Friday, October 21, 2011

“ေပါ့စတစ္အေတြးနဲ႔ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ”


“ေပါ့စတစ္အေတြးနဲ႔ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ”
ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္က ဒႏၱိကာဆုိတဲ့အမ်ိဳးသမီးေလးတစ္ေယာက္ ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒႏၲိကာအရြယ္ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာပဲ အနာထပိဏ္ သူေဌးႀကီးရဲ့ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေရစက္ခ် အလႈပြဲႀကီးနဲ႔ ႀကဳံလုိက္ရပါတယ္။ အဲဒီေက်ာင္းေရစက္ခ်ပြဲႀကီးကုိၾကည့္ျပီး သာသနာ့ေဘာင္ကုိ ဝင္ခ်င္တဲ့ စိတ္စျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခ်က္ခ်င္းမဝင္ႏုိင္ခဲ့ပါဘူး။

 ဒႏၲိကာဟာေဇတဝန္ေက်ာင္းေရစက္ခ်ျပီးေနာက္ပုိင္း သာသနာ့ေဘာင္ကုိမဝင္ႏုိင္ေသးေပမယ့္ သရဏဂုံနဲ႔  ငါးပါးသီလကုိ အျမဲေဆာက္တည္ေန ခဲ့ပါတယ္။

ကာလတစ္ခုၾကာလာတဲ့အခါမွာေတာ့ ဒႏၲိကာဟာ မိဘေတြကုိခြင့္ေတာင္းျပီး မိေထြးေတာ္ ေဂါတမီဆီမွာ ဘိကၡဳနီမဝတ္လုိက္ပါတယ္။ ဘိကၡဳနီမဝတ္ လုိက္ေတာ့ ဒႏၱိကာေထရီရယ္လုိ႔ အမည္တြင္ သြားပါတယ္။

ဒႏၱိကာေထရီဟာဘိကၡဳနီမဝတ္ျပီးတာနဲ႔ ဆရာဥပဇ်ၥာယ္မိေထြးေတာ္ေဂါတမီရဲ့ အဆုံးအမ တရားစကားကုိနာၾကားျပီး ဝိပႆနာတရားကုိ ႀကိဳးႀကိဳးစားစားအားထုတ္ေနပါေတာ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ စိတ္မတည္ျငိမ္လုိ႔သမာဓိမရဘဲျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီေတာ့တရားအားထုတ္ရတာ အဆင္မေျပေတာ့ပါဘူး။

တစ္ေန႔မွာေတာ့ ဒႏၱိကာေထရီဟာ ဂိဇ်ၥကုဋ္ေတာင္ေပၚကုိ တစ္ပါးတည္းတက္ခဲ့ပါတယ္။ ေတာင္ေပၚေရာက္ေတာ့ အေရွ႔အေနာက္ ေတာင္ေျမာက္ ဝဲယာ ၾကည့္ရင္း ဆင္တစ္ေကာင္နဲ႔ ဆင္ဆရာကုိေတြ႔ရပါတယ္။ ၾကည့္လက္စနဲ႔ ဆက္ျပီး ၾကည့္ေနမိပါတယ္။

ဆင္ဆရာကခြ်န္းကုိကုိင္ျပီး “ေျခေထာက္ဆန္႔ေပးစမ္း”လုိ႔ေျပာလုိက္ပါတယ္၊ ဆင္ႀကီးကလည္း ေျခေထာက္ဆန္႔ေပးပါတယ္၊ ဒီေတာ့ဆင္ထိန္းက ဆင္ေပၚကုိလြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔တက္သြားပါတယ္။

   ဆင္နဲ႔ဆင္ဆရာရဲ့ျမင္ကြင္းကုိၾကည့္ၿပီး ဒႏၱိကာေထရီဟာ “ဆင္ဆရာခြ်န္းကုိကုိင္ျပီး ေရွ႔ပုိင္းမွာမယဥ္ေက်းတဲ့ဆုိင္ရုိင္းကုိ လူေတြအလုိ လုိက္ေအာင္ဆုံးမသလုိ   ပ်ံ့လြင့္ေနတဲ့ ငါရဲ့စိတ္ကုိဆုံးမရင္ရႏုိင္တယ္။ ဝီရိယခြ်န္းနဲ႔ ငါ့ရဲ့ပ်ံ့လြင့္ေနတဲ့ စိတ္ကုိယဥ္ေက်းေအာင္ ဆုံးမမယ္”ဆုိျပီး အေတြးသံေဝဂအေျဖရသြားပါတယ္။

ဒႏၱိကာဟာ ဆင္ရုိင္းနဲ႔ဆင္ဆရာကုိ ဥပမာယူျပီး ဝီရိယခြ်န္းနဲ႔စိတ္ကုိဆုံးမရင္း စိတ္ေတြ ၾကည္လင္လာပါတယ္။ စိတ္ေတြၾကည္လင္လာေတာ့ သမာဓိပါရလာပါတယ္။ သမာဓိ ရလာတာနဲ႔အမွ် ဝိပႆနာတရားကုိဆက္အားထုတ္လုိက္တာ ရဟႏၱာျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။

(ေထရီအ႒ကထာ-ဒႏၱိကာ ေထရီဝတၳဳ)

တကယ္ဆုိ ကုိယ္အားထုတ္ေနတဲ့ဝိပႆနာတရားနဲ႔ ဆင္နဲ႔ဆင္ဆရာရဲ့အျပဳအမူနဲ႔ ဘာမွ မဆုိင္ဘူးလုိ႔ထင္စရာရွိပါတယ္။ ေဘးကၾကည့္ရင္လည္း “ဒီဘိကၡဳနီမ ဆင္စီးတာကုိပဲ ၾကည့္ေနရတယ္ လုိ႔ ကုိယ့္တရားကုိယ္အားထုတ္တာမဟုတ္ဘူး”ဆုိျပီး ေဝဖန္ခ်င္စရာပါ။ ဒႏၱိကာေထရီအတြက္ေတာ့ ဆင္နဲ႔ဆင္ဆရာရဲ့ ျမင္ကြင္းေလးကုိပဲ  ကုိယ့္ဘဝျဖစ္စဥ္နဲ႔ႏႈိင္းယွဥ္ျပီး ကုိယ့္အတြက္အသုံးခ်သြားခဲ့တဲ့ တကယ့္သာဓကေလးတစ္ခုပါပဲ။

  တစ္ခါတေလတခ်ိဳ႔ျမင္ကြင္းေတြဟာ ကုိယ္နဲ႔မဆုိင္ဘူးလုိ႔ထင္ရေပမယ့္ ဒႏၱိကာေထရီတုိ႔လုိ ယူတတ္ရင္ ကုိယ့္အတြက္ေတာ့ တရားအားေလးေတြ ပါပဲ။

ျမင္ကြင္းကုိရုိးရုိးမၾကည့္ဘဲ ကုိယ့္အလုပ္နဲ႔ယွဥ္တြဲျပီးၾကည့္သြားတာပါ။ အထူးသျဖင့္ တရားနဲ႔ ယွဥ္ျပီးၾကည့္သြားတာပါ။ ဒီေတာ့ ျမင္ကြင္းအားလုံး ဟာ ၾကည့္တတ္ရင္ တရားေတြခ်ည္းပါပဲ။ မၾကည့္တတ္ရင္ေတာ့ ေဒါသေတြ၊ အာဃာတေတြ၊ အမုန္းေတြ၊ ဣႆာမစၦရိယေတြ၊ တဏွာရာဂ ေတြ ခ်ည္းျဖစ္ေနမွာပါ။

     ဒႏၱိကာေထရီတုိ႔လုိတရားထူးမရေပမယ့္ ျမင္ကြင္းေတြကုိ တရားနဲ႔ယွဥ္ၾကည့္တတ္တာေလး ကုိေတာ့ကိုယ္ကအတုယူရမွာပါ။
တရားနဲ႔ၾကည့္ရင္စိတ္ခ်မ္းသာျပီး မတရားနဲ႔ၾကည့္ရင္ စိတ္ဆင္းရဲရေတာ့တာပါ။ ဒါကတကယ့္ လက္ေတြ႔ပါ။

တစ္နည္းအားျဖင့္ေျပာရင္ ေပါ့စတစ္အေတြးနဲ႔ နဂၢတစ္အေတြးပါ။ ပါရမီပါခဲ့သူေတြဟာ ႀကဳံလာတဲ့ အာရုံတစ္ခုကုိ ေပါ့စတစ္အေတြးနဲ႔ေတြးျပီး စိတ္ေအးခ်မ္းမႈကုိယူသြားၾကတာပါ။ အထူးသျဖင့္ နဂၢတစ္ အေတြးနဲ႔ေတြးရင္စိတ္ဆင္းရဲရတယ္ဆုိတာ ေသခ်ာသိထားရလုိ႔ပါ။

   ဘဝရဲ့တစ္ေန႔တာမွာ အာရုံမ်ိဳးစုံနဲ႔ႀကဳံေနရမွာပါ။  ႀကိဳက္တဲ့အာရုံေရာ မႀကိဳက္တဲ့အာရုံေရာပါေနမွာပါ။ နဂၢတစ္အေတြးရဲ့ဆုိးက်ိဳး ဆုိးျပစ္ကုိသိထားျပီး ေပါ့စတစ္အေတြးနဲ႔ ေတြးတတ္တာေလးကုိ ေလ့က်င့္ထားရမွာပါ။

 နဂၢတစ္နဲ႔႔ၾကည့္မိရင္ ေဒါသ၊ အာဃာတစသည္ေတြ ဝင္လာတတ္ပါတယ္။ ဒီတရားေတြ ဝင္လာျပီဆုိရင္ေတာ့ ေနာက္ဆုံးရလဒ္က စိတ္ဆင္းရဲ ရေတာ့တာပါ။

လူဟာတစ္ခုခုကုိလုပ္ပါမ်ားရင္ စြဲေနတတ္ပါတယ္။ နဂၢတစ္နဲ႔ၾကည့္တတ္တာ အက်င့္ျဖစ္ေနရင္ ဘယ္ျမင္ကြင္းပဲၾကည့္ၾကည့္ နဂၢတစ္နဲ႔ ပဲၾကည့္ေနေတာ့တာပါ။ စြဲေနတဲ့အစြဲကုိ ေဖ်ာက္ဖုိ႔ သိပ္ခက္ပါတယ္။ နဂၢတစ္နဲ႔ၾကည့္မိလုိက္လုိ႔ စိတ္ဆင္းရဲရတယ္ဆုိတာလည္း မသိေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီမသိတာက ပုိခက္ေနေတာ့တာပါ။

နဂၢတစ္နဲ႔ဲ႔ၾကည့္တတ္တာစြဲေနရင္ေကာင္းတဲ့ျမင္ကြင္း၊ ကုသိုလ္ျဖစ္ေစတဲ့ ျမင္ကြင္းကုိျမင္ဦး ေတာ့ နဂၢတစ္္နဲ႔ပဲၾကည့္ေနေတာ့တာပါ။ဒီေနရာမွာ ကုိယ့္ကုိေဖးမေျပာျပေပးမယ့္ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းသိပ္လုိပါတယ္။ ကုိယ္တုိင္ကလည္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ နဂၢတစ္သေဘာျဖစ္ေန တယ္ဆုိတာသိဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါမွေဖးမေပးရတဲ့သူလည္းလြယ္တာပါ။ ကုိယ့္ကုိခ်စ္တဲ့သူကပဲေဖးမမွာပါ။ မုန္းတဲ့သူကေတာ့ တကူးတက လာျပီးမေဖးမပါဘူး။ ဒီသေဘာေလးေတြကုိအာရုံျပဳလုိက္ရင္လည္း ေဖးမလာသူကုိ တန္ဖုိးထားလာႏုိင္ပါတယ္။ အဓိက ကုိယ္ကျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ ခ်င္စိတ္ရွိဖုိ႔ပါ။ ဆုိလုိတာက ကုိယ္ကအဓိကပါ။



ျမင္ကြင္းတစ္ခုကုိၾကည့္တဲ့အခါေပါ့စတစ္နဲ႔ၾကည့္တတ္တာ၊ နဂၢတစ္္နဲ႔ၾကည့္တတ္တာေတြဟာ အတိတ္ပါရမီေတြနဲ႔လည္းဆုိင္ေနပါတယ္။

  ပါရမီပါခဲ့တဲ့သူကေတာ့ေပါ့စတစ္နဲ႔ၾကည့္ျပီး ပါရမီမပါခဲ့တဲ့သူကေတာ့ နဂၢတစ္နဲ႔ၾကည့္ေတာ့တာပါ။ ကုိယ္ကနဂၢတစ္နဲ႔ ၾကည့္တတ္သူ ဆုိရင္လည္းျပန္ေလ့က်င့္ယူရမွာပါ။ ပါရမီပါသူနဲ႔ မပါသူဟာ ေနရာတုိင္းမွာသိပ္ကြာပါတယ္။

 တစ္ခါကဦးဇင္းအရွင္ဆႏၵာဓိကနဲ႔တစ္ေနရာကုိဆြမ္းစားၾကြျဖစ္ပါတယ္။ ဆြမ္းစားျပီးလုိ႔ုျပန္ထေတာ့ ဦးဇင္းအရွင္ဆႏၵာဓိကက လက္အုပ္ေလးခ်ီျပီး“ အရွင္ဘုရားကုိေနရာထုိင္ခင္းလွဴပါတယ္။ ဤထုိင္ခင္းလွဴရေသာကုသိုလ္ေကာင္းမႈေၾကာင့္ေဗာဓိဉာဏ္၏ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ပါေစ” လုိ႔ ေျပာလာေတာ့ ေအာက္ကုိင႔ုံၾကည့္မိလုိက္ပါတယ္။ ေအာက္မွာမိမိထုိင္ထားတာက ဦးဇင္းအရွင္ဆႏၵာဓိကရဲ့ ထုိင္ခင္းပါ။ ဦးဇင္းအရွင္ဆႏၵာဓိက ကလည္းမိမိရဲ့ထုိင္ခင္းေပၚထုိင္ထားပါတယ္။ ထုိင္းခင္းမွားထုိင္မိၾကတာပါ။

 ဒီေတာ့မိမိကလည္း “ဘုန္းႀကီးကုိလည္းထုိင္ခင္းလွဴပါတယ္၊ ဤကုသိုလ္ေကာင္းမႈေၾကာင့္ နိဗၺာန္ရဲ့အေထာက္အပံ့ျဖစ္ပါေစ”လုိ႔ေကာက္ခါငင္ခါ အျမန္ဆုေတာင္းလုိက္ရပါတယ္။ “ေၾသာ္.. အရွင္ ဘုရားရယ္ ကုသိုလ္ယူတတ္လုိက္တာ”လုိ႔ စိတ္ထဲက ေလးစားၾကည္ညုိလုိက္မိပါတယ္။


   တရားနဲ႔ေတြးတတ္တာဟာ အတိတ္ပါရမီ,အေလ့အက်င့္ေတြနဲ႔လည္းဆုိင္ေနတာဆုိေတာ့  ပါရမီဆုိတာလည္းအေလ့အက်င့္ေၾကာင့္ျဖစ္လာရ တာပါ။ ဒီေတာ့ကုိယ္က အထုံျဖစ္ေအာင္ေလ့က်င့္ ယူရမွာပါပဲ။

ပါရမီပါခဲ့သူကေတာ့ သစ္ရြက္ေၾကြတာလည္းတရားနဲ႔ၾကည့္မွာပါပဲ။ မီးပ်က္တာလည္းတရားနဲ႔ၾကည့္မွာပါပဲ။ ေခြးခ်င္းကုိက္တာလည္း တရားနဲ႔ ႔ၾကည့္မွာပါပဲ။ သစ္ရြက္ေလးေတြေၾကြတာၾကည့္ၿပီး “ေၾသာ္.. သက္မဲ့ျဖစ္တဲ့သစ္ရြက္ကေလးေတြ မျမဲသလုိ ငါရဲ့ ရုပ္ နာမ္လည္းမျမဲဘူး။ မေသခင္ကုသိုလ္တရားေတြ ႀကိဳးစားအားထုတ္ထားမွေတာ္ကာက်မယ္”လုိ႔ ဆင္ျခင္မိသလုိ ေခြးခ်င္း ကုိက္တာၾကည့္ျပီးလည္း “ေၾသာ္..ေဒါသ ဆုိတာ တိရစၦာန္ေတြမွာလည္းရွိတာပဲ။ ငါလည္း ေဒါသ မျဖစ္ေအာင္ေနမွေတာ္ကာက်မယ္”လုိ႔ တရားသေဘာနဲ႔ၾကည့္ေတာ့တာပါ။

ဒီေတာ့ သစ္ရြက္ေၾကြတာ၊ မီးပ်က္တာ၊ ေခြးခ်င္းကုိက္တာေတြဟာလည္း တရားနဲ႔ၾကည့္ တတ္သူအတြက္ေတာ့ တရားေတြျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။
ပါရမီမပါေသးရင္လည္း ဘာမွစိတ္ပ်က္စရာမလုိပါဘူး။ ရႏုိင္သမွ်ျဖည့္ျဖည့္ယူသြားရမွာပါပဲ။ သံသရာအမ်ားႀကီးက်င္လည္ခဲ့တာဆုိေတာ့ ပါရမီလုံးဝမပါတဲ့သူေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ပါရမီရွင္ေတြနဲ႔ ယွဥ္လုိက္ရင္ ကုိယ္ကနည္းေနတာပဲျဖစ္မွာပါ။ ပါရမီနည္းေနရင္ ပုိျဖည့္ရုံပဲ ရွိေတာ့တာပါ။

ဒီေနရာမွာပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ိဳးကုိ အာရုံျပဳၾကည့္ရေအာင္ပါ။
ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ိဳး
`    ၁။ ဥဂၢါဋိတညဴပုဂၢိဳလ္= အက်ဥ္းေဟာလုိက္တာနဲ႔ မဂ္ဖုိလ္ရႏုိင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္။
၂။ ဝိပဥၥိတညဴပုဂၢိဳလ္= အက်ယ္ေဟာျပမွ မဂ္ဖုိလ္ရႏုိင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္။
၃။ေနယ်ပုဂၢိဳလ္= အက်ဥ္းအက်ယ္ေဟာရုံမက က်က္သင့္က်က္ထုိက္တာက်က္၊ ေဆာင္သင့္ ေဆာင္ထုိက္တာေဆာင္၊ ဆရာသမားကလည္း ဂရုစုိက္ေပး၊ ကုိယ္တုိင္လည္း နွစ္ လ ရက္ ရွည္ႀကိဳးႀကိဳးစားစား အားထုတ္ပါမွ မဂ္ဖုိရႏုိင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္။
၄။ ပဒပရမ ပုဂၢိဳလ္= ဒီဘဝဘယ္ေလာက္ပဲ အားထုတ္အားထုတ္ မဂ္ဖုိလ္္မရႏုိင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္။

  ဒါေပမယ့္လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဒီဘဝမရႏုိင္ေပမယ့္ ေနာက္ဘဝ ဤဘုရား သာသနာမွာကြ်တ္ႏုိင္သလုိ ေနာက္ေနာက္ ဘုရား သာသနာေတြမွာလည္း ကြ်တ္ႏုိင္တဲ့အေၾကာင္း ဆတၱမာဏဝလုလင္,ဖားနတ္သားဝတၳဳ ,သစၥကပရိဗုိဇ္တုိ႔ကုိ သာဓကျပျပီး အားေပးထားပါတယ္။


ပုိျပီးရွင္းသြားေအာင္ ဆတၱမာဏဝလုလင္၊ ဖားနတ္သားအေၾကာင္းတုိ႔ကုိ နည္းနည္းေလာက္ ေျပာျပရေအာင္ပါ။
 ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္က ဆတၱမာဏဝဆုိတဲ့လုလင္တစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ အရြယ္ ေရာက္လာေတာ့အေဖလုပ္သူက ေပါကၡရသာတိ ပုဏၰာႀကီးဆီမွာ ပညာသင္ခုိင္းပါတယ္။ ပညာသင္မႈ ျပီးဆုံးေတာ့ဆရာက ပညာသင္ခအသျပာတစ္ေထာင္ေတာင္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆတၱမာဏဝ လုလင္ဟာ အိမ္ျပန္ျပီး အေဖ့ဆီမွာေငြျပန္ေတာင္းပါတယ္။ ဒီသတင္းကုိသူခုိးေတြသိသြားျပီးလမ္းက ေစာင့္ေနပါတယ္။

 ဒါကုိျမတ္စြာဘုရားရွင္သိေတာ္မူလုိ႔ သူခုိးေတြထက္ဦးေအာင္လမ္းက ႀကိဳေစာင့္ျပီးသရဏဂုံနဲ႔ ငါးပါးသီလေပးပါတယ္။ ဆတၱမာဏဝလုလင္ဟာ သရဏဂုံသုံးပါးကုိႏွလုံးသြင္းျပီးလမ္းခရီးကုိ ဆက္ခဲ့ပါတယ္။ ခရီးတဝက္မွာ သူခုိးတစ္ေယာက္ရဲ့ျမားခ်က္နဲ႔ေသသြားရပါတယ္။ ေသလြန္ေတာ့ တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွာျဖစ္ရပါတယ္။

လူ႔ျပည္မွာက်န္ခဲ့တဲ့ဆတၱမာဏဝလုလင္ရဲ့အေလာင္းကုိ မိဘ ဆရာသမား မိတ္ေဆြေတြက မီးသၿဂႋဳဟ္ေပးပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က စ်ာပနနဲ႔မနီးမေဝးသစ္ပင္ရိပ္မွာၾကြျပီး သီတင္းသုံးေန လုိက္ပါတယ္။

   ဆတၱမာဏဝလုလင္ဟာ နတ္သားအျဖစ္နဲ႔လာျပီး ျမတ္စြာဘုရားကုိကန္ေတာ့ပါတယ္။ ျမတ္စြာ ဘုရားတရားနာျပီး ဆတၱမာဏဝနတ္သားေရာ မိဘေတြေရာ ေသာတာပန္တည္သြားပါတယ္။

  ဆတၱမာဏဝလုလင္ဟာ ပထမဘဝမွာတရားထူးမရေပမယ့္ ဒုတိယဘဝမွာေတာ့ တရားထူး ရသြားခဲ့ပါတယ္။
ဖာနတ္သားဝတၳဳမွာလည္းဒီအတုိင္းပါပဲ။ ျမတ္စြာဘုရားတရားေဟာေနစဥ္ ေရကန္တစ္ကန္က ဖားေလးတစ္ေကာင္တက္လာျပီး “ဒါတရားပဲ”ဆုိတဲ့ အမွတ္နဲ႔အဓိပၸါယ္မသိေပမယ့္ တရားဆုိတဲ့ အမွတ္နဲ႔ဝပ္ေနပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာႏြားေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကလည္း တရားနာဖို ႔ဒုတ္တစ္ ေခ်ာင္းနဲ႔ေထာက္ျပီးရပ္ေနလုိက္တာ ဖားေခါင္းေပၚဒုတ္ေထာက္မိလ်က္သားျဖစ္သြားျပီး ဖားငယ္ေသ သြားပါေတာ့တယ္။ တရားအမွတ္နဲ႔ ႔ေသသြားတဲ့အတြက္နတ္ျပည္မွာျဖစ္ျပီး နတ္သားဘဝနဲ႔တရားျပန္ နာရလုိ႔ ေသာတာပန္တည္သြားရပါတယ္။
ဒီဘဝမွာမရႏုိင္ေပမယ့္ ဒုတိယ တတိယဘဝစသည္ေတြမွာရႏုိင္တယ္ဆုိတာ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးက အားေပးထားတာပါ။


  လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ့ေဗာဓိပကၡိယဒီပနီစာမ်က္နွာ ၁၃ မွာ--
“ပဋိသမၻိဒါပတၱရဟႏၱာေခတ္အႏွစ္တစ္ေထာင္မွေနာက္ကာလ၌ ဤသာသနာေတာ္သည္ေနယ်ပုဂၢိဳလ္၊ ပဒပမရပုဂၢိဳလ္ႏွစ္မ်ိဳးတုိ႔၏ေခတ္သမယ သာျဖစ္၏။ ယခုအခါ၌ သာသနာတြင္းမွာ ထုိပုဂၢိဳလ္နွစ္မ်ိဳးသာရွိၾကေတာ့သည္”လုိ႔ေရးျပထားပါတယ္။ ဆုိလုိရင္းက သာသနာ နွစ္တစ္ေထာင္  ေနာက္ပုိင္း အခုေခတ္မွာ ေနယ်ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ပဒပမရပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦးပဲ ရႏုိင္ပါေတာ့တယ္တဲ့။ အျပန္အားျဖင့္ ေျပာရင္ ဥဂၢါဋိတညူပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ဝိပဥၥိတညူပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦးမရႏုိင္ေတာ့ပါဘူးတဲ့။

  ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ့စကားကုိေထာက္ျပီး သႏၱတိအမတ္ႀကီးတုိ႔လုိ ဂါထာတစ္ပုဒ္ကုိ အက်ဥ္းနာၾကားျပီးတရားထူး ရႏုိင္တဲ့ေခတ္ကုိေက်ာ္ လြန္ခဲ့ျပီဆုိေတာ့ ႀကိဳးႀကိဳးစားစားအားထုတ္ႏုိင္မွ တရားရႏုိင္တဲ့ေခတ္ပါ။ ေနယ်ပုဂၢိဳလ္ဆုိတာ အက်ဥ္းအက်ယ္ေဟာရုံမကႀကိဳးႀကိဳးစားစား အားထုတ္မွတရားရႏုိင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ပါ။    လူငယ္စကားနဲ႔ေျပာရင္ အျပတ္အားထုတ္မွတရားရႏုိင္မွာပါ။ ဒါေပမယ့္ မျပတ္တျပတ္အားထုတ္ေနတဲ့ သူေတြအတြက္လည္း တရားထူးမရႏုိင္ေပမယ့္ ကုိယ္အားထုတ္ေနတဲ့ တရားေတြကေတာ့ ေနာက္ဘဝေနာက္ဘဝေတြအတြက္ ပါရမီေတြျဖစ္ေနေတာ့တာပါ။

  သံသရာခရီးရွည္ႀကီးဆက္ရဦးမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဝိပႆနာတစ္ခုတည္းနဲ႔ေတာ့ မလုံေလာက္ပါဘူး။ ဒီဘဝတရားေတြအားထုတ္ခဲ့တဲ့ အထုံဓာတ္ေၾကာင့္ ေနာက္ဘဝမွာလည္း ဆက္ေတာ့ အားထုတ္ေနပါရဲ့၊ ဒါနမျပဳခဲ့လုိ႔ေနာက္ဘဝမွာမြဲေနရင္ ရိပ္သာသြားတဲ့အခါ မ်က္နွာငယ္ေန ရမွာပါ။

  ကုိယ့္မွာပုိက္ဆံရွိရင္္ ရိပ္သာသြားရင္ေတာင္ သူမ်ားထက္ပုိဦးစားေပးခံရပါတယ္။ “လာပါလာပါ”ဆုိျပီး ရုိရုိေသေသ ေလးေလးစားစား ဆက္ဆံခံရတယ္။ အခန္းေကာင္းေကာင္းရတယ္။ ရိပ္သာမွာလည္း ကိုယ္လွဴခ်င္တာ ႀကိဳက္သေလာက္ လွဴလုိ႔ရတယ္စသည္ျဖင့္ အခြင့္အေရးေတြက အမ်ားႀကီးရယ္ပါ။

  ဒါေၾကာင့္ ပါရမီျဖည့္တဲ့ေနရာမွာစုံေအာင္ျဖည့္ရပါမယ္။ ေနာက္ဘဝဉာဏ္ေကာင္းေအာင္ဆုိျပီး ဉာဏ္ေကာင္းေၾကာင္းကုသို္လ္ေတြျပဳခဲ့ပါရဲ့၊ ဒါနေတာ့မျပဳခဲ့ဘူးဆုိရင္ ေနာက္ဘဝဆယ္တန္းမွာ ဘာသာစုံဂုဏ္ထူးနဲ႔ေအာင္ျပီး ေဆးတကၠသိုလ္ေတာ့ တက္ခြင့္ရပါရဲ့ ေဆးတကၠသိုလ္တက္ဖုိ႔ ပုိက္ဆံမရွိဘူးဆုိရင္ဘယ္လုိလုပ္မလဲ။

   ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ဘဝဘာသာစုံဂုဏ္ထူးနဲ႔ေအာင္ျပီး ပုိက္ဆံအတြက္ပူစရာမလုိဘဲ လင့္ခရူစာကားစီးျပီးေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေအာင္ ဒါနပါရမီေလးေတြပါ တြဲျဖည့္သြားရပါမယ္။

  ဒါနဆုိလုိ႔ ေက်ာင္းေတြ သိမ္ေတြေဆာက္လွဴမွ၊ ရွင္တစ္ေထာင္ ရွင္တစ္ေသာင္းေတြျပဳေပးမွ မဟုတ္ပါဘူး၊ ကိုရင္ေသးေသးေလးကုိ ဆပ္ျပာတစ္ခဲ လွဴလုိက္လည္း ဒါနပါပဲ။ စာသင္သားဘဝမွာ ဆင္းရဲၾကတာမ်ားေတာ့ရသြားတဲ့ကုိရင္ေလးမွာလည္းေပွ်ာ္သြားမွာပါ။  

  ဆပ္ျပာတစ္ခဲဘယ္ေလာက္တန္ဖုိးရွိလုိ႔လဲ။ ဆပ္ျပာ၊ သြားတုိက္ေဆး၊ ေဘာ္ပင္၊ ဗလာစာအုပ္ စသည္ေတြဟာ စာသင္သားကုိရင္ေပါက္စေတြ အတြက္ သိပ္တန္ဖုိးရွိတဲ့ ပစၥည္းေတြပါ။

  ဒီလုိပါပဲ၊ အိမ္မွာရွိတဲ့ဘုရားမွာေရခ်မ္းကပ္တာ၊ ပန္းကပ္တာ၊ ဆြမ္းကပ္တာ၊ ငွက္ကေလးေတြ အစာေကြ်းတာ၊ ကုိယ့္မိတ္ေဆြကုိ ေကာ္ဖီ တုိက္တာစသည္ေတြဟာ ဒါနေတြခ်ည္းပါပဲ။

    တရားသေဘာေလးေတြအာရုံျပဳေနရင္ေတာ့ တရားသေဘာေတြျဖစ္ေနလုိ႔ ကုသိုလ္ျပဳရတာ လည္း ေပွ်ာ္ေပွ်ာ္ႀကီးပါပဲ။
မတရားသေဘာေတြအာရုံျပဳေနရင္ေတာ့ မတရားသေဘာေတြခ်ည္း ျဖစ္ေနလုိ႔  စိတ္ဆင္းရဲ စရာေတြပဲ ျဖစ္ေနေတာ့မွာပါ။ တရားသေဘာပဲ အာရုံျပဳျပဳ၊ မတရားသေဘာပဲအာရုံျပဳျပဳ တကယ္ေတာ့စိတ္ပါပဲ။ တကယ္လုိ႔မတရားသေဘာအာရုံျပဳမိလုိ႔ သိလုိက္တာနဲ႔ “ေၾသာ္…မတရား သေဘာေတြပါလား”လုိ႔ဆင္ျခင္လုိက္ရင္ တရားသေဘာေတြ ျပန္ျဖစ္သြားတာပါ။ အဲဒီလုိ သိလုိက္ႏုိင္ တာကုိက ေတာ္ေတာ္ေလးေတာ္ေနပါျပီ။ ဒီလုိပါပဲ စိတ္ကုိေလ့က်င့္ယူရမွာပါပဲ။

  လူ႔ဘဝမွာ စိတ္ခ်မ္းသာဖုိ႔လည္း သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။ ခ်မ္းသာျပီးစိတ္ဆင္းရဲ ေနျပန္ ရင္လည္းေနရာမက်ပါဘူး။ မတရားသေဘာေတြ နွလုံးသြင္းေနလုိ႔ကေတာ့ စိတ္ဆင္းရဲေနေတာ့မွာပါ။

  တခ်ိဳ႔တအားခ်မ္းသာၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စိတ္မခ်မ္းသာၾကပါဘူး။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကုသိုလ္ျပဳၾကရင္ပစၥည္းဥစၥာခ်မ္းသာဖုိ႔ပဲ ဆုေတာင္းၾကတာပါ။ စိတ္ခ်မ္းသာဖုိ႔က်ေတာ့ ဆုေတာင္းသူ နည္းၾကပါတယ္။ သူတစ္ပါးကုိစိတ္ဆင္းရဲေအာင္လုပ္ရင္ လူအမ်ားကို စိတ္ဆင္း ရဲေအာင္လုပ္ရင္ ကုိယ္လည္းစိတ္ဆင္းရဲရတတ္ပါတယ္။

စိတ္မခ်မ္းသာရင္ တရားအားထုတ္တာကအစ အစဥ္မေျပပါဘူး။ စိတ္ခ်မ္းသာမွ တရား အားထုတ္ရတာလည္း အစဥ္ေျပတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ခ်မ္းသာဖုိ႔သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။

ဘာပဲေျပာေျပာျမင္ကြင္းတစ္ခုကုိၾကည့္တဲ့အခါေပါ့စတစ္နဲ႔ၾကည့္တတ္တဲ့ အေလ့ေလးကုိေလ့က်င့္ထားဖုိ႔ပါပဲ ။ေပါ့စတစ္နဲ႔ၾကည့္ျဖစ္ရင္ စိတ္ခ်မ္းသာ ရတာပါပဲေလ။

ရေဝႏြယ္(အင္းမ)

က်မ္းကုိး
၁။ ေဗာဓိပကၡယဒီပနီ။ လယ္တီဆရာေတာ္။
၂။ ဓမၼပန္ခ်ီ(၅) သုံးမ်ိဳးသူနာဥပမာေဆာင္းပါး၊ တည္ေတာဆရာေတာ္။
၃။ ေထရီအပဒါန္ဝတၳဳေတာ္ႀကီး ။ အရွင္ဓမၼႆာမီဘိဝံသ။

 ေမတၱာမ်ားျဖင့္