Wednesday, March 30, 2011

ဇာတ္ေပါင္းခန္း



ဇာတ္ေပါင္းခန္း

“ဘုန္းႀကီးေသာဘာေသာ နားမလည္ဘူး၊ တုိ႔ရြာကို ေစာ္ကာလုိ႔ကေတာ့ သူေသ ကိုယ္ေသ ေဆာ္ပစ္လုိက္မယ္”

ကာလသား ဖိုးေထာင္၏ ထန္းရည္ မူးမူးႏွင့္ ေအာ္ဟစ္ႀကိမ္း၀ါး သံမွ အစျပဳ၍ ေရကန္ထဲ ခဲႀကီးႀကီး တစ္လံုး ခ်လုိက္သလုိ တစ္ရြာလံုး အုတ္အုတ္က်က္က်က္ ဂယက္ အျပန္႔က်ယ္ သြားသည္။ ကုဋီတို႔၊ ေရတြင္းတုိ႔ အၿပီးသတ္ၿပီး
သိမ္ေက်ာင္းပင္ ၿပီးလုၿပီးခင္ အေနအထား ေရာက္ရွိေနၿပီ။ အခ်ိန္တုိတို အတြင္းမွာပင္ ဦးပဥၨင္းေလး၏ စီမံခန္႔ခဲြမႈ၊ တက္တက္ႂကြႂကြ ေန႔မအား ညမနား ေဆာင္ရြက္မႈ တုိ႔ေၾကာင့္ ယခုကဲ့သုိ႔ အေကာင္အထည္ ေပၚလာျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘုန္းႀကီး ႀကိဳတင္ စိုးရိမ္ထား သလုိ ျပႆနာ စတင္ ေပၚေပါက္ လာေတာ့သည္။

ေက်ာင္းသို႔ ရြာသားေတြ တစ္အုပ္ တစ္မႀကီး ေရာက္ရွိ လာၾကသည္။ ေက်ာင္းၿပိဳလု နီးနီးေက်ာင္းႏွင့္ အျပည့္ ေရာက္ရွိ လာၾကသည္။ အခါႀကီး ရက္ႀကီး တရားနာ ပရိသတ္ ထက္ပင္ ပိုေသးသည္။ ေက်ာင္းႏွင့္ မဆန္႔၍ ေက်ာင္းျပင္ တြင္လည္း လူအုပ္စုတို႔ မနည္းလွေပ။ ထန္းေတာ ရြာတစ္ရြာတည္း သာမက ရြာနီး ခ်ဳပ္စပ္ကလည္း လာေရာက္ၾကပံု ေပၚသည္။

ထုိပရိသတ္ ထဲတြင္ အကဲဆံုးမွာ ဒကာႀကီး ဦးဘတုတ္ႏွင့္ ကာလသား ဖိုးေထာင္တုိ႔ ျဖစ္သည္။ “စကားနဲ႔ ရွင္း၊ တရားနဲ႔ ရွင္းလို႔ မရရင္ ဓားနဲ႔ ရွင္းမဟဲ့” အႀကံျဖင့္ ထန္းလွီး ဓားကိုင္၍ ေရာက္လာသည္။ ရြာလူႀကီး ဦးဘေဆာင္က မျဖစ္သင့္တာ မျဖစ္ရေအာင္ ဓားကို သိမ္းထားရသည္။

“ကိုင္း ဘာကိစၥ လာၾကတာလဲ”

အေၾကာင္းရင္းကို သိေပမယ့္ မသိက်ဳိးကြၽံ ျပဳ၍ ဘုန္းႀကီးက ေမးလုိက္သည္။
“ဘာကိစၥ လာရမွာလဲ၊ ဦးပဥၨင္းေလးနဲ႔ သံသယ ရွင္းခ်င္လုိ႔ လာတာ။ မဟုတ္တာေတြ ယုတ္မာေတြ သကၤန္း ၿခံဳေပမယ့္ မလံု ႏုိင္ပါဘူးဗ်ာ”

“ဘာေတြ မဟုတ္တာလဲ၊ ဘာေတြ ယုတ္မာတာလဲ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျဖစ္ေအာင္ ေျပာၾကစမ္းပါ”

ဦးဘေဆာင္က လူအုပ္ထဲက ထလာသည္။
“ဒီလုိပါ အရွင္ဘုရား၊ ဦးပဥၨင္းေလးဟာ ရဟန္းသံဃာ အက်င့္ မက်င့္ဘဲ ရပ္ႀကီး ရြာမ လူ၀တ္ေၾကာင္ အက်င့္ကို က်င့္ေၾကာင္း စြပ္စြဲၾကလုိ႔ပါ”

ခက္ၿပီ။ အေထာက္အထား မခိုင္လံုဘဲ လူစုလူေ၀းႏွင့္ မလာေရာက္ တန္ရာ။ ဘုန္းႀကီး အေနျဖင့္လည္း သိတန္သေလာက္ သိထားသည္။ ဦးပဥၨင္းေလး ေခၚ၍ ေက်ာင္းသို႔ ေရာက္လာေသာ ေက်ာင္းသားေလး၏ တစ္ဆင့္ စကား ျပန္႔ပြားမႈက အဓိက က်ေပလိမ့္မည္။ တစ္ရက္တြင္ ရြာတစ္ရြာက ပင္႕ဖိတ္၍ တရားေဟာရန္ အခ်က္အလက္မ်ား စုေဆာင္းေနေသာ ဦးပဥၨင္းေလးသည္ ဒကာမ်ား ေရာက္ရွိ လာခ်ိန္တြင္ ကျပာကယာ ကိုယ္လက္သုတ္သင္ သန္႔စင္ရျခင္း၊ သင့္ေလ်ာ္ေသာ သကၤန္းလဲလွယ္ ၀တ္ဆင္ရျခင္း တုိ႔အတြက္ အခ်ိန္ မီေစရန္ ေက်ာင္းသား ေလးအား အကူအညီ ေတာင္းရသည္။ ထုိစဥ္ ဦးပဥၨင္းေလး၏ ခရီးေဆာင္အိတ္ ဖြင့္လွစ္ခုိက္ ဘုန္းႀကီး ရဟန္းတုိ႔ႏွင့္ မအပ္စပ္ ေသာ ေယာက်္ား၀တ္စံု တစ္စံုအျပင္ မိန္းမ၀တ္စံု တစ္စံုတို႔ကို ေက်ာင္းသားေလးက ေတြ႔ရွိသြားသည္။

ေက်ာင္းသားေလးက သူေတြးမိသလုိ ေဘးလူေတြကို ေျပာမိသည္။ မၾကာမီ ဦးပဥၨင္းေလး လူ၀တ္ လဲေတာ့မည္။ မယ္ဇာရည္ ဆုိေသာ အေခ်ာအလွ သမီးကညာႏွင့္ အေၾကာင္း ဆက္ေပါင္းဖက္ ေတာ့မည္။ ၀တ္စံုေတြပင္ ၀ယ္ၿပီးၿပီ ဟူေသာ သတင္းသည္ တစ္ခဏခ်င္း မွာပင္ ျပန္႔ပြားသြားသည္။ ရပ္သိရြာသိ ဘုန္းႀကီးသိ အကုန္လံုးသိ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မယ္ဇာရည္အား တစ္ဖက္သတ္ ႀကိတ္ပိုး ပိုးေနေသာ ကာလသား ဖိုးေထာင္ မခံမရပ္ ႏုိင္ျဖစ္ကာ ထန္းရည္ မူးယစ္ရင္း ႏႈတ္ၾကမ္း အာၾကမ္းျဖင့္ ရမ္းကားလာသည္။ သမီးထိ ဓားၾကည့္ဟူေသာ သေဘာျဖင့္ ဦးဘတုတ္က တစ္ခန္းထ လာျပန္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ေက်ာင္းသို႔ လူအုပ္စုႀကီး ေရာက္ရွိလာျခင္း ျဖစ္သည္။

“ကိုင္း ဒကာ ဒကာမမ်ားရဲ႔ သံသယကို ဦးပဥၨင္း ရွင္းစရာ ရွိတာ ရွင္းေပးလိုက္”

ေနာက္ဆံုး ဘုန္းႀကီး အေနျဖင့္ တိုးတိုးစကား ေမးခ်ိန္ မရေတာ့၍ လူအုပ္စု ေရွ႕တြင္ ဦးပဥၨင္းေလး၏ အ႐ႈပ္ထုပ္ကို ျဖည္ျပ ခုိင္းလိုက္မိၿပီ။ စိတ္မေကာင္းလည္း ျဖစ္မိသည္။ မတတ္ႏုိင္။ ထုိကိစၥ ထုိမွ်ႏွင့္ မၿပီးလွ်င္ ထုိ႔ထက္မက ႀကီးမားႏုိင္သည္။ မီးကို မေလာင္ခင္က တားခ်ိန္ မရ၍ မီးေလာင္ခ်ိန္တြင္ ၿငိမ္းလုိၿငိမ္းျငား ၿငိမ္းသတ္စရာ ရွာမိျခင္း ျဖစ္သည္။ ဦးပဥၨင္းေလးသာ မရွင္းလွ်င္ ထုိအ႐ႈပ္ထုတ္မွာ ပို၍ ႐ႈပ္လာႏုိင္သည္။

ဦးပဥၨင္းေလးက မမွိတ္မသုန္ မတုန္မလႈပ္ ရွိေနသည္။ ပရိသတ္ေတြက ေသာေသာ ႐ုတ္႐ုတ္ က်က္က်က္ ျဖစ္ေနသေလာက္ ဦးပဥၨင္း ေလးက သူမဟုတ္ သလုိ တည္ၿငိမ္း ေအးေဆးလွသည္။ ဘုရား ေက်ာင္းေဆာင္ဘက္ လက္အုပ္ခ်ီ၍ ရြတ္ဖတ္ ပူေဇာ္ေနသည္။ ပရိသတ္ေတြ ႀကိတ္မႏုိင္ ခဲမရ ထုိင္ရမလုိ၊ ထရမလုိ ျဖစ္ေနၾကသည္။ ဘုန္းႀကီး ကိုယ္တုိင္ပင္ တုတ္တစ္ျပက္ ဓားတစ္ျပက္ မျဖစ္ေစ ရန္သာ ဆုေတာင္း ေနမိသည္။ လူၾကား မေကာင္း သူၾကားမေကာင္း၊ ျပႆနာေတြ အူေဟာင္းေလာင္း ျဖစ္ေနပါ ေပါ့လား။

“ဒကာႀကီး ဒကာမႀကီးတုိ႔ ၾကားသိသလုိ ဦးပဥၨင္းေလး ၾကားသိ ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ေဒါသေရွ႕ မထားၾကပါနဲ႔ဦး။ အားလံုး ေက်နပ္တဲ့ အထိ ဦးပဥၨင္း ရွင္းျပပါမယ္။ သံသယ ျမဴတစ္ မႈန္ေလးေတာင္ မက်န္ ေစရပါဘူး”

ဦးပဥၨင္းေလးက ဘုရား၀တ္ျပဳ အၿပီး ပရိသတ္ဘက္ မ်က္ႏွာမူလ်က္ တရား ေရေအး အၿမိဳက္ေဆးတိုက္ ေကြၽးသကဲ့သုိ႔ ေအးေအးလူလူ မိန္႔ေတာ္မူသည္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတို႔ျဖင့္ ေလာင္ၿမိဳက္ေသာ အပူမီးေတာက္ကို ဦးပဥၨင္းေလး၏ တရား ေရစင္ႏွင့္ ပက္ဖ်န္း၍ မရျဖစ္ေနသည္။

“တရားနာဖုိ႔ လာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ တရားေဟာ မေနနဲ႔ ရွင္းစရာရွိ ရွင္း။ မရွင္း ႏိုင္ရင္ေတာ့ အဆုိးမဆိုနဲ႔”

ဖိုးေထာင္ အမွဴးျပဳေသာ ကာလသား တစ္သိုက္၏ မိုက္မဲမႈက စကားေနာက္ တရား ပါခ်င္သည္။ ဒကာႀကီးေတြ ကိုယ္၌ကလည္း ထိန္းမႏုိင္ သိမ္းမရ ေဒါသ ေနာက္ အလြယ္တကူ လုိက္ခ်င္သည္။
“ေမာင္ပဥၨင္း စကားကို ၿပီးေအာင္ နားေထာင္ပါ။ မရွင္းရွင္ ေမးပါ။ ပရိသတ္ပဲြ မဆူေအာင္ လူႀကီးေတြက ထိန္းေပးပါ။ တရား အတုိင္း ျဖစ္ေစရပါမယ္”

ဘုန္းႀကီး၏ စကားကို အထုိက္ အေလ်ာက္ နာခံၾက၍သာ ေတာ္ေတာ့သည္။ ဦးပဥၨင္းေလး၏ ေအးတိေအးစက္ အမူအရာက ပရိသတ္ကို ေဒါပြေအာင္ ဆြေပးတာႏွင့္ တူေနသည္။ ဦးပဥၨင္းေလးက တည္ၾကည္ေသာ ကာယိေျႏၵ၊ ႀကံ့ခိုင္ေသာ မနိေျဒၵတို့ျဖင့္ ထုိင္ရာမွ ထ၍ ပရိသတ္ အမ်ားကို ရင္ဆုိင္သည္။
“ဦးပဥၨင္း အေနနဲ့ ဦးစြာ ပထမ ေျပာခ်င္တာက ငယ္စဥ္ ကတည္းက ရည္မွန္းထားတဲ့ သာသနာ့ ေဘာင္ကို ဘယ္နည္းႏွင့္မွ ဘယ္အေၾကာင္း ႏွင့္မွ် မေရွာင္ ခြာႏုိင္ပါဘူး။ ပရိယတၲိ စာေပသင္ၾကားဖို႔ ကလည္း အေၾကာင္း အားေလ်ာ္စြာ ရွိေနပါေသးတယ္”

ဦးပဥၨင္းေလး စကားမဆံုးမီ ကာလ သား တစ္သိုက္ထံမွ ကြၽက္စီ ကြၽက္စီ ျဖစ္လာျပန္သည္။
“ဒါဆုိ ဘာကိစၥ ပုဆိုးေတြ၊ ထမီေတြ ၀ယ္လာရတာလဲ။ ဆင္ေကာင္ႀကီး ေတြ႔ေနမွာေတာ့ ဆင္ေျခရာ လုိက္ရွာဖုိ႔ လိုေသးလုိ႔လား”

“သည္းခံပါ ဒကာေလးတုိ႔၊ ဦးပဥၨင္း လိပ္ပတ္လည္ေအာင္ ရွင္းပါရေစဦး”

“ေဟ့ေကာင္ေလးေတြ စကားကို ဆံုးေအာင္ နားေထာင္ဦးမွ ေပါ့ကြ။ ခုလုိ ၀င္၀င္ ေျပာေနရင္ လုိရင္း ဘယ္ေရာက္ ေတာ့မွာလဲ”

ရြာလူႀကီး ဦးဘေဆာင္က မတ္တပ္ ရပ္၍ ဟန္႔တား ရေတာ့သည္။
“ေကာင္ေလး ေတြကိုခ်ည္း အျပစ္ မေျပာနဲ႔ ေလကြာ။ မင္းဦးပဥၨင္း စကားက လုိရင္းမွ မေရာက္ဘဲ၊ တရားေဟာ ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ လူတကာ ေခါင္းညိတ္ေအာင္ ေျပာတတ္တာကို အခြင့္ေကာင္း ယူၿပီး ေ၀့လည္ေၾကာင္ပတ္ ေျပာေနတာကြ”

“ဘတုတ္ရာ မင္းက ကေလးေတြကို ထိန္းရမွာ၊ မင္းကိုယ္တုိင္ ေရာေယာင္ ပါလုိက္ခ်င္ေတာ့ မခက္ဘူးလား”

ကာလသားေတြ အျပင္ လူႀကီး အခ်င္းခ်င္းလည္း အျငင္းအခုန္ ျဖစ္ကုန္ၾကသည္။
“ခဏေလာက္ သည္းခံ ေပးၾကပါ။ ဦးပဥၨင္း လုိရင္းေရာက္ေအာင္ ရွင္းလင္း ေပးပါ့မယ္။ ေမာင္ေက်ာင္းသား ဦးပဥၨင္းရဲ႕ ခရီးေဆာင္အိတ္ကို ယူေပးပါဦး”

ပရိသတ္ အားလံုး အပ္က်သံမွ် မၾကားရေအာင္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ သြားသည္။ သူ႔ေၾကာင့္ ျပႆနာ တက္ရသည္ ဟူေသာ ေၾကာက္ရြံ႔ အားနာစိတ္ျဖင့္ ေက်ာင္းသားေလးက ဦးပဥၨင္းေလး၏ ခရီးေဆာင္ အိတ္ကို မရဲတရဲ မႏုိင့္တႏုိင္ယူ လာေပးသည္။
“ဒကာႀကီး ဦးဘတုတ္ ေရွ႔ကို ႂကြပါ” ဟု ဦးပဥၨင္းေလးက လွမ္းေခၚသည္။

“က်ဳပ္ကို ေရွ႕ေခၚၿပီး အရွက္ခဲြ ၾကမလုိ႔လား။ ဒါမ်ဳိးေတာ့ မရဘူး မွတ္”

ဦးဘတုတ္က ထုိင္ရာမထ ေအာ္ႀကီး ဟစ္က်ယ္ ေျပာသည္။ တိတ္ဆိတ္ေနေသာ ပရိသတ္ကလည္း တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ဆူညံစ ျပဳလာသည္။
“ဒကာႀကီး ဦးဘတုတ္ ေမာင္ပဥၨင္း ရွင္းျပခ်င္လုိ႔ ေခၚတာ လုိက္နာမွေပါ့။ ဘာ ေအာ္ႀကီး ဟစ္က်ယ္ေတြ လုပ္ေနရတာလဲ” ဟု ဘုန္းႀကီးက ခပ္ျပတ္ျပတ္ မိန္႔မွ ဘုန္းႀကီး၏ ၾသဇာကို မလြန္ဆန္ႏုိင္၍ ဦးဘတုတ္ မထခ်င္ထခ်င္ ထလာသည္။

“ဒကာမႀကီး ေဒၚမယ္မနဲ႔ ဒကာမေလး မယ္ဇာရည္ေရာ ေရွ႕ကို ႂကြပါဦး”

“ဘာလုပ္ မလုိ႔လဲ ႐ႈပ္႐ႈပ္ ရွက္ရွက္ေတာ္ မလာႏုိင္ပါဘူး”

“အေမကလည္း ေခၚမွေတာ့ သြားရမွာ ေပါ့ေတာ္။ ေခ်ာ္ေတာ ေငါ့မေန ပါနဲ႔”

သားအမိခ်င္း ကေတာက္ကဆ ျဖစ္ၿပီး ပရိသတ္ ေရွ႕ေမွာက္သို့ ကေမာက္ ကမ ေရာက္လာၾကသည္။ မယ္ဇာရည္ ေလးခမ်ာ ဦးပဥၨင္းေလး တစ္ခုခု ျဖစ္မွာ စိုးေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသို႔ လိုက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ အမ်ားထင္ သလုိ မဟုတ္ေၾကာင္းလည္း ရွင္းျပခ်င္သည္။ သို႔ရာတြင္ ဦးပဥၨင္းေလး အေပၚ ထားရွိေသာ သံေယာ ဇဥ္သည္ ျဖဴစင္မြန္ျမတ္ ေသာ္လည္း တိမ္းညြတ္မႈ ရာခိုင္ႏႈန္း မ်ားမ်ား ပါ၀င္သည္ကို သိေနသည္။

“ေမာင္ေက်ာင္းသား ေတြ႔ထားတဲ့ ဦးပဥၨင္း အိတ္ထဲက ပုဆုိးေတြ ထဘီေတြ၊ အက်ႌေတြ ထုတ္လုိက္စမ္း”

ပဥၥလက္ မ်က္လွည့္ ဆရာႀကီး၏ အံ့ၾသ ကုန္ႏုိင္ဖြယ္ ျပကြက္ကို ၾကည့္ရမည္ ကဲ့သို႔ ဘုန္းႀကီး အပါအ၀င္ ဒကာ ဒကာမတုိ႔ ရင္တထိတ္ထိတ္ ထိတ္တလန္႔လန္႔ ျဖစ္ေနၾကသည္။ ေနာက္နား က်က်က လူေတြလည္း ထုိင္ရာမွ ထၾကည့္ၾကသလုိ ေက်ာင္း၀င္းထဲက ပရိသတ္ေတြ ထုိင္ရာမွ ထ၍ တံခါးေပါက္ရွိရာ ေျပးၾကည့္ၾကသည္။ ေစာေစာက တရားပြဲႏွင့္ တူသလုိ ရွိသည္။ ယခုေတာ့ မ်က္လွည့္ပြဲ ၾကည့္ရသလုိ ပါပဲလားဟု ဘုန္းႀကီး ေတြးေနမိသည္။ ေက်ာင္းသားေလးက ဦးစြာ ပုဆိုးႏွင့္ အက်ႌကို ထုတ္ေပးသည္။

“ဒကာႀကီး ဦးဘတုတ္ ခဏေလာက္ မတ္တပ္ရပ္ပါဦး”

“ဘာေတြလဲဟ။ လူကို ေကာင္းေကာင္း မေနရဘူး”

ဦးဘတုတ္က ျမည္တြန္ ေတာက္တီးရင္း ထလာသည္။
“ေဟာဒီ ေယာက်္ား ၀တ္လံုခ်ည္နဲ့ အက်ႌက ဦးပဥၨင္းသာ လူ၀တ္လဲၿပီး ၀တ္မယ္ ဆုိပါေတာ့ လုိက္ပါ့မလား။ အဆင္က ေဟာဒီ ဒကာႀကီး ဦးဘတုတ္တုိ႔နဲ႔မွ လုိက္မယ့္ အဆင္ျဖစ္ မေနဘူးလား”

ဦးပဥၨင္းေလးက လူႀကီး၀တ္ အနံႀကီး ကြင္းက်ယ္ ကြက္ေထာက္ ပုဆုိးႏွင့္ လည္ကတံုး အက်ႌတုိ႔ကို ဦးပဥၨင္းေလး၏ ကိုယ္မွ ကပ္ၾကည့္ၿပီး ဦးဘတုတ္၏ ကိုယ္မွာ ကပ္ျပသည္။
“ခုေခတ္မွာ လူႀကီး၀တ္ လူငယ္၀တ္ အဆင္မေရြး ၾကပါဘူး။ လူႀကီးဆင္လည္း လူငယ္ေတြ ၀တ္ၾကတာ ပါပဲ”

ကာလသား တစ္သိုက္၏ စီခနဲ အသံၾကားရ ျပန္သည္။ ဦးပဥၨင္းေလး၏ အေၾကာင္းျပခ်က္ မခုိင္လံုေၾကာင္း ကန္႔ကြက္ၾကျခင္း ျဖစ္မည္ထင္သည္။
“ဒကာမႀကီး ေဒၚမယ္မနဲ႔ ဒကာ မေလး မယ္ဇာရည္တုိ့ ခဏေလာက္ မတ္တပ္ ရပ္ေပးပါဦး”

“တကတည္းေတာ္ ဘာမွန္းလည္း မသိပါဘူးဟဲ့။ ဘုန္းႀကီးက အထည္ေရာင္း မလုိ႔လား၊ မ၀ယ္ႏုိင္ဘူးေနာ္။ ထန္းလ်က္ ေစ်းေတြ က်ေနတာ”

“အေမကလည္း ဘာေတြ ေျပာေနတာလဲ။ ရပ္ဆုိ ရပ္စမ္းပါ။ ေဘာက္မေျပာ စမ္းပါနဲ့”

သားအမိ ႏွစ္ေယာက္ ျငဴျငဴစူစူ တစ္ေယာက္ တစ္ေပါက္ ေျပာရင္း ထရပ္ၾက သည္။
“ေဟာဒီ ထဘီနဲ႔ အက်ႌကေကာ ဒကာမႀကီးနဲ႔ လုိက္တဲ့ အဆင္လား၊ ဒကာ မေလးနဲ႔မွ လွတဲ့ အဆင္လား ခဲြျခား ၾကည့္လိုက္စမ္းပါ”

ေက်ာင္းသားေလး ထုတ္ေပးေသာ ပြင့္႐ိုက္ ပါတိတ္ ထဘီႏွင့္ ရင္ဖံုး အက်ႌတုိ႔ကို ဦးပဥၨင္းေလးက ျဖန္႔ျပသည္။
“ငရဲ ငအံုႀကီး ေနပါ့မယ္ေတာ္၊ ေပး စမ္းပါ”

ေဒၚမယ္မက ဦးပဥၨင္းေလး လက္ထဲမွ ထဘီႏွင့္ အက်ႌတို႔ကို ဆိုးခနဲ ဆတ္ခနဲ လွမ္းယူရင္း သူမကိုယ္တြင္ ကပ္ျပသည္။ ေဒၚမယ္မ အျပဳအမူေၾကာင့္ ျပက္လံုးေကာင္း တစ္ခုလုိ ျဖစ္သြားသည္။ ၀ါးခနဲ ပြဲက်သြား၍ ပရိသတ္တိ၏ ရင္ထဲက အႀကိတ္အခဲသည္ အနည္းငယ္ ေၾကပ်က္စ ျပဳလာသည္။ မာေက်ာရာမွ ေပ်ာ့ေျပာင္း စျပဳလာသည္။

“ဒကာႀကီး ဒကာမႀကီးတုိ႔ အတြက္ ဦးပဥၨင္း ၀ယ္လာ ခဲ့တာပါ”

“ဘာ သေဘာလဲကြ။ လူႀကီးေတြကို ပုဆုိး၊ ထမီေတြ ေပးၿပီး သမီးေတာင္း မလုိ႔လား”

ကာလသား တစ္သိုက္ တစ္လဲြ ဆံပင္ေကာင္း မေၾကႏုိင္၊ မခ်မ္းႏုိင္ ဆူဆူညံညံ ေလာင္ၿမိဳက္ လာျပန္သည္။
“ဟဲ့ ေမာင္ပဥၨင္း စကားမဆံုး ေသးခင္ ဘယ္သူမွ ၀င္မေျပာၾကနဲ႔”

ဘုန္းႀကီးက အေရးေပၚ ဟိန္းေဟာက္လိုက္မွ ကာလသား တစ္သိုက္လညး္ ၿငိမ္သက္သြားသည္။
“ဒကာႀကီးတုိ႔ မိသားစုေရွ႕ နားမွာပဲ ေနရာ ယူေပးၾကပါဦး”

“လူတကာေရွ႕ ပုဆုိးေတြေပး၊ ထဘီေတြ ေပးနဲ႔ ဘာသေဘာလဲဟ။ ဒီလုိေလး ရွင္းျပ႐ံုနဲ႔ ေက်ေအးမယ္ မထင္နဲ႔”

ဦးဘတုတ္က ဘုန္းႀကီး ဟန္႔တားေနသည့္ ၾကားမွပင္ ေဒါပြျဖစ္ေအာင္ ပြလုိက္ေသးသည္။ ဘုန္းႀကီး၏ ႐ႈတင္းတင္း အၾကည့္ေၾကာင့္သာ စကားရွည္ရွည္ မေျပာရဲဘဲ ရပ္လုိက္ရသည္။
“ဒကာႀကီး ဦးဘတုတ္ကို ေမးျမန္း စရာေလးတစ္ခု ရွိပါတယ္”

“ဘာမ်ား ေမးဦးမလုိ႔ပါလိမ့္”

“ဒကာႀကီးတုိ့မွာ သမီးေလး မယ္ဇာရည္ တစ္ေယာက္တည္း ရွိတာလား။ က်န္တဲ့ သားသမီးေတြ မထြန္းကား ဘူးလား”

မထင္မွတ္ေသာ ေမးခြန္းျဖစ္၍ အံ့ၾသ ထိတ္လန္႔ သြားသည္။ ဦးဘတုတ္က ခါတုိင္းဆုိ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း ဘြင္းဘြင္းႀကီး တံု႔ျပန္ ေျပာဆုိေနက် ျဖစ္သည္။ ယခုေတာ့ တစ္ခြန္း တစ္ပါဒမွ် မေျဖဆုိႏုိင္၊ ႏႈတ္အံ ေသသလို ျဖစ္ေနသည္။
“ဒီသမီးတင္ ဘယ္ကပါ့မလဲ ဦးပဥၨင္းရယ္။ သားေလး တစ္ေယာက္လည္း ရွိပါေသးတယ္”

ဦးဘတုတ္ မေျဖႏုိင္ သည္ကို ေဒၚမယ္မက သြက္သြက္လက္လက္ ၀င္ေျပာသည္။ ဦးဘတုတ္၊ ေဒၚမယ္မႏွင့္ မယ္ဇာရည္ တုိ႔အား သံုးပြင့္ ဆုိင္ အျပန္အလွန္ ၾကည့္ေမာ ေနၾကသည္။ သို႔ေလာ သို႔ေလာဟူေသာ ေတြးေတာစရာ ေလးေတြလည္း ၀င္လာသည္။ ဦးပဥၨင္း ေလး၏ မ်က္ႏွာကိုလည္း စူးစူးစိုက္စုိက္ ၾကည့္ေန ၾကသည္။ ပရိသတ္ အားလံုးကလည္း ဦးပဥၨင္းေလး၏ ပေဟဠိလို ျဖစ္ေနေသာ အေျဖညႇိသည့္ စကားသံတုိ႔ တစ္ခြန္းမက်န္ ၾကားသိေစရန္ နားစြင့္၍သာ ေနၾကသည္။
“အဲဒီ သားေလးေကာ ဘယ္ ေရာက္ သြားသလဲ”

“ေဟာဒီက ကိုဘတုတ္ေပါ့။ သားေလးေက်ာင္း ေနခ်င္တာကို ေက်ာင္းမထားဘဲ ျမဴအုိး ေကာက္ခိုင္းလုိ ခိုင္း၊ ထင္းေခြခိုင္းလို ခုိင္း၊ ေက်ာင္းထားေပးဖုိ႔ ပူဆာ တာကို ႐ိုက္ေမာင္း ပုတ္ေမာင္းလုပ္လုိ႔ ကေလး အရြယ္တည္းက ထြက္ေျပးသြားတာ ေသသလား၊ ရွင္သလားေတာင္ မသိရပါဘူး။ သားေလး ဖိုးဉာဏ္ရဲ႕ အီး ဟီးအီး”

မဆင္ဘဲ ျဗဳန္းခနဲ ရြာခ်သည့္ မိုးလုိ ေဒၚမယ္မ ခမ်ာ စကားလည္း ဆံုးေရာ ဟီးတိုက္၍ ငိုလုိက္ျပန္ေရာ။ ဦးဘတုတ္ေရာ မယ္ဇာရည္ပါ မလႈပ္မယွက္။ ပရိသတ္ အားလံုးလည္း ေဒၚမယ္မ၏ ေသာကကို ၾကည့္၍ ငိုရခက္၊ ရယ္ရခက္ ျဖစ္ေနၾကသည္။
“ေက်ာင္းေနခ်င္လုိ႔ ေရာက္ရာ ေပါက္ရာ အ၀တ္တစ္ထည္ ကိုယ္တစ္ခုနဲ႔ ထြက္ေျပးသြားတဲ ဖုိးဉာဏ္ဆုိတဲ့ ေကာင္ေလးဟာ ကံအားေလ်ာ္စြာ ခုခ်ိန္မွာ ဦးပဥၨင္းေလး ဉာဏ၀ရရယ္လုိ႔ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္ ဆုိတာ ဘယ္သူမွ ထင္မွတ္ မထားၾကဘူး မဟုတ္လား”

ဟင္ ဟာ အုိ ဟူေသာ အာေမဋိတ္သံေတြ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ ထြက္ေပၚလာသည္။ ဘုန္းႀကီးပင္လွ်င္ ဦးပဥၨင္းေလးကို ၾကည့္၍ မ်က္ရည္၀ဲသည္ အထိ နင့္ခနဲ ခံစားသြား မိသည္။
“ေအာင္မယ္ေလး ဒါသားေလး ဖုိးဉာဏ္ အဲဟုတ္ေပါင္။ ဦးပဥၨင္းေလး ဉာဏ၀ရတဲ့လား။ မေသေကာင္း မေပ်ာက္ ေကာင္းပါလား သားရယ္။ ေမေမ တစ္ေလွ်ာက္လံုး လြမ္းေနရတာပါ”

ေဒၚမယ္မက ေအာ္ႀကီးဟစ္ က်ယ္ ေျပာရင္း ၀မ္းသာမ်က္ရည္ မဆည္ႏုိင္ သလုိ
“မွားေတာ့ မလုိ႔ပါလား သားေလးရယ္။ အသံုးမက် လိုက္တဲ့ ဖေအလုိလူ ဇမၺဴမွာ ရွိေသးလို႔လား”

ဦးဘတုတ္က သူ႔ရင္ကို တအုန္း အုန္းထုလုိ႔ ေအာ္ဟစ္ သကဲ့သုိ႔
“အစ္ကို အစ္ကို ဦးပဥၨင္းေလးဟာ အစ္ကိုတဲ့လား” မယ္ဇာရည္ကလည္း ၀မ္းသာမဆံုး မ်က္ရည္သုတ္ရင္း ထခုန္သည္။

“ရြာက ထြက္ေျပးလာရင္း လမ္းမွာ ထန္းလ်က္၀ယ္တဲ့ ကုန္သည္ တစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႔လို႔ မႏၱေလးက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းမွာ အပ္ႏွံေပးတဲ့ အတြက္ ခုလုိ သာသနာ့ ဓဇသီရိပ၀ရဓမၼာ စရိယဘဲြ႔ရ ဦးပဥၨင္းေလး ျဖစ္လာတာပါ။ ဘဲြ႔ရၿပီး စာေအာင္ သံဃာေတြကို လွဴၾက တန္းၾက ဆုေပးၾကလုိ႔ ၀တၴဳေငြေၾကး ေလးေတြ စုမိ ေဆာင္းမိ လာပါတယ္။ ခမည္းေတာ္၊ မယ္ေတာ္တုိ႔ကို သတိလည္းရ ေက်းဇူး လည္း ဆပ္ခ်င္လုိ႔ ဦးပဥၨင္းနဲ႔ မအပ္စပ္တဲ့ အ၀တ္ အထည္ေတြကို ၀ယ္လာ မိတာပါ။ ဒီထက္ ေစာေစာက ခမည္းေတာ္၊ မယ္ေတာ္တုိ႔ကို ကန္ေတာ့ ခဲ့ရင္ ခုလို ျပႆနာ ေပၚေပါက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သိမ္ေက်ာင္း ေဆာက္လုပ္ ၿပီးစီးလုိ႔ ေရစက္ခ်ပဲြ အမီ ေပးဖုိ႔ ရည္ရြယ္ထားတဲ့ အတြက္ ခုလုိ ျပႆနာ ေပၚေပါက္ လာတာပါ။ အားလံုး ရွင္းၾကရဲ႔လား” ဦးပဥၨင္းေလး၏ ရွင္းလင္းခ်က္ စကားအဆံုး တ႐ုန္း႐ုန္း ထမျပန္ၾကဘဲ မင္သက္ မိေနၾက သလုိ ပရိသတ္ အားလံုး မတုန္မလႈပ္ ပန္းပု႐ုပ္မ်ား ျဖစ္သြားၾက ေလသည္။

ၿခိမ့္သဲ