Monday, October 3, 2011

လူ႔ဘံုမွ အျခားေသာ ဘံုမ်ားဆီသို႔…



 လူ႔ဘံုမွ အျခားေသာ ဘံုမ်ားဆီသို႔…


ကမၻာေျမႀကီး၏ အျပင္ဘက္တြင္ အသက္ဇီဝကို ေတြ႔ရွိျခင္းသည္ က်ေနာ္တို႔၏ သိပံၸပညာကိုသာမက ဘာသာတရား၊ ယံုၾကည္မႈစနစ္ႏွင့္တကြ က်ေနာ္တို႔၏ ကမၻာ့အျမင္တစ္ရပ္လံုးကိုပါ အသြင္ေျပာင္း သြားေစႏိုင္သည္။

အမွန္ေျပာရလွ်င္ ကမၻာေျမ၏ အျပင္ဘက္တြင္ အသက္ဇီဝကို လိုက္လံရွာေဖြျခင္္းသည္ က်ေနာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ က်ေနာ္တို႔ လိုက္လံရွာေဖြျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တို႔သည္ မည္သူေတြလဲ၊ စၾကဝဠာႀကီး၏ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားေသာ လႈပ္ရွားမႈႀကီးထဲတြင္ က်ေနာ္တို႔၏ေနရာသည္ ဘယ္ေနရာလဲဆိုသည့္ ျပႆနာမ်ားကို လိုက္လံရွာေဖြေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

စၾကဝဠာႀကီးထဲတြင္ မွီတင္းေနထိုင္သူသည္ က်ေနာ္တုိ႔ တစ္ဦးတည္းမဟုတ္ဟူေသာ အယူအဆသည္ အမ်ား၏အျမင္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဖီလာက်လ်က္ ရွိ၏။ သို႔ရာတြင္ ထိုအျမင္သည္ ယခုမွ ေပၚလာသည့္ အသစ္အဆန္း အယူအဆ တစ္ခုမဟုတ္ပါ။

ဒႆနိကေဗဒပညာရပ္ကဲ့သို႔ပင္ ေဟာင္းႏြမ္းအိုမင္းေနသည့္ အယူအဆျဖစ္ပါသည္ ထိုအယူအဆသည္ ေရွးေဟာင္းေခါမ ဒႆနပညာရွင္ ဒီမိုကရစ္တပ္စ္၏ အဏုျမဴသေဘာတရားတြင္ အေျခခံျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုအယူအဆအရ ပထမအားျဖင့္ သဘာဝနိယာမတရားမ်ားသည္ ဘယ္ေနရာမွျဖစ္ျဖစ္ အတူတူသာ ျဖစ္သည္။ တစ္နည္းေျပာရလွ်င္ စၾကဝဠာႏွင့္ဆိုင္ေသာ အမွန္တရားျဖစ္သည္။

ဒုတိယအားျဖင့္ ကမၻာေျမႀကီးႏွင့္ ပက္သက္၍လည္း သီးျခားတရားမရွိ။ အထူးအခြင့္ရ တရားမရွိ။ တတိယအားျဖင့္ တစ္စံုတစ္ရာျဖစ္ႏိုင္ေသာ အရာမွန္သမွ်ကို သဘာဝနိယာမ တရားႀကီးက ျဖစ္ေအာင္လုပ္ေပးေသာ သေဘာရွိသည္။ ယင္းတို႔မွာ အဏုျမဴ သေဘာတရား၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္ျဖစ္သည္။

ဒႆနိကေဗဒသည္ တစ္ကိစၥျဖစ္၍ ထိုအယူအဆထဲတြင္ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အေသးစိတ္အခ်က္အလက္မ်ားကို အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္ေအာင္ ထည့္ေပးေရးသည္ အျခားကိစၥတစ္ခု ျဖစ္သည္။ နကၡတၱေဗဒပညာရွင္မ်ားစြာတို႔က စၾကဝဠာထဲတြင္ ဇီဝေဗဒသေဘာအားျဖင့္ မိတ္ဖက္က်သည့္ ၿဂိဳဟ္နကၡတ္မ်ား အမ်ားအျပားရွိႏိုင္သည္ဟု ယူဆ ေနၾကသည့္တိုင္ အသက္ဇီဝကို ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ေသာ ဓာတုေဗဒဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားမွာ ယခုတိုင္ လွ်ိဳ႕ဝွက္ နက္နဲသည့္ သေဘာကို ေဆာင္ေနၾကဆဲ ရွိေသးသည္။

အသက္ဇီဝသည္ ဒုလႅဘတစ္ခု ျဖစ္သည္။ ပရမာအဏုျမဴမ်ား စုစည္းေပါင္းဆံုၾကရာမွ ကုေဋကုဋာပံုလွ်င္ တစ္ပံုမွ်သာ ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ရွိေသာ တုိက္ဆိုင္မႈျဖစ္သည္ဟု ဇီဝေဗဒပညာရွင္မ်ားက အစဥ္အလာ ယူဆခဲ့ပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အလြန္တရာအေျပာက်ယ္လွေသာ စၾကဝဠာႀကီးထဲတြင္ အလားတူပရမာအဏုျမဴမႈန္မ်ား စုစည္းတိုက္ ဆိုင္ဖို႔ဆိုသည္မွာ အလြန္႔အလြန္ကို ျဖစ္ေတာင့္ျဖစ္ခဲသည့္ ကိစၥဟု ဆိုလိုသည့္သေဘာ ျဖစ္သည္။ ဤအယူအဆ သည္ သာမိုဒိုင္းနမစ္ ဒုတိယနိယာမေပၚထြက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။

ယင္းအဆိုအရ စၾကဝဠာသည္ ေသဆံုးေနဆဲ ျဖစ္ၿပီး ဖ႐ိုဖရဲျဖစ္မႈႀကီးဆီသို႔ တျဖည္းျဖည္း မေရွာင္မလႊဲသာ ေျပာင္းသြားေနသည္ဟူေသာ အယူအဆျဖစ္သည္။ ထိုအဆိုသည္ စာရင္းအင္းဆိုင္ရာ တြက္ခ်က္မႈသာ ျဖစ္သည့္အတြက္ ဘဝက ထိုအခ်က္ကို ျငင္းဆိုသည္။

ဆင့္ကဲေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ထိုေတြးေခၚနည္း အတုိုင္းပင္ျဖစ္သည္။ သမားရိုးက် အျမင္အတိုင္း ဆိုလွ်င္ ဒါဝင္၏ သဘာဝေရြးခ်ယ္မႈ သေဘာတရားသည္ လံုးဝ မ်က္ရမ္းမွန္းဆျဖစ္သည္ဟု ယူဆသည္။ မိုက္က႐ုတ္ပိုးမႊား မွသည္ လူအထိ ဆင့္ကဲကူးေျပာင္းမႈ ျဖစ္စဥ္သည္ တိုးတက္မႈ ျဖစ္သည္ဆိုသည့္ အယူ အဆသည္ က်ေနာ္တို႔ လူသားဘက္က အသာစီးယူထားသည့္ အျမင္ျဖစ္သည္။ အမွန္အားျဖင့္ ဆင့္ကဲေျပာင္းလဲမႈ လမ္းေၾကာင္းသည္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိေသာ နယ္ပယ္ထဲသို႔ ေျခဦးတည့္ရာ ေလွ်ာက္သြားေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

ထုိအတုိင္းမွန္လွ်င္ သဘာဝ၏ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈ၌ မည္သည့္ ဦးတည္ခ်က္မွ် မရွိႏုိင္။ တိုးတက္မႈ အတြက္ အတြင္းလႈံ႕ေဆာ္မႈဆို၍ ဘာမွ်မရွိႏိုင္။ ေရွ႕သို႔တိုးတက္ေနေသာ အသိစိတ္ႏွင့္ အသိဥာဏ္တရား ဆိုသည္ တို႔သည္ မရိွႏိုင္။

အကယ္၍သာ ကမၻာေျမႀကီးကို ၿဂိဳဟ္သိမ္ၿဂိဳဟ္မႊားတစ္ခုက ဝင္တိုက္မိၿပီး အဆင့္ျမင့္ သက္ရွိ သတၱဝါမ်ားအားလံုး၊ အသိဥာဏ္ရွိသည့္ သတၱဝါမ်ားအားလံုး ေသဆံုးေပ်ာက္ပ်က္သြားခဲ့သည္ ဆိုလွ်င္ေနာက္ တစ္ခ်ီတြင္ အဆင့္နိမ့္ေသာ လူသားမ်ိဳးႏြယ္ တစ္ခုပင္ ေပၚေပါက္လာေတာ့မည္ မဟုတ္။
သို႔ရာတြင္ ဆန္႔က်င္ဘက္အျမင္တစ္ခုရွိေသးသည္။ ထိုအယူအဆသည္ အားေကာင္းလာလ်က္ရွိၿပီး သမားရိုးက် ဇီဝေဗဒပညာရပ္ကို စိမ္ေခၚလ်က္ရွိ၏။ 

ယင္းမွာ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ျပန္လည္ဖြဲ႔စည္းမႈ ျဖစ္စဥ္မွတစ္ဆင့္ ႐ႈပ္ေထြး ဆန္းၾကယ္သည့္အျဖစ္ တစ္ခုသည္ အလိုအေလွ်ာက္ ေပၚေပါက္လာႏိုင္သည္ ဆိုသည့္ အယူအဆျဖစ္သည္။ ႐ႈပ္ေထြးဆန္းၾကယ္ေသာ ဖြဲ႕စည္းမႈထဲတြင္ ႐ုပ္ႏွင့္ စြမ္းအင္တို႔ ဒြန္တြဲပါရွိလာခဲ့ပါက အသက္ဇီဝႏွင့္ အသိ ဥာဏ္တရား ျဖစ္စဥ္ကို ဖ်က္ဆီးေခ်မႈန္းေနၾကသည့္ အရာမ်ား၏ သက္တမ္းသည္ တိုေတာင္းသြားမည္ဆိုသည့္ အယူအဆျဖစ္သည္။

ဇီဝေဗဒတြင္ မိမိကိုယ္ကိုယ္မိမိ ျပန္လည္ဖြဲ႔စည္းမႈရွိ မရွိဆိုသည့္အခ်က္။ ယင္းသည္ ဇီဝေဗဒႏွင့္ သက္ဆိုင္ျခင္းရွိ မရွိဆိုသည့္အခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အျပင္းအထန္ အျငင္းပြားေနၾကသည္။ စၾကဝဠာႀကီးသည္ ေသဆံုး ေၾကျပဳန္းေနသည့္တိုင္ သဘာဝ၏ အေျခခံဂုဏ္သတၱိထဲ၌ တိုးတက္ေျပာင္းလဲေနသည္ ဆိုသည့္ ဆန္႔က်င္ ဘက္သေဘာသည္ တည္ရွိေကာင္းတည္ရွိႏိုင္သည္။
ကမၻာေျမ၏ အျပင္ဘက္ အာကာသထဲတြင္ အသက္ဇီဝ အထူးသျဖင့္ အသိဥာဏ္ရွိေသာ သတၱဝါရွိသည္ဆိုသည့္ ျပႆနာသည္ ထိုဆန္႔က်င္ဘက္ အယူအဆမ်ား မွန္မမွန္ကို စမ္းသပ္စစ္ေဆးရာတြင္ ေသာ့ခ်က္ျဖစ္ေနသည္။

ထိုျပႆနာမ်ားသည္ အစဥ္အလာလက္ခံလာခဲ့ၾကသည့္ ဘာသာတရား အဆံုးအမႏွင့္ ထိပ္တိုက္လာ၍ တိုးမိေနၾကသည္။
အသက္ဇီဝ၏ မူလအစအတြက္ ဘုရားသခင္၏ ထူးျခားသည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္လိုသည္ဟု လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက လက္ခံထားခဲ့ၾကသည္။

သို႔ရာတြင္ ကမၻာေျမျပင္မွ ဘဝသည္ ထူးျခားျခင္းမရွိဟုဆိုလွ်င္ ထူးျခားဆန္းၾကယ္သည့္ လူ၏ မူလအစအတြက္ ေျပာဆိုေနျခင္းသည္လည္း ဘာမွ်အဓိပၸာယ္ရွိမည္ မဟုတ္။ အဂၤါၿဂိဳဟ္ေပၚတြင္ အနိမ့္က်ဆံုးေသာ ဘက္တီးရီးယား ပိုးမႊားတစ္မ်ိဳး ေတြ႔ရွိခဲ့ၿပီး ထိုဘက္တီးရီးယားပိုးမႊား သည္ ကမၻာေျမမွ ဘဝႏွင့္ သီးျခားကင္းလြတ္စြာ ေပၚေပါက္လာျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသျပႏိုင္ခဲ့လွ်င္ အသက္ဇီ ဝသည္ သဘာဝအေလွ်ာက္ ျဖစ္ေပၚႏိုင္သည္ ဆိုသည့္အဆိုကို ေထာက္ခံၿပီးသား ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

သမိုင္းအရေျပာရလွ်င္ အျခားေသာ ၿဂိဳဟ္မ်ားေပၚတြင္ သက္ရွိသတၱဝါရွိသည္ဆိုသည့္ အယူသည္ တိတၱိတကၠတြန္းတို႔၏ အယူျဖစ္သည္ဟု ဗရင္ဂ်ီသာသနာက ယူဆသည္။ ၁၆၀၀ ခုႏွစ္က ဒႆနပညာရွင္ ဂ်ီေအာ္ ဒါႏို ဘ႐ူႏိုကားစင္တင္၍ ဖိုက်င္ထိုး အသတ္ခံရျခင္းမွာ အျခားေသာ ကမၻာမ်ားတြင္လည္း သက္ရွိသတၱဝါတို႔ရွိႏိုင္ သည္ ဆိုသည့္အခ်က္လည္း တစ္ေၾကာင္း အပါအဝင္ျဖစ္သည္။

လူမ်ိဳးႏြယ္ႀကီးသည္ ထာဝရဘုရားသခင္ႏွင့္ အထူးဆက္သြယ္မႈတစ္ခု ရွိသည္ဆိုသည့္ အယူသည္ တစ္ဆူတည္းေသာ ဘုရားသခင္ရွိသည္ဆိုသည့္ ဘာသာ တရားမ်ား၏ အခ်က္အခ်ာက်ေသာ အယူအဆျဖစ္သည္။ အျခားေသာ ၿဂိဳဟ္မ်ားတြင္ သက္ရွိသတၱဝါမ်ားရွိသည္ ဆိုေသာ အယူအဆ၊ အထူးသျဖင့္ သူတို႔သည္ လူသားမ်ားထက္ အသိဥာဏ္တရား အရလည္းေကာင္း၊ စိတ္ဓါတ္ အရလည္းေကာင္း ျမင့္မားႏိုင္သည္ဆိုသည့္ အယူအဆသည္ ဘာသာတရားတို႔၏ အထက္ပါ လံုၿခံဳေအးခ်မ္းသည့္ အျမင္ကို ၿဖိဳဖ်က္ပစ္လိုက္ရာ ေရာက္သည္။

လူဝင္စား အယူအဆႏွင့္ ပတ္သက္၍ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္တို႔တြင္ ထူးျခားသည့္ျပႆနာ တစ္ရပ္ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနၾကရသည္။ သာသနာကဆံုးမသည့္အတိုင္း လူဝင္စားသည္ ဤကမၻာေျမျပင္ တစ္ေနရာတြင္သာရွိ သည့္ ထူးျခားခ်က္ေလာ။

သို႔တည္းမဟုတ္ ထာဝရဘုရားသခင္သည္ အျခားေသာ ၿဂိဳဟ္ေပၚမွ သက္ရွိသတၱဝါမ်ားတြင္လည္း သြား၍ ဝင္စားသေလာ။ ခရစ္ေတာ္သည္ လူသားတို႔အတြက္သာ ကယ္တင္ရွင္ျဖစ္သေလာ။ သို႔မဟုတ္ အျခားေသာ နဂါးေငြ႕တန္း၊ အျခားေသာ ၿဂိဳဟ္မ်ားတြင္ရွိသည့္ သက္ရွိသတၱဝါမ်ားအတြက္လည္း ကယ္တင္ရွင္ျဖစ္သေလာ။

ထိုအယူအဆမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ေနေသာ အယူအဆမွာ အျခားေသာ ၿဂိဳဟ္မ်ားတြင္လည္း သက္ရွိသတၱဝါဟူ၍ ရွိႏိုင္သည္ဆိုေသာ အယူအဆႏွင့္ အျခားေသာ ၿဂိဳဟ္မ်ားတြင္လည္း သိစိတ္ရွိေသာ သတၱဝါ၊ အသိဥာဏ္ရွိေသာ သတၱဝါဟူ၍ ရွိႏိုင္သည္ဆိုေသာ စၾကဝဠာႀကီး၏ ႐ုပ္ပံုလႊာသစ္ျဖစ္ေလသည္။ စၾကဝဠာႀကီးသည္ မူလအစ တုန္းက အေသျဖစ္ၿပီး ေနာက္က်မွ စြမ္းအင္ေတြ ျပည့္တင္းလာကာ ေပါက္ကြဲမႈႀကီးျဖစ္ၿပီး ျပန္႔ကားလာသည္။

ထိုမွတစ္ဆင့္ ႐ႈပ္ေထြးေသာ ဓာတုျဖစ္စဥ္မ်ားအရ အသက္ဇီဝဟူ၍ ရွိလာသည္။ ထိုမွ အသိဥာဏ္၊ ထိုမွ ယဥ္ေက်းမႈ စသည္တို႔ရွိလာကာ လူသတၱဝါသည္ ထိုအရာအားလံုးတို႔၏ အဓိပၸါယ္ကို စဥ္းစားေတြးေခၚႏိုင္စြမ္း ရွိလာသည္ဆိုသည့္ အယူအဆသည္ ေလးနက္စြာ စဥ္းစားေတြးေခၚစရာေတြ အမ်ားႀကီးပါသည္။ ထိုျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈသည္ ထာဝရဘုရား၏ စြက္ဖက္မႈမပါဘဲ သဘာဝအတိုင္း အလိုအေလွ်ာက္ ေပၚေပါက္လာသည္ ဆိုသည့္အခ်က္သည္ ပင္လွ်င္ အံ့ဖြယ္ႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ေနသည္။

သာမိုဒိုင္းနမစ္၏ ဒုတိယနိယာမအရ စၾကဝဠာႀကီးသည္ ေသဒဏ္စီရင္ခ်က္ ခ်ခံထားရသည္ဆိုလွ်င္ လူ႔ ဘဝႀကီးသည္လည္း ဘာမွ် အဓိပၸါယ္ရွိေတာ့မည္မဟုတ္ဟု ဘာထရန္ရပ္ဆဲက ကန္႔ကြက္ေခ်ပခဲ့သည္။ က်ေနာ္ တို႔၏ ေအာင္ျမင္စြမ္းေဆာင္မႈမ်ား၊ က်ေနာ္တို႔၏ တိုက္ပြဲမ်ားႏွင့္ (သူ႔အဆို) လူ႔ပါရမီဥာဏ္၏ မြန္းတည့္ခ်ိန္ ေတာက္ပ လင္းထိန္မႈတို႔သည္ ေနာက္ဆံုးတြင္ ဘာမွ် အဓိပၸါယ္ရွိေတာ့မည္ မဟုတ္ဟု သူကေျပာခဲ့သည္။

ဘာထရန္ရပ္ဆဲ၏ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္အသံကို ေခတ္ၿပိဳင္ေတြးေခၚရွင္မ်ား အားလံုးေလာက္ကလည္း ပဲ့တင္ထပ္ခဲ့ၾကသည္။ ႏို္ဘယ္ဆုရ ျပင္သစ္ဇီဝေဗဒပညာရွင္ မိုးေနာ့က ေနာက္ဆံုး၌ ခံစားခ်က္ကင္းမဲ့ေသာ စၾကဝဠာႀကီး၌ မိမိတစ္ဦးတည္းသာလွ်င္ ရွိေၾကာင္း၊ မိမိသည္ ထိုစၾကဝဠာထုႀကီးထဲမွာ မေတာ္တဆ ေပၚေပါက္ လာရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းကို လူသားသည္ သိရွိလာခဲ့ေပသည္ဟု ေရးခဲ့သည္။

သာမိုဒိုင္းနမစ္ ဒုတိယနိယာမက မည္သို႔ဆိုေစ၊ ပ်က္စီးယိုယြင္းမႈႏွင့္အတူ တိုးတက္မႈလည္း ရွိသည္ဟု ဆိုလွ်င္ မည္သုိ႔ရွိမည္နည္း။ ႐ုပ္ကမၻာမွ အပ အျခားေသာေနရာ၌ ရည္႐ြယ္ခ်က္တစ္ခု၊ အဓိပၸါယ္တစ္ခုရွိသည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ ယံုၾကည္ေနသူမ်ားအဖို႔ ကမၻာေျမ၏အျပင္၌ သက္ရွိသတၱဝါမ်ား ရွိေနသည္ဟူေသာ အယူအဆသည္ အားတက္စရာ ျဖစ္ပါသည္။

သေဘာမွာ က်ေနာ္တို႔သည္ ဆိုး၍ ဆိုး၍လာေနေသာ စၾကဝဠာႀကီးထဲတြင္ အသက္ ရွင္ေနျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေကာင္း၍ ေကာင္း၍လာေနေသာ စၾကဝဠာႀကီးထဲတြင္ အသက္ရွင္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္နည္းေျပာရလွ်င္ ဤလူ႔ဘံုအျပင္ တစ္ျခားဘံုမ်ားစြာရွိေသးသည္ဆိုသည့္ သေဘာသက္ေရာက္ေနေသာ ေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။

ရည္ညႊန္း။ Time February 5, 1996.
ျမသန္းတင့္
(သမိုင္းစကား ပန္စကား-၃ မွ)