ျခေသၤ့ဆီအတြက္ သိဂႋေရႊခြက္
ဒီ တရားအေၾကာင္း ေျပာမယ္ႀကံေတာ့ ၾကားဖူးထားတဲ့ တရုတ္ပုံျပင္တစ္ခုကုိ ေျပးျပီး သတိရမိလုိက္တယ္။ ကေလးတုိ႔ ေပါင္ခ်ိန္ ဇာတ္လမ္းေတြ ၾကည့္ဖူးတယ္မုိ႔လား၊ အဲဒီေခတ္က ဘုရင့္စာေမးပြဲဆုိတာ အလြန္ အေရးပါတယ္နဲ႔ တူပါတယ္။ ဒီစာေမးပြဲကုိ ေျဖနုိင္ဖုိ႔ ဆုိတာကလည္း တစ္နယ္ တစ္ေယာက္ ဆုိရေလာက္ေအာင္ အေတာ္ကုိ ရွားရွား ပါးပါး ျဖစ္မယ္၊ ဒီစာေမးပြဲ ေအာင္ျမင္ သြားသူကလည္း ရာထူး ဌာနႏၱရေတြနဲ႔ အေတာ္ အေရးပါတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္သြားတာကုိး။
ေတာရြာ တစ္ရြာကေန အဲဒီ စာေမးပြဲမ်ိဳး ေျဖဆုိဖုိ႔ သြားမယ့္ သားကုိ အေဖက “အရာရာကုိ သည္းခံဖုိ႔၊ ဘယ္လုိ အေၾကာင္း ေၾကာင့္မွ စိတ္မဆုိးဖုိ႔၊ သည္းခံဖုိ႔၊ ဘယ္လုိ အေၾကာင္းေၾကာင့္မွ စိတ္မတုိဖုိ႔၊ အမ်က္ေဒါသ မျဖစ္ဖုိ႔”သြားခါနီး ရက္ပုိင္းေလာက္ ကတည္းက မျပတ္ သတိေပး ဆုံးမေနသတဲ့။ မနက္ျဖန္ သြားေတာ့မယ္ ဆုိေတာ့ ဒီေန႔လုိ ညမွာလည္း အိပ္ယာ၀င္တဲ့ အထိ ဒါကုိပဲ အထပ္ထပ္ မွာေနတာပါတဲ့။
သြားမယ့္ေန႔ ေရာက္ေတာ့ ထမင္းစားရင္းလည္း ဒါကုိပဲ သတိေပး မွာၾကားေနတာပဲ တဲ့။ ဒါနဲ႔ သြားျပီ ဆုိေတာ့လည္း လမ္းမွာ အေဖာ္မရွိလုိ႔ အေဖက ျမိဳ႔ကုိ လွမ္းျမင္ရတဲ့ ေနရာအထိ လုိက္ပုိ႔တယ္။ လမ္းမွာ သြားရင္း နားရင္းလည္း တစ္ျခား စကားေတြ သိပ္ျပီး အေထြအထူး မေျပာဘူး။ စိတ္မတုိဖုိ႔၊ သည္းခံဖုိ႔ပဲ အထပ္ထပ္ မွာတယ္။ ညေနေစာင္းလုိ႔ ျမိဳ႔နဲ႔ မနီးမေ၀း ေရာက္တဲ့အခါ အေဖက “ကဲ..ငါ့သား၊ ျမိဳ႔ကုိလည္း ျမင္ေနရျပီ၊ ငါ့သားလည္း သြားတတ္ျပီ အေဖလည္း ရြာအထိ ျပန္ရမွာ ဆုိေတာ့ ဒီေနရာကပဲ ျပန္ေတာ့မယ္၊ အဲဒီေတာ့ ငါ့သား ဟုိေရာက္ရင္ အစစ သည္းခံေနာ္၊ ဘယ္လုိ အေၾကာင္း နဲ႔မွ စိတ္မတုိမိေစနဲ႔ ၾကားလား”လုိ႔ မွာျပန္သတဲ့။
အဲဒီေတာ့ သားလုပ္သက “အေဖကလည္းဗ်ာ၊ ဒီစကားကုိ အထပ္ထပ္ မွာေနတာ ဘယ္နွစ္ရက္ ရွိေနျပီလဲ။ တစ္လမ္းလုံးလည္း ဒါပဲ အထပ္ထပ္ ေျပာေနတာပဲ၊ ဒီေလာက္ဆုိ မွတ္မိပါျပီဗ်၊ တကတဲ နားကုိျငီးေနတာပဲ” ဆုိျပီ။ စိတ္တုိတဲ့ ေလသံနဲ႔ ေငါက္ ဆတ္ဆတ္ ျပန္ေျပာ ပါေလေရာ။ အဲဒီေတာ့ အေဖလုပ္သူက “ေအး အဲဒါပဲ ငါ့သားေရ၊ မင္းျမိဳ႔ကုိ ေရာက္တဲ့ အခါက်ရင္လည္း ဒီလုိပဲ မၾကားခ်င္အဆုံး ျဖစ္ေနတဲ့ စကားေတြကုိပဲ အထပ္ထပ္ ၾကားေနရတဲ့အခါ ခုလုိ စိတ္ဆုိးမာန္ဆုိး ျဖစ္မွာစုိးလုိ႔ အေဖက အထပ္ထပ္ မွာေနတာကြယ့္ ငါ့သားရဲ့”လုိ႔ ေျပာလုိက္သတဲ့။ မွတ္ထားေနာ္။ မင္းတုိ႔လည္း အေဖ အေမ တုိ႔က ခဏ ခဏ ဆုံးမရင္ ျပန္မေအာ္ၾကနဲ႔။ ၾကားလား။
ဒီ “အဘိဏွ ရာဟုေလာ၀ါဒ” သုတၱန္ကုိ ေဟာေတာ္မူျခင္းရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က “ကလ်ာဏမိတၱလုိ႔ေခၚတဲ့ မိတ္ေဆြေကာင္းနဲ႔ ေပါင္းသင္းမိျခင္းဟာ အရဟတၱဖိုလ္ ေပါက္ အက်ိုး ရေစတဲ့အတြက္ အလြန္ေက်းဇူး ႀကီးမားတယ္၊ အဲဒီလုိ ေက်းဇူးႀကီးမားတဲ့ ကလ်ာဏိမိတ္ေကာင္း (ဆရာသမား)ကုိ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မျပစ္မွားရဘူး”ဆုိတဲ့ အခ်က္ကုိ အေလးအနက္ ေျပာခ်င္လုိ႔ ေဟာေတာ္မူတာ။ ဒီ အဆုံးအမကုိ မျပတ္ မျပတ္ လြန္ေရာ ကြ်ံေရာ တစ္ရက္ျခား ႏွစ္ရက္ျခားေလာက္ ကြာခ်င္ကြာမယ္၊ အခ်ိန္ရ ရသလုိ ေရာက္ေလ ရာရာမွာ မျပတ္ ေဟာညႊန္ ဆုံးမေတာ္မူတာ၊ ဒါေၾကာင့္ ဒီသုတၱန္ကုိ “အဘိဏွ ရာဟုေလာ၀ါဒ သုတၱန္”လုိ႔ ေခၚတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က တရားနာခံ ျဖစ္တဲ့ ရွင္၇ာဟုလာကုိ ဘာ စျပီး ဆုံးမသလဲ ဆုိေတာ့--
၁။ [B]“ခ်စ္သား ရာဟုလာ……. ဘယ္လုိလဲ၊ အျမဲတေစ တစ္ေက်ာင္းတည္းမွာ အတူ ေနရတဲ့ ပညာရွိျဖစ္တဲ့ သင့္ရဲ့ ဥပဇၥ်ာယ္ ဆရာျဖစ္တဲ့ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္ကုိ “သူက ပုဏၰားမ်ိဳး၊ ငါက မင္းမ်ိဳး ျဖစ္တယ္” ဆုိတဲ့ မအပ္မေတာ္ မာန္ေထာ္ခုလု မေထမဲ့ ျမင္ မျပဳဘဲ နွိမ့္ခ် ေလးစားတဲ့စိတ္ အျမဲ ထားရဲ့လား။[/B]
[B] “ဘယ္လိုလဲ… ခ်စ္သားရာဟုလာ၊ ပညာတန္ေဆာင္ မီးရႈးေရာင္ကုိ ေဆာင္ေတာ္မူ တတ္တဲ့ ဥပဇၥ်ာယ္ ဆရာျမတ္ကုိ သင္ ေလးစားေကာ္ေရာ္ ပူေဇာ္ရဲ့လား”[/B]ဆုိတဲ့ ေမးခြန္း နွစ္ခုကုိ ေမးေတာ္မူတယ္။
ရွင္ရာဟုလာက ျမတ္စြာဘုရားရွင္ အလုိေတာ္က် ကုိယ္က်င့္သီလစသည္နဲ႔ လုိက္ပါ က်င့္ႀကံတဲ့ အနုဇာတ သားေကာင္းပီပီ “တပည့္ေတာ္ဟာ ဆရာဥပဇၥ်ာယ္အေပၚမွာ မထီမဲ့ျမင္စိတ္လည္း တစ္ရံတစ္ခါမွ် မထားခဲ့မိပါ ဘုရား၊ ေန႔ညဥ့္မစဲ အျမဲမျပတ္ ေလးစား ေကာ္ေရာ္ ပူေဇာ္ပါတယ္ဘုရား”လုိ႔ ျပန္ၾကား ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။
ရွင္ရာဟုလာေလးက ထြန္တုံးကုိ မ်ိဳးထားတဲ့ စပါးႀကီးေျမြဟာ ေခြလုိ႔ မရ၊ တြန္႔လုိ႔ မရနဲ႔ ေတာင့္ခုိင္ခုိင္ႀကီး ျဖစ္ေနသလုိ မာန္မာနနဲ႔ ေတာင့္ေတာင့္နဲ႔ ျဖစ္မေနဘူး။ “ [B]ေျခသုတ္ႀကိဳးေခြ စြယ္က်ိဳးေျမြ”[/B]လုိ ေခြလုိေခြ၊ တြန္႔လုိ႔တြန္႔ ျပဳျပင္ခ်င္သလုိ ျပဳျပင္လုိ႔ ရနုိင္ျပီ ဆုိတဲ့ သေဘာကုိ ျပေနတာျဖစ္လုိ႔ ဘုရားရွင္က အေတာ္ကုိ နွစ္လုိအားရ ၀မ္းေျမာက္ေတာ္ မူမွာေပါ့ေနာ္။ မင္းတုိ႔တစ္ေတြ ေျပာစကား နားေထာင္တယ္၊ ဆရာ မိဘ ကုိ ရုိေသတယ္၊ လိမၼာတယ္ ဆုိရင္လည္း မင္းတုိ႔ မိဘေတြ အရမ္းကုိ ၀မ္းသာ ေက်နပ္ၾက တာပဲမုိ႔လား။
အဲဒီေတာ့ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္က “ သားေတာ္ ရာဟုလာရဲ့ ႏွလုံးအိမ္ဟာ တရားဆုိတဲ့ ျခေသၤ့ဆီ တည္နုိင္ေလာက္တဲ့ သိဂႋေရႊခြက္စဖြယ္ ျဖစ္ျပီး သားေတာ္ရဲ့ နွလုံးအိမ္ သိဂႋေရႊခြက္ထဲကုိ တရားျခေသၤ့ဆီ ေလာင္းထည့္ေပးဖုိ႔ အခ်ိန္ေတာ္ျပီ”လုိ႔ သိေတာ္မူတဲ့ အတြက္--
၂။ [B]ခ်စ္သား ရာဟုလာ … သင္ဟာ ခ်စ္ခင္ျမတ္နုိးစရာ၊ စိတ္ႏွလုံး ရႊင္ျပဳံးစရာ အာရုံ ငါးပါး ကာမဂုဏ္တရားေတြကုိ ကုိယ္မွ ေထြးဟက္ တံေတြးခြက္ပမာ ရက္ရက္စက္စက္ စြန္႔ခြာခဲ့ျပီး သာသနာေတာ္ကုိ မမွိတ္မသုံ ယုံၾကည္တဲ့ သဒၶါတရားနဲ႔ အိမ္ရာတည္ေထာင္ လူ႔ေဘာင္က အိမ္ရာမေထာင္ ရဟန္းေဘာင္ကုိ ေရာက္ေအာင္ ထြက္ေျမာက္လာျပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သံသရာ၀ဋ္ဒုကၡရဲ့ အဆုံး ေရာက္ေအာင္ က်င့္ေဆာင္ ႀကိဳးကုန္ အားထုတ္ပါ”[/B]လုိ႔ တုိက္တြန္းေတာ္မူပါတယ္။
အက်ယ္ခ်ဲ့ျပီး ေျပာမယ္ ဆုိရင္ေတာ့- ခ်စ္သား၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ စမ္း၊ ေရႊနန္းေတာ္ႀကီးမွာ ဘုိးေတာ္(သုေဒၶါဒန)မင္း တရားႀကီးနဲ႔ ေနမယ္ ဆုိရင္ စၾက၀ေတး မင္းေလာက္ နီးနီး ႀကီးက်ယ္တဲ့ စည္းစိမ္ေတြ၊ ၀တၳဳအာရုံ ကာမဂုဏ္ေတြကုိ သုံးေဆာင္ ခံစားေနရမွာ အမွန္ပဲ။ (သားေတာ္ရာဟုလာမွာလည္း ျမတ္စြာဘုရားေလာက္ ထင္ထင္ ရွားရွားႀကီး မဟုတ္ေပမယ့္ စၾက၀ေတးမင္း ျဖစ္ေလာက္တဲ့ ေယာကၤ်ားျမတ္ လကၡဏာေတြ ပါရွိပါတယ္။၊ ဒါေၾကာင့္ စၾက၀ေတးမင္း ျဖစ္ရင္လည္း ဘာေျပာစရာ ရွိမလဲ၊ စၾက၀ေတးမင္းရဲ့ စည္းစိမ္ေတြ ခံစားျပီး ၊ စၾကာရတနာႀကီး စီးျပီး ေလာကႀကီးထဲ မွာ သေဘာရွိသလုိ ေပ်ာ္ေမြ႔နုိင္မွာ အမွန္ပဲ။ အဲဒီေလာက္ အာရုံ ကာမဂုဏ္ေတြကုိ မငဲ့ မကြက္ တံေတြးခြက္လုိ သေဘာထားျပီး ရက္ရက္ စက္စက္ႀကီး ပယ္စြန္႔ခဲ့ျပီးေတာ့မွ သဒၶါပဗၺဇၨိတ သမားတုိ႔ သြားရာလမ္းေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲရဲ့ အဆုံးေရာက္ ေအာင္ က်င့္ေဆာင္ အားထုတ္တဲ့ အလုပ္ကုိ ေနာက္မဆုတ္တမ္း ရဲရဲေတာက္ ႀကိဳးစား အား ထုတ္ပါ”လုိ႔ တုိက္တြန္းတာေပါ့။
ျမတ္စြာဘုရား မိန္႔ၾကားေတာ္မူတဲ့ ဒီစကားထဲမွာ ‘သဒၶါယ ဃရာ နိကၡမၼ= သဒၶါပဗၺဇၨိတ သာသမေဏ ျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ စကားေလးကုိ ကေလးတုိ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္ထား။ ဒီစကားက ဘုရားရွင္ ကုိယ္တုိင္ ရွင္ရာဟုလာကုိ ခ်ီးက်ဳးမိန္႔ဆုိတဲ့ စကားေနာ္၊ ေပါ့ေသးေသး မထင္လုိက္နဲ႔။
ဒီးကားရဲ့ ဆုိလုိရင္းက ေလာကမွာ သဒၶါပဗၺဇၨိတ လုိ႔ေခၚတဲ့ ရွင္အျဖစ္ ျပဳၾကသူေတြမွာ ဘယာ ပဗၺဇၨိတဆုိျပီး ႏွစ္မ်ိဳး နွစ္စားရွိတယ္။ ဘာယာ ပဗၺဇၨိတ ဆုိတာ ေၾကာက္လုိ႔ ရဟန္း ျပဳသူေပါ့ကြာ၊ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း အလုပ္ကုိ လုပ္ကုိင္ မစားနုိင္တဲ့အတြက္ စား၀တ္ေနေရး အခက္အခဲ ေၾကာက္လုိ႔၊ မင္းမႈထမ္းရမွာ ေၾကာက္လုိ႔၊ အနာေရာဂါ ႏွိက္စက္ ေနရတာကုိ မကုနုိင္တဲ့အတြက္ ဒုကၡေရာက္မွာ ေၾကာက္လုိ႔ စတဲ့အေၾကာက္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အေဖ အေမတုိ႔က ေငါက္မွာ ေၾကာက္လုိ႔၊ ေယာကၤ်ား ျဖစ္လ်က္နဲ႔ ရွင္ရဟန္း မျပဳဖူး ဆုိရင္ သူမ်ားေတြ ကဲ့ရဲ့မွာ ေၾကာက္လုိ႔ ဆုိတာမ်ိဳးေတြ လည္း အတူတူေပါ့။ အဲဒီလုိ အေၾကာက္ တရားေတြေၾကာင့္ ရဟန္းျပဳသူမ်ားကုိ ဘယာ ပဗၺဇၨိတလုိ႔ ေခၚတယ္။
ဒီစကားနဲ႔ အေလ်ာ္အျဖစ္ ရွင္ရဟန္းျပဳရင္ အစားေခ်ာင္ အေနေခ်ာင္လုိ႔၊ လူေတြ ေလးစားခံရလုိ႔၊ ေအးေအး ေဆးေဆး ဇိမ္ေလးနဲ႔ ေနခ်င္လုိ႔၊ ရပ္ထဲ ရြာထဲမွာ အသုံးမ၀င္ ေတာ့လုိ႔ ဆုိျပီး ရဟန္းျပဳသူ မ်ားဟာလည္း လူ၀တ္ေၾကာင္ ဘ၀နဲ႔ ရခ်င္ေပမယ့္ မရနုိင္တဲ့ အခက္အခဲကုိ ေၾကာက္ျပီး “အေမွ်ာ္”သက္သက္နဲ႔ ရဟန္းျပဳသူမ်ား ျဖစ္လုိ႔ ဘယာ ပဗၺဇၨိတ အမ်ိဳးအစားထဲပဲ ထည့္သြင္းရမွာပဲကြ။
ရွင္ရာဟုလာေလး ရွင္သာမေဏ ျဖစ္လာတာ ဟာလည္း နံေဘး အျမင္အရ အေပၚယံ အၾကည့္နဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ သားေတာ္ကေလးက ေရႊအုိးႀကီးေတြလုိ အေမြကုိေတာင္းတာ၊ ဘာမွ မေျပာ၀ံ့တဲ့ ကေလးကုိ ျမတ္စြာဘုရားက ဇြတ္အတင္း ရွင္ျပဳေပးလုိက္တာ၊ ဘယ္ကလာ သဒၶါပဗၺဇၨိတျဖစ္မလဲ၊ ကေလးမုိ႔ ေၾကာက္လုိ႔ ကုိရင္၀တ္လုိက္ရတဲ့။ “ဘယာ ပဗၺဇၨိတ” လုိ႔ ထင္ခ်င္ ထင္ၾကမွာေပါ့။ အမွန္အတုိင္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ျမင္ေတာ္မူတာက ..
ရာဟုလာေလးရဲ့ အတြင္း အဇၥ်ာသယဓာတ္က ပါရမီတရားအျပည့္ ကိန္းေနတဲ့အတြက္ ၀ဋ္ေဘာင္ကုိ လြတ္ေအာင္ရုန္းလုိတဲ့ ေနကၡမၼ အလုိ အဇၥ်ာယသ ဓာတ္ခံ ရွိျပီးသား။ ဒီဓာတ္ခံေကာင္း ရွိလုိ႔ ရွင္ျပဳလာတာ၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႔ ကပိလ၀တၳဳ နန္းေတာ္မွာ ပထမဆုံးေတြ႔ေတာ့ ရာဟုလာ ေျပာတဲ့ စကားကုိ အေသအခ်ာ စဥ္းစား ၾကည့္ပါလား။ အေမက “အေမြေတာင္းေခ်” လုိ႔ ခုိင္းလုိက္ေပမယ့္ ဘုရားရွင္နဲ႔ ေတြ႔ေတာ့ ဘာေျပာသလဲ။ “ အရွင္ဘုရားရဲ့ အရိပ္က ေအးခ်မ္းလွပါဘိတယ္ ဘုရား”လုိ႔ ေျပာတယ္မုိ႔ လား။ နန္းေတာ္ထဲမွာ ေပ်ာ္စရာေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ခံစားစရာ အာရုံေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးထက္ “ကိေလသာ ျငိမ္းေအးတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ့ အရိပ္က ပုိေအးတယ္”လုိ႔ ခံစားရတာ ကုိက သားေတာ္ရာဟုလာရဲ့ အတြင္း အဇၥ်တၱ အလုိ ဆႏၵနဲ႔ ပါရမီဓာတ္ခံကုိ ေဖာ္ျပေနတာပဲ။ အဲဒီ ဓာတ္ခံ ေၾကာင့္လည္း ရွင္သာမေဏ ျပဳေပးတာကုိ ေက်ေက်နပ္နပ္ ခံယူခဲ့တာပါ။ ဒါေတြအားလုံးကုိ သိေတာ္မူတဲ့အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က “ သဒၶါ ပဗၺဇၨိတ= သဒၶါတရားနဲ႔ ရွင္ျပဳခဲ့တဲ့ သာမေဏ” လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူတာ ျဖစ္ပါတယ္။
သဒၶါပဗၺဇၨိတ ရွင္ ရဟန္းဆုိတာ သာသနာ့ေဘာင္ ေရာက္လာတဲ့အခါ အရြယ္အရ၊ အခ်ိန္ကာလအရ သာသနာေတာ္ရဲ့ တာ၀န္ နွစ္ရပ္ျဖစ္တဲ့ သာသနာေတာ္ ဆက္လက္ တည္တံေအာင္ ပရိယတ္စာေပကုိ သင္အံ ေလ့က်က္ရတဲ့ “သာသနာျဗဟၼစရိယ” တာ၀န္ကုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ သံသရာ၀ဋ္ လြတ္ေျမာက္ရာ မဂ္ဖုိလ္ရေၾကာင္း “မဂၢျဗဟၼစရိယ” တာ၀န္ျဖစ္ တဲ့ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ၊ သိကၡာသုံးပါး တုိးတက္ေအာင္ က်င့္ေဆာင္ ပြားမ်ားတဲ့ တာ၀န္ကုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ စိတ္အား ထက္ထက္ သန္သန္နဲ႔ ႀကိဳးစား အားထုတ ၾကတာျဖစ္လုိ႔ “သာသနာ့၀န္ထမ္း”လုိ႔ ေခၚဆုိနုိင္တယ္။
ဘယာပဗၺဇၨိတသမားမ်ား ကေတာ့ မူလကတည္းက သဒၶါတရား အစစ္အမွန္ ရွိတာမွ မဟုတ္ဘဲဟာ၊ ဒီ တာ၀န္ေတြကုိ ဘယ္ ၀န္ထမ္းခ်င္ပါ့မလဲ၊ မလႊဲသာ မေရွင္သာ က်ိန္းေက် ၀တ္ကုန္ေလာက္ပဲ အလြန္ဆုံး လုပ္ၾကမွာေပါ့။ အဲဒီလုိ ရွင္ရဟန္းမ်ိဳး က်ေတာ့ “ရ႒ ပိ႑ံ ေမာဃံ ဘုဥၨတိ “ဆုိသလုိပဲ တုိင္းသူ ျပည္သားလွဴတဲ့ ဆြမ္းကုိ အခ်ည္းနွီး စားသုံးေနသူ ေတြလည္း ျဖစ္တယ္၊ သာသနာ့ေဘာင္မွာ ေက်ာင္းရႈပ္ရုံ၊ ေျပာဆုိ ဆုံးမရတာ အလုပ္ရႈတ္ရုံပဲ။ ဆုိဆုံးမရတာ ခက္ခဲတဲ့အတြက္ သာသနာ့ ၀န္ထမ္း ေကာင္းေတြ အတြက္ တာ၀န္ပိေစတဲ့ ၀န္ထုပ္ႀကီးေတြနဲ႔ ဘာမွ မထူးလုိ႔ “သာသနာ့ ၀န္ထုပ္”လုိ႔သာ ဆုိရလိမ့္မယ္။
ကေလးတုိ႔၊ အခုေျပာတာကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္ထားၾကေနာ္၊ မင္းတုိ႔ထဲက ေယာကၤ်ားေလးေတြဟာ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ အနည္းဆုံး ဒုလႅဘ ကုိရင္ေလးေတြေတာ့ ၀တ္ၾကမွာပဲ။ အဲဒီအခါက်ရင္ အေဖ အေမတုိ႔၊ အဘုိး အဘြားတုိ႔က အတင္း တုိက္တြန္း လုိ႔ ၊ မ၀တ္ရင္ ဘာညာ ၀ယ္မေပးဘူး ဆုိတာ ေၾကာက္လုိ႔၊ သူမ်ားေတြ ကဲ့ရဲ့မွာ ေၾကာက္လုိ႔ ဆုိတဲ့ စိတ္ထားမ်ိဳးနဲ႔ စူစူေဆာင့္ေဆာင့္ မ်က္ႏွာႀကီးနဲ႔ ပုပ္သုိးျပီး ၀တ္ၾကတဲ့ ကုိရင္မ်ိဳးေတြ မျဖစ္ေစၾကနဲ႔ ၊ အဲဒီလုိ ၀တ္တဲ့ ကုိရင္မ်ိဳးဆုိရင္ [B]ဘယာပဗၺဇၨိတ[/B] ႀကီး ျဖစ္သြားမယ္၊ [B]သာသနာ့၀န္ထမ္း [/B]မျဖစ္ဘဲ [B]သာသနာ့၀န္ထုပ္ႀကီး[/B]ေတြလုိ ျဖစ္ေနမွာ။ အဲဒီလုိႀကီး ေနျပီး ဆြမ္း သကၤန္း ေက်ာင္း ေဆးေတြကုိ စားသုံးေနတာဟာ “ဣဏပရိေဘာဂ” လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားက မိန္႔ၾကားတယ္။ “ေၾကြးယူျပီး စားသုံးသူ”လုိ႔ ဆုိတာေပါ့။ ဟုတ္တယ္။ သာသနာ့တာ၀န္ မထမ္းဘဲ ဒကာ ဒကာမ လႈတာေတြ သုံးစြဲတာဟာ မတန္မရာ အခြင့္အေရးယူသလုိ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေနာက္ဆက္တြဲ အျဖစ္ ေပးဆပ္ရမယ့္ ၀ဋ္ဒုကၡေၾကြးေတြက အတုိးႀကီးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ [B]သာသနာ၀န္ထုပ္ လုပ္ေနသူဟာ သာနာအတြက္ ၀န္ထုပ္ ျဖစ္တာထက္ ကုိယ့္အတြက္ ၀န္ထုပ္ ျဖစ္တာက ပုိျပီး ႀကီးလည္းႀကီး၊ ေလးလည္း ေလးတယ္ဗ်။[/B]
သဒၶါတရား အစစ္အမွန္ထားျပီး ၾကည္ညုိစိတ္ကေလးနဲ႔ ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ ၀တ္ၾကတဲ့ ကုိရင္ ကေလးေတြက်ေတာ့ ဆရာသမား ဆုံးမသြန္သင္တာကုိလည္း က်ိဳးႏြံရုိေသတယ္၊ သင္ျပတာေတြကုိလည္း စြမ္းႏုိင္သေလာက္ ေလးေလးစားစား သင္ယူေတာ့ သာသနာ၀န္ထမ္း စစ္စစ္ ျဖစ္လုိ႔ ၀တ္ေနနုိင္သမွ် အက်ိဳးရွိတာေပါ့၊ တရားအသိ အႏွစ္အဆန္ တည္ရွိလာတဲ့အတြက္ “အဖ်င္း”လည္း မျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့။ စပါးေတြမွာ အဆန္မရွိရင္ “အဖ်င္း” လုိ႔ ေခၚတာ သိတယ္မုိ႔လား၊ ဒီလုိပဲေပါ့ ၊ ဘ၀မွာ တရားအသိ ဆုိတဲ့ အဆန္ မတည္ရွိရင္ စပါးခြံ၊ စပါးဖ်င္းလုိ မီးစာပဲ ျဖစ္သြားေတာ့ မွာေပါ့။
ကုိရင္ ရာဟုလာေလးက သဒၶါပဗၺဇၨိတ သာသနာ့၀န္ထမ္း ပီပီ အဲဒီလုိ အဖ်င္းဘ၀ကုိ မလုိလားဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာသမားကုိ ေလးစားရုိေသျပီး ဆုံးမ သြန္သင္သမွ် ႀကိဳးစား လုိက္နာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုိရင္ရာဟုလာရဲ့ နွလုံးသားဟာ တရားျခေသၤ့ဆီထည့္ ဖုိ႔ ထုိက္တန္တဲ့ သဂႋေရႊခြက္နဲ႔ တူတယ္လုိ႔ ေျပာရတာေပါ့။
ေနာက္အခန္းမွာ သိဂႋေရႊခြက္ထဲ ထည့္တဲ့ ျခေသၤ့ဆီကုိ ဆက္ေျပာမယ္..ဟုတ္လား။
ဓမၼေဘရီအရွင္၀ီရိယ(ေတာင္စြန္း)