ခြင့္လႊတ္ျခင္း အႏုပညာ
ေတာင္းပန္ပါတယ္.. ခြင့္လႊတ္ပါ .. ခြင့္လႊတ္ပါတယ္ ဆိုတဲ့ စကားေတြ က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕
သံုးႏံႈး ေနၾက ပါတယ္။ လူတိုင္းရင္းႏွီး ေနက် စကားေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္အေျခအေနမွာ ဘာအတြက္
ဘယ္လို ခြင့္လႊတ္ ရမလဲဆုိတာ အျပစ္လုပ္သူရဲ႕ အျပစ္ပမာဏ၊ စိတ္ေစတနာ၊ အေျခအေန၊ ထိေရာက္မႈ
အေနအထား မ်ားစြာတုိ႕ အေပၚ မူတည္ၿပီး စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ရမယ့္ အေျခအေနပါ။ ေတာ္ေတာ္ကို ခက္ခဲရႈပ္ေထြး
ရပါတယ္။
ျမတ္စြာ ဘုရား ဟာ သတၲ၀ါတိုင္းကို
ေမတၲာ ထားတယ္ ခြင့္လႊတ္တယ္ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ ပီပီ ခြင့္လႊတ္ ရမယ္လို႕ လြယ္လြယ္ ေျပာတာကို
ၾကားဖူး ပါတယ္။ ဘုရားက ဘာမဆို ခြင့္လႊတ္တာ ေသခ်ာရဲ႕လား။ ဘယ္လိုဟာကို ခြင့္လႊတ္သလဲ။
ဘယ္လိုဟာကို ခြင့္မလႊတ္ဘဲ ျပန္ေျဖရွင္းသလဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲ။ အခြင့္လႊတ္ျခင္းနဲ႕ အခြင့္
ေပးျခင္း ၾကားထဲက စည္းကို ဘယ္လို သတ္မွတ္ သလဲ။
ခြင့္လႊတ္ျခင္းဆိုတာ အခြင့္လႊတ္ျခင္းက လာပါတယ္ လို႕ ၾကားဖူးပါတယ္။ မွားရင္ ျပင္ေပးပါ။ ဘာအခြင့္ကို လႊတ္ တာလဲ။ ကၽြန္မ အျမင္ေတာ့ လက္စားေခ်ျခင္း၊ ရန္တံု႕ျပန္ျခင္းဆိုတဲ့ အခြင့္ကေန လႊတ္တာ လို႕ပဲ ျမင္ပါ တယ္။ ဒါဟာ ျမတ္စြာဘုရား ေပးေလ့ ရွိတဲ့ အခြင့္လႊတ္ျခင္း ပါပဲ။ ေအာင္ျခင္းရွစ္ပါး မွာ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ဒီလို အခြင့္ကိုပဲ လႊတ္ပါတယ္။ သတၲ၀ါေတြ မုိက္ၿပီး လုပ္သမွ် ခြင့္လႊတ္တယ္ ဆိုၿပီး အျပစ္ လုပ္သမွ်ကို အေၾကာင္း မဲ့၊ ေၾကာင့္ၾကမဲ့ လ်စ္လ်ဴရႈ ထားတာ ခြင့္လႊတ္ထားတာ မရွိပါဘူး။
ေအာင္ျခင္းရွစ္ပါးကို ျပန္ေလ့လာရင္ ျမတ္စြာဘုရားဟာ မိုက္မဲမႈတိုင္းကို ျပန္လည္ တုံ႕ျပန္ေခ်ပ ရံုသာမက လိုအပ္ရင္ အင္အားသံုး ဆံုးမျခင္းကိုပါ ခြင့္ျပဳတာကို နေႏၵာပ နႏၵ နဂါးကို ေအာင္ေတာ္မူခန္းမွာ ျမင္ႏိုင္ ပါတယ္။ ရန္တုံ႕မူျခင္း အခြင့္ကို သာ လႊတ္တာ ျဖစ္ၿပီး မိုက္ခြင့္ကို လႊတ္မေပးတာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္က ခြင့္လႊတ္ျခင္းကိုရဖို႕ ေတာင္းပန္လိုက္ရံုနဲ႕ အျပစ္ေတြ ေက်ေပ်ာက္သြားပါသလား။ ပါးရိုက္ ၿပီး ေတာင္းပန္ပါတယ္လို႕ ေျပာလို႕ ခြင့္လႊတ္သူကို ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ေခါငး္ေခါက္ၿပီးလဲ ေတာင္းပန္ ပါတယ္ လို႕ ေျပာလိုက္တာနဲ႕ ဆက္လက္ ခြင့္လႊတ္သင့္ ပါသလား။ ဘုရားကေရာ ဒီလို ဟာမ်ိဳးကို ခြင့္လႊတ္ သလား။ တ ကယ္ ခြင့္လႊတ္ လိုက္ရံုနဲ႕ အျပစ္ေတြ ေက်ေပ်ာက္ သြားပါ သလား။
စိတ္ ေစတနာ စစ္စစ္ နဲ႕ တကယ္ သံေ၀ဂ ရ၊ ေနာင္တ ရလို႕ ေတာင္းပန္ တာက စိတ္ထားမွန္
အတြက္ အမွားကို ျပင္လို႕ အမွန္ကို ျပန္ ေလွ်ာက္မွာ ျဖစ္လို႕ အမွန္လမ္းကို ေလွ်ာက္တဲ့
အတြက္ အက်ိဳး ေက်းဇဴး ရႏိုင္ပါ ေသးတယ္။ ငါေတာင္းပန္လိုက္တာနဲ႕ သူက ခြင့္လႊတ္ ရမွာပဲ။
သူက သေဘာထား ၾကီးရမွာပဲ.. ပါးစပ္ေလးနဲ႕ ေတာင္းပန္ ရတာ ပင္ပန္း တာမွ မဟုတ္ဘဲ ၿပီးရင္
ျပန္ဆက္ လုပ္မယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႕ သူေတာင္းပန္ သားပဲ ဆိုတဲ့ အခ်က္ ေလးကို အမွတ္ လိုခ်င္
မ်က္ႏွာ သာ ေပးတာ လိုခ်င္လို႕ ေေတာင္းပန္တာ ဆိုရင္ေတာ့ ဒီလုိ မာယာ သမားဟာ ခြင့္လႊတ္ျခင္းနဲ႕
ထိုက္တန္ ပါသလား။
အဇာတသတ္ဟာ ေနာင္တ ရပါတယ္ .. အျပစ္ကို ၀န္ခံပါတယ္ .. အျပစ္ေၾကြးကို ေပးဆပ္ဖို႕ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈ လုပ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကုသိုလ္ရဲ႕ အက်ိဳးကို ခံစားရတာ သပ္သပ္၊ အကုသိုလ္ ၀ဋ္ေၾကြးကို ျပန္ဆပ္ ရတာက သပ္သပ္ပါ။ ပထမ သဂၤါ ယနာ တင္တဲ့ ေကာင္းမႈ ေၾကာင့္ ငရဲက် ရမယ့္ ကံကို လံုး၀ မတားႏိုင္ ပါဘူး ဒါေပမယ့္ အ၀ီစိ ငရဲက်မယ့္ ကံကေန ေလာဟ ကုမၻီ ငရဲ က်တဲ့ကံကို ေလ်ာ့ေပါ့ က်ခံ ရပါတယ္။ လံုး၀ေတာ့ လြတ္မသြား ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ငါအခု ဆိုးတဲ့ အျပစ္လုပ္လဲ ေကာင္းတာေလးနဲ႕ ျပန္ကာမယ္ ဆုိတိုင္း လုပ္လို႕ မရတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ေဒ၀ဒတ္ ဟာလဲ ဒီလို ပါပဲ။ ေျမမ်ိဳ ခံရမယ့္ ေန႕မွာ အျမင္မွန္ ရၿပီး ဘုရားကို ၀န္ခ် ေတာင္းပန္ဖို႕ ဘုရား သီတင္းသံုးရာ ေက်ာင္းကို အလာ လမ္းမွာတင္ ေျမမ်ိဳ ခံရပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားဟာ သတၲ၀ါတိုင္းကို ရင္၀ယ္သားလို ေမတၲာ ထားတာမို႕ အားလုံးကို ခြင့္လႊတ္ေပမယ့္ အကုသိုလ္ လုပ္သူဟာ အကုသိုလ္ကို ျပန္ခံစား ရတာက ခံစားရတာ ပါပဲ။ ျမတ္စြာဘုရားက ခြင့္လႊတ္ ေပမယ့္ ေဒ၀ဒတ္က ေတာင္းပန္ ေပမယ့္ အ၀ီစိ က်တာက က်တာပါပဲ။ ျမတ္စြာဘုရားက ေဒ၀ဒတ္ မိုက္မွားတာကို အျပစ္မယူေပမယ့္ ေလာက သစာ က ေဒ၀ဒတ္ရဲ႕ အကုသိုလ္ အတြက္ အက်ိဳးေပးလာတဲ့ အခါ အ၀ီစိကို ခ်ပစ္လုိက္တာပါပဲ။
အဇာတသတ္ဟာ ေနာင္တ ရပါတယ္ .. အျပစ္ကို ၀န္ခံပါတယ္ .. အျပစ္ေၾကြးကို ေပးဆပ္ဖို႕ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈ လုပ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကုသိုလ္ရဲ႕ အက်ိဳးကို ခံစားရတာ သပ္သပ္၊ အကုသိုလ္ ၀ဋ္ေၾကြးကို ျပန္ဆပ္ ရတာက သပ္သပ္ပါ။ ပထမ သဂၤါ ယနာ တင္တဲ့ ေကာင္းမႈ ေၾကာင့္ ငရဲက် ရမယ့္ ကံကို လံုး၀ မတားႏိုင္ ပါဘူး ဒါေပမယ့္ အ၀ီစိ ငရဲက်မယ့္ ကံကေန ေလာဟ ကုမၻီ ငရဲ က်တဲ့ကံကို ေလ်ာ့ေပါ့ က်ခံ ရပါတယ္။ လံုး၀ေတာ့ လြတ္မသြား ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ငါအခု ဆိုးတဲ့ အျပစ္လုပ္လဲ ေကာင္းတာေလးနဲ႕ ျပန္ကာမယ္ ဆုိတိုင္း လုပ္လို႕ မရတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ေဒ၀ဒတ္ ဟာလဲ ဒီလို ပါပဲ။ ေျမမ်ိဳ ခံရမယ့္ ေန႕မွာ အျမင္မွန္ ရၿပီး ဘုရားကို ၀န္ခ် ေတာင္းပန္ဖို႕ ဘုရား သီတင္းသံုးရာ ေက်ာင္းကို အလာ လမ္းမွာတင္ ေျမမ်ိဳ ခံရပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားဟာ သတၲ၀ါတိုင္းကို ရင္၀ယ္သားလို ေမတၲာ ထားတာမို႕ အားလုံးကို ခြင့္လႊတ္ေပမယ့္ အကုသိုလ္ လုပ္သူဟာ အကုသိုလ္ကို ျပန္ခံစား ရတာက ခံစားရတာ ပါပဲ။ ျမတ္စြာဘုရားက ခြင့္လႊတ္ ေပမယ့္ ေဒ၀ဒတ္က ေတာင္းပန္ ေပမယ့္ အ၀ီစိ က်တာက က်တာပါပဲ။ ျမတ္စြာဘုရားက ေဒ၀ဒတ္ မိုက္မွားတာကို အျပစ္မယူေပမယ့္ ေလာက သစာ က ေဒ၀ဒတ္ရဲ႕ အကုသိုလ္ အတြက္ အက်ိဳးေပးလာတဲ့ အခါ အ၀ီစိကို ခ်ပစ္လုိက္တာပါပဲ။
ေထရ၀ါဒ သာသနာဟာ အခ်ိန္ ေစာင့္ပါတယ္။ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ ေပးပါတယ္။ ခ်က္ခ်င္းၾကီး
အက်ိဳး မေပးေသးဘဲ ျပင္ဆင္ခြင့္ ေပးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ ေပးတာကို အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး
ဆက္မိုက္ ဆက္ အတင့္ရဲ ေနရင္ေတာ့ ေနာင္တ နဲ႕ ေကာင္းမႈ လုပ္ခြင့္ပါ ထပ္ မေပးေတာ့ ပါဘူး။
ေဒ၀ဒတ္ ခမ်ာ ဘုရားကို ကိုယ္တိုင္ ဖူးေတြ႕ ၀န္ခ် ေတာင္းပန္ ခြင့္ပါ ဆံုးရံႈး ရပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ သူဟာ စိတ္ရင္း ေစတနာ မွန္နဲ႕ ေတာင္းပန္ ၀န္ခ် ကန္ေတာ့ တဲ့အတြက္ စိတ္မွန္ အျမင္မွန္ေၾကာင့္
အ၀ီစိ ငရဲက လြတ္တဲ့အခါ မွာ ပေစက ဗုဒၶါ အျဖစ္နဲ႕ ကၽြတ္တမ္း၀င္ မယ္လို႕ ဗ်ာဒိတ္ရ ပါေသးတယ္။
ဒါဟာ အကုသိုလ္ အတြက္ ငရဲက်တာ သပ္သပ္ စိတ္ရင္းမွန္ နဲ႕ လုပ္ရပ္ကို ျပန္ျပင္တာေၾကာင့္
ေကာင္းက်ိဳး ရတာ သပ္သပ္ ျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသပါပဲ။ ေတာင္းပန္ မေနဘဲ မိုက္လံုး ၾကီး ေနသူ
အတြက္ကေတာ့ ျပန္ကယ္စရာ ျပန္ ခံစား စရာ ေကာင္းမႈ မရွိတဲ့ အတြက္ ငရဲသက္ ၀ဋ္သက္ ၾကာေနမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခြင့္လႊတ္ျခင္းနဲ႕ ခြင့္မလႊတ္ျခင္း၊ ရန္တံု႕ျပန္ျခင္းနဲ႕ ထိုက္သင့္တဲ့
အျပစ္ ျပန္ေပးျခင္းတို႕ သေဘာတရား ကြာလွ ပါတယ္ ဆိုတာ သိသာပါတယ္။
ဒါဆိုရင္ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ေဒ၀ဒတ္ကို အခြင့္လႊတ္ေပမယ့္ အခြင့္ေရာ ေပးသလား ဆိုတာ ျပန္စဥ္းစား စရာပါ။ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ေဒ၀ဒတ္ကို သူလုပ္ခ်င္ရာ အကုန္ ေပးလုပ္သလား။ ေပးမလုပ္ပါဘူး။ လြတ္ေအာင္ ေရွာင္ ပါတယ္။ မျဖစ္ သင့္တာ မျဖစ္ေအာင္ တားပါတယ္။ ေဒ၀ဒတ္ရဲ႕ သံဃာ သင္းခြဲမႈကို တားျမစ္ပါတယ္။ ေျပာဆို ဆံုးမ မရ ေလာက္ေအာင္ မိုက္လံုး ၾကီးေန ခ်ိန္မွာ သူ႕ အေျပာ အေဟာ ေကာင္းမႈ ေၾကာင့္ သူ႕ အမိုက္တရား ေတြ တျခားလူေတြကို မကူးစက္ ရေအာင္ ေဒ၀ဒတ္ကို ဘယ္သူ ကမွ အေပါင္း အသင္း မျပဳ ေစဘဲ ကံေဆာင္ မႈနဲ႕ အျပစ္ေပး ပါတယ္။ ေဒ၀ဒတ္ရ႕ဲ လုပ္ရပ္ ေတြက မွားယြင္းလို႕ ဘယ္လို အျပစ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဟာျပပါတယ္။ ဒါဟာ ျမတ္စြာဘုရားက ရန္တံု႕မူ လက္စား ေခ်မႈ အခြင့္ လႊတ္ေပမယ့္ အျပစ္ လုပ္ဖို႕ အခြင့္ မေပးေၾကာင္း ျပယုဂ္ သက္ေသပါပဲ။
ဒါျဖင့္ အတုမရွိ အၾကြင္းမဲ့ ေမတၲာထားေတာ္ မူတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ဘာလို႕ အၾကြင္းမဲ့ ခြင့္လႊတ္ျခင္း မျပဳတာလဲ။ အားမေပးတာလဲ စဥ္းစားမိပါတယ္။ မတန္လို႕ပါ။ ဆိုးမိုက္သူ မ်ားကို အၾကြင္းမဲ့ ခြင့္လႊတ္ ျခင္းဟာ လူမိုက္ေတြကို ပိုမိုက္ရဲေအာင္ မိုက္ခြင့္ ေပးထားသလို ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ ေလာက ေကာင္းက်ိဳးကို ထိခိုက္ေစလို႕ ျဖစ္ပါတယ္လို႕ ေကာက္ခ်က္ ခ်မိပါတယ္။ လူဆိုး လူမိုက္ကို ဆံုးမခြင့္၊ လမ္းေၾကာင္းမွန္ကို ညႊန္ျပခြင့္ကို လူ႕က်င့္၀တ္ အျဖစ္ေတာင္ ျမတ္စြာဘုရားက ျပန္လည္ ျပဌာန္းေပး ထားပါေသးတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႕ တေတြ အစတညး္က ေတာင္းပန္စရာ မလိုေအာင္ ခြင့္လႊတ္စရာ မလိုေအာင္ အျပစ္ မလုပ္မိေအာင္၊ မေတာ္တဆ လုပ္မိရင္ေတာင္ အျပစ္လုပ္မႈ နည္းေအာင္ အစစ အရာရာ သတိထား ၾကတာ မေကာင္းဘူးလားရွင္။ ခြင့္လႊတ္ျခင္းရဲ႕ စည္းေတြကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ က်ဴးလြန္ အခြင့္ အေရး ယူေနၾက သူေတြကို အခြင့္လႊတ္ ေပမယ့္ အခြင့္ မေပးဖို႕ေတာ့ လိုေၾကာင္း စဥ္းစားမိတာေလးေတြ တင္ျပလုိက္ပါတယ္။
ဒါဆိုရင္ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ေဒ၀ဒတ္ကို အခြင့္လႊတ္ေပမယ့္ အခြင့္ေရာ ေပးသလား ဆိုတာ ျပန္စဥ္းစား စရာပါ။ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ေဒ၀ဒတ္ကို သူလုပ္ခ်င္ရာ အကုန္ ေပးလုပ္သလား။ ေပးမလုပ္ပါဘူး။ လြတ္ေအာင္ ေရွာင္ ပါတယ္။ မျဖစ္ သင့္တာ မျဖစ္ေအာင္ တားပါတယ္။ ေဒ၀ဒတ္ရဲ႕ သံဃာ သင္းခြဲမႈကို တားျမစ္ပါတယ္။ ေျပာဆို ဆံုးမ မရ ေလာက္ေအာင္ မိုက္လံုး ၾကီးေန ခ်ိန္မွာ သူ႕ အေျပာ အေဟာ ေကာင္းမႈ ေၾကာင့္ သူ႕ အမိုက္တရား ေတြ တျခားလူေတြကို မကူးစက္ ရေအာင္ ေဒ၀ဒတ္ကို ဘယ္သူ ကမွ အေပါင္း အသင္း မျပဳ ေစဘဲ ကံေဆာင္ မႈနဲ႕ အျပစ္ေပး ပါတယ္။ ေဒ၀ဒတ္ရ႕ဲ လုပ္ရပ္ ေတြက မွားယြင္းလို႕ ဘယ္လို အျပစ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဟာျပပါတယ္။ ဒါဟာ ျမတ္စြာဘုရားက ရန္တံု႕မူ လက္စား ေခ်မႈ အခြင့္ လႊတ္ေပမယ့္ အျပစ္ လုပ္ဖို႕ အခြင့္ မေပးေၾကာင္း ျပယုဂ္ သက္ေသပါပဲ။
ဒါျဖင့္ အတုမရွိ အၾကြင္းမဲ့ ေမတၲာထားေတာ္ မူတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ဘာလို႕ အၾကြင္းမဲ့ ခြင့္လႊတ္ျခင္း မျပဳတာလဲ။ အားမေပးတာလဲ စဥ္းစားမိပါတယ္။ မတန္လို႕ပါ။ ဆိုးမိုက္သူ မ်ားကို အၾကြင္းမဲ့ ခြင့္လႊတ္ ျခင္းဟာ လူမိုက္ေတြကို ပိုမိုက္ရဲေအာင္ မိုက္ခြင့္ ေပးထားသလို ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ ေလာက ေကာင္းက်ိဳးကို ထိခိုက္ေစလို႕ ျဖစ္ပါတယ္လို႕ ေကာက္ခ်က္ ခ်မိပါတယ္။ လူဆိုး လူမိုက္ကို ဆံုးမခြင့္၊ လမ္းေၾကာင္းမွန္ကို ညႊန္ျပခြင့္ကို လူ႕က်င့္၀တ္ အျဖစ္ေတာင္ ျမတ္စြာဘုရားက ျပန္လည္ ျပဌာန္းေပး ထားပါေသးတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႕ တေတြ အစတညး္က ေတာင္းပန္စရာ မလိုေအာင္ ခြင့္လႊတ္စရာ မလိုေအာင္ အျပစ္ မလုပ္မိေအာင္၊ မေတာ္တဆ လုပ္မိရင္ေတာင္ အျပစ္လုပ္မႈ နည္းေအာင္ အစစ အရာရာ သတိထား ၾကတာ မေကာင္းဘူးလားရွင္။ ခြင့္လႊတ္ျခင္းရဲ႕ စည္းေတြကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ က်ဴးလြန္ အခြင့္ အေရး ယူေနၾက သူေတြကို အခြင့္လႊတ္ ေပမယ့္ အခြင့္ မေပးဖို႕ေတာ့ လိုေၾကာင္း စဥ္းစားမိတာေလးေတြ တင္ျပလုိက္ပါတယ္။
Posted by ခြန္ျမလိႈ