Wednesday, October 17, 2012

ဘုရားသခင္တုိ႔ရဲ႕ ပုခက္ေပၚမွာ

ဘုရားသခင္တုိ႔ရဲ႕ ပုခက္ေပၚမွာ

နံနက္အိပ္ရာႏုိးေတာ့ ေလၿငိမ္သြားတာကို သတိျပဳမိသည္။ ညကတစ္ညလံုး ထန္ခဲ့ေသာ ေလသည္ေမာသြားခဲ့ၿပီထင့္၊ တိတ္ဆိတ္မႈႏွင့္အတူ ၀န္းက်င္လံုး လင္းခ်င္းေနေတာ့သည္။ ျပတင္းမွ ငုံ႔ၾကည့္လုိက္ေသာအခါ ေဖြးဆြတ္ေနေသာ စႏုိးလြင္ျပင္၊ ႐ုိးတံၿပိဳင္း သစ္ပင္မ်ားအေပၚ၊ အိမ္မ်ား၏ ေခါင္မိုးခြၽန္ခြၽန္မ်ားအေပၚ၊ ဆင္၀င္မ်ား ပလတ္ေဖာင္းမ်ားအေပၚမွာ ေဖြးဆြတ္ေနေတာ့သည္။

လမ္းမတေလ်ာက္လံုး စႏုိးဖံုး႐ုံမက လမ္းနံေဘးတြင္ရပ္ထားေသာ ကားမ်ားမွာလည္း စႏုိးထဲတြင္ ႏွစ္၀င္လ်က္၊ ညေနဘက္က တစ္ပြင့္ခ်င္း က်ေနေသာစႏုိးတို႔သည္ ညတြင္ ႏွင္းမုန္းတုိင္းအျဖစ္ ေျပာင္းသြားေတာ့သည္။ အခုေတာ့ မုန္းတုိင္း၏ေျခရာ စႏုိးလြင္ျပင္၊ ရာသီဒဏ္ကို ၾကံ့ၾကံ့ခံႏိုင္ေသာ ခရစၥမက္ထရီးအပင္မ်ားမွာလည္း စႏုိးဖံုးသည့္ အျဖဴေရာင္အခံုးအလံုးမ်ားအျဖစ္သာေတြ႔ရေတာ့သည္။ “ေရေပါက္ေရ စက္၊ ႀကိမ္ႀကိမ္သက္ေသာ္၊ ထဲနက္က်ယ္၀န္း၊ ပင္လယ္ထြန္း၏ ” ဟုဆုိခဲ့ေသာ နိတီဆရာသည္ ဤေျမဖြားဆုိလွ်င္ သူ႔အလကၤာသည္လည္း တမ်ိဳးျဖစ္အံ့ထင့္။

စႏုိးမုန္းတိုင္းသင့္ခဲ့ဖူးသူမို႔ သတိထားႏုိင္ရန္ မေန႔ညေနကတည္းက၊ တကူးတက လွမ္းသတိေပးေသာ LA မွ ကိုမ်ဳိးတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွင့္ မစ္ရွီ ကန္က မသိဂႌတို႔မိသားစုကုိ သတိရလုိက္သည္။ ခင္ရာေဆြမ်ဳိးေပပဲဟုေတြးေနစဥ္ ဖုန္း၀င္လာျပန္၍ နားေထာင္လုိက္ေတာ့၊ “ ဘုန္းဘုန္း အဆင္ေျပရဲ့လား၊ သတင္းမွာေတြ႕လုိက္လို႔ ဆယ့္ငါးႏွစ္အတြင္းမွာ အႀကီးဆံုးစႏုိးမုန္းတိုင္းဆုိလုိ႔ စိုးရိမ္လို႔” စာေရးဆရာ ၿငိမ္းခ်မ္းလက္၊ ကာလီဖိုးနီးယားကေန လွမ္းပူရွာသူ၊ ေက်ာင္းေတြ႐ုံးေတြ အလုပ္ေတြေတာင္ ပိတ္ရသည္အထိ ႀကီးေသာ၊ ေလယာဥ္အစီး ေျခာက္ေထာင္ခန္႔ ခရီးစဥ္ေရႊ ႔ဆိုင္းရသည့္ စႏုိးမုန္းတုိင္းေပပဲ။ ပူရွာၾကေပမေပါ့။

ဖုန္းေတြဆက္တိုက္၀င္လာျပန္သည္။ နန္းေရႊျမတို႔ ဇနီးေမာင္ႏံွ။ စႏုိးပိေနလို႔ အိမ္တံခါးပင္ဖြင့္မရေၾကာင္း၊ ကားလည္း ႏွစ္ျမဳပ္ေနေၾကာင္း ေျပာလာသံ။ ေအာ္ ... ဒီေန ့သူတို႔ဆြမ္း၀တ္အလွည့္ကိုး၊ ဒီေန႔မလာၾကနဲ႔ ... ဒီမွာျပည့္စံုေၾကာင္း လွမ္းပိတ္လုိက္ရသည္။ ရွိတာႏွင့္ ေရာင္ရဲ ႏုိင္ရမည္။ သႏၱဳ႒ီ သေလႅခဂုဏ္ကို ဘုရားရွင္ ခ်ီးမႊမ္းေတာ္မူခဲ့တာပဲေလ။

“ဘုန္းဘုန္း တပည့္ေတာ္ ေနာ္လြင္လြင္သန္းပါ။ စႏုိးေတြထုိးေနရတယ္ဘုန္းဘုန္းေရ႕။ လမ္းလည္းသြားမရဘူး၊ ကားလည္းထုတ္မရဘူး၊ စႏုိးေတြက ခါးအထိေရာက္တယ္။ ဘုန္းဘုန္းေက်ာင္းေကာ ဘယ္သူလာထုိးေပးလဲ”

သူေမးမွ အမွတ္ရသည္။ စႏုိးေတြ ထုိးရဦးမွာပါလား။ ဘယ္သူမွ မလာေသးေၾကာင္းေျပာလုိက္ရသည္။ စႏုိးထုႀကီးကို ႀကိဳးစားပမ္းစား ဖယ္ရွားေနမည့္ သားသည္မေအကို ျမင္ေယာင္မိသည္။ အင္း .... ဒီႏုိင္ငံမွာက ေယာက်ၤားမိန္းမ တန္းတူဆုိေတာ့၊ တန္းတူမွ တကယ့္တန္းတူ၊ ေမာင္တစ္ထမ္း မယ္တစ္ရြက္ ပင္မဟုတ္။ ေမာင္တစ္ထမ္းဆို မယ္လည္းတစ္ထမ္း။ မယ္တစ္ရြက္ဆုိ ေမာင္လည္းတစ္ရြက္ပင္။

ေျပာရင္းဆုိရင္းမွာပင္ လမ္းေထာင့္အိမ္မွ မကၠစီကန္ အမ်ိဳးသမီးႏွစ္ေယာက္ စႏုိးစတင္ထုိးေနၾကၿပီ။ အိမ္အဆင္းအတက္လမ္းကို စရွင္း ေနၾကၿပီပဲ။ မရွင္း၍ မရ။ စႏုိးက ေရခဲျဖစ္သြား၍ မာေခ်ာသြားခဲ့လ်င္ ျဖတ္သြားျဖတ္လာ တစ္စံုတစ္ေယာက္ မေတာ္တဆေခ်ာ္လဲခဲ့ေသာ္၊ ဥပေဒက အိမ္ရွင့္တာ၀န္ေလ။

ေအာက္ထပ္ကို ဆင္းခဲ့သည္။ အေအးဒဏ္ခံႏုိင္ဖို႔ ခ်ပ္၀တ္တန္ဆာေတြ ျပင္ရေပဦးမည္။ ခပ္ထူထူအ၀တ္အထည္ေတြကို အေပၚေအာက္ ဆုိင္ရာ ထပ္ခါ၀တ္လိုက္သည္။ ဦးေခါင္းကိုလည္း လုံႏုိင္သမွ် လုံေအာင္ထုပ္လိုက္သည္။ ၿပီး ... လက္အိပ္ကိုစြပ္၊ စႏုိးစီးဖိနပ္ကို စီးလိုက္ ရင္း ဒီပုံကို ဇာတိေျမက ညာတိေတြျမင္ရင္ ျပံဳးၾကရယ္ၾကေလမလားမသိ။ အာကာသသူရဲေကာင္းလုိလုိ၊ ပုန္းမၾကည္႐ုပ္လုိလုိ၊ ထင္ၾကေလ မလားမသိ၊ ျပံဳးရင္း ေဂၚျပားကုိကိုင္ကာ တံခါးကိုတြန္းဖြင့္လုိက္သည္။ မပြင့္၊ ဆက္တြန္းသည္။ မေရြ႕။ ေသျခာၾကည့္မွ လားလား ... စႏုိး ေတြပိေနပါကလား။ ကိုယ္လံုးႏွင့္ပါဖိ၍ တြန္းၾကည့္မွ တေရြ ႔ေရြ ႔ပြင့္သြားသည္။ က်င္ခနဲခံစားလုိက္ရသည္။ အားပါး … ၀ရံတာတစ္ခုလံုး စႏုိးေတြဖုံးလို႔။ ႏွစ္ေပျမင့္သည့္ ေလွကားလက္ရန္းသည္လည္း မေတြ႔ရေတာ့။ တုိက္ပြဲ၀င္သူရဲေကာင္း တြန္႔သြားသည္။ 
 
လက္ထဲက ေဂၚျပား ကုိကိုင္ ငိုင္ေနမိသည္။ စႏုိးကိုျဖတ္လာေသာေလက စတင္ထုိးႏွက္လာသည္။ အကာအကြယ္မ့ဲေသာ မ်က္ႏွာတ၀ုိက္ က်င္တက္သြားေတာ့ သည္။ ျပန္၀င္ေျပးအံ့ ၾကံၿပီးမွ၊ မျဖစ္ေသး။ ဒီစႏုိးက ကုိယ္မထုိး၍ မည္သူထုိးအံ့နည္း။ အမိေျမမွာေတာ့ ေက်ာင္းေရး ကန္ေရးရွိလွ်င္ အသီး သီး ေရာက္လာၾကကာ ဟထၳကမၼ ပါဒကမၼ လက္မႈေျခမႈ ျပဳဖြယ္တို႔ကို ႏိူင္ရာထမ္း စြမ္းရာမ,ၾကျမဲ။ ဒီမွာက … အင္း … တခ်ဳိ႕ဆို ဦးခ်ဖို႔ ၀န္မေလးသည့္တိုင္ အားစုိက္ဖုိ႔ေတာ့ ၀န္ေလးၾကရွာဟန္ပင္။

အေတြးကိုျဖတ္လိုက္ကာ ဆင္၀င္ေအာက္က စႏုိးေတြကို စတင္ထုိးလုိက္သည္။ မြမြေလးပါကလား။ အားတတ္လာကာ ဆက္တုိက္ ေကာ္ လုိက္ ပစ္လိုက္၊ ပစ္လုိက္ ေကာ္လုိက္ႏွင့္ လမ္းပြင့္သြားေတာ့သည္။ ေလွကားကုိ အေရာက္မွာေတာ့၊ စႏုိးထုက ႏွစ္ေပေက်ာ္၊ မတတ္ႏုိင္။ တျဖည္းျဖည္း ၿဖိဳရေပေတာ့မည္။
“ျမင့္မိုရ္မို႔လုိ႔လား” ကဗ်ာအပိုဒ္ေလးက ေခါင္းထဲေပၚလာျပန္သည္။ ဆက္၍ ကဗ်ာဉာဏ္မကြန္႔ျမဴးသာ။ စႏုိးကုိသာ ဆက္ေကာ္ရေတာ့သည္။ ေဂၚကလည္း ေပါ့ပါး၊ စႏုိးကလည္း မြလို႔ေတာ္ေပေသးတာေပါ့။ ဒါေတာင္ လက္ေမာင္းေတြက ေအာင့္စျပဳၿပီ။ ညာဘက္နံပါးက ဒဏ္ရာ ေဟာင္းကလည္း ျပန္သစ္ခ်င္လာသည္။ နားအံုးမွဟုေတြးကာ ေခါင္းကိုေမာ့လုိက္ေတာ့၊ ႏွာသီးဖ်ားက ေအးလြန္း၍ ထိလုိ႔ပင္မသိေတာ့။ ႏွာသီးကို အပူေပးရန္လက္ႏွင့္အုပ္ကာ ထားလုိက္ရသည္။

ထုိစဥ္ လမ္းတစ္ဖက္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္အိမ္မွ အမ်ဳိးသားႏွစ္ဦးထြက္လာကာ ျမဳပ္ေနေသာကားကို ေဖာ္ရန္အားထုတ္ၾကေတာ့သည္။ နံေဘး အိမ္မွ အေမရိကန္မကလည္း ေဂၚျပားႏွင့္ သူအိမ္ေလွကားကိုစတင္ရွင္းေနၿပီ။ သူ႔၀န္းက်င္ သူရွင္း၊ ကိုယ့္၀န္းက်င္ကိုယ္ရွင္း ၾကရေပတာပဲ။ ငယ္ငယ္က အေမသင္ေပးခဲ့ေသာ “ေရွးလူႀကီးမ်ား ဆုိ႐ုိးထား ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးပါ” ဆိုသည့္ကဗ်ာေလးက ႏႈတ္ထဲတိုး၀င္လာျပန္သည္။

လုပ္ငန္းစရန္ ျပန္လည္လႈပ္ရွားလုိက္သည္။ “ အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ - ကိုယ့္ကုိကုိယ္သာ အားကိုးရာ” လို႔ ဘုရားရွင္ကလည္း ေဟာထားခဲ့တာပဲေလ။ ရွိသည့္အားထက္ ေလးငါးဆေလာက္ထုတ္ခါ ရပ္တည္မွ တန္ကာက်သည့္ ကြင္းစိမ္းေဒသ၊ ခုအျဖစ္က မဆိုစ ေလာက္ပဲ အားထုတ္ရတာ။ ေနာက္ၿပီး သာသနာျပဳပုဂၢိဳလ္ဆို၊ ကိုယ့္ကုိကိုယ္ျပန္ ေငါက္လုိက္သည္။

“ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာအတြက္ဆို ငါပါအသက္ဆံုးေစမည္” လို႔ ရင့္က်ဴးေကြၽးေက်ာ္ခဲ့ၾကသည့္ မေထရ္မ်ားႏွင့္စာလွ်င္ ကိုယ့္အျဖစ္က မေျပာပေလာက္။ မသကာ “ဗုဒၶျမတ္စြာသာသနာအတြက္ဆို ငါ့မွာ ေဟာဟဲလုိက္ေနၿပီ” လို႔ ဆိုရ႐ုံေလးပါဟု ၾကံၾကံဖန္ဖန္ေတြးရင္း ရယ္ လုိက္မိသည္။

ထုိစဥ္ ကားေဖာ္သူႏွစ္ေယာက္တုိ႔ ေဂၚျပားကိုသံုးေနရာမွ စက္ကိုသံုးၾကၿပီ။ ျမက္ရိတ္စက္လို လက္တြန္းစက္ငယ္ေလး။ စက္သံႏွင့္အတူ စႏုိးေတြ ဖြားကနဲး ဖြားကနဲ ပန္းထြက္သြားၾကသည္။ ကားတ၀ုိက္က စႏုိးေတြကို မႈတ္ထုတ္ေပးၿပီး မၾကာမွီမွာဘဲ သူတို႔ကား လႈပ္ရွားႏုိင္ၿပီ၊ လွမ္းၾကည့္ရင္း ေဂၚျပားကိုကိုင္ကာ စဥ္းစားေနမိသည္၊ ဒီမွာဘက္က ပစိဖိတ္သမုဒၵရာ၊ ဟိုမွာဘက္က အတၱလန္တိတ္သမုဒၵရာ စသည္ ၀န္းရံေနေသာ သည္ႏူိင္ငံႀကီးသည္ တကယ့္ရာသီ႐ုိင္း၏ ခံတြင္း၀က တုိင္းျပည္ဟုပင္ဆိုရမည္ထင္သည္။ ၀က္စကြန္စင္ စတိတ္ အထူး သျဖင့္ သည္စတိတ္၏ ၿမိဳ႕ႀကီးျဖစ္ေသာ မိမိေနထုိင္ရာ မယ္ေ၀ါးကီးၿမိဳ႕သည္ပင္ မစ္ရွီကန္ ကန္ႀကီးကို ေမးတင္လ်က္ႏွင့္ေလ။

အေနာက္ပိုင္းျပည္နယ္ေတြမွာ ငလ်င္လႈပ္၊ ေတာင္ၿပိဳ၊ ျမဴက်၊ အပူလြန္ၿပီး၊ သည္အေရွ ႔ပိုင္း ျပည္နယ္ေတြမွာေတာ့ စႏုိးမုန္းတုိင္းတုိက္၊ ေလဆင္ႏွာေမာင္းက် အေအးလြန္၊ စပရင္းႏွင့္ ဆန္မားမွလြဲ၍ ရာသီဥတု၏ မ်က္ႏွာသာေပးမႈမရွိ။ သဘာ၀၏ ၾကင္နာမႈမရ။ ဒါကိုပင္ သူတို႔ ကေတာ့ ဘုရားသခင္၏အလုိေတာ္ဟုဆုိကာ ေက်ေက်နပ္နပ္ ခံယူၾကသည္ပင္။

ဇာတိေျမကိုအေတြးေရာက္ျပန္သည္။ သည္အခ်ိန္ဆို ျပာသုိလ၊ ႏွင္းဖြဲဖြဲက်ေကာင္း က်ေနမည္။ ေနေရာင္ကလည္း လက္ၿမဲလက္ေနမည္။ အေမ့အိမ္ေနာက္က ခြာညိဳ႐ုံေလးကလည္း ပြင့္ေနေတာ့မည္။ အေႏြးထည္ပါးပါးႏွင့္ ရြာဘုရားပြဲေတာ္ကို သူ ငါ ႏႊဲေနၾကေတာ့မည္။ ဒီႏွစ္ အခ်ဳိ႕ေဒသေတြမွာ အေအးလႈိင္းျဖတ္သည္ဟု သတင္းမွာၾကားရသည္။ သို႔ေသာ္ ထုိအေအးလႈိင္းသည္ ဒီက အေအးနဲ႔စာလွ်င္ စာမဖြဲ႔ ေလာက္။ သည္မွာက ေရခဲအမွတ္ေအာက္ ခုႏွစ္တို႔ ရွစ္တို႔ေရာက္ေနၿပီ။ ေနေရာင္ေတာက္လ်က္ကပင္ ေျခလက္ေတြကိုက္ခဲေအာင္ ေအးလွသည္။ အခန္းထဲမွာေနပါလ်က္က ဟီတာေခၚ အပူေပးစက္ဖြင့္ထားရသည္။

အမိေျမမွာကား ဥတုသံုးလီႏွင့္၊ ရာသီပြဲ ဆယ့္ႏွစ္ရပ္ႏွင့္၊ သူ႔ရာသီ သူ႔ပန္းႏွင့္၊ ရာသီတိုင္း ပန္းမဆိတ္၊ ပင္ကိုယ္ေနေရာင္ အလံုအေလာက္၊ ပင္ကိုယ္ေလ အလံုအေလာက္၊ ပင္ကိုယ္ေရ အလံုအေလာက္ႏွင့္ သဘာ၀တရား၏ အလုိလုိက္မႈကို ခံရပါကလား။ သည္ႏုိင္ငံကေတာ့ သဘာ၀၏ အလိုလိုက္မႈခံရဖို႔ေ၀းစြ၊ မ်က္ႏွာသာေပးမႈပင္ မခံရဟုျမင္မိသည္။ ခ်က္ခ်င္း အမိေျမက ေနဆာကုိလႈံရင္း ရာသီစာေတြျဖစ္သည့္ ထန္းျမစ္ဖုတ္တို႔၊ ေျပာင္းဖူးဖုတ္တို႔၊ မုန္းေပါင္းႏွင့္ ဘယာေၾကာ္တို႔ကို စားလိုက္ခ်င္စိတ္ေတြျဖစ္ေပၚမိသည္။

ထုိစဥ္ စႏုိးကို စက္အသံုးျပဳ၍ပယ္သူတို႔ လမ္းပြင့္သြားပါေပါ့လား။ စက္ဆိုေတာ့လည္း လက္ထက္ျမန္တာေပါ့။ အင္း … ဒီကလူေတြ အံ့စရာ ေကာင္းတာေတာ့ အမွန္ပဲ။ ရာသီ႐ိုင္း သဘာ၀ဆုိးကို နဖားမထုိး ဇက္မသတ္ႏုိင္သည့္တိုင္ အလိုက္သင့္ကာကြယ္ဖုိ႔ႏွင့္ အလ်ားသင့္ခုခံဖို႔ ကိုေတာ့ စြမ္းႏုိင္ၾကပါေပရဲ႕။ တတ္ႏုိင္ၾကပါေပရဲ့၊ ျပတိုက္ႀကီးေတြ၊ ဘုရားေက်ာင္းႀကီးေတြ၊ စတဲ့အေဆာက္အဦးႀကီးေတြ အသာထား၊ လူေနအိမ္ေတြေဆာက္တာကအစ ေဒသရဲ့ ရာသီႏွင့္အလိုက္၊ ဥတုႏွင့္အညီ ခံႏုိင္ရည္ရွိသည့္ပစၥည္းေတြကို သံုးၿပီးေဆာက္လုပ္ၾကသည္။
 
 ဥပမာ အပူကဲသည့္ေဒသေတြမွာဆို အင္းကေတကို ပါးပါးေလး လိမ္းၾကံၿပီး အထဲမွာ အပူစုပ္သည့္ဂြမ္းဆိုင္လို အရာေတြထည့္ၿပီး နံရံကိုျပဳ သည္။ စႏုိးမ်ားသည့္ ဒီလုိေဒသေတြမွာဆို ပလတ္စတိတ္ဖိုင္ပါမ်ားကို အေပၚမွာအုပ္မိုး၍ ေဆာက္လုပ္ၾကသည္။ မုန္းတုိင္းဒဏ္၊ ငလ်င္ဒဏ္ စသည္ခံႏူိင္ေအာင္ စူးစမ္းတီတြင္ၿပီးမွ ေဆာက္လုပ္ၾကသလို၊ အတြင္းမွာလည္း ေလပူေလေအး၊ ေရပူေရေအး လိုသလုိ အသံုးျပဳႏုိင္ေအာင္ တတ္ဆင္ထားၾကသည္။ ထိုသို႔ လုိအပ္မႈကို အေျချပဳ၍ တီတြင္ျဖည့္စြပ္ၾကရင္း နည္းပညာေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတတ္လာၾကသည္။

ဥတုဒဏ္ကို ကာကြယ္ရန္တီတြင္ရာမွ လူသားေတြ လြယ္ကူသက္သာေစရန္ တီတြင္ၾကသည့္အဆင့္ပင္ လြန္ေနၿပီဟု ဆိုလုိက္ခ်င္ပါသည္။ ျမက္ကို စက္ႏွင့္ရိတ္၊ ဖံုကိုစက္ႏွင့္ စုပ္၊ စႏုိးကို စက္ႏွင့္မႈတ္၊ ဒါေတြက မေျပာပေလာက္ေတာ့။ ေစ်းခန္းမႀကီးေတြ ျပတုိက္ႀကီးေတြ ေလဆိပ္ ေတြ စာၾကည့္တိုက္ေတြလုိ အမ်ားသူငါဆက္ဆံသည့္ေနရာတိုင္းမွာ လွမ္းေလွ်ာက္စရာမလုိ ေရြ ႔လ်ားေနေသာ လမ္းေတြမ်ဳိး၊ တံခါးထူ ထူႀကီးေတြကို လူကဆြဲဖြင့္ေနစရာမလုိေတာ့။ လူလာသည္ႏွင့္ အလိုအေလာက္ပြင့္သြားေစတာမ်ဳိး။ Restroom လုိေနရာမ်ဳိးမွာပင္ လက္ ထုိးခံလုိက္႐ုံႏွင့္ အလိုအေလ်ာက္ ေရႏွင့္ပန္းေပးၿပီး ေလႏွင့္ေျခာက္ေစပံုေတြက အစ၊ အေအးကဲသည့္ အခုလုိရာသီေတြမွာ အိမ္ခန္း ေအာင္းရင္း ကြန္ျပဴတာတစ္လံုးႏွင့္ ကမၻာပတ္ႏုိင္သည္အထိ တီတြင္စြမ္းေဆာင္ျပႏုိင္လုိက္ၾကတာ။

အလိုၾကည့္စမ္း သဘာ၀၏မ်က္ႏွာသာေပးမႈ မခံရေသာလူေတြက ဘုရားသခင္၏ အလိုေတာ္ဟုခံယူရင္း၊ ႐ုန္းကန္တီတြင္ တုိးျမင့္သြား ၾကစဥ္၊ သဘာ၀၏ အလိုလုိက္မႈကိုခံယူရၿပီး ဘုရားရွင္၏ “အတၱာဟိ အတၱေနာနာေထာ” ဆုိသည့္ လမ္းညြန္မႈကို ခံယူသူေတြကေတာ့ သဘာ၀ရင္ခြင္မွာ အိမ္ေမာက်ေန ၾကဆဲပါကလား။ ဆယ့္ႏွစ္ရာသီပန္းေလးေတြကို ခူးလုိ႔ မ၀ၾကေသးပါတကား။ သည္ကလူေတြက ကုိယ့္ဘ၀ ကုိယ့္အနာဂတ္ကို ကိုယ္တိုင္ျပ႒ာန္းေနခ်ိန္မွာ သဘာ၀ရင္ခြင္က ငါ့ေဆြမ်ိဳးေတြခမ်ာေတာ့ … ။

ဆင္နဲ ့ဆိတ္ကို အေျပးၿပိဳင္ခုိင္းဖို႔ မရည္ရြယ္ပါ။ ဆင္လည္း ဆင္အထြာ၊ ဆိတ္လည္း ဆိတ္အထြာဆိုသည့္ ႏႈိင္းယွဥ္မႈေလးကိုေတာ့ ျပဳၾကည့္ မိသည္။ သဘာ၀ရဲ႕အကူအညီႏွင့္ ဘာသာတရား၏လမ္းညြန္းမႈ ဟန္ခ်က္ညီေအာင္ ျပဳႏိူင္ခဲ့လွ်င္ အင္း … အခုေတာ့ … အေတြးကို ဇြတ္ ျဖတ္လိုက္ရသည္။

ကိုယ္တိုင္လည္း သဘာ၀ဆိုးကို ေဂၚျပားတစ္လက္နဲ႔ရင္ဆိုင္ရဦးေတာ့မည္။ ႏို႔မဟုတ္လွ်င္ စႏုိးေတြေအးခဲသြားကာ တစ္စံုတစ္ေယာက္ ျဖတ္ေလွ်ာက္သြားၿပီး မေတာ္တဆျဖစ္မွျဖင့္ …။
 
ကံထြန္းသစ္
ဒီဇင္ဘာ ၁၁၊ ၂၀၁၁