Saturday, March 26, 2011

ထာ၀ရ ရာႏႈန္းျပည့္လူ။


ပစၥည္းဥစၥာ အဂၤါေျခလက္ ကုိယ္အသက္ပါမက်န္ အပ၀တၳဳ ၊ ရုပ္ခႏၶာစုႀကီး ပ်က္စီးပါေစ၊ အတြင္း အႏွစ္ျဖစ္တဲ့ ပါရမီေကာင္းမႈ(နာမ္ခႏၶာစု) မပ်က္စီးရင္ ေသတာေတာင္ ပ်က္စီးတယ္လုိ႔ မဆုိႏုိင္ဘူး။
(ေရႊက်င္သာသနာပိုင္ ၀ိသုဒၶါရုံဆရာေတာ္ႀကီး)

ေရႊက်င္သာသနာပုိင္ ၀ိသုဒၶါရုံဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရွိစဥ္က ရန္ကုန္ က်ိဳကၠစံမွာ သီတင္း သုံးေနေတာ္မူတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး တည္ေထာင္သီတင္းသုံးခဲ့တဲ့ ေရႊက်င္ဂုိဏ္း ပင္ရင္းမူလ မႏၱေလးျမိဳ႔ အေရွ႔၀ိသုဒၶါရုံေက်ာင္းတုိက္ႀကီးထဲက ေက်ာင္းအခ်ိဳ့ မီးေလာင္ ပ်က္စီး သြားတယ္။ ဒီအေၾကာင္း ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးထံ ေလ်ာက္ထားၾကတဲ့အခါ အထက္ပါ ဆုံးမ ၾသ၀ါဒကုိ ႏႈတ္က ျမြတ္ၾကားသလုိ ဂါထာနဲ႔လဲ ေရးဖြဲ႔ျပီး တပည့္ရဟန္းမ်ားကုိ ဆုံးမေတာ္ မူခဲ့ ပါတယ္။
undefined
ဆရာေတာ္ႀကီးအဆုံးအမက ဂါထာ သုံးပုဒ္ရွိပါတယ္။ ဆိုလုိရင္းကေတာ့ ဘ၀သံသရာ တစ္ေလွ်ာက္လုံးမွာ စၾက၀ေတးမင္းစည္းစိမ္မ်ိဳးအထိလဲ ရွိခဲ့ဖူးမွာပဲ။ အဲဒီ ဘ၀ေတြမွာ ရခဲ့ဖူးတဲ့ စည္းစိမ္ဥစၥာ (ရုပ္ခႏၶာ)ေတြလဲ ဆုံးရႈံး ပ်က္စီးတတ္တဲ့ သဘာ၀အတုိင္း ပ်က္စီးခဲ့ျပီး တကယ္ တမ္းဘ၀ကုိ တစ္ဆင့္ထက္ တစ္ဆင့္ ျမင့္ျမတ္ေအာင္ ပုိ႔ေဆာင္ေပးခဲ့တာက အဲဒီ ၀တၳဳေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ မိမိတုိ႔ ဆည္းပူးခဲ့တဲ့ ပါရမီေကာင္းမႈ (နာမ္ခႏၶာစု) ကသာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရုပ္ခႏၶာေတြ ဘယ္လုိပဲ ပ်က္စီးပါေစ၊ နာမ္ခႏၶာ ပါရမီေကာင္းမႈေတြသာ မပ်က္စီးေစနဲ႔။ ဒီပုဂၢိဳလ္ မ်ိဳးကုိ ေသသြားေတာင္မွ ပ်က္စီးသူလုိ႔ မဆုိႏုိင္ဘူးလုိ႔ ဆုံးမခဲ့တာပါ။

“လူ”ဆုိတာ ရုပ္ နာမ္ ႏွစ္ခုတုိ႔ရဲ႔ အစုအေ၀း ျဖစ္တယ္ဆုိတာကေတာ့ ၾကားဖူးသူ မ်ားပါ လိမ့္မယ္။ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္ဆုိတဲ့ အျပင္က ေတြ႔ျမင္ေနရတဲ့ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးက ရုပ္ အစုအေ၀းႀကီးပါ။ အတြင္းမွာ သိျမင္ ခံစား မွတ္သား ႀကံစည္တတ္တဲ့ သိမႈ အစုအေ၀းကုိ နာမ္ ခႏၶာလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ဒီရုပ္တရား နာမ္တရား နွစ္မ်ိဳးလုံး ျပည့္စုံေနခုိက္ကုိ သက္ရွိ“လူ”လုိ႔ ေခၚရ တာပါ။
လူ႔ဘ၀ တစ္ခုရဲ႔ ေယဘုယ် ျဖစ္စဥ္ကုိ သုံးသပ္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ပထမ အရြယ္လုိ႔ ေခၚတဲ့ လူ႔ဘ၀ေရာက္ျပီး အႏွစ္သုံးဆယ္ အရြယ္ေလာက္အထိဟာ ရုပ္ခႏၶာရဲ့ ႀကီးထြားမႈက အားသာ ပါတယ္။ ဒီအရြယ္မွာ နာမ္ခႏၶာစုကလဲ ရုပ္ခႏၶာႀကီးထြားမႈနဲ႔ ရုပ္ခႏၶာရဲ့ အေထာက္အပံ့ျဖစ္တဲ့ ရုပ္ပုိင္း ဆုိင္ရာ ပစၥည္းဥစၥာ တုိးတက္မႈကုိပဲ အဓိက အားသာေနတာ မ်ားတတ္ပါတယ္။
နာမ္ခႏၶာစုရဲ့ တကယ္တုိးတက္မႈ အစစ္ဆုိတာ ကုိယ္က်င့္သီလ၊ စိတ္ဓာတ္တည္ျငိမ္မႈ သမာဓိနဲ႔ သဘာ၀တရားရဲ့ သေဘာအမွန္ကုိ သိတတ္တဲ့ ပညာတရားမ်ား တုိးတက္ ႀကီးထြား မႈကုိသာ ေခၚရတာပါ။ ရုပ္ပုိင္း ဆုိင္ရာ အေထာက္အကူ ျဖစ္တဲ့ ေလာကီအတက္ပညာ တုိးတက္ ႀကီးပြားမႈဟာလဲ တကယ္ နာမ္ခႏၶာတုိးတက္မႈ အစစ္မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ဒါကလဲ ဒီအတတ္ပညာေတြနဲ႔ ရွာေဖြရရွိထားတဲ့ ပစၥည္း ဥစၥာေတြက အရြယ္သုံးပါးမေရြး ခ်မ္းသာမႈကုိ ေပးႏုိင္စြမ္း မရွိတာနဲ႔ ေသရြာအထိ ယူေဆာင္လုိ႔ မရႏုိင္တာကုိ သေဘာေပါက္မွ နားလည္ လက္ခံႏုိင္မွာပါ။

ပထမအရြယ္လုိ႔ေခၚတဲ့ ရုပ္ခႏၶာ ႀကီးထြားတုိးတက္မႈ အားသာေနတဲ့ အရြယ္မွာ နာမ္ခႏၶာ ရဲ့ တကယ္တုိးတက္မႈ အစစ္ျဖစ္တဲ့ သီလ၊သမာဓိ၊ပညာတုိ႔က မ်ားေသာ အားျဖင့္ အင္အား နည္းပါးတာဟာ လူအမ်ားစုႀကီးရဲ့ ေယဘုယ်ျဖစ္စဥ္ႀကီးပါ။
ပထမအရြယ္ လြန္လာျပီဆုိရင္ေတာ့ ရုပ္ခႏၶာရဲ့ သဘာ၀ႀကီးထြားမႈလုိ႔ဆုိရမယ့္ မ်ိဳးရုိးဗီဇ ဆုိင္ရာ ရွိသင့္ ရွိထုိက္တဲ့ အရပ္အေမာင္း ႀကီးထြားမႈမ်ားက ရပ္ဆုိင္းသြားပါျပီ။ ( သဘာ၀လြန္ ျဖစ္တဲ့ ၀ျဖိဳးတာ၊ ဗုိက္ရႊဲတာမ်ိဳးကေတာ့ သဘာ၀ႀကီးထြားမႈလုိ႔ မဆုိႏုိင္ေတာ့ပါဘူး) ဒီအရြယ္မွာ ရုပ္တရားနဲ႔အတူ နာမ္တရားစုကလဲ အင္အားအညီအမွ် တုိးတက္ ရင့္က်က္ ႀကီးထြားလာဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။
မဂၤလာတရားေတာ္မွာပါတဲ့ အနကုလ=အေႏွာင့္အယွက္ကင္းရမယ္။ အန၀ဇၨ= အျပစ္ ကင္းရမယ္ဆုိတာ ဒီအရြယ္မွာ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး အခ်ိဳးအစားညီမွ်ေအာင္ သတိျပဳရမယ္လုိ႔ ဆုိလုိ တာပါ။ အနကုလ ဆုိတာက စီးပြားရွာရာမွာ အေပ်ာ္အပါး အေသာက္အစားဆုိတဲ့ အေႏွာက္ အယွက္ေတြ ကင္းစင္ရမယ္လုိ႔ ဆုိတာျဖစ္ျပီး၊ အန၀ဇၨ ဆုိတာ မေကာင္းမႈ ဒုစရုိက္ ကင္းစင္ျပီး ကုိယ္က်င့္သီလ အေျခခံတဲ့ စိတ္ဓာတ္ ခုိင္မာမႈကုိ တည္ေဆာက္ရမယ္။ သဘာ၀ရဲ့ မတည္မျမဲ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးတတ္တဲ့ သေဘာကုိ သတိျပဳ နားလည္ ထားရမယ္လုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္။
ဒုတိယအရြယ္ရဲ့ ထက္၀က္ကုိ ေက်ာ္လြန္လာခ်ိန္မွာေတာ့ ရုပ္တရားစုတုိ႔ဟာ သိသိ သာ သာ ေလ်ာ့နည္းလာပါျပီ။ ပုံမွန္ႀကီးထြားမႈ ေလ်ာ့နည္းလာရုံသာ မကဘူး ျပင္ပအာရုံ ခံစားႏုိင္မႈ တုိ႔လဲ သိသိသာသာ ေလ်ာ့နည္းသြားေလာက္ပါျပီ။ ဒီအခါမွာ ရုပ္တရားစု က်ဆင္းလာမႈနဲ႔အတူ နာမ္တရားစု(စိတ္ဓာတ္)ပါ က်ဆင္းလာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ လူဟာ ရာႏႈန္းမျပည့္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။

အမွန္တကယ္ ျဖစ္သင့္တာကေတာ့ ရုပ္တရားစုႀကီးသိသိသာသာ ေလ်ာ့နည္းသြား တာကုိ သတိထား အသိပြားျပီး ဒါဟာ သဘာ၀ ျဖစ္ရုိးျဖစ္စဥ္(ယထာဘူတ) သေဘာပဲဆုိတဲ့ အသိအမွန္(ယထာဘူတဉာဏ္)ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ႀကိဳးစား ၾကရမွာပါ။
ဒီအသိဉာဏ္ ရဘုိ႔ဆုိတာကလဲ အေျခခံကုိယ္က်င့္ တရားကစျပီး တည္ေထာင္ရပါတယ္။ ကုိယ္က်င့္တရာကုိ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္ေအာင္ မတည္ေဆာက္ႏိုင္ရင္ အက်င့္ပါ အရွိန္ရေနတဲ့ ကုိယ္က်င့္တရား ခ်ြတ္ယြင္းမႈေတြက စိတ္ဓါတ္ကုိ ယိမ္းယုိင္လႈပ္ရွားေနေအာင္ ဆင္ေျခေပးဆြဲ ေဆာင္ေနတတ္ပါတယ္။ အဲဒီဆင္ေျခေတြနဲ႔ စိတ္ဓါတ္ မခုိင္မမာ(သမာဓိမရ) ျဖစ္ေနသမွ် သဘာ၀အမွန္ကုိ သိျမင္ႏိုင္ေရး(ယထာဘူတဉာဏ္၊ ၀ိပႆနာဉာဏ္တုိ႔ဟာလဲ အလွမ္းေ၀းေန ဦးမွာပါ။

ယထာဘူတဉာဏ္နဲ႔ ေထာက္ကန္ေပးႏုိင္ျပီဆုိရင္ေတာ့ ရုပ္ခႏၶာပ်က္စီးမႈကပင္ နာမ္ခႏၶာ( သိမႈ အစုေအ၀း) ရင့္သန္မႈ အေထာက္အကူ ေပးေနပါလိမ့္မယ္။ ရုပ္ခႏၶာ ယုိယြင္း ပ်က္စီးလာတာႏွင့္ အမွ် နာမ္ခႏၶာကုိ တုိးတက္ေအာင္ ႀကိဳးစားတည္ေထာင္ ႏိုင္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ လူဟာ အျမဲတမ္း ရာႏႈန္းျပည့္ေနမွာ မလြဲပါဘူး။
ပိဋကတ္ေတာ္ထဲမွာပါတဲ့ က်ာ။ကုိက္ခံရတဲ့ ရဟန္းငယ္တစ္ပါး ေျခဖ်ားကစျပီး က်ားစား ခံရတဲ့အခါ ဒီခံစားမႈအေပၚမွာ မျပတ္သတိထား အသိပြါးရင္း ေနာက္ဆုံး ရုပ္ခႏၶာအဆုံး ပ်က္စီး (ေသဆုံး)ခ်ိန္မွာ နာမ္ခႏၶာက ရာႏႈန္းကုိေက်ာ္လြန္ျပီး ေလာကုတၱရာအသိရဲ့ အျမင့္ဆုံး အဆင့္ ျဖစ္တဲ့ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္နဲ႔ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ ျပဳသြားရတာဟာ ရုပ္ခႏၶာ ပ်က္စီးမႈကုိ နာမ္ ခႏၶာတုိးပြါးဖုိ႔ အျဖစ္ စနစ္တက် ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ အဆုံးအမႏွင့္အညီ အသုံးခ်သြားတဲ့ သာဓက တစ္ရပ္ပါပဲ။

နကုလပိတာ နကုလမာတာတုိ႔ကုိ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့ “ ခႏၶာကုိယ္ နာေသာ္လည္း စိတ္မနာေစနဲ႔” ဆုိတဲ့ အဆုံးအမ၊ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး ေဟာၾကား ေလ့ရွိတဲ့“ရုပ္ခႏၶာႀကီးက ေသရြာဘက္သြားေနခ်ိန္မွာ နာမ္ခႏၶာ(အထူးသျဖင့္ ဉာဏ္ပညာ)က မေသရာဘက္ သြားေနေစရမယ္” ဆုိတဲ့ အဆုံးအမမ်ားဟာလဲ ဒီသေဘာကုိ ညႊန္ျပေနတာပါ။
“ရုပ္ခႏၶာရဲ့ ယုိယြင္း ပ်က္စီးမႈမ်ားကုိ နာမ္ခႏၶာ(အသိဉာဏ္)ရဲ့ တုိးတက္မႈအတြက္ အသိထား အသိပြားေအာင္ အသုံးခ်ၾက”လုိ႔ ဆုိလုိရင္းပါပဲ။ ဒီလုိ ရုပ္ဘက္က ေလ်ာ့နည္းမႈကုိ နာမ္တရားရဲ့ တုိးတက္မႈနဲ႔ အစားထုိးနိဳင္သမွ် လူဟာ ေသသည္အထိ အျမဲတမ္း“ရာနႈန္းျပည့္” ျဖစ္ေနမွာ မလြဲပါဘူး။
ဒီစာရဲ့ အစမွာပါတဲ့ ေရႊက်င္သာသနာပုိင္ ဆရာေတာ္ႀကီး ဆုံးမလုိရင္းကေတာ့ ေသသည္အထိသာမကဘူး။ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္သည္အထိ မပ်က္စီးဘူးလုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ တရားဂုဏ္ေတာ္ေတြထဲက “ ၾသပေနယ်ိက= အနီးကပ္ေဆာင္ယူျခင္း” ဂုဏ္ဆုိတာ ဘ၀သံသရာတစ္ေလွ်ာက္ အခါအခြင့္ႀကုံရင္ အက်ိဳးေပး ႏုိင္ဖုိ႔ ကမၼသတၱိမ်ားက အနီးကပ္ လုိက္ေနသလုိ မေပ်ာက္မပ်က္ တည္ရွိေနတယ္လုိ႔ ဆုိလုိ တာပါ။

ဘ၀ကုိ သခၤ်ာတြက္နဲ႔ တြက္လုိသူတုိ႔အဖုိ႔ကေတာ့ စားလဒ္မ်ားကုိ ဒီအတုိင္းထားရင္ တည္ကိန္းထက္ေလ်ာ့ေနမယ္။
စားလဒ္ကုိ စားကိန္းနဲ႔ေျမွာက္ရင္ တည္ကိန္းပဲ အလြန္ဆုံးရမယ္။
စားလဒ္(သုိ႔မဟုတ္) စားကိန္းမ်ားကုိ တည္ကိန္းနဲ႔ ေျမွာက္ပြားရင္ေတာ့ တည္ကိန္းထက္ ပုိလြန္တဲ့ အေျဖကုိ ရႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆုိရလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။
ဘ၀က တည္ကန္း အခ်ိန္က စားကိန္း၊ ရုပ္ခႏၶာ အုိမင္းမႈမ်ားကုိ စားလဒ္မ်ားလုိ သေဘာ ထားျပီး တြက္ၾကည္ဖုိ႔ပါ။
သာသနာနဲ႔ ႀကုံတုန္းမွာ“ ထာ၀ရ ရာႏႈန္းျပည့္လူ အျဖစ္ကုိ ေက်ာ္လြန္ေအာင္” သတိထား အသိပြားႏုိင္ၾကပါေစ။

ဓမၼေဘရီအရွင္၀ီရိယ(ေတာင္စြန္း)