လူျဖစ္ရျခင္း၏ . . .တန္ဖိုး
တစ္ေန႔က တိပိဋကဓရ ေယာဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕
တရားတစ္ပုဒ္ကို နာလိုက္မိေတာ့ ကိုယ္မသိ တာေလး သြားၿပီးေတြ႕ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက
မဂၤလာတရား (၃၈) ပါးထဲမွာ “ကာေလန ဓမၼသာကစၦာ” သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာအခါ၌ တရားေတာ္ကို နာၾကားရမယ္၊
ေဆြးေႏြးရမယ္လို႔ ဆိုခဲ့ေပတာေပါ့။
အဲဒီေန႔က ေယာဆရာေတာ္ရဲ႕
တရားထဲမွာ ထူးထူးျခားျခား မွတ္သားမိလိုက္တာကေတာ့ လူ႔ဘ၀မွာ လူေတြခံစားရတဲ့ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊
ဂုဏ္ပကာသနေတြဆိုတာ မထူးဆန္းပါဘူး။ နတ္ေတြ၊ ျဗဟၼာေတြမွာလည္း ဒီလိုစည္းစိမ္ဥစၥာေတြ ဂုဏ္ေတြဆိုတာ
လူေတြရတဲ့ စည္းစိမ္ထက္ အမ်ားႀကီး သာပါတယ္။ အဲဒီစည္းစိမ္ေၾကာင့္ ခံစားရတဲ့ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာဆိုတာလည္း
မထူးဆန္းပါဘူး။ ဒီ့ျပင္ ဘံုဌာနေတြမွာလည္း သူတို႔အဆင့္အတန္းနဲ႔သူတို႔ ဒီလိုခ်မ္းသာေတြဟာ
ရွိၾကတာခ်ည္းပါပဲ။ လူေတြထက္ ကာမဂုဏ္စည္းစိမ္ ပိုၿပီးအဆင့္ျမင့္ျမင့္ ခံစားရတဲ့ ဘံုေတြေတာင္မွ
ရွိပါေသးတယ္။ ဒါျဖင့္ လူေတြက အျခားဘံုဌာနေတြထက္ ပိုၿပီးထူးျခားေကာင္းမြန္တဲ့ အရသာ ဘာမ်ားရွိပါေသးလဲ
လို႔ ဆန္းစစ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ တစ္ခုပဲရွိပါသတဲ့။ ဒါက ဘာလဲဆိုေတာ့ “ကုသိုလ္” ျပဳႏိုင္တာပါပဲ။
တျခားအဆင့္ျမင့္တဲ့ နတ္ဘံု၊
ျဗဟၼာဘံုေတြမွာ ဒီလိုကုသိုလ္ျပဳႏိုင္ခြင့္ မရွိတာကေတာ့ လူ႔ဘံုကို မမီႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
“ကုသိုလ္” ဆိုေတာ့ ေကာင္းမႈေပါ့ေလ။ အဲဒီလို ေကာင္းမႈျပဳခြင့္ရတဲ့ လူ႔ဘံုဟာ ၃၁ ဘံုမွာ
အျမတ္ဆံုးပါပဲ။ ဒါနကုသိုလ္လည္း ျပဳႏိုင္တယ္။ သီလကုသိုလ္လည္း ျပဳႏိုင္တယ္။ ဘာ၀နာကုသိုလ္လည္း
ျပဳႏိုင္တာမို႔ လူ႔ဘ၀ကို ရလာျခင္းက အရေတာ္တယ္လို႔ဆို ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဘုရားရွင္
သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္က အထက္ဘံုက သိၾကားမင္းအပါအ၀င္ သူေတာ္ေကာင္းနတ္ေတြဟာ လူ႔ျပည္ကိုဆင္းၿပီး
ေကာင္းမႈျပဳၾကရပါတယ္။ ဒါနလည္းျပဳပါတယ္။ သီလလည္းျပဳပါတယ္။ ဘာ၀နာတရားေတြလည္း နာၾကရပါတယ္။
ဒီေတာ့မွသာသူ တုိ႔ခမ်ာလည္း ကြၽတ္တမ္း၀င္ႏိုင္ၾကရပါတယ္။
ဒါေလးတစ္ခုကို သတိျပဳမိလိုက္ေတာ့
ခ်မ္းသာတယ္ ဆင္းရဲတယ္ဆိုတာ ပဓာန မဟုတ္ေတာ့ ဘူးဆိုတာ ခ်က္ခ်င္းပဲ သေဘာေပါက္လိုက္မိပါတယ္။
ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဆင္းရဲတယ္လို႔ထင္ရင္ ကုိယ့္ပတ္၀န္းက်င္ကို ငဲ့ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ကိုယ့္ထက္ဆင္းရဲတဲ့သူေတြ
တစ္ပံုႀကီး ေတြ႕လာရ ပါတယ္။
တျခားမၾကည့္ပါနဲ႔။ ကိုယ့္အိမ္မွာေမြးထားတဲ့
ေခြးကေလး၊ ေၾကာင္ကေလးေတြေတာင္ ကိုယ္ေကြၽး မွပဲ စားရရွာတာပါ။ တစ္ခါတေလ သူကေကြၽးမလိုလို
ကုိယ္ကေကြၽးမလိုလိုနဲ႔ မေကြၽးမိတဲ့အခါမ်ား ဆာလြန္းလို႔ တေညာင္ေညာင္နဲ႔ အၿမီးကေလးတနန္႔နဲ႔
ေမွ်ာ္လိုက္ၾကရတာ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ရက္ပိုင္းတုန္း ကဆို မိုးေတြကလည္း အဆက္မျပတ္ရြာေနေတာ့
အိမ္ထဲမွာပဲ ကုပ္ေနရင္းက မိုးရြာထဲကို ေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္မိတယ္။ သစ္ပင္ေတြေပၚမွာ ငွက္ကေလးေတြ
မိုးေရေတြနဲ႔ တုတ္တုတ္ရႊဲလို႔ ခမ်ာမ်ား ဒီအခ်ိန္ဘယ္မွာသြားၿပီး အစာရွာႏိုင္မွာလဲ။ မဟုတ္ပါဘူးဆိုၿပီး
တိုင္ကေလးတစ္ခုေပၚကို သစ္သားျပားေလးတစ္ခုတင္ သံနဲ႔႐ိုက္ၿပီးမွ အိမ္မွာက်န္တဲ့ ထမင္းၾကမ္းခဲေလး
သြားတင္ထားလိုက္ေတာ့ ထင္တဲ့အတိုင္းပါပဲ။ ဆင္းဆင္းလာၿပီး စားလိုက္ၾကတာေလ။ ဒီေတာ့မွ ကိုယ့္မွာလည္း
မထင္မွတ္ဘဲ ဒါနကုသိုလ္တစ္ခုေတာ့ ျပဳခြင့္ရလိုက္ၿပီရယ္လို႔ ၾကည္ႏူး၀မ္းသာ ျဖစ္ရပါေတာ့တယ္။
အမွန္ေတြးၾကည့္ရင္ ကုိယ္ေနတဲ့လူ႔ဘ၀မွာ
ကုသိုလ္ျပဳခြင့္ေတြ အမ်ားႀကီးမွအမ်ားႀကီး။ ကြၽန္ေတာ္ဆို ခရီးသြားတုိင္း ေနရာေလးတစ္ခု
ကားေပၚမွာရတယ္ဆိုရင္ပဲ သက္ႀကီး၀ါႀကီး ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ရဟန္းေတြ၊ သီလရွင္ေတြ ကားေပၚတက္လာတဲ့အခါ
အရွင္ဘုရား ဒီကိုၾကြပါ။ အေမ ဒီမွာလာထုိင္ပါ။ အဘ ဒီမွာေနရာရွိပါတယ္နဲ႔ အဲဒီလို ေနရာကေလး
လွဴလိုက္ရတာကပဲ ခရီးသြားရင္း ကုသိုလ္ရေနခဲ့တာပါ။ အရမ္းက်ပ္လို႔ ေနာက္တက္တဲ့ခရီးသည္
ေနရာမရရင္လည္း ကိုယ္က သူထုိင္သာေအာင္ ကိုယ္ကိုက်ံဳ႕ေပးလိုက္မိတာခ်ည္းပါပဲ။ ဒါေပမဲ့
လူတိုင္းေတာ့ ကုိယ့္လိုမဟုတ္ဘူးေပါ့ေလ။
တခ်ဳိ႕ဆို အစ္မႀကီး နည္းနည္းေလာက္
တိုးေပးပါဆိုလည္း မၾကားခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး တမင္ကို ေနရာမေပးခ်င္လို႔ ျဖဲကားၿပီး ထိုင္ေနၾကသူေတြလည္း
မၾကာခဏဆိုသလို ေတြ႕မိပါရဲ႕၊ ေတြ႕တုိင္းလည္း ေၾသာ္ အခ်ိန္တိုခရီးေလး တစ္ခုအတြင္းမွာေတာင္
ခဏထုိင္ရတဲ့ ေနရာကေလးကို တြန္႔တိုလိုက္ၾကတာ။ ဘယ့္ႏွယ္မ်ား ဒီလူေတြ လူ႔ျပည္လာၿပီး လူ႔ဘ၀ရဲ႕တန္ဖိုးကို
ရႏိုင္ၾကပါ့မလဲလို႔ ေတြးမိၿပီး သနားစိတ္ေပၚမိပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ ဒီရပ္ကြက္ကို
ေျပာင္းလာခါစက ငါေန႔တုိင္း ကုသိုလ္ရေအာင္ ဘာမ်ားလုပ္ရရင္ ေကာင္းမလဲေတြးၿပီး ပထမဆံုး
အရိပ္ရေအာင္ အိမ္ေရွ႕မွာ ဗာဒံပင္ေလးတစ္ပင္ စိုက္ပါတယ္။ အင္မတန္ အႀကီးျမန္တဲ့ အပင္မ်ဳိးပါ။
ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္လည္း အရြက္ေတြက ျပန္႔ကားၿပီး အရိပ္လည္း အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ အပင္မ်ဳိးပါ။
သိပ္မၾကာပါဘူး အပင္ကေလးျဖစ္လာေတာ့ ေစ်းထဲသြား ေရအိုးေရခြက္အဖံုးနဲ႔ အုပ္ေဆာင္းကေလးတစ္ခုပါ
၀ယ္လာၿပီး ေရအိုးစင္ကေလး တည္လိုက္ပါတယ္။ သြားရင္းလာရင္း ေရဆာတဲ့လူေတြ ေသာက္ရေအာင္လို႔ပါ။
ပထမတည္တဲ့ အိုးကေလးက ေသးေတာ့ ေႏြဘက္ဆုိ တစ္ေန႔ႏွစ္ခါ ထည့္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အုိးႀကီးႀကီး၀ယ္ၿပီး
ထည့္ထားလိုက္ေတာ့ တစ္ရက္တစ္ခါပဲ ထည့္ရပါတယ္။ ဒါလည္း ကုသိုလ္ပါပဲ။ ခုလို မိုးတြင္း ဆုိေတာ့
ေရကသိပ္မကုန္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေသာက္တဲ့သူေတာ့ ရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္က
ဒါကိုၾကည့္ၿပီး “ခင္ဗ်ားကေတာ့ မိုးေတြရြာေနလည္း ကုသိုလ္ ကေတာ့ ရေနတာပဲ” လို႔ ခ်ီးက်ဴးစကား
ဆိုပါတယ္။ ေျပာခ်င္တာက ကုသိုလ္ယူတတ္ရင္ မရွားဘူး ဆိုတာ ေျပာခ်င္တာပါ။
ကြၽန္ေတာ္မွတ္ဖူးသေလာက္
လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးက ေက်ာင္းတိုက္ႀကီး ေတြမွာ သီတင္းသံုးစဥ္ အခါကတည္းက မနက္ေစာေစာထၿပီး
ေက်ာင္းတုိက္ထဲမွာရွိတဲ့ ေရအိုးမွန္သမွ် ေရျဖည့္ၿပီး ကုသိုလ္ယူေလ့ ရွိပါတယ္။ ကုဋီေတာင္
မခ်န္ပါဘူး။ ဒီလိုလုပ္လို႔ သူ႔ကိုယ္သူ သိမ္ငယ္တယ္ ရယ္လို႔လည္း မေတြးပါဘူး။ အျခားကုိယ္ေတာ္ေတြက
အျမင္မေကာင္းဘူးထင္လို႔ မလုပ္ပါနဲ႔ ေျပာရင္လည္း “ကုသိုလ္ယူေနတာပါ” လို႔ေျပာၿပီး လုပ္ျမဲလုပ္တာပါပဲ။
အမွန္ေျပာရင္ ကုိယ္က မသြားဘဲနဲ႔
တျဖည္းျဖည္း နီးလာတာက ေသျခင္းတရားပါ။ မေသခင္ ကုိယ့္ေနာက္ပါမွာကို လုပ္ၾကရမွာပါ။ စည္းစိမ္ဥစၥာဆိုတာ
ေသရင္ထားခဲ့ရတာခ်ည္းပါပဲ။ ရာထူး ဂုဏ္သိန္ ဆိုတာကေတာ့ မေသခင္ေတာင္မွ ထားခဲ့ရမွာပါ။ ကုိယ္ပိုင္ဥစၥာ
မဟုတ္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ အင္မတန္ခင္တဲ့ အေဒၚႀကီးတစ္ေယာက္ဟာ သူမေသခင္မွာ ဥစၥာစီးပြားေတြ
ရွာလိုက္တာ ေဒါင္းေတာက္ေနတာပါပဲ။ ဥစၥာပစၥည္းေတြ ရေတာ့္လည္း သူ႔တစ္ကိုယ္လံုး ဆင္ထားလိုက္တာ
ညြတ္ေနတာပဲ။ သူကြယ္လြန္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ အသုဘ႐ႈ ေရာက္သြားပါတယ္။ ခမ်ာ ေစာင္စုတ္ကေလးအုပ္ၿပီး
လူလယ္ေကာင္မွာ ဆန္႔ဆန္႔ကေလးပါ။ ၀တ္ထားတဲ့ ပစၥည္း ဥစၥာေတြကေတာ့ သူ႔ကိုယ္ေပၚမွာ တစ္ခုေတာင္မွ
မရွိေတာ့ပါဘူး။ နားကပ္ေတာင္ သမီးေတြက ခြၽတ္ယူထားလိုက္ပါတယ္။ အေတာ္တရားက်စရာေကာင္းတဲ့
အျဖစ္ပါ။
တကယ့္တကယ္ေတာ့ ဒါန၊ သီလ၊
ဘာ၀နာဆိုတဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြကသာ ကုိယ့္ေနာက္ပါ တာပါ။ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ကုိယ္ျပဳတဲ့ ကုသိုလ္ကသာလွ်င္
သံသရာအဆက္ဆက္ ဘ၀အဆက္ဆက္ လိုက္ၿပီး အက်ဳိးေပးမွာပါ။ ဒါကိုသိေတာ့ လူ႔ဘ၀ကိုရလာတဲ့ တန္ဖိုးဆိုတာ
ကုသိုလ္ရွာခြင့္ရတာပဲလို႔ ေယာဆရာေတာ္ ေဟာျပတာဟာ အမွန္ကို ဟုတ္ေနတာပါပဲ။ သြားရင္းလာရင္း
လုပ္ရင္းကိုင္ရင္း ေစတနာထားၿပီး ကုသိုလ္ရႏိုင္မယ့္ အခြင့္အေရးေလးေတြကို လက္လြတ္မခံဘဲ
လုပ္သြားၾကရင္ သိန္းနဲ႔ေသာင္းနဲ႔ခ်ီၿပီး လွဴ တာထက္ပိုၿပီး ကုသိုလ္ရႏိုင္ပါတယ္။
ဒါကလည္း တမင္အဆန္းထြင္ၿပီး ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေညာင္ပင္ႀကီးေလာက္လွဴေပမယ့္
ေညာင္ေစ့ေလာက္ေတာင္မွ မရတဲ့ အလွဴမ်ဳိးေတြလည္း ရွိတတ္ေတာ့ ကိုယ္ေန႔စဥ္ျပဳတဲ့ ကုသိုလ္
ေလးေတြကိုလည္း ဘာမွမျဖစ္ေလာက္ပါဘူးလို႔ မေတြးဘဲ လူ႔ဘ၀ရခိုက္ ကုသိုလ္လုပ္ဖို႔မေမ့ဘဲ
ကုသိုလ္ယူၾကစမ္းပါလို႔ တိုက္တြန္းခ်င္မိတာပါပဲ။
ဘစံေကာက္
by www.news-eleven.com