Sunday, May 19, 2013

ေမတၱာ ဘယ္က စပုိ႔မယ္

 

ေမတၱာ ဘယ္က စပုိ႔မယ္...။(ေမတၱာအက်ဳိး)

ေမတၱာဆုိတာကုိ သိေနဟတီတိ ေမတၱာလုိ႔ ၀ိျဂိဳလ္ျပဳပါတယ္။ ခ်စ္တတ္ေသာေၾကာင့္ ေမတၱာလုိ႔ အဓိပၸါယ္ ရတာေပါ့။ ခ်စ္တယ္ဆုိရာမွာ လင္က အမ်ဳိးသမီးက သူ႕အမ်ုိးသားကို ခ်စ္သလုိမ်ဳိး၊ လင္ခ်စ္၊ သားခ်စ္ကုိ ဆုိလုိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒါကေတာ့ ေဟဟႆိတ ေပမ လုိ႔ေခၚတဲ့ အိမ္၌ မွီတဲ့ အခ်စ္ သုိ႔မဟုတ္ တဏွာျဖစ္ေပါ့။ တစ္ကယ့္ ေမတၱာဆုိတာကေတာ့ ကိုယ္နဲ႔ထပ္တူ ထားျပီး ခ်စ္ေတာ္မူတာပါ။ ကိုယ့္ အက်ဳိး လုိလားသလုိ သူ႕အက်ဳိးလည္း ကုိယ္နဲ႔ ထပ္တူ လုိလားႏုိင္မွသာလွ်င္ ေမတၱာလုိ႔ ေခၚဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ခြဲျခားျပီး ခ်စ္တာဟာလည္းေမတၱာစစ္မျဖစ္ျပန္ပါဘူး။

ဒီေနရာမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ေမတၱာေတာ္ကို ပါခ်ဳပ္ ဆရာ   ေတာ္ ေဟာေတာ္မူတဲ့ အတုိင္း ေဖာ္ျပပါ့မယ္ “ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ေမတၱာေတာ္ဟာ ဘုရင္နဲ႔ သာမာန္လူတန္း စား၊ သူေဌးနဲ႔ သူေတာင္းစား၊ ပညာရွိနဲ႔ ပညာမဲ့ စသည္အားျဖင့္ လုံး၀ ခြျခားမႈ မရွိေတာ့ပါဘူး၊ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ မခြဲျခားေတာ့ဘူးလဲ ဆုိရင္။ ကိုယ္ေတာ္ရဲ႕ ေနာက္ကုိ ဓါးျပီး လုိက္ေနတဲ့  အဂၤုလိမာလနဲ႔  သားေတာ္ရာဟုလာ၊ တစ္သက္လုံးေက်းဇူးေတာ္ကို မသိတတ္ပဲ ဘက္ျပိဳင္တုဘက္ျပီး၊ သတ္ဘုိ႔ အၾကိမ္ၾကိမ္ ၾကံစည္တဲ့ ေဒ၀ဒတ္ နဲ႔ တစ္ဦးတည္းေသာ သားေလး ရာဟုလာ၊ လူပုံအလည္မွာ အ၇ွက္ရေအာင္ အၾကံနဲ႔ အရွက္ခြဲခဲ့တဲ့ စိဥၥမာန နဲ႔ တစ္ဦးတည္းေသာ သားေလး ရာဟုလာတုိ႔အေပၚမွာထားတဲ့ ေမတၱာဟာ လုံး၀ကြဲျပားမႈ မရွိေတာ့ပါဘူး။
 
 တန္းတူပါပဲ(ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္)”။ ေနာက္ ေမတၱာသုတ္မွာလည္းေမတၱာတရားကို ျမတ္စြာဘုရားက ေမတၱာတရားကို “မာတာ ယထာ နိယံပုတၱ” လုိ႔ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ တစ္ဦးတည္းေသာ သားေလး ရွိတဲ့မိခင္ရဲ႕ ေမတၱာ မ်ဳိးဟာ ေမတၱာစစ္ပါတဲ့။ ဒါက ဥပမာပါ။ အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕ ဘ၀မွာ သားသမီးမရခင္ သူတုိ႔ အခ်စ္ဆုံးသူဟာ မိဘျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။လင္ေယာက္က်ားျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ မယ္။ဒါေပမယ့္ သားသမီးရယ္လုိ႔ ရလာျပီဆိုရင္ေတာ့ သူတုိ႔ဘ၀မွာ သားသမီးဟာ အခ်စ္ဆုံးပါ။ 
 
အဲဒိသားသမီးမွာမွ တစ္ေယာက္တည္း ဆုိရင္ ရွိသမွ် မိခင္ရဲ႕ အခ်စ္ေတြဟာ ဒီသားေလး အေပၚမွာပဲ စုပုံေနျပီး ေဘးကုိ ျပန္႔ႏွ႔ံစရာ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ပါဘူး။ အဲဒိလုိ ခြဲျခားစရာမရွိေလာက္ေအာင္ တန္ုးတူျဖစ္ေနတဲ့ အခ်စ္မ်ဳိးကသာလွ်င္ ေမတၱာလုိ႔ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ ဆုိလုိရင္းကေတာ့ “ေမတၱာဆုိတာ ခ်စ္ျခင္း၊ အဲဒိအခ်စ္က လုံး၀ မခြဲျခားတဲ့ တဏွာေပမ မပါတဲ့ ခ်စ္ျခင္းကသာလွ်င္ ေမတၱာ”လုိ႔ ေဟာေတာ္မူတာပါ။

ေမတၱာအေၾကာင္း အရိပ္အျမြက္ ေဖာ္ျပျပီးျပီဆုိေတာ့ ေမတၱာကုိ ဘယ္သူကေန စျပီး ပုိ႔ရမယ္ဆုိတာ ဆက္ျပီးတင္ျပပါ့မယ္။ ေမတၱာပုိ႔ ပါဠိေတာ္မွာ “အဟံ အေ၀ေရာ ေဟာမိ” စသည္ျဖင့္ပါရွိပါတယ္။ ခုေခတ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ေမတၱာဆုိတာ သူမ်ားပုိ႔တာ ဆုိျပီး အျခားသူေတြ ကိုပဲ ေမတၱာပုိ႔ ပါတယ္။

တစ္ခ်ဳိ႕ကေတာ့လည္း အကုန္လုံးျပီးမွ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ပုိ႔တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါဟာ လုံး၀ မွားယြင္းေနတဲ့ အခ်က္ပါ။ ပစၥည္းတစ္ခုကုိ သူမ်ားကို ေပးခ်င္တယ္ဆုိရင္ အရင္ဆုံး ကိုယ့္မွာ ရွိေအာင္ အရင္လုပ္ရပါတယ္။ ကိုယ့္မွာ မရွိေသးပဲနဲ႔ေတာ့ သူမ်ားကုိ ေပးလုိ႔မရပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ အျခားသူေတြ ကုိ ေအးခ်မ္းေစခ်င္တဲ့သူဟာ ကိုယ့္မွာ အရင္ဆုံး ေအးခ်မ္းမႈေလး ရေအာင္ အရင္လုပ္ယူရပါတယ္။ 
 
ကိုယ့္ကုိယ္ကို စျပီး ေမတၱာပုိ႔ရပါမယ္။ အဲဒိလုိ ေမတၱာပုိ႔လုုိ႔ ကုိယ္ကေမတၱာဓါတ္ေလးနဲ႔ ေအးခ်မး္လာေတာ့မွ “ေအာ္သူမ်ားေတြလည္း ငါလုိ ေအးခ်မ္းခ်င္မွာပဲ ဆုိတဲ့ ေမတၱာဓါတ္က အလုိလုိ ျဖစ္လာပါတယ္။ အဲဒိ အခါမွာ ေမတၱာပုိ႔လုိက္ရင္ အဲဒိေမတၱာဟာ အလြန္ထက္ျမက္စူးရွလွပါတယ္။” ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ အရင္ေမတၱာပုိ႔ျပီးျပီဆုိရင္ ေမတၱာပုိ႔ရမယ့္ သိးျခားေမတၱာပုိ႔ အစဥ္ေလးကို ေအာက္မွာ ေဖာ္ျပလုိက္ပါ တယ္...။

သီးျခား ေမတၱာပို႔

၁။ ငါ ဟုေခၚရာ ဤခႏၶာ၊ ခ်မ္းသာ ကိုယ္စိတ္၊ ျမဲပါေစ။ ေဘးရန္ပယ္ရွင္း၊ စုိးရိမ္ကင္း၊ ဆင္းရဲမရွိျဖစ္ပါေစ။
၂။ မာတာ ပိတာ၊ ဤႏွစ္ျဖာ၊ ခ်မ္းသာကိုယ္စိတ္ျမဲပါေစ။
၃။ အာစရိယာ၊ သင္ဆရာ၊ ခ်မ္းသာကုိယ္စိတ္ျမဲပါေစ။
၄။ ဥာတိမိတၱာ၊ ေဆြသဟာ၊ ခ်မ္းသာကိုယ္စိတ္ျမဲပါေစ။
၅။ ကိုယ္မွာေစာင့္လာ၊ နတ္ေဒ၀ါ၊ ခ်မ္းသာကိုယ္စိတ္၊ျမဲပါေစ။
၆။ အိမ္ျခံေစာင့္လာ၊ နတ္ေဒ၀ါ၊ ခ်မ္းသာကုိယ္စိတ္ျမဲပါေစ။
၇။ ၿမိဳ႕ရြာ ေစာင့္လာ၊ နတ္ေဒ၀ါ၊ ခ်မ္းသာကိုယ္စိတ္ျမဲပါေစ။
၈။ ေတာေတာင္ ေစာင့္လာ၊ နတ္ေဒ၀ါ၊ ခ်မ္းသာကုိယ္စိတ္ျမဲပါေစ။
၉။ ဘုမၼစုိးမဟာ ၊ နတ္ေဒ၀ါ၊ ခ်မ္းသာကုိယ္စိတ္ ျမဲပါေစ။
၁၀။ ရုကၡစုိးမဟာ ၊ နတ္ေဒ၀ါ၊ ခ်မး္သာကိုယ္စိတ္ ျမဲပါေစ။
၁၁။ အာကာသစုိး မဟာ ၊ နတ္ေဒ၀ါ၊ ခ်မ္းသာကိုယ္စိတ္ျမဲပါေစ။

ေမတၱာ အက်ဳိး(၁၁)

ခ်မ္းသာအိပ္ႏုိး၊ အိပ္မက္ဆုိးကင္း၊ ခ်စ္ျခင္းလူနတ္၊ နတ္ေစာင့္တတ္လွ်က္၊ လက္ႏွက္ဆိပ္မီး
မေရာက္ျပီးခဲ့၊ စိတ္လည္းတည္စြာ၊ မ်က္ႏွာၾကည္လင္၊ ေသလွ်င္မေတြ၊  ေသေသာအခါ
 ျဗဟၼာ့ရြာ၊ လားရာေမတၱာက်ဳိး။

ႏႈိင္းမရတဲ့ ေမတၱာ


တစ္ေန႔သုံးခါ၊ အုိးတစ္ရာျဖင့္၊ ခ်က္ကာထမင္း၊ ေပးလွဴျခင္းထက္၊ မယြင္းစင္စစ္၊
ႏုိ႔တစ္ညွစ္စာ၊ ေမတၱာပြါးမ်ား၊ က်ဳိးႀကီးမားသည္၊ ဘုရားျမတ္စြာ မိန္႔ခြန္းတည္း။

(က်မ္းကိုး=ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာ-မဟာဂႏၶာရုံ ဆရာေတာ္)

(ေရႊဘုန္း၊ ေစတနာပန္းခင္း)