တရားမွန္သမွ် သစၥာတရားက လြတ္တာမရွိဘူး(စတုသစၥ ၀ိနိမုေတၱာ ဓေမၼာ နာမ နတၳိ)၊ ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္ကုိ ေလးစားလုိက္နာျခင္းျဖင့္ ကုိယ့္ရဲ့ျဖဴစင္တဲ့ သီလကုိ ျပန္လည္ဆင္ျခင္ရင္း တရားထူး အသိဥာဏ္ထူးရနိဳင္တယ္၊ ၀ိနည္းတရားဟာလဲ သစၥာတရားပါ၊ ၀ိနည္းဟာ ပညတ္သက္သက္ မဟုတ္ဘဲ ပရမတ္သေဘာတရားေတြ ပါေနတာကုိ သတိထားသင့္ပါတယ္၊
ပိဋကတ္သုံးပုံဆုိတာ ဘုရားရွင္ေဟာထားတဲ့ ပရမတ္သေဘာတရားေတြကုိ အကၡရာေတြအျဖစ္ ေျပာင္းလဲမွတ္တမ္း တင္ထားျခင္းမဟုတ္လား၊ စာအတုိင္းေျပာျပလုိ႔ စာေပနဲ႔ညွိလုိ႔ ဆုပ္ကုိင္ထားတယ္ထင္ရင္ ဆရာမကူ သယမၻဴဥာဏ္ပုိင္ရွင္ ျဖစ္လိမ့္မယ္၊
အသိဥာဏ္ထူးရသြားတဲ့ ေလာကအေပၚဓမၼသဘာ၀အတုိင္း ၾကည့္နိဳင္တဲ့ အရိယာ သာ၀ကတစ္ေယာက္ဟာ ဘုရားအေပၚမွာ ယုံၾကည္မႈျပည့္၀သြားပါျပီ၊ ဘုရားကုိ ယုံၾကည္ရင္ ဘုရားေဟာတဲ့ တရားကုိလဲ ယုံၾကည္လက္ခံပါျပီ၊ ဘုရားေဟာတာကုိ လက္ခံနိဳင္ရင္ ဘုရားေဟာတဲ့ ပိဋကတ္သုံးပုံဆုိတာကုိလဲ လက္ခံနိဳင္တဲ့ အဆင့္ ျပည့္ျပည့္ ၀၀ ရွိသြားျပီလုိ႔ ဆုိနိဳင္တယ္။
နိေ၀သကသုတၱန္မွာ ဘုရားရွင္ ေဟာျပထားတာကေတာ့ ဓာတ္ၾကီးေလးပါးရဲ့ ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲမႈ ရွိခ်င္ေတာ့ရွိမယ္။ ဒါေပမယ့္ ငါဘုရားအေပၚမွာ ယုံၾကည္သက္၀င္တဲ့စိတ္ကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာင္းလဲပါဘူးတဲ့။( နေတြ၀ ဗုေဒၶ အ၀ေစၥပၸသာေဒန သမႏၷာဂတႆ အရိယသာ၀ကႆ သိယာ အညတၳတၱံ တၾတိဒံ အညတၳတၱံ)။
ေသာတာပန္ျဖစ္ဖုိ႔ အရည္အခ်င္းေတြမွာလဲ ယုံၾကည္မႈ သဒၶါတရားရွိျခင္း၊ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းဆုိတဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ ပါတယ္၊ ရုိးသားေျဖာင့္မတ္မႈ မရွိသူဟာ ဘုရားေဟာတာေတြကုိ လက္မခံနိဳင္ဘူး၊ ဘုရားကုိ မယုံၾကည္တဲ့သူဟာ ဘုရားေဟာတဲ့ ပိဋကတ္သုံးပုံကုိ မယုံဘူး၊ ဒီလုိဆုိရင္ သူဟာလဲ သာမာန္လူအဆင့္ သာမန္အသိဥာဏ္အဆင့္လုိ႔ သတ္မွတ္နိဳင္တယ္။ ဒီလုိလူဟာ ဘုရားေဟာတာကုိလဲ လက္မခံ။ ဓမၼကုိလဲ မယုံၾကည္၊ သံဃာေတာ္ အစဥ္အဆက္ကကုိလဲ ပစ္္မယ္လုပ္မိေတာ့တာပါ၊ သတိျပဳဖြယ္ ေကာင္းေပစြ။ ။
သမာဓိရွိမွ ၀ိပႆနာအသိဥာဏ္ျဖစ္ေပၚမယ္၊ သမာဓိမရွိရင္၀ိပႆနာဥာဏ္ မျဖစ္ေပၚဘူး၊ သမာဓိမထူေထာင္ဘဲ သမာဓိ ထူေထာင္တဲ့နည္းကုိ သင္မေပးဘဲ ၀ိပႆနာ ဥာဏ္ျဖစ္တယ္ဆုိတာကေတာ့ အလြန္႔အလြန္ စဥ္းစားစရာပါ။ သမာဓိျဖစ္ဖုိ႔လဲ သီလျပည့္စုံရမယ္ဆုိတဲ့ မဟာနာမသကၠ သုတၱန္လာ စကားေတြက တကယ့္ကုိ မွတ္သားစရာ ဓမၼဥပေဒသေတြပါ၊
ဘုရားရွင္က တုေမွဟိ ကိစၥမာတပၸံ၊ အကၡာတာေရာ တထာဂတာ..တဲ့။ ငါဘုရားကေတာ့ နည္းေပးလမ္းျပ သင္ေပးတဲ့သူပဲ။ လုပ္စရာ ကိစၥေတြကို သင္တုိ႔ကုိယ္တုိင္ ၾကိဳးစားၾကရမယ္..တဲ့။ ဒါ ဘုရားစကား၊ဘုရားကုိယုံၾကည္ရင္ ေသခ်ာမွတ္သားသင့္တဲ့ စကားေတာ္၊
သမာဓိရေအာင္ အားျဖည့္ေပးတယ္၊ ၀ီရိယေပၚလာေအာင္ အားျဖည့္ေပးတယ္ဆုိတာ တကယ္မဟုတ္ဘူး၊ ဒီစကားကုိ တစ္ေယာက္ေယာက္က ေျပာေနတယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ အမွားပဲ။ ဓမၼဥပေဒသကုိ ေလးစားလုိက္နာ ယုံၾကည္တယ္ဆုိရင္ေပါ့။
အဲဒီအက်င့္ကုိ က်င့္လုိက္လုိ႔ အကုသိုလ္ေတြတုိးပြားမယ္(မွားမွန္းမသိေတာ့ အကုသိုလ္ေတြျဖစ္ေတာ့တာပါ၊အကုသုိလ္ျဖစ္ေတာ့ ေကာင္းတဲ့ဥာဏ္ေတြ အသိေတြ မျဖစ္ေတာ့ဘူး) ကုသုိလ္ေတြ ေလ်ာ့သြားမယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ မွန္ကန္ေကာင္းမြန္တဲ့ အက်င့္မဟုတ္ဘူး၊
မွန္ကန္ေျဖာင့္မတ္တဲ့ က်င့္စဥ္ဆုိတာ.. ဒါကုိက်င့္လုိက္လုိ႔ အကုသုိလ္ေတြ ေလ်ာ့သြားမယ္၊ ကုသုိလ္ေတြ တုိးတုိးလာမယ္၊အသိဥာဏ္ေတြ ျမင့္ျမင့္လာမယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ မွန္ကန္ေျဖာင့္မတ္တဲ့ က်င့္စဥ္ေတြပါ..တဲ့(သီလဗၺတသုတၱန္) အလြန္မွတ္သားထုိက္တဲ့ ဓမၼဥပေဒသမ်ားပါ။
စတန္႔ထြင္တဲ့ က်င့္စဥ္ေတြကုိ ေရွာင္ရွားေတာ္မူၾကပါ။
သံစဥ္ေတးသြားေတြကုိ ေျပာင္းမဆုိၾကပါနဲ႔၊
အရွိကုိ အရွိတုိင္း လမ္းညႊန္ျပေတာ္မူၾကပါ။
အဓမၼကုိ ဓမၼ။ ဓမၼကုိ အဓမၼလုိ႔ ေဟာေျပာလမ္းညႊန္ျခင္းဟာ သာသနာေတာ္ ကြယ္ေပ်ာက္ေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္..လုိ႔သာ ဟစ္လုိက္ခ်င္ပါရဲ့။
ဘုရားေဟာတဲ့တရားကုိ ကုိယ္ေဟာသေယာင္ ၊ မွန္ကန္ေျဖာင့္မတ္စြာ လမ္းညႊန္ျပခဲ့တဲ့ ဆရာ့ဆရာၾကီးမ်ား က်င့္စဥ္ကုိ ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္နဲ႔ သိေလဟန္ လုပ္ေနျခင္းဟာ အၾကီးစား သာသနာ ခုိးသူၾကီးအဆင့္ျဖစ္ေၾကာင္း သတိထားသင့္တယ္၊
ဟုတ္ပါတယ္၊ လုပ္သင့္တဲ့အလုပ္ မွန္ကန္တဲ့အလုပ္ ေျဖာင့္မတ္တဲ့လမ္း တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ လမ္းဆုိတာ အျငင္းပြားဖြယ္ မရွိပါ၊ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ လမ္းမေပၚက ေသြဖယ္ေနျခင္းဟာ အျငင္းပြားဖြယ္ သံသယျဖစ္ဖြယ္ ျဖစ္ေနပါတယ္၊ သစၥာဆုိတာ အျမဲမွန္ေနတယ္ဆုိရင္ ျငင္းစရာမွ မဟုတ္တာ။ အသစၥ အဘူတ..မမွန္ကန္လုိ႔ ေျဖရွင္းျခင္း ျငင္းခုံးျခင္း သံသယပြားျခင္း ျငိမ္မေနဘဲ ျပန္လည္ေျပာဆုိျခင္းေတြ လုပ္ေနၾကရတာပါ၊
ဓမၼဥပေဒသ ဆုိတာ ေျပာင္းလဲျခင္းမရွိပါ၊ အမွန္ကုိ အမွန္အတုိင္း လမ္းညႊန္ျပတဲ့ သဘာ၀စည္းကမ္းဟာ ဓမၼဥပေဒသပါ၊
Posted by yawcommunity