Tuesday, October 2, 2012

အဓမၼ မလႊမ္းမိုးႏိုင္ေအာင္ မိမိဘဝကို အနစ္နာခံႏိုင္ရမည္


အဓမၼ မလႊမ္းမိုးႏိုင္ေအာင္ မိမိဘဝကို အနစ္နာခံႏိုင္ရမည္

 သံသရာသက္တမ္းႏွင္႔ စာလိုက္လ်ွင္ လူ႔ဘဝ သက္တမ္းဟူသည္မွာ ဘာမွ် ၾကာသည္မဟုတ္ ။ ေရပြက္ပမာ ခဏတာမ်ွသာ ျဖစ္၏ ။ ထိုမ်ွတိုေတာင္းေသာ ကာလအတြင္း၌ အသက္ရွင္ ေနထိုင္ရစဥ္ လူတုိ႔သည္ က်ီးလန္႔စာ စားသကဲ႔သို႔ ေသာကကို ရင္ဝယ္ပိုက္ၿပီး ေနထိုင္ၾကရမည္ ဆိုပါက ရခဲေသာ လူ႔ဘဝကို ရျခင္းသည္ ဘာမ်ွ အဓိပၸာယ္ ရွိလွမည္ မဟုတ္ ။

က်ီးလန္႔စာ စားေနရသကဲ႔သုိ႔ ေသာက ကို ရင္ဝယ္ပိုက္ၿပီး ေနထိုင္ရျခင္းသည္လည္း မိမိပတ္ဝန္းက်င္ရွိ လူသားမ်ားက မိမိႏွင္႔ဆက္ဆံရာတြင္ မိမိအေပၚ အၿမဲတမ္း အႏိုင္က်င္႔ ဝါဒကို က်င္႔သုံးေနရေသာေၾကာင္႔ျဖစ္၏ ။ အႏိုင္က်င္႔ ဝါဒ ဟူသည္မွာ ကိုယ္က်င္႔ သိကၡာမဲ႔မႈအေပၚ အေျခခံ၍ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဝါဒပင္ ျဖစ္၏ ။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ မည္သည္႔လူသားမဆို ကိုယ္က်င္႔သိကၡာမဲ႔ေသာ ပတ္ဝန္းက်င္၌ မေနလိုျခင္း ျဖစ္၏ ။ သို႔ရာတြင္ မိမိက ကိုယ္က်င္႔ သိကၡာမဲ႔ေသာ ပတ္ဝန္းက်င္၌ မေနလိုပါပဲလ်က္ မိမိကိုယ္တိုင္က တစ္ဖန္ ကိုယ္က်င္႔ သိကၡာမဲ႔ေသာ အျပဳ အမူမ်ားကို ျပဳမူေနျပန္ေလရာ ကမၼ နိယာမ အရ မိမိ၏ ဘဝကို မိမိကပင္ ဖန္တီးရာ ေရာက္ၿပီး ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈပင္ ျဖစ္ေလ၏ ။

          မိမိ၏ ပတ္ဝန္းက်င္က အႏိုင္က်င္႔ ဝါဒအရ မိမိအေပၚ ကိုယ္က်င္႔ သိကၡာမဲ႔ေသာ အျပဳ အမူမ်ဳိးကို မလုပ္ေစလိုပါလ်ွင္ မိမိကလည္း မိမိပတ္ဝန္းက်င္ အေပၚ ကိုယ္က်င္႔ သိကၡာမဲ႔ေသာ အျပဳ အမူမ်ား မလုပ္မိဖို႔ လိုပါ၏ ။ သို႔မွသာ မိမိ၏ ဘဝႏွင္႔ မိမိ၏ ပတ္ဝန္းက်င္သည္ ဝိေရာဓိ မျဖစ္ဘဲ အႏု ဝိေရာဓိ သေဘာသို႔ သက္ေရာက္ကာ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ေပလိမ္႔မည္ ။

          မိမိ၏ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ျငိမ္းခ်မ္းေသာ ပတ္ဝန္းက်င္ျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေရးႏွင္႔ ပတ္သက္၍ လိုက္နာက်င္႔သုံးရန္ ဘဝေနနည္း ႏွင္႔ ပတ္သက္၍ က်င္႔စဥ္တစ္ခုကို သူေတာ္စင္မ်ားက သတ္မွတ္ထား၏ ။ ယင္းက်င္႔စဥ္ကို “ ဟာေနာပါ ဒါန ” ဟုေခၚ၏ ။ ဟာေနာပါ ဒါန ဟူသည္မွာ ဟာန + ဥပါဒါန = ဟာေနာပါ ဒါန ဟူ၍ ျဖစ္၏ ။ ထိုတြင္ “ ဟာန ” ၏ သဒၵါ အနက္မွာ ႏုတ္ျခင္း အေလ်ွာ႔ေပးျခင္း  ဟူ၍ ျဖစ္၏ ။ ဥပါဒါန ၏ သဒၵါ အနက္မွာ ေပါင္းျခင္း ဆြဲယူျခင္းျဖစ္၏ ။ ေပါင္းျခင္း ဆြဲယူျခင္း ဟူသည္မွာ သူတစ္ပါးအက်ဳိးကို ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း ျဖစ္၏ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ “ ဟာေနာပါ ဒါန ” ဟူေသာ ဘဝ ေနနည္း အရ လူသည္ မိမိ အသက္ရွင္ေနသမ်ွ ကာလပတ္လုံး ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင္႔ မလြဲမေသြ ဆက္ဆံေနရမည္ ျဖစ္ေလရာ ထိုသို႔ ဆက္ဆံရာ၌ မိမိဘက္က အေလ်ာ႔ေပးၿပီး သူ႔ဘက္ကို ပံ႔ပိုးေပးရမည္ ျဖစ္၏ ။

          ေလာကတြင္ အဝိုင္းလည္း ရွိ၏ ။ ေလးေထာင္႔လည္း ရွိ၏ ။ အဝိုင္းႏွင္႔ ေလးေထာင္႔ကို တစ္ထပ္တည္းက်ေအာင္ လုပ္လုိပါက ဤ ဟာေနာပါ ဒါန သေဘာကို က်င္႔သုံးၿပီး “ ဟာန ” အရ ခုတ္လွီးသင္႔သည္ကို ခုတ္လွီးရ၏ ။ “ ဥပါ ဒါန ” အရ ျဖည္႔စြက္ သင္႔သည္ကို ျဖည္႔စြက္ ရ၏ ။ ထိုအခါမွသာ အဝိုင္း ႏွင္႔ ေလးေထာင္႔သည္ တစ္ထပ္တည္း က်မည္ ျဖစ္၏ ။ လူမႈ ဆက္ဆံေရး နယ္ပယ္တြင္လည္း လူဟူသည္ ပုထုဇဥ္တို႔၏ ဗီဇစိတ္ဓါတ္အရ မိမိဘက္ကသာ အသာခ်ည္း သူခ်င္၏ ။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ စီးရာ၌ပင္ က်ပ္တန္အေဟာင္းႏွင္႔ က်ပ္တန္အသစ္ ႏွစ္ရြက္ရွိပါက က်ပ္တန္အေဟာင္းကိုသာ ကားခ အျဖစ္ေပး၏ ။ က်ပ္တန္ အသစ္ကို ကားခ အျဖစ္မေပး ။ ဤသို႔ေသာ အေသးအဖြဲ ကိစၥေလးမ်ဳိး၌ပင္ လူသည္ အသာ ယူခ်င္၏။

          အႀကီးအမား ကိစၥမ်ဳိး၌မူ ဆိုဖြယ္မရွိ ။ အသာယူခ်င္သည္သာ ျဖစ္၏ ။ ဤသည္မွာ ပုထုဇဥ္ လူသားတို႔၏ ဗီဇ စိတ္ဓါတ္ ေၾကာင္႔ ျဖစ္၏ ။ ထိုဗီဇ စိတ္ဓါတ္ကလည္း အစမထင္ သံသရာမွ စ၍ ပုထုဇဥ္တို႔၏ သႏာၱန္၌ ကိန္းေအာင္းေနခဲ႔ေလရာ ထိုဗီဇ စိတ္ဓါတ္ကို ပယ္ဖို႔မလြယ္။ အရိယာ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ပါမွသာ မဂ္ဖိုလ္ျဖင္႔ ျမစ္ျပတ္ ပယ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္၏ ။ ပုထုဇဥ္ လူသားမ်ားအေနျဖင္႔ ျမစ္ျပတ္ မပယ္ႏိုင္ေစကာမူ ပါးေအာင္ေတာ႔ လုပ္၍ ရပါ၏ ။

          ပုထုဇဥ္တို႔သည္ အခြင္႔အေရးဟူသမ်ွကို မရလ်ွင္ ရေအာင္ ယူခ်င္၏ ။ ဤသည္မွာ တဏွာျပ႒ာန္းသည္႔ သေဘာျဖစ္၏ ။ ယင္းကို  “ လာဘ ” ၌ သြင္းယူအပ္၏ ။ မိမိ ကိုယ္ကို အခိုင္အမာ ျပဳ၍ ပတ္ဝန္းက်င္၏ အေလးအျမတ္ျပဳျခင္းကိုလည္း ခံခ်င္၏ ။       ဤသည္မွာ ဒိ႒ိ ျပ႒ာန္းသည္႔ သေဘာျဖစ္၏ ။ ယင္းကို “ သကၠာရ ” ၌ သြင္းယူအပ္၏ ။ မိမိကိုယ္ကို အခိုင္အမာ ျပဳ၍ ပတ္ဝန္းက်င္၏ အေလးအျမတ္ျပဳျခင္းကိုလည္း ခံခ်င္၏ ။ ဤသည္မွာ ဒိ႒ိ ျပ႒ာန္းသည္႔ သေဘာျဖစ္၏ ။ ယင္းကို “ သိေလာက ” ၌ သြင္းယူအပ္၏ ။ သဒၵါ အနက္အားျဖင္႔ လာဘ ဟူသည္မွာ အေလးအျမတ္ ျပဳခံလိုျခင္း ျဖစ္၏ ။  “ သကၠာရ ” ဟူသည္မွာ အေလးအျမတ္ ျပဳခံလိုျခင္း ျဖစ္၏ ။ သိေလာက ဟူသည္မွာ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားလိုျခင္း ျဖစ္၏ ။ 

အမွန္အားျဖင္႔ ပုထုဇဥ္တုိ႔၏  ဗီဇစိတ္ဓါတ္တြင္ တဏွာ မာန ဒိ႒ိ တို႔သည္ ပဓာန က်ေလ၏ ။ ပုထုဇဥ္တို႔၏ ဗီဇစိတ္ဓါတ္ကို မထိန္းခ်ဳပ္ ႏိုင္သမွ် ကာလပတ္လုံး လူတို႔သည္ အခ်င္းခ်င္းဆက္ဆံရာ၌ အဝိုင္း ႏွင္႔ ေလးေထာင္႔ သဖြယ္ခ်ည္းသာ ျဖစ္ေနၾကမည္ ျဖစ္၏ ။ ထုိေၾကာင္႔ အဝိုင္း ႏွင္႔ ေလးေထာင္႔ တစ္ထပ္တည္းက်ေအာင္ လုပ္ႏုိင္ေသာ ဟာေနာပါ ဒါန မည္ေသာ ဘဝေနနည္းကို သူေတာ္စင္ ပညာရွင္မ်ားက ညႊန္ၾကားၾကျခင္းျဖစ္၏ ။

          လူမႈဆက္ဆံေရး နယ္ပယ္၌ အဝိုင္း ႏွင္႔ ေလးေထာင္႔ ကို တစ္ထပ္တည္းက်ေအာင္ လုပ္ရာတြင္ မိမိဘက္က အနာခံၿပီး သူ႔ဘက္ကို အသာ စံေစဖို႔ ဆိုသည္မွာ မိမိ၏ သႏာၱန္၌ ကိန္းေနေသာ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိ ဦးေဆာင္ေသာ ကိေလသာတို႔ ကို ပါးေအာင္ လုပ္ႏိုင္မွ ျဖစ္၏ ။ တဏွာ မာန ဒိ႒ိ ဦးေဆာင္ေသာ ကိေလသာမ်ားကို ပါးေအာင္လုပ္ရာတြင္ သီလ ေစာင္႔ထိန္းျခင္းသည္ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္၏ ။ သီလကို ေစာင္႔ထိန္းေသာအခါ ဘုရားကိုလည္း ဖူးမိလ်က္သား ျဖစ္၏ ။ တရားကိုလည္း နာမိလ်က္သား ျဖစ္၏ ။ သံဃာေတာ္မ်ားကိုလည္း ဆည္းကပ္ မိလ်က္သား ျဖစ္၏ ။

          ပုထုဇဥ္တို႔၏ စိတ္သည္ ဓမၼတာအားျဖင္႔ ၾကမ္းတမ္း၏ ။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ လူဟူသည္ တစ္ဦးႏွင္႔ တစ္ဦး ဆက္ဆံရာ၌ အဝိုင္းႏွင္႔ ေလးေထာင္႔သဖြယ္ ျဖစ္ကာ “ ဟာန ” အရ အနာမခံ ႏိုင္ျခင္း ျဖစ္၏ ။ “ဥပါဒါန ” အရ သူ႔အက်ဳိးကို မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္း ျဖစ္၏ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ပုထုဇဥ္တို႔သည္ ရတနာ သုံးပါးကို ဆည္းကပ္ျခင္းအားျဖင္႔ မိမိ တုိ႔၏ စိတ္ကို ႏူးညံ႔ သိမ္ေမြ႕ေအာင္ လုပ္ဖုိ႔လို၏ ။ ရတနာသုံးပါးမွ “ အား” မ်ားကို အဆင္႔ဆင္႔ ရႏိုင္ေအာင္ လုပ္ဖုိ႔လို၏ ။ ထိုကဲ႔သို႔ ရတနာ သုံးပါးမွ “ အား ” အဆင္႔မ်ား ကို ရပါမွသာ လူတုိ႔သည္ သီလကို လုံၿခဳံေအာင္ ေစာင္႔ထိန္းႏိုင္မည္ ျဖစ္၏ ။ သီလကို လုံၿခဳံေအာင္ ေစာင္႔ထိန္းႏိုင္ေသာအခါ တဏွာ မာန ဒိ႒ိ တို႔သည္ ပါးလာမည္ ျဖစ္၏ ။

          သီလတြင္ ပါဏာတိပါတ သိကၡာပုဒ္ကို လုံၿခဳံေအာင္ ေစာင္႔ထိန္းရာ၌ သူတစ္ပါး၏ အသက္ကို မသတ္မိေအာင္ ေစာင္႔ထိန္းရ၏ ။ ဤသည္မွာ အၾကမ္းစား ေစာင္႔ထိန္းျခင္း ျဖစ္၏ ။ ထိုထက္ပို၍ ေစာင္႔ထိန္းေသာ အခါ သူတစ္ပါး အနစ္နာရေလေအာင္ ေစာင္႔ထိန္းရ၏ ။ ဤသည္မွာ ဟာေနာပါ ဒါန ဟူေေသာ ဘဝေနနည္းတြင္ “ ဟာန ” အရ မိမိဘက္က အနစ္နာခံျခင္းျဖစ္၏ ။ “ ဥပါဒါန ” အရ သူ႔ဘက္ကို ပံ႔ပိုးေသာအခါ သူတစ္ပါး အသက္ရွည္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရ၏ ။ အမွန္အားျဖင္႔ မိမိဘက္က အနစ္နာခံျခင္းသည္ “ သုစရိုက္ ” သေဘာကို ေဆာင္၏ ။ သူ႔ဘက္ကို ပံ႔ပိုး ေပးျခင္းသည္ “ ပုညကိရိယာ ” သေဘာကို ေဆာင္၏ ။

          ျမတ္စြာဘုရားရွင္တုိ႔၏ အဆုံးအမ အရ ဆိုပါလ်ွင္ လူသည္ အေကာင္းမႈ ဟူသမ်ွတို႔ကို မလုပ္မိေအာင္ အားထုတ္ရ၏ ။ ေကာင္းမႈ ဟူသမ်ွတို႔ကို လုပ္မိေအာင္လည္း အားထုတ္ရ၏ ။ ထိုသို႔ အားထုတ္ရာတြင္ မိမိစိတ္ကို ျဖဴစင္စြာထားရ၏ ။ မိမိစိတ္ကို ျဖဴစင္စြာထားျခင္း ဟူသည္မွာ လုပ္ငန္းတစ္ခုကို လုပ္ရာ၌ တဏွာသေဘာအရ ရာထူးဂုဏ္သိမ္ စည္းစိမ္ ဥစၥာ တို႔ကိုလည္း ေမ်ွာ္ကိုးျခင္း မရွိဘဲ ဒိ႒ိသေဘာအရ မိမိကိုယ္ကို  အခိုင္အမာ ျပဳၿပီး “ ငါ ” မရွိလ်ွင္ အားလုံး ပ်က္စီးသြားၾကလိမ္႔မည္ ဟူေသာ အျမင္မ်ဳိး ျဖင္႔လည္း ျမင္ျခင္းမရွိဘဲ မာန သေဘာအရ ယွဥ္လိုက္လ်ွင္ ေခါင္းတစ္လုံးသာေအာင္ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားမႈမ်ဳိးကိုလည္း မျမတ္ႏိုးဘဲ လြတ္လြတ္ စြန္႔ေသာ စိတ္ထားျဖင္႔ လုပ္ျခင္းမ်ဳိးသာ ျဖစ္၏ ။ ဤ၌ လြတ္လြတ္စြန္႔ေသာ စိတ္ဟူသည္မွာ တဏွာ သေဘာကိုလည္း စြန္႔၏ ။ ဤသို႔ေသာ စိတ္ထားျဖင္႔ ေဆာင္ရြက္ပါမွသာ ေလာက လူမႈဆက္ဆံေရး နယ္ပယ္၌ အဝိုင္း ႏွင္႔ေလးေထာင္႔ တို႔သည္ တစ္ထပ္တည္းက်ေပလိမ္႔မည္ ။

          ပါဏာတိပါတ သိကၡာပုဒ္အရ သူ႔အသက္ကို မသတ္ရ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ သူ႔ အက်ဳိးကို ထိပါးေအာင္ မလုပ္ရ ဟူ၍လည္းေကာင္း ဆိုပါေသာ္လည္း ဤေလာကတြင္ မိမိႏိုင္ငံကို က်ဴးေက်ာ္ ေစာ္ကားသည္႔ အခါသမယမ်ဳိးလည္း ရွိႏိုင္၏ ။ မိမိ လူမ်ဳိးကို က်ဴးေက်ာ္ ေစာ္ကားလာသည္႔ အခါသမယမ်ဳိးလည္း ရွိႏိုင္၏ ။ မိမိ မိသားစုကို က်ဴးေက်ာ္ ေစာ္ကား လာသည္႔ အခါသမယမ်ဳိးလည္း ရွိႏိုင္၏ ။ မိမိ ကိုယ္ကို က်ဴးေက်ာ္ ေစာ္ကား လာသည္႔ အခါ သမယမ်ဳိးလည္း ရွိႏိုင္၏ ။ ထိုအခါမ်ဳိး၌ကား “ ခုခံပိုင္ခြင္႔ ” အရ ပါဏာတိပါတ သိကၡာပုဒ္ကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး သူ႔အသက္ သတ္ရသည္႔ အခါမ်ဳိးလည္း ရွိႏိုင္၏ ။ သူ႔အက်ဳိးကို ထိပါးရသည္႔ အခါ မ်ဳိးလည္း ရွိႏိုင္၏ ။ ထိုကဲ႔သို႔မွ မလုပ္ပါလ်ွင္ မိမိ ႏိုင္ငံသည္ သူတစ္ပါး လက္ေအာက္သို႔ ေရာက္သြားေပလိမ္႔မည္၊ မိမိ လူမ်ဳိးသည္ သူတပါး ေက်းကၽြန္ ျဖစ္သြားေပလိမ္႔မည္။ မိမိ သည္လည္း ရခဲလွေသာ လူ႔ဘဝ မွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေပလိမ္႔မည္။

          ဤအခါမ်ဳိးတြင္လည္း “ ဟာေနာပါ ဒါန ” သေဘာတရားအရ အနစ္နာခံျခင္းႏွင္႔ သူ႔အက်ဳိးကို ေဆာင္ရြက္ျခင္းတုိ႔ျဖင္႔ ေဆာင္ရြက္ရမည္ ျဖစ္၏ ။ အနစ္နာခံရာတြင္ ဓမၼ ႏွင္႔ အဓမၼ ကို ခ်င္႔တြက္ရ၏ ။ ေလာက၌ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈ ျဖစ္ထြန္းရာ၌ ပုဂၢိဳလ္ သတၱဝါ ဟူသည္ ပဓာနမဟုတ္၊ ဓမၼ ႏွင္႔ အဓမၼ သည္သာ ပဓာန ျဖစ္၏ ။ ထုိေၾကာင္႔ ေလာက၌ အဓမၼ မထြန္းကားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေရးတို႔ အတြက္ လူတိုင္း၌ တာဝန္ ရွိ၏ ။ ထိုတာဝန္အရ အဓမၼ မထြန္းကားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာ၌ အနာခံျခင္း အရ ေလာေလာဆယ္ ပစၥကၡ ၌ ပင္ မိမိ၏ ပစၥည္း ဥစၥာမ်ားလည္း ဆုံးရႈံးႏိုင္၏ ။ မိမိ၏ ကိုယ္အဂၤါ အစိတ္အပိုင္းမ်ားလည္း ဆုံးရႈံးႏိုင္၏ ။ မိမိ ၏ အသက္သည္ပင္ ဆုံးရႈံးႏိုင္၏ ။ တမလြန္၌လည္း အပါယ္သို႔ က်ေရာက္ႏိုင္၏ ။ ဤသည္မွာ အဓမၼအေပၚ ဓမၼက ေအာင္ႏိုင္ေရးအတြက္ အနစ္နာခံၿပီး ေဆာင္ရြက္ျခင္း၏ ရလာဒ္မ်ား ျဖစ္၏ ။

          ဗုဒၶေဒသနာေတာ္အရ ဘုရားေလာင္း၏ ဘဝမ်ားကို ၾကည္႔လ်ွင္ မ်ားစြာ ေက်းဇူးတင္ဖြယ္မ်ား၊ အံ႔ခ်ီးဘြယ္မ်ားႏွင္႔ အတုယူဖြယ္မ်ား ကို ေတြ႔ရ၏ ။ ေလာကအေပၚ အဓမၼ မထြန္းကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနစ္နာခံၿပီး ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူေသာ ဘုရားေလာင္းသည္ ငရဲ၌လည္း က်ခဲ႔၏ ။ ဆင္လည္း ျဖစ္ခဲ႔၏ ။ နဂါးလည္း ျဖစ္ခဲ႔၏ ။ ေတမိ မင္းသား မျဖစ္မီကာလ ငရဲက်ခဲ႔သည္ကို ေတမိမင္းသားျဖစ္ေသာ အခါ ေကာင္းစြာ မွတ္မိေန၏ ။ အဘိဓမၼာ ေဒသနာေတာ္ အရ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ ဒုစရိုက္မ်ားကို က်ဴးလြန္မွ အပါယ္သို႔ က်ေရာက္ျခင္း ျဖစ္ေလရာ ဗ်ာဒိတ္ရၿပီး ေနာက္ပင္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ပါဏာတိပါတ သိကၡာပုဒ္ကို လြန္က်ဴးခဲ႔ေၾကာင္းထင္ရွား၏ ။ ဘာမ်ွ အျငင္းပြားစရာ မရွိ။ မုသာဝါဒ သိကၡာပုဒ္မွ လြဲ၍ က်န္သိကၡာပုဒ္မ်ားကို အေၾကာင္းအားေလ်ွာ္စြာ ဘုရားအေလာင္းသည္ လြန္က်ဴးခဲ႔ေသးေၾကာင္း က်မ္းဂန္မ်ား၌ ဆို၏ ။ သုိ႔ရာတြင္ ထိုသို႔ က်ဴးလြန္ရာ၌ ဘုရား အေလာင္းသည္ ေလာက၌ ဓမၼ အေပၚ အဓမၼက မလြမ္းမိုးရေလေအာင္သာ မိမိကိုယ္ကို အနစ္နာခံၿပီး ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္၏ ။ 


ဤသည္မွာ ေလာကသားတုိ႔၏ တာဝန္ ျဖစ္၏ ။ ထိုတာဝန္ကို ေလာကသားတုိ႔အေနျဖင္႔  မေရွာင္လြဲအပ္၊ မေရွာင္လြဲအပ္သျဖင္႔ ထိုတာဝန္ကို ေက်ၿပြန္စြာ ေဆာင္ရြက္ေလေသာေၾကာင္႔ ဘုရားအေလာင္းသည္ ျဖစ္ေလရာဘဝတို႔၌ အထက္တန္းက အျဖစ္မ်ား၏ ။ ငွက္ျဖစ္လ်င္လည္း ငွက္္မင္း ျဖစ္၏ ။ ငွက္ပေရာဟိတ္ ျဖစ္၏ ။ အျခားေသာ ဘဝ တို႔၌လည္း  ထုိနည္း အတူပင္ အထက္တန္းက အျဖစ္မ်ား၏ ။ ဤသို႔ ျဖစ္ရျခင္းမွာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ မိမိ၏ ဘဝကို စေတးၿပီး ဓမၼဘက္က ရပ္တည္ခဲ႔ေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္၏ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔သည္ ဘုရားေလာင္း၏ ထုံးကို ႏွလုံးမူၿပီး ေလာက၌ ဓမၼထြန္းကားရေလေအာင္ အဓမၼကြယ္ေပ်ာက္ရေလေအာင္ မတတ္သာလ်ွင္ မိမိတို႔ ဘဝကို စေတးၿပီး ေဆာင္ရြက္ဖို႔ လိုပါ၏ ။

           သမိုင္း၌ သာသာနာေတာ္အတြက္ အေနာ္ရထာလည္း ေဆာင္ရြက္ခဲ႔၏ ။ ဘုရင္႔ေနာင္လည္း ေဆာင္ ရြက္ခဲ႔၏ ။ အေလာင္းဘုရားလည္း ေဆာင္ရြက္ခဲ႔၏ ။ သီဟုိဠ္ကၽြန္း ဒု႒ဂါမဏိမင္းလည္း ေဆာင္ရြက္ခဲ႔၏ ။ တာဝန္ဟူသည္ ေရွာင္၍ မရေကာင္း ။ အမွန္အားျဖင္႔ တာဝန္ေက်ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာ၌ အနစ္နာ ခံႏိုင္ျခင္းသည္ပင္ ပါရမီ မည္၏ ။ ပါရမီ ဟူသည္လည္း “အေဟာသိက” ျဖစ္ရိုးမရွိ။ ကမၼနိယာမ အရ ဆိုလ်ွင္ နိဗၺာန္တိုင္ေအာင္ အက်ဳိးေပးမည္ ျဖစ္၏ ။

          သီလသိကၡာႏွင္႔ ပါတ္သက္ေသာ ဝိနည္း ေဒသနာေတာ္၌ အဓမၼႏွင္႔ပတ္သက္ၿပီး ျမင္လ်ွင္ျဖစ္ေစ၊ ၾကားလ်ွင္ ျဖစ္ေစ၊ ယုံမွားလ်ွင္ ျဖစ္ေစ ေၾကာင္႔ၾကမဲ႔ မေနၾကဘဲ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ ျမတ္စြာဘုရားက တပည္႔ သာဝက တို႔အား ေဟာၾကားထားေတာ္မူထား၏ ။ ရွင္မဟာ ကႆပ စေသာ ရဟႏာၱႀကီးမ်ား အဆက္ဆက္တုိ႔သည္လည္း ျမတ္စြာဘုရား၏ အလိုေတာ္ အတုိင္းပင္ အဓမၼ မလြမ္းမိုးႏိုင္ေရး အတြက္ မိမိတို႔၏ ဘဝကို စေတးၿပီး အနစ္နာခံကာ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူၾက၏ ။ “ အေနသာႀကီးပဲ” ဟု အေခ်ာင္သမား စိတ္ဓာတ္ျဖင္႔ လ်စ္လ်ဴ ျပဳရိုးမရွိခဲ႔ၾက ။ အမွန္အားျဖင္႔ “ အေနသာႀကီးပဲ ” ဟူေသာ ခံယူခ်က္သည္ အသာစံျခင္း၌ ျမစ္ဖ်ားခံ၏ ။ အဓမၼကို တားျမစ္ရန္တာဝန္ရွိသည္ဟူေသာ ခံယူခ်က္သည္ အနာခံျခင္း၌ ျမစ္ဖ်ားခံ၏ ။ 

ထုိ႔ေၾကာင္႔ ပါဏာတိပါတ သိကၡာပုဒ္ကို ေစာင္႔ထိန္းရာ၌ “ ဟာေနာပါ ဒါန ” သေဘာတရားအရ ေလာက၌ အဝုိင္းႏွင္႔ေလးေထာင္႔တို႔ တစ္ထပ္တည္းက်ႏိုင္ေရးအတြက္ ဓမၼဘက္မွ ႀကံ႔ႀကံ႔ရပ္တည္ၿပီး ေစာင္႔ထိန္းအပ္ပါ၏ ။ ထိုသို႔ ေစာင္႔ထိန္းရာတြင္ ဟာန ႏွင္႔ ဥပါဒါန အေပၚ မားမားရပ္ႏိုင္ေလ အဝုိင္းႏွင္႔ ေလးေထာင္႔တို႔ တစ္ထပ္တည္း က်ေလ ျဖစ္ေပလိမ္႔မည္ ။ အဝိုင္းႏွင္႔ေလးေထာင္႔ တို႔ တစ္ထပ္တည္း က်ျခင္းဟူသည္ကား ေလာက၏ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း ပါတည္း။ ေလာက၏ သာယာျခင္းပါတည္း ။

( ဦးေရႊေအာင္၊ ဘဝအျမင္သစ္၊ အခန္း ၄ )