သူလုိ..
ရဟန္း
“ခ်စ္သားတုိ႔….ေဝဖန္ေရးသမားတုိ႔သည္
ဘုရား၊တရား၊သံဃာတုိ႕အား ေဝဖန္ကဲ့ရဲ့ ေက်းဇူးမဲ့စကားကုိ ေျပာဆုိ ၾကလိမ့္မည္”။ “ခ်စ္သားတုိ႔…
ရတနာသုံးပါးကုိ ေက်းဇူးမဲ့ ကဲ့ရဲ့တတ္ေသာ ေဝဖန္ေရးသမားတုိ႔ကုိ ႏွလုံးမသာ ၊ မျဖစ္ၾကေလႏွင့္၊
မိမိစိတ္ထဲမွာလည္း စြဲ၍ ေဒါသမျဖစ္ၾကေလႏွင့္”
ဗုဒၶ၊ျဗဟၼဇာလသုတ္
ေလာက၌ ေဝဖန္ေရးသမားတုိ႔သည္ အေျခအျမစ္
အတိအက် မသိဘဲ ျမင္ကာ၊ ၾကားကာမွ်ျဖင့္ ျပစ္တင္ေဝဖန္ တတ္ၾကေလ၏။
တစ္ခါက ရဟန္းေတာ္ေလးသည္ ေဝဖန္ေရးသမားတု႔ိ၏
ကဲ့ရဲ့ျပစ္တင္ ရႈတ္ခ်မႈေၾကာင့္ ေသာကျဖစ္ကာ ဆြမ္းေကာင္းေကာင္း မဘုဥ္ေပးႏုိင္ေတာ့ပဲ တစ္ေန႔တစ္ျခား
ပိန္လာ၏။ ခႏၶာကုိယ္မွလည္း အသားအေရးတုိ႔ ခန္းေျခာက္ကာ အရုိးၿပဳိင္ၿပဳိင္ထလာ၏။ သုုိ႕ေသာ္လည္း
ပုထုဇဥ္ရဟန္းတုိ႔ရဲ့ ကဲ့ရဲ့သံကမစဲ.. ျပစ္တင္သံ၊ ရႈတ္ခ်သံမ်ားကာ ပုိ၍ ပုိ၍ က်ယ္ေလာင္လာ၏။
“
အရွင္ဘုရား…. ဒကာ၊ဒကာမမ်ား သာသနာၾကည္ညဳိလုိ႔ သဒၶါတရားတရားနဲ႔ လႉတဲ့ပစၥည္းကုိ ဘာလုိ႔အလြဲ
သုံးစားလုပ္တာလဲ၊ သာသနာနဲ႔စပ္တဲ့ပစၥည္း အရပ္းထဲမွာ မသုံးေကာင္းဘူးဆုိတာ အရွင္ဘုရား
မသိဘူးလား။ အရွင္ဘုရားက.. ဒကာ၊ဒကာမေတြရဲ့ သဒၶါတရားကုိသာမက သာသနာေတာ္ တစ္ခုလုံးကုိ အထင္းေသး
ေအာင္လုပ္ေနတာပဲ” စသည္ျဖင့္.. ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ လက္ညႇဳိထုိး၍ ဆုိေျပာသူမ်ားလည္းရွိ၏။
ရဟန္းေတာ္ေလးသည္ ကဲ့ရဲ့သံကုိ
မခံႏုိင္တဲ့ အဆုံးမွာေတာ့ ရွက္လြန္း၍ ပရိတ္သတ္ထဲ အသြားအလာ မလုပ္ေတာ့ပဲ ေခါင္းငုိက္စုိက္လွ်င္
လူသူမသိေအာင္ ပုံကြယ္ေနေတာ့၏။
ပုထုဇဥ္ ရဟန္းတုိ႕၏ ကဲ့ရဲ့ျပစ္တင္သံသည္
အခ်င္းခ်င္းေျပာရုံ ၊ ရဟန္းေတာ္ေလးကုိ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္း ျပစ္တင္ရုံနဲ႔ မေက်နပ္ႏုိင္ပဲ
ျမတ္စြာဘုရားထံ ရဟန္းေတာ္ေလးအေၾကာင္းကုိ အေျခအျဖစ္အတိအက် မသိပဲ ေလွ်ာက္ထားၾကေလ၏။
ဤတြင္ျမတ္စြာဘုရားလည္း မေနသာေတာ့ပဲ ရဟန္းေတာ္မ်ား စည္းေဝးေစ၍ အျဖစ္မွန္ကုိ သိေသာ္လည္း
ပုထုဇဥ္ရဟန္းေတာ္မ်ား သံသယကင္းစိမ့္ေသာငွာ ရဟန္းေတာ္ေလးရဲ့ ျဖစ္ရပ္မွန္ကုိ ရဟန္းပရိတ္သတ္
အလည္တြင္ ေမးျမန္းရေလေတာ့သည္။
“ ငါ့ရွင္…
သင္သည္ သဒၶါ၍ ဒကာ၊ဒကာမမ်ား လႉေသာပစၥည္းကုိ လူတုိ႔အား ေပးကမ္း ေကြ်းေမြးတယ္ ဆုိတာ
မွန္ရဲ့လား” ဟု ေမေတာ္မူ၏။
“မွန္ပါ့.. ျမတ္စြာဘုရား”
“ေကာင္းၿပီး.ဒါဆုိ ဘယ္လုိပုဂၢဳိလ္ေတြကုိ
ေကြ်းေမြး ေထာက္ပံတာလဲ”ဟုျမတ္စြာဘုရားက ထပ္မံ ေမးေတာ္မူ၏။
ဤတြင္ ရဟနု္းေတာ္ေလးက.. မိမိဘဝျဖစ္ရပ္မွန္ကုိ
ရဟန္းပရိတ္သတ္အလယ္မွာ. .ထင္ရွားေအာင္ ျမတ္စြားဘုရား ေလွ်ာက္ထားေတာ္မူေလ၏။
ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြားဘုရား..တပည့္ေတာ္သည္
သာဝတၳိျပည္ ၁၈-ကုေဋၾကြယ္ေသာ သူေ႒းမ်ဳိး၏ တစ္ဦးတည္းေသာ သားျဖစ္ပါသည္။ တေန႔ေသာအခါ တပည့္ေတာ္ရဲ့အိမ္
ေလသာျပတင္းမွ လမ္းမကုိ လွမ္းၾကည္ေနစဥ္ ပန္းနံ႔သာ လက္ဝယ္ကုိင္၍ တရားနာရန္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္သုိ႔
သြားေနေသာ လူမ်ားကုိ ျမင္ေတြ႕ရလုိ႔ တပည့္ေတာ္လည္း ပန္းနံ႔သာကုိ ကုိင္ေဆာင္ကာ ပရိတ္သတ္မ်ားႏွင့္အတူ
ေဇတဝန္ ေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ တရားနာ လုိက္လာခဲ့ရပါသည္ဘုရား။ မူလ တရားနာလာရင္းက ဘာရည္ရြယ္ခ်က္မွမရွိ
..လမ္းေပၚမွ တရားနာသြားေသာ ပရိတ္သတ္မ်ားကုိ သေဘာက်လုိ႔ လုိက္ပါလာရျခင္းပါ။
ဤတရားပြဲတြင္ ျမတ္စြဘုရားသည္ ေလာက လူဘုံ
ကာမဂုဏ္တုိ႔ရဲ့ အျပစ္နဲ႔ ရဟန္းဘဝရဲ့ ေကာင္းက်ဳိး ခ်မ္းသာကုိ ေဟာေတာ္မူပါသည္။
( ဃရာဝါေသာ
သမၺာေဓာ - အိမ္ရာတည္ေထာင္ လူတုိ႔ေဘာင္သည္ အေတာင္ႏွစ္ဆယ္ က်ယ္ဝန္းေသာ တုိက္တာႀကီး၊
ဇိမ္ခံစရာ အျဖာျဖာနဲ႔ ျပည့္စုံေအာင္ ပုိ္င္ဆုိင္ကာ ေနထုိင္ရေသာ္ျငားလည္း ထုိပစၥည္းမ်ာကုိ
ထ္ိမ္းသိ္မ္းေစာင့္ေရွာက္ကာ ပူပင္ရေသာေၾကာင့္ က်ဥ္းေျမာင္း၏၊ ကိစၥဝိစၥမ်ားျဖင့္ ရႈပ္ေထြးလွ၏။
အေဗၺာကာေသာ ပဗဇၹာ - အိမ္ယာမေထာင္ ရဟန္းေဘာင္သည္ သားေရးသမီးေရးႏွင့္
ေလာကေရးရာ အျဖာျဖာမွ ကင္းေဝးေသာေၾကာင့္ ဆယ္ေပပတ္လည္ တုိက္ခမ္းလယ္မွာ ေနရေသာ္လည္း အလြန္က်ယ္
ေျပာ လွသည့္ လြင္တီးေခါင္ - ကြင္ျပင္ႀကီးႏွင့္တူ၏။ အလြန္လတ္လပ္မႈရွိ၏။ )
ဗုဒၶ၊ သာမညဖလသုတ္
ဤတရားေတာ္ကုိ နားၾကားရၿပီးေနာက္ တရားပြဲၿပီးၿပီးခ်င္း
ပရိတ္သတ္ေတြ အျပန္မွာ တပည့္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္း လြတ္လပ္တဲ့ ရဟန္းဘဝကုိ ရခ်င္လြန္းလုိ႔
ျမတ္စြာဘုရားထံ ရဟန္းဝတ္ခြင့္ေတာင္း ခဲ့ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားက မိဘတုိ႔ခြင့္မျပဳေသာ သား၊သမီးကုိ
ရဟန္းဝတ္ခြင့္မျပဳဟု မိန္႔ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္ မိဘမ်ားထံ ရဟန္ဝတ္ခြင့္ကုိ ေတာင္းရပါေတာ့သည္။
တပည့္ေတာ္သည္ ဒီရဟန္းဘဝကုိ လြယ္လြယ္ႏွင့္
ရခဲ့ျခင္းမဟုတ္ပါ။ ဦးစြာပထမ ..မိဘေတြက သူတုိ႔ကုိ စြန္႔ခြာသြားမယ့္အေရးေတြကား
အလြန္းအမင္းကန႔္ကြက္ၾကပါသည္။ တပည့္ေတာ္ သူတု႔ိကုိ ခြဲခြာၿပီး ရဟန္းသြားမယ့္အေရးသည္
အသဲကြဲမတတ္..မ်က္ရည္ ပင္လယ္ေဝခဲ့ၾကပါသည္။
“ ေဩာ္.. ခ်စ္လွစြာေသာ..သား၊
အမ်ဳိးရဲ့ အားကုိးရာျဖစ္ေသာ..သား၊ ငါ့သားမရွိလွ်င္.. ငါတုိ႔မေနတတ္ၿပီ၊ ငါ့သား မရွိရင္..ငါတုိ႔ေသရေတာ့မည္၊
ငါတုိ႔လည္း အသက္ႀကီးကုန္ၿပီး ငါတုိ႕ကို ခြဲမသြားပါနဲ႔ …။ ခ်စ္သား.. ရဟန္းဘဝဆုိတာ
..အပူလုိေသာ္.. အေအးကုိရတတ္တယ္၊ အေအးလုိေသာ္.. အေအးကုိရတတ္တယ္။ မျပည့္စုံတဲ့.. ရဟန္းဘဝကုိ
ငါတုိ႔ကုိ စြန္႕ခြာၿပီး မသြားပါနဲ႔လားသားရယ္” ..စသည္ျဖင့္
အၾကမ္းနည္း အႏုနည္း နည္းမ်ဳိးစုံျဖင့္ တာျမစ္ၾကပါသည္။
ထုိကဲ့သုိ႔ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ မိဘေတြရဲ့
တာျမစ္ခ်က္ကုိ ေက်ာ္လြန္ကာ.. ရဟန္းဘဝ ရရွိေရး ၇-ရက္ အစာငတ္ခံ ဆႏၵျပေတာ့ မိဘေတြ စဥ္စားလာပါသည္.
“တကယ္လုိ႔.. သားေလးကုိ ရဟန္းဝတ္ခြင့္ မေပးရင္ .. ယခုပင္
အစာငတ္လုိ႔ ေသရေတာ့မည္၊ ငါတုိ႔သာေလးကုိ လုံးဝေတြ႔ရေတာ့မည္မဟုတ္။ ရဟန္းဝတ္ခြင့္ ေပးလုိက္လွ်င္ကား
ရဟန္းဘဝႏွင့္ ေတြ႕ႏုိင္ေသးသည္” ဟု မိဘႏွစ္ပါးတုိင္ပင္၍ တပည့္ေတာ္ ရဟန္းဘဝ
ရရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
မိဘေတြမွ ရဟန္းဝတ္ခြင့္ျပဳတယ္ဆုိရင္ပဲ..
ခ်က္ျခင္းပဲ အားရဝမ္းသာနဲ႔ ေဇတဝန္ေက်ာင္းကုိေရာက္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားမွ ရဟန္းတစ္ပါးကုိ
ေခၚၿပီ တပည့္ေတာ္ကုိ ရဟန္းျပဳေပးခဲ့ပါသည္ဘုရား။
တပည့္ေတာ္ ရဟန္းေတာ္မ်ား လုိက္နာက်င့္သုံးသင့္တဲ့
ဝိနည္းစေသာ စည္းကမ္းေတြကုိ ဆရားဘုန္းႀကီးထံမွာ (၅) ႏွစ္တုိင္တုိင္သင္ၾကားခဲ့ၿပီး။ ဝိပႆနာတရား
အားထုတ္နည္းမ်ား သင္ၾကားကာ လူသူေဝးရ ေတာေက်ာင္း သို႔သြား၍ တရားအားထုတ္ခဲ့ပါသည္။
တပည့္ေတာ္ (၁၂) ႏွစ္တုိင္ေအာင္ ရဟန္းတရားမ်ားကုိ
ႀကဳိးစားအားထုတ္ေသာ္လည္း မိဘမ်ားရဲ့ သံေယာဇဥ္ ခ်ီးေႏွာင္မႈေၾကာင့္ ဘာတရားထူးမွ မရခဲ့ပါ။
တေန႔ တပည့္ေတာ္ေနေသာ ေတာေက်ာင္းသုိ႔ သာဝတၳိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းမွာ ရဟန္းတပါးၾကြလာအခါ
တပည့္ေတာ္ရဲ့ မိဘမ်ားအေၾကာင္း စုံးစမ္းေသာအခါ.. ဧည့္သည္ ရဟန္းေတာ္ေလးက
“
ငါ့ရွင္.. ဤသူေ႒းမိသားစု အေၾကာင္းကာ ဝမ္းနည္းဖြယ္ေကာင္းေလစြ၊ သူတုိ႔ သားေလး သာသနာ့ေဘာင္
ရဟန္းျပဳၿပီးေနာက္ အားကုိး အားထားမရွိေတာ့ပဲ စီးပြားေရးသမားမ်ားရဲ့ လိိမ္လည္မႈ ၊ တပည့္မ်ားရဲ့
လွည့္ပတ္မႈေၾကာင့္ အလြန္ဆင္းရဲေသာ ဘဝသုိ႕ေရာက္ရွိသြားပါၿပီ။ စားေသာက္ စရာမရွိေတာ့တဲ့အဆုံးမွာေတာ့
အိမ္ကုိေရာင္းလုိက္ရၿပီး လမ္းေဘးမွာ ခြက္ဆြဲေတာင္းစားရတဲ့ ဘဝကုိေရာက္ သြားပါၿပီး အရွင္ဘုရား”
ဟု ဧည့္သည္ရဟန္းေတာ္ေလးရဲ့စကားကုိ ၾကားရရင္ပဲ တပည့္ေတာ္ စိတ္မထိမ္း ႏုိင္ေတာ့ပဲ ငုိေၾကြရပါသည္အရွင္ဘုရား။
ဧည့္သည္ရဟန္းေလးရဲ့ စကားကုိၾကားရၿပီးေနာက္
တပည့္စဥ္းစားမိတာက.. ‘ငါသည္ (၁၂) ႏွစ္တုိင္တုိင္ တရားအာထုတ္ေသာ္လည္း ဘာတရားထူးမွ
မရ၊ ငါ့မွာတရားထူးရလာဖုိ႔ ပါရမိမရွိ၊ ငါေတာေက်ာင္းမွာ ဆက္လက္ တရားအားထုတ္လုိ႔ေတာ့
ဘာတရားမွ ရေတာ့မည္မဟုတ္၊ သာဝတၳိျပည္၍ လူဝတ္လဲၿပီး မိဘမ်ားကုိလုပ္ေၾကြးရင္းျဖင့္ အလႉေပးျခင္း၊
သီလေဆာက္တည္ျခင္းျဖင့္ နတ္ျပည္ေရာက္ေၾကာင္း တရားမ်ားကုိ ႀကဳိးစားအားထုတ္ေတာ့မည္’
ဟု စဥ္းစားမိပါသည္။
နံက္မုိးေသာက္ အလင္းေရာက္တာနဲ႔ တပည့္ေတာ္
ေတာေက်ာင္းေလးမွ ထြက္ခဲ့ၿပီး ေမြးရပ္ဇာတိ သာဝတၳိသုိ႔ ျပန္လာခဲ့သည္။ သာဝတၳိရဲ့
ၿမဳိ႕ဝင္လမ္းဆုံမွာ တပည့္ေတာ္ တုံ႕ဆုိင္းသြားပါသည္။ အေၾကာင္းရင္းက.. မိဘတုိ႕႔ ထံ ဦးစြာပထမ
သြားမလား ၊ သုိ႔မဟုတ္ ဆရာ ျမတ္စြာဘုရားထံ သြားရင္ေကာင္းမလား စသည္ျဖင့္ ဇေဝဇဝါ ျဖစ္ခဲ့ပါေသးသည္။
အဆုံးမွာေတာ့ ..
“ငါသည္.. မိဘမ်ားကုိ လူထြက္လုပ္ေၾကြးေတာ့မည္ျဖစ္လို႕
ယေန႔မွစ၍ မိဘမ်ားနဲ႔ တသတ္လုံးေနရေတာ့မည္ ျမတ္စြာဘုရား ကေတာ့ ဒီေန႔ဟာ
ေနာက္ဆုံး ဖူးေတြ႕ျခင္းျဖစ္မည္” ဟုဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ကာ ျမတ္စြာဘုရားကုိ
ဖူးေမွ်ာ္ရန္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ ေရာက္လာခဲ့ပါသည္။
တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ထူးျခားလွတဲ့ ညေနဆည္ဆာတရားပြဲမွာ
ျမတ္စြားဘုရားက “မိဘမ်ားအား လုပ္ေၾကြးေသာ ဂုဏ္ေက်းဇူးႏွင့္ ရဟန္းဘဝႏွင့္ပင္ မိဘမ်ားကုိ
လုပ္ေၾကြးႏုိင္ေၾကာင္း” ေဟာၾကားေသာအခါ တပည့္ေတာ္ အတုိင္းမသိ ဝမ္းသာၾကည္ႏူးမိပါသည္။
တပည့္ေတာ္ မိဘမ်ားကုိ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးသလုိ ခဲရင္းစြာ ရခဲ့ေသာ ရဟန္းဘဝကုိလည္း မစြန္႔လႊတ္ခ်င္ပါ။
ဒါေၾကာင့္ မိဘမ်ားကုိ ရဟန္းဘဝႏွင့္ပင္ လုပ္ေၾကြးေတာ့မည္ဟု ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ခဲ့ပါသည္။
ေနာက္ေန႔ နံက္အာရုဏ္တက္လုိ႔ အလင္းေရာက္တယ္ဆုိရကင္ပဲ
ျမတ္စြားဘုရားအား ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ၿပီး သာဝတၳိၿမဳိ႕သုိ ဆြမ္းခံဝင္ခဲ့ပါသည္။ ၿမဳိ႕ဝင္ဝမွာ..
“ တပည့္ေတာ္ ဆြမ္းအရင္ၾကြရင္ ေကာင္းမလာ… မိဘမ်ားထံ အရင္သြားရင္ေကာင္းမလား ..” လုိ႔ေတြေဝေနတုန္းမွာပဲ..
ခုိးကုိးရာမဲ့ သူေတာင္းစားးျဖစ္ေနတဲ့ မိဘမ်ားထံ စာေသာက္စရာ ဘာမွ မပါသြားရင္ မေကာင္းဟုစဥ္းစားမိကာ
ဆြမ္းခံၿပီးမွ မိဘမ်ားထံ သြားေရာက္ေတြ႕ ခဲ့ပါသည္။
မိဘမ်ား ခြက္တစ္လုံ ကုိယ္စီေရွ႕မွာခ်ကာ
ေတာင္ေဝွး တစ္ေခ်ာင္စီျဖင့္ အားကုိရာမဲ့ မိဘေတြကုိ လမ္းေပၚမွာ ေတြ႕ရေတာ့ တပည့္ေတာ္မ်ား
ႏွလုံးကြဲမတတ္.. ဘာစကားတစ္ခြန္းမွ ေျပာမထြက္ပဲ မတုန္မလႈပ္ ေက်ာက္ရုပ္ ပမာျဖစ္သြားခဲ့ပါသည္။
တပည့္ေတာ္ သူေတာင္းစားမိဘမ်ား ေရွ႕တည့္တည့္ ေျခစုံဆြမ္းရပ္ေတာ့ သူတုိ႕က
မိမိရဲ့ သားရဟန္းအျဖစ္ကုိ မသိရွာပဲ အျခားရဟန္းတစ္ပါး ဆြမ္းလာရပ္သည္မွတ္၍ .. “ တပည့္ေတာ္တုိ႔မွာ
ဘာမွ လႉစရာ..တန္းစရာမရွိ.. ကန္ေတာ့ဆြမ္းပါ” ဟူေသာ စကားကုိ ၾကားရေတာ့ တပည့္ေတာ္
ဝမ္းနည္မ်က္ရည္ ေနာင္တမ်ာက္ရည္မ်ား စီးက်လာခဲ့ပါသည္။
တပည့္ေတာ္မုိက္မဲမႈေၾကာင့္ မိဘမ်ား
ဒီဘဝေရာက္ခဲ့ရတာဆုိၿပီး မေျဖဆည္းႏုိင္ပါ။ တပည့္ေတာ္ရဲ့ မ်က္လုံးအစုံမွ မ်က္ရည္တုိ႔သည္
မုိးေရေပါက္ ပမာ ေျခဖမုိးေပၚသုိ႕ စီးက်လာပါေတာ့သည္။ မိဘမ်ားက သုံးႀကိမ္တုိင္ေအာင္
‘ကန္ေတာ့ဆြမ္းပါဘုရား’ လုိ႔ ေျပာေသာ္လည္း တပည့္ေတာ္ မတုန္မလႈပ္ ေက်ာက္ရုပ္ပမာ
ရပ္ျမဲ ရပ္ေနပါသည္။ မိမိငယ္စဥ္က ကုေဋ (၈၀) ၾကြယ္ဝခဲ့ေသာ မိဘမ်ား ဒီလုိျဖစ္သြားရတာကုိ
ကိုယ္တုိင္ မ်က္ဝါးထင္ထင္ေတြ႕ျမင္ရေတာ့ တပည့္ေတာ္ရဲ့ အၾကားအာရုံ အျမင္အာရုံမ်ား ေဝဒနာဖိစီးမႈေၾကာင့္
ေခတၱရပ္ဆုိင္းသြားသလုိ ခံစားရပါသည္။
သုံးႀကိမ္တုိင္တုိင္ ကန္ေတာ့ဆြမ္းေျပာေသာလည္း
ရပ္ျမဲျမဲရပ္ေနေသာ တပည့္ေတာ္ကုိၾကည့္ကာ.. ဖခင္ႀကီးက “ ေဟ့.. အေမႀကီး. ငါတုိ႔သားရဟန္း
ထင္တယ္သြား ၾကည့္စမ္းပါဦး” ဆုိေတာ့ မိခင္ႀကီး တပည့္ရဲ့ မ်က္ႏွာကုိ ေစ့ေစ့ၾကည့္ကာ
သားမွန္းသိေတာ့ အရူးမတစ္ေယာက္လုိ႔ တပည့္ေတာ္ရဲ့ ေျခရင္းမွာ ဝပ္စဥ္းကာ ငိုပြဲႏႊဲပါ ေတာ့သည္။
ဖခင္ႀကီးလည္း တပည့္ေတာ္ရဲ့ ေျခဖမုိးမွာ မ်က္ႏွာအပ္ကာ မ်က္ရည္မ်ား သြင္သြင္စီးက်ေနကုိ
တပည့္ေတာ္ ေျခဖမုိးအစုံမွ သိလုိက္ရပါသည္။
သားဖသုံးေယာက္ ငုိေၾကြးလုိက္တာ ဘယ္ေလာက္ၾကာသြားမွန္
မသိ. ေျခဖမုိးအစုံ မ်က္ရည္မ်ား ေအးစက္လာမွ.. ျပန္လည္သတိဝင္ကာ မိဘမ်ားကုိ ေျဖာင္းျဖရပါေတာ့သည္။
“ အုိ..မိခင္ဖခင္တုိ႔ မငုိၾကပါႏွင့္ေတာ့ ယေန႔မွစလုိ႔ မိဘမ်ားႏွင့္အတူေနကာ မိဘမ်ားကုိ
လုပ္ေၾကြးပါေတာမယ္” ဟုဆုိကာ တေနရာမွာ ထုိင္ေစကာ သပိတ္ထဲမွ ပါလာေသာ ယာဂုဆြမ္းကုိ
မိဘမ်ားအား ဦးစြာ စားေသာက္ ေစခဲ့ပါသည္။
ထုိေန႕႔မွစ၍ တပည့္ေတာ္ရသမွ်ေသာ
ဆြမ္းတုိ႕ကုိ မိဘမ်ား စားသုံးေစၿပီးမွာ တပည့္ေတာ္ ဘုန္းေပးေတာ္မူပါသည္။ တခါတရံ သုံးေယာက္စာ
လုံလုံေလာက္ေလာက္ မရခဲ့လွ်င္ မိဘေတြကုိသာာ စားသုံေစပါသည္။ တခါတရံ သကၤန္းအတြက္ လႉဒါန္းေသာ
ပိတ္စမ်ားကုိလည္း သကၤန္းအျဖစ္ခ်ဳပ္မဝတ္ဘဲ မိဘေတြကုိသာ ဝတ္ရုံေစပါသည္။ မိဘေတြဝတ္ၿပီး
ေဟာင္းႏြမ္းေသာ ပိတ္မ်ားကုိသာ ေဆးဆုိး၍ သကၤန္း အျဖစ္ခ်ဳပ္ကာ ဝတ္ရုံခဲ့ပါသည္။ ဒါေၾကာင့္
တပည့္ေတာ္ရဲ့ သကၤန္းမ်ားလည္ ေဟာင္းႏြမ္းေနပါသည္ဘုရား။
ျမတ္စြာဘုရား..တပည့္ေတာ္ သဒၶါ၍လႉဒါန္းေသာ
ပစၥည္မ်ား လူတုိ႔အား လုပ္ေကြ်းည္ဆုိျခင္းမွာ မွန္ကန္ပါသည္။ လူဆုိသည္မွာ.. အျခားလူမဟုတ္ဘဲ..တပည့္ရဲ့
ေက်းဇူးရွင္ မိဘမ်ားသာျဖစ္ပါသည္ဘုရား။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းေတာ္ကေလး ျဖစ္ေၾကာင္းစုံလင္
ေလွ်ာက္ထားသံကုိၾကားေတာ့ “ သာဓု..သာဓု.. သာဓု သုံးႀကိမ္ေခၚေတာ္မူပါသည္။ ကဲ့ရဲ့ရႈတ္ခ်
ျပစ္တင္တတ္ေသာ ပုထုဇဥ္ ရဟန္းပရိတ္သတ္ အလယ္၌ ျမတ္စြာဘုရားက “`ဤရဟန္းေတာ္ေလးသည္ အလြန္ခ်ီးမြမ္းထုိက္ေပသည္
ငါသည္ ပါရမီျဖစ္စဥ္ကာလက သူလုိ႔ မိဘမ်ားအား လုပ္ေကြ်းခဲ့ဖူးေလးၿပီ။”
ဤသုိ႔မိန္႕ၾကားေသာအခါ .. ရဟန္းပရိသတ္၏
ေတာင္းပန္းမႈေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မိဘမ်ားကုိ လုပ္ေကြ်းေသာ သုဝဏၰသာမဇာတ္ေတာ္ကုိ
ေဟာေတာ္မူေလသည္။ ေဒသနာရဲ့ အဆုံးမွာ မိဘကုိ လုပ္ေၾကြးေသာ ရဟန္းေတာ္ေလးသည္ သစၥာေလးပါတရားကုိသိျမင္ၿပီး
အသက္ထက္ဆုံး မိဘကုိ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္တတ္ေသာ ရဟန္းတပါးအျဖစ္ သာသနာ၌ မွတ္တမ္းတင္ က်န္ရစ္ေလေတာ့
သည္။
သုဝဏၰသာမ ပစၥဳပၸန္ဝတၳဳ