အသစ္ေတြ မညစ္ေစဖုုိ႔
ဒီေန႔မနက္ေစာေစာ
ျပန္ႂကြသြားတဲ့ဆရာေတာ္ အရွင္ရာဇိႏၵ-ရေဝႏြယ္ (အင္းမ) က ကားေပၚတက္ခါနီးမွာ
သူ႔ရဲ့ေနာက္ဆုုံးထုုတ္ေဝခဲ့တဲ့ ရ ေဝႏြယ္အသစ္ဆုုိတဲ့စာအုုပ္ကုုိ
လက္ေဆာင္ေပးပါတယ္။ ခုုလုုိ ျပန္ခါနီးမွေပးျဖစ္တာက သူ႔စာအုုပ္ကုုိ
ကုုိယ့္ကုုိအလ်င္ကတည္းက ေပးၿပီးၿပီ လုုိ႔ထင္တာေၾကာင့္ပါ။ ျမန္မာျပည္ကုုိ
ကုုိယ္ေရာက္ခ်ိန္မွာ သူ႔စာအုုပ္ကထြက္ခါနီး၊ အသစ္ထြက္မည့္ ရေဝႏြယ္အသစ္
စာအုုပ္အေၾကာင္း ေျပာျဖစ္ေပမယ့္ တကယ္ထြက္မလာႏုုိင္ေသးလုုိ႔ အဲဒီတုုံးက
သူကုုိယ္တုုိင္မေပးလုုိက္ႏုုိင္ခဲ့ေသးဘူး။ ခုုမွ ကုုိယ့္အတြက္တစ္အုုပ္နဲ႔
စာၾကည့္ တုုိက္အတြက္တစ္အုုပ္ ၂ အုုပ္ သူကေပးခဲ့တယ္။
သူႂကြသြားလ်င္သြားျခင္း အာရုုံဆြမ္းဘုုန္းေပးဖုုိ႔အခ်ိန္
နာရီဝက္ေလာက္ေစာေနေသးတာနဲ႔ စာအုုပ္ကုုိ ခ်က္ျခင္းပဲေကာက္ဖတ္ျဖစ္လုုိက္ တယ္။
မာတိကာမွာပါတဲ့ စာရင္းအရဆုုိလ်င္ျဖင့္ စာအုုပ္ထဲမွာပါဝင္တဲ့
ေဆာင္းပါးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုုိေတာ့ ေမတၱာဥယ်ာဥ္ဝက္ဘဆုုိက္နဲ႔
အလင္းတန္း ဂ်ာနယ္မ်ားကတဆင့္ ဖတ္ဖူးၿပီးသား။ ေသခ်ာတာကေတာ့ မဖတ္ျဖစ္ေသးတာက
စာအုုပ္မွာပါဝင္တဲ့ အမွာစာမ်ား။ အမွာ စာေရးၾကသူေတြက ဆရာေတာ္ အရွင္ဆႏၵာဓိက
(ေရႊပါရမီေတာရ)၊ စာေရးဆရာမ လြန္းထားထား(ေဆးတကၠသုုိလ္)နဲ႔ စာေရးသူ ရေဝႏြယ္
(အင္းမ)တုုိ႔ ကုုိယ္တုုိင္ပါ။ သုုံးဦးလုုံးက သူ႔နယ္ပယ္နဲ႔သူ
နာမည္ႀကီးၾကတဲ့ Famous person ေတြ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ဆုုိလ်င္ေတာ့
Bestsellers ေတြ။ အမွာစာမွာ ေရႊပါရမီဆရာေတာ္က သူ႔ကုုိယ္ေတြ႔အေတြ႔ႀကဳံေတြကုုိ အေျခခံၿပီး
‘အရွင္ဆႏၵာဓိက အသစ္’ ဆုုိၿပီး ေရးပါတယ္။ မုုိးႀကိဳးအပစ္ ခံျခင္းနဲ႔
ဓာတ္ေလွခါးျပဳတ္က်ျခင္းက ထင္ရွားတဲ့အမွတ္ျပဳဖြယ္မ်ား။
သူ႔အမွာစာဖတ္ရေတာ့
ကုုိယ္ငယ္ငယ္က ႏႈတ္ၾကမ္းအာၾကမ္းရွိတဲ့ အိမ္နီးနားျခင္း အေဒၚႀကီးတစ္ေယာက္က
သူ႔သားအငယ္ေကာင္ျဖစ္တဲ့ ကုုိယ့္သူငယ္ခ်င္းကုုိ ေျပာလုုိ႔ဆုုိလုုိ႔မရတုုိင္း
မုုိးႀကိဳးပစ္ေလး၊ မုုိးႀကိဳး ပစ္ၿပီး ေသပါေစေတာ္လုုိ႔ က်ိန္ဆဲတတ္တာကုုိ
သတိရမိတယ္။ မုုိးႀကိဳးေၾကာက္တဲ့ ကုုိယ္က ‘အဖြားမုုိးႀကိဳးပစ္ရင္
သူ႔တစ္ေယာက္ထဲကုုိပဲ မွန္တာလား၊ ေဘးနားကလူေတြကုုိလည္း ထိေသးလားလုုိ႔ အဖြား
ကုုိေမးၾကည့္ေတာ့ ေျမးရယ္ မုုိးႀကိဳးပစ္ရင္
စက္ကြင္းမိတယ္ဆုုိတာေတာ့ရွိတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ အနီးအနားကသူေတြလည္း
ထိမွာေပါ့လုုိ႔ ေျပာခဲ့လုုိ႔ ဘာမွန္းမသိပဲ
စက္ကြင္းဆုုိတာႀကီးကိုုေၾကာက္တာနဲ႔ ‘အေဒၚႀကီး အေဒၚႀကီးသားကုုိ
မုုိးႀကိဳးပစ္ၿပီးေသပါေစေတာ္လုုိ႔ မက်ိန္ဆဲနဲ႔ ဗ်ာ။
အဲဒီလုုိက်ိန္တာက
မေကာင္းဘူး’လုုိ႔ ေျပာျဖစ္ခဲ့လုုိ႔ ‘ေအာင္မယ္ ဒီေသနာေကာင္ေလးက၊
လူႀကီးကုုိမ်ား ပမာမခန္႔၊ ဆရာလာလုုပ္ရတယ္ရွိေသး’လုုိ႔ဆုုိၿပီး အဆဲစက္ကြင္း
လက္ငင္းအမိခံခဲ့ရတာကုုိလည္း သတိရမိပါတယ္။ အဖြားကေတာ့ ‘ေျမးရယ္၊ မုုိးႀကိဳးဆုုိတာ လူဆုုိးေတြကုုိမွ ပစ္တာပါ။
ငါ့ေျမးလုုိသူေတြကုုိ မပစ္ပါဘူးဆုုိလုုိ႔ စိတ္သက္သာရာရခဲ့ရပါတယ္။
ခတၱမႏၵဴကေန လုုမၺနီအသြား ေရႊပါရမီဆရာေတာ္တုုိ႔
႔စီးလာတဲ့ေလယာဥ္ကုုိ
မုုိးႀကိဳးအပစ္ခံရတာကေတာ့ ကုုိယ့္အဖြားေျပာခဲ့ဘူးသလုုိ သူ
တုုိ႔ေတြလူဆုုိးေတြမုုိ႔ အပစ္ခံရတာေတာ့ ဟုုတ္မယ္ မဟုုတ္ပါဘူးလုုိ႔
သူ႔အမွာစာကုုိ ဖတ္ေနရင္း ေတြးမိလုုိက္လုုိ႔ ျပဳံးမိ လုုိက္ပါေသးတယ္။
ဟုုတ္တယ္ေလ။ ဘုုရားဖူးအသြား ေလယာဥ္ေပၚမွာျဖစ္ပါတယ္ဆုုိမွေတာ့
ဘယ္မွာဆုုိးလုုိ႔ ပစ္တာဟုုတ္ပါ့မလဲ။ မုုိးႀကိဳးပစ္တာထက္ မုုိးႀကိဳးခ
တယ္လုုိ႔ဆုုိရင္ ပုုိၿပီးသင့္ေတာ္မွာေပါ့။ မုုိးႀကိဳးက ထံနီးပါး
အခစားေရာက္လာတာ။ ကုုိယ္ငယ္ငယ္က မုုိးႀကိဳးပစ္တာကုုိဆုုိမေျပာနဲ႔၊
မုုိးခ်ဳန္းသံ ၾကားလ်င္ေတာင္ ေၾကာက္တတ္လုုိ႔ ေခါင္းၿမီးလုုံေအာင္ၿခံဳၿပီး
အိပ္ရာထဲ ဝင္ေျပး တတ္ခဲ့တာ။ ဒီေတာ့ စီးလာတဲ့ေလယဥ္ပ်ံကုုိ
မုုိးႀကိဳးအပစ္ခံရတဲ့ သူတုုိ႔အေတြ႔အႀကဳံက ၾကက္သီးထစရာ။ ကုုိယ္သာဆုုိ
ေကာင္းကင္မွာပင္ အသက္ထြက္သြားေလမလားမသိ။
ေနာက္ၿပီး ‘အလုုပ္တစ္ခုုကုုိ လုုပ္ျဖစ္လုုိက္လုုိ႔ ကုုိယ္လုုပ္လုုိက္တဲ့
အလုုပ္ဟာ ေနာင္တပူပန္စရာျဖစ္ရတယ္၊ စဥ္းစားမိတုုိင္း မ်က္ရည္လည္ရႊဲ
ငုုိေၾကြးရတယ္ဆုုိလ်င္ အဲဒီအလုုပ္မ်ိဳး မလုုပ္ျဖစ္ေအာင္ေနဖုုိ႔။
ကုုိယ္လုုပ္ခဲ့တဲ့ အလုုပ္ဟာ ျပန္ေတြးမိတုုိင္း ၾကည္ႏူးဝမ္းသာ
ျဖစ္စရာဆုုိလ်င္ လုုပ္ျဖစ္ေအာင္လုုပ္ဖုုိ႔’ ဓမၼပဒက်မ္းစာက
ဗုုဒၶျမတ္စြာမိန္႔မွာခ်က္ကုုိ ကုုိးကားေျပာျပသြားတဲ့ သူ႔အသစ္ကလည္း
စိတ္ဝင္စားဖြယ္ပါပဲ။ ဆရာမ လြန္းထားထားကေတာ့ ကိေလသာေတြနဲ႔ အပက္ဖ်န္းခံရလုုိ႔ ညစ္ႏြမ္းသြားတဲ့
ရုုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္စိတ္ကေလးကုုိ သတိနဲ႔ေဆးေၾကာ လုုိက္လုုိ႔ စိတ္အသစ္ကေလး
ျဖဴေဖြးသန္႔စင္သြားႏုုိင္ေၾကာင္းကုုိ သူ႔အသစ္မွာ ေျပာထားပါတယ္။
သူ႔အသစ္ကလည္း တရားသေဘာက်သမုုိ႔ အေဟာဝတ ေကာင္းစြပါပဲေပါ့။ စာေရးသူရေဝႏြယ္(အင္းမ)ရဲ့ အမွာစာမွာေတာ့ ေက်းဇူးတင္ထုုိက္သူေတြကုုိ
ေက်းဇူးတင္စကားေျပာထားပါတယ္။ အသစ္အေၾကာင္းကုုိ ေတာ့ အထူးတလည္
ေျပာမထားပါဘူး။ သူ႔အသစ္ အေၾကာင္းကေတာ့ ေဆာင္းပါးေတြထဲမွာ
ေျပာထားမယ္ထင္ပါရဲ့။ ရေဝႏြယ္ ဘယ္လုုိ သစ္ထားသလဲ ဆိုတာကုုိေတာ့
ဖတ္ၾကည့္ရပါဦးမယ္။ သူ႔အမွာစာမွာ အထူးသတိျပဳမိတာကေတာ့
တရားမေဟာခ်င္ဘူး ဆိုုတာရယ္။ တရားပြဲ လက္ခံထားရင္
စိတ္သိပ္ဖိစီးတယ္ဆုုိတာရယ္ပါပဲ။ ဒါကေတာ့ ကုုိယ္နဲ႔ေတာ္ေတာ္တူပါေလရဲ့။
အေမရိကကုုိေရာက္လုုိ႔ ဆန္ဖရန္ဖက္ကုုိလာမယ္ဆုုိ
မုုဒိတာေရႊေက်ာင္းမွာတည္းဖုုိ႔ ျမန္မာျပည္ကုုိ ျပန္လည္စဥ္ ဓမၼရေဝေတာရရိပ္သာ
ကုုိေရာက္ခုုိက္ ဖိတ္ၾကားခဲ့တယ္။ ခုု LA မွာ ယာယီသီတင္းသုုံးေနတဲ့ သူက
ဆန္ဖရန္စစၥကုုိဖက္ကုုိလာမယ္။ မုုဒိတာေရႊေက်ာင္းမွာ တည္း မယ္။ ေဒလီစီးတီးမွာ
တရားတစ္ပြဲေဟာမယ္ဆုုိေတာ့ ေရာက္တုန္းအခုုိက္မွာ ၾကဳံေတာင့္ႀကဳံခဲ
မုုဒိတာေရႊေက်ာင္းမွာလည္း တရားတစ္ပြဲ ေလာက္ခ်ီးျမႇင့္ပါဦးလုုိ႔
ေလွ်ာက္ထားျဖစ္တယ္။ တရားေဟာဖုုိ႔
အရန္သင့္ျပင္ဆင္ထားတာမရွိေသးဘူးဆုုိတာေၾကာင့္ ေဒလီစီးတီးမွာေဟာ မယ့္
တရားကုုိပဲ အႀကိဳေလ့က်င့္မႈအေနနဲ႔ မုုဒိတာေရႊေက်ာင္းမွာေဟာေပါ့ဘုုရားလုုိ႔
သူ႔ကုုိေလွ်ာက္ျဖစ္တယ္။
တကယ္ေတာ့ သူ႔ကုုိသာ ကုုိယ္က အဲဒီလုုိေလ်ာက္ျဖစ္တာပါ။ မၾကာမီကပဲ
ေအာ္ရီဂင္မွာ သီတင္းသုုံးတဲ့ မိတ္ေဆြဆရာေတာ္ ဦးသီရိႏၵ (ရေဝႏြယ္ရဲ့
အမွာစာပါတဲ့ ဘုုန္းႀကီး ဦးသီရိႏၵ) က သူ႔ရဲ့ သီရိမဂၤလာေက်ာင္း
တုုိးခ်ဲ႕ဘုုရားခန္းမေဆာင္ဖြင့္ပြဲကုုိပင့္ဖိတ္ရင္း ေအာက္တုုိဘာ (၁၉) ရက္
ေသာၾကာေန႔ညမွာ အႀကိဳတရားေဟာေပးဖုုိ႔ ကုုိယ့္ကုုိမိန္႔ပါတယ္။ (၂၀) ရက္
စေနေန႔ညမွာ ဓမၼေဘရီဆရာေတာ္နဲ႔ (၂၁) ရက္ တနဂၤေႏြညမ်ားမွာေတာ့ ဆရာေတာ္
ဦးဇာဂရ (ဆရာကံထြန္းသစ္) တုုိ႔က ေအာင္ပြဲအထိမ္းအမွတ္ တရားအသီးသီး
ခ်ီးျမႇင့္ၾကမွာလုုိ႔လည္း ေျပာပါတယ္။
ဆရာေတာ္ ဦးသီရိႏၵက ေမတၱာဥယ်ာဥ္အမည္နဲ႔ ဝက္ဘဆုုိက္တစ္ခုု တင္ထားပါတယ္။
ဘာသာေရး ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ျမန္မာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ အက်ိဳးမ်ားမည့္ အျခားေသာ
ေထြကာလီကာ ေဆာင္းပါးမ်ား၊ မွတ္စုုမွတ္ရာမ်ားကုုိ သူ႔ဆုုိက္မွာေဖာ္ျပပါတယ္။
ဓမၼေဘရီဆရာေတာ္၊ ကံ ထြန္းသစ္၊ အရွင္ဉာဏိကာဘိဝံသနဲ႔ ရေဝႏြယ္ (အင္းမ)
တုုိ႔ကေတာ့ သူ႔ဆုုိက္ရဲ့ပင္တုုိင္မ်ားလုုိ႔ ေျပာရမည့္သူမ်ားေပါ့။
သူ႔ဝက္ဘဆုုိက္မွာ ေဆာင္းပါးေတြေရးေလ့ရွိတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြ ခန္းမေဆာင္
ေရစက္ခ်ပြဲမွာ ဆုုံတုုံးဆုုံခုုိက္ ႀကဳံတုုံးႀကဳံခုုိ္က္
တရားပြဲကုုိစီစဥ္လုုိတာေၾကာင့္ တရားခ်ီးျမွင့္ဖုုိ႔
ခုုလုုိေလ်ာက္တာပါလုုိ႔လည္း မိန္႔ပါတယ္။ သူ႔အႀကံကေတာ့ တကယ့္ကုုိမွ
အႀကံေကာင္းပါ။ သုုိ႔ေပမယ့္ သူ႔အႀကံေကာင္းက ကုုိယ့္အတြက္
မေကာင္းသလုုိျဖစ္ေနတယ္ေလ။ ကုုိယ္က တရားေဟာဖုုိ႔ဆုုိ ဟုုိေရႊ႕ဒီေျပာင္း
အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပလုုိ႔ ေရွာင္လႊဲျငင္းပယ္ တတ္ သူေလ။
တကယ္ေတာ့ ရဟန္းေတာ္ေတြရဲ့အဓိကအလုုပ္က စာခ်လ်င္ခ်၊ တရားေဟာတရားျပ
လုုပ္လ်င္လုုပ္၊ လုုပ္ရမွာမ်ိဳးမဟုုတ္လား။ ခုုေတာ့ တ ရားဆုုိလည္း
မေတာက္တေခါက္ျပ၊ သင္တန္းေလး မျဖစ္စေလာက္ပုုိ႔ခ်။ စာေလး
ေျပာက္တိေျပာက္က်ားေရး။ ဘာကုုိမွ ထိထိ ေရာက္ေရာက္ မလုုပ္ျဖစ္ေသးတဲ့ကုုိယ္။
တခါခါမွာေတာ့လည္း ပင့္ေလ်ာက္လာသမွ်ကုုိ မျငင္းပယ္ဘဲ ေဟာေျပာ
ေပးမယ္လုုိ႔ စိတ္ေကာင္းေလးဝင္ခဲ့ တတ္ ေပမယ့္ အမ်ားအားျဖင့္ ေဟာေျပာမႈမွာ
အားမသန္လွတဲ့ကုုိယ္က အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပကာ ျငင္းပယ္တတ္ခဲ့ၿမဲ။
ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ ဦးသီရိန္ကုုိ ဆရာေတာ္ေရ ေအးေအးပဲ
ခန္းမေဆာင္ဖြင့္ပဲြလာပါရေစ၊ တရားေတာ့ မေဟာပါရေစနဲ႔။ တရားေဟာရ မယ္ဆုုိလ်င္
လာရတဲ့ခရီးေလး ေပ်ာ္စရာမေကာင္းပဲေနလိမ့္မယ္ဆုုိၿပီး
အေၾကာက္အကန္ျငင္းခဲ့တာ။ ‘ဆန္ျပဳတ္နဲ႔ မုုန္႔ဟင္းခါး တျခားစား စရာမရွိမွ
စား’ လုုိ႔ေျပာတတ္တဲ့ ကုုိယ့္အေၾကာင္းကုုိသိထားတဲ့ ဓမၼေဘရီဆရာေတာ္ကေတာ့
‘သူမေဟာလုုိတာကုုိ အတင္းမတုုိက္တြန္း ပါနဲ႔ေလ၊ ဦးဉာဏိကက
တရားေဟာဖုုိ႔ကုုိလည္း ဆန္ျပဳတ္နဲ႔မုုန္႔ဟင္းခါးစာရင္းထဲထည့္ထားမွန္းမွ
မသိတာ’ လုုိ႔ ဦးသီရိႏၵကုုိ မိန္႔ေၾကာင္း ဦး သီရိန္က ျပန္ေျပာျပတယ္။
ေနာက္ၿပီး ‘အရွင္ဥာဏိက သေဘာက်ေစခ်င္လ်င္ အရွင္ဘုုရားနဲ႔ မလွမ္းမကမ္းက
ဝါရွင္တန္ျပည္နယ္ ထဲမွာရွိတဲ့ ေမာင့္စိန္႔ဟယ္လင္ကုုိသာ လုုိက္ပိုု႔လုုိက္’
လုုိ႔လဲ မိန္႔တယ္လုုိ႔ ေျပာပါတယ္။
ေက်းဇူးပါ ဓမၼေဘရီဆရာေတာ္။ ဆရာေတာ္ရဲ့ အဲဒီအႀကံေပးခ်က္ သိပ္ေကာင္းပါတယ္။
ေတာေတာင္နဲ႔ သစ္ပင္ပန္းမာလ္ေတြရဲ့ အလွသ ဘာဝကုုိ
ျမတ္ႏုုိးတဲ့တပည့္ေတာ္အတြက္ ဒီထက္ေကာင္းတဲ့အႀကံရွိမယ္ မဟုုတ္ပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ တရားေဟာတာကုုိ ဆန္ျပဳတ္နဲ႔ မုုန္႔ဟင္း ခါးလုုိ
အမုုန္းစာရင္းထဲထည့္ရေလာက္ေအာင္ေတာ့လည္း မဟုုတ္ေသးပါဘုုရားလုုိ႔
ေတြ႔တဲ့အခါမွ ဆရာေတာ္ကုုိ ျပန္လည္ေလွ်ာက္ၾကား ရဦးမယ္။
ကုုိယ့္အလွည့္မွာ တရားေဟာဖုုိ႔ အဲဒီလုုိျငင္းခဲ့တဲ့ ကုုိယ္က
သူမ်ားေတြအလွည့္မွာေတာ့ တရားေဟာေပးဖုုိ႔ တုုိက္တြန္းေလ်ာက္ၾကားျဖစ္ခဲ့တာ။
ဒီေတာ့ မတရား လုုပ္မိသလုုိမ်ိဳး။ ရေဝႏြယ္ဆရာေတာ္ကေတာ့ ဆရာေတာ္
အရွင္သီရိႏၵကုုိ အေၾကာက္အကန္ ကုုိယ္ျငင္းသလုုိ ကုုိယ့္ကုုိမ ျငင္းရွာပဲ
မုုဒိတာေရႊေက်ာင္းမွာ ‘ရင္ထဲက အရဟံ’ အမည္နဲ႔
တရားတစ္ပုုဒ္ခ်ီးျမႇင့္သြားတယ္။ ဒီအတြက္ ရေဝႏြယ္ (အင္းမ) ဆရာေတာ္ ေလးကုုိ
အထူးေက်းဇူး တင္ပါတယ္။
ရေဝႏြယ္ဆရာေတာ္တုုိ႔ ကားထြက္သြားတာ (၄) နာရီေလာက္ရွိၿပီ။
သူတုုိ႔သြားၾကတဲ့ စန္တာမရီယာနဲ႔ ကုုိယ္ေနထုုိင္ရာ ေဟးဝပ္ၿမိဳ႕က မုုိင္
(၂၅ဝ) ေလာက္ေဝးတာဆုုိေတာ့ ကားေမာင္းခ်ိန္က ေလးနာရီခန္႔။
ခုုခ်ိန္ဆုုိလ်င္ေတာ့ ေရာက္လုုနီးၿပီေပါ့။
ကုုိယ့္ဆီကုုိေရာက္တုုံးေရာက္ခုုိက္ အနီးအနား ပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိေနတဲ့
သူ႔စာဖတ္ပရိတ္သတ္ေတြနဲ႔ တရားနာပရိတ္သတ္ေတြ ရေဝႏြယ္တရား နာၾကားခြင့္ရေလေအာင္
တရားတစ္ပြဲ စီစဥ္လုုိက္တာ။
ကုုိယ့္ဆီကုုိ ခဏေရာက္လာတဲ့
ရေဝႏြယ္ဆရာေတာ္အသစ္ကုုိ (စိတ္) ညစ္ေအာင္မ်ား လုုပ္ခဲ့မိေလသလားလုုိ႔
စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိပါတယ္။ တဖက္မွာေတာ့လည္း သူ႔စာဖတ္ပရိတ္သတ္ေတြ သူကုုိယ္တုုိင္ေဟာၾကားတဲ့တရားကုုိ
နာၾကားခြင့္ရၾကတာကုုိၾကည့္ၿပီး ဝမ္းေျမာက္မိပါ တယ္။ ဒီဝမ္းေျမာက္မႈကေတာ့
‘မုုဒိတာ’ ဆုုိေတာ့ တကယ့္ကုုိမွ အသစ္စစ္စစ္၊ အသစ္ စက္စက္ပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္၊
ရေဝႏြယ္ဆရာေတာ္ကုုိေတာ့ သူ႔အမွာစာထဲကလုုိ
စိတ္ဖိစီးမႈေပးခဲ့သလုုိျဖစ္သြားလ်င္ျဖင့္
ခြင့္လႊတ္ဖုုိ႔ေတာင္းပန္ပါတယ္ဘုုရားလုုိ႔ ေလွ်ာက္ၾကားပါရဲ့။ ဟုုတ္တယ္ေလ။
ကုုိယ္အသစ္ျဖစ္ရဖုုိ႔ တစ္ပါးသူေတြ ညစ္သြားတာမ်ိဳးျဖစ္ခဲ့လ်င္လည္း
ဘယ္ေကာင္းႏုုိင္ပါ့မလဲ။
တကယ္ေတာ့ ကုုိယ္က ဘယ္သူ႔ကုုိယ္မွ စိတ္မညစ္ေစခ်င္တာ အမွန္ပါ။
အထူးသျဖင့္ေတာ့ သူ႔သႏၲာန္၊ ကုုိယ့္သႏၲာန္၊ လူအသီးသီးရဲ့ သ ႏၲာန္မွာ
အခုုိက္အတန္႔ေလးမွ်ပင္ျဖစ္ပေစဦး။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ အတၱ မာန္မာန
စတဲ့အညစ္အေၾကးေတြကင္းၿပီး အသစ္ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ကေလးကုုိ ေလာဘဝန္ ေဒါသဝန္
ေသာကဝန္ အညစ္အေဟာင္းေတြ ပက္ဖ်န္းလိမ္းႀကံတာခံရလုုိ႔ ႏြမ္းသြားမွာ၊
ပမ္းသြားမွာမ်ိဳးကုုိ လုုံး ဝ လုုံးဝ မလုုိလားပါဘူး။ အသစ္ေတြ မညစ္ၾကပါေစေၾကာင္းနဲ႔ အညစ္ေတြလည္း သစ္ၾကပါေစေၾကာင္း ကုုိျဖင့္
အသီးသီးေသာ သူတုုိ႔အမွာစကားမ်ားကုုိဖတ္မိၿပီး ဆႏၵျပဳမိလုုိက္ပါတယ္။ ။
အရွင္ဉာဏိကာဘိဝံသ (ကာလီဖုုိးနီးယားတကၠသုုိလ္)
ေအာက္တုိဘာ ၁၉၊ ၂၀၁၂