Tuesday, October 25, 2011

ေနကၡမၼလေရာင္



ေနကၡမၼလေရာင္


(၁-က)

ညအခါ လသာသာ 
ကစားမလား နားမလား။ (သူငယ္တန္းဖတ္စာ)

ပီဘိကေလးငယ္ဘဝက အသံသာသာျဖင့္ ႐ြတ္ဆိုိဟစ္ေအာ္ ျမဴးေပ်ာ္ခဲ့ရဖူးေသာကဗ်ာ ..   ..၊
ေက်းလက္ည၏ လေရာင္ဆမ္းကြင္းျပင္က်ယ္တြင္ ေျပးလႊားခုန္ေပါက္စိတ္ေျမာက္ခ့ဲရဖူးေသာ    အလကၤာ .   . .။ သူငယ္တစ္ေယာက္၏ရုိးရွင္းၾကည္ျမေနသည့္စိတ္လြင္ျပင္တြင္ ရုတ္ရုတ္သဲသဲနာရီမ်ား၊ ေသေကာင္ ေပါင္းလဲခ်ိန္ဆိုခ်က္မ်ား၊ ရႈပ္ေထြးေဝဝါးေသာအိပ္မက္မ်ားႏွင္႔ ခမ္းနားထယ္ဝါေသာ မနက္ ျဖန္မ်ားလည္း
ရွိမေနခဲ႔ပါ ။

ကစားျခင္းႏွင့္အနားယူျခင္းသာ ကေလးငယ္တစ္ေယာက္၏အဘိဓမၼာ (သုိ႔မဟုတ္) ပစၥဳပၸန္စစ္စစ္ ျဖစ္ခဲ့သည္ ။
လေရာင္လင္းပေသာ ညအခါတြင္
လြတ္လပ္ေပါ့ပါးစြာ ခုန္ေပါက္ေျပးလႊား ေဆာ့ကစားမည္။ ႏြမ္းနယ္ပင္ပန္း ေလးတဲြ႕သြားခဲ့လွ်င္ေတာ့
အပူပင္ကင္းစြာ အနားယူအိပ္စက္ပစ္လုိက္မည္။
လေရာင္သည္  ျမတ္နုိးစရာဟု   ႏုနယ္ေသာ ႏွလုံးသားက ထိထိရွရွ ပြတ္တုိက္မိေလသည္။

(၁-ခ)

အႏၶီဘူေတာ အယံေလာေကာ။ 
ဤေလာကသည္ အေမွာင္ျဖစ္၏။ (ကစၥာယနဗ်ာကရဏ)

ဆယ္ေက်ာ္သက္ လူငယ္တစ္ေယာက္၏ နားစည္ကုိ ရုိက္ခတ္လာေသာအသံ-----။
ဘယ္မွာေမွာင္လုိ႕လဲ ။
ေျခလွမ္းတို႔ကိုျမႇင့္တင္ေပးနုိင္သည့္ သင္ယူေလ့လာစရာ သင္ခန္းစာမ်ားရွိသည္၊ ရည္မွန္းခ်က္ကုိ
ၾကြတက္လာေစသည့္ အတၴဳပၸတၱိစာအုပ္ထူထူမ်ားရွိသည္။ ေက်ာင္းသြားေဖၚတို႔၏ေႏြးေထြး ပြင့္လင္းေသာ
ရယ္သံမ်ားရွိသည္။ ျဗဟၼစိုရ္တြန္းအားႏွင္႔ ေစတနာဆြဲငင္အားလည္းရွိသည္။ လတ္ဆတ္ေသာ အေတြးႏွင္႔
ယစ္မူးဖြယ္ဂီတတုိ႕ကလည္း လူငယ္တစ္ေယာက္၏ ပုဂၢလိက   ရင္ခြင္ကုိ သိမ္းပုိက္ထားခဲ့ၾက ျပန္ေလသည္။

စာသင္ခန္းအေဆာင္ေဆာင္ကို ေအာင္ျမင္စြာေက်ာခိုင္းႏုိင္ခဲ႔ၿပီဆိုလွ်င္ မုဒိတာတံခါးခ်ပ္ မ်ားက အသင္႔ဆီးၾကိဳေနၾကေပဦးမည္။
ဘယ္မွာလဲ အေမွာင္ ။
အေတြ႕အၾကဳံတိုးတိမ္လြန္းေနေသးသည္႔ လူငယ္တစ္ေယာက္က သူ၏အိပ္မက္မွတ္စုတြင္ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္အလင္းတို႔ကိုသာ လက္လက္ထေအာင္ေရးျခစ္ေနခဲ႔မိေလသည္..။

(၁-ဂ)

အပၸမာေဒါ အမတံ ပဒံ၊ ပမာေဒါ မစၥဳေနာ ပဒံ။

မေမ့ျခင္းသည္ မေသလမ္း၊ ေမ့ျခင္းသည္ ေသလမ္း။ (ဓမၶပဒ )

ဦးေႏွာက္ထဲမွ သင္ခန္းစာမ်ားကို စားဝတ္ေနေရးမ်က္ႏွာစာတြင္ အမွန္တကယ္ခ်ခင္းျပရေသာ အခါ လူ႐ြယ္တစ္ဦး၏ ေန႔စဥ္ရုန္းကန္ရမႈမ်ားက ေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိ အကႌ်တစ္ထည္ကို ဝတ္ဆင္ရသလို လြယ္ကူေခ်ာေမြ႕ခဲ႔သည္ေတာ႔ မဟုတ္ပါ..။ ေပးဆပ္ရသည္မ်ားရွိသည္။ နာက်င္ေၾကကြဲမႈမ်ားရွိသည္။ေခ်ာင္ပိတ္ခံရျခင္းမ်ားရွိသည္။ တြန္းတြန္းတိုက္တိုက္ျဖတ္စီးလာေသာ ေလွာင္ရယ္သံမ်ားလည္း ရွိေနႏွင္႔ေလသည္။ သို႔ေသာ္ ခႊၽန္ထက္ၿမိျမေသာမာနျဖင္႔ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ခြ်န္းကုန္ဖြင္႔ပစ္ခဲ႔ပါသည္။

ဤသို႔ျဖင္႔ပိတ္ထားေသာ တံခါးမ်ားပြင္႔ထြက္၊ ရန္လိုေသာစမ္းသပ္မႈမ်ား ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၍
ထုထည္ေကာင္းေကာင္း ျပႆနာမ်ားၿပိဳလဲသြားခဲ႔သည္။ ေလာကဓံေျပးလမ္းရွင္း၍ ခါးသက္ၾကမ္းရွေသာ ေန႔ရက္တို႔
ေျပေလွ်ာ႔စျပဳသည္ႏွင္႔ ပကာသနစီးဝင္မႈႏႈန္းက တရိပ္ရိပ္ျမင္႔တက္ခဲ႔ပါသည္..။

လက္ခုပ္သံတို႔က တေပြ႕တပိုက္၊

ဂုဏ္ျပဳေတးတို႔က တေမ႔တမိုက္..။

ေအာင္ျမင္ျပည္႔စုံမႈ အေခြ်အရံႏွင္႔ ရယ္သံလြင္လြင္တို႔သာ လႊမ္းျခံဳေနသည္႔ ျပကၡဒိန္စာမ်က္ႏွာကို မထင္မွတ္စြာ ေပါက္ၿပဲသြားေစသည္က အခ်စ္ဆုံးသူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္၏ နာေရးဖိတ္စာ…..၊ နာေရးသတင္းေပါင္းမ်ားစြာကို အမ်ားႏွင္႔ထပ္တူ ေရာေႏွာစုတ္သပ္ခဲ႔ဖူးပါသည္.။ အမ်ားႏွင္႔ထပ္တူပဲ စာနာအားျဖည္႔ခဲ႔ဖူးပါသည္ ..။ သို႔ေသာ္ ဤမွ်ေလာက္ ေသြးပ်က္ဖြယ္ထိတ္ပ်ာ ေဝဝါးမႈမပြါးစီးခဲ႔ ..။ အနီးကပ္က်ကြဲသံက ပိုမိုက်ယ္ေလာင္ခဲ႔ပါသည္ ..။ ေသျခင္းတရား၊ ကိုယ္ႏွင္႔မဆိုင္ေသာ ဘာသာရပ္တစ္ခုသဖြယ္ ေမ႔ေလွ်ာ႔ျခင္းေသတၱာတြင္ ေခါက္သိမ္းထားခဲ႔ေသာအရာ..။
ငါ ..   ..   ဘာလဲ ..။
ငါ ..   ..   ဘယ္လဲ ..။
ငါ ဆိုတာကေရာ ဘာလဲ ..   ..။
ငါ ဆိုတာကေရာ ဘယ္လဲ ..   ..။
ေမးခြန္းတို႔က ရင္တစ္ခုလုံးကို တဝုန္းဝုန္း ထုႏွက္ေနၾက၏။ ေခြၽးစီးေခြၽးေပါက္တို႔ျဖင့္ နစ္မြန္းရသည္က အခါခါ။
အိပ္မက္ဆိုးတို႔ျဖင့္ ေခ်ာက္ေခ်ာက္ျခားျခား လန္႔ႏိုးရသည္က အႀကိမ္ႀကိမ္။

ေသျခင္းတရားက ခ်စ္လွစြာေသာ သူငယ္ခ်င္းဆီ အခ်ိန္ကိုက္ ေရာက္ရွိခဲ့တာမွ ဟုတ္ရဲ့လား။
ခ်စ္လွစြာေသာ သူငယ္ခ်င္းကလည္း ေသျခင္းတရားကို သတၱိအျပည့္နဲ႔ လက္ခံႀကိဳဆိုဖို႔ အသင့္ရွိေနခဲ့တာမွ ဟုတ္ပါရဲ့လား။

ေမ့ေလ်ာ့မႈ ပမာဒ၏ ေသြးေဆာင္မႈ မာယာတြင္ ႏွစ္ၿခိဳက္ေပ်ာ္ဝင္ ေနခ့ဲသည့္ သူ ကိုယ္တိုင္ကေရာ ..   ..   ..။ ၊ ၊ ..   ..   ..။

(၂-က)

ေသရာသို႔ သြားေနျခင္းသည္ ထာဝရအလုပ္၊
စားဝတ္ေနေရး ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ ယာယီအလုပ္။ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္)

ကံေကာင္းေထာက္မစြာ အမွတ္မထင္ ၾကားနာခြင့္ရခဲ့သည့္ ရွင္းလင္းပီျပင္သည့္ ၾသဝါဒက တင္းတင္းဆုပ္ကိုင္ထားခဲ႔ဖူးေသာ အေတြးစမ်ားကို  ဖ်ပ္ဖ်ပ္လူးသြားေစခဲ့သည္။
ဘဝရဲ့ အဓိပၸာယ္ဆိုတာေရႊေရာင္စာလုံးေတြနဲ႔ ေရးထြင္းထားတဲ႔ နာမည္တစ္ခုလား။ ဇိမ္ခံကား တစ္စီးေပၚက ျမင့္ေမာက္ဝင္႔ဝါျခင္း တစ္မ်ိဳးလား။ လက္ကိုင္စကားေျပာကိရိယာတစ္ခုနဲ႔ ႐ႈပ္ေထြးဝင့္ၾကြားျခင္းလား။ အေရာင္လက္လက္ သတၱဳစေတြကို တြဲစပ္ဝတ္ဆင္ျခင္းလား။ ဟန္ေဆာင္ေရာေႏွာရယ္ေမာရျခင္းေတြလား။
အမွန္တကယ္ ဘဝဆိုသည္မွာ ေသရာသို႔အဆက္မျပတ္ သြာေနရျခင္းဝန္ပိေနသည္႔ ကာလတို
ျဖစ္ရွိမႈေလးတစ္ခုမွ်သာတကား။
မိမိႏွင္႔ မိမိစြဲလမ္းသမွ် အရာရာကို အခိုင္အမာဟု ေသခ်ာမွတ္ယူထမ္းပိုးထားလုိေသာ ပုထုဇၨဥ္ပီသလြန္းသည္႔
မိစၧာဒႆနတို႔ လဲၿပိဳယိုင္နဲ႔သြားေတာ႔၏။
႐ုပ္ပိုင္းဆုိင္ရာ ျပည့္စုံမႈမ်ားဆီ ခုတ္ေမာင္းေနဆဲ အရွိန္အဟုန္မ်ားက ေလာင္ျမွိဳက္လာၾကသည္။သူ႔အဇၥ်တၱသည္ ပူျပင္အိုက္စပ္ေနခဲ႔၏။ အေမွာင္ထုျဖင္႔ပိတ္ဆို႔လွ်က္ရွိေသာ သူ႔ဝန္းက်င္တဆုံး ေသြး႐ူးေသြးတမ္း ငဲ့ေစာင္း ၾကည့္မိေသာအခါ
လေရာင္...
သႏၲရသစက္စက္ယိုက်ေနေသာ ပရမတၳလေရာင္... 
လြတ္ေျမာက္လိုမႈတို႔ျဖင္႔ ရုန္းၾကြြေနေသာ ေနကၡမၼလေရာင္..။

(၂-ခ)

သြာကၡာေတာ ဓေမၼာ ၊ စရထ   ျဗဟၼစရိယံ သမၼာ ဒုကၡႆ အႏၱကိရိယာယ။
တရားဓမၼကို ေကာင္းစြာေဟာျပအပ္ၿပီ။
ဆင္းရဲျခင္းကိုအဆုံးသတ္ဖုိ႔ အက်င္႔ျမတ္ကို မွန္ကန္စြာက်င္႕သုံးၾက။ (ဗုဒၶ)

လေရာင္ရႊန္းျမေသာ ညတစ္ညဆီက တိမ္းညြတ္ဖြယ္ပေဒသရာဇ္အေဆာင္အေယာင္ႏွင္႔ အျမစ္တြယ္ကာ အကိုင္းအခက္ေဝစ မိသားစုဘဝသံေယာဇဥ္ကို ေနာက္ျပန္မလွည္႔ေၾကး စြန္႔ခြါဝံ႕ရဲ ထြက္ေျပးႏုိင္ရက္သည္႔ မင္းပ်ဳိမင္းလြင္ သိဒၶတၴ၏ ေျခလွမ္းစိပ္စိပ္တို႔က အေနာမာေသာင္ကမ္းဆီ။ စၾကာဝဠာတစ္ခုလုံး၏ မ်က္ရည္မ်ားကို
သုတ္ေပးဖို႕ပုဂၢလိက ေၾကကြဲမႈကို မ်က္ႏွာလႊဲခဲ႔ရသူ မင္းသားျမတ္အေနျဖင္႕'တစ္သံသရာလုံး ငိုခဲ႕ရၿပီးၿပီပဲ' ဟူေသာ အေတြးသံေဝဂတို႕ျဖင္႔ ေျခလွမ္းတို႕ကိုတည္႕မတ္ ခရီးဆက္ခဲ႔ရေပလိမ္႔မည္။ ထိုသို႔ျဖင္႕ဗုဒၶအရွင္သည္
ကိုယ္ေတာ္တုိင္ႏွင္႕တကြ ေဝေနယ်အနႏၱတို႕၏ ေသာကအပူမွန္သမွ်ကို ၿငွိမ္းဧမ်က္ရည္ဇာတ္လမ္းတို႔ကို သိမ္းေစခဲ႕
သည္။ အရွင္ျမတ္၏ ေနကၡမၼပါရမီအက်င္႔ျမတ္ျဖင္႔ ပကတိလေရာင္ေအာက္တြင္ ဓမၼလဝန္းထြန္းပခဲ႔ေလၿပီ။

(၃-က)

ေသတာကိုျမတ္စြာဘုရားလည္း မတားႏုိင္ဘူး။
ေနာက္ထပ္မျဖစ္ဖို႔ဘဲ လမ္းျပႏုိင္တယ္။ (မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္)

တရားဓမၼ၏ သႏၲရသအရိပ္ထုိးက်ရာ ဥပုသ္ေက်ာင္းေဆာင္ေလးသည္ ဆိတ္ၿငိမ္ေအးျမလွ်က္ရွိသည္။ ကဗ်ာအသက္ဓာတ္တို႔ ပူးကပ္ယွက္သန္းေနသည္႔ ဓမၼကထိကရဟန္းေတာ္ေလး၏ စကားလုံးမ်ားက ၿပိဳးျပက္ေတာက္ပေနၾကသည္။

'' ကေလးဘဝက သင္ခဲ႔ရတဲ႔ ညအခါ လသာသာ ကဗ်ာဟာ မိမိတို႔ႏွလုံးသားေပၚမွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ဝဲေနရမယ္႔ ၾကာပြတ္ရုိက္သံ ျဖစ္သင္႔တယ္။''

''သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လုံး ေမွာင္ခဲ႔ၾကၿပီးၿပီ။ မွားခဲ႔ၾကၿပီးၿပီ။လမ္းေၾကာင္းလြဲၾကၿပီးၿပီ။

မိမိတို႔ရဲ႕ေျခလွမ္းေတြကို တည္႔မတ္ဖို႕ သစၥာဓမၼလေရာင္သာတဲ႕အခ်ိန္ထက္ ေကာင္းျမတ္တဲ႔ကာလ မရွိႏုိင္ ေတာ႔ပါဘူး။ မိမိတို႔ေျခလွမ္းေတြမွာ အပၸမာဒအထိမ္းအကြပ္ရွိၾကရဲ႕လား။ ဒါမွမဟုတ္ အဲ႔ဒီေျခလွမ္းေတြကို ပမာဒေျခခ်င္းခတ္လို႔ ကာမဂုဏ္မီးလွ်ံထဲမွာ ပိတ္မိေနၾကသလား။ လူ႔ဘဝဆိုတဲ႔ အျပည္႔စုံဆုံးအေျခအေနကို ပိုင္ဆိုင္ထားသူေတြအတြက္ ေမးခြန္းေတြအမ်ားႀကီးမလိုဘူး။ ႏွစ္ခုပဲ။

ကစားမလား နားမလား''။

(၃-ခ)

ဝယဓမၼာ သခၤါရာ၊ အပၸမာေဒန သမၸါေဒထ။

ျပဳျပင္ေပးရ သခၤါရတရားတုိ႕သည္ ပ်က္စီးျခင္းသဘာဝရွိကုန္၏။

မေမ႔ေလ်ာ႔ျခင္းျဖင္႔ ကိစၥၿပီးေစၾက။ (ဗုဒၶ)

တီဗြီ ခ်န္နယ္(လ္)တစ္ခုကို ဖြင္႕ၾကည္႕လိုက္မိသည္ႏွင္႔ မေသခ်ာမႈမ်ားႏွင္႔သာ ေသခ်ာလွေသာ ပစၥကၡကမၻာေျမ၏ ကူကယ္ရာမဲ႕ အေျခအေနအရပ္ရပ္က သူ႕ရင္ဝကို စူးေအာင္႔နာက်င္ေစပါသည္။ ဆူနာမီဒီလႈိင္း ဟာရီကိန္းႏွင္႔ တိုင္ဖုန္းမုန္တိုင္း အင္အားႀကီးေျမငလ်င္ ေတာင္ၿပိဳ ေျမကြ်ံနစ္မႈ ၾကက္ငွက္တုပ္ေကြးစေသာ သဘာဝေဘးအႏၱရာယ္ မ်ားႏွင္႔အေသခံ ဗုံးေဖါက္ခြဲမႈ လူမ်ဳိးေရးပဋိပကၡ စစ္မက္ျပဳက်ဴးေက်ာ္ျခင္းစေသာ ျပႆနာအရပ္ရပ္က ဘဝ၏ျပည္႔
စုံလုံျခဳံမႈဆိုသည္ကို ရယ္သြမ္းေသြးေနၾကသည္။ အေၾကာင္းတရားအမ်ဳိးမ်ဳိး၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ ေသျခင္းတရားရွိ ေလသည္။ ေမြးစာရင္းဝင္ခဲ႕ၿပီးမွေတာ႔ ေသစာရင္းတြင္လည္း ကိုယ္႕နာမည္က  အထင္းသားျဖစ္ေနေတာ႕မွာေသခ်ာလွပါသည္။ အခ်ိန္မေရြးေရာက္လာႏုိင္ေသာ ေသျခင္းတရား၏ တံခါးေခါက္သံမၾကားရမီ သစၥာဓမၼလရိပ္မလြန္မီ

သူကိုယ္တိုင္ အၿပီးသတ္ေျဖဆိုရမည္႔ ေမးခြန္းကို သူ႕မိတ္ေဆြမ်ားကိုလည္း မွ်ေဝလိုက္ခ်င္ပါေသးသည္။

ညအခါ လသာသာ ကစားမလား
နားမလား။

အရွင္ဝိစိတၱသာရ (modern)