Wednesday, May 15, 2013

လူ႔ဘံုကို ေနာက္ဆံုးလာသူႏွင့္ သြားခ်ည္ လာခ်ည္ ေဖာက္သည္မ်ား

 
လူ႔ဘံုကို ေနာက္ဆံုးလာသူႏွင့္ သြားခ်ည္ လာခ်ည္ ေဖာက္သည္မ်ား


မွတ္မွတ္ရရ ၂၀၁၃-ခု၊ ဧၿပီလ (၁၃)ရက္၊ ျမန္မာတို႔ရဲ႕ သႀကၤန္အႀကိဳရက္က ေတာင္ငူၿမိဳ႕၊ သာသနာ့ဝိဟာရီ၊ ေရႊဆံေတာ္(မရမ္းေက်ာင္း)တိုက္မွာ သႀကၤန္တြင္း “ဓမၼစၾကာအဓိပၸာယ္ သင္တန္း”စတဲ့ေန႔ ညပိုင္းေပါ့။ တပည့္ျဖစ္တဲ့ ဦးဇင္းေမာင္ဝါက ဖုန္းဆက္လာတယ္။ USA-L.A က ကိုမ်ိဳးဆီက အီးေမးလ္လာလို႔တဲ့။ L.A ကလာတာဆိုေတာ့ ဒီမွာ ဧၿပီ ၁၃ ရက္ဆိုရင္ သူတို႔ဆီမွာေတာ့ ဧၿပီ – ၁၂ ရက္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ “ဘာအေၾကာင္းကိစၥပါလိမ့္”ဆိုေတာ့ “ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ဦး ဧၿပီ ၁၁ ရက္ညက ဆံုးသြားလို႔တဲ့ ဘုရား၊ အသဲ ေရာဂါခြဲစိပ္ကုသရာက အဆင္မေျပျဖစ္ၿပီး ဆံုးသြားတာလို႔ ေျပာပါတယ္”တဲ့။

            L.A က ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ဦးဆိုတာ  မႏွစ္(၂၀၁၂-ခု) စက္တင္ဘာလကမွ မိမိရဲ႕ မ်က္ေစ့ အတြင္း တိမ္ကို ေလဆာနဲ႔ ကုသဖို႔အတြက္ အစစစီစဥ္ၿပီး ကုန္က်စရိတ္ပါ အားလံုး ကုသိုလ္ျပဳခဲ့သူပါ။

            လြတ္သြားတဲ့ငါး ႀကီးတယ္လို႔ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ေလာကမွာ ဥပဓိ႐ုပ္ရယ္၊ ေစတနာရယ္၊ မ်က္ႏွာထားရယ္၊ ေျပာဆိုဆက္ဆံပံုရယ္ အားလံုး “ကံသံုးပါးလံုး” ဆိုပါေတာ့၊ အဲဒီလို ညီညြတ္သူ အလြန္ ရွားပါတယ္။ ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္ဦးက အဲဒီလို ရွားပါးပုဂၢိဳလ္ထဲမွာ တစ္ဦးအပါအဝင္ပဲဆိုတာ  L.A မွာရွိၾကတဲ့ ျမန္မာအသိုင္းအဝိုင္းကသာမက ပညာရပ္ခ်င္းဆက္စပ္တဲ့ လူမ်ိဳးျခားမ်ားကပါ အသိအမွတ္ျပဳၿပီး ေလးစားျခင္း ခံရသူပါ။

            မႏွစ္က မိမိရဲ႕ မ်က္ေစ့ကို ကုသေပးတဲ့ဆရာဝန္က ဗီယက္နမ္ အမ်ိဳးသမီးပါ။ ဗုဒၶဘာသာလဲ ဟုတ္ဟန္ မတူ ပါဘူး။ ေလးစားျပဴငွာ ဆက္ဆံေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာထံုးစံအတိုင္း လက္အုပ္ခ်ီ ဂါရဝျပဳတာမ်ိဳးေတာ့ မရွိလို႔ပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီဆရာဝန္မက မိမိကို ကုသေပးရာမွာ ေဆး႐ံုက ခြဲစိတ္ခန္း အသံုးျပဳခ သက္သက္ကိုသာ ေပးရ တယ္။ သူ႔ရဲ႕ ပညာရပ္ လုပ္အားခအားလံုး အခမဲ့ကူညီတာပါတဲ့။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္ဦး ကလဲ သူ႔ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ကူညီခဲ့တဲ့ ေက်းဇူးရွိလို႔ပါတဲ့။

            အခု မိမိၾကားရတဲ့ သတင္းထဲက “ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ဦး”ဆိုတာ အဲဒီဆရာဝန္ျဖစ္မွာပဲလို႔ ၾကားလိုက္ ကတည္းက ထိတ္ခနဲ စိုးရိမ္မႈနဲ႔အတူ ထင္မွတ္လိုက္မိပါတယ္။ ဒါပဲျဖစ္မွာပါပဲလို႔ လံုးဝေလာက္နီးပါး သိေနၿပီး ေပမယ့္ ပုထုဇဥ္တို႔ရဲ႕ ဆႏၵာဂတိက တယ္အေလွ်ာ့မေပးလိုက္ခ်င္ဘူး။ “ေျပာမွား ၾကားလြဲသာ ျဖစ္ပါေစ” ဆိုတဲ့ ဆႏၵာဂတိက အမွန္တရားကို ေျဗာင္ျငင္းဆန္ရင္းပဲ ဇြတ္အတင္းႀကီးကို ျဖစ္လာေနတယ္။ ဒါနဲ႔ “ဘယ္ ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္ဦးလဲဟ”လို႔ ျပန္ေျပာမိလိုက္တယ္။ လြဲေစခ်င္လြန္းလို႔သာ ေျပာရတာပါ။ မလြဲႏိုင္ဘူးဆိုတာ ေတာ့လဲ သိေနၿပီးသားပါ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့လဲ အမွန္ပါပဲ။ “ဆရာေတာ္ကို မ်က္ေစ့ကုသဖို႔ ကုသိုလ္ယူတဲ့ ဆရာဝန္ ေလ”တဲ့။

            သာမန္အခ်ိန္ေတြမွာ “သခၤါရတရားဆိုတာ “ေကြးေသာလက္မဆန္႔မီ”ေတြ ဘာေတြ အေျပာသန္ ခဲ့ေပ မယ့္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ မိမိတံု႔ျပန္လိုက္မိတဲ့ အာေမဍိတ္စကားကေတာ့ ထြက္႐ိုးထြက္စဥ္ “ေအာ္ ..ဟုတ္လား”ဆိုတဲ့ သံေဝဂေလသံ ကေလး မျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ဘယ္လိုမွ ႀကိဳတင္စဥ္းစားမႈမပါတဲ့ “ဟာ ..ကြာ” ဆိုတဲ့ ေပါက္ကြဲ ထိရွတဲ့ အသံပါပဲ။

            ေနာက္ေန႔မွာေတာ့  L.A ျမန္မာအသံုးအဝိုင္းကလဲ “အစားထိုး မရႏိုင္တဲ့ ဆံုး႐ံႈးနစ္နာမႈႀကီး”အျဖစ္နဲ႔ အေမရိကန္မွာ ျမန္မာဘာသာနဲ႔ထုတ္တဲ့ “ေနျပည္ေတာ္သတင္းစာ”ရဲ႕ အယ္ဒီတာမွတ္ခ်က္ကိုလဲ အင္တာနက္မွာ ေတြ႕ရပါသတဲ့။

            လူတစ္ေယာက္သက္ရွိဘဝတစ္ခုကို စြန္႔ခြါေျပာင္းလဲသြားတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေရွးလူႀကီးသူမမ်ား သံုးစြဲတဲ့ “ဆံုးပါးတယ္”ဆိုတဲ့ စကားက အခုမွ အဓိပၸာယ္ပိုေလးနက္လာသလို ခံစားလိုက္ရပါတယ္။ “ဆံုးပါးတယ္”တဲ့။ ဟုတ္ပါတယ္၊ L.A ေရာက္ ျမန္မာအသိုင္းအဝိုင္းအတြက္သာမကပါဘူး အားလံုးအတြက္ ဆံုး႐ံႈးမႈႀကီးတစ္ခုလို႔ပဲ ခံစားရပါတယ္။ တရားနဲ႔ေဝးလွလို႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ 

 ဒါေပမယ့္ ႏွစ္ပိုင္းေတာင္ မၾကာေသးတဲ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ဝက္ ေလာက္ကမွ မိမိရဲ႕က်န္းမာေရးအတြက္ ေၾကာင့္ၾကစိုက္ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့တဲ့ ဆရာဝန္တစ္ဦး။ အသက္အရြယ္ အားျဖင့္လဲ လူလတ္ပိုင္းသာသာ အရြယ္ေကာင္းဆိုေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီအရြယ္ဆိုတာ “ဆန္႔တဲ့လက္ေတြလဲ အႀကိမ္ႀကိမ္ေကြးႏိုင္၊ ေကြးတဲ့လက္ေတြလဲ အႀကိမ္ႀကိမ္ဆန္႔ႏိုင္သင့္ေသးတယ္”ဆိုတဲ့ ဆႏၵာဂတိ၊ ေမာဟာဂတိ တို႔နဲ႔ အတူ ဆင္ျခင္ဆင္လက္ ေပးခ်င္တဲ့စိတ္က လႊမ္းမိုးေနျပန္ပါတယ္။

            စာေရးဆရာမ မိုးမိုး(အင္းလ်ား)ကြယ္လြန္စဥ္က ကဗ်ာဆရာႀကီး(ဦး)တင္မိုးက -
            “ခ်စ္သူတို႔ သက္တမ္းတိုလွ၏၊
          မုန္းသူတို႔ သက္တမ္းရွည္လွ၏၊ 

          ေၾကကြဲ၍ မဆံုးပါ”လို႔ မွတ္ခ်က္ခ်ခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူ႔မွတ္ခ်က္စကားက ေၾကကြဲမႈႏွစ္ခုကို လွစ္ျပေနပံု ရပါတယ္။ “ခ်စ္သူတို႔ သက္တမ္းတိုလွတဲ့အတြက္လဲ ေၾကကြဲ၍မဆံုးပါ၊ မုန္းသူတို႔ သက္တမ္း ရွည္ေနၾကတဲ့ အတြက္လဲ ေၾကကြဲ၍ မဆံုးပါ”လို႔ ဆိုခ်င္တဲ့သေဘာျဖစ္တယ္ဆိုတာ သူနဲ႔တရင္း တႏွီးေနခဲ့ၾကသူေတြ၊ သူ႔ရဲ႕ ႏိုင္ငံအေပၚ၊ ျပည္သူ႔အေပၚ၊ မိတ္ေဆြသဂၤဟေတြအေပၚထားရွိတဲ့ စိတ္ဓာတ္ကို သိသူေတြ အားလံုးက သေဘာ ေပါက္ၾကပါလိမ့္မယ္။

            မိုးမိုး(အင္းလ်ား)ရဲ႕ အသုဘပို႔ၿပီး ေနာက္ႏွစ္ရက္ေလာက္မွာ မိမိရွိေနတဲ့ ပုဇြန္ေတာင္ဘူတာနားက ေက်ာင္းတိုက္ကို သူေရာက္လာေတာ့ ဒီမွတ္ခ်က္စကားေလးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စကားစပ္မိၾကေသးတယ္။ မိမိ ေကာက္ခ်က္ခ်သလိုပဲ ေၾကကြဲျခင္းႏွစ္မ်ိဳးထဲက မုန္းသူတို႔ သက္တမ္းရွည္ၾကလို႔ ျပည္သူ႔အတြက္ သူခံစားခ်က္ ေတြကိုလဲ တံေတြးေတြ နင္,သီး၊ မ်က္ရည္နဲ႔ႏွပ္ေတြလဲ က်လာတဲ့အထိ ေဒါနဲ႔ေမာနဲ႔ ေျပာျပေနပါ တယ္။

            သူ႔ေဒါသ ေျပရာေျပေၾကာင္းအျဖစ္နဲ႔ မိမိက “ဘာျဖစ္လို႔ ခ်စ္သူတို႔ သက္တမ္းတိုၾကၿပီး မုန္းသူတို႔ သက္တမ္း ရွည္ၾကရတယ္ဆိုတာ ဆရာဂ်မ္း ၾကားဖူးလား”လို႔ ေမးလိုက္ေတာ့ “မွတ္မွတ္ရရ မၾကားဖူးပါဘူး၊ ဦးဇင္း ဘယ္လို ၾကားဖူးလို႔တုန္း”တဲ့။

            မိမိက မိမိရဲ႕ မိခင္ဘက္မွာ ေမာင္ႏွမငါးေယာက္ရွိတယ္။ အႀကီးဆံုး အစ္မႀကီးက “ေဒၚအႀကီးမ”တဲ့။ အညာေၾကးလက္ မိဘေတြရဲ႕ေခၚ႐ိုးေခၚစဥ္ကေန အမည္တြင္သြားပံုရပါတယ္။ မိမိတို႔ကလဲ အႀကီး(ဂ်ီး)လို႔ပဲ ေခၚပါတယ္။ အဲဒီေအာက္က ဦးႀကီးႏွစ္ေယာက္၊ အဲဒီေအာက္မွာ အေမ၊ အေမ့ေအာက္ အငယ္ဆံုးက ဦးေလးပါ။ 

            ဦးႀကီးႏွစ္ေယာက္ထဲက အႀကီးက လူပ်ိဳႀကီးျဖစ္လို႔ မိမိတို႔ မိသားစုနဲ႔ပဲ အတူတူေနပါတယ္။ အငယ္တုန္းကမို႔ မိသားစုအေရးေတြကို အျပည့္အစံုေတာ့ နားမလည္လွပါဘူး။ နားစြန္နားဖ်ား ၾကားဖူး သေလာက္ေတာ့ အေမတို႔ရဲ႕ အေဖက နတ္ေမာက္အေရွ႕လက္မွာ အေတာ္ေလးဩဇာရွိတဲ့ သူႀကီးျဖစ္လို႔ ဓားမ ဦးခ် ကိုယ့္လယ္ယာကို ထြင္ရတဲ့ ေခတ္မွာ ေျမေကာင္း ယာေကာင္းေတြ အေတာ္ပိုင္ဆိုင္ပါသတဲ့။ 

အဲဒီ အဖိုးအဖြားေတြ ဆံုးပါးၿပီးလို႔ အေမြခြဲၾကတဲ့အခါ အႀကီးဆံုးလဲျဖစ္၊ အိမ္မွာလဲ အတြင္းပစၥည္း (ေရႊေငြ လက္ဝတ္ လက္စား) ေတြကို ထိန္းသိမ္း၊ ေတာထဲက လယ္ယာေျမ ေတြကိုလဲ စီမံခြင့္ရတဲ့ ႀကီးေတာ္ႀကီးက သူ႔လက္ဝယ္ သိမ္းထားတဲ့ လက္ဝတ္လက္စားေတြကိုလဲ အငယ္ေတြကို(သူတို႔ ဝတ္ဆင္ထားၿပီးကလြဲလို႔)ဘာမွ ခြဲမေပးဘူး။ လယ္ယာေျမေတြကိုလဲ သူႀကိဳက္သလို ေျမေကာင္း ယာေကာင္းေတြကို ယူၿပီးမွ အငယ္ေတြကို က်န္တာ ခြဲေဝေပးတယ္လို႔ ေျပာသံၾကားဖူးပါတယ္။ 

            အဲဒါေတြကေတာ့ မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႕ မဟုတ္လွပါဘူး။ မိမိတို႔ လူမျဖစ္မီက ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တာေတြပါ။ မိမိတို႔ သိမွီတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ႀကီးေတာ္ႀကီးဟာ သူ႔မိသားစုအေပၚမွာေရာ၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းအေပၚမွာေရာ၊ ရပ္ရြာ ပတ္ဝန္းက်င္ အေပၚမွာေရာ အေတာ္ဆိုးပါတယ္။ ထားပါေတာ့။ ႀကီးေတာ္ရဲ႕ အတင္းအဖ်င္းကို ေျပာလိုရင္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မိမိတို႔နဲ႔အတူေနတဲ့ ဦးႀကီးလူပ်ိဳႀကီးရဲ႕ မွတ္ခ်က္စကားပါ။

            ဦးႀကီးက “တို႔ ေမာင္ႏွမတေတြထဲမွာေတာ့ “အႀကီးမႀကီး”က အသက္အရွည္ဆံုး ျဖစ္လိမ့္မယ္ေဟ့၊ သူက မႏုႆပစၦိမဘဝိကႀကီးဟ”တဲ့။ အဲဒီတုန္းက “မႏုႆပစၦိမဘဝိက”ဆိုတဲ့စကားကို သေဘာမေပါက္ပါဘူး။ ႀကီးမွ သေဘာေပါက္တယ္။ သံသရာခရီးမွာ ဒီဘဝေနာက္ဆံုးလို႔ဆိုရမယ့္ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ေတြကို “ပစၦိမဘဝိက ပုဂၢိဳလ္”လို႔ ေခၚ ပါသတဲ့။ “ဒါဟာ သံသရာမွာ ေနာက္ဆံုးျဖစ္တဲ့ ဘဝပဲ။ 

 ဒီဘဝၿပီးရင္ ဘဝသံသရာျပန္လာစရာ အေၾကာင္းမရွိေတာ့တဲ့ တကယ့္ “ပစၦိမဘဝိကအစစ္” ေပါ့။ ႀကီးေတာ္ႀကီးကေတာ့ သံသရာခရီးဆံုးတဲ့ “ပစၦိမ ဘဝိကအစစ္”ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီတစ္ႀကိမ္ဟာ လူ႔ျပည္ကို ေနာက္ဆံုးလာျခင္းပဲ။ ေနာက္ေနာင္သုဂတိလူ႔ဘံုကို လံုးဝလာစရာအေၾကာင္း မရွိေတာ့လို႔ “မႏုႆ ပစၦိမဘဝိက”လို႔ ေခၚတာတဲ့။

            ဦးႀကီးေျပာျပတာကေတာ့ – “မေကာင္းမႈဒုစ႐ိုက္ေတြကို မေၾကာက္မရြံ႕ လက္ရဲဇက္ရဲ လုပ္ဝံ့တဲ့လူေတြဟာ ေနာက္ထပ္ လူ႔ျပည္ကို လာႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းမရွိေတာ့လို႔ မႏုႆပစၦိမဘဝိကေတြ”လို႔ ေခၚတာတဲ့။ ဒီလို လူမ်ိဳးေတြဟာ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ လူ႔ျပည္လာခြင့္ မရွိေတာ့တဲ့အတြက္ အခုျဖစ္ခိုက္ဘဝမွာ သက္တမ္းျပည့္ ေနခြင့္ရ ၾကလို႔ အလြန္ အသက္ရွည္တတ္ၾကတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။

            ဦးႀကီးရဲ႕စကားအရဆိုရင္ေတာ့ “လူ႔ျပည္ကို ေနာက္ဆံုးလာခြင့္ရသူတို႔ သက္တမ္းရွည္ၾကတယ္။ လူ႔ျပည္ ကို သြားခ်ည္ ျပန္ခ်ည္ ေဖာက္သည္လို ေနခြင့္ရသူတို႔ သက္တမ္းတိုၾကတယ္”လို႔ေတာင္ ဆိုရမလိုလိုပဲဗ်ာလို႔ ေျပာျပလိုက္တယ္။
            ဆရာဂ်မ္းက စိတ္နည္းနည္း ေျပသြားသလိုရွိေပမဲ့ လံုးလံုးေတာ့ ေျပပံုမရေသးဘူး။ “ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ပါ၊ မုန္းသူေတြ သက္တမ္းရွည္ေနတာဟာ ျပည္လည္းနာ၊ ေျမလည္း နာ၊ ရင္လည္းနာရသလို ခ်စ္သူေတြ သက္တမ္း တိုၾကတာဟာလည္း ျပည္နာ၊ ေျမနာ၊ ရင္နာၾကရတာပါပဲ”လို႔ ေျပာရင္း ေတြေတြႀကီးေငးေနပါတယ္။

            ဟုတ္ပါတယ္။ သူေျပာသလိုပဲ တိုင္းျပည္အတြက္လည္း နစ္နာပါတယ္။ က်န္ရစ္သူ အားလံုးအတြက္လည္း နစ္နာပါတယ္။ အၾကင္နာမ်ားသူမ်ားအတြက္ေတာ့ ရင္နာစရာလည္း မ်ားတာပါပဲ။ အဲ .. ေျမႀကီးအတြက္ကေတာ့ ဂုဏ္ယူစြာ ထမ္းထားခြင့္ရတဲ့ လူေတာ္တစ္ေယာက္ကို ေထြးပိုက္ခြင့္ရသြားတယ္လို႔သာ ဆိုရမယ္ ထင္ပါရဲ႕။


            ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကေတာ့ “မုန္းသူ”လို႔ အမ်ားက သတ္မွတ္ခံရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို “ဒြါဂတ (ဒု+အာဂတ) = လာျခင္းဆိုးသူေတြ”တဲ့။ ဒီလိုပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ “အာဂေတ ေသာေကာ = ေရာက္လာျခင္းက ဝမ္းနည္းစရာ။ ဂေတ အာနေႏၵာ = ခြါခြဲရတာက ဝမ္းသာစရာ ပါပဲ”တဲ့။ ကဗ်ာဆရာ မင္းေမာ္ ေျပာတဲ့ “ငါတို႔လူ႔ျပည္၊ သင္းမေနလွ်င္၊ ေဇပဲ မဟုတ္လား သူငယ္ခ်င္း”ဆိုတဲ့ လူစားမ်ိဳးေပါ့။

            “ခ်စ္သူ”လို႔ သတ္မွတ္ခံရသူေတြကိုေတာ့ “သြာဂတ(သု+အာဂတ)= လာျခင္းေကာင္းသူေတြ”တဲ့။ ဒီလို ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ “အာဂေတ အာနေႏၵာ = ေရာက္လာျခင္းက ဝမ္းသာစရာ။ ဂေတ ေသာေကာ = ခြဲခြါျခင္းက ဝမ္း နည္းစရာ” ျဖစ္တယ္လို႔ မွတ္ခ်က္ခ်ပါတယ္။ 

            ႏိုင္ငံေရးအဘိဓမၼာပညာရွင္တစ္ဦး ေျပာသလိုပဲ “ေနတုန္းမွာ သစ္ရြက္ကေလး တစ္ရြက္လို အ႐ိုးဆံုး ေနထိုင္ခဲ့ေပမဲ့ ေသဆံုးတဲ့အခါမွာေတာ့ သစ္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ လဲက်သြားသလို ပတ္ဝန္းက်င္ကို ႐ိုက္ခတ္ သြား ေစတယ္” ဆိုတာ ဒီလို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးပဲ ျဖစ္မွာပါ။

            “အလိမၼာကင္းကြာၿပီး အသက္ရာေက်ာ္ ရွည္ရတာထက္ အလိမၼာနဲ႔ျပည့္စံုၿပီး တစ္ေန႔တစ္ညဥ့္ အသက္ရွည္ ရတာက အဆေထာင္ရာမက သာတယ္”ဆိုတဲ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ အဆံုးအမအရ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ “ဒီလို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြမွ တကယ့္လူျဖစ္က်ိဳးနပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ”လို႔ ဆိုရမွာျဖစ္ပါတယ္။

            ေနာက္ဆံုး ပရိနိဗၺာန္ျပဳခါနီးမွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အရွင္အာနႏၵာကို -”အနစၦရိယံ ေခါ ပန ဧတံ အာနႏၵ၊ ယံ မႏုႆဘူေတာ ကာလံ ကေရယ် = အာနႏၵာရယ္ လူရယ္လို႔ ျဖစ္လာရၿပီးရင္ ေသတာဟာ အဆန္းတက်ယ္ မဟုတ္ပါဘူး”လို႔ မိန္႔ၾကားပါတယ္။ “ေသတာဟာ မဆန္းဘူး” ဆိုရင္၊ ဘာက ဆန္းသလဲဆိုေတာ့ – ေနတာဟာ ဆန္း ပါတယ္။ ေနစဥ္ကာလမွာ “အဆေထာင္ရာမကသာေအာင္”ေနခဲ့သူဟာ အသက္ တိုသည္ျဖစ္ေစ၊ ရွည္သည္ ျဖစ္ေစ  အၿမဲအဆေထာင္ရာ တန္ဖိုးရွိေနမွာပါ။

            ေသမ်ိဳးေတြျဖစ္လို႔ ေသၾကရေပမယ့္ တန္ဖိုးရွိရွိေနၿပီး တန္ဖိုးရွိရွိနဲ႔ ေလာကကို ႏႈတ္ဆက္ထြက္ခြါသြားခြင့္ ရတယ္ ဆိုတာဟာ ႏိုင္ငံ၊ လူမ်ိဳး၊ ေဆြမ်ိဳးမိတ္သဂၤဟအားလံုးအတြက္ ဂုဏ္ယူစရာလို႔ပဲ ေတြးေျဖကေလးနဲ႔ ေျဖၾက ရေတာ့မွာပါ။
လူ႔ဘံုမွာ လူက်ိဳးေဆာင္ဖို႔အတြက္ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ဦး အျမန္ျပန္လာပါ။

(၁၁.၄.၂၀၁၃ ေန႔က ကြယ္လြန္သြားတဲ့ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ဦးအတြက္ (၁)လျပည့္ အမွတ္တရ) 
ဓမၼေဘရီအရွင္ဝီရိယ(ေတာင္စြန္း)