Thursday, March 24, 2011

ခြင့္လႊတ္သည္းခံ စိတ္ေကာင္းေလးနဲ႔ပ်ံခ်ီ



ခြင့္လႊတ္သည္းခံ စိတ္ေကာင္းေလးနဲ႔ပ်ံခ်ီ

‘ျပန္ခ်ီ’ဆုိတဲ့စကားကုိ သုံးလက္စနဲ႔မုိ႔သာ ျပန္ခ်ီလုိ႔ ေျပာလုိက္ရေပမယ့္ “ေနကၡမ ၀ိတက္၊ အဗ်ာပါဒ၀ိတက္၊ အ၀ိဟိ ံသ၀ိတက္၊ သမၼာဒိ႒ိ”ဆုိတဲ့ ဒီတရား ေလးမ်ိဳးတုိ႔ဟာ သုဂတိဘုံဘ၀သုိ႔ ျပန္လာဖုိ႔ ထုိက္တန္ရုံမွ်မက အာသေ၀ါကုန္ခန္းတဲ့ ရဟႏၱာျဖစ္ဖုိ႔အထိ ထုိက္တန္တဲ့ တရားမ်ားလုိ႔ ဘုရားရွင္က ေဟာညြန္ခဲ့တာပါ။

အဲဒီတရားေလးမ်ိဳးထဲက ‘ေနကၡမ၀ိတက္’လုိ႔ေခၚတဲ့ ‘စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံတဲ့စိတ္ထား’ ဦးေဆာင္ျပီး ကံသုံးပါး လႈပ္ရွား ကျပျခင္းဆုိတဲ့ ပထမျပန္ခ်ီျပီး ေတာ့ အခု ဒုတိယျပန္ခ်ီ ျဖစ္တဲ့ ‘အဗ်ာပါဒ၀ိတက္’ ကုိ ဆက္ေျပာမွာပါ။

‘အဗ်ာပါဒ၀ိတက္’ဆုိတာ ‘ဗ်ာပါဒ၀ိတက္’နဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ အေတြးအႀကံ ျဖစ္ပါ တယ္။ ပုထုဇဥ္မ်ားအေနနဲ႔ အနမတဂၢ သံသရာကစျပီး ခုခ်ိန္ထိ ဗ်ာပါဒ၀ိတက္ေတြဦးေဆာင္ ကျပခဲ့ၾကတာ သမၻာရင့္လွျပီ ျဖစ္လုိ႔ ဗ်ာပါဒ၀ိတက္ကုိ အရင္ေျပာမွ ပုိျပီး သေဘာ ေပါက္လိမ့္မယ္။ ကုိယ္ကြ်မ္းက်င္တဲ့ ကိစၥေပကုိး။

` ‘ဗ်ာပါဒ’ ဆုိတာ ပ်က္စီးေစလုိတာ၊ ဖ်က္ဆီးလုိတာပါပဲ။ သူတစ္ပါး ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီး ေၾကာင္း စိတ္ကလည္း ေတြးႀကံတယ္။ ႏႈတ္ကလည္း ေျပာဆုိတယ္။ ကာယကံေျမာက္ လည္း ျပဳမူၾကပါတယ္။ ကုိယ္နဲ႔ မတည့္သူ၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္သူကုိ ကုိယ္တုိင္ကလည္း အစြမ္းကုန္ ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္း ကံသုံးပါးလုံးနဲ႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကသလုိ၊ သူတုိ႔ ကံအ ေလွ်ာက္ျဖစ္ေစ၊ သူတစ္ပါး ပေယာဂေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ပ်က္စီးဆုံးရႈံး နစ္နာၾကတာ ကုိပင္ အရသာခံျပီး ၀မ္းေျမာက္ တတ္ၾကသူေတြ အကုသိုလ္ေ၀စုကုိ မဆီမဆုိင္ ဆတ္ေဆာ့ျပီး ၀င္ယူၾက သူေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါပဲ။

ေတာ္ေတာ္ေလးေတာ့ ၾကာပါျပီ။ ႏိုင္ငံျခား အားကစား သတင္းတစ္ခုထဲမွာ ဖတ္လုိက္ရတာ၊ ဘရာဇီးႏိုင္ငံမွာ နာမည္ႀကီး ေဘာလုံးအတင္းႀကီး တစ္သင္းကုိ အားေပး ၾကတဲ့ ပရိသတ္ေတြ ျမိဳ႔ေတာ္ရဲ့ ညအခ်ိန္မွာ ကားဟြန္းေတြ ဆူညံေအာင္တီးျပီး ဆုိၾက၊ ကၾက၊ ေအာ္ၾက ဟစ္ၾက ေပ်ာ္ေနၾကတာ တစ္ျမိဳ႔လုံးကုိ ပြက္ေလာရုိက္ ေနတာပဲတဲ့။ ဒီလူေတြ ဒီေလာက္ ေအာ္ဟစ္ျမဴးတူးေနၾကတာ သူတုိ႔ အားေပးတဲ့ အသင္း ေအာင္ပြဲတစ္ခုခု ရလုိ႔မ်ားလားဆုိေတာ့ အဲဒီလုိ မဟုတ္ဘူး။ ျဖစ္ပုံကုိ ေတြးၾကည့္ရင္ ရယ္အားထက္ ရြံအား သန္ စရာပါပဲ။

ျဖစ္ပုံကေတာ့ ဘရာဇီးႏုိင္ငံမွာ အဲဒီလူေတြ အားေပးတဲ့ အသင္းနဲ႔ အဓိကျပိဳင္ဘက္ ျဖစ္တဲ့ တျခားနာမည္ႀကိးအသင္းတစ္သင္းက ျပည္တြင္းျပိဳင္ပြဲမွာ သူတုိ႔အသင္းထက္လြန္ ျပီး ခ်န္ပီယံျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီခ်ိန္ပီယံ အသင္းက တျခားႏုိင္ငံက ခ်န္ပီယံေတြနဲ႔ ဗုိလ္တကာ့ဗုိလ္ ျပိဳင္ပြဲ၀င္ရာမွာ ေနာက္ဆုံး ဖလားလုပြဲ ေရာက္ေတာ့ တျခားႏုိ္င္ငံအသင္း အႏုိင္ရ ဗုိလ္စြဲသြားလုိ႔ ေပ်ာ္ၾကတာတဲ့။

ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ေနာ္။ ကုိယ့္ႏုိင္ငံက အသင္းနဲ႔ သူမ်ားႏုိင္ငံ အသင္းက ဗုိလ္လုၾကတာ။ သူမ်ားႏုိင္ငံအသင္းက အႏုိင္ရဗုိလ္စြဲျပီး ကုိယ့္နုိင္ငံအသင္းက အရႈံးႀကီး ရႈံးလာလုိ႔ သူတုိ႔ေပ်ာ္ၾကတာ၊ လႊတ္ခနဲ ၾကည့္လုိက္ရင္ သတင္းေရးတာ မွားမ်ား မွားေန သလားလုိ႔ေတာင္ ထင္စရာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအတုိင္း အမွန္ပဲ။ ကုိယ့္ႏုိင္ငံကအသင္း ရႈံးလာလုိ႔ကုိ ေပ်ာ္ၾကတာတဲ့။ ဘာျဖစ္လုိ႔ ေပ်ာ္ၾကတုန္းဆုိေတာ့ ကုိယ့္ႏုိင္ငံအသင္းက ျပည္တြင္းမွာ ကုိယ့္ရဲ့ အဓိကျပိဳင္ဘက္ ရန္သူျဖစ္လုိ႔ဆုိကုိး။ သူတုိ႔စိတ္ထဲမွာ ကုိယ့္ျပည္ တြင္းက အဓိကျပိဳင္ဘက္အသင္း အႏုိင္ရေအာင္ပြဲခံမွာ မၾကားလုိ မျမင္လုိဘူးေလ။ ဣႆာမစၦရိယေပါ့။ အခု သူတုိ႔ေတာင့္တတဲ့အတုိင္း သူတုိ႔ျပိဳင္ဘက္အသင္း ရႈံးလာလုိ႔ အေပ်ာ္ႀကီး ေပ်ာ္ၾကတာ။ တစ္ျမိဳ႔လုံး ဆူညံ ပြက္ေလာရုိက္ေနတာပဲတဲ့။ ဘယ္ေလာက္ထိ ရုိက္ေပါက္တုိးတဲ့ အလုပ္လဲလုိ႔။ ဗ်ာပါဒ ၀ိတက္ဆုိတာ အဲသေလာက္ အဆင့္နိမ့္တာ။

ဒီဗ်ာပါဒ၀ိတက္ စိတ္ထားေတြဟာ ကုိယ့္ပတ္၀န္းက်င္မွာလည္း အျမဲလုိလုိ ေတြ႔ေနၾကမွာပါ။ ကုိယ္ေတာင္ ဘယ္ေလာက္အထိ ျဖစ္ခဲ့ျပီလဲဆုိတာ မေရတြက္ႏုိင္ ေလာက္ေတာ့ဘူး။ လူတစ္ေယာက္ ဒုကၡတစ္ခုခုနဲ႔ ႀကဳံရျပီဆုိရင္ေလ “မွတ္ကေရာကြ၊ ဒီေကာင္ ဒီေလာက္ ေထာင္ေထာင္နဲ႔ လုပ္ခ်င္လွတာ ထိတာေတာင္ နည္းေသးတယ္” ဆုိတဲ့ စိတ္ထားမ်ိဳးေတြ၊ “ၾကည့္ေနပါ၊ ဒီေလာက္ေတာင္ ေျမႀကီးနဲ႔ ေျခေထာက္နဲ႔ လြတ္ ေနရင္ မၾကာခင္ ေမွာက္လ်က္လဲျပီး ေျမႀကီးထဲ ေရာက္သြားမယ့္ ေကာင္ပါ”ဆုိျပီး စိတ္ထဲက က်ိန္ဆဲေနတာေတြ၊ ျဖစ္သြားျပီ ဆုိေတာ့လည္း “၀မ္းသာ လုိက္ေလကြာ၊ ဒီေကာင္မ်ိဳး ဒီလုိထိေပးမွ” ဆုိျပီး ၀မ္းသာၾကတာေတြ၊ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ဘယ္ေလာက္ ဆုိး၀ါးတဲ့ စိတ္ဓာတ္လဲ။ အဲဒါကုိ “ဗ်ာပါဒ၀ိတက္= သူတစ္ပါးအေပၚ ပ်က္စီးေစလုိတဲ့ စိတ္ထား” လုိ႔ေခၚတာ။

ဒီလုိ ဗ်ာပါဒ၀ိတက္ အႀကံအစည္ေတြ ဦးေဆာင္ျပီး ကံသုံးပါးေျမာက္ေအာင္ ကျပခဲ့ ၾကတာဟာ အနမတဂၢ သံသရာကတည္းက ဆုိေတာ့ ဘယ္ေလာက္ ၾကာခဲ့ျပီဆုိတာ ဘယ္သူမွ မေျပာႏုိင္ၾကပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လုိ ဇာတ္သိမ္းၾကတယ္ ဆုိတာကေတာ့ ဘုရားရွင္ ကုိယ္တုိင္က ေဟာျပထားခဲ့လုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိင္းလုိလုိ ၾကားဖူးနား၀ ရွိေန ၾကပါျပီ။ “ဧ၀ ေမတႆ ေက၀လႆ ဒုကၡကၡ ႏၱႆ သမုဒေယာ ေဟာတိ” ဆုိတဲ့ ပဋိစၥ သမုမၸါဒ္နိဂုံးမွာ ေဟာေတာ္မူထားတဲ့ အတုိင္းပါပဲ။ ၀မ္းနည္း၊ ငုိေၾကြး၊ ကုိယ္ဆင္းရဲ၊ စိတ္ဆင္းရဲ၊ ပူပန္မႈေတြနဲ႔ လုံးခ်ာလုိက္ျပီး၊ ခ်မ္းသာစစ္ ခ်မ္းသာမွန္ဆုိတာ အနားေတာင္ သီခြင့္မရခဲ့တဲ့ ဆင္းရဲအစုႀကီးနဲ႔သာ တစ္ဘ၀ ဇာတ္သိမ္းခဲ့ရျပီး ဒီဇာတ္လမ္းႀကီးကုိပဲ ထပ္တလဲလဲ ကျပေနၾကရတာပါ။

“အဲဒါကုိ အေလးအနက္ သေဘာေပါက္ၾကတဲ့ ဘုရားရွင္ တပည့္သားမ်ား အေနနဲ႔ မေကာင္းတဲ့ ဇာတ္သိမ္းကေန ေကာင္းတဲ့ ဇာတ္သိမ္းျခင္းနဲ႔ သိမ္းလုိၾကတယ္ဆုိရင္ အဲဒီ ဗ်ာပါဒ၀ိတက္နဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္တဲ့ ‘အဗ်ာပါဒ ၀ိတက္’ ဆုိတဲ့ ခြင့္လႊတ္သည္းခံတဲ့ စိတ္ေကာင္းကေလး ေမြးလုိက္ပါ’ တဲ့။

“သူတစ္ပါးအေပၚ ပ်က္စီးေစလုိတဲ့ စိတ္ထား၊ ဖ်က္ဆီးလုိတဲ့စိတ္ထား၊ ရန္ျငိဳးအာဃာ တ အျငိဳးအေတးဆုိတဲ့ စိတ္ေတြ မထားေတာ့ဘဲ သံသရာခရီးသြား ဒုကၡနယ္သားအခ်င္း ခ်င္းအေပၚ ဆင္းရဲဒုကၡ ကင္းေ၀ေစလုိတဲ့ စိတ္ထား၊ အခက္အခဲ အေႏွာင့္အယွက္ေတြ ကင္းေ၀ေစလုိတဲ့ စိတ္ထား၊ ေဘး၊ ေရာဂါ၊ ရန္၊ အႏၱရာယ္ေတြ ကင္းေစလုိတဲ့ စိတ္ထား ကုိ ေမြးလုိက္ပါ” တဲ့။

“ကုိယ့္အတြက္ ဘာအက်ိဳးမွ မရဘဲ သူတစ္ပါးႀကုံရတဲ့ ဒုကၡကုိ ၾကည့္ျပီး အကုသိုလ္ ယူေနမယ့္အစား ကုိယ့္အိတ္ထဲက တစ္ျပားမွ မစုိက္ရဘဲနဲ႔ ‘သူတစ္ပါး ႀကဳံရတဲ့ ဒုကၡေတြ လြတ္ေျမာက္ပါေစ’ ဆုိတဲ့ ေမတၱာစိတ္ကေလးနဲ႔ ကုသိုလ္ယူ လုိက္စမ္းပါ”လုိ႔ တုိက္တြန္း လုိက္တာပါပဲ။

ဒီလုိ စိတ္ဓာတ္ကေလး မိမိရဲ့ ႏွလုံးအိမ္ထဲမွာ ထာ၀ရ ကိန္းေနမယ္ဆုိရင္ ‘မေနာကံ’ ဆုိတဲ့ ဒါရုိက္တာေကာင္း ဦးေဆာင္ညႊန္ၾကားမႈ ရွိလာျပီျဖစ္လုိ႔ ၀စီကံ သရုပ္ေဆာင္ေတြ၊ ကာယကံ သရုပ္ေဆာင္ေတြလည္း အကုန္လုံး ေကာင္းလာၾကမွာပါ။ အားလုံး ေကာင္းဖုိ႔ အတြက္ အားလုံး ေကာင္းသြားၾကမွာပါ။ အားလုံး ေကာင္းဖုိ႔ အတြက္ အားလုံး ေကာင္းဖုိ႔ လုိပါတယ္။ “ကံသုံးမ်ိုး ေကာင္းရင္ ေကာင္းက်ိုး အားလုံးနဲ႔ ျပည့္စုံမယ္” လုိ႔ ဆုိလုိတာပါ။

မိမိတုိ႔ ဇာတိိရြာနဲ့ မနီးမေ၀း ရြာႀကီးတစ္ရြာမွာ ေရွးေခတ္ သူႀကီးေဟာင္း အစဥ္ အဆက္ အမ်ိဳးေတြနဲ႔ အခုေနာက္ပုိင္းမွာ တုိးတက္ ႀကီးပြား လာၾကတဲ့ အမ်ိဳးတုိ႔ အစဥ္ အလာအရ ရန္ျငိဳး အာဃာတ ႀကီးမားၾကတာ အခ်င္းခ်င္း သားေပး သမီးယူ ကိစၥမ်ိဳးေတာင္ အျဖစ္မခံဘူး။ လူငယ္ခ်င္း ရည္ငံၾကတယ္ ဆုိဦးေတာ့ လူႀကီးမ်ားက “မေနနုိင္လုိ႔ ေသခါနီးမွ ေသေရာ့ မေပးစားဘူး” ဆုိတဲ့ အေပါက္မ်ိဳး အျမဲထားတယ္။ ဒီမ်ိဳးဆက္ ႏွစ္ခုေၾကာင့္ တစ္ရြာထဲမွာ ေတာင္ပုိင္းနဲ႔ ေျမာက္ပုိင္းဆုိျပီး ကြဲၾကသလုိ ကုိးကြယ္ ဆည္းကပ္ရာ ဘုန္း ေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေတြလည္း ေတာင္ေက်ာင္း၊ ေျမာက္ေက်ာင္း ဆုိျပီး ႏွစ္ေက်ာင္းကြဲျပား လာပါတယ္။

“ရြာအမႈ ဘုန္းႀကီးပတ္” လုိ႔ပဲ ေျပာရမလား မသိဘူး၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း အခ်င္း ခ်င္းကလည္း ဘာသာေရး၊ သာသနာေရး ၊ ပညာေရးကလြဲလုိ႔ က်န္တဲ့ကိစၥေတြ အားလုံး လုိလုိမွာ အခ်င္းခ်င္း အျပိဳင္အဆုိင္ပဲ။ အဆုိးဆုံးကေတာ့ သီတင္းကြ်တ္(၀ါကြ်တ္ မီးထြန္း ပြဲပါပဲ။ တစ္ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ ေဗ်ာက္အုးိေတြ အျပိဳင္အဆုိင္ ေဖာက္ၾက၊ လူငယ္ေတြ လုပ္ၾကတဲ့ အရပ္ျပဇာတ္ေတြမွာ တစ္ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ ေစာင္းၾက၊ ေျမာင္းၾက၊ ရန္စၾကေပါ့။

တစ္ႏွစ္မွာ ဘယ္ေလာက္အထိ ဆုိးသလဲဆုိ ဥပုသ္ရက္မွာ ေက်ာင္း၀ုိင္းထဲ ဆြမ္းေတာ္ႀကီး ေလာင္းလွဴဖုိ႔ သြားၾကတဲ့ မိန္းကေလး အတန္းထဲ တစ္ဖက္ ကာလသား ေတြက ေဗ်ာက္အုိး အတြဲလုိက္ ပစ္ထည့္လုိက္ေတာ့ မိန္းကေလးေတြ လန္႔ဖ်ပ္ျပီး တုိးေ၀ွ႔ ေျပးလာရင္း ဆြမ္းအုပ္ေတြ ေမွာက္လုိေမွာက္၊ လုံခ်ည္ေတြ ဖုိးရုိးဖားရား ကုိးရုိးကားရား အျဖစ္နဲ႔ ေနာက္ဆုံး ဟုိဘက္ပုိင္း၊ ဒီဘက္ပုိင္း တုတ္တျပက္ ဓားတျပက္ျဖစ္ျပီး ရုံးျပင္ ကနား ေရာက္ပါေရာ။ အျပန္အလွန္ စြဲၾကတုိင္ၾကဆုိေတာ့ ေယကၤ်ားေတြ အားလုံး ေလာက္နီးပါးက တရားခံ၊ မိန္းမေတြ အားလုံးနီးပါးက သက္ေသေပါ့။

ဒီျမိဳ႔နယ္မွာ ဒီရြာက မႈခင္း အမ်ားဆုံးလုိ႔ ျဖစ္ေနတာရယ္၊ ဒီရြာရဲ့ ရန္ျငိဳး အာဃာတ ေတြရယ္လုိ႔ သိထားတဲ့အတြက္ ရုံးကလည္း ပညာသား ျပလုိက္တယ္။ မုိးဦးက်လုိ႔ ႀကဲ ေကာင္း လွဲေကာင္းခ်ိန္ေရာက္ရင္ ရုံးခိ်န္းဆင့္ရင္းနဲ႔ တစ္ႏွစ္လုံး ေတာင္သူ လုပ္ငန္း ဘာမွ မလုပ္ႏုိင္ၾကဘူး။ ဒါေပမဲ့ တစ္ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ ရန္ျငိဳးေတြက ေလ်ာ့မသြားပါဘူး။

လူႀကီးေတြက မာန္မာနေတြ၊ ေဒါသေတြနဲ႔ တစ္ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ မေခၚႏုိင္ မေျပာႏုိင္ တင္းမာ ေနၾကေပမယ့္ လူငယ္ေတြကေတာ့ ရြာနဲ႔ သုံးမုိင္ေက်ာ္ ေလာက္ေ၀းတဲ့ အလယ္ တန္းေက်ာင္းမွာ အတူ ေက်ာင္းတက္ ေနရတာျဖစ္လို႔ အခ်င္းခ်င္း ေက်ာင္းေနဖက္ သူ ငယ္ခ်င္းမ်ား အျဖစ္ ခင္မင္ရင္းနွီးၾကပါတယ္။

တစ္နွစ္ မုိးဦးက်မွာ ေတာင္ပုိင္း သူႀကီးရဲ့သား ေတာထဲမွာ ယာထြန္းရင္း ပုိးထိ( ေျမြ ေပြးကုိက္)ပါေလေရာ၊ အနီးအပါး ယာကြက္မွလည္း ေျမာက္ပုိင္း သူႀကီးတုိ႔ သားအဖနွစ္ ေယာက္က ထြန္စက္နဲ႔ ယာထြန္ေနၾကတယ္။ ပုိးထိတဲ့ ကေလးကေအာ္ျပီး အကူအညီ ေတာင္းေတာ့ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္တဲ့ ေျမာက္ပုိင္း သူႀကီးသားက မေနနုိင္ဘူး၊ ထြန္စက္ကုိ ဒီ အတုိင္း ရပ္ထားခဲ့ျပီး ေျပးသြားပါတယ္။ အနားေရာက္လုိ႔ အက်ိဳးအေၾကာင္းစုံ သိတဲ့အခါ အေဖကုိ လွမ္းေအာ္ေခၚရင္ သူ ဗဟုသုတရွိထား သေလာက္ ေရွးဦးသူနာျပဳနည္းနဲ႔ ဒဏ္ ရာအထက္နားမွာ သူ၀တ္ထားတဲ့ စြပ္က်ယ္အကႌ်ကုိ ခြ်တ္ျပီး စည္းေပးလုိက္တယ္။ အေဖ ေရာက္လာေတာ့ နွစ္ေယာက္သား ေပြ႕သယ္ျပီး သုံးမုိင္ေက်ာ္ေလာက္ေ၀းတဲ့ တုိက္နယ္ ေဆးရုံရွိရာကုိ ထြန္စက္နဲ႔ သယ္ျပီး ပုိ႔လုိက္ၾကပါတယ္။

ေဆးရုံ အခ်ိန္မီ ေရာက္သြားတဲ့အတြက္ ကေလးဘာမွ ကတိမ္းကပါး မျဖစ္ဘဲ သက္သာခြင့္ ရသြားပါတယ္။ အေျခအေန စိတ္ခ်ရျပီဆုိတာ သိေတာ့မွ ကေလးကုိ ေဆးရုံမွာပဲ ထားခဲ့ကာ ေျမာက္ပုိင္းလူႀကီးတုိ႔ သားအဖက ရြာျပန္ျပီး ေတာင္ပုိင္းက ကေလးမိဘေတြကုိ သတင္းေပးၾကေတာ့ ေဆးရုံလုိက္သြားၾကတယ္။ ဟုိေရာက္လုိ႔ အေၾကာင္းစုံလည္းသိရ၊ ကေလးကလည္း စိတ္ခ်ရျပီဆုိေတာ့ ရြာကုိ ျပန္လာျပီး ေတာင္ပုိင္္လူႀကီးက ေျမာက္ပုိင္း လူႀကီးအိမ္ကုိ ေနာက္ပါ ကုိယ္ရံေတာ္ မပါဘဲ တစ္ေယာက္တည္း သြားတယ္။

ဟုိေရာက္ေတာ့ “ ကဲ….ရွည္ရွည္ ေ၀းေ၀းေတြ ေျပာမေနေတာ့ဘူး သူငယ္ခ်င္းတုိ႔၊ တုိ႔ လူႀကီးေတြ ရန္ျငိဳး အာဃာတႀကီးခဲ့ၾကလုိ႔ ရြာလည္း နာမည္ပ်က္၊ လူေတြလည္း စီးပြားပ်က္နဲ႔ ႀကဳ့ံခဲ့ရတာ ႏွစ္ပရိေစၦဒေတြ မ်ားလွျပီ၊ ခုလည္း သူတုိ႔ ကေလးခ်င္းက ေက်ာင္းေနဖက္ သူငယ္ခ်င္းသံေယာဇဥ္နဲ႔ အခ်ိန္မီ ကယ္ခဲ့ေပလုိ႔သာ မဟုတ္ရင္ ငါ့သား ေရစုံ နစ္ရမွာ၊ ကေလးေတြခ်င္း ေက်ာင္းေနဖက္ သူငယ္ခ်င္းေတြ ျဖစ္ၾကသလုိ မင္းတုိ႔ငါတုိ႔လည္း ငယ္ငယ္က ေက်ာင္းေနဖက္ သူငယ္ခ်င္းေတြပဲ။ ကေလးေတြက အသိအလိမၼာ ရွိၾကလ်က္နဲ႔ တုိ႔တစ္ေတြက မမုိက္သင့္ၾကေတာ့ဘူး။ ငါလည္း မင္းအေပၚ ဘာရန္ရန္ျငိဳးမွ မထားေတာ့ဘူး၊ အားလုံး ခြင့္လႊတ္တယ္။ မင္းလည္း ငါ့အေပၚ ခြင့္လႊတ္ပါ”ဆုိျပီး ေတာင္းပန္လုိက္ေတာ့ ဘာေျပာေကာင္းမလဲ သူတုိ႔လည္း ေမာဟ မာန္မာနေတြ ဖုံးထားၾကလုိ႔သာ တင္းေနၾကတာ။ တစ္ရြာတည္းေန၊ တစ္ေရထဲ ေသာက္၊ တစ္ေက်ာင္းတည္း ထြက္ေတြပဲဟာ ဘယ္ေအာင့္ထားနုိင္ၾကမလဲ။ တစ္ခါတည္း ႀကီးေတာင့္ႀကီးမားရွိမွ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ဖက္ငုိရင္ အလြမ္းေတာင္ သယ္ေန လုိက္ၾကပါေသးသတဲ့။

ခုေတာ့ အဲဒီရြာႀကီးက တုိက္ေတြ၊ ကားေတြ၊ တီဗြီစေလာင္းေတြနဲ႔ ညီညြတ္စည္ကား ေနၾကပါျပီ၊ ဒါဟာ ေလာကေရး သက္သက္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကေတာ့ ဗ်ာပါဒ၀ိတက္ေတြကုိ အဗ်ာပါဒ၀ိတက္နဲ႔ အစားထုိးႏုိင္ခဲ့ ရင္ ေလာကေရးမွာသာ မကပါဘူး ဒီထက္အေရးႀကီးတဲ့ ဓမၼေရးရာမွာလည္း..

အပဏၰက ပဋိပဒံ ပဋိပေႏၷာေဟာတိ- မခြ်တ္မယြင္းတဲ့ အက်င့္ကို က်င့္သူျဖစ္တယ္။ ေယာနိစႆ အာရဒၶါေဟာတိ အာသ၀ါနံ ခယာယ- အာသေ၀ါကုန္ခန္း(ရဟႏၱာ)ျဖစ္ရန္ အေၾကာင္း တရားနဲ႔ ျပည့္စုံသူလည္းျဖစ္တယ္”လုိ႔ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။

အေတြးမွန္၊ အေျပာမွန္၊ အျပဳမွန္မ်ားနဲ႔ ဘ၀ျပန္ခ်ီကုိ စည္းခ်က္ညီညီ ကႏုိင္ၾကပါေစ။

ဓမၼေဘရီအရွင္၀ီရိယ(ေတာင္စြန္း)