ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမ တရားတို႔ကို အႏွစ္ခ်ဳပ္လွ်င္ ႏွစ္ခ်က္ကို ေတြ႔ရ၏။ ေလာက အက်ဳိး၊ အမ်ား အက်ဳိး သယ္ပိုးရန္ႏွင့္ မိမိကိုယ္တိုင္ ေလာကမွ လြတ္ေျမာက္၍ နိဗၺာန္ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ရန္ ျဖစ္သည္။သုေမဓာ ရွင္ရေသ့ဘ၀ကတည္းက နိဗၺာန္သို႔ကူးလွ်င္ ရႏိုင္ေသာ္ျငားလည္း ေလာကအက်ဳိး သယ္ပိုးရန္ ေလးသေခၤ် ကမၻာတသိန္း ျဖည့္ဆည္းခဲ့ၿပီး ဘုရားျဖစ္သည့္အခါတြင္လဲ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္အထိ မရပ္မနားေလာကအက်ဳိး၊ အမ်ားအက်ဳိ း သယ္ပိုးခဲ့သည့္ မဟာက႐ုဏာ၊ မဟာေစတနာမ်ားကား အံ့ဖြယ္ခ်ီးက်ဴးဖြယ္ရွိရသည္။
ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္ျပဳခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၆၀၀ နီးလာခဲ့ၿပီး။ ၾကားကာလတြင္ဤကမၻာႀကီးသည္ ပူသည္လဲရွိ၏။ ေအးသည္လဲ ရွိခဲ့၏။ ခ်မ္းသာေသာႏိုင္ငံမ်ား ရွိခဲ့သလို မြဲေတေနရေသာ ႏိုင္ငံမ်ားလဲ အမ်ားအျပား၊ အင္အားႀကီးေသာႏိုင္ငံမ်ားရွိသလို ကိုယ့္ႏိုင္ငံကိုယ္မကာကြယ္ႏုိင္ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားလဲရွိ၏။ စစ္သူရဲေကာင္း၊ ၾကမ္းၾကမ္းတိုက္၊ ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ျဖတ္ခဲ့ရာမွ အသိရခဲ့ေသာ အေသာက မင္းလို မဟာပုရိသမ်ားရွိခဲ့သလို မုန္းတီးစိတ္၊ နာၾကည္းစိတ္ျဖင့္ ေနာက္ဆံုးထြက္သက္အထိ လူေတြကို သတ္ၿပီးရင္းသတ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လဲ ျပန္သတ္ခဲ့ေသာ ဟစ္တလာလိုလူမ်ဳိးလဲ ေမြးဖြားခဲ့ဖူးသည္။ ႏွစ္ေပါင္း ၂၆၀၀အတြင္း ကမၻာႀကီးသည္ အေျပာင္းအလဲမ်ားစြာ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ႏိုင္ငံမ်ားစြာတို႔သည္လဲအေျပာင္း အလဲမ်ားစြာ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ကမၻာႀကီးက ေျပာင္းသည္မဟုတ္၊ သူ႔၀င္႐ိုးေပၚသူလည္၍ ေနကိုသာ တႏွစ္တႀကိမ္ ပံုမွန္ပတ္ေနပါသည္။ ႏိုင္ငံအသီးသီးမွာရွိၾကေသာ လူေတြက ေျပာင္းလဲေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။
အထူးသျဖင့္လုပ္ပိုင္ခြင့္ ရွိၾကေသာ ဦးေဆာင္သူေတြကသာ ေျပာင္းလဲေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ အသိႏွင့္ ျပည့္စံုေသာေခါင္းေဆာင္တို႔က အမ်ားအက်ဳိးအတြက္ ေလာကီျဖစ္ေစ၊ ေလာကုတၱရာအရျဖစ္ေစ တခုခုကို ေကာင္းေသာ လားရာသို႔ ေျပာင္းလဲခဲ့ၾကသလို အသိအားနည္းေသာ ဟစ္တလာလို အျမင္က်ဥ္းသည့္ ေခါင္းေဆာင္တို႔ကလ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာ ႐ႈေထာင့္ႏွစ္မ်ဳိးလံုးမွ လက္ခံႏိုင္ဖြယ္ရာ မရွိေသာ ဆုတ္ယုတ္ျခင္းမ်ဳိးကို ေဆာင္ၾကဥ္းခဲ့ၾကသည္။ ေလာကသည္ အေျပာင္းအလဲ အစဥ္တစိုက္ ျဖစ္ေနသည္။ မည္သို႔ေျပာင္းလဲသည္ကို ဦးေဆာင္ သူတို႔က ႐ုပ္လံုးေဖာ္ၾကသည္။
ေလာကေကာင္းက်ဳိး
ေခတ္သစ္စီမံ ခန္႔ခဲြမႈဂု႐ုႀကီး ပီတာဒရက္ကာ (Peter Drucker) ကလဲ သူေရးခဲ့ေသာ စာအုပ္ေပါင္း အုပ္လံုးတြင္ လူ႔ေလာက၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ေကာင္းက်ဳိးကိုသာ အႏွစ္သာရအားျဖင့္ ေရးခဲ့သည္။ ဒရက္ကာက ေလာကီ႐ႈေထာင့္ တခုတည္းမွ ေလာကီခ်မ္းသာမႈကိုသာဦးတည္၍ ေရးခဲ့သည္။ ဗုဒၶက ေလာကုတၱရာ ခ်မ္းသာမႈကိုပါ ဗုဒၶအေမြအျဖစ္ ေပးခဲ့သည္။ လူေတြ အသိတူ၊ အျမင္တူ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ တူလွ်င္ ဘာျဖစ္မည္နည္း။ ေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္သည္ တဖက္စြန္းသို႔ ေရာက္မည္ျဖစ္၏။ ေကာင္းလွ်င္ အလြန္ေကာင္း၍ ဆိုးလွ်င္ အလြန္ဆိုးေသာ ေျပာင္းလဲမႈ ျဖစ္စဥ္ကို ေပးပါလိမ့္မည္။ အမွန္သိ သိလွ်င္ ေကာင္းေသာ ေျပာင္းလဲျခင္းမ်ားကို ေဆာင္ၾကဥ္းမည္ျဖစ္ေသာ္လဲ အမွားကို အမွန္ဟုသိလွ်င္ကား ဆိုးေသာေျပာင္းလဲျခင္းမ်ားကို ကမၻာလံုးအမွ်ျပင္းထန္စြာေပးမည္ျဖစ္သည္။ လူေတြ အသိတူ၊ အျမင္တူ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္တူ မဟုတ္ၾကပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကမၻာ့အတိုင္းအတာႏွင့္ မဟုတ္ေသာ္လဲ ကမၻာေပၚရွိ ႏိုင္ငံမ်ားစြာ၌ ဦးေဆာင္သူတို႔၏ အေသြးအေရာင္ေပၚလိုက္၍ အေျပာင္းအလဲမ်ား ျဖစ္ၾကပါ၏။
ကမၻာ့အတိုင္းအတာျဖင့္မဟုတ္ဟု ဆိုေသာ္လဲကမၻာ ဆန္မႈျဖစ္စဥ္အရ သက္ေရာက္မႈမ်ားကေတာ့ ဘယ္ႏိုင္ငံမွလြတ္ကင္းသည္ မရွိ၊ မ်ားမ်ားစံ၊ မ်ားမ်ား ခံရ ေသာႏိုင္ငံႏွင့္ နည္းနည္း စံ၊ နည္း နည္း ခံ ရေသာႏိုင္ငံအျဖစ္သာ ကြာႏိုင္ၾကသည္။ အခ်ိန္အခါတခု၏ ဦးေဆာင္သူတို႔အေပၚ မူတည္၍ အေကာင္းအဆိုးတို႔ ျဖစ္သြားၾကသည္။ ဦးေဆာင္သူ အားလံုးမွာ လူထဲကလူ သာျဖစ္၏။
ဗုဒၶအလိုအရ ပုထုဇဥ္ ၄ မ်ဳိ းကို ခြဲျခား ေပးခဲ့သည္။
အႏၶဗာလပုထုဇဥ္သည္ ဥာဏ္အျမင္လဲ ကန္း၊ မိုက္လဲ မုိက္သူ ျဖစ္သည္။
အႏၶပုထုဇဥ္မွာ ဥာဏ္အျမင္ကန္းၿပီး
ကလ်ာဏပုထုဇဥ္မွာ သာမန္အေတြးႏွင့္ဥာဏ္အျမင္ရွိသူျဖစ္သည္။
ပတ္၀န္းက်င္၏ ေရခံေျမခံေကာင္းမႈ၊ ငယ္စဥ္သင္ၾကားခဲ့ရေသာ ပညာ၊ အေတြးအေခၚမွန္တို႔ကို ဆရာေကာင္း၊ သမားေကာင္းမ်ားထံမွ ရရွိႏိုင္ျခင္းအေပၚမူတည္၍ ကလ်ာဏပုထုဇဥ္တို႔မွာ ေကာင္းျခင္းဘက္ေရာက္ႏိုင္ခြင့္ ရွိသည္။ မိသားစုကို ဦးေဆာင္ျခင္းမွ ဧရာမကုမၸဏီႀကီးမ်ား အလယ္၊ ႏိုင္ငံမ်ားကို ဦးေဆာင္ၾကသူတို႔အဆံုး အေရးႀကီး၏။ မည္မွ် မွန္ကန္ေသာအေတြးအေခၚ၊ အသိအျမင္၊ ပညာမ်ားရရွိလာသနည္း ဟူသည့္ေပၚမွာ ႀကီးစြာအေျခခံ၍ေကာင္းျခင္း၊ ဆိုးျခင္းတို႔ကို ရလဒ္အျဖစ္ ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္သည္။
တခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ား (ေယဘုယ် အသံုးအားျဖင့္) ပညာမ်ားစြာ တတ္ၾက၏။ ပညာတတ္ျခင္းႏွင့္ စာတတ္ျခင္းကို ကိုယ္တိုင္ပိုင္းျခားႏိုင္ၾကေသာသူမ်ား ရွိႏိုင္ေသာ္လဲ အမွန္သိ၊ မသိကိုမူ သူတို႔လုပ္ရပ္မ်ားျဖင့္ တိုင္းတာႏိုင္သည္။ အမ်ားအက်ဳိ း၊ ေလာကအက်ဳိး မည္မွ်ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္းသည္ အေျခခံ စံ တခု ျဖစ္သည္။ တခ်ဳိ ႕စိတ္ဓာတ္အထက္တန္းက်ေသာ ပုထုဇဥ္မ်ားသည္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္လဲ သံသရာမွလြတ္ေျမာက္ရန္၊ အမ်ားအက်ဳိးလဲပါရန္ နိႆရဏ နည္းျဖင့္ ေလ့လာဆည္းပူးၾကသည္။ တခ်ဳိ႕ စိတ္ဓာတ္ေအာက္တန္းက်ေသာ သူမ်ားမွာ အမ်ားက ကိုယ့္ကိုအထင္ႀကီးေစရန္၊ သူတပါးေပၚ ပညာျပရန္ အထဂႏၵဴပမာ ေလ့လာၾကသည္။ စာတတ္ျခင္း တူေသာ္လဲ ပညာတကယ္တတ္ျခင္း မတူႏိုင္ပါ။ ပထမအမ်ဳိးအစား ေခါင္းေဆာင္တို႔ကို ရရွိျခင္းသည္ ေကာင္းေသာ ဆုလာဘ္ႀကီးတခုျဖစ္ေသာ္လဲ ဒုတိယအမ်ဳိးအစား ေခါင္းေဆာင္တို႔ကို ဆရာ အတင္မွားမိလွ်င္ သံဃာစင္ေမွာက္မည္ ျဖစ္သည္။
ကိုယ္မွတပါး
ဗုဒၶ၏အဆံုးအမတို႔သည္ ေလာကမွလြတ္ေျမာက္ရန္ တခုတည္းအတြက္သာ အက်ဳိးရွိသည္ မဟုတ္ဘဲ ေလာကႀကီးထဲ က်င္လည္ေနစဥ္တြင္လဲ အက်ဳိးႀကီး၏။ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာ အက်ဳိးႏွစ္ျဖာကို ႀကီးစြာရ၏။တခ်ိဳ႕ေသာ ပညာရွိ၊ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတို႔သည္ မိမိက ေပးကမ္းစြန္႔ၾကဲ ျခင္း၊ အမ်ား ေကာင္းရာမြန္ရာေရာက္ရွိျခင္းအေပၚမွာ ရသ(ေပ်ာ္ရႊြင္ျခင္း)ကို ရယူသည္။ အထက္မွ ေအာက္သို႔၊ ျမင့္ရာမွ နိမ့္ရာ ေရစီးသကဲ့သို႔ ျဖစ္၏။ မိမိက ရယူျခင္း၊ အမ်ားဒုကၡ ဆင္းရဲတြင္းေရာက္ျခင္းတို႔ကို မျပဳလုပ္ၾကေခ်။ ပညာမဲ့လူမိုက္မ်ားကား မိမိ ရယူျခင္းတြင္ ဥစၥာပစၥည္းအရျဖစ္ေစ၊ ဂုဏ္ပကာသနအရျဖစ္ေစ၊ ရာထူးအရွိန္အ၀ါအရျဖစ္ေစ ႀကိဳးစားေလ့ရွိၾကၿပီး ၎အေပၚ ရသယူၾကသည္။ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္သည္။ ပညာရွိတို႔က ေလာကအက်ဳိးေဆာင္ၾကၿပီး ပညာမဲ့တို႔က ေလာကအက်ဳိးယုတ္ေလ်ာ့ေစသည္။ စာရိတၱ ခ်ဳိ႕တဲ့သူ၊ သမာသမတ္ မရွိသူ၊ တကိုယ္ေကာင္း ဆန္သူ၊ အမ်ားအက်ဳိး ဖ်က္ဆီးသူတို႔ကို မေသခင္က ¡¥ပုပ္¡¦ေနသူမ်ားဟု သတ္မွတ္ႏိုင္သည္။ အဖြဲ႕အစည္းတခုတြင္ တာ၀န္အရွိဆံုးသူမွာ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္သည္။ ေနာက္လိုက္မ်ားအေပၚ တာ၀န္ပံု ခ်၍မရ၊ တာ၀န္ယူျခင္းကို Responsibility ဟုသံုးၿပီး တာ၀န္ခံျခင္းကို Accountability ဟုေျပာပါသည္။
၂၀၀၈ ေနာက္ပိုင္းေလးလပတ္တြင္ ကမၻာ့စီးပြားေရးအေျခအေန၊ အထူးသျဖင့္ ဘ႑ာေရးက႑သည္ အေမွာင္တိုက္ ထဲေရာက္ေန၏။ ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူတို႔ တာ၀န္ခံၾကရသည္။ ေအာက္ေျခကို အျပစ္ပံုခ်၍ မရ၊ အေမရိကန္၏ ဘဏ္ႀကီးႏွစ္ခုျဖစ္ေသာ Freedie Mac ႏွင့္ Fannie Mae တို႔ စတင္ၿပိဳလဲရာမွ ဂယက္က အားလံုးကို ကူးစက္ ႐ိုက္ခတ္သြားျခင္းျဖစ္သည္။ သမၼတက ထိုဘဏ္ႀကီးႏွစ္ခုအေပၚ အျပစ္ပံုခ်၍ မရ၊ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ သမၼတမွာ တာ၀န္ရွိေၾကာင္း၊ တာ၀န္ယူရသည္။ ကမၻာ႔အဆင့္တြင္လဲ အေမရိကန္ တႏိုင္ငံတည္းကို အျပစ္ပံု၍ အက်ဳိးမထူးေတာ့။ ျပင္သစ္၊ အဂၤလန္၊ ဂ်ာမနီ၊ ဂ်ပန္၊ အေမရိကန္၊ တ႐ုတ္စေသာ အင္အားႀကီးႏိုင္ငံမ်ားစုေပါင္း၍ ေျဖရွင္းရန္သာႀကိဳးစားၾကၿပီး အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းကိုသာ ရွာေဖြၾကရေတာ့သည္။
သေဘာထားျပည့္၀သူမ်ားကား အျပစ္ကို မိမိကိုယ္၌သာ ျမင္ေလ့ရွိသည္။ သေဘာထား မျပည့္၀သူ၊ ေသးသိမ္သူမ်ားသည္ အျပစ္ ဟူသမွ်ကို မိမိမွအပ သူမ်ားကိုယ္၌သာ ေတြ႕ျမင္ေလ့ရွိၾကပါသည္။ သူတပါးအျပစ္ကိုျမင္ေလ့ရွိသူမ်ားသည္ အာသေ၀ါတရားမ်ား၍ အကုသိုလ္စိတ္ႀကီးသူမ်ားျဖစ္သျဖင့္ ဘယ္ေသာအခါမွ် အရဟတၱမဂ္ကို ရႏိုင္သူမ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ Concept ဟူေသာ အယူအဆ၊ သေဘာထား၊ ခံယူခ်က္တရပ္သည္ တဦး တေယာက္အတြက္ အလြန္ အေရးႀကီးသည္။ ငယ္စဥ္က တဦးႏွင့္တဦး အကြာအဟသိပ္မရွိခ့ဲၾကေသာ္လဲ ႀကီးလာေသာအခါတြင္အကြာအဟ လြန္စြာႀကီးမားသြားၾကရျခင္းမွာ ငယ္စဥ္မွန္သည္ဟု လက္ခံခဲ့ေသာ Concept အရျဖစ္သည္။
ပညာမတတ္လဲ ရပါတယ္ကြာ ဟု ခပ္တိုတိုေတြးၾကသူမ်ား ႀကီးလာေသာအခါ ပင္ပန္းဆင္းရဲၾကသည္။ အရာရာကို ရပါတယ္ကြာ ဟု သေဘာထားၾကသူမ်ား၏ ဘ၀သည္ တကယ့္လက္ေတြ႔တြင္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖင့္ ရင္ဆိုင္တိုးၾကရသည္။ ဘာမွအလကား ရပါတယ္ကြာ ျဖစ္မလာၾကပါ။ ေပါ့ေပါ့ေတြးသူမ်ား၏ ဘ၀သည္ ခပ္ေပါ့ေပါ့ ဘ၀ရွင္ မ်ားသာျဖစ္သြားၾကသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ ေအာင္ျမင္ၾကသူမ်ား၊ ဦးေဆာင္ေကာင္းၾကသူမ်ားအားလံုး ဘယ္သူမွ ခပ္ေပါ့ေပါ့လုပ္ခဲ့ၾကသူမ်ားမရွိဟု ယံုၾကည္သည္။
တခ်ဳိ႕က ပါရမီ ပါလာလို႔၊ အတိတ္ကံ ေကာင္းလို႔ဟု ဆင္ေျခေပးၾက၏။ သေဘာထားျပည့္၀သူ၊ လူေတာ္မ်ားသည္ သူမ်ားကို အျပစ္မျမင္ဟုဆိုခဲ့သည့္ စကားတြင္ သက္မဲ့ ႏွင့္ အေၾကာင္းအရာတို႔လဲ ပါ၀င္၏။
ပါရမီ ဆိုသည္က အလိုအေလ်ာက္ ေရာက္လာသည့္ ကိစၥမဟုတ္၊ က်င့္ၾကံရျခင္းမွရလာေသာ ရလဒ္ တခုျဖစ္သည္။ ဘာမွမလုပ္ဘဲ ဘယ္ကမွ ပါရမီ မဟုတ္ပါ။ အတိတ္ကံ ဟု ေျပာလွ်င္လဲ အတိတ္ကံ တခုတည္းပံုခ်၍ ဘာမွမလုပ္လွ်င္ ဘာမွျဖစ္မလာႏိုင္ပါ။ ဗုဒၶက ကံ၊ ဥာဏ္၊ ၀ီရိယ သံုးပါးကိုေဟာခဲ့သည္။
ကံ တြင္ အတိတ္ႏွင့္ပစၥဳပၸန္ကံမ်ား ထပ္ခြဲႏိုင္ေသး၍ ပစၥဳပၸန္ကံအရာပိုင္းကို နားလည္စြာ၊ လိမၼာစြာ ျဖည့္ဆည္းသင့္သည္။ ကိုယ္လုပ္၍ရေသာ အလုပ္ျဖစ္၏။ အျခား၀ီရိယႏွင့္ ဥာဏ္အရာကိုလဲ သည္ဘ၀မွာ ျဖည့္ဆည္း ခြင့္ရပါေသးသည့္။ လုပ္ဖို႔ႏွင့္ အမွန္ကို ျမင္ဖို႔၊ လက္ခံႏိုင္ဖို႔သာ အေရးႀကီးပါသည္။
အေကာင္းျမင္
တခ်ဳိ႕က ေလာကႀကီးႏွင့္လူေတြကို အေကာင္းျမင္သည္။ ေယာနိေသာ မနသိကာရ ျဖစ္ၿပီး ကုသိုလ္ တရားျဖစ္ျခင္း၏ အနီးဆံုးအေၾကာင္းလဲ ျဖစ္သည္။ တခ်ဳိ႕က ေဘးထိုင္၊ ဘုေျပာ၊ ဘယ္ေတာ့မွ အေကာင္းမျမင္၊ ဘယ္သူ႔မွလဲ အေကာင္းမျမင္၊ ကိုယ္က ဘာမွမဟုတ္ေသာ္လည္း ဘယ္သူဘာလုပ္လုပ္ အေကာင္းျမင္ စိတ္အခံ ဆံုး႐ႈံးေနၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ေလာကႀကီးကို အေကာင္းျမင္ရန္ သင့္၏။ အေကာင္းျမင္ႏိုင္မွ ေကာင္းျခင္းတို႔ကိုလုပ္ျဖစ္ဖို႔ အခြင့္ရွိလာသည္။ အဆိုးျမင္ေနသမွ်ကာလပတ္လံုး အေကာင္းလုပ္ျဖစ္မႈ ေရာက္ လာမည္ မဟုတ္ပါ။ အဆိုးျမင္ေလ့ရွိသူမ်ားသည္ တစံုတဦး၏ မေကာင္းမႈျမဴမႈန္ေလာက္ကို အျမင္အားသန္ေလ့ ရွိၾကေသာ္လည္း မိမိတို႔၏ ႀကီးမားေသာ အျပစ္ကိုကား ျပန္ျမင္ေလ့မရွိၾက၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေ၀ဖန္ သံုးသပ္ႏိုင္ရန္ အခ်ိန္မေပးႏိုင္၊ မေပးလိုၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတို႔သည္ ေအာင္ျမင္စြာေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကရန္ အရည္အခ်င္းအခ်ဳိ႕ကို ျဖည့္ဆည္းၾကရသည္။ ေခတ္သစ္အရည္အခ်င္းမ်ားကို စီမံခန္႔ခြဲမႈဘာသာရပ္၌ ထည့္သြင္းေပးထားၾကၿပီး ေရွးက ဗုဒၶမိန္႔ၾကားခဲ့ေသာ အေျခခံအရည္ အခ်င္းမ်ားမွာ...။
- ၾကာျမင့္စြာ ျပဳလုပ္ျခင္း
စိရကာလ ဘာ၀နာ
- မရပ္မနား အလုပ္လုပ္ျခင္း
နိရႏၲရ ဘာ၀နာ
- အႂကြင္းအက်န္ မရွိလုပ္ျခင္း
နိရ၀ေသသ ဘာ၀နာ
- ႐ိုေသေလးစားစြာလုပ္ျခင္း
သကၠစၥ ဘာ၀နာ
- ေပ်ာ္ရႊင္စြာ လုပ္ျခင္း
အဘိရတိ ဘာ၀နာ
အေကာင္းျမင္၀ါဒရွိျခင္းသည္ မဂၤလာတပါးျဖစ္သည္ႏွင့္အတူ ပကတိတရားကို ျမင္ျခင္းသည္လဲအေရးပါ၏။ တ႐ုတ္ျပည္ ယဥ္ေက်းမႈေတာ္လွန္ေရးႀကီးသည္ ဥကၠ႒ႀကီး ေမာ္စီတံုးအား ၾသဇာအာဏာ ေပးလိုက္ႏိုင္သည္ကလြဲ၍ ဘာမွျဖစ္မလာခ့ဲ။ တိန္႔ေရွာက္ဖိန္ (Deng Xiaoping) လက္ထက္ ႏိုင္ငံ၏အေျခအေနႏွင့္ ကမၻာ
ကီး၏ ပကတိအေျခအေနတို႔ကို အမွန္ျမင္သံုးသပ္ႏိုင္ခဲ့သည့္ေနာက္ပိုင္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမ်ား လုပ္ေဆာင္မွ
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႀကီး တိုးတက္လာျခင္းျဖစ္သည္။
အေလာင္းေတာ္၏ ဒုကၠရစရိယာေျခာက္ႏွစ္က်င့္စဥ္က ဗုဒၡ အျဖစ္ေရာက္ရွိမသြားခဲ့ပါ။ မည္သို႔ျဖစ္ေစ က်င့္ၾကံအားထုတ္မႈမ်ားက ပါရမီအျဖစ္သို႔ေတာ့ ကူးေျပာင္းႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
မဇၩိမ ပဋိပဒါ နည္းလမ္းျဖင့္သာ ဗုဒၡအျဖစ္သို႔ေရာက္ရွိႏိုင္မည္ဟူေသာ အမွန္တရားကိုျမင္ျခင္း၊ လက္ရွိ အေျခအေန၏ ပကတိအေနအထားကို သံုးသပ္ႏိုင္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္သာ ေနာက္ဆံုး ဗုဒၶအျဖစ္ ေရာက္ရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ လူ႔သဘာ၀အရ လိုခ်င္တာရေနလွ်င္ အေကာင္းဟုယူဆရေသာ အေျခအေနျဖစ္စဥ္တြင္ မည္သူမွ် ပကတိအေျခအေနကို မဆန္းစစ္မိၾကပါ။ နည္းပါးခ့ဲေသာ အေတြ႕အၾကံဳသည္ ဆိုးေသာအေျခအေန၊ မိမိ မႏွစ္သက္ေသာအေျခအေနသို႔ေရာက္သည့္အခါ ပါရမီျဖစ္မလာခဲ့၍ သံုးသပ္ခ်က္မ်ား အမွန္တရားမွ ယုတ္ေလ်ာ့ႏိုင္ပါသည္။
အေမရိကန္၏ဘ႑ာေရး ႐ုတ္တရက္ အဆိုးဘက္တမုဟုတ္ခ်င္း ေရာက္ရွိသြားျခင္းမွာ ဤေပၚတြင္အေျခခံေနသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ ေလာကသည္ ေကာင္းခါ၊ ဆိုးတလွည့္ျဖင့္ သမိုင္းစာမ်က္ႏွာတို႔ကို ဖတ္ခ်င့္စဖြယ္ ဖန္တီးေပးသည္။ ၾကမၼာရဟတ္တို႔သည္ လွည္းဘီးအေရြ႔ျဖင့္ အေပၚမွေအာက္၊ ေအာက္မွအေပၚသို႔ အေျပာင္းအလဲတို႔ကို ျဖစ္ေစ၏။
အေပၚေရာက္သည့္အခါ မျပင္ဆင္ထားၾကသူမ်ား၊ ေလာကကို ခပ္ေပါ့ေပါ့ေတြးတတ္ၾကသူမ်ား၊ ေအာက္ေရာက္ သည့္အခါ ခါးသီးေသာအေတြ႕အၾကံဳတို႔ကို ခံစားၾကရသည္။ ထိုသို႔ေသာ ေကာင္းျခင္း၊ ဆိုးျခင္းႏွစ္ျဖာၾကား ခံစားေနၾကရင္းျဖင့္ ေလာကအက်ဳိး၊ အမ်ားေကာင္းက်ဳိးကို ရတတ္သမွ်ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကရန္ ႀကိဳးစားဖို႔ လိုပါသည္။
ထိုသို႔ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွသာ အနည္းဆံုး လူပီသေသာလူ ျဖစ္ေခ်ပါမည္။
ေနဇင္လတ္ (October 2009)