Thursday, May 23, 2013

မိဘကိုလႈပ္ႏႈိးတဲ့ သားသားမီးမီးတို႔ရဲ႕စကား 孩子給的21點提醒


မိဘကိုလႈပ္ႏႈိးတဲ့ သားသားမီးမီးတို႔ရဲ႕စကား


(၁) ကြ်န္ေတာ့္ကို အလိုမလိုက္ပါနဲ႔။ လိုခ်င္တာအားလံုးကို မရႏိုင္ဘူးဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္သိတယ္။ ဒါကလည္း အေဖ၊ အေမတို႔ရဲ႕စိတ္ကို ကြ်န္ေတာ္ စမ္းသပ္ၾကည့္ခ်င္လို႔ပါပဲ။

(၂) ကြ်န္ေတာ့္ကို စည္းကမ္းတင္းက်ပ္ဖို႔ မေၾကာက္ပါနဲ႔။ နည္းနည္းတင္းက်ပ္တာကို ကြ်န္ေတာ္ႏွစ္သက္တယ္။ ဒါမွ လံုျခံဳတယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ခံစားရတယ္။

(၃) ကြ်န္ေတာ့္ကို အက်င့္ဆိုးေတြ ေမြးမေပးပါနဲ႔။ ဘယ္အရာေတြက အက်င့္ဆိုးေတြဆိုတာကို အေဖ၊ အေမတို႔ ေစာေစာစီးစီးသင္ျပမွ ကြ်န္ေတာ္သိႏိုင္မွာပါ။

(၄) ကြ်န္ေတာ့္ကို "ငယ္ေသးတယ္၊ ဘာမွနားမလည္ဘူး" လို႔ မၾကာခဏ မေျပာပါနဲ႔။ ဒါေတြက ကြ်န္ေတာ့္အေတြးနဲ႔ အျပဳအမူေတြကို တံုးအသြားေစပါတယ္။

(၅) ကြ်န္ေတာ့္အမွားကို လူေတြေရွ႕မွာ မလစ္ဟ (မဆံုးမ) ပါနဲ႔။ တကယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ့္ကို ႏွစ္ကိုယ္ၾကား ဆိုဆံုးမရင္ ကြ်န္ေတာ္ပိုျပီး နားဝင္ပါလိမ့္မယ္။

(၆) ကြ်န္ေတာ့္ကို သိပ္အကာအကြယ္ မေပးပါနဲ႔။ အမွားလုပ္ရင္ ဆံုးမတာကို ခံယူရမယ္ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္သိတယ္။ တစ္ခါတေလ နာက်င္ျခင္းထဲကေန သင္ခန္းစာရဖို႔ ကြ်န္ေတာ္သင္ယူရပါမယ္။

(၇) ကြ်န္ေတာ့္အမွားေတြကို အျပစ္တစ္ခု၊ အရွက္တစ္ခုျဖစ္ေအာင္ မေျပာပါနဲ႔။ အဲဒီလိုလုပ္တာက ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈနဲ႔ ေလးစားမႈကို ထိခိုက္ေစပါတယ္။

(၈) "အေဖ၊ အေမကို သားမုန္းတယ္" လို႔ ကြ်န္ေတာ္ေျပာမိတဲ့အခါ စိတ္ထိခိုက္ ဝမ္းနည္းမသြားပါနဲ႔။ ကြ်န္ေတာ္မုန္းတာက လူကိုမဟုတ္ဘဲ ကြ်န္ေတာ့္စိတ္ကို ပ်က္ျပားေစတဲ့ အေဖ၊ အေမတို႔ရဲ႕ အမိန္႔အာဏာကိုသာျဖစ္တယ္။

(၉) ကြ်န္ေတာ္လုပ္တဲ့ အမွားေသးေသးေလးကို မေတးမွတ္ထားပါနဲ႔။ ဒါကလည္း ကြ်န္ေတာ့္ကို အာရံုစိုက္လာေအာင္ လုပ္တာျဖစ္တယ္။

(၁ဝ) ကြ်န္ေတာ့္ကို တဗ်စ္ေတာက္ေတာက္ မေရရြတ္ပါနဲ႔။ ကြ်န္ေတာ့္ကို အျမဲဗ်စ္ေတာက္ေတာက္ရြတ္ရင္ နားမၾကားခ်င္ဟန္ေဆာင္ျပီး ကြ်န္ေတာ့္ကိုယ္ကြ်န္ေတာ္ ကာကြယ္ရလိမ့္မယ္။

(၁၁) ကြ်န္ေတာ္ကို ေပါ့ပ်က္ပ်က္ကတိေတြ မေပးပါနဲ႔။ အဲဒီကတိေတြကို အေဖ၊ အေမတို႔ ဖ်က္လိုက္တဲ့အခါ အပယ္ခံရတယ္ဆိုျပီး ကြ်န္ေတာ္ ဝမ္းနည္းေဒါသျဖစ္မိလိမ့္မယ္။

(၁၂) ေျပာခ်င္တာကို ကြ်န္ေတာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ၊ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မေျပာတတ္တဲ့အခါ ခါတိုင္း ကြ်န္ေတာ္ေျပာေနက်စကားေတြရဲ႕ မပီသမႈေၾကာင့္ဆိုတာ မေမ့ပါနဲ႔။

(၁၃) ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ ရိုးသားမႈကို မၾကာမခဏ ပ်က္စီးေအာင္မလုပ္ပါနဲ႔။ ပ်က္စီးေအာင္လုပ္တဲ့အခါ ကြ်န္ေတာ္ေၾကာက္လန္႔ျပီး လိမ္ညာစကားေတြ အလြယ္တကူ ေျပာမိတတ္တယ္။

(၁၄) မသိတဲ့ေမးခြန္းေတြကို ကြ်န္ေတာ္ေမးတဲ့အခါ ကြ်န္ေတာ့္ကို မတားပါနဲ႔။ ကြ်န္ေတာ္ေမးတိုင္း တားခဲ့ရင္ အေဖ၊ အေမတို႔အစား တျခားလူကိုပဲ ကြ်န္ေတာ္သြားေမးရပါလိမ့္မယ္။

(၁၅) ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ ေၾကာက္စိတ္၊ ထိတ္လန္႔စိတ္ေတြက ရွက္စရာေကာင္းတယ္လို႔ မေျပာပါနဲ႔။ ကြ်န္ေတာ္ေၾကာက္တယ္ဆိုတာ တကယ္ပါ။ အဲဒီလိုအေျခအေနမ်ဳိးမွာ ကြ်န္ေတာ့္ကို ႏွစ္သိမ့္ေပးပါ၊ နားလည္ေပးပါ။

(၁၆) အေဖ၊ အေမတို႔က ေျခာက္ပစ္ကင္းတယ္၊ အမွားမလုပ္ဘူးလို႔ မေျပာပါနဲ႔။ အေဖ၊ အေမတို႔ရဲ႕ ေျခာက္ပစ္မကင္းတာနဲ႔ အမွားကို ကြ်န္ေတာ္သတိထားမိတဲ့ေန႔ ကြ်န္ေတာ့္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ဆံုးရႈံးကုန္ပါလိမ့္မယ္။

(၁၇) အေျပာနဲ႔အလုပ္မညီ မျဖစ္ပါေစနဲ႔။ အဲဒါေတြက ကြ်န္ေတာ့္ကို ဘာလုပ္ရမွန္း မသိျဖစ္ေစသလို အေဖ၊ အေမတို႔ကို ယံုၾကည္တဲ့ ကြ်န္ေတာ့္ယံုၾကည္မႈကိုပါ ပ်က္ျပားေစပါတယ္။

(၁၈) အမွားအတြက္ ကြ်န္ေတာ့္ကိုေတာင္းပန္တာနဲ႔ အေဖ၊ အေမတို႔အေပၚထားတဲ့ ကြ်န္ေတာ့္ေလးစားမႈေတြ ပ်က္ျပားသြားမယ္လို႔ မထင္ပါနဲ႔။ ပြင့္လင္းတဲ့ ေတာင္းပန္မႈက အေဖ၊ အေမတို႔နဲ႔ ကြ်န္ေတာ့္ကို ပိုရင္းႏွီးေစပါတယ္။

(၁၉) အရာရာကို ကြ်န္ေတာ္စူးစမ္းတတ္တာ မေမ့ပါနဲ႔။ မစူးစမ္းရင္ မၾကီးျပင္းတတ္တဲ့အတြက္ ကြ်န္ေတာ့္ကို ခြင့္လႊတ္နားလည္ေပးပါ။

(၂ဝ) တစ္ေန႔ျပီးတစ္ေန႔ ကြ်န္ေတာ္ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ၾကီးျပင္းေနပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ကို သင္ၾကား၊ ထိန္းသိမ္းဖို႔ဆိုတာ မလြယ္တဲ့ကိစၥမွန္း ကြ်န္ေတာ္လည္းသိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အၾကိမ္ၾကိမ္ ၾကိဳးစားၾကည့္ေပးပါ။

(၂၁) နားလည္မႈ၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာပါတဲ့ အသဲႏွလံုးမရွိရင္ ကြ်န္ေတာ္မရွင္သန္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ မေမ့ပါနဲ႔။ ဒါကို ကြ်န္ေတာ္မေျပာလည္း အေဖ၊ အေမတို႔ သိေလာက္မယ္ ထင္ပါတယ္။

ကေလးေတြကို ဂရုစိုက္မႈ ပိုေပးပါ။ စိတ္ပိုရွည္ေပးပါ... ဒါေတြက ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေရွ႕ေရးကို ေျပာင္းလဲေစႏိုင္ပါတယ္။



မူရင္း -- http://blog.ilc.edu.tw/blog/index.php?op=printView&articleId=61913&blogId=3180

ႏိုင္းႏိုင္းစေန(Sunday, May 03, 2009)


孩子給的21點提醒

(1)不要寵壞我。我十分清楚,我不可能擁有一切我想要的,我只是想考驗你而已。
(2)不要害怕限制我。我喜歡一點限制,如此讓我覺得有安全感。

(3)不要讓我養成壞習慣。我必須靠你儘早告訴我什麼是壞習慣。

(4)不要常說:我還太「小」,什麼都不懂。如此,只會使我更想表現像個「大」笨蛋。

(5)請不要當眾糾正我的錯誤。如果你私底下告訴我,我會比較聽得進去。

(6)不要太保護我。做錯事我自己要承擔,我有時需要從痛苦中學到教訓。

(7)不要把我的過錯,說成罪惡羞恥的事情,那只會傷害我的自尊心和信心。

(8)當我說:「我恨你」時,請不要太難過。我恨的不是你,而是你那令我挫折的權威。

(9)不要太計較我犯的小小錯誤。我只不過想引人注意而已。

(10)不要對我嘮叨。如果你對我嘮叨,我只好假裝聾子來保護自己。

(11)不要給我草率的承諾。請記得,當你食言時,我會因為被擺一道而氣憤難過。

(12)不要忘了,我往往無法清楚地說出我想要表達的,這也是為什麼我說的常常不正確。

(13)不要經常消耗我的誠實,我很容易因為害怕而說謊。

(14)當我問你問題的時候,不要讓我難堪,你如果這麼做,你會發現我不再問你問題,我只好去問別人了。

(15)不要告訴我:我的害怕、恐懼是可笑的。我的害怕是千真萬確的,請安慰我和瞭解我。

(16)千萬不要說你是完美不會犯錯的人。當我發覺你既不完美又會犯錯時,會令我多麼失望

(17)不要言行不一致。那只會令我不知所措,令我失去對你的信任。

(18)不要認為向我道歉,會讓你喪失尊嚴。坦誠的道歉讓我覺得格外地親近你。

(19)別忘了,我喜歡到處嘗試。不嘗試就長不大,請多包涵一點。

(20)別忘了,我正在迅速長大。我可以想像:要管教我不是一件容易的事情,請多試試。

(21)別忘了,沒有很多瞭解的愛心,我不可能活下去。