“ရွိတာ ဒုကၡလား၊ မရွိတာ ဒုကၡလား၊
အမ်ားက မရွိတာ ဒုကၡတဲ့၊
ပညာရွင္ေတြကေတာ့ ရွိတာ ဒုကၡလုိ႔ဆုိပါတယ္”၊၊
ၿမတ္စြာဘုရားရွင္ သာ၀တၳိၿပည္မွာေနစဥ္ ညတစ္ညတြင္ နတ္သားတစ္ေယာက္ ေရာက္လာၿပီး၊ ဘုရား ရွင္ကို လူ႔ဘ၀ လူတစ္ေယာက္အတြက္ ႏွစ္သက္ရၿခင္း၏ အေၾကာင္း၊ ခ်မ္းသာရၿခင္း၏ အေၾကာင္း မ်ားကို ေလွ်ာက္ထားေလသည္၊၊
ၿမတ္စြာဘုရား ေလာကမွာ “သားသၼီးမ်ားမ်ား ရွိသူဟာ သားသၼီးေၾကာင့္ ႏွစ္သက္ရပါတယ္၊ ခ်မ္းသာရ ပါတယ္၊၊ ကြ်ဲႏြားမ်ားမ်ား ရွိသူဟာလည္း ကြ်ဲႏြားတုိ႔ေၾကာင့္ ႏွစ္သက္ရပါတယ္၊ ခ်မ္းသာရပါတယ္၊၊ လူသားတုိ႔မွာ ခ်မ္းသာ၏တည္ရာ“ဥပဓိ”ဆုိတာ ရွိရပါတယ္၊“ဥပဓိ”မရွိတဲ့သူဟာ မႏွစ္သက္ရ၊ မခ်မ္း သာပါဘူး”
ဒီေနရာမွာ “ဥပဓိ”ဆုိတဲ့ ပါဠိစကားလုံးေလးရဲ့ အနက္အဓိပၸါယ္က“တည္ရာ”လုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္၊ ဘာရဲ့တည္ရာလဲဆုိေတာ့ ခ်မ္းသာရဲ့တည္ရာပါ၊၊ ခ်မ္းသာၿခင္းဟာ ဘယ္မွာတည္တာလဲဆုိေတာ့ သားသၼီးမ်ားမွာ တည္ပါတယ္၊၊ ကြ်ဲႏြားမ်ားမွာလည္း တည္ပါတယ္၊ ရတနာေရႊေငြ ပစၥည္းမ်ားမွာလည္း တည္ပါတယ္၊၊
ေရွးေခတ္က စက္မႈမထြန္းကားေသးေတာ့ လယ္ယာလုပ္ကိုင္ၾကတဲ့ေနရာနဲ႔၊ တစ္ၿမဳိ႔ကေန တစ္ၿမဳိ႔ကို ခရီးသြားတဲ့အခါမွာ ကြ်ဲႏြားနဲ႔ ကထားတဲ့ လွည္းစသည္ေတြနဲ႔ သြားၾကရပါတယ္၊၊ ဒါေၾကာင့္ ကြ်ဲႏြားမ်ားမ်ား ရွိသူဟာ လယ္ယာလုပ္ကိုင္စားလုိ႔ရတဲ့အတြက္ ခ်မ္းသာရတယ္၊ လွည္းစတဲ့ယဥ္အ ၿဖစ္ သုံးလုိ႔ရတဲ့အတြက္လည္း ခ်မ္းသာရတယ္ေပါ့၊၊ ဒီေန႔ေခတ္မွာေတာ့ စက္မႈထြန္းကားလာ ေတာ့ ကားေကာင္းေကာင္း ရွိတာဟာ ခ်မ္းသာၿခင္းရဲ့ အေၾကာင္းတခုလုိ႔ ဆုိရမွာပါ၊၊
နတ္သားတစ္ေယာက္က ၿမတ္စြာဘုရားကို ေလွ်ာက္ထားတဲ့ သူရဲ့အၿမင္အရ ခ်မ္းသာၿခင္းရဲ့အေၾကာင္း မ်ားၿဖစ္ပါတယ္၊၊ သာမာန္အားၿဖင့္ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္လည္း ဒီနတ္သားေလွ်ာက္တာေလးဟာ အမွန္ပါ ပဲ၊၊ သားသၼီးမရွိတဲ့ မိသားစုဆုိတာ ေၿခာက္ေၿခာက္ ကပ္ကပ္နဲ႔ တကယ္ကိုပ်င္းစရာ ေကာင္းပါတယ္၊ ေပ်ာ္စရာ မရွိဘူးေပါ့၊၊ ကားေလးမွ မရွိၿပန္ရင္လည္း ဘယ္မွသြားမၿဖစ္နဲ႔ ေပ်ာ္စရာနည္းပါး ပါတယ္၊၊ ရ တနာ ေရႊေငြစတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာမရွိတဲ့သူမ်ားသည္လည္း မခ်မ္းသာၾကရပါဘူး၊၊
နတ္သားေၿပာတဲ့ ခ်မ္းသာၿခင္းရဲ့ အေၾကာင္းမ်ားကို အႏွစ္ခ်ဳပ္ၾကည့္ရင္ ေလာကမွာ ဥပဓိရွိသူမ်ားသည္ ခ်မ္းသာၾကရတယ္၊၊ ဥပဓိမရွိသူဟာ မခ်မ္းသာသူလုိ႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ႏုိင္ပါတယ္၊၊ ဥပဓိဆုိတာ--ခ်မ္းသာၿခင္းအားလုံးရဲ့ တည္ရာၿဖစ္တဲ့ သားသၼီး၊ ကားစတဲ့ အသုံးၿပဳစရာ ယဥ္ႏွင့္၊ ရတနာ ေရႊေငြ တုိ႔ကိုေခၚပါတယ္၊၊ ထပ္ၿပီး အေသးစိတ္ၾကည့္ရ ရင္--သားသၼီးေၾကာင့္ မိဘေတြခ်မ္းသာ ၾကရတယ္၊ ကား ေကာင္းေကာင္းရွိလို႔ ကားပုိင္ရွင္ေတြ ခ်မ္းသာ ၾကရတယ္၊ ရတနာ ေရႊေငြေပါတဲ့ သူေဌးေတြ ခ်မ္းသာၾကရတယ္လို႔ ဆုိလုိတာပါ၊၊
နတ္သားက ၿမတ္စြာဘုရားကို Theory တစ္ခုကို တင္ၿပ ေဆြးေႏြးေနတာ ၿဖစ္ပါတယ္၊၊ နတ္သား ေဆြးေႏြးတင္ၿပေနစဥ္မွာ ၿမတ္စြာဘုရားက တစ္စုံတစ္ရာ မေထာက္ခံသလုိ ၿငင္းပယ္ၿခင္းလည္း မၿပဳပါဘူး၊၊ အေလးအနက္ နတ္သားရဲ့ တင္ၿပခ်က္ကို သုံးသပ္ေနခဲ့ပါတယ္၊၊ နတ္သား ေဆြးေႏြး တင္ၿပအၿပီးမွာေတာ့ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္က ဤကဲ့သို႔ တဖန္ၿပန္ၿပီး ေဆြးေႏြးေတာ္မူပါတယ္၊၊
နတ္သား ေလာကမွာ“သားသၼီးမ်ားမ်ားရွိသူဟာ သားသၼီးေၾကာင့္ ပူပန္ရတယ္၊ ဆင္းရဲရတယ္၊၊ ကြ်ဲႏြား မ်ားမ်ား ရွိသူဟာလည္း ကြ်ဲႏြားေၾကာင့္ ပူပန္ရတယ္၊ ဆင္းရဲရတယ္၊၊ လူသားတုိ႔မွာ ဆင္းရဲၿခင္းရဲ့ တည္ ရာ“ဥပဓိ”ဆုိတာရွိတယ္၊၊ အဲဒီ“ဥပဓိ”ရွိေနသူဟာ ပူပန္ရတယ္၊ ဆင္းရဲ ရတယ္၊၊”
အယူအဆႏွစ္ခုက လုံး၀ဆန္႔က်င္ေနတာကို ေတြ႔ရမွာၿဖစ္ပါတယ္၊၊ နတ္သား ယူဆတာက သားသၼီးႏွင့္ ကြ်ဲႏြား(ကား)၊ ေရႊေငြရတနာဥစၥာရွိမွ ေလာကမွာ ခ်မ္းသာသူၿဖစ္ၿပီး၊ ဘုရားရွင္ ယူဆတာက သားသၼီး ႏွင့္ကြ်ဲႏြား (ကား)၊ ဥစၥာမရွိသူသာ ေလာကမွာ ခ်မ္းသာသူလုိ႔ ၿဖစ္ေနပါတယ္၊၊
လက္ရွိေန႔စဥ္ဘ၀မွာ တကယ္ၿဖစ္ေနတာနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္ရင္ ဘယ္အယူအဆက မွန္တယ္ဆုိတာကုိ သိရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္၊၊ သားသၼီးေၾကာင့္ ၿဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ ခ်မ္းသာမႈနဲ႔ သားသၼီးေၾကာင့္ ၿဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ ဆင္းရဲမႈ ဘယ္ဟာပုိမ်ားလဲဆုိတာကို မိဘၿဖစ္သူမ်ားအားလုံး သိၾကမွာပါ၊၊ ၿမန္မာစကားမွာေတာ့ သားေယာက်ာၤးရွိတဲ့ မိဘမ်ားအတြက္ “ငယ္စဥ္က သား၊ ၾကီးေသာ္ က်ား”လုိ႔ ဆုိထားတာက သတိေပးေနပါတယ္၊၊ သၼီးမိန္းကေလးရွိတဲ့ မိဘမ်ားအတြက္ေတာ့ “ငယ္က သၼီး၊ ၾကီးေတာ့ မီး”လုိ႔ ဆုိ ထား ၿပန္ပါတယ္၊၊ ယေန႔ေခတ္မွာေပၚေနတဲ့ စကားတစ္ခုကလည္း သားသၼီးႏွင့္ ပတ္သက္တဲ့ မိဘေတြရဲ့ ခံစားမႈကို ထင္ဟပ္ေဖာ္ၿပေနပါေသးတယ္၊ “သားသၼီး ရတနာ မဟုက္ဘူး၊ သားသၼီးရတာ နာ”ပါတဲ့၊(ရတာ- နာ)၊၊
ေရွးေခတ္က ေပၚခဲ့တဲ့ သားသၼီးနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ မိဘမ်ားခံစားခ်က္ ဆုိရိုးစကားမ်ားေရာ၊ ယေန႔ေခတ္မွာ ေပၚေနတဲ့ ဆုိရိုးစကားမ်ားကိုေရာ ေကာက္ခ်က္ခ်ၾကည့္ရင္ သားသၼီးေၾကာင့္ မိဘမ်ားစိတ္ခ်မ္းသာရ သည္ထက္ စိတ္ဆင္းရဲၾကရသည္က ပိုမ်ားေၾကာင္း ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္၊၊ တကယ္ၾက မိဘမ်ားဟာ သားတစ္ေယာက္ သၼီးတစ္ေယာက္ လူေလာကထဲေရာက္လာဖုိ႔အတြက္ အသက္နဲ႔ရင္းခဲ့ၾကတာပါ၊၊ မိဘမ်ားရဲ့ တၿခားေက်းဇူးေတြကေတာ့ ေၿပာေနရင္-“ေရႊဖလားေပၚ ေငြအနားကြတ္ ”ဆုိသလုိၿဖစ္ေန မွာပါ၊၊ မိဘမ်ားေက်းဇူးကို အၿပည့္စုံေၿပာႏုိင္ဖုိ႔ေတာ့ မၿဖစ္ႏုိင္ပါဘူး၊၊ ဒါေၾကာင့္လည္း မိဘေက်းဇူးကို ၿမင္းမုိရ္ေတာင္နဲ႔ တင္စားတာတုိ႔၊ မဟာပထ၀ီေၿမၾကီးနဲ႔ တင္စားတာတုိ႔ကို စာေပမ်ားမွာေတြ႔ရပါတယ္၊၊ ဤမွ်ေက်းဇူးရွိခဲ့တဲ့ မိဘမ်ားသည္ သားသၼီးေၾကာင့္ သူတုိ႔ဘ၀အရြယ္ရင့္မွာ ထပ္ၿပီး စိတ္ဆင္းရဲၾကရ အုံးမယ္ဆိုရင္ အရပ္စကားတစ္ခုလုိပဲ “မတန္ဘူး” လုိ႔ေၿပာရမလုိပါပဲ၊၊ ဒီလုိသားသၼီးမ်ဳိးမ်ား ရွိထားတဲ့ မိဘမ်ားဟာ ဒုကၡအသီး သီးတတ္တဲ့ သစ္ပင္ကို စိုက္ထားမိသလုိ ၿဖစ္ေနမလားပါ၊၊
ကြ်ဲႏြားေၾကာင့္ မည္မွ်စိတ္ဆင္းရဲ ရတယ္ဆုိတာကိုေတာ့ ၿမဳိ႔ၾကီးသားတုိ႔ သိၾကမွာမဟုက္ပါဘူး၊ ေက်း ေတာအရပ္က လယ္သမား ယာသမားၾကီးေတြေတာ့ သိၾကပါတယ္၊၊ ကြ်ဲႏြားေနရာမွာ အစား၀င္ လာတဲ့ ကားေၾကာင့္ ဒုကၡၿဖစ္ၾကရတာကိုေတာ့ ကားရွိသူတုိင္း အသိပါ၊၊ ကားရွိလုိ႔ သြားခ်င္ရာ အလြယ္တကူ သြားလာႏုိင္ အဆင္ေၿပေပမဲ့ ဒီကားေၾကာင့္ပဲ အခ်ဳတ္ေရာက္ရ ဂတ္ေရာက္ရ၊ အဆင္မသင့္ရင္ ေထာင္ထဲအထိ စံၾကရတဲ့ ဒုကၡအၾကီးစားမ်ားကို ကားပုိင္ရွင္တုိ႔ လက္ေတြ႔သိ ေနၾကပါတယ္၊၊
ရတနာ ေရႊေငြေၾကာင့္ ပုိင္ရွင္မ်ား ခ်မ္းသာရသည္ထက္ စိတ္ဆင္းရဲရပုံမ်ားကေတာ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာ မၾကားခ်င္ မၿမင္ခ်င္မွ အဆုံးပါပဲ၊၊ တန္ဖုိးၾကီးလြန္းတဲ့ ပစၥည္းရွိေလ ဒုကၡမ်ားေလပါပဲ၊၊ စိန္ထည္ပစၥည္း မ်ားကို တစိမ္းလက္ထဲအပ္မိလုိ႔ စိတ္ဆင္းရဲရရုံမက အသက္ကိုပါ ရန္ရွာခံရတာကို အရွင္ အင္တာနက္ သတင္းမ်ားမွာ ဖတ္လုိက္ရပါတယ္၊၊ ဒါေတြဟာ အမ်ားထင္ေနၾကတဲ့ “ပစၥည္းဥစၥာေၾကာင့္ ဘ၀ ခ်မ္းသာတယ္”ဆုိတဲ့ အယူအဆကို မမွန္ကန္ေၾကာင္း သက္ေသၿပခ်က္ေတြ ၿဖစ္ေနပါတယ္၊၊
အႏွစ္ခ်ဳပ္ၾကည့္ရရင္ ဘ၀တစ္ခုမွာ ခ်မ္းသာတယ္ဆုိတာ သားသၼီးေၾကာင့္ မဟုက္သလုိ၊ ပစၥည္းဥစၥာ ရတနာေၾကာင့္လည္း မဟုက္ဘူးဆုိတဲ့ အေၿဖကိုရပါတယ္၊၊ ဒီလုိသာဆုိရင္ သားသၼီးဆုိတာ မိဘအ တြက္ ဒုကၡသက္သက္လားလုိ႔ ေမးရမလုိၿဖစ္ေနပါတယ္၊ အဲလိုလည္း မဟုက္ပါဘူး၊၊ သိဂၤါလသုတ္မွာ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္က မိဘတာ၀န္ငါးမ်ဳိးႏွင့္ သားသၼီးမ်ား တာ၀န္ငါးမ်ဳိးဆုိတာကို သင္ၿပေပးထားပါ တယ္၊၊
သားသၼီးမ်ားသည္ မိမိတုိ႔ရဲ့ မိဘအေပၚမွာ ေက်ရမဲ့တာ၀န္ငါးမ်ဳိးကို ေက်ေအာင္ၾကဳိးစား ၾကမယ္ဆိုရင္ မိဘမ်ားအမွန္တကယ္ စိတ္ခ်မ္းသာၾကရမွာပါ၊၊
သားသၼီးမ်ားရဲ့ တာ၀န္ငါးမ်ဳိးကို ေလ့လာၾကည့္ရ ေအာင္ပါ---
(၁) ေကြ်းေမြးေစာင့္ေရွာက္ရၿခင္း (ဘေတာ ေန ဘရိႆာမိ)
(၂) ၀တ္ၾကီး၊ ၀တ္ငယ္ၿပဳေပးရၿခင္း ( ကိစၥံ ေနသံ ကရိႆာမိ)
(၃) အမ်ဳိးကို ေစာင့္စည္းရၿခင္း (ကုလ၀ံသံ ဌေပႆာမိ)
(၄) အေမြခံထုိက္တဲ့ သားသၼီးၿဖစ္ေအာင္ ေနတတ္ရၿခင္း ( ဒါယဇၨံ ပဋိပဇၨာမိ)
(၅) မိဘမ်ား ကြယ္လြန္ၿပီးေသာအခါ ကုသုိလ္ၿပဳ၍ အမွ်ေပးေ၀ရၿခင္း (ေပတာနံ ကာလကၤတာနံ ဒကၡိဏံ အႏုပၸဒႆာမိ)
အထက္မွာ တင္ၿပထားတဲ့ သားသၼီးတာ၀န္ငါးမ်ဳိးကို ေရွးေခတ္ပညာရွင္မ်ားက ၿမန္မာကဗ်ာေလး ဖြဲ႔သီထားတာကို ၿမန္မာကေလးတုိင္းပင္ အလြတ္ရေနၾကပါတယ္---
ေကြ်းေမြး မၿပက္၊
ေဆာင္ရြက္ စီမံ၊
ေမြခံထုိက္ေစ၊
လႈမွ်ေ၀၍၊
ေစာင့္ေလမ်ဳိးႏြယ္၊ ၀တ္ငါးသြယ္ က်င့္ဖြယ္သားတုိ႔တာ၊၊
သားသၼီးတာ၀န္ငါးမ်ဳိးကိုသာ သားသၼီးတုိင္း ေက်ေအာင္ၾကဳိးစားၾကမယ္ဆုိရင္ အေပၚမွာတုန္းက တင္ၿပထားခဲ့ စာဆုိမ်ားကို ဤကဲ့သို႔ ေၿပာင္းလြဲရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္--
သားေယာက်ာၤးေလးရွိတဲ့ မိဘမ်ားအတြက္ “ငယ္က သား၊ ၾကီးေတာ့ အား”လုိ႔ ဂုဏ္ယူႏုိင္ၿပီး၊ သၼီးမိန္းကေလး ရွိၾကတဲ့ မိဘမ်ားအတြက္ေတာ့ “ငယ္က သၼီး၊ ၾကီးေတာ့ ထီး”လုိ႔ အားကိုးၾကရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္၊၊
သားသၼီးမ်ား အေနၿဖင့္ မိမိတုိရဲ့ တကယ့္လက္ဦးေက်းဇူးရွင္ မိဘမ်ားကို မိမိေၾကာင့္ စိတ္ဆင္းရဲ ကိုယ္ဆင္းရဲ မၿဖစ္ေစဘဲ၊ မိမိကို အေၾကာင္းၿပဳၿပီး စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာ ၿဖစ္ေစႏုိင္ၾကမယ္ဆိုရင္ တကယ္ကို မဂၤလာရွိတဲ့ သားသၼီးအလိမၼာမ်ား ၿဖစ္လာမွာ အေသအၿခာပါ၊၊ တကယ္ၾက သားသၼီးၿဖစ္ၾကတဲ့ မိမိကိုယ္တုိင္လည္း တေန႔မွာ မိဘေနရာေရာက္လာမွာကို သတိၿပဳၾကရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္၊၊ မိမိကို မိမိေမြးဖြားသန္႔စင္မည့္ သားသၼီးက ဒုကၡေပးမွာကို သားသၼီး မေမြးဖြားေသးတဲ့ အပ်ဳိ လူပ်ဳိမ်ားပင္ သေဘာၾကႏုိင္ၾကမယ္ မဟုက္ပါဘူး၊၊
အရွင့္ရဲ့ စာဖတ္ညီကို ေမာင္ႏွစ္မမ်ားအားလုံး မိဘကို အားၿဖစ္ေစတဲ့ သားရတနာမ်ား၊ မိဘကို အရိပ္မုိးေပးတဲ့ သၼီးအလိမၼာ ရတနာေလးမ်ား ၿဖစ္ေအာင္ ၾကဳိးစားႏုိင္ၾကပါေစလုိ႔ တုိက္တြန္း၊ ဆုေတာင္းရင္း “သားသၼီးေၾကာင့္…”ဆုိတဲ့ စာတမ္းေလးကို အဆုံးသတ္လုိက္ပါတယ္၊၊
အရွင္ေက၀လ(အလင္း စက္)
(၁၇.၉.၂၀၁၀)
(မွတ္ခ်က္/ နႏၵတိသုတ္၊ သံ၊၊ သိဂၤါလသုတ္၊ ပါထိက၀ဂၤ ပါဠိ၊ ဒီ၊၊ တုိ႔ကုိ ကုိးကား၍ ဤစာတမ္းကို ေရး သားပါသည္၊၊)
ဦးဇဋိ (၂)
1 year ago