဳးကို အံတုရင္ဆိုင္ၿပီး ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္းခဲ့တဲ့ အတြက္ သာဝတၳိျပည္နဲ႔ ေကာသလတိုင္းသားမ်ားရဲ႕ဘဝဟာလည္း ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ တရားစြမ္းအားေတြ ရရွိၿပီး အေမွာင္ေခတ္ႀကီးကို လြန္ေျမာက္ကာ အမွန္တရားရဲ႕အလင္း ေရာင္ ထြန္းပရာ ေခတ္သစ္ႀကီးအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ တိုးတက္ လာပါေတာ့တယ္။
သာဝတၳိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးဟာ ဘုရားရွင္နဲ႔ေနာက္ပါ သံဃာေတာ္အတြက္ေနထိုင္ဖို႔ သပၸါယမွ်တသလို ေက်ာင္းဒကာႀကီးနဲ႔ ျပည္သူျပည္သားမ်ားကလည္း သဒၶါတရားထက္သန္ၾကတဲ့အတြက္ ဘုရားရွင္ဟာ သက္ေတာ္ထင္ရွားေနထိုင္ သမွ် သက္တမ္းရဲ႕ ထက္ဝက္ ေက်ာ္ေက်ာ္(၂၅)ဝါတိုင္တိုင္ ဝါဆိုေတာ္မူခဲ့ပါတယ္၊ သီတင္းသံုးေနထိုင္စဥ္အတြင္းမွာလည္း မင္းနဲ႔ျပည္သူ ခပ္သိမ္းလူတို႔ရဲ႕ စ႐ိုက္, ဝါသနာ, အေလ့အထံုဓာတ္ခံအလိုက္ တရားဓမၼမ်ား ေဟာၾကားခဲ့တာေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ ဝိနည္း ပညတ္ေတာ္ အမ်ားစုနဲ႔ သုတၲန္ေဒသနာေတာ္ အေတာ္မ်ားမ်ားတို႔ဟာ သာဝတၳိျပည္မွာ ပညတ္ခဲ့ç ေဟာၾကားခဲ့တာေတြမ်ားပါတယ္။
သာသနာပဆိုတဲ့ အေမွာင္ေခတ္ႀကီးကုန္လြန္ၿပီး ''သာသနာတြင္း ဓမၼအလင္းေခတ္''ဆိုတဲ့ ေခတ္သစ္ႀကီးတစ္ခု သာဝတၳိျပည္နဲ႔ဝန္းက်င္ မွာသာမက ကမၻာနဲ႔အဝွမ္း ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚလာျခင္းမွာ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးရဲ႕ ရဲဝံ့မွန္ကန္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ဟာ အေရးပါတဲ့ အခန္းက႑ တစ္ခုျဖစ္ခဲ့တယ္ ဆိုတာ ကေတာ့ အထူးေျပာစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။
ျမတ္ဗုဒၶေခတ္က ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ ဒီျဖစ္ရပ္ေတြကိုၾကည့္လိုက္ရင္ သံေဝဂပြားမ်ားစရာေရာ အတုယူအားက်စရာမ်ားပါ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါတယ္၊ သိၪၥည္းဆရာႀကီးဟာ အခြင့္ေကာင္းႀကီးတစ္ခုကို ႀကံဳေတြ႕ရပါလ်က္ မေျပာပေလာက္တဲ့အေၾကာင္းကေလး တစ္ခုကို ငဲ့ကြက္ၿပီး အမွန္အကန္ဆံုးျဖတ္ရဲတဲ့ သတၲိခ်ိဳ႕တဲ့ခဲ့တဲ့အတြက္ ''သာသနာတြင္း''ဆိုတဲ့ ေခတ္ေကာင္း ႀကီးတစ္ခုကို လြဲေခ်ာ္သြားခဲ့ ရတယ္ဆိုတာရယ္။
အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးဟာ သူ႔အတြက္အခြင့္ရလိုက္တဲ့ ခဏေကာင္းတစ္ခုကို
ရဲရဲဝံ့ဝံ့çသတၲိရွိရွိ အရအမိ ဆုပ္ကိုင္ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္တဲ့အတြက္
မိမိရဲ႕ဘဝတစ္ခုအတြက္သာမက မိမိျဖစ္တည္ရာႏိုင္ငံနဲ႔ ေလာကႀကီး တစ္ခုလံုးကိုပါ
မည္းရာမွျဖဴ၊ ေမွာင္ရာမွ လင္း၊ ဆိုးရာမွ ေကာင္း၊ နိမ့္ရာမွ ျမင့္တက္လာတဲ့
အခြင့္အေရး ေကာင္းႀကီးေတြကို ရယူလိုက္ႏိုင္ခဲ့တယ္ဆိုတာရယ္ကိုပါ။
ဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကလည္း အဂၤုတၱရနိကာယ၊ အ႒ကနိပါတ၊္ အကၡဏသုတ္မွာ
'' ဣဓ ေစနံ ဝိေိေရာေဓတိ = အခြင့္ေကာင္း ခဏေကာင္းတစ္ခုကုိ လက္လြတ္ေစ ခၽြတ္ေခ်ာ္ေစသူဟာ။
စိရတၲံၲံ အႏုတပိႆတိ = ေန႔ညဥ္႔ရွည္ၾကာ ေနာင္တပူပန္ ရလိမ့္မည္ '' လို႔ သတိေပး ဆံုးမခဲ့ပါတယ္။
ဘုရားရွင္က ဥပမာသာဓက ျပတာကေတာ့ ''ဝါဏိေဇာဝ အတီတေတၳာ= အခါအခြင့္ကုိ လက္လြတ္ခဲ့ ရတဲ့ ရႊဲကုန္သည္ လိုျဖစ္မယ္'' တဲ့။
ေဒဝဒတ္အေလာင္း ရြဲကုန္သည္ဟာ အဖိုးတစ္သိန္းထိုက္တဲ့ေရႊခြက္ကို အဦးဆံုးေတြ႔ရေပမယ့္ အေခ်ာင္ရလိုတဲ့ စိတ္ထားနဲ႔ ေရႊခြက္ကို ပဲဝက္ေတာင္မတန္ဘူးဆိုၿပီး ေျမေပၚ ကိုင္ေပါက္လႊင့္ပစ္ခဲ့တယ္၊ ေနာက္မွေရာက္လာတဲ့ ဘုရားေလာင္း ရြဲကုန္သည္က အမွန္အတိုင္းေျပာၿပီး ေရႊခြက္ကို ရယူသြားႏိုင္ခဲ့တယ္၊ ေဒဝဒတ္အေလာင္းရြဲကုန္သည္က အဖိုးအနည္းငယ္ ေပးၿပီးယူမယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေနာက္ တစ္ႀကိမ္ ျပန္လာခ်ိန္မွာေတာ့ လက္လြန္သြားခဲ့ၿပီဆိုတာ သိလိုက္ရၿပီး ဘုရားအေလာင္းေနာက္ကို လိုက္ေပမယ့္ မမွီလိုက္ေတာ့တဲ့အတြက္ ေနာင္တႀကီးစြာပူပန္ၿပီး ေသြးပြက္ပြက္အန္ကာ ေသဆံုးသြားရပါသတဲ့။ အဲဒီရြဲကုန္ သည္လို မျဖစ္ၾကေစနဲ႔လို႔ သတိေပးလိုတာပါ။
ေနာင္တပူပန္ရမႈ ကင္းေဝးၾကေစဖို႔ ခဏေကာင္းတစ္ခုကို
သတၲိရွိရွိ ရယူႏိုင္ၾကပါေစေသာ္။
ဓမၼေဘရီအရွင္ဝီရိယ(ေတာင္စြန္း)
(29 March 2012)
(29 March 2012)