Saturday, August 13, 2011

ေကာက္သင္းေကာက္ပူဇာ




ေကာက္သင္းေကာက္ပူဇာ


ကဗ်ာ၊ ဝတၱဳ၊ ေဆာင္းပါး၊ အက္ေဆးစသည္ စာေပမ်ိဳးစုံ အေတာ္အသင့္ ေရးခဲ့ျပီးေသာ္ျငား မိမိကုိယ္ကုိ “စာေရးသူ”ဟု မခံယူမိေသးသည္ မွာ ျမန္မာျပည္၏ လက္မြန္ ဓမၼဘ႑ာဂါရိကေထရ္ျဖစ္သည့္ မင္းကြန္း ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ အေၾကာင္းကုိ တစ္ေၾကာင္းတစ္ပါဒမွ် မေရးသား ဘူးေသးေသာေၾကာင့္ပင္။

သကၠရာဇ္(၂၀၀၀)ျပည့္တြင္ ျမန္မာစာအုပ္တုိက္အဖြဲ႔မွ ႏွစ္တစ္ရာအတြင္း “ထူးျခားစာအုပ္တစ္ရာ” ဆုိသည့္ အညႊန္း စာအုပ္ ျပဳစု ထုတ္ေဝ စဥ္ကလည္း တာဝန္က်ရာ ဥတၱမပုရိသဒီပနီ၊ သုေတသနသရုပ္ျပအဘိဓာန္၊ သေျပကန္ပရိတ္ႀကီးနိႆယသစ္စသည့္ စာအုပ္မ်ားကုိ အညႊန္း မ်ားေရးေပး ခဲ့ရစဥ္ကလည္း ႏွစ္ဆယ္ရာစုအတြင္းတြင္ ထြက္သမွ် စာအုပ္တုိ႔၌ အထူးျခား အခမ္းနားဆုံးျဖစ္၍ ဗုဒၶဝင္စြယ္စုံက်မ္းဟုဆုိရမည့္ မဟာဗုဒၶဝင္က်မ္းႀကီး ကုိ ငါဘာေၾကာင့္မ်ား က်န္ခဲ့မိပါလိမ့္ဟု ေတြးမိတုိင္း မခ်င့္မရဲျဖစ္ခဲ့ရသည္။

ယခုမူ အေၾကာင္းဆုိင္စြာ ပူေဇာ္ခြင့္ရေပျပီ၊ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ရာျပည့္ပူဇာ စာအုပ္ႀကီး ထုတ္ေဝရန္ တပည့္ေကာင္းတုိ႔ ေပါင္းစု အား ထုတ္ ေနၾကျပီတဲ့၊ ၾကားခုိက္မွာပင္ ေရးလုိစိတ္တုိ႔ ဖိတ္လွ်ံခဲ့သည္တုိင္ ေယာအတြင္း ဝန္ကုိ ျမင္းထိန္းငတာ ခ်ီးမြမ္းသလုိ ျဖစ္ေနမွျဖင့္ဟု ဘာသာေတြး ရင္း ျပဳံးလုိက္မိေသးသည္။မည္သုိ႔ဆုိေစ၊ ခြင့္ႀကုံႀကိဳက္၌ ဦးခုိက္မိရန္မွာ မိမိဝန္ဟု ခံယူစြဲရင္းျဖင့္ စြမ္းသေရြ႔ ေရးသားပူေဇာ္ရန္ အားထုတ္မိေသာအခါ… ဥပါလိသူၾကြယ္၏ စကားတုိ႔ကုိ ျပန္ လည္ၾကားေယာင္လုိက္မိသည္။
တပည့္သစ္စ ဥပါလိက ဆရာသစ္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးတုိ႔ကုိ ေျပာဆုိပူေဇာ္ရာ ဆရာေဟာင္း နိဂ႑က “သင္ ဘယ္လုိ လုပ္ျပီး ဒီဂုဏ္ေတြကုိ သိေနတာလဲ”ဟု မေက်မခ်မ္း ေမးေလရာ ဥပါလိက “ေလာကမွာ ရွိရွိသမွ်ပန္းေတြကုိ ခူးဆြတ္ စုပုံထားက လုိရာပန္းကုိ လြယ္လင့္တကူ ေရြးယူသီကုံးႏုိင္သလုိ ကြ်န္ဳပ္ဆရာ ျမတ္စြာဘုရားဟာလည္း ဂုဏ္အေပါင္းတုိ႔ စုေဝးရာ ဂုဏ္ထု စုိင္ႀကီးမုိ႔ မည္သည့္ေနရာက ရႈၾကည့္သည္ျဖစ္ေစ ဂုဏ္ေတာ္ေတြသာ ေတြ႔ျမင္ရသလုိျဖစ္ေၾကာင္း”ေျပာျပခဲ့သည္ေလ။ ယခုလည္း နည္းတူပင္၊ ဆရာေတာ္ႀကီး၏အေၾကာင္း ဂုဏ္အေပါင္းက အာရုံက်ရာရာတြင္ ျပတ္ထင္လ်က္ ရွိေတာ့သည္၊ သီလအရာ၊ သမာဓိအရာ၊ ပညာအရာ ၊ ခမာဂုဏ္၊ ဒယာဂုဏ္၊ သုတဂုဏ္၊ ဣကၡဏာဂုဏ္စသည္ တုိ႔ကုိ သာဓကျပဳေနသည့္ ေထရုပၸတၱိလႊာ အပုိင္းအစတုိ႔ကား ထုိမွသည္ မွ ျပိဳးျပက္ ေတာက္စား လာၾက ေတာ့သည္။ထုိထင္ရွားေသာ အေၾကာင္းအရာတုိ႔ကုိ ဂုဏ္ႏွင့္ဂုေဏး တင့္ဖက္ေအာင္ ေရးဖြဲ႔ႏုိင္ၾကသည့္ ဆရာေတာ္ ႀကီး၏တပည့္ ရဟန္းစာဆုိ လူစာဆုိတုိ႔က ေရးဖြဲ႔ပူေဇာ္ၾကေပ လိမ့္မည္။ မိမိမူ ကုိယ္နွင့္စပ္ေသာ သုိ႔မဟုတ္ မိမိ၏ မယ္ေတာ္ႀကီးႏွင့္နြယ္ေသာ အေၾကာင္း အရာငယ္တုိ႔ ကုိသာ ေကာက္သင္းေကာက္ ပူေဇာ္ရန္ ရည္စူးပါသည္။

လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းသုံးဆယ္ေက်ာ္ခန္႔က မိမိဇာတိ စစ္ကုိင္းတုိင္း ေျမာင္ျမိဳ႔နယ္၊ သာထြန္းရြာသုိ႔ ဆရာေတာ္ႀကီး ၾကြေရာက္ကာ တရားခ်ီးျမွင့္ခဲ့ ဖူးေလသည္၊ အားလပ္ရက္မရွိေအာင္ တရားပြဲစဥ္ေတြ ျပည့္ႏွက္ေန လွ်က္က “ဗုဒၶသာသနာႏုဂၢဟ”စာျပန္ပြဲ ”ျဖစ္၍ကတစ္ေၾကာင္း၊ ေက်း လက္ေန တုိ႔ကုိ ခ်ီးေျမွာက္လုိ၍က တစ္ေၾကာင္းျဖစ္၍ ဆရာေတာ္ႀကီးက လက္ခံကာ ကရုဏာႀကီးစြာ ေလွတစ္တန္ လွည္းတစ္တန္ျဖင့္ ၾကြေရာက္ ခ်ီးျမွင့္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိစဥ္က ဆရာေတာ္ႀကီး ေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားဓမၼကုိ ေက်းလက္ေနတုိ႔၏ “နားငယ္မဆန္႔၊ ရင္ငယ္မျပန္႔” ရွိၾကသည့္တုိင္ ဆရာေတာ္ႀကီး ၏ ေစတနာ၊ ကရုဏာႏွင့္ ဆုံးမစကားတုိ႔ကား ယေန႔တုိင္ စြဲထင္ လ်က္ ရွိဆဲပင္၊ အထူးသျဖင့္ စာေရးသူ၏ မိခင္ႀကီးထံတြင္ ျပန္လည္ေတြ႔ရွိရေသာ ဓမၼစကားမ်ားဆုိက ပုိ၍ ေလွ်ာ္ကန္ေပမည္။ထုိစဥ္က မႏၱေလးတြင္ စာသင္ေနဆဲျဖစ္၍ မိမိမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ မဆုံဆည္း လုိက္ရသည့္တုိင္ မယ္ေတာ္ႀကီးက ျပန္လည္ ေျပာျပခဲ့သည္မွာ “ အဲဒီညက လူေတြကလည္း စည္ကားလုိက္တာ၊ ဒီနယ္တစ္ဝုိက္မွာ အစည္ကားဆုံး လုိ႔ေတာင္ ေျပာရမယ္ထင္ပါရဲ့၊ အဲဒီလုိ တရားပြဲစဘုိ႔ ျပင္ေနတုံး ကေလးငုိသံက အက်ယ္ႀကီး ေပၚလာပါေလေရာ့၊ အေရွ႔ရြာက သားသည္ အေမတစ္ေယာက္နဲ႔ တူပါရဲ့၊ အဲဒါနဲ႔ ေဂါပကလူႀကီးအခ်ိဳ႔က ကေလးကုိ အျပင္ေခၚသြားဘုိ႔ ေျပာၾကေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက ေအး.. ကေလးဆုိတာ ငုိမွာေပါ့၊ ငုိပါေစ၊ ငုိပါေစ၊ ကေလးငုိလုိ႔ သာ တစ္ျခားသြားေနရရင္ သားသည္အေမေတြ ဘယ္တရားနာခြင့္ ရရွာေတာ့မလဲကြယ္တဲ့ ဆုိျပီး တရားကုိ ဆက္ေဟာတာပဲ”ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ကရုဏာသည္ ေတာသူေတာင္သားတုိ႔၏ စိတ္ကုိ ေအးျမ စြတ္စုိသြားေစေသာ မုိးဟု ျမင္လုိက္မိသည္၊ မုိက္ကရုိဖုန္း မေကာင္းလုိ႔ ၊ ကေလးေတြဆူလုိ႔၊ ဘာျဖစ္လုိ႔ ညာျဖစ္လုိ႔ စသည့္ အေၾကာင္းျပ ေတြႏွင့္ တရားေဟာရန္ ေရႊဘဝင္ မခ်မ္းသည့္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ခ်ိဳ႔ကုိလည္း ရုတ္ခ်ည္းျမင္ လုိက္မိသည္၊ ေကာင္းတုယူႏုိင္ၾကပါေစဟု ႏွလုံးျပဳလုိက္မိသည္။

သုိ႔ႏွယ္ စဥ္းစားေနစဥ္မွာပင္ မယ္ေတာ္ႀကီးက “ ေနာက္ျပီး ဦးဇင္းရယ္.. တရားဥပမာေလးတစ္ခု ေကာင္းလုိက္တာ၊ လူ႔ဘဝဆုိတာတဲ့ . အလြန္ျမတ္ တယ္တဲ့၊ သံတုံးတစ္တုံး ဆုိပါေတာ့ ေရထဲခ်ည္း စိမ္ထားရင္လည္း ဓားေပါက္ဆိန္ ပဲကြပ္စတဲ့ လုိရာကုိ မသြန္းလုပ္ႏိုင္ဘူး၊ မီးထဲခ်ည္းထည့္ထားျပန္ ရင္လည္း အေရေပွ်ာ္သြားလုိ႔ မလုပ္ႏုိင္ျပန္ဘူးတဲ့ ၊ ေရေရာ မီးပါ ႏွစ္မ်ိဳးရွိမွ အေအး အပူ သင့္တင့္ ညီညြတ္ေအာင္ ေပးျပီး လုိရာပစၥည္းဝတၳဳျပဳႏုိင္သလုိ နတ္ျပည္ဆုိတာလည္း အျမဲေအးေနတဲ့ ေရနဲ႔တူလုိ႔ ဘဝကုိ လုိရာပုံ မေဖာ္ႏုိင္ဘူး။ ငရဲျပည္ၾကလည္း အျမဲေတာက္ေလာင္ေနလုိ႔ ပုံမသြန္းႏုိင္ျပန္ဘူး၊ လူ႔ျပည္ကသာ ပူမႈ ေအးမႈ ႏွစ္မ်ိဳးရွိရာျဖစ္လုိ႔ ဘဝဆုိတဲ့ သံေတြခဲကုိ လုိသလုိ ပုံသြန္း ထုဆစ္ႏုိင္တယ္တဲ့” ။ တရားပြဲတိုင္းက လကၤာသီသံေလးေတြကုိ ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ကပင္ ခ်ီးမြမ္းေလာက္ေအာင္ ႏႈတ္ငုံ ေဆာင္တတ္သည့္ မယ္ေတာ္ႀကီးက အခုလုိ လုံးေစ့ပတ္ေစ့ ေျပာျပေနသည္ကုိ ၾကည္ႏူးစြာ နားေထာင္ေနမိသည္။ “ တပည့္ေတာ္မျဖင့္ေလ လူျဖစ္ရတာ အရေတာ္လုိက္ေလလုိ႔ အဲသည္ ကထဲက သိလုိက္ရတာ” ဟု ဝမ္းျမဴးသံႏွင့္ စကားကုိ အဆုံးသတ္သြားခဲ့သည္။ထုိေန႔မွစ၍ မယ္ေတာ္ႀကီးကုိ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ တရားတိတ္ေခြတုိ႔ကုိ အျမဲဝယ္ယူ ေပးခဲ့ျဖစ္ေတာ့သည္။ အေကာင္းဆုံး ေက်းဇူးဆပ္ျခင္းတုိ႔တြင္ တစ္ခုဟု ခံယူကာ ဓမၼျဖင့္ ေက်းဇူးဆပ္ ခြင့္ရခဲ့သည္၊ ရန္ကုန္ေရာက္ေတာ့လည္း စူပါဟုိက္ေတးသံသြင္းသုိ႔ သြားေရာက္ကာ တရားေခြမ်ား မထပ္ေအာင္ ကူးယူ ေပးခဲ့သည္မွာ ထင္းရႈးေသတၱာငယ္ တစ္ခုပင္ ျပည့္ခဲ့ျပီ၊မိခင္ၾကီးကလည္း ကုိယ္တုိင္ နာၾကားသလုိ တရြာလုံးၾကာေအာင္ ဝါတြင္းကာလမ်ား၌ ရြာဦးေက်ာင္းမွ အသံခ်ဲ့စက္ျဖင့္ပင္ ဖြင့္ေပးေလ့ရွိသည္။

သုိ႔ျဖင့္ မိခင္ႀကီးသည္ ဘဝလက္က်န္ကုိ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ တရားဓမၼရိပ္၌ ျမွဳပ္ႏွံသြားေတာ့ သည္ဟု ဆုိလုိက္ခ်င္ပါသည္။ ျမင္ေယာင္မိေသးေတာ့သည္၊ ၂၀၀၇-ခုႏွစ္၊ ေမလ၏ ေန႔တစ္ေန႔၊ မမာမက်န္းျဖစ္ခဲ့ေသာ မိခင္ႀကီးသည္ ၈၄-နွစ္ဆုိသည့္ ဇရာ၏ ဖိစီးမႈနွင့္ ဖ်ားနာျခင္း ဗ်ာဓိတုိ႔ နွိပ္စက္ေနသည့္ၾကားက တုိးတုိးသဲ့သဲ့ေလး ရြတ္ဆုိသြား သည္မွာ …“သြားလုိ ၊ရပ္လုိ ၊ ထုိင္ေနလုိ ၊ အိပ္လုိ စိတ္ဟုသိ။စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ဓာတ္ဝါေယာ၊ ႏွံံ႔ေသာ ကုိယ္ဝယ္ျပည့္။ဝါေယာ ျပည့္ေသာ္ ရုပ္သစ္ေပၚ၊ ရုပ္ေသာ္သြားေပ၏၊ပုဂၢိဳလ္မသြား၊ ငါမသြား၊ ရုပ္သြား ဉာဏ္ျဖင့္သိ။ပုဂၢိဳလ္မထုိင္၊ ငါမထုိင္၊ ရုပ္ထုိင္ ဉာဏ္ျဖင့္သိ၊ပုဂၢိဳလ္မအိပ္၊ ငါမအိပ္၊ ရုပ္အိပ္ ဉာဏ္ျဖင့္သိ။ပုဂၢိဳပ္ မရပ္၊ ငါမရပ္၊ ရုပ္ရပ္ ဉာဏ္ျဖင့္သိ၊ပုဂၢိဳလ္မေကြး၊ ငါမေကြး၊ ရုပ္ေကြး ဉာဏ္ျဖင့္သိ။ပုဂၢိဳလ္မဆန္႔၊ ငါမဆန္႔၊ ရုပ္ဆန္႔ ဉာဏ္ျဖင့္သိ။ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ နာမရူပပရိေစၦဒဉာဏ္ကုိ ထင္လြယ္ေစရာ လကၤာသီတံေလးမ်ားပင္၊ မိမိတုိ႔မွာမူ အံ့ၾသျခင္း၊ ေၾကကြဲျခင္း၊ ၾကည္ႏူးျခင္းတုိ႔ျပြမ္းေသာစိတ္ျဖင့္ မိခင္ႀကီး၏ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ကုိ ရင္ဆုိင္ခဲ့ၾကရေပသည္။ သည္အတြက္လည္း ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေက်းဇူးကုိ ဥိးညြတ္ပူေဇာ္ ျဖစ္ရျပန္သည္။

ေအာ္… ဆရာေကာင္း၏ ေက်းဇူးကား ႀကီးမားပါေပစြ။ တကယ္ေတာ့ ဒီသာဓကေလးသည္ ပမာမဟုတ္ေသး၊ ၁၉၈၈-ခုကာလမွစ၍ တုိင္းျပည္အဝွမ္း ေလာင္ျခစ္ရာ အခါတုိင္းတြင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ၏ ေအးၾကည္ေသာ အသံေတာ္ျဖင့္ “ဥပါဒ္ရန္ေဘး၊ ကင္းစင္ေဝး၊ ျငိမ္းေအးၾကပါေစ”စသည့္ ဒိသာဖရဏ ေမတၱာပုိ႔သံသည္ ေလလႈိင္းတုိ႔မွ ပ်ံႏွံကာ လူတုိင္း၏ရင္ကုိ ျငိမ္းေအး ေစခဲ့သည္ မဟုတ္ပါလား၊ မာနေတြ၊ အာဃာတေတြ ေလွ်ာသက္သြားခဲ့ရျမဲ မဟုတ္ပါလား။ဘီစီ၆-ရာစုကပင္ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ေသာ ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ယေန႔တုိင္ ေလာကကုိ ဓမၼႏႈတ္ခြန္းေတာ္တုိ႔ျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူေနဆဲ ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ ဘုရားတပည့္သားေကာင္း သားမြန္ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ တိပိဋကဓရ၊ ဓမၼဘ႑ာဂါရိက ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္လည္း မိမိတုိင္းျပည္ မိမိေလာက ကုိ ေစာက့္ေရွာက္ခဲ့၊ ေစာင့္ေရွာက္ ေနဆဲပါတကား။ထုိေစာက္ေရွာက္မႈတြင္ မိမိ၏ မယ္ေတာ္ႀကီးနွင့္ မိမိတုိ႔လည္း ခံယူခြင့္ရလုိက္ပါကလားဟု ၾကည္ၾကည္ ႏူးႏူး ခံယူရင္း ထုိေက်းဇူးဂုဏ္တုိ႔ကုိ အသက္ ထက္ဆုံး ေအာက္ေမ့ ပူေဇာ္ေနရဦးမည္သာ။

ကံထြန္းသစ္။
မီေဝါကီး၊ ဝစ္ကြန္ဆင္၊USA. 7.29.2011
မွတ္ခ်က္။ ။ တပည့္ေတာ္တုိ႔အတြက္ စာေတြ ေရးပါအုံးလုိ႔ ဆုိတဲ့ ဆန္ဖရန္စစ္စကုိမွ ေဒၚျမင့္ျမင့္သိန္း သုိ႔ ။
ေမတၱာမ်ားျဖင့္