ေမတၱာသည္သာ ခြန္အား
ဗယ္တီမိုးမွ ေက်ာင္းသားမ်ား
တစ္ခါက ေကာလိပ္မွ ပါေမာကၡတစ္ဦးသည္ အေမရိကန္နိုင္ငံ၊ ဗယ္တီမိုး ပံ်က်ရပ္ကြက္က လူငယ္(၂၀၀) ၏ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္မ်ားကုိ အမွတ္တမဲ့ စုေဆာင္းထားခဲ့ပါသည္။ ေနာင္အနွစ္ (၂၀)ျကာတဲ့ အခါ ဒီကေလးေတြဘယ္အေျခအေနရွိလဲ ဆိုတာ ထို ပါေမာကၡျကီးက စံုစမ္းရာမွာ ေက်ာင္းသား(၂၀)က ကြယ္လြန္သြားျကျပီး က်န္တဲ့ လူငယ္ (၁၈၀)ထဲက (၁၇၆)ေယာက္သည္ အေမရိကန္နိုင္ငံတြင္ သာမန္ထက္ ပိုထင္ရွားေသာ…ဥပေဒ ပညာရွင္မ်ား၊ဆရာ၀န္မ်ား၊ စီးပြားေ၇းသမားမ်ား၊ သတင္းစာဆရာမ်ား၊ စစ္ေရးစစ္ရာ တာ၀န္ယူရသူမ်ား၊ နိုင္ငံအျကီးအကဲမ်ား ျဖစ္ေနတာကို ေတြ့ရေလ၏။
ထိုေျကာင့္ ယင္းပါေမာကၡျကီးသည္ အံ့ျသလြန္းတာနွင့္ ဆက္စံုစမ္းမွုျပဳခဲ့ရာ တိတိက်က် အေျဖတစ္စံုတစ္ရာ မရဘဲ ရွိေနခဲ့သည္။ ထိုအခါ ထိုေက်ာင္းက ဆရာမျကီးတစ္ေယာက္ ရွိေသးတာနွင့္ ဆက္၍ စံုစမ္းရာ (၁၇၆)ေယာက္လံုးြသည္ ဆရာမျကီး၏ တပည့္ေတြျဖစ္ေနတာကို ေတြ့ရသည္။ ထိုအခါပါေမာကၡျကီးက အားလံုးထူးခြ်န္ေအာင္ ဘယ္လိုသင္ခဲ့ ပါသလဲ၊ ခင္ဗ်ား သင္နည္းစနစ္ကို သိပါရေစ ဟုဆိုေတာ့ ဆရာမျကီးက “အို…ကြ်န္မ သင္ခဲ့တာ သင္နည္းစနစ္ေတြနဲ့
အထူးသင္ခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။
ကြ်န္မကလည္း ဆရာျဖစ္သင္တန္းေအာင္လို့
ဆရာျဖစ္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ ဆရာရွားပါးေနခ်ိန္မွာ ဆြဲခန္ ့ထားတဲ့ ဆြဲခန္႔္ ဆရာမပါ” ဟု ေျပာျကားရာ
ပါေမာကၡျကီးက “ဆရာမျကီး တစ္စံု တစ္ခုေတာ့ ရွိမွာပါ။ ဆရာမျကီး ျပန္စဥ္းစားပါဦး၊ ဒီကိိစၥက
အေ၇းျကီးလြန္းလို့ပါ” ဟု ဆိုေတာ့ ဆရာမျကီးက “ဟုတ္ကဲ့၊ တခုေတာ့ရွိတယ္၊ ကြ်န္မက ကေလးေတြကို
ခ်စ္တယ္၊ ကြ်န္မက သူတို့ကို ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ့ စာသင္ေပးတာ။ ဒါေျကာင့္ ကေလးေတြက ကြ်န္မကို
ဆရာမျကီးလို့ေတာင္ မေခၚဘူး၊ အေမလို့ဘဲ ေခၚျကတယ္” ဟုျပန္ေျပာေျကာင္း သိခဲ့ရပါ၏။
ဒါက ဘာကိုေျပာသလဲဆိုေတာ့ ဆရာဆိုတာ သင္ျကားရံုသက္သက္မဟုတ္ဘဲ ေမတၱာနဲ့ ေစတနာနဲ့ သင္ျကားရင္ ဆရာျဖစ္သင္တန္းေတာင္ မလိုဘဲ လိုရာကို ဖန္တီးနိုင္တယ္ ဟူသည့္ အဓိပၸါယ္ ျဖစ္ပါ၏။
---------------------------------------------------------------------------------------------------
ခြန္အားလိုေနေသာ အယ္ဒီ
တစ္ခါက အယ္ဒီ ဆိုေသာ ကေလးတစ္ေယာက္ရွိသည္။ သူ့အေမက သူ့သားစာေတြမလိုက္နိုင္လို့၊ ေက်ာင္းစာညံ့လို့ အျမဲစိတ္ညစ္ရတယ္။ သားျဖစ္သူစာလိုက္နိုင္ေအာင္ ဆိုျပီး အယ္ဒီကို ကိုယ္တိုင္
စာသင္ျကားေပးသည္။ သို့ေသာ္လည္း အယ္ဒီက စာမတတ္။ ထိုေျကာင့္ အေမက သူ့ခင္ပြန္းကို “ကေလးစာညံ့တာဟာ ရွင့္ဘက္က အမ်ိဳးေတြဆီက စာညံ့တာေတြ ပါလာလို့ ရွိမွုာ။ ရွင္ကိုယ္တိုင္ ကလည္း ကေလးကို စာသင္” ဆိုျပီး သင္ခိုင္းတယ္။ အေဖျဖစ္သူက အယ္ဒီကို စာသင္ေပးရွာသည္။
သို့ေသာ္ အယ္ဒီက တိုးတက္မွုမရွိ။ ဒံုရင္းဒံုရင္းပဲ ျဖစ္သည္။ ထို့ေျကာင့္ အေဖက “ငါသင္လို့ေတာ့ အယ္ဒီ စာတတ္မွာ မဟုတ္ပါဘူးကြာ” ဟု ဆို၏။ သို့ေသာ္လည္း စိတ္မေလွ်ာ့ဘဲ စေန၊တနဂၤေနြမ်ားတြင္ သားအတြက္ ဆရာမတစ္ေယာက္ငွားျပီး စာသင္ျကား၏၊ မရပါ။ သည္ေတာ့ အယ္ဒီအေမက “ ကြ်န္မသိျပီ၊ တစ္ေန့က ဖတ္ရတဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ထဲမွာ ပင္လယ္ငါးဟာ ဥာဏ္ရည္ ဥာဏ္ေသြးကို ထက္ျမက္္ေစတယ္ လိို့ ေရးထားတယ္ ”ဟုဆိုကာ အယ္ဒီအား ပင္လယ္ငါးေကြ်းမယ္ဆိုျပီးလည္း ေကြ်းပါရဲ့။ ဒါေပမယ့္ ဥာဏ္ရည္ ဥာဏ္ေသြးက တက္မလာဘဲရွိတယ္။ တခ်ိဳ့စာအုပ္ေတြက ကေလးဥာဏ္ရည္ ဥာဏ္ေသြးတက္ေစလိုလွ်င္ ကေလးကို စိတ္ညစ္ေအာင္မလုပ္ရဘူး လို့ဆိုတာနွင့္ အေမလည္း မဆိုရက္၊ မေျပာရက္နဲ့ အရိပ္တျကည့္ျကည့္ထား၏။
အယ္ဒီကစားဖို့ ဆိုျပီး
သီးသန့္အခန္းေလးပင္ လုပ္ေပးသည္။ သို့ေသာ္ အယ္ဒီသည္ အ႒မတန္းေရာက္ေသာအခါ အယ္ဒီ၏ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြးသည္
သိသိသာသာ တိုးတက္လာခဲ့၏။ အယ္ဒီအေမႏွင့္ အေဖကလည္း ၀မ္းသာသည္။ သူတို့သားေလး ဥာဏ္ရည္တက္လာေျကာင္းအရပ္ထဲမွာ
ေျပာျကားျက၏။ အယ္ဒီက အ႒မတန္းတြင္ စာလည္းပိုက်က္လာသည္။ ေက်ာင္းစာအုပ္နဲ့လည္း ပိုျပီးေပ်ာ္ပိုက္လာသည္။
ဥာဏ္ရည္လည္း ပိုတိုးတက္လာသသည္ကို ေတြ့ရ၏။
ဒီေတာ့ အေမက… “အယ္ဒီ၊
မင္းစာလည္း ပိုက်က္မွတ္လာတယ္။ ဥာဏ္ရည္လညး္တက္လာတယ္၊ ဘာျဖစ္လို့လဲ” ေမးေတာ့ အယ္ဒီက
“ အေမ၊ အခုသားတို့ ေျခာက္တန္းကို ေျပာင္းလာတဲ့ ဆရာအသစ္က သားကိုခ်စ္တယ္။ ဆရာက ေက်ာင္းဆင္းရင္
သားပခံုးကို ပုတ္ျပီး အယ္ဒီ မင္းစာက်က္ေနာ္” လို့အျမဲေျပာတယ.္။ ဆရာေလးက သားပခံုးကို
အဲသလုိပုတ္ျပီးေျပာတိုင္း သားစိတ္ထဲမွာ စာက်က္ခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြ တိုးတက္လာတယ္.။ ေနာက္ျပီးေတာ့
သားဆရာက သားလို လည္းခ်စ္တယ္” ဟုဆိုပါသည္။
“မင္းကို ေျခာက္တန္းဆရာက ခ်စ္တယ္ ဆိုတာ သားက ဘယ္လိုလုပ္သိတာလဲ” ဟု အယ္ဒီအေမက ေသြးတိုးစမ္းျပီး ေမးျကည့္သည္။ ထိုအခါ အယ္ဒီက …. “အို..အေမကလည္း ဆရာက သူ့အနီးျကည့္ မ်က္မွန္ကို မျပီး ကြ်န္ေတာ့ကို လွမ္းလွမ္းျကည့္တတ္တယ္ အေမရဲ့”ဟု ဆိုပါ၏။
ဆရာဆိုသည္မွာ စုန္းကေ၀မ်ားလို တပည့္မ်ားအေပၚ ျပဳစားနိုင္ေလာက္ေအာင္ ျသဇာျကီးမားသည္။ ဆရာက သူ၏ အနီးျကည့္မ်က္မွန္ကိုမျပီး လွမ္းျကည့္လိုက္ေသာအျကည့္ကပင္လွ်င္ အယ္ဒီ၏ ဥာဏ္ရည္ ဥာဏ္ေသြးကို ပို၍ ထက္ျမက္လာေစခဲ့၏။ ဆရာတို့၏ တပည့္အေပၚထားရွိေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာသည္ တပည့္၏ ဘ၀ကို ေျပာင္းလဲေစနိုင္သည္။ အယ္ဒီဘ၀ကို ေျပာင္းလဲေစနိုင္သည့္ ဆရာသည္ တပည့္၏ ဘ၀ကို ညိွဳ ့ယူေျပာင္းလဲလို့ရပါက သင္ျကားမွူသက္သက္ျဖင့္ကားမရ၊ ဆရာ၏ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနွင့္ ေစတနာပါ လိုအပ္သည္။
(ခ်စ္စံ၀င္း၏ “ျမန္မာေက်ာင္းဆရာ” စာအုပ္မွ ေကာက္နုတ္ေဖၚျပပါသည္)