မဂၤလာနဲ႔ အိမ္ေထာင္
"ေထာင္ ဆုိတာ တာ၀န္မဲ့သူ၊ ဥပေဒခ်ိဳးေဖာက္ သူတုိ႔က်ေရာက္ရတဲ့ လြတ္လပ္ ေပွ်ာ္ရႊင္မႈ အားလုံး ဆိတ္သုဥ္းရာ အက်ဥ္းစခန္းႀကီးျဖစ္သလုိ " အိမ္ေထာင္" ဆုိတာလဲ" …ကဲ " မဂၤလာေဆာင္တယ္ " ဆုိတာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ နည္းနည္းေျပာၾကဦးစုိ႔။
မဂၤလာ ဆုိတာ ႀကီးပြါးခ်မ္းသာခ်င္းရဲ့ အေၾကာင္းအရာကုိေခၚတာ။ " ႀကီးပြား ခ်မ္းသာ၊ ေၾကာင္းမ်ားစြာ၊ မဂၤလာဟုေခၚ" ဆုိတဲ့ လကၤာအတုိင္းေပ့ါ။ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူတဲ့ မဂၤလာ အတုိင္းေပါ့၊
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူတဲ့ မဂၤလာတရားက(၃၈)ပါးေတာင္ ရွိပါတယ္။ မိတ္ေကာင္း ေဆြေကာင္းနဲ႔ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံတာကစျပီး နိဗၺာန္ေရာက္တဲ့ အထိပါပဲ၊ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာစကားမွာ ပုတၱဒါရသဂၤဟ မဂၤလာရဲ့ ေရွေျပးျဖစ္တဲ့ ခုလုိ ထိမ္းျမား လက္ထပ္ပြဲ ကုိမွ " မဂၤလာ ေဆာင္တယ္" လုိ႔ ထင္ထင္ရွားရွား ေျပာဆုိသုံးစြဲၾကတာကေတာ့ မိဘတုိ႔ရဲ့ ဆႏၵကုိ သိေစခ်င္တဲ့ ပုဗၺနိမိတ္ျပ စကားအျဖစ္နဲ႔ သုံးစြဲ တယ္လုိ႔ဆုိရမလားဘဲ။
ျမတ္စြာဘုရားေဟာေတာ္မူတဲ့ "မဂၤလာ"ဆုိတာေတြကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာ ၾကည့္လုိက္ရင္ လုိက္နာက်င့္ၾကံရမယ့္ "တာ၀န္" ေတြဆုိတာ ေတြ႔ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္
"မဂၤလာ" ဆုိတာ " လူတာ၀န္" လုိ႔ ခံယူရမယ့္ လုပ္ေဆာင္စရာ လုိက္နာစရာေတြကုိ ေျပာ ေနတာပါ။
ျမန္မာစကားမွာ " ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ က်က္သေရ မဂၤလာ " လုိ႔ အက်ိဳးနဲ့ အေၾကာင္း ကုိ အတြဲလုိက္ ေျပာဆုိေလ့ရွိပါတယ္။ အေၾကာင္းနဲ့ အက်ိဳးကုိ ခြဲျခားဆက္စပ္ ၾကည့္လုိက္ မယ္ဆုိရင္ " တာ၀န္ေက်ရင္ က်က္သေရ မဂၤလာရွိမယ္၊ က်က္သေရ မဂၤလာရွိရင္ ေကာင္း က်ိဳးခ်မ္းသာျပည့္စုံမယ္" လုိ႔ ဆုိလုိရင္ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီစကားတြဲရဲ့ ဆန့္က်င္ဘက္ အျဖစ္နဲ႔ တာ၀န္မဲ့ခဲ့ရင္ က်က္သေရ မဂၤလာမဲ့မယ္၊ က်က္သေရမဂၤလာ မဲ့ရင္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာလည္း မဲ့လိမ့္မယ္ ဆုိတဲ့ အဓိပါၸယ္ ကုိလည္း နားလည္ရပါလိမ့္မယ္။ ဒါက မဂၤလာရဲ့ သေဘာ အဓိပါၸယ္ပါ။
"ေဆာင္တယ္"ဆုိတာကေတာ့ သယ္တာ ယူတာပါပဲ၊ တာ၀န္ေတြ ပုိျပီးေဆာင္ယူမယ္ လုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္။ ဥပမာ အခု ဇနီးေမာင္နွံတုိ႔ ဘ၀ကုိ ျပန္ၾကည့္ၾကည့္ပါ။ ထိမ္းျမားလက္ထပ္ မျပဳခင္က မိဘအိမ္မွာ ကုိယ္က သားသမီး တာ၀န္ပဲရွိတယ္။ မိဘဆုိတာ လက္ဦးဆရာျဖစ္လုိ႔ ကုိယ္က တပည့္တာ၀န္ပဲရွိတယ္။ မိဘက ဦးစီးနာယက ျဖစ္လုိ႔ ကုိယ္က ေနာက္လုိက္ တာ၀န္ပဲရွိတယ္။ အဲဒီလုိ တာ၀န္ တစ္၀က္တစ္ျခမ္းပဲရွိခဲ့တာ။ အခု ကုိယ္က မိဘေနရာ၊ လက္ဦး ဆရာေနရာ၊ ဦးစီးေခါင္းေဆာင္ေနရာကို ယူလုိက္ျပီဆုိေတာ့ တစ္ဖက္မွာ ကုိယ့္ရဲ့ မိဘ ကလည္းရွိေလေတာ့ သားသမီးတာ၀န္၊ တပည့္တာ၀န္၊ ေနာက္လုိက္တာ၀န္လည္း ရိွေနတုန္း၊ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ မိဘတာ၀န္၊ လက္ဥိးဆရာတာ၀န္၊ ဦးစီးနာယက တာ၀န္ကိုပါ ယူရေတာ့ မယ္။ အဲဒီလို တာ၀န္ေတြ ပုိျပီးေဆာင္ယူတာပါ။
ဒါက တစ္ေယာက္ခ်င္စီ အေနနဲ့ေျပာတာ။ နွစ္ေယာက္ေပါင္းအေနနဲ့ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ မိမိတုိ႔မွာ မူလက တဖက္ တစ္မိဘစီဘဲ ရွိခဲ့ၾက တာ။ ခုေတာ့ ဇနီးေမာင္နွံ အခ်င္းခ်င္းက နွစ္ကိုယ္တစ္စိတ္အျဖစ္ လက္တြဲေပါင္းစပ္ခဲ့ၾကျပီ ျဖစ္လုိ႔ မိဘေဆြမ်ိဳးမ်ားကုိလည္း နွစ္မိဘ၊ တစ္မိဘ၊ နွစ္ေဆြမ်ိဳးကုိ တစ္ေဆြမ်ိဳးတည္း အျဖစ္လည္း ခံယူၾကရမွာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ မာတာပိတုဥပ႒ာနမဂၤလာ၊ ဉာတကသဂၤဟ မဂၤလာ တုိ႔လည္း တစ္ဆတုိးျပီး ေဆာင္ယူလုိက္ၾကတဲ့ သေဘာျဖစ္လာလုိ႔ မဂၤလာေတြ ပုိျပီးယူတယ္။ ေဆာင္တယ္ဆုိတဲ့ နိမိတ္ေကာင္းယူျပီး "ထိမ္းျမား လက္ထပ္ျခင္း"ကုိ "မဂၤလာ ေဆာင္တယ္" လုိ႔ ကင္ပြန္းတပ္ ေျပာဆုိၾကတာ ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ မိဘေဆြမ်ိဳးတုိ႔ရဲ့ ဆႏၵ ကလည္း ဒီလုိပဲ ရွိၾကမွာပါ။
တစ္ကုိယ္ေရ တစ္ကာယသမားေတြမွာ ခုလုိမဂၤလာေတြ အစုံလုိက္ အျပည့္အ၀ မရွိဘဲ တစ္၀က္တစ္ျခမ္းပဲ ရွိၾကလုိ႔မ်ား အစကေျပာခဲ့တဲ့ ကဗ်ာဆရာက " လူလားမေျမာက္ေသး"လုိ႔ ခနဲ႔လုိက္သလားပဲ။
ဒီလုိေျပာလုိက္လုိ႔ ဟုိေနာက္နားက လူလားမေျမာက္ၾကေသးသူေတြ အားမငယ္ၾကနဲ့။ တုိ႔အတြက္ အလြန္ အားတက္စရာေကာင္းတဲ့ ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္လည္း ဖတ္လုိက္ရဖူးတယ္။
ကဗ်ာက……..
" ငါအိပ္တယ္၊
ငါနဳိးတယ္။
နံေဘးမွာ ၾကည့္
ဘာမွ် မရွိ
ေၾသာ္. . က်ယ္၀န္းလုိက္ပါဘိ" တဲ့။
တစ္ကုိယ္ေရ တစ္ကာယသမားေတြမွာ ခုလုိမဂၤလာေတြ အစုံလုိက္ အျပည့္အ၀ မရွိဘဲ တစ္၀က္တစ္ျခမ္းပဲ ရွိၾကလုိ႔မ်ား အစကေျပာခဲ့တဲ့ ကဗ်ာဆရာက " လူလားမေျမာက္ေသး"လုိ႔ ခနဲ႔လုိက္သလားပဲ။
ဒီလုိေျပာလုိက္လုိ႔ ဟုိေနာက္နားက လူလားမေျမာက္ၾကေသးသူေတြ အားမငယ္ၾကနဲ့။ တုိ႔အတြက္ အလြန္ အားတက္စရာေကာင္းတဲ့ ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္လည္း ဖတ္လုိက္ရဖူးတယ္။
ကဗ်ာက……..
" ငါအိပ္တယ္၊
ငါနဳိးတယ္။
နံေဘးမွာ ၾကည့္
ဘာမွ် မရွိ
ေၾသာ္. . က်ယ္၀န္းလုိက္ပါဘိ" တဲ့။
သားမယား ေကြ်းေမြးေစာင့္ေရွာက္မႈ ေၾကာင့္ၾကစရာ ပူပန္စရာ အရႈတ္အေထြး ကင္းတဲ့ အတြက္ တစ္ေယာက္ထည္း အိပ္စရာ ေက်ာတစ္ခင္းစာေလာက္ ေနရာကေလးရွိလည္း က်ယ္ ၀န္းေနတာပဲလုိ႔ ဆုိခ်င္ပုံရပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူတဲ့ " အေဗၻာကာေသာ ပဗၺဇၨာ ဘ၀၀ဋ္ေဘာင္ အလြတ္ေရွာင္ သူတုိ့ရဲ့ ဘ၀ဟာ လြင္တီးေခါင္လုိ က်ယ္၀န္းတယ္" ဆုိတဲ့ စကားနဲ့ ကုိက္ညီလုိ႔ တစ္ကုိယ္တည္း သမားေတြအေနနဲ႔ အိပ္ရာကနိဳးတုိင္း ဥဒါန္းသေဘာမ်ိဳး က်ဴးရင့္ေနဖုိ႔ေကာင္းတယ္။ ရေသ့စိတ္ေျဖလုိ႔ ေျပာခ်င္လည္း ေျပၾကပါေစေပါ့။
အဲ လူလားေျမာက္ျပီးျဖစ္တဲ့ ဇနီးေမာင္နွံတုိ႔ကေတာ့ ရာသက္ပန္ ခုိင္ျမဲေရးမွာ အခ်င္း ခ်င္းယုံၾကည္ စိတ္ခ်မႈဟာ အဓိကျဖစ္တဲ့ အတြက္ အခ်င္းခ်င္း ယုံၾကည္ေလာက္တဲ့ ကုိယ္ က်င့္တရားကုိ အခုိင္အမာ ေစာင့္စည္း တည္ေဆာက္ၾကျပီး ထမ္းေဆာင္ရမယ့္ မဂၤလာ တာ၀န္ေတြကုိ ေက်ပြန္ေအာင္ ထမ္းေဆာင္နိဳင္ၾကတဲ့" မဂၤလာေဆာင္သူ" စစ္စစ္မ်ားျဖစ္ ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကေပေရာ့။ ဒီလုိ မဟုတ္ရင္ေတာ့ မဂၤလာေဆာင္ၾကသူေတြ မျဖစ္ဘဲ အိမ္ေထာင္ က်သူေတြပဲ ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။
"ေထာင္" ဆုိတာ တာ၀န္မဲ့သူ၊ စည္းကမ္းဥပေဒ ခ်ိဳးေဖာက္သူေတြ က်ေရာက္ရမယ့္ လြတ္လမ္းေပွ်ာ္ရႊင္မႈ အားလုံး ဆိတ္သုဥ္းရာ အက်ဥ္းစခန္းႀကီးျဖစ္တယ္ဆုိတာ အားလုံး သိျပီး သားပဲ။ "အိမ္ေထာင္" ဆုိတာလည္း မိသားစုတာ၀န္ ပ်က္ကြက္သူ၊ ကုိယ္က်င့္တရား ခ်ိဳး ေဖာက္သူေတြ က်ေရာက္ေနရတဲ့ လြတ္လပ္ေပွ်ာ္ရႊင္မႈတုိ႔ ဆိတ္သုဥ္းရာ ေနရာကုိေခၚတာပါ။ ကုိယ့္က်င့္တရား ခုိင္မာသူ၊ တာ၀န္ေက်သူတုိ႔အတြက္ေတာ့ ေကာင္းက်ိဳး ခ်မ္းသာ က်က္ သေရ မဂၤလာ အတိျပီးတဲ့ ေပွ်ာ္ရႊင္စရာ သိရီေဂဟာႀကီး ျဖစ္ၾကမွာပါ။
ဒီလုိ အခုိင္အမာ ယုံၾကည္လက္ခံၾကျပီး မဂၤလာေတြ မျပတ္ေဆာင္နိဳင္ၾကတဲ့ ဇနီးေမာင္ နွံမ်ား ျဖစ္နိဳင္ၾကပါေစ။
ကဲ ျပည့္စုံေလာက္ပါျပီး
ဓမၼေဘရီအရွင္၀ီရိယ(ေတာင္စြန္း)