ေရႊစကားတို႔ရဲ႕ ျမစ္ဖ်ား(၄)
“ကံသံုးပါးျဖင့္ မိုက္မွားမိပါသည္။ တပည့္ေတာ္ ကန္ေတာ့၀န္ခ်ေတာင္းပန္ပါ၏ ဘုရား“
(ေတာင္ငူမင္းသား)
မင္းသားခ်ည္း မွားသည္မဟုတ္၊ ငါလဲ မွားေလသည္။ မင္းသားလဲ ပုထုဇဥ္ ငါလဲ ပုထုဇဥ္ျဖစ္ခဲ့၏။ ပုထုဇဥ္ဂတိကို လိုက္စားမိသည့္အတြက္ ျဖစ္ၾက ေသာေၾကာင့္ မွားၾကေခ်ျပီ။ မင္းသားက ပုထုဇဥ္အငယ္ ငါက ပုထုဇဥ္အၾကီးျဖစ္၍ ငါက မင္းသား ထက္ သြန္၍ မိုက္မွားမိေခ်သည္။“
(ေမာင္းေထာင္သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္)
ကုန္းေဘာင္ေခတ္စာမ်က္ႏွာေတြ လွန္ေလွာလိုက္ရင္ ေရွ႕ပိုင္းစာမ်က္ႏွာေတြဖတ္ရတာ အားရသေလာက္ ေနာက္ပိုင္းစာ မ်က္ႏွာက်ေတာ့ သိပ္ျပီးအားမပါေတာ့ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ “ဇာတ္သိမ္းပိုင္း“ ကိုသိထားျပီး ျဖစ္တာကိုး။ ဆရာ ညိဳျမကေတာ့ ကုန္းေဘာင္ရွာပံုေတာ္ စာအုပ္ထဲမွာ ဘုန္းေဘာင္တစ္ေခတ္ကို ေနထြက္ခ်ိန္၊ မြန္းတည့္ခိ်န္၊ ေန၀င္ခ်ိန္ဆိုျပီး ေလာကေန႔တစ္ေန႔နဲ႔ ဥပမာေပးထားပါတယ္။ အတက္ကာလ၊ အဆင္းကာလအားျဖင္႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အေလာင္းမင္း တရားကေန ဘိုးေတာ္ဘုရားနတ္ရြာ စံတဲ့အထိကို အတက္ကာလ၊ ဘၾကီးေတာ္မင္းတရားကေန သီေပၚမင္းအထိကို အဆင္းကာလလို႔ဆိုထားပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ (ေရွ႕ပိုင္း) ျမန္မာျပည္ေျမပံုအရ အာသံ၊ မဏိပူရ၊ ဇင္းမယ္၊ အယုဒၶယတို႔ဟာ ျမန္မာ့အင္ပါယာျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။
ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ က်ရွံဳးျခင္းဟာ ေလာကဓမၼတာဆိုေပမယ့္ သမုိင္းက်ရွံုးျခင္းေတြက်ေတာ့ ေနာင္မ်ိဳးဆက္မ်ားစြာအထိ ဒီက်ရွံဳးမူဒဏ္ေတြကို ေနာက္မ်ိဳးဆက္မ်ားစြာအထိ ဒီက်ရွံုးမူ ဒဏ္ေတြကို ခံစားရပါတယ္။ ႏိုင္ငံသစ္တစ္ခု တည္ေဆာက္တဲ့ေနရာမွာ အတိတ္ေခတ္ရဲ႕ သမိုင္းက်ရွံဳးမူ ဒဏ္ရာေတြကို ဦးစြာကုစားျပီ က်န္တဲ့အစိတ္အပိုင္းေတြကို တစ္ဆင့္ခ်င္းတည္ေဆာက္ေနရတာကိုး။ သမိုင္းဒဏ္ရာေတြကလည္း စိတ္ပိုင္းဒဏ္ရာ၊ ရုပ္ပိုင္းဒဏ္ရာ ႏွစ္မ်ိဳးရွိေနတဲ့အနက္ ရုပ္ပိုင္းဒဏ္ရာကို ကုစားဖို႔ လြယ္ကူသေလာက္ စိတ္ပိုင္းဒဏ္ရာ က်ေတာ့ အခ်ိန္ကာလမ်ားစြာယူျပီး ကုစားရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕သမုိင္းအရွံဳးေတြက်ေတာ့ မ်ိဳးဆက္ကုန္တဲ့အထိပဲ ဒဏ္ရာအမာရြတ္ေတြက်န္သြားမယ့္ အေနအထားပါ။ ေရးေနက် ေရႊစကားေတြအေၾကာင္း မေရးခင္ ဒီအေတြးေတြ အရင္၀င္လာတာကေတာ့ ေရႊစကားအတြက္ ေရးဖို႔လွန္ထားတဲ့ စာမ်က္ႏွာေတြက ကုန္းေဘာင္ေခတ္စာမ်က္ႏွာေတြ ျဖစ္ေနလို႔ပါ။ ကဲ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ေရႊစကားတို႔ရဲ႕ ျမစ္ဖ်ားခံရာ လိုက္ၾကည့္လိုက္ၾကရေအာင္။
တစ္ေန႔မွာ ေမာင္းေထာင္သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္က ဦးေတဇဆိုတဲ့ ဦးပဥၥင္းငယ္တစ္ပါးကို စာျပန္ခိုင္းပါတယ္။ စာျပန္ရတာက သမားရိုးက်ပံုစံနဲ႔ ျပန္ရတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဆိုင္းမဆင့္ ဗံုမဆင့္ေခၚျပီး ျပန္ခိုင္းတာပါ။ ျပန္ခိုင္းတဲ့စာေတြကေတာ့ ဘိကၡဳပါတိေမာက္ ပါဠိနိႆယအကုန္၊ ဘိကၡဳနီပါတိေမာက္ ပါဠိနိႆယအကုန္၊ ခုဒၵကသိကၡာ၊ ပါဠိနိႆယအကုန္၊ မူလသိကၡာပါဠိနိႆယအကုန္ပါ။ ဒီစာေတြက ၀ိနည္းပိုင္းဆိုင္ရာ စာေတြပါ။ စာျပန္ရမယ္လို႔ ၾကိဳတင္သိမထားတာရယ္ ျပန္ခိုင္းတဲ့စာေတြက မ်ားလြန္ေနတာရယ္ေၾကာင့္ ဦးေတဇက အကုန္မရပါဘူး။ အခ်ိဳ႕တစ္၀က္ကိုပဲ ရပါတယ္။ ေမာင္းေထာင္သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ကလည္း မရမခ်င္း အထပ္ထပ္ျပန္ဆိုခိုင္းပါတယ္။ အစကတည္းက ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ခြင့္မရလာတာေၾကာင့္ ဘယ္လိုျပန္ခိုင္းျပန္ခိုင္း မရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ စာမရ ရေကာင္းလားဆိုျပီး သဲဒဏ္ ေရဒဏ္ေပးပါတယ္။
စာျပန္ခိုင္းခံရသူ ဦးေတဇဆိုတာက တစ္ျခားမဟုတ္ပါဘူး။ေတာင္ငူမင္းသားရဲ႕ ရဟန္းပါ။ ေတာင္ငူမင္းသားက သူ႔ရဟန္း ေမာင္းေထာင္သာသနာ ပိုင္ဆရာေတာ္ ေက်ာင္းမွာ ဒဏ္ထမ္းေနရတဲ့သတင္းၾကားသြားပါတယ္။ သတင္းၾကားတာနဲ႔ ေက်ာင္းကို တစ္ခါတည္း ထလိုက္သြားပါတယ္။ ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့ သူ႔ရဟန္း ပင္ပင္ပန္းပန္း ဆင္းဆင္းရဲရဲနဲ႔ ဒဏ္ထမ္းေနရတာကို ျမင္ရပါတယ္။ သူ႔ရဟန္းအတြက္ အေတာ္ေလးစိတ္မေကာင္း ျဖစ္သြားဟန္တူပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ဆီသြားျပီး တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ရဟန္းစာမရေပမယ့္ ၀ိနည္းသိကၡာနဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ အက်င့္ပ်က္မူမ်ား ရွိပါသလား လို႔ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္က အက်င့္သိကၡာပုဒ္ အပ်က္လိုက္နာေၾကာင္း ငါသိတယ္။ ဒင္းစာမရလို႔ ငါဒဏ္ေပးတာ လို႔ ျပန္အမိန္႔ရွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေတာင္ငူမင္းသားက စာမရေသာ္လည္း အက်င့္သိကၡာပုဒ္ မပ်က္ ရင္သည္းခံေတာ ္မူသင့္ပါတယ္။ ေမ့ေနတဲ့စာကို ေနာင္ျပန္က်က္ရင္ ရႏိုင္တာပဲမဟုတ္လားဘုရားလို႔ ျပန္ေလွ်ာက္ပါတယ္။ သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ကလည္း မဟုတ္ဘူးမင္းသားရဲ႕ ဒင္း ၀ိနည္းသိကၡာက်မ္းကို အာဂံုအျမဲေဆာင္ထားရမွာကို အရေဆာင္မထားလို႔ ေနာင္မွတ္သြားေအာင္ ငါက ဒဏ္ေပးထားတာလို႔ ထပ္မိန္႔ပါတယ္။ ေတာင္ငူမင္းသားက ကိုယ့္ရဟန္းဆိုတဲ့ သံေယာဇဥ္ရယ္၊ မင္းသားဆိုတဲ့ ဂုဏ္ရယ္ေၾကာင့္ “မာန္“ေလး ၀င့္လာပံုရပါတယ္။ အဲဒီ၀င့္လာတဲ့ “မာန္“ေလးနဲ႔အတူ ေတာင္ငူမင္းသားက အရွင္ဘုရားဟာမဟုတ္ေသးပါဘူး။ အရွင္ဘုရားက ခုခ်က္ခ်င္းအကုန္ရ ရမယ္လို႔ အမိန္႔ခ်ျပီး ခ်က္ခ်င္းျပန္ခိုင္းေတာ့ ဘယ္ရႏိုင္မွာလဲ။ စာက်က္ရက္ေပးျပီး ျပန္ခိုင္းတာမရလို႔ ဒဏ္ေပးတယ္ဆို ေတာ္ေသး။ အခုအျပစ္ေပးတာကလဲ အေတာ္ပင္ပန္းေနပါျပီ၊ သည္းခံေတာ္မူပါဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ကလည္း သာသနာပိုင္ဆိုတဲ့ရာထူးကို လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ ရထားတာမွ မဟုတ္တာ။ ဘက္စံုထက္ျမတ္လို႔ ရထားတာကိုး။ ျပီးေတာ့ ေတာင္ငူမင္းသားနည္းတူ သာသနာပိုင္ ဆုိတဲ့ မာန္ကေလးကလည္း တစ္ခါတည္း၀င္လာေတာ့ “နင္ ဘာလာစကားမ်ားေနတာလဲ“ ဆိုျပီး အနီးမွာရွိတဲ့ေထြးခံနဲ႔ ပစ္ေပါက္လိုက္ပါတယ္။ ေတာင္ငူမင္းသားကလည္း ေထြးခံကိုေကာက္ျပီး ဆရာေတာ္ကို ျပန္ေပါက္ပါေရာ။ ဒီေတာ့ ဆရာေတာ္က ထ တဲ့ျပီး ေျခေထာက္နဲ႔ ေျပးကန္ပစ္လိုက္ ပါတယ္။ ေတာင္ငူမင္းသားကလည္း အကန္ခံေနရာက ခ်က္ခ်င္းထ၊ ဆရာေတာ္ကို ဖက္ျပီး နပန္းသတ္ေတာ့တာပါပဲ။ သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္နဲ႔ ေတာင္ငူမင္းသား ေထြးလံုးရစ္ပတ္နဲ႔ နပန္းသတ္ေနၾကတာကို အနားမွာရွိတဲ့ တိုက္အုပ္၊ တိုက္ၾကပ္ ဘုန္းၾကီးေတြ၊ ကပၸိယေတြက ဒီအတိုင္းပဲ ၾကည့္ေနၾကရပါတယ္။ ဘယ္သူမွ၀င္ျပီး မခြဲ၀ံ့ၾကပါဘူး။ ေနာက္ မဟာဒါန္၀န္ေရာက္လာျပီး မဟာဒါန္၀န္ကခြဲေပးမွ ရန္ပြဲျပီးသြားပါတယ္။ ေတာင္ငူမင္းသားကလည္း သူ႔ရဲ႔ရဟန္း ဦးေတဇကို ဒဏ္ထမ္းေနရာကေနပင့္ျပီး ျပန္သြားပါတယ္။
ဒီသတင္းကို ဘိုးေတာ္ဘုရားၾကားသြားေတာ့ “အင္း ေတာင္ငူကလည္း ေတာင္ငူပဲ။ ေမာင္းေထာင္ကလဲ ေမာင္းေထာင္ပဲ“ လို႔ ညည္းတြားမိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဘိုးေတာ္ဘုရားအေနနဲ႔ တစ္ဖက္ကလည္း သားေတာ္၊ တစ္ဖက္ကလည္း သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္၊ ဘုန္းၾကီးဘက္က မွားသည္ျဖစ္ေစ၊ မွန္သည္ျဖစ္ေစ ေလာကေရးနဲ႔ၾကည့္ရင္ အျမင္မလွပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လူျဖစ္တဲ့ သားေတာ္အေနနဲ႔ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ေစခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သားေတာ္ ေတာင္ငူမင္းသားက ခပ္စြာစြာ ခပ္ထက္ထက္ မာနနဲ႔ မိမိေျပာလို႔ကေတာ့ ဘယ္လိုမွေတာင္းပန္မွာမဟုတ္တဲ့အေၾကာင္း ကိုယ့္သားေတာ္ အေၾကာင္း ကိုယ္သိျပီးသားပါး ဒီေတာ့ သားေတာ္ေတာင္ငူမင္းသားကို ႏိုင္တဲ့ ရန္ကုန္၀န္ၾကီး ဦးေက်ာ္ေရြးကို အကူအညီေတာင္းရပါတယ္။ ဦးေက်ာ္ေရြးဆိုတာက ေတာင္ငူမင္းသားငယ္ငယ္က ခ်ီပိုးထိနး္ေက်ာင္းခဲ့ရသူ။ ရိုက္သင့္ရင္ ရိုက္ျပီး ဆံုးမခဲ့သူ။ ေတာင္ငူမင္းသားကိုယ္တိုင္ကလည္း ခ်စ္ေၾကာက္ရိုေသရသူ၊ ေတာင္ငူမင္းသားက ျငင္းမယ့္သူမဟုတ္ပါဘူး။ ေလာကထံုးစံအတိုင္း ႏိုင္ရာနဲ႔ ကိုင္တြယ္တာပါ။ ဘိုးေတာ္မင္းတရားအေနနဲ႔ သားေတာ္ေတာင္းပန္တယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာလဲ ကာယကံရွင္ႏွစ္ဦးသာသိတဲ့ ေတာင္းပန္မူမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ သံဃာ့ပရိသတ္၊ မင္းပရိသတ္၊ လူပရိသတ္အလယ္မွာ ေတာင္းပန္ေစခ်င္တာပါး။ ဘိုးေတာ္မင္းတရားက သူလိုခ်င္တဲ့ပံုစံကိုပါ တစ္ပါးတည္းေျပာျပပါတယ္။
ဦးေက်ာ္ေရြးက ေတာင္ငူမင္းသားကို ေလာကေရး၊ ဓမၼေရးေတြနဲ႔ဆံုးမျပီး သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ကို ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ဖုိ႔ေျပာ၊ ေတာင္ငူမင္းသား ကလည္း ေခါင္းညိတ္၊ ဒီလိုနဲ႔ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ပြဲ အစီအစဥ္ကို ျပဳလုပ္ၾကပါေတာ့တယ္။
နန္းေတာ္ရဲ႕ ေဇတ၀န္ေဆာင္ သံဃာစင္ေပၚမွာ ေမာင္းေထာင္သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္၊ သုဓမၼာ၀င္ဆရာေတာ္မ်ား၊ ေအာက္ေျခမွာ ဘုိးေတာ္ မင္းတရားနဲ႔ မိဖုရားေခါင္ၾကီး၊ ၀န္ၾကီးဦးေက်ာ္ေရြး၊ အမတ္ၾကီးဦးေပဦး၊ အျခားမူးမတ္ၾကီးမ်ား၊ သားေတာ္သမီးေတာ္မ်ား၊ ေမာင္းမမိႆံမ်ား၊ ရဟန္းပရိသတ္၊ မင္းပရိသတ္၊ လူပရိသတ္ စံုစံုညီညီ၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆြမ္းစားျခင္းကိစၥျပီးလို႔ ငါးပါးသီလယူ၊ ပရိတ္တရားေတာ္လည္း နာျပီးျပီ၊ အပ္က်သံၾကားရေလာက္ေအာင္ ခန္းမေဆာင္တစ္ခုလံုး ျငိမ္သက္ေနပါတယ္။ အားလံုးရဲ႕စိတ္က ေတာင္ငူမင္းသားဆီက အသံကို အားလံုးနားစြင့္ ေနၾကပါတယ္။ ေတာင္ငူမင္းသားက ဦးေက်ာ္ေရြးကို တစ္ခ်က္ၾကည့္လိုက္ပါတယ္။ စ ရေတာ့မလားေပါ့။ ဦးေက်ာ္ေရြးက ေခါင္းဆတ္ျပလိုက္ပါတယ္။ ေတာင္ငူမင္းသားက ပုဆစ္တုပ္ထိုင္ေနရာကေန ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္ လက္အုပ္ခ်ီျပီး
ေက်းဇူေတာ္ရွင္ သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ဘုရား..
တပည့္ေတာ္သည္ မေကာင္းေသာေဒါသ၏ ေနာက္ပါျဖစ္၍ စိတ္လိုုက္မာန္ပါ ဆရာေတာ္အား ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံတည္းဟုူေသာ ကံသံုးပါးျဖင့္ ျပစ္မွားက်ဴးလြန္မိုက္မွားမိပါသည္။ ထိုမိုက္မွားက်ဳးလြန္မိေသာအျပစ္ကို ခ်မ္းသာေပးသနားေတာ္မူပါရန္ တပည့္ေတာ္ ကန္ေတာ့၀န္ခ် ေတာင္းပန္ပါ၏ဘုရား။ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ ကန္ေတာ့သည့္ အတိုင္း တပည့္ေတာ္ကို သနားေသာအားျဖင့္ သည္းခံေတာ္မူပါရန္ အၾကိမ္ၾကိမ္ကန္ေတာ့ ၀န္ခ်ပါေၾကာင္း ရွိခိုးေလွ်ာက္ထား၀ံ့ပါသည္ဘုရား လုိ႔ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္လိုက္ပါတယ္။ ေတာင္ငူမင္းသားရဲ႕ စကားဆံုးတာနဲ႕ ပရိသတ္အားလံုးက ၀ိုင္းျပီးသာဓုေခၚၾကပါတယ္။ ပရိသတ္အားလံုး သာဓုေခၚသံအဆံုးမွာ ေမာင္းေထာင္သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္က တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္နဲ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။
“အင္း သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု ငါသည္းခံ၏။ မင္းသားခ်ည္း မွားသည္မဟုတ္။ ငါလဲ မွားေလသည္။ မင္းသားလဲ ပုထုဇဥ္၊ ငါလဲ ပုထုဇဥ္ျဖစ္ခဲ့၏။ ပုထုဇဥ္ဂတိ လိုက္စားမိသည့္အတြက္ ျဖစ္ၾကေသာေၾကာင့္ မွားၾကေခ်ျပီ။ ပုထုဇဥ္ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း မင္းသားက ပုထုဇဥ္အငယ္၊ ငါက ပုထုဇဥ္အၾကီးျဖစ္၍ ငါက မင္းသားထက္သာ လြန္၍ မိုက္မွားမိေခ်သည္။ ျမတ္စြာဘုရား၏ အေရေတာ္ကို ၀တ္ဆင္ျမန္းလွ်က္ မဟာသံဃရာဇာအမည္ကို ရရွိသျဖင္႔ သည္းမခံႏိုင္ဘဲ သာသနာပိုင္ဂုဏ္ ယစ္မူးေသာေၾကာင့္ ေဒါသာဂတိကို လိုက္စားမိသျဖင့္ ျဖစ္ရေခ်သည္။ သို႔အတြက္ မင္းသားလဲ ငါ့အေပၚ၌ အမ်က္မထားေလနဲ႔၊ သည္းခံပါေလ“
သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္က ေခတၱရပ္လိုက္ေတာ့ ပရိသတ္အားလံုးက ၀ိုင္းျပီး သာဓုေခၚၾကပါတယ္။ ျပီးမွ ဆရာေတာ္က မိန္႔လက္စစကားကို ဆက္ျပီး မိန္႕ပါတယ္။ မင္းသားကို ဥပမာတစ္ခုေျပာရဦးမယ္။ ျမတ္စြာဘုရားေဟာေတာ္မူေသာ မေဟာသဓဇာတ္ေတာ္မွ စူဠနီမင္းဟာ မေဟာသဓကို သတ္ပစ္ရန္ ေဒါသအမ်က္ထားလွ်င္ ၾကံစည္လွ်က္ရွိေနသည္။ မဟာဥပကာရီဥမင္ လိုဏ္ေခါင္းအတြင္းသို႔က်ေရာက္မွ ေနာက္ေနာက္က ပ်က္စီးေအာင္ၾကံခဲ့ၾကေသာ ေဒါသအမ်က္ၾကီးေတြကို တစ္ခါတည္း ေပ်ာက္ကြယ္၍ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ အသက္ခ်င္းလဲၾက၍ ခ်စ္ၾကည္ၾကေသာ အျဖစ္သို႔ေရာက္ေလသကဲ့သို႔ ဤနန္းေတာ္ေဇတ၀န္အေဆာင္သည္ မဟာဥပကာရီဥမင္လိုဏ္ေခါင္းဟု သေဘာထား၍ ျဖစ္ခဲ့ေသာ ေဒါသအမ်က္တို႔သည္ တစ္ခါတည္း စြန္႔ပစ္ပယ္ေဖ်ာက္ျပီး အသက္ခ်င္းလဲၾကသကဲ့သို႔ ေရွ႕ကိုအသက္ရွည္သမွ် ကာလပတ္လံုး ေမတၱာစိတ္မပ်က ္ၾကရေအာင္ သတိျပဳၾကရန္ျဖစ္ေတာ့သည္ကို အသင္မင္းသား မွတ္ယူပါေတာ့။“
သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ရဲ႕ တရားမိန္႔ၾကားသံ ဆံုးေတာ့ ပရိသတ္အားလံုးက သာဓုထပ္မံေခၚၾကပါတယ္။ ေနာက္ေတာင္ငူ မင္းသား ကိုယ္တိုင္ အလွဴေတာ္သကၤန္းေတြကို ဆရာေတာ္မ်ားအား ကပ္လွဴပါတယ္။ ကိစၥ၀ိစၥေတြျပီးလို႔ ဆရာေတာ္ေတြျပန္ၾကြတဲ့အခါ ေတာင္ငူမင္းသားက သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ရဲ႕ဖိနပ္ကို ကိုယ္တိုင္ကိုင္ျပီး ဖိနပ္ကို ခင္းေပးပါတယ္။ ဒီျမင္ကြင္းကိုၾကည့္ျပီး ပရိသတ္ေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာမွာ ၾကည္ႏူးေက်နပ္စိတ္ ေတြက အထင္သားေနမွာပါ။
တကယ္ေတာ့ ဒီပြဲဟာ ေမာင္းေထာင္သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္နဲ႔ ေတာင္ငူမင္းသားတုိ႔ ကိုယ့္ရဲ႕မာနကို နိ၀ါတဆိုတဲ့ ဆပ္ျပာနဲ႔ ဖြပ္ေလွ်ာ္တဲ့ပြဲ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ မာနနဲ႔ နိ၀ါတ လဲလွယ္တဲ့ပြဲ။ ဒါမွမဟုတ္ တမလြန္ကို မာနေတြ ယူမသြားဘဲ နိ၀ါေတြသာ ယူသြားမယ္လို႔ တရား၀င္ေၾကျငာတဲ့ပြဲ။ ဘာပဲေျပာေျပာ နိ၀ါတမဂၤလာနဲ႔ ျပည့္စံုလွတဲ့ ပြဲတစ္ပြဲပါပဲ။ ေမာင္းေထာင္သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ငါကပုထုဇဥ္အၾကီးျဖစ္၍ ငါကမင္းသား ထက္သာလြန္၍ မိုက္မွားမိေခ်သည္ ဆိုတဲ့ စကားဟာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္မွာ ဘယ္ေလာက္အထိ ျမည္ဟည္းခဲ့တယ္ဆုိတာ မေျပာတတ္ေပမယ့္ စာေရးသူကေတာ့ ေမာင္းေထာင္သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ရဲ႕ နိ၀ါတမဂၤလာကို အာရံုျပဳျပီး ကန္ေတာ့လိုက္မိတာေတာ့ အမွန္ပါ။
က်မ္းကိုး
(၁) ပါးစပ္ရာဇ၀င္(ေမွာ္ပီဆရာသိန္းၾကီး)
(၂) ကုန္းေဘာင္ရွာပံုေတာ္( ညိဳျမ)
ျမတ္သတိ ေအာက္တိုဘာ ၂၀၀၀