Wednesday, March 30, 2011

ဘ၀ရဲ့ အေျခခံ အခြင့္အေရး

ဘ၀ရဲ့ အေျခခံ အခြင့္အေရး

ေမြးေန႔ လက္ေဆာင္ ဆိုတဲ့ အတိုင္း မိမိရဲ့ ေမြးေန႔ကို အေၾကာင္း ျပဳၿပီး စဥ္းစားမိသမ်ွ ကေလးကို ေမြးေန႔ပြဲ လာေရာက္ၾကတဲ့ ပရိတ္သတ္မ်ားကို လက္ေဆာင္အျဖစ္ ေဟာေျပာေပးခဲ့တဲ့ လက္ေဆာင္ စကားေလးေတြပါပဲ၊ သိပ္ေတာ့လဲ ေလးေလး နက္နက္ ႀကီးေတာ့ မဟုတ္လွပါဘူး၊ ပထမဆံုး ေပးျဖစ္ခဲ့ တာကေတာ့ အရင္ေျပာခဲ့ၿပီး ျဖစ္တဲ့ စကားရဲ့ အႏွစ္ခ်ဳပ္ ကေတာ့ သက္ရွိ အရိပ္ေတြ ဆိုတာ သူတို႔ေတြ သက္ရွိထင္ရွား မရွိေတာ့ ေပမယ့္လဲ သူတုိ ့ရဲ့အရိပ္ကို မဖ်က္သမွ် အရိပ္ေတြဟာ အနႏ​ၱတုိင္ေအာင္ မပ်က္ဘဲ အၿမဲေအးျမေစ ႏုိင္ေစစြမ္းရွိတယ္။ ....


သူတို ့ရဲ့ အရိပ္ကို ဖ်က္ဆီးမိရင္ေတာ့ သူတုိ ့အသက္ထင္ရွားရွိေနေပမယ့္ အရိပ္ေတြပ်က္ၿပီး အပူမိတတ္တယ္၊ သက္ရွိရိပ္ကို ဖ်က္ရာမွာ အဖ်က္ခံရတဲ့ အရိပ္ေတြပူသြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဖ်က္သူေတြ ပူၾကမွာ၊ ပူတယ္ဆုိတာေတာင္မွ ရိုးရိုးပူရုံသာမကဘူး ေလာင္ၿမိဳက္တတ္တယ္ဆိုတဲ ့အေၾကာင္းပါ။

ေမြးေန ့မွာ ဆက္ၿပီးေျပာျဖစ္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာကေတာ့ ေမြးဖြားလာသူတိုင္းရဲ့ အေျခခံအခြင့္အေရးအေၾကာင္းပါပဲ။ အေျခခံ အခြင့္အေရးျပည့္၀ဖုိ ့ စဥ္းစားတဲ့အခါ အေျခခံတရားက ဘာေတြလဲဆိုတာကို စၿပီးစဥ္းစားမိပါတယ္။ အေျခခံ တရားေတြကို လုိက္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္တဲ့ အခါမွာ သုဂတိဘံုကို ေရာက္ေစတဲ့ အတိတ္ ကုသုိလ္ကံတရားနဲ ့ သာသနာေတာ္ကို ႀကံဳႀကိဳက္ေစတဲ့ ပါရမီ တရားေတြကစၿပီး တြက္ဆ စဥ္းစား ၾကည့္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူ ့အေျခခံတရားေတြထဲမွာ အတိတ္အေျခခံတရားျဖစ္တဲ့ ကုသုိလ္ကံမ်ိဳးေစ့နဲ ့ ပါရမီမ်ိဳးေစ့ဆုိတဲ့ တစ္စံုရယ္၊ အခုဘ၀မွာ လူျဖစ္ရျခင္း သာသနာေတာ္နဲ ့ ႀကံဳႀကိဳက္ရျခင္းဆုိတဲ့ အခြင့္ထူး အေျခခံတစ္စံုရယ္ကို သတိျပဳမိလာပါတယ္၊ ၿပီးေတာ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးတိုင္းလိုလုိ ၾကားသိဖူးၾကတဲ့အတိုင္းပဲ သက္ရွိသတၱ၀ါတိုင္းမွာ ရုပ္တရား နာမ္တရားဆိုတဲ့ အေျခခံတရားႏွစ္ခု အေၾကာင္းပါ။ ဒီအေျခခံတရား ႏွစ္ခုတို ့မွာလဲ ရုပ္တရားမွာ ရုပ္ရဲ့ စြမ္းအားေတြရွိသလုိ နာမ္တရားမွာလဲ နာမ္ရဲ့စြမ္းအားေတြဆိုတာ ရွိပါတယ္။

ရုပ္ရဲ့ စြမ္းအားေတြဆိုတာကေတာ့ အဆင္း, အသံ, အနံ ့, အရသာ, အေတြ ့အထိဆိုတဲ့အျပင္ အာရုံေတြကို ယူေပးႏိုင္စြမ္းတဲ့ မ်က္ေစ့, နား, ႏွာ, လွ်ာ, ကိုယ္တုိ ့ပဲျဖစ္ပါတယ္။ နာမ္ရဲ့ စြမ္းအားေတြကေတာ့ သဒၶါ, ၀ီရိယ, သတိ, သမာဓိ, ပညာဆိုတဲ့ ဗလငါးပါး တုိ ့ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ရုပ္စြမ္းအားေတြဆိုတာ အျပင္ပအာရုံေတြနဲ ့ဆက္သြယ္ႏုိင္တဲ့ စြမ္းအားေတြျဖစ္လို ့ သူတို ့လို ‘အျပင္အားေတြ’ လို ့လဲ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ နာမ္ရဲ့စြမ္းအားေတြကေတာ့ ခႏၶာကိုယ္ရဲ့ အတြင္းအက်ဆုံး ဟဒယႏွလုံးသားမွာ တည္မွီျဖစ္ေပၚတဲ့အားေတြျဖစ္လုိ ့ ‘ အတြင္းအား ’ လုိ ့ ဆိုရမွာေပါ့။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္က တရားဦးျဖစ္တဲ့ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္မွာ ေဟာေျပာခ်က္အရဆိုရင္ သာသနာပ ကာလသားလူေတြဟာ အတြင္းအားအေၾကာင္း သိသူရွားတယ္၊ အျပင္အားမ်ားကိုသာသိၾကၿပီး အျပင္အားေတြရဲ့ အခြင့္အေရးျပည့္၀ေရးကုိသာ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကတယ္။ အျပင္အားေတြက ဘ၀ရဲ့ လက္ဦးအိမ္ရွင္လုိျဖစ္တဲ့ တဏွာ ေလာဘနဲ ့ ေပါင္းမိၾကရာက မ်က္ေစ့အႀကိဳက္၊ နာအႀကိဳက္စတဲ့ အာရုံေတြကို ရွာေဖြခံစားၾကတယ္၊ အတိုင္းထက္အလြန္ ရယူပုိင္ဆုိင္ၾကဖုိ ့လဲ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကတယ္၊ ေလာကထဲမွာေတာ့ အဲဒီလုိ ခံစားစရာ အာရုံငါးပါးေတြကုိ အမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးတပ္ထားတဲ့ ေရႊေငြေက်ာက္သံစတဲ့ ပစၥည္းသတၱဳေတြ မ်ားမ်ားပိုင္ဆုိင္ထားရတာကိုပဲ တကယ္ခ်မ္းသာ အစစ္ႀကီးလို ့မွတ္ထင္ၾကပါတယ္၊ ေလာကမွာ သတ္မွတ္ေခၚဆုိၾကတဲ့ ‘လူခ်မ္းသာေတြ’ ဆိုတာဟာ အဲဒီအာရုံငါးပါးေတြကို မ်ားမ်ားပိုင္ဆုိင္ၾကသူေတြကို ေခၚၾကတာပါပဲ။

အဓိက ျပႆနာကေတာ့ အျပင္အားေတြကိုသာ အသုံးမ်ားလာၾကတဲ့အခါ သဒၶါပညာစတဲ့ အတြင္းအားေတြဟာ လုံး၀ဆိတ္သုဥ္း ၾကေတာ့မေလာက္ နီးပါးအထိ ေလ်ာ့ပါးသြားၾကပါတယ္။ လူရဲ့ ပင္ကုိယ္မ်ိဳးေစ့ျဖစ္တဲ့ ကုသုိလ္တရားရဲ့ အျပစ္ကင္းျခင္း၊ ေကာင္းက်ိဳးေဆာင္ျခင္းဆိုတဲ့ အသိတရားေလာက္ေတာင္ ထားေဖာ္မရၾကေတာ့တဲ့ အထိကိုေလ်ာ့ပါးသြားၾကတာပါ၊ ဒါေၾကာင့္လဲ ‘ဘယ္သူေသေသ ငေတမာၿပီးေရာ’ ဆိုတဲ့သေဘာနဲ ့ကိုယ့္အတြက္ရေရးကိုသာ အဓိကထားလာၾကတဲ့အခါ ဒီကိေလသာ အပူရည္ေတြေၾကာင့္ပဲ ကိုယ္က်င့္တရားေတြလဲ ကိုယ္ေငြ ့တရားေတြျဖစ္သြားၾကၿပီး အေငြ ့နဲ ့အတူ လြင့္ပ်ယ္သြားၾကပါတယ္။ လူဆန္တဲ့ အသိတရားေတြလဲ အေငြ ့ပ်ံတဲ့အထဲ ပါသြားပါတယ္။

အသိမဲ့ေလ အမုိက္ႀကီးေလဆိုတဲ့ ဓမၼတာအတိုင္းပဲ အာရုံေတြ မ်ားမ်ား ပိုင္ဆုိင္ႏုိင္ေရးအတြက္ လူအင္အားေတြ စုၾက၊ နယ္ေျမေတြ သူပုိင္ငါပုိင္ သိမ္းပုိက္ၾကနဲ ့ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အင္အားႀကီးသူေတြက အရာရာကို ပိုင္စုိးခ်ယ္လွယ္တဲ့ ပေဒသရာဇ္ ရွင္ဘုရင္ေတြဆိုတာအထိ ျဖစ္ကုန္ၾကၿပီး အင္အားၿပိဳင္ပြဲေတြ နယ္ေျမလုယူ ခ်ဲ ့ထြင္မွဳေတြ အပါအ၀င္ ေသြးထြက္သံယုိ သတ္ျဖတ္ တိုက္ခုိက္ပြဲေတြအထိ အျပစ္ႀကီးေတြ က်ဴးလြန္္ၾကတာလဲရွိလာပါတယ္။

အာရုံငါးပါး ကာမဂုဏ္ တရားေတြဆိုတာကလဲ ‘ကာမငါးေထြ၊ ဆားငံေရသို ့၊ ေသာက္ေလ ေသာက္ေလ၊ ေသာက္မေျပတည့္’ ဆိုတဲ့အတိုင္း ရေလလိုေလ ျဖစ္တတ္စၿမဲပဲ။ အတြင္းအား အသိနည္းတဲ့အတြက္ သတိမထားမိၾကတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ပိုင္ဆိုင္သူနဲ ့ပုိင္ဆိုင္စရာေတြဆိုတာ သခၤ ါရနယ္က ပစၥည္း၀တၱဳေတြ ခ်ည္းျဖစ္ၾကတဲ့အတြက္ ေသကြဲရွင္ကြဲ တစ္ကြဲကြဲနဲ ့ကြဲကြာရၿမဲ ခြဲခြာရၿမဲ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။ ဒါကို သတိမထား အသိမပြားႏုိင္တဲ့အတြက္ အစြဲနာၾကသူ တိုင္းဟာ ‘အစြဲနာ အခြာခက္’ ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆံုးေတာ့ သခၤါရဓမၼနိယာမ အတိုင္း ကြာက်သလုိ သက္ေသာင့္ သက္သာ မျဖစ္ၾကဘဲ ခြါခ်သလို က်င္နာခံခက္တဲ့ ဒုကၡႀကီးနဲ ့ေတြ ့ၿပီး ၀မ္းနည္းပူေဆြးမွဳေတြနဲ ့ပဲ တစ္ဘ၀ဇာတ္ကို ငိုျခင္းနဲ ့အဆံုးသတ္ၾကရတယ္။ ဒီလုိအာရုံငါးပါးကို အသိမဲ့သိမ္းပုိက္ခံစားရင္း ဘ၀ကို ငိုႀကီးခ်က္မနဲ ့ဇာတ္သိမ္းၾကရ သူေတြကို တရားဦး ေဒသနာေတာ္မွာ ‘ ကာမ သုခလိႅကာႏုေယာ= ကာမခ်မ္းသာ ခံစားမွဳ အစြန္းေရာက္သမားေတြ’ လုိ ့ မွတ္ခ်က္ခ်ေတာ္မွဳပါတယ္။

အစြဲနာသေလာက္ အခြာခက္ၿပီး က်င္နာခံခက္တဲ့ ဒုကၡေတြနဲ ့သာ ဘ၀နိဂံုးခ်ဳပ္ၾကရသူေတြရဲ့ ျဖစ္ရပ္ကုိ သံေ၀ဂပြားၿပီး သတိထားမိသူတခ်ိဳ ့လဲရွိလာျပန္တယ္။ သူတို ့သတိျပဳမိတာကေတာ့ အျပင္အားေတြကို အထိမ္းမဲ့ လႊတ္ေပးထားတဲ့အတြက္ အျပင္စြမ္းအားေတြနဲ ့ဘ၀ဦးပုိင္တဏွာတို ့ရဲ့ အလိုကိုလိုက္ရင္း အာရုံငါးပါးေတြကို အစားႀကီးၾက၊ အစြဲနာၾကလို ့ဒီလုိအက်ပ္ဆုိက္ၾကရတာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အျပင္အားေတြကို လံုး၀ထိမ္းခ်ဳပ္ႏိုင္မွ ဒီဒုကၡႀကီးက လြတ္ေျမာက္မယ္၊ အာရုံေတြကို စြန္ ့ခြာရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ အာရုံကိုရွာေဖြခံစားေနၾကတဲ့ ၿမိဳ ့ရြာကို စြန္ ့လႊတ္ၿပီး ေတာနက္ရာ မွာေနၾကမယ္လို ့ဆံုးျဖတ္ခံယူၾကတဲ့ အုပ္စုအနည္းငယ္ပါ။

သူတို ့ဟာ လူ ့ေဘာင္ရပ္ရြာကို စြန္ ့ခြာၿပီး ေတာနက္ရာမွာ ေနထုိင္ၾကရင္း အျပင္အားမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ မ်က္ေစ့, နား, ႏွာတို ့ကို အျပင္းအထန္ ထိန္းခ်ဳပ္ညွင္းဆဲတဲ့ အက်င့္ကို က်င့္ၾကပါတယ္။ သူတုိ ့ဟာ ‘ဒုကၡနဲ ့ရင္းႏိုင္မွ သုခရမယ္’ လို ့ခံယူၾကသူမ်ားပီပီ အသက္ကိုထိန္းဖုိ ့အစားအစာကိုေတာင္ေတာထဲမွာ သဘာ၀အေလ်ာက္ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အသီးအရြက္ အေခါက္ေလာက္နဲ ့ပဲ မွ်တၾကပါတယ္။ ကာယကုိ ကာကြယ္ဖို ့အ၀တ္အစားကိုလဲ တခ်ိဳ ့က ဟီရိၾသတၱပၸကို လံုတယ္ဆုိရံု သစ္ရြက္သစ္ခြံတို ့နဲ ့ ကာကြယ္ထားၾကၿပီး မ်ားေသာအားျဖင့္ကေတာ့ ေဖာ႒ဗၺာရုံ အၿခံဳအ၀တ္တို ့ကို လံုး၀စြန္ ့ပယ္ၾကတာပါ။ ဒီၾကားထဲမွာ အာရုံခံစားလိုစိတ္ေတြ ေပၚေပါက္လာေသးတယ္ဆိုရင္လဲ ‘ပူရင္ မီးလွဳံ၊ ခ်မ္းရင္ ေရခ်ိဳး၊ နားရင္ ႀကိဳးခုန္၊ ေမာရင္ ဇယ္ခုပ္’ ဆိုတာေတြလုပ္ၿပီး ႏိုးၾကားေနခ်ိန္ေတြကို ကုန္လြန္ေစၿပီးေတာ့မွ ေနာက္ဆံုးဖတ္ဖတ္ေမာခ်ိန္မွာ အနည္းငယ္သာ အိပ္စက္နားေနၿပီး က်င့္ၾကံအားထုတ္ေနၾကသူေတြျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ သူတို ့သတိမထားတတ္တဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ဘ၀ရဲ့ အေျခခံမွာ ရုပ္တရား, နာမ္တရား ႏွစ္ပါးရွိသလုိ ရုပ္စြမ္းအား နာမ္စြမ္းအား ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္လဲ ရုပ္စြမ္းအားေတြကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ကန္ ့သတ္ခ်က္မရွိ ခံစားသိမ္းပိုက္မွဳလြန္ကဲတဲ့အတြက္ စိုးရိမ္ပူေဆြးမွဳေတြနဲ ့ ဇာတ္သိမ္းရတာေတြကို သံေ၀ဂယူၿပီး ရုပ္စြမ္းအားေတြကို ခြ်င္းခ်က္မထား ကန္ ့သတ္ထိမ္းခ်ဳပ္ပစ္ဖို ့ႀကိဳးစားၾကတာပါ။

အမွန္ကေတာ့ ရုပ္ရဲ့ စြမ္းအားေတြကုိ အကန္ ့အသတ္ အထိန္းအခ်ဳပ္မရွိ လႊတ္ေပးထားတဲ့အတြက္ ရုပ္ပုိင္းဆိုင္ရာ အာရုံခံစားပိုင္ဆိုင္မွဳေတြ မ်ားျပားလာတဲ့အခါရုပ္အတြက္ ျပည့္စံုၾကြယ္၀သလို ထင္ရေပမယ့္ နာမ္မွာေတာ့ နာမ္ရဲ့ ေရာဂါေ၀ဒနာမ်ားလို ့ေခၚႏိုင္တဲ့ တဏွာဥပါဒါန္ေတြ၊ ဣႆာမေစ ၦရေတြစတဲ့ အသိဉာဏ္ပိတ္တရားေတြ တိုးပြားလာတဲ့အတြက္ နာမ္စြမ္းအားေတြ က်ဆင္းရတာပါ၊ တိုးသင့္တဲ့ စြမ္းအားေတြက ေလ်ွာ့ပါးေပ်ာက္ကြယ္ၿပီး ေလ်ာ့ပါးေပ်ာက္ကြယ္သင့္တဲ့ တရားေတြက တိုးပြားလာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပဲ အပူမ်ိဳးတရားေတြ တုိးပြားသေလာက္ အပူေတြလဲ တိုးပြားၿပီး ဒုကၡေရာက္ၾကတာပါ။

ဒီအပူဒုကၡေတြကို ၿငိမ္းေစခ်င္ရင္ အတြင္းအားျဖစ္တဲ့ နာမ္စြမ္းအားေတြကို ျမွင့္တင္ၿပီး ကိေလသာ အပူအားေတြကုိ ေလ်ာ့ပါးေအးၿငိမ္းေစရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အတြင္းပူေတြကို အတြင္းအားမ်ားနဲ ့သာ ၿငိမ္းေအးရမွာလုိ ့ သေဘာမေပါက္ၾကေလေတာ့ အတြင္းပူ ၿငိမ္းေရးအတြက္ အျပင္အားေတြကိုသာ ေလ်ာ့ခ်ဖို ့ႀကိဳးစားတဲ့အတြက္ အတြင္းပူေတြက မၿငိမ္းတဲ့အျပင္ အငတ္ေဘးဆုိက္ၿပီး အျပင္ပူေတြပါ ထပ္တိုးလာပါတယ္။

ဓမၼေဘရီအရွင္ဝီရိယ(ေတာင္စြန္း)

ေမတၱာမ်ားျဖင့္္....

ေမတၱာဥယ်ာဥ္

http://www.ashinsirinda.com/]http://www.ashinsirinda.com

၂၀၁၁-ခု၊ ဇန္နဝါရီလ ၃-ရက္၊ တနလၤာေန႔