Monday, October 22, 2012

လူခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာ (၃)


လူခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာ
ေငြဆုိတာ မ်က္ႏွာပြင့္ေဆး

ခ်မ္းသာလုိသူသည္ ေငြဆုိတာ မ်က္ႏွာပြင့္ေဆး တစ္လက္ပါလား ဟု သေဘာေပါက္သင့္သည္။ ေငြသည္ စြမ္းအား ႀကီးမား၏၊ တန္ခုိးရွိ၏၊ လူဖ်င္း၊ လူအ၊ လူႏုံ၊ လူဗာလ၊ လူရာမ၀င္သူတုိ႔သည္ ေငြေၾကာင့္ လူရာမ၀င္ ႏိုင္၏။ ႐ုပ္ဆုိးသူတုိ႔သည္ ေငြေၾကာင့္ ႐ုပ္ေခ်ာသူတုိ႔အၾကားမွာ ေနရာရ၏။ လူကုိ အမြမ္းတင္ႏိုင္သူမွာ ေငြပင္ျဖစ္သည္။


ေငြရွိမွ လူရာ၀င္သည္။ ေငြမ်ား တရားႏိုင္ဟုဆုိသည္။ ေငြသည္ ပညာရွိတို႔၏ ႏွလံုးေသာ္မွ ကိုင္လႈပ္ႏုိင္၏။ ျပတ္ျပတ္သားသား ရွိသူသည္ ေငြေၾကာင့္ မျပတ္မသား ျဖစ္တတ္သည္။ ႀကမ္းတမ္းသူသည္ ေငြေၾကာင့္ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းသြားရသည္။ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းသူသည္လည္း ေငြေၾကာင့္ ၾကမ္းတမ္းသြားႏုိင္သည္။ ေငြသည္ ေလာကႀကီး ကုိ တလြဲတေခ်ာ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏုိင္စြမ္းသည္။ ေငြသည္ အရာရာကုိ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္သည္ဟု အဂၤလိပ္ စကားပံုက ဆုိသည္။


ေငြမရွိေသာ ဆင္းရဲသားကေလး လူၾကားသူၾကားေလလည္တာ မေသခင္က ပုပ္ေနတဲ့ကေလး ဟု ကဲ့ရဲ႕ၾကသည္။ ပုိက္ဆံရွိသူ သားသမီး လူၾကားသူၾကား ေလလည္ေတာ့ ဒီကေလးက က်န္းမာေရး းအလြန္ေကာင္း တာပဲ ဟု ခ်ီးက်ဴးၾကသည္။ ေငြ၏ လွည့္စားမႈသည္ ဆန္းၾကယ္လွပါဘိ။


သီလသမာဓိရွိေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးတစ္ပါးသည္ သူေက်ာင္းထဲ ကေလးမ်ားဆူလွ်င္ ေဆာ့လွ်င္ အေတာ္မႏွစ္ၿမိဳ႕။ အဆူမခံ၊ အေဆာ့မခံ။ မ်က္ႏွာရွိေသာ မိဘတုိ႔၏ သားသမီးမ်ားဆူလွ်င္ ေဆာ့လွ်င္ ခပ္ၿပံဳးၿပံဳးႏွင့္ ၾကည့္ေနေတာ့သည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ကုိယ္တုိင္ပင္ ေဆာ့စရာ၊ ကစားစရာ ရွာေပးသည့္အျပင္ စားစရာေတာင္ ေခၚေကၽြးလုိက္ေသး၏။ အေတာ္စြမ္းႏုိင္ေသာ ေငြျဖစ္သည္။


ရန္ကုန္က နာမည္ႀကီး ဆရာေတာ္တစ္ပါးကုိ ေတြ႕ဖူးသည္။ ရဟန္းငယ္တစ္ပါးႏွင့္ သူ႕ရဟန္းဒကာ ပုိက္ဆံရွိ ဒကာႀကီး၏ ညီျဖစ္သူတုိ႔ အဆုိပါ ဆရာေတာ္ႀကီးထံ ေရာက္သြား၏။ အလွဴကိစၥတစ္ခု ပင့္ေလွ်ာက္ရန္ ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္ ေတြ႕ေတြ႕ခ်င္း ေလွကားအနီးတြင္ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဒကာႀကီးကုိပဲ အေရးတယူ ႏႈတ္ဆက္ ေျပာဆုိေန၏။ ရဟန္းငယ္ဘက္ကုိ ဘာတစ္ခြန္းမွ် လွည့္၍မေမး။ သူစိတ္ေက်နပ္သည္အထိ စကား ေျပာသြား၏။ ရဟန္းငယ္ဘက္ မလွည့္ေတာ့။ ႏႈတ္လည္းမဆက္၊ ဘာတစ္ခုမွလည္း မေမးျမန္း။ ထုိအခါ အေၾကာင္းကိစၥကုိ ေလွ်ာက္ထားရ၏။


တစ္ခါကလည္း ထုိရဟန္းငယ္သည္ပင္ အျခားဒကာမႀကီးတစ္ဦးႏွင့္ အဆုိပါ ဆရာေတာ္ႀကီးထံ ေရာက္သြားသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဒကာမႀကီးကုိပဲ ဂ႐ုတစိုက္ ေျပာဆုိဆက္ဆံ၏။ ရဟန္းငယ္ကုိေတာ့ သာမန္မွ်ပင္ျဖစ္သည္။ စိတ္၀င္စားမႈမျပဳ။ ထုိဆရာေတာ္ႀကီးသည္ သာမေညာင္ညမဟုတ္။ သူ႔နီးစပ္ရာတို႔က ရဟႏၱာဟု သမုတ္ေနေသာ အဓိကရ ဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးျဖစ္သည္။ 

ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ သီလႏွင့္လည္း ျပည့္စံုပါသည္။ သမာဓိလည္း ရွိသင့္သေလာက္ ရွိမည္ ထင္ပါသည္။ ၾကည္ညိဳဖြယ္လည္း ေဆာင္ပါ၏။ ယခု အေၾကာင္းအရာသည္ ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ ကဲ့ရဲ႕လုိသည္မဟုတ္၊ ႐ႈံ႕ခ်လုိသည္ မဟုတ္။ မည္သည့္ေနရာသြားသြား၊ မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္ထံ ခ်ဥ္းကပ္ခ်ဥ္းကပ္ ေငြသည္ မ်က္ႏွာပြင့္ေဆး ျဖစ္သည္ကုိ သေဘာေပါက္ရန္ သာဓကမ်ား ထုတ္ျပေနရျခင္းျဖစ္သည္။

ေစာင့္ေရွာက္ထိန္းသိမ္းရန္လိုသည္

ဘုရားရွင္က မိမိရွာေဖြၿပီး၊ ရရွိၿပီး၊ ပုိင္ဆုိင္ၿပီး ဥစၥာမ်ားကုိ ေစာင့္ေစာင့္ေရွာက္ေရာက္၊ ထိန္းထိန္း သိမ္သိမ္း ရိွရမည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။ စီးသည့္ေရ၊ ဆည္သည့္ကန္သင္း ဟူသည့္အတုိင္း အထက္က စီးသည့္ေရကုိ ေအာက္က ကန္သင္းဆည္ေပးႏိုင္ပါမွ စီးသည့္ေရမ်ား ကန္သင္းေဘာင္အတြင္းတြင္ တစ္လံုးတစ္ခဲတည္း တည္ရွိမည္ျဖစ္သည္။ အင္ႏွင့္အားႏွင့္ အလံုးအရင္းႏွင့္ ရရွိႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ ထုိကန္သင္းေဘာင္အတြင္း တည္ရွိေသာ ေရမ်ားကုိ ျပြန္မ်ား၊ ေျမာင္းမ်ားသြယ္၍ လုိအပ္ရာ စိုက္ခင္းမ်ားသုိ႔ သြယ္ယူစိုက္ပ်ိဳးႏိုင္သည္။ ထုိ႔အတူ မိမိရွာေဖြ စုေဆာင္း သိမ္းဆည္း ထုပ္ပုိးၿပီး ေငြေၾကး ဥစၥာမ်ားမွ စီးပြားေရး ကိစၥ၊ လူမႈေရးကိစၥ၊ ဘာသာေရးကိစၥ၊ ရပ္ရြာကိစၥမ်ားအတြက္ ထုတ္ယူသံုးစဲြရသည္။

စီးပြားပ်က္ေၾကာင္း(၆)ပါး

စီးပြားပ်က္ေၾကာင္းမ်ားကုိ သိထားရမည္။ သိရွိၿပီး ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္ရမည္။ စီးပြားပ်က္ေၾကာင္း တရားမ်ားကုိ သိဂၤါေလာ၀ါဒသုတ္ တြင္ ၆ မ်ိဳး ေဟာထားသည္။ ေသရည္ ေသရက္ေသာက္စားျခင္း၊ မူးယစ္ေဆးဝါးသံုးစဲြျခင္း၊ ေပ်ာ္ပဲြ ရႊင္ပဲြ ဝါသနာႀကီးလြန္းျခင္း၊ ေလာင္းကစားမႈျပဳျခင္း၊ ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ အခ်ိန္မဲ့ အခါမဲ့ သြားလာျခင္း၊ မေကာင္းေသာ မိတ္ေဆြဆုိးမ်ားႏွင့္ ေပါင္းသင္းျခင္း၊ ထၾကြလံု႔လ မရွိျခင္း၊ ပ်င္းရိျခင္း တုိ႔ျဖစ္သည္။

အထက္ပါ အခ်က္ ၆ မ်ိဳးတြင္ သာမန္ႏွင့္ လြန္လြန္ကဲကဲဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။ သာမန္သည္ အမ်ားစုရွိသည့္အခါ ရွိၾကမည္ျဖစ္သည္။ လြန္လြန္ကဲကဲ မျဖစ္ရန္ အေရးႀကီးသည္။ လြန္ကဲလွ်င္ေတာ့ စီးပြားပ်က္ၿပီး မဲြရန္၊ ဆင္းရဲရန္ ေသခ်ာသည္။ လံုးဝကင္းေအာင္ ေရွာင္ႏုိင္လွ်င္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္မည္။ ေရွာင္ႏုိင္လွ်င္ ေရွာင္ႏုိင္သေလာက္၊ ကင္းလွ်င္ ကင္းသေလာက္ ႀကီးပြားခ်မ္းသာမည္ျဖစ္သည္။

ပရာဘဝသုတ္လာ ပ်က္စီးေၾကာင္း (၂၄)ပါး

ဘုရားရွင္သည္ ပရာဘဝသုတ္ေတာ္၌လည္း ပ်က္စီးေၾကာင္း တရားတုိ႔ကုိ ေဟာထားေတာ္မူသည္။ အခ်က္ အလက္ ၂၄ မ်ိဳးရွိသည္။ ဂါထာအားျဖင့္ ၁၂ ပုဒ္ရွိသည္။ ပ်က္စီး ဟူရာတြင္ စီးပြားပ်က္႐ံုမက ဘဝပါပ်က္စီး ေစႏုိင္ေသာ အေၾကာင္းတရား မ်ားျဖစ္သည္။ အသိဥာဏ္မရွိသူသည္ ပ်က္စီးတတ္သည္။ လူမွာ အေရးအႀကီး ဆံုးသည္ အသိဥာဏ္၊ သုိ႔မဟုတ္ အသိစိတ္ဓာတ္ ၊ အသိတရား ပင္ျဖစ္သည္။ 

စီးပြားေရးလည္း သိတတ္ရမည္။ လူမႈေရးလည္း သိတတ္ရမည္။ အသိတရားဟူသည္ လြန္စြာက်ယ္ျပန္႔သည္။ မိဘအေပၚ သိတတ္ရသည္။ ဆရာသမားအေပၚ သိတတ္ရသည္။ ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွမ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းအေပၚ သိတတ္ ရသည္။ သူ႔ဖုိ႔၊ ကုိယ့္ဖုိ႔ မွ်၍ သိတတ္ရသည္။ ေရွ႕ေရး ေနာက္ေရး ေထာက္ဆ သိတတ္ရသည္။ လူမွာ အသိတရား ရွိမွသာ ႀကီးပြား တုိးတက္ႏုိင္မည္။ အသိတရား မရွိလွ်င္ ပ်က္စီးဖုိ႔သာ ရွိသည္။

သူယုတ္မာကုိ ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီး သံေယာဇဥ္ႀကီးလွ်င္ ပ်က္စီးတတ္သည္။

သူေတာ္ေကာင္းကုိ မခ်စ္ခင္ မုန္းတီးလွ်င္ ပ်က္စီးတတ္သည္။

မသူေတာ္တရားကုိ ႏွစ္သက္လ်က္ မသူေတာ္၏ အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆုိ၊ အေနအထုိင္ကုိ သေဘာက် အတုယူ က်င့္သံုးလွ်င္ ပ်က္စီးတတ္သည္။

အအိပ္ စံုမက္ျခင္း၊ အလြန္အကၽြံအိပ္ျခင္း၊ အအိပ္ႀကီးျခင္း၊ ပဲြလမ္းသဘင္ လုိက္စားျခင္း၊ အေပ်ာ္အပါး မက္ျခင္း၊
ထၾကြလံု႔လမရွိျခင္း၊ ပ်င္းရိ ထုိင္းမႈိင္းျခင္း၊ အပ်င္းထူျခင္း၊ အပ်င္းႀကီးျခင္း၊ အမ်က္ေဒါသႀကီးျခင္း၊ အာဃာတ ႀကီးျခင္းတုိ႔သည္ ပ်က္စီးရန္ အေၾကာင္းတရားမ်ားျဖစ္သည္။

ဖအုိ မိအုိတုိ႔ကုိ မျပဳစု မေစာင့္ေရွာက္လွ်င္ ပ်က္စီးတတ္သည္။

အလွဴခံပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ သူေတာင္းစားမ်ားကုိ ပစၥည္းေလးပါးျဖင့္ ဖိတ္ၾကားဝန္ခံထားၿပီး လက္ေတြ႕မလွဴဘဲ မဟုတ္မမွန္ ေျပာၾကား၍ လိမ္လည္လွည့္ပတ္လွ်င္ ပ်က္စီးတတ္သည္။

စည္းစိမ္ဥစၥာ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝ ျပည့္စံုေပါမ်ားသူ ျဖစ္ပါလ်က္ အလွဴကိစၥသတိမရ၊ မလွဴဒါန္း မေဝငွဘဲ မိမိတုိ႔သာ စားေသာက္ေပ်ာ္ပါး ခံစားေနလွ်င္ ပ်က္စီးတတ္သည္။

စီးပြားလာလွ်င္ အလွဴအတန္း မျပတ္ျပဳထားရသည္။ မျပဳလွ်င္ စီးပြားပ်က္တတ္သည္။

အမ်ိဳးမာန္ခက္ထန္ျခင္း၊ အႏြယ္မာန္ခက္ထန္ျခင္း၊ ဥစၥာမာန္ခက္ထန္ျခင္း၊ ပညာမာန္၊ ရာထူးမာန္ စသည္ခက္ထန္ျခင္း၊ မိမိေဆြမ်ိဳးကုိ မထီမဲ့ျပဳျခင္း ဤသေဘာတရားတုိ႔သည္ ပ်က္စီးေၾကာင္းမ်ားျဖစ္သည္။

မ, လုိက္စားျခင္း၊ အရားသမားဘဲြ႕ထူးခံျခင္း၊ ေလာင္းကစားဝါသနာႀကီးျခင္းတုိ႔သည္ ပ်က္စီးေၾကာင္း တရားမ်ား ျဖစ္သည္။

ကာမဂုဏ္ အေပ်ာ္အပါးလုိက္စားျခင္း၊ မိမိအိမ္သူအေပၚ သစၥာမေစာင့္ျခင္းတုိ႔သည္ ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္း တရားမ်ားျဖစ္သည္။

အသက္အရြယ္လြန္သူျဖစ္လ်က္ ငယ္ရြယ္သူ အမ်ိဳးသမီးႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳလွ်င္ ပ်က္စီးတတ္သည္။

ဥစၥာ စည္းစိမ္ ဂုဏ္သိမ္မရွိပါဘဲ အလုိရမၼက္ႀကီးျခင္း၊ ဥစၥာစည္းစိမ္ ဂုဏ္သိမ္မရွိပါဘဲ မင္းအျဖစ္ ေတာင္းတျခင္း တုိ႔သည္ ပ်က္စီးေၾကာင္းမ်ားျဖစ္သည္။

လူခ်မ္းသာျဖစ္လိုလွ်င္ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးသည္ ဘုရားေဟာေသာ အထက္ပါ ပ်က္စီးေၾကာင္းတရားမ်ားကုိ ေရွာင္ရွားႏုိင္၍ လူ႔စည္းစိမ္၊ လူ႔ခ်မ္းသာကုိ ႀကိဳးစား၍ တည္ေဆာက္ႏိုင္ရာသည္။

ေနာက္ေဖးေခ်ာင္ လံုဖုိ႔လုိသည္

စားဝတ္ေနရးဟူရာတြင္ စားေရးကိစၥသည္ အေရးႀကီးဆံုးျဖစ္၍ ေရွ႕ဆံုးကထားကာ ဆုိျခင္းျဖစ္သည္။ သက္ရွိ သတၱဝါတုိင္း အစားႏွင့္ မကင္းၾက။ လူတြင္လည္း အစားက နံပါတ္တစ္ ျဖစ္ေနသည္။ ဝင္ေငြေကာင္းသူမ်ားအဖုိ႔ အစားက မသိသာေသာ္လည္း သာမန္ဝင္ေငြရွိသူတို႔အတြက္ အစားက (စားစရိတ္)က သိသာလြန္းသည္။ ဥစၥာၿဖိဳ စားဖုိက ဟုဆုိသည္။ ရွာေဖြရရွိထားေသာ ဥစၥာကုိ ၿဖိဳဖ်က္ေနသည္မွာ စားဖုိေဆာင္က ျဖစ္သည္။

အဝတ္က တစ္ထည္ခ်ဳပ္ထားလွ်င္ လခ်ီ၊ ႏွစ္ခ်ီၿပီး ဝတ္ရ၏။ အေဆာက္အအံုက တစ္ခါေဆာက္လွ်င္ တစ္သက္ လံုး ေနထုိင္လုိ႔ရသည္။ အစားက ထုိသုိ႔မဟုတ္ေခ်။ ေန႔တုိင္းခ်က္ ေန႔တုိင္းစားေနရသည္။ ဝင္ေငြကသာ ေန႔စဥ္ မရွိေနမည္။ ထြက္ေငြက အစားအတြက္ ေန႔စဥ္ ထြက္ေနရသည္။ စားေရးကိစၥသည္ ဝင္ေငြထဲမွေန တတိတိႏွင့္ ထြက္ေအာင္ ျပဳေနေလသည္။

သုိ႔ျဖစ္၍ အစားႏွင့္ပတ္သက္၍ စည္းကမ္းရွိရမည္။ ကုန္သင့္သာလွ်င္ ကုန္ဖုိ႔အတြက္၊ မကုန္သင့္တာေတြ မကုန္ဖုိ႔ အတြက္ ထိန္းထိန္း သိမ္းသိမ္းရွိရမည္။ မိသားစုတစ္စု အဖဲြ႕အစည္းတစ္ခုမွာ စားဖုိေဆာင္လံုေအာင္ ထိန္းႏုိင္ဖုိ႔ အေရးႀကီးသည္။ ေကၽြးစရာရွိလွ်င္ ေကၽြးရမည္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ သူႏွင့္တန္ရာ တန္ရာသာ ျဖစ္ရ မည္။ မတန္ မရာကုိ မလုပ္ရ။ ေၾကာင္ကုိ ေၾကာင္စာသာေကၽြးရမည္။ လူစာေကၽြး၍မျဖစ္ေပ။ လူမွာတြင္လည္း သူအဆင့္ႏွင့္သူ ရွိသည္။ သူ႔အဆင့္ႏွင့္ ေလ်ာ္ညီရာကုိသာ ေကၽြးရသည္။ လူတန္းစားခဲြသည္မဟုတ္၊ သူ႔ အလိုလုိ လူတန္းစား ကဲြၿပီးသားျဖစ္သည္။

လံုၿခံဳပါေစ၊ သန္႔ရွင္းပါေစ

မိမိကုိယ္ပုိင္ ပစၥည္းမ်ားတြင္ လံုၿခံဳမႈလုိအပ္ေသာပစၥည္းမ်ားကုိ လံုၿခံဳေအာင္ သိမ္းဆည္း၍ ေစာင့္ေရွာက္ရ မည္။ ျပဳျပင္မႈလိုအပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ားကုိ ျပဳျပင္မႈျပဳ၍ ေစာင့္ေရွာက္ရသည္။ ပစၥည္းဥစၥာဟူသည္ ရွာေဖြဖုိ႔သာ ခက္ခဲသည္မဟုတ္။ ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔၊ ထိန္းသိမ္းဖုိ႔၊ ကာကြယ္ဖုိ႔၊ ျပဳျပင္ဖုိ႔သည္လည္း ခက္ခဲသည္။ လူခ်မ္းသာ ျဖစ္လုိသူသည္ ေရွ႕က အပတ္တကုတ္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ရွာေဖြႏိုင္သကဲ့သုိ႔ ေနာက္ပုိင္း လံုၿခံဳေအာင္ ထိန္းသိမ္း ႏိုင္ရန္လည္း အထူးလုိအပ္ပါသည္။ 

 ေရွ႕က ရွာႏိုင္ ေဖြႏိုင္ပါေသာ္လည္း ေနာက္ပုိင္းလံုၿခံဳေအာင္ မထိန္းသိမ္း မေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ပါလွ်င္ ႀကီးပြားတုိးတက္မႈ ျဖစ္မလာႏိုင္ေပ။ စီးပြားဟူသည္ စီးမွပြားသည္ဟု အခ်ိဳ႕က ဆုိၾကသည္။ အရာရာ စီးစီးပုိးပုိးလုပ္မွ ကပ္ေစးႏွဲမွ ပြားမ်ားေပါမ်ားလာ သည္ဟူေသာ အဓိပၸာယ္ ျဖစ္သည္။

စီးပြားဟူသည္ စည္းရွိမွ ပြားသည္

စီးပြားဟူသည္ စီးလုိ႔ ပြားသည္ မဟုတ္ပါ။ စည္းလုိ႔ (စည္းကမ္းရွိလုိ႔) ပြားလာျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ခ်မ္းသာ ခ်င္သူသည္ အသံုးအစဲြ စည္းကမ္းရွိဖုိ႔ အထူးလုိအပ္ပါသည္။ ေဟာ့ေဟာ့ရမ္းရမ္း ၊ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ သံုးစဲြသူ၊ ေငြသံုးမုိက္မဲသူသည္ မဲြေဆးေဖာ္ေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ကုေဋရွစ္ဆယ္ၾကြယ္ဝေသာ သူေဌးသားေသာ္မွ ေငြကုိ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ သံုးသျဖင့္ သူေတာင္းစားဘဝ ေရာက္ရေသာ သာဓကမ်ား ရွိခဲ့ဖူးပါသည္။

စည္းဟူသည္ သူ႔စည္း၊ ကုိယ့္စည္း ႏွင့္ျဖစ္ေအာင္ နယ္နိမိတ္ သတ္မွတ္ထားေသာ နယ္ျခားအမွတ္အသား ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိစည္းအတြင္းမွ မထြက္သင့္သည္မ်ား ထြက္မသြားေအာင္၊ မိမိစည္းအတြင္းသုိ႔ မ၀င္သင့္ သည္မ်ား ဝင္မလာေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္၊ ေဘာင္ခတ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ စည္းအတြင္း ေဘာင္းတြင္း တြင္ ေနရသျဖင့္ အရာရာ လံုၿခံဳမႈ ရွိသည္။ စိတ္ခ် လက္ခ် ရွိသည္။

ကမ္းဟူသည္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားေသာ အနားသတ္ ျဖစ္သည္။ ကမ္းမရွိလွ်င္ ပင္လယ္ စသည္တုိ႔ ျဖစ္မလာႏုိင္။ ကမ္းရွိ၍သာ ျမစ္တုိ႔၊ ပင္လယ္တုိ႔၊ ေရကန္တုိ႔ ရွိရာသည္။ ထုိျမစ္၊ ပင္လယ္၊ ေရကန္တုိ႔ ရွိ၍သာ လူအမ်ား ခ်မ္းသာ ေနၾကရသည္။ ကမ္းရွိ၍ ေရရွိ၊ ေရရွိ၍ လူအမ်ား ခ်မ္းသာၾကရသကဲ့သုိ႔ ေငြႏွင့္စပ္၍ စည္းရွိ၊ ကမ္းရွိ၊ စည္းကမ္းရွိရွိ သံုးစဲြမွသာ လက္ထဲတြင္ အလံုးအခဲႏွင့္ မ်ားမ်ားစားစား ပုိလွ်ံမည္ျဖစ္သည္။ ေငြပုိေငြလွ်ံ ရွိမွသာ လုိအပ္ရာရာ စိတ္တုိင္းက် သံုးစဲြႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ သုိ႔မွသာ လူခ်မ္းသာ ျဖစ္ႏုိင္သည္။

အ၀တ္မွာလည္း စည္းကမ္းရွိရသည္။ အစားမွာလည္း စည္းကမ္းရွိရသည္။ အျခားေနမႈ၊ ထုိင္မႈ၊ သံုးေဆာင္မႈ တုိ႔မွာလည္း စည္းကမ္းရွိရသည္။ မိမိကလည္း စည္းကမ္းရွိရသည္။ မိမိႏွင့္ သက္ဆုိင္သူ အိမ္သူအိမ္သား မွန္သမွ် အားလံုး စည္းကမ္းရွိရသည္။ တပည့္ငယ္သား အားလုံးသည္လည္း စည္းကမ္းရွိရသည္။ ေငြထုတ္၍ သံုးစဲြမႈ မွန္သမွ် စည္းကမ္းရွိရသကဲ့သုိ႔ ေငြေပး၍ ၀ယ္ရေသာ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ား အေပၚတြင္လည္း စည္းကမ္းရွိရွိ သံုးစဲြရသည္။ သုိ႔ျဖစ္ရာ လူခ်မ္းသာျဖစ္ခ်င္သူသည္ ေငြသံုးစဲြမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ စည္းကမ္းရွိရန္ လိုပါသည္။

(ဓမၼပိယဆရာေတာ္၊ အရွင္သံ၀ရာလကၤာရ)
ဆက္လက္တင္ျပပါမည္။

ေအာင္ေျမမွ ျပန္လည္မွ်ေ၀ျခင္းပါ။