Tuesday, March 22, 2011

နိဗၺာန္အဟုတ္မက္ေပမယ့္ ႏႈတ္ဆက္ရအုံးမယ္


နိဗၺာန္အဟုတ္မက္ေပမယ့္ ႏႈတ္ဆက္ရအုံးမယ္

သတၱ၀ါတုိင္းဟာ ျဖစ္ေလရာ ဘ၀၊ ေရာက္ေလရာအရပ္မွာ ခ်မ္းသာခ်င္ၾကတာခ်ည္းပါပဲ၊ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔မွာ ဆင္းရဲေနၾကရတာကေတာ့ ဘ၀ရည္မွန္းခ်က္နဲ႔ လမ္းစဥ္ေတြ လြဲမွား ၾကလုိ႔နဲ႔ တူပါရဲ့။ ခ်မ္းသာျခင္းဆုိတာကလည္း အဓိပၸါယ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ေကာက္ယူႏုိင္တာကုိး၊ ဒါမွမ ဟုတ္ ခ်မ္းသာစစ္ ခ်မ္းသာမွန္ကုိ ရွာမေတြ႔ေသးလုိ႔လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။


စာေပေတြထဲမွာက” လူ၊နတ္၊နိဗၺာန္(၃)တန္ခ်မ္းသာ”လုိ႔ မွတ္တမ္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာ လူခ်မ္းသာ၊ နတ္ခ်မ္းသာဆုိတာေတြက ေ၀ဒယိကသုခ= အာရုံခံစားမႈ ခ်မ္းသာေတြျဖစ္ျပီး နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ ဆုိတာကေတာ့ သႏၱိသုခ=အာရုံခံစားမႈမဖက္ ျငိမ္းေအးခ်မ္းေျမ႔မႈ သက္သက္လုိ႔ ဖြင့္ဆုိေဖာ္ျပၾက ပါတယ္။ ေ၀ဒယိကသုခ ကာမရသ=(လုိခ်င္နွစ္သစ္ဖြယ္ ရွိပါေပစြလုိ႔ ကပ္ျငိ တြယ္တာမႈ)ကုိ ျဖစ္ေပၚေစျပီး သႏၱိသုခကေတာ့ ၀ိမုတၱိရသ=(လြတ္လပ္ ပါေပစြလုိ႔ ရႊင္လန္း ခ်မ္းေျမ့မႈ)ကုိ ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ ကာမရသဟာ ဆင္းရဲပင္ပန္းျခင္း မ်ားစြာနဲ႔ ေရာျပြမ္းေနျပီး၊ ၀ိမုတိၱရသကေတာ့ ဆင္းရဲပင္ပန္းမႈ ဟူသမွ် လုံး၀ကင္းလြတ္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူေတာ္ ေကာင္းသူျမတ္ေတြက ‘နိဗၺာန္’ ဟာ ခ်မ္းသာစစ္ ခ်မ္းသာမွန္လုိ႔ ေဟာညႊန္ၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။


နိဗၺာန္ဆုိတာ နိဗၺာနဆုိတဲ့ ပါဠိက ဆင္းသက္လာတဲ့ ပါဠိသက္ျမန္မာေ၀ဟာရ တစ္ခုပါ။ နိဗၺာနဆုိတဲ့ ပါဠိပုဒ္ရင္းဟာ မရွိျခင္း၊ လြတ္ေျမာက္ျခင္းလုိ႔ အဓိပၸာယ္ရတဲ့ ‘နိ’ နဲ႔ လုိခ်င္တပ္ မက္မႈ တဏွာလုိ႔ အဓိပၸာယ္ရွိတဲ့ “၀ါန” ပုဒ္ ၂ ခု ေပါင္းစပ္ထားတာပါ။ (နိ+၀ါန=နိဗၺာန)။ ဒါေၾကာင့္ နိဗၺာန္ရဲ့ လုိရင္းအဓိပၸာယ္ဟာ “တဏွာမွ ထြတ္ေျမာက္ျခင္း၊ တဏွာမရွိျခင္း”ပဲ ျဖစ္ ပါတယ္။


နိဗၺာန္ဟာ အရာရာတုိင္းက လွပတင့္တယ္ျပီး ေရာက္တဲ့သူတုိင္းက အျမဲေပွ်ာ္ရႊင္ ေနၾကတဲ့ ေနရာေကာင္းတစ္ခု၊ ေကာင္းကင္ဘုံတစ္ခုမဟုတ္ပါ။ နိဗၺာန္ဟာ ေနရာဌာန ဘုံ နန္းျပာသာဒ္ တစ္ခု မဟုတ္ေပမယ့္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကုိ မဂ္ဥာဏ္ ဖုိလ္ဥာဏ္ရသူတုိင္း ကုိယ္ ေတြ႔ခံစားႏုိင္ပါတယ္။ အာရုံခံစားလုိမႈေတြကုိ ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္တာေၾကာင့္ ရရွိတတ္တဲ့ တဒဂၤခဏေလာကီခ်မ္းသာမႈ ဟူသမွ်ထက္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာက အဆရာေထာင္မက ပုိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာဆုိတာ ေလာကီခ်မ္းသာေတြနဲ႔ မႏႈိင္းယွဥ္အပ္တဲ့ ေလာကလြန္ အရာတစ္ခု၊ ေလာကုတၱရာ အေျခအေနတစ္ရပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကရဲ့ဖြဲ႔စည္းပုံနဲ႔ ေလာကုတၱ ရာ တည္ရွိေနပုံေတြဟာ ျခားနားကြဲျပားလြန္းတာမုိ႔ ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ရဲ့ အေျခအေနကုိ ေလာကီအေျခအေနေတြနဲ႔ ဘယ္လုိမွ ထပ္တူက်ေအာင္ မေဖာ္ျပႏုိင္ပါဘူး။ အရွင္နာရဒ မဟာေထရ္ကေတာ့ “နိဗၺာန္ဆုိတာ အဘိဓမၼာရႈေထာင့္က ၾကည့္ရင္ ဘ၀ဆင္းရဲ ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ျခင္း။ စိတ္ပညာရငေထာင့္က ၾကည့္ရင္ အတၱကုိပယ္ဖ်က္ျခင္း။ ကုိယ္က်င့္စာရိတၱရႈေထာင့္က ၾကည့္ရင္ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ေမာဟ ကိေလသာကုိ ပယ္သတ္ျခင္း”လုိ႔ သူ႔ရဲ့နာမည္ေက်ာ္ (Buddhism in a nutshell )စာအုပ္မွာ ေရးသား ထားပါတယ္။


“အာရွတုိက္ရဲ့ လင္းေရာင္ျခည္” စာအုပ္ကုိ ေရးခဲ့သူ(ဆာအက္ဒ္၀င္အာနုိးလ)ကေတာ့“တစ္စုံတစ္ေယာက္က နိဗၺာန္ဟာ ခ်ဳပ္ျငိမ္းဖုိ႔ျဖစ္တယ္လုိ႔ သင္ျပလာရင္ အဲဒီလူကုိ သင္လိမ္ညာတာပဲလုိ႔ ေျပာလုိက္ပါ။ တစ္စုံတစ္ေယာက္က နိဗၺာန္ဟာ ေနထုိင္ဖုိ႔ျဖစ္တယ္လုိ႔ သင္ျပလာရင္ အဲးဒီလူကုိ သင္မွားျပီလုိ႔ ေျပာလုိက္ပါ”ဆုိျပီး နိဗၺာန္နဲ႔သပတ္သက္တဲ့ ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ေရးဖြဲ႔ခဲ့ဖူး ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ နိဗၺာန္ရဲ့ သဘာ၀ကုိ ကဗ်ာလည္းမမီ၊ စာလည္း ပီ ေအာင္ မဖြဲ႔ဆုိႏုိင္ပါဘူး။


နိဗၺာန္ဟာ ေရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ အားလုံးရဲ့ အျမင့္ျမတ္ဆုံးနဲ႔ ေနာက္ဆုံးပန္းတုိင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီပန္းတုိင္ဟာ မိမိတုိ႔အတြက္ေတာ့ အျမင္နီးျပီး ခရီးေ၀းေနဆဲပါ။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ထင္ပါရဲ့ “နိဗၺာန္ကုိ ရဖုိ႔ ေရာက္ဖုိ႔ထက္ နိဗၺာန္ကို လုိခ်င္ျမတ္နုိးတဲ့ စိတ္ျဖစ္ဖုိ႔က အေရးႀကီးတယ္။ နိဗၺာန္ကုိ လုိခ်င္မွ နိဗၺာန္ေရာက္ေအာင္သြားၾက က်င့္ၾကမွာ။ ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္ေတြနဲ႔ ဆုံတဲ့အခါ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားေဟာပါဘုရား ေဟာေတာ္မူ ပါဘုရားလုိ႔ ေလွ်ာက္ထားရမယ္” ဆုိျပီး အဘိဓဇမဟာရ႒ဂုရု၊ မႏၱေလးျမိဳ႔၊ မစုိးရိပ္ဆရာေတာ္ ႀကီးကလည္း တပည့္ ဒကာတစ္ဦးကုိ ဆုံးမ ၾသ၀ါဒ ေပးေတာ္မူဖူးပါတယ္။


ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ဓမၼပုံျပင္ကေလးတစ္ပုဒ္ကုိ သတိရမိပါေသးတယ္။ ရတနာပုံေနျပည္ေတာ္ ေခာတ္က ခင္မကန္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေျပာျပခဲ့တာပါ။

နိဗၺာန္အဟုတ္မက္ေပမယ့္ ႏႈတ္ဆက္ရဦးမယ္

တစ္ခါတုုန္းက မႏၱေလးျမိဳ႔၊ ေစ်းခ်ိဳေတာ္ရဲ့ ေတာင္ဘက္အရပ္မွာ ေမာင္ေဆာင္နဲ႔ ေမာင္ ေအာင္ဆုိျပီး သူငယ္ခ်င္းနွစ္ဦး ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ သူတုိ႔နွစ္ေယာက္ဟာ အိမ္နီးခ်င္းေတြျဖစ္ျပီး တစ္ဦးနဲဲ႔တစ္ဦး ေျပာမနာ ဆုိမနာ အလြန္ပဲ ရင္းနီွးခင္မင္ၾကတယ္။


သူတုိ႔နွစ္ဦးထဲက ေမာင္ေဆာင္ဟာ ငယ္စဥ္ကတည္းက ဘုရားသြား ေက်ာင္းတက္ အျမဲျပဳလုပ္ေလ့ရွိတယ္။ အသက္အ၇ြယ္ေတြႀကီးလုိ႔ အိမ္ေထာင္က်ျပီး သားသမီးေတြပင္ ရေနေပမယ့္ ေမာင္ေဆာင္ဟာ ေန႔စဥ္နံနက္တုိင္း အိမ္ေတာ္ရာဘုရားကုိ မပ်က္မကြက္ သြား ေရာက္ ၀တ္တက္ေလ့ရွိသတဲ့။


တစ္ေန႔ေတာ့ သူငယ္ခ်င္း ေမာင္ေအာင္က ေမာင္ေဆာင္ကုိ “မင္းဘာေၾကာင့္ ဒါေလာက္ေဆာင္ ဘုရားကုိ ေန႔စဥ္ ၀တ္တက္ သြားေနရတာလဲ”လုိ႔ ေမးပါတယ္။ အဲဒီအခါ ေမာင္ေဆာင္က “နိဗၺာန္ လုိခ်င္လုိ႔ေပါ့ကြ”လုိ႔ အေျဖေပးပါတယ္။ ေမာင္ေအာင္က “မင္း တကယ္ နိဗၺာန္ ေရာက္ခ်င္သလား”လုိ႔ ထပ္ဆင့္ေမးရင္ ေမာင္ေဆာင္က “ဟာ ေမာင္ေအာင္ နယ္ မုိက္ပါဘိကြာ၊ ငါ နိဗၺာန္တကယ္ ေရာက္ခ်င္တာပ”လုိ႔ ေျဖေလ့ရွိသတဲ့။


ဒါနဲ႔ ေမာင္ေအာင္က သူ႔ သူငယ္ခ်င္းေမာင္ေဆာင္ဟာ နိဗၺာန္ကုိ ေတာင့္တလြန္းလွတယ္၊ တကယ္ ဟုတ္ မဟုတ္ စုံစမ္းၾကည့္ဦးမယ္လုိ႔ စိတ္ထဲမွာ ေတးမွတ္ထားလုိက္ျပီး၊ ေမာင္ေဆာင္ အိမ္ေတာ္ရာ ဘုရားကုိ ၀တ္တက္သြားတုိင္း မနီးမေ၀းက ေစာင့္ၾကည့္အကဲခတ္ပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ တစ္လေလာက္ ၾကာတဲ့အခါမွာ ေမာင္ေအာင္ဟာ ေမာင္ေဆာင္၀တ္တတ္ ျပဳေနက် အခ်ိန္ ထက္ နာရီ၀က္ေလာက္ေစာျပီး အိမ္ေတာ္ရာဘုရားကုိ ေရာက္လာပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ေမာင္ေဆာင္ ရွိခုိးဆုေတာင္းျမဲျဖစ္တဲ့ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ႀကီးရဲ့ ေနာက္ဘက္မွာ၀င္ျပီး၊ ဇာတ္ထဲက ငွားယူလာတဲ့ နတ္၀တ္တန္းဆာကုိ အျပည့္အစုံ ၀တ္ဆင္လိမ္းျခယ္ကာ ပုန္းကြယ္ ျပီး ေနလုိက္ပါတယ္။ ေမာင္ေဆာင္ဟာ သူ႔ထုံးစံအတုိင္း ၾသကာသနဲ႔ ဘုရာကန္ေတာ့အျပီး “နိဗၺာန္ေရာက္ရပါလုိ၏ဘုရား”လုိ႔ ဆုေတာင္းရွိခုိးလုိက္ပါတယ္။ အဲဒီအခါ ဘုရားေနာက္မွာ ကြယ္ေနတဲ့ ေမာင္ေအာင္က အျပင္ကုိထြက္လာျပီး၊ အသံကုိဖ်က္ကာ နတ္မင္းႀကီးတစ္ပါးပုံစံ နဲ႔ ေမးျမန္းပါတယ္။


“အသင္လူသား။ နိဗၺာန္ကုိ တကယ္ေရာက္ခ်င္သလား” “တကယ္ေရာက္ခ်င္လွပါ တယ္နတ္မင္း” “ေရာက္ခ်င္ရင္ က်ဳပ္ပုိ႔ေပးမယ္” “အခု လုိက္ရေတာ့မွာလား နတ္မင္းႀကီး ဘုရား” “ဟုတ္တယ္၊ ခ်က္ခ်င္းေခၚခဲ့ ဖုိ႔ သိႀကားမင္းက မွာလုိက္တယ္” အဲဒီလုိ အျပန္အလွန္ အေမးအေျဖလုပ္ရင္းက ေမာင္ေဆာင္ဟာ အသားေတြတုန္လာပါတယ္။ နိဗၺာန္ေရာက္လုိ ေပမယ့္ အခုခ်က္ခ်င္းႀကီး ဆုိေတာ့ လုိက္ရမွာလည္းမ၀ံ့မရဲ။ ကုိယ့္ဆုေတာင္းနဲ႔ ကုိယ္ဆုိေတာ့ လည္း မျငင္းဆန္သာျဖစ္ျပီး ေၾကာက္ဒူးတုန္ေနရပါတယ္။ ဒီၾကားထဲ အိမ္က မယားနဲ႔ သားသမီးေတြရဲ့ မ်က္ႏွာေတြကုိလည္း ေျပးျမင္ ေယာင္မိရင္း ထြက္ေပါက္တစ္ခု ေတြ႔လုိက္ ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္--

“သားနဲ့မယားကုိ ႏႈတ္ဆက္ပါရေစဦး နတ္မင္း” “ေကာင္းျပီ၊ နႈတ္ဆက္လုိက ႏႈတ္ဆက္ပါ၊ဒါေပမယ့္ ျမန္ျမန္ျပန္လာခဲ့” “ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ နတ္မင္း”ဆုိျပီး နတ္မင္းကုိ အရုိအေသေပးကာ ေမာင္ေဆာင္ဟာ အိမ္ကုိ အေျပးျပန္လာခဲ့တယ္။ အိမ္ေရာက္လုိ႔ ျဖစ္ပ်က္ပုံကုိ မယားေျပာျပတုိင္ပင္ တဲ့အခါ မယားက “ ဒီလုိအခြင့္အေရးမ်ိဳး ႀကုံ ႀကုံခဲပါဘိ။ ၾကားေတာင္မွ မၾကားဖူးဘူး၊ ရွင္မုိ႔လုိ႔ ထူးတဲ့ကုသိုလ္ပဲ၊ ကဲ… လုိက္သြားေပေတာ့”လုိ႔ ေျပာသတဲ့။


ဒီအခါ ေမာင္ေဆာင္က “ငါ လုိက္သြားရင္ မင္းမွာ ကေလးတစ္ဖက္နဲ႔ ခ်က္ရျပဳတ္ရ တဖက္နဲ႔ ဒုကၡေရာက္မွာေပါ့၊ စဥ္းစားပါဦး”လုိ႔ ေျပာျပန္တယ္။ “အုိ .. က်မအတြက္ ဘာမွ်ထည့္ စဥ္းစားမေနနဲ႔ ရွင့္ကုသုိလ္ႏွင့္ရွင္ လုိက္သာသြားပါ”လုိ႔ မယားကေျပာတဲ့အခါ “နင္မစဥ္းစားေပ မယ့္ ငါ့ကေတာ့ စဥ္းစားရမယ္ဟ”ဆုိျပီး ေမာင္ေဆာင္ဟာ စဥ္းစားေနလုိက္တာ အိမ္ေတာ္ရာ ဘုရားဘက္ကုိ ေနာက္ထပ္တစ္ေခါက္မွ် ျပန္မေရာက္ေတာ့ဘူးတဲ့။


“မယုံရင္ ပုံျပင္မွတ္”လုိ႔ ဆုိရုိးစကားရွိေပမယ့္ တခ်ိဳ႔ပုံျပင္ေတြဟာ ဘ၀ထဲကလာတာမုိ႔ ပုံျပင္ထဲမွာလည္း ဘ၀ေတြရွိပါတယ္။ ဒီ ဓမၼပုံျပင္ကေလးနဲ႔စပ္ျပီး စာေရးသူအေနနဲ႔(၁) လူ႔ျပည္မွာ တရားလုိလားသူထက္စာရင္ ကာမဂုဏ္အာရုံေတြကုိ စြန္႔စြန္႔စားစားလုိလားသူဟာ နည္းပါး တတ္ပုံ၊ (၂) ဒါေပမယ့္ အမ်ားလုိခ်င္တဲ့ အရာတုိင္းဟာ တန္ဖုိးမဲ့မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ေလာကရဲ့ သဘာ၀ကုိက “တန္ဖုိးႀကီးေလ လူတုိင္းလက္လွမ္း မမီေလ” ျဖစ္တတ္ ပုံနဲ႔ (၃) ေနာက္ျပီး အသိဥာဏ္ ျမင့္မားလာမွပဲ လူေတြရဲ့ တန္ဖုိးထားတတ္မႈကလည္း ျမင့္တက္လာျမဲ ျဖစ္တာေၾကာင့္ မိမိတုိ႔ရဲ့ အသိဥာဏ္ ရင့္က်က္ျမင့္တက္လာေအာင္ ႀကိဳးပမ္းျခင္းသည္သာ နိဗၺာန္စခန္းဆီကုိ အနီးဆုံးခ်ဥ္းပ္လမ္းတစ္ခု ျဖစ္ပုံေတြကုိပဲ သတိျပဳေတြးမ ိပါေတာ့တယ္။

ေတာ္၀င္နြယ္

2011-ခု၊ ဇန္နဝါရီလ ၁၄-ရက္၊ေသာၾကာေန႔။

http://sirimangala.com/