Saturday, December 28, 2013

ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္ က်င့္၀တ္


ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္ က်င့္၀တ္

ဂုဏ္သိကၡာ (Integrity) ဟူသည္ အျမင္၊ အယူအဆ၊ ကိုယ္က်င့္တရားဆိုင္ရာ အရာတစ္ခု ျဖစ္သည္။ လူတစ္ေယာက္၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား၊ တန္ဖိုးထားမႈမ်ား၊ နည္းနိႆယမ်ား၊ ကိုယ္က်င့္ တရားဆိုင္ရာ စြဲကိုင္ထားမႈမ်ား၊ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ရလဒ္မ်ားစသည္တို႔ တစ္သမတ္တည္းရွိမႈ၊ မရွိမႈကို တိုင္းတာေသာ အျမင္အယူအဆတစ္ခုျဖစ္ေပသည္။

ဂုဏ္သိကၡာအား မိမိကိုယ္ပိုင္ေရြးခ်ယ္ရေသာ အရာတစ္ခုအျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကသည္။ ကိုယ္က်င့္ တရားဆိုင္ရာ၊ လူ႔က်င့္၀တ္ဆိုင္ရာႏွင့္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ တန္ဖိုးထားရွိမႈႏွင့္ မူေဘာင္သေဘာ တရားစြဲကိုင္ထားမႈတို႔အား ယံုမွားသံသယကင္းရွင္းစြာ၊ တစ္သမတ္တည္းက်စြာ၊ မိမိက ထိုက္ထိုက္ တန္တန္ ျဖစ္ေစရန္ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ဂုဏ္သိကၡာတည္ေဆာက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

လူ႔က်င့္၀တ္ (Ethics) ဆိုင္ရာကိစၥတို႔တြင္မူ လူတစ္ေယာက္၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္၏ ႐ိုးသား ေျဖာင့္မတ္မႈ၊ သစၥာရွိမႈႏွင့္ မွန္ကန္တိက်မႈ စသည္တို႔ကို ဂုဏ္သိကၡာအျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကသည္။ ဂုဏ္သိကၡာသည္ သူေတာ္ေကာင္းအေယာင္ေဆာင္ သို႔မဟုတ္ ေၾကာင္သူေတာ္တို႔၏ လုပ္ရပ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္စြာ ရပ္တည္သည္။ ဂုဏ္သိကၡာ၏ စံတစ္ခုမွာ "အခ်ိန္တိုင္းတြင္ အရာရာတိုင္းသည္ တစ္သမတ္တည္းရွိေနရမည္" ဟူ၍ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လူတစ္ဦးစီ၏ အတြင္းစိတ္ထဲ၌ မတူညီသည့္ ၀ိေရာဓိစိတ္တို႔ ျဖစ္တည္လာပါက ယင္းတို႔ကို ကိုယ္တိုင္တာ၀န္ယူ ေျပာင္းလဲပစ္ရမည္ ျဖစ္သည္။

လူအမ်ားက ထင္ၾကေပမည္။ ဂုဏ္သိကၡာဟူသည္ ကေလးလူငယ္၊ ေက်ာင္းသားအရြယ္၌မရွိ၊ မလိုအပ္။ လူႀကီးျဖစ္လာမွ၊ ယုတ္စြအဆံုး စီးပြားေရးတြင္ ေအာင္ျမင္မွ၊ လူခ်မ္းသာျဖစ္မွ၊ ရာထူး ရာခံၾကီးေတြရမွ ဂုဏ္သိကၡာ ႀကီးႀကီးမားမားရွိမည္ဟု...။ တကယ္တမ္းမူ၊ ေခါင္းရြက္ဗ်ပ္ထိုး၊ လက္လုပ္လက္စားႏွင့္ ဆိုက္ကားသမားတို႔၌လည္း ဂုဏ္သိကၡာအထိုက္အေလ်ာက္ရွိၾက၏။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ျဖစ္မွ၊ ၀န္ႀကီးျဖစ္မွ စသည္ျဖင့္ ဂုဏ္သိကၡာျမင့္မားစြာရွိမည္ဟု ထင္ၾကသည္။

စာေရးသူ ငယ္ငယ္ကၾကည့္ခဲ့ဖူးေသာ "ဘယ္ပန္းခ်ီ ေရးလို႔မမီ" အမည္ရွိ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကို အမွတ္ရေနပါေသးသည္။ စာေရးဆရာ သိန္းသန္းထြန္း၏၀တၳဳကို ႐ႈမ၀ဦးေက်ာ္က ႐ိုက္ကူးျခင္း ျဖစ္သည္။ ၎ဇာတ္ကားထဲတြင္ မင္းသားႀကီး ဦးေက်ာက္လံုးက ရြာမ်က္ႏွာဖံုး ရြာသူႀကီး။ ရြာထဲတြင္ ေျခဦးတည့္ရာသြားတတ္ေသာ စိတ္သိပ္မမွန္သူ "ေဆြဇင္ထိုက္" ကို ေန႔ညမျပတ္ေခ်ာင္းေျမာင္းျပီး မေတာ္မတရားျပဳရန္ ၾကံစည္သည္။ ေနာက္ဆံုးရြာသူႀကီး၏ အၾကံအစည္ေအာင္ျမင္သြားသည္။ သူႀကီး၏သား လူပ်ဳိ (လင္းထင္)ကလည္း  ေနာက္ေတာ့ရိပ္မိ၍ သားအဖထိုးႀကိတ္ေတာ့မတတ္ စကားမ်ားၾကသည္။ ဇာတ္ရွိန္ျမင့္တက္သြားသည္။
ေျပာခ်င္သည္မွာ တကယ္ဆိုလွ်င္ ရြာ၏မ်က္ႏွာဖံုးျဖစ္ေသာသူႀကီးသည္ အမ်ားအျမင္၌ ႀကီးမားေသာ ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္ ေနထိုင္သူျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ဤေနရာတြင္ သူ၏ဂုဏ္သိကၡာ သုည အမွတ္သို႔ လံုးလံုးလ်ားလ်ား က်ဆင္းသြားသည္ကို သူ႔သားမွလြဲ၍ မည္သူမွ်မသိလိုက္ၾက။ လူႀကီးဆိုသည့္ ေပတံသံုးၿပီး ဂုဏ္သိကၡာကိုတိုင္း၍ မရႏိုင္ဟု ေျပာခ်င္ပါသည္။ ရာထူးလည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္းပါပဲ။ မသိသူတို႔အဖို႔ ဂုဏ္သိကၡာရွိသူဟု အထင္ၾကီးစရာ ျဖစ္ေသာ္လည္း အျဖစ္မွန္က ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္ေနတတ္သည္။
  
သို႔ျဖစ္၍ ကိုယ္က်င့္တရားျဖင့္ ျပည့္၀သည့္ ဂုဏ္သိကၡာရွိမရွိကို လူတစ္ဦး၏လုပ္ေဆာင္ခ်က္၊ ယံုၾကည္ခ်က္၊ နည္းနိႆယ၊ မူေဘာင္သေဘာတရားစြဲကိုင္ခ်က္ စသည္တို႔ျဖင့္ တိုင္းတာရေပမည္။
  
ကမၻာတစ္၀န္းလံုးရွိ လူအမ်ားက လက္ခံထားသည့္ နိယာမစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားအတိုင္း ျပည္သူမ်ားလိုက္နာၾကရသလို အုပ္ခ်ဳပ္သူအာဏာပိုင္တို႔သည္လည္း လိုက္နာရေပမည္။ ပမာအားျဖင့္ ခိုးမႈက်ဴးလြန္သူအမ်ား ေနထိုင္သည့္ "ကမၻာ" ထဲတြင္ မိမိမေနလိုပါလွ်င္ မိမိကိုယ္တိုင္လည္း ခိုးမႈမက်ဴးလြန္မိရန္ သတိထားထိန္းခ်ဳပ္ရမည္ ျဖစ္သည္။

Ayn Rand ဆိုသူ၏ အယူအဆအရ "ဂုဏ္သိကၡာဟူသည္ မိမိ၏ပုဂၢလဓိ႒ာန္ အလိုဆႏၵကို သစၥာနာခံေသာအရာမဟုတ္။ စဥ္းစားဆင္ျခင္တံုမူ သေဘာအား သစၥာနာခံေသာ အရာ တစ္ခုသာျဖစ္သည္" ဟုဆိုပါသည္။
  
ယခုအခါ ဂုဏ္သိကၡာဟူေသာစကားလံုးကို အလြဲသံုးေနၾကသူ ေတာ္ေတာ္မ်ားေနသည္ကို ေတြ႕ေနရ၏။ ေျမယာပိုင္ဆိုင္သူမ်ားက မိမိတို႔ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ေသာ ေျမယာမ်ားအား ျပန္လည္ရယူလို၍ သပိတ္စခန္းဖြင့္ထားသည့္ေနရာ၌ သက္ဆိုင္ရာတာ၀န္ရွိ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးက ျပန္လည္ေျဖရွင္းေျပာၾကားရာတြင္"ခင္ဗ်ားတို႔ အဲဒီအသိမ္းခံရတဲ့အခ်ိန္တုန္းက တင္ျပခဲ့သင့္ ေမးခဲ့သင့္တယ္။ ဒီလိုလူသြားလမ္းမမ်ဳိးမွာ သပိတ္စခန္းဖြင့္ေနတာမ်ိဳးကေတာ့ ႏိုင္ငံ့ဂုဏ္သိကၡာလည္း က်ဆင္းႏိုင္တာေပါ့ဗ်ာ"  ဟုဆိုသည္။
  
[Daily Eleven သတင္းစာ၊ ၃-၁၂-၂၀၁၃ ေန႔ထုတ္မွ ထုတ္ႏုတ္သည္]
  
ႏိုင္ငံ့ဂုဏ္သိကၡာဟု ႀကီးက်ယ္ေသာစကားလံုးျဖင့္ ပစ္ေပါက္ေျပာဆိုျခင္းမွာ ဟုတ္မွန္ သေယာင္ ေယာင္ႏွင့္ မ်က္စိလည္သြားေစသည့္ စကား။ ႏိုင္ငံဟူသည္ သက္ရွိမဟုတ္၊ အမွန္ တကယ္မူ၊ ႏိုင္ငံ့ဂုဏ္သိကၡာ က်ဆင္းေအာင္လုပ္သူမွာ "လူ" ေတြပင္ျဖစ္သည္။ လူေတြ မမွန္လုပ္၍ ႏိုင္ငံ နာမည္ ေမွးမွိန္သြားျခင္းသာျဖစ္သည္။ လူေတြက မတရားသည့္အလုပ္၊ သတ္ျဖတ္ ဖိႏွိပ္ ကိုယ္က်ိဳးရွာ လိမ္လည္ေျပာဆိုျခင္းတို႔ကိုလုပ္မွ ႏိုင္ငံသိကၡာက်မည္။ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ေလာက္က အသိမ္းခံထားရသည့္ ေျမယာမ်ားအား ထိုေျမယာပိုင္ရွင္တို႔က ျပန္လိုခ်င္၍ ေတာင္းဆိုျခင္း လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံ့ဂုဏ္သိကၡာ က်သြားမည္ေလာ၊ မည္သူ႔ေၾကာင့္ သိကၡာက်မည္နည္း၊ အေျဖကို ေ၀းေ၀းေျပးရွာစရာမလို။
  
လူ႔က်င့္၀တ္ (Ethics) ႏွင့္ ကိုယ္က်င့္သိကၡာ (Morality) စသည့္ စကားလံုးႏွစ္လံုးအား အျပန္ အလွန္ အလဲအလွယ္ အသံုးျပဳၾကေလ့ရွိ၏။ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခု၊ ဓေလ့ထံုးစံတစ္ခု၊ လူအုပ္စု တစ္စုတို႔၏ ကိုယ္က်င့္သိကၡာဆိုင္ရာ မူသေဘာမ်ားသည္ လူ႔က်င့္၀တ္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။
  
ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ အဆံုးအမတစ္ခုတြင္ တိုင္းျပည္ႏွင့္သာသနာကို စည္ပင္ ျပန္႔ပြားေအာင္ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ေရး၊ အသိဥာဏ္ ကိုယ္က်င့္တရားျပည့္စံု ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္ကို အျမဲညႊန္ျပေဟာၾကားသည့္အျပင္ ကိုယ္က်င့္သီလတရားကို မထိန္းသိမ္းဘဲ သာသနာေတာ္တြင္ ေပါ့ေပါ့ဆဆေနထိုင္လွ်င္ ပစၥဳပၸန္သံသရာ၌ ဆင္းရဲဒုကၡ ေတြ႕ရမည္ဟု သတိေပး ဆံုးမေတာ္မူခဲ့၏။ ဒါနသည္ ျပဳလုပ္သင့္ေသာ ကိစၥျဖစ္ေသာ္လည္း ကိုယ္က်င့္သီလ ၀ိနည္းသည္သာ သုဂတိဘ၀အတြက္ စိတ္ခ်ရေသာအလုပ္ျဖစ္ေၾကာင္း ညႊန္ျပ ဆံုးမေတာ္မူခဲ့သည္။
  
ဤေနရာတြင္ ဆရာေတာ္၏ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္မွ ကိုယ္က်င့္သီလ ပ်က္ျပား ေဖာက္ျပန္ေစေသာ အကုသိုလ္ေစတသိက္ ၁၄ ပါးကို ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပလိုေပသည္။
ယင္းတို႔မွာ -
(၁) ေမာဟ - မသိတတ္ျခင္းသေဘာ။
(၂) အဟိရိက - မရွက္ျခင္းသေဘာ။
(၃) အေနာတၱပၸ-မေၾကာက္လန္႔ျခင္းသေဘာ။
(၄) ဥဒၶစၥ - စိတ္၏ပ်ံ႕လြင့္ျခင္း၊ မၿငိမ္သက္ျခင္းသေဘာ။
(၅) ေလာဘ-လိုခ်င္မႈသေဘာ။
(၆) ဒိ႒ိ-မွားမွားယြင္းယြင္း သိျမင္ျခင္း။
(၇) မာန -ေထာင္လႊားတက္ၾကျြခင္းသေဘာ။
(ဂ)ေဒါသ-စိတ္၏ ခက္ထန္ၾကမ္းတမ္းျခင္းသေဘာ။
(၉) ဣႆာ-မနာလိုျခင္း၊ ျငဴစူျခင္းသေဘာ။
(၁၀) မစၦရိယ-၀န္တိုျခင္းသေဘာ ။
(၁၁) ကုကၠဳစၥ-ေနာင္တတစ္ဖန္ ပူပန္ျခင္းသေဘာ။
(၁၂) ထိန -စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ထိုင္းတိုင္းတိုင္းျဖစ္ျခင္းသေဘာ။
(၁၃) မိဒၶ-မႈိင္းတိုင္းတိုင္းျဖစ္ျခင္းသေဘာ။
(၁၄) ၀ိစိကိစၦာ-ဘုရားစသည္တို႔၌ ယံုမွားျခင္းသေဘာ ။
  
မိမိကိုယ္ကိုယ္ အထက္ပါ ကိုယ္က်င့္သီလပ်က္ျပားေစေသာ အကုသိုလ္ေစတသိက္မ်ားျဖင့္ ဆန္ခါ စစ္ျပီး မိမိကိုယ္မိမိ မလိမ္မညာတမ္း ဆန္းစစ္ၾကည့္ႏိုင္ရာ ဤေလာက၌ ဂုဏ္သိကၡာတကယ္ရွိသူ ဘယ္ႏွေယာက္ရွိသနည္း။ မည္သူေတြက ဂုဏ္သိကၡာအစစ္အမွန္ ပိုင္ဆိုင္သူျဖစ္ပါသနည္း။ မည္သူေတြက ဂုဏ္သိကၡာအတုအေယာင္ျဖင့္ ဟန္ေဆာင္ေနေနၾကသနည္းဆိုသည္ ကို ထင္ရွား စြာေပၚလြင္ေစမည္ျဖစ္သည္။
  
ကိုယ္က်င့္သိကၡာဆိုင္ရာ မွတ္သားဖြယ္ေကာင္းေသာ ေဆာင္ပုဒ္စာတစ္ေၾကာင္းကို လက္ဆင့္ ကမ္းလိုက္ပါသည္။
  
"မိမိကို ျပဳမူဆက္ဆံေစလိုသည့္အတိုင္း မိမိကလည္း သူတစ္ပါးအား အလားတူ ျပဳမူ ဆက္ဆံသင့္သည္"

တကၠသိုလ္ မိုး၀ါ

By http://www.first-11.com