လွခ်င္ရင္ ျပင္၊ ေခ်ာခ်င္ရင္ ျပင္
ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ ႀကီးေကာင္၀င္လာၿပီဆိုရင္ သိပ္လွခ်င္လာၿပီ။ မွန္ေလးတၾကည့္ၾကည့္နဲ႔။
အဲဒီအရြယ္မွာ မိန္းကေလးလည္း လွခ်င္တယ္။ ေယာက်္ားေလးလည္း လွခ်င္တယ္။ ဆန္႔က်င္ဘက္အာ႐ုံကို
စိတ္၀င္စားလာတဲ့အခ်ိန္ဆိုေတာ့ ဆန္႔က်င္ဘက္အာ႐ုံက ကိုယ့္ကိုစိတ္၀င္စားတာကို ခံယူလိုၾကတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အဲဒီအရြယ္မွာ အလွအပကို ဂ႐ုစိုက္လာတယ္။ အလွအပကို မက္ေမာလာတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း
အလွျပင္လာၾကတယ္။
အလွအပဆိုတာ က်က္သေရတစ္ပါးပါ။ က်က္သေရရွိေတာ့ မဂၤလာရွိတာေပါ့။ လွခ်င္တာ အျပစ္မဟုတ္ပါဘူး။
အလွအပကို ထိခိုက္ေအာင္လုပ္တာကမွ အျပစ္ပါ။
"ထန္ျပင္းေဒါသႀကီးတတ္က အလွပ်က္မည္ဆို၊ ေဒါသကင္းစင္ ေမတၱာယွဥ္၊ ၾကည္လင္လွသကို"
လို႔ ဆိုတယ္။ သုဘလုလင္ကေမးလို႔ ဘုရားက ေျဖတာပါ။ ေဒါသႀကီးရင္ အလွပ်က္ပါတယ္၊ ႐ုပ္ဆိုးပါတယ္။
စိတ္ဆိုးရင္ ႐ုပ္ဆိုးပါတယ္၊ စိတ္ဆိုးလို႔ဆိုတဲ့ေနရာမွာ စိတ္ကိုဆိုးရြားေစတဲ့ ေလာဘ ေဒါသ
ေမာဟ မာန္မာန ဣႆာမစၦရိယအားလံုး ဆုိင္ပါတယ္။ အဲဒီေစတသိက္ဆိုးေတြဟာ စိတ္ကို ဆိုးေစပါတယ္။
စိတ္ဆိုးရင္ေတာ့ ႐ုပ္ဆိုးေတာ့မွာပါပဲ။ ႐ုပ္မဆိုးဖို႔အတြက္ စိတ္မဆိုးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
႐ုပ္လွဖို႔အတြက္ စိတ္လွဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ စိတ္ကိုလွေစတာ၊ ႐ုပ္ကိုလွေစတာကေတာ့ အဓိကခႏၲီေမတၱာပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ "ေဒါသကင္းစင္ ေမတၱာယွဥ္ ၾကည္လင္လွသကို" လို႔ ဘုရားက မိန္႔ပါတယ္။
"အ၀တ္နဲ႔ပန္း ေရခ်မ္းလွဴပါ၊ တံျမက္ကိုလွည္း၊ သည္းလည္းခံပါ၊ သီလေစာင့္ျငား၊
မလားပါယ္ရြာ၊ ဘ၀တုိင္း ႐ႈတုိင္းလွေနမွာ" လို႔ဆိုပါတယ္။ ႐ုပ္လွခ်င္ရင္ အ၀တ္အထည္လွဴပါ။
အ၀တ္အထည္ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ လွလွပပေပါ့။
"၀ဏၰေဒါ ေဟာတိ၊ ၀ဏၰေဒါ-အ၀တ္အထည္ကို လွဴဒါန္းသူသည္ အဆင္းကို လွဴဒါန္းသည္မည္၏" လို႔ ဘုရားမိန္႔ပါတယ္။ ျမင္သူ႐ူးေလာက္ေအာင္လွတဲ့ ဥမၼာဒႏၲီဟာ အ၀တ္အထည္လွဴဒါန္းခဲ့လုိ႔ပါ။ ဥပၸလ၀ဏ္လွတာဟာ ပန္းလွဴခဲ့လို႔ ပါ။ ဒါေၾကာင့္ လွခ်င္တဲ့သူဟာ ပန္းလွဴရပါမယ္။
"၀ဏၰေဒါ ေဟာတိ၊ ၀ဏၰေဒါ-အ၀တ္အထည္ကို လွဴဒါန္းသူသည္ အဆင္းကို လွဴဒါန္းသည္မည္၏" လို႔ ဘုရားမိန္႔ပါတယ္။ ျမင္သူ႐ူးေလာက္ေအာင္လွတဲ့ ဥမၼာဒႏၲီဟာ အ၀တ္အထည္လွဴဒါန္းခဲ့လုိ႔ပါ။ ဥပၸလ၀ဏ္လွတာဟာ ပန္းလွဴခဲ့လို႔ ပါ။ ဒါေၾကာင့္ လွခ်င္တဲ့သူဟာ ပန္းလွဴရပါမယ္။
ေရဆိုတာ ေမတၱာရဲ႕ သေကၤတပါ။ ေရဆိုတာ ၾကည္လင္ေအးခ်မ္းပါတယ္။ ေရလွဴတဲ့သူဟာ ႐ုပ္လွပါတယ္။
လွခ်င္ရင္ ေရခ်မ္းလွဴပါ။ ေရဆိုတာ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ ေအးခ်မ္းေစတဲ့ သေဘာသတိၱရွိပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ သန္႔ရွင္းဖို႔၊ စင္ၾကယ္ဖို႔၊ ေအးခ်မ္းဖို႔ ေရလွဴရပါတယ္။ သူမ်ားစိတ္ၾကည္၊
ကိုယ္စိတ္ၾကည္ႏွင့္ တလီနတ္ခ်စ္၊ ေရာင္လွစ္ဆင္းလွ၊ ေသကာလမွာ ေရာက္ရနတ္ျပည္ ဤငါးေထြ၊
မွတ္ေလတံျမက္အက်ဳိးဆိုတဲ့ တံျမက္လွည္းလို႔၊ သန္႔ရွင္ေရးလုပ္လို႔ရရွိတဲ့ အက်ဳိးေတြထဲမွာ
႐ုပ္အဆင္းလွပျခင္းဆိုတဲ့ အက်ဳိးတရားပါပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လွခ်င္ရင္ ဘုရားေက်ာင္းကန္ လူအမ်ားသံုးစြဲရာေနရာေတြမွာ
တံျမက္လွည္းရပါတယ္။သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ရပါတယ္။
စိတ္ရဲ႕အလွဟာ ခႏၲီေမတၱာပါ။ ဒီခႏၲီေမတၱာေၾကာင့္ ႐ုပ္လည္းလွပါတယ္။ သည္းမခံႏုိင္စရာကိစၥကို အတတ္ႏိုင္ဆံုးေတာ့ သည္းခံရပါမယ္။ သတၱ၀ါအားလံုးအေပၚမွာ ေမတၱာထားရွိရပါမယ္။ ေမတၱာဆိုတာ မပ်က္ေကာင္းတဲ့တရားပါ။ ဘုရားရွင္ဟာ ရွင္ေဒ၀ဒတ္၊ အဂၤုလိမာလ၊ နာဠာဂီရိဆင္၊ သားေတာ္ရာဟုလာ အားလံုးအေပၚ ေမတၱာတန္းတူထားရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေမတၱာသည္သာ ေအာင္ႏုိင္ရာ။ ေအာင္ျခင္းရွစ္ပါးကို ေမတၱာနဲ႔သာ ေအာင္ႏုိင္ေတာ္မူပါတယ္ ။ ေလာကမွာ အလွပဆံုးအရာဟာ ေမတၱာပါ။ ျပႆနာအရပ္ရပ္ကို ေမတၱာနဲ႔ေျဖရွင္းျခင္းကသာ လွပတဲ့အေျဖထြက္တာပါ။
လွခ်င္သူဟာ ျပင္ရမယ္၊ ေခ်ာခ်င္သူက
ျပင္ရမယ္။ အ၀တ္အထည္လွဴၿပီးေတာ့ ကံေတြကိုျပဳျပင္ပါ။ လွခ်င္၊ ေခ်ာခ်င္ရင္ေတာ့ မိမိတို႔စိတ္ေတြ၊
မိမိတို႔ကံေတြကို မျဖစ္မေနျပင္ၾကရမွာပါ။ ျပင္ႏုိင္သေလာက္ လွမယ္၊ ေခ်ာမယ္။ မိမိရဲ႕အလွဟာ
မိမိဘယ္ေလာက္ျပင္ႏုိင္သလဲဆိုတဲ့ အေပၚမွာပဲတည္ပါတယ္။ မျပင္လို႔ေတာ့ မလွႏုိင္ပါဘူး။
ျပင္မွသာ လွမွာပါ . . .
|
တရားေတာ္မွာ "ဒါနက ႐ုပ္၀တၳဳပစၥည္း ျပည့္စံုေစတယ္၊ ခ်မ္းသာေစတယ္။ သီလက အသက္ရွည္ေစတယ္၊
က်န္းမာေစတယ္၊ ႐ုပ္ေခ်ာ၊ ႐ုပ္လွေစတယ္" လို႔ဆိုတယ္။ ဘာသာတရားရဲ႕အေျခခံဟာ ေမတၱာနဲ႔
က႐ုဏာပါ။ ဒါနရဲ႕အေျခခံဟာလည္း ေမတၱာနဲ႔ က႐ုဏာပဲ။ လွဴဒါန္းျခင္း၊ ေပးကမ္းျခင္း၊ ေကြၽးေမြးျခင္းဆိုတာဟာ
အလွဴခံယူတဲ့သူ ခ်မ္းသာေစခ်င္တဲ့ ေမတၱာေၾကာင့္ပါပဲ။ အလွဴခံယူတဲ့သူ မဆင္းရဲေစခ်င္တဲ့၊
ဆင္းရဲမွာကို မလိုလားတဲ့၊ ဆင္းရဲမွာကို စိုးရိမ္တဲ့ က႐ုဏာေၾကာင့္ပါပဲ။
သီလမွာလည္း ေမတၱာက႐ုဏာက အရင္းခံပါပဲ။ ခ်စ္တဲ့သူကို ဘယ္သတ္မွာလဲ၊ ခ်စ္တဲ့သူကို
ဘယ္ညႇဥ္းပန္းႏွိပ္စက္မွာလဲ။ ခ်စ္တဲ့သူကို ဒုကၡေရာက္ေအာင္ ဘယ္လုပ္မွာလဲ။ သီလကိုခ်ဳိးေဖာက္ေစတာဟာ
ေလာဘ ေဒါသေတြပါပဲ။ ဒါေတြဟာ စိတ္ကိုဆိုးေစတဲ့ တရားေတြပဲ။ ေမတၱာက႐ုဏာဆိုတာ ေလာဘ၊ ေဒါသရဲ႕
ဆန္႔က်င္ဘက္ပဲ။ ေလာဘႀကီးသူ၊ ေဒါသႀကီးသူရဲ႕ သႏၲာန္မွာ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာဆိုတာ မကိန္း၀ပ္ႏိုင္ဘူး။
ေမတၱာ၊ က႐ုဏာအား ႀကီးသူမွာလည္း ေလာဘ ေဒါသေတြ နည္းသြားတယ္။ သီလရဲ႕ အေျခခံဟာလည္း ေမတၱာ၊
က႐ုဏာဆိုေတာ့ သီလေစာင့္သူ၊ သီလလံုၿခံဳသူရဲ႕စိတ္ဟာ လွတယ္။ စိတ္လွေတာ့ ႐ုပ္လွတာပါပဲ။
လွခ်င္သူဟာ ျပင္ရမယ္၊ ေခ်ာခ်င္သူက ျပင္ရမယ္။ အ၀တ္အထည္လွဴၿပီးေတာ့ ကံေတြကိုျပဳျပင္ပါ။
လွခ်င္၊ ေခ်ာခ်င္ရင္ေတာ့ မိမိတို႔စိတ္ေတြ၊ မိမိတို႔ကံေတြကို မျဖစ္မေနျပင္ၾကရမွာပါ။
ျပင္ႏုိင္သေလာက္ လွမယ္၊ ေခ်ာမယ္။ မိမိရဲ႕အလွဟာ မိမိဘယ္ေလာက္ျပင္ႏုိင္သလဲဆိုတဲ့ အေပၚမွာပဲတည္ပါတယ္။
မျပင္လို႔ေတာ့ မလွႏုိင္ပါဘူး။ ျပင္မွသာ လွမွာပါ။
စိတ္ကိုလည္းျပင္၊ ႐ုပ္ကိုလည္းျပင္၊ ျပဳျပင္တုိင္းရ၊ ျပင္တုိင္းလွ၊ သုခနိဗၺာန္တိုင္လိမ့္မယ္"
လို႔ဆိုပါတယ္။ ဒုကၡခပ္သိမ္းခ်ဳပ္ ျပတ္ၿငိမ္းရာ နိဗၺာန္ေရႊျပည္၀င္ စံေတာ္မူသြားၾကတဲ့
ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္တုိ႔ဟာ သူတုိ႔စိတ္ဟာ သူတို႔စိတ္ကို အလွပဆံုးျဖစ္ေအာင္ ျပင္သြားၾကတဲ့
ပုဂိၢဳလ္ေတြပါပဲ။ သာမန္လူအမ်ားစုကေတာ့ ႐ုပ္အလွကိုပဲ အဓိကထားၾကပါတယ္။ ကားေကာင္းေကာင္း၊
ကားလွလွစီးထားေပမယ့္ ဒီကားေပၚက ကားပိုင္ရွင္ရဲ႕စိတ္က ကားလိုလွရဲ႕လား။ တုိက္ေကာင္းေကာင္း၊
တုိက္လွလွႀကီးနဲ႔ ေနေပမယ့္ ဒီတိုက္ေပၚက တိုက္ပိုင္ရွင္ရဲ႕စိတ္က တိုက္ေလာက္ လွပါရဲ႕လား၊
ဒါအေရးႀကီးတယ္။ တုိက္လွလွ၊ ကားလွလွက ပုဂၢလိကအလွပါ။ စိတ္အလွကသာ ပတ္၀န္းက်င္ေလာကအတြက္
အလွပါ။
သခၤါရတရားဆိုတာ ျပဳျပင္မႈကို အၿမဲေတာင္းဆိုေနပါတယ္။ ႐ုပ္ကိုလည္း ျပင္ရပါတယ္၊ စိတ္ကိုလည္း
ျပင္ရပါတယ္။ မိမိတို႔ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးကို ျပင္ေနရမွာက မိမိတို႔ရဲ႕ အဓိကတာ၀န္ပါ။ ကံ
စိတ္ ဥတု အာဟာရ အေထာက္အပံ့ေကာင္းမွ ရပ္တည္ရွင္သန္ႏုိင္တဲ့ ဘ၀ခႏၶာကို ကံနဲ႔လည္း ျပဳျပင္ေပးေနရပါတယ္၊
စိတ္နဲ႔လည္း ျပဳျပင္ေပးေနရပါတယ္၊ ဥတုနဲ႔လည္း ျပဳျပင္ေပးေနရပါတယ္၊ အာဟာရနဲ႔လည္း ျပဳျပင္ေပးေနရပါတယ္။
ေကာင္းတာေတြး၊ ေကာင္းတာေျပာ၊ ေကာင္းတာလုပ္ၿပီး ကံကိုျပဳျပင္ရပါတယ္။ ေလာဘေဒါသေတြႀကီးေနရင္
စိတ္ပင္ပန္းပါတယ္။ ေလာဘေဒါသေတြ နည္းေအာင္၊ ေသာက၊ ေဒါမနႆေတြ နည္းေအာင္ သမာဓိအလုပ္တစ္ခုခုနဲ႔
စိတ္ကို ျပဳျပင္ေပးရပါတယ္။ ဥတုသပၸာယျဖစ္ေအာင္လည္း ေနထုိင္ရပါတယ္။ အာဟာရမွ်ေအာင္လည္း
စားေသာက္ရပါတယ္။
စိတ္သာရွင္ေစာ ဘုရားေဟာလို႔ဆိုေလေတာ့ စိတ္လွဖို႔ကေတာ့ အဓိကပါ။ ေလာကထဲက အလွအပဟူသမွ်
စိတ္လွသူေတြ ဖန္တီးထားၾကတာပါ။ေလာကကို အလွဆင္တဲ့သူေတြဟာ စိတ္လွတဲ့သူေတြပါ။ ဒါေၾကာင့္
မိမိတို႔ စိတ္လွေအာင္ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာဆိုတဲ့ အလွျပင္ကိရိယာေတြနဲ႔ စိတ္အလွျပင္ၾကရပါမယ္။
ဒါနသီလစတဲ့ ဘာသာေရး က်င့္၀တ္ေတြနဲ႔ စိတ္အလွျပင္ၾကရပါမယ္။
လွခ်င္ရင္ေတာ့ ျပင္ရပါမယ္၊ ေခ်ာခ်င္ရင္ေတာ့ ျပင္ရပါမယ္။ အလွတရားဆိုတာ ျမင္ရသူတိုင္းစိတ္ကို ၾကည္လင္ခ်မ္းေျမ့ေစပါတယ္။
လွခ်င္ရင္ေတာ့ ျပင္ရပါမယ္၊ ေခ်ာခ်င္ရင္ေတာ့ ျပင္ရပါမယ္။ အလွတရားဆိုတာ ျမင္ရသူတိုင္းစိတ္ကို ၾကည္လင္ခ်မ္းေျမ့ေစပါတယ္။
မိမိတို႔ႏုိင္ငံ အဘက္ဘက္က ႐ုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။
ႏုိင္ငံမွာ ျပစရာက ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ဆိုတဲ့ အလွနဲ႔ ေတာေတာင္ေရေျမဆိုတဲ့
သဘာ၀အလွပဲရွိတာပါ။ သဘာ၀အလွေတြေတာင္ ေလာဘေဇာတုိက္သူ လူ႔မိစၦာေတြေၾကာင့္ ေတာ္ေတာ္ေလး
ပ်က္စီးကုန္ပါၿပီ။ ႏုိင္ငံသားတို႔ရဲ႕ဘ၀ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ဆိုးဆိုးရြားရြားကို မလွမပ ျဖစ္ေနရပါၿပီ။
ရာခိုင္ႏႈန္း ၇၀ ခန္႔ရွိတဲ့ ေက်းလက္လူေနမႈ ဘ၀ေတြကို လက္ေတြ႕ဆင္းၾကည့္ပါ။ ၿမိဳ႕ျပဆင္ေျခဖံုးရပ္ကြက္ေတြကို
အနည္းငယ္မွ် ေစာင္းငဲ့ၾကည့္ပါ။
ဘ၀ေတြ ဘယ္ေလာက္႐ုပ္ဆိုးက်ည္းတန္ ျဖစ္ေနသလဲဆုိတာ ျမင္ရပါလိမ့္မယ္။ တကယ္ကို မျမင္ရက္
မၾကည့္ရက္စရာေတြပါ။ သူတို႔ဘ၀ေလးေတြ အတန္အသင့္ လွပလာေအာင္၊ ၾကည့္ေပ်ာ္႐ႈေပ်ာ္ေလးျဖစ္လာေအာင္
ဘယ္သူေတြ အလွျပင္ေပးၾကမလဲ။ ဘယ္သူေတြ အလွဆင္ေပးၾကမလဲ။ အဓိကတာ၀န္ကေတာ့ ႏုိင္ငံ့တာ၀န္ကို
ယူထားတဲ့ ႏုိင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ေတြပါ။ ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ စိတ္အလွကသာ သူတို႔ဘ၀ေတြကို
အလွဆင္ေပးႏုိင္ပါလိမ့္မယ္၊ အလွျပင္ေပးႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။
ေလာကမွာ အျမင္လည္းေကာင္းဖို႔ လိုပါတယ္၊ အေကာင္းလည္းျမင္ဖို႔ လုိပါတယ္။ အျမင္ေကာင္းဖို႔အတြက္ဆိုရင္
လိုအပ္တာက အလွတရားပါ။ အေကာင္းျမင္ဖို႔အတြက္ကလည္း လုိအပ္တာက အလွတရားပါပဲ။
လူေတာ္လူေကာင္းဆိုတာ ေလာကကို အလွဆင္သူေတြပါ။ ေလာကက ေတာင္းဆိုေနတာကလည္း ေလာကကို အလွဆင္မယ့္ လူေတာ္လူေကာင္းေတြပါ။ အလွဆိုတာလည္း သဘာ၀အလွရွိေနေပမယ့္ အရာခပ္သိမ္း အမ်ားစုကေတာ့ ျပင္မွလွမွာပါ။ ေလာကကို အလွျပင္ႏုိင္ၾကပါေစ။ ေလာကကို အလွဆင္ႏုိင္ၾကပါေစ။ ေလာကအလွကို ေဖာ္က်ဴးႏိုင္ေသာ ႏွလံုးလွပိုင္ရွင္မ်ား ျဖစ္ၾကပါေစ။
Written by အရွင္သံ၀ရာလကၤာရ (ဓမၼပိယဆရာေတာ္)