ဝန္ႏွင့္ဂုဏ္
ယေန႔ကမၻာတြင္ နယ္ပယ္အသီးသီးမွ
လူတန္းစားအလႊာစံုတို႔သည္ ဗုဒၶဘာသာကို ႐ႈေထာင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေလ့လာေနၾကသည္၊ လိုက္စားေနၾကသည္။
ထိုသူတို႔၏ လိုအပ္ခ်က္အဖံုဖံုကို ျဖည့္ဆည္းေပးမည့္ ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ စာေပမ်ားလည္း တေျဖးေျဖးႏွင့္
က်ယ္ျပန္႔လာသည္။ အေရာင္ေသြးစံုလာသည္။
ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳမ်ားက
ကမၻာတစ္လႊား႐ွိ ေဒသခံမ်ားကို သာသနာျပဳရာမွစတင္ကာ အေနာက္တိုင္းသားတို႔သည္ ဗုဒၶဘာသာကို
စိတ္၀င္စားခဲ့သည္။ ၁၉-ရာစုအလယ္ေခတ္ ေလာက္တြင္ အေနာက္တိုင္း ပညာ႐ွင္တစ္စုတို႔သည္ ဗုဒၶဘာသာဂိုဏ္းအသီးသီးတို႔၏
ျမဳပ္ကြယ္ ေနသည့္ ေ႐ွးေဟာင္းက်မ္းစာမ်ားကို ႐ွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့ၾကသည္။
အဆုိပါ႐ွာေဖြေတြ႕႐ွိခ်က္ေၾကာင့္
သူတို႔၏မူရင္းယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႏူတ္ဆိတ္ေနခဲ့ၾကသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ေတြ႕႐ွိထားေသာက်မ္းမ်ားအျပင္၊
အေ႐ွ႕တိုင္းသားတို႔၏ လက္ေရးမူမ်ားကို စုစည္းကာ ပညာ႐ွင္မ်ားျဖစ္သည့္အေလွ်ာက္ ဘာသာျပန္ဆိုျခင္း၊
ေလ့လာျခင္း၊ တည္းျဖတ္ျခင္းစသည္တို႔ကို ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။ အက်ိဳးဆက္တစ္ခုအေနျဖင့္
အေနာက္တိုင္း တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာေလ့လာေရး႒ာနမ်ား ေပၚေပါက္လာခဲ့ၿပီး အေနာက္တိုင္း
သားမ်ားေရးသည့္ ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာစာေပမ်ားလည္း ပလူပ်ံလာ၊ အေရာက္အေသြး စံုလာေတ့ာသည္။
ေ႐ွးအခါက
ဗုဒၶစာေပ(အ႒ကထာ၊ ဋီကာစေသာက်မ္းစာမ်ား)ကို ေရးသားသူတို႔မွာ အမ်ားအားျဖင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားသာျဖစ္သည္။
ထုိသို႔ေရးသားရာတြင္လည္း လူတို႔အတြက္၊ ေလာကအတြက္လိုအပ္ခ်က္တို႔ေၾကာင့္သာ ေရးသားျခင္းျဖစ္ၿပီး
ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားလိုေသာ အာသာဆႏၵတို႔ျဖင့္ ေရးသားျခင္းမဟုတ္ၾက။ တစ္နည္းအားျဖင့္ဆိုေသာ္
တစ္စံုတစ္ဦး၏ ေတာင္းပန္ ခ်က္ ေမတၱာရပ္ခံခ်က္တို႔ျဖင့္သာ ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ စာေပမ်ားကို
ေရးသား႐ိုးထံုးစံရွိၾကသည္။ သိသာထင္႐ွားသည့္အခ်က္အေနျဖင့္ ေ႐ွးဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ စာေပက်မ္းဂန္မ်ား၏နိဒါန္း
သို႔မဟုတ္ က်မ္းၿပီးနိဂံုးတို႔တြင္ မည္သူကေတာင္းပန္၍ ေရးသားရေၾကာင္း ပါရွိေလသည္။
ဗုဒၶဘာသာသည္
အေ႐ွ႕တိုင္းတြင္ စတင္ေပၚထြန္းခဲ့သည္။ ယခုဆိုလွ်င္ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာ ေက်ာ္လာၿပီျဖစ္သည္။
ဗုဒၶဘာသာစတင္ေပၚထြန္းခဲ့ၿပီးေနာက္ ႏွစ္ေပါင္းေလးရာ ခန္႔တြင္ ဗုဒၶစာေပကို ေပစာအေရးသားျဖင့္
စတင္မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ေၾကာင္းသိရသည္။ ထုိ႔ထက္ ေစာၿပီး စာေပးေရးသားျခင္းအတတ္အမ်ား စတင္ေပၚထြန္းခဲ့ၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း
ဗုဒၶဘာသာကိုမူ ႏႈတ္အားျဖင့္သာ ဆရာစဥ္တပည့္ဆက္ လက္ဆင့္ကမ္းသယ္ေဆာင္လာၾကသည္။
ေႏွာင္းပိုင္းကာလမ်ားတြင္
အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ႏႈတ္ျဖင့္လက္ဆင့္ကမ္းေသာ အစဥ္လာမွာ ေရ႐ွည္တည္တန္႔ရန္ ခက္ခဲလာသည္ဟု
႐ႈ႕ျမင္သံုးသပ္မိရာကေန စာေပျဖင့္ ေျပာင္းလည္းမွတ္သားျခင္းကို စတင္ခဲ့သည္။ သို႔တစ္ေစ
ႏႈတ္တက္ေဆာင္ျခင္းအေလ့ကိုမူ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္မူ ယေန႔တိုင္ႏႈတ္တက္ေဆာင္အစဥ္လာကို
ေတြ႕ေနရဆဲျဖစ္သည္။ ဥပမာအားျဖင့္ သာသနာေရး၀န္ႀကီး႒ာနမွ ႏွစ္စဥ္က်င္းပေလ့ရွိေသာ တိပိဋေ႐ြးခ်ယ္ေရးစာျပန္ပဲြလိုမ်ိဳးျဖစ္သည္။
ဗုဒၶဘာသာကိုစတင္တည္ေထာင္သူ
ဗုဒၶသည္ ဘီစီ-၆-ရာစုတြင္ ပြင့္ထြန္းခဲ့သည္။ ဘီစီ-၁-ရာစုတြင္ သီရိလကၤာႏိုင္ငံတြင္ စတုတၳသဂၤါယနာတင္ခဲ့သည္။
ထိုအခ်ိန္မွစတင္ကာ ဗုဒၶ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ တရားေတာ္မ်ားကို စာေပျဖင့္စတင္မွတ္တမ္းတင္ခဲ့သည္။
ထို႔ထက္ ေစာေသာကာလအတြင္းကပင္ ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားကို ေခတ္အေျခေနႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္လူတို႔၏
လိုအပ္ခ်က္အရ နားလည္လြယ္ကူေစမည့္ အဖြင့္က်မ္းမ်ားကို ေရးသားခဲ့ၾကေသာ္လည္း (AD ငါးရာစု)
၀န္းက်င္ေလာက္တြင္မွ ပို၍က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေရးသားလာသည္ဟု အခ်ိဳ႕က ယူဆၾကသည္။
တတိယသဂၤါယနာတင္ၿပီး
ဘီစီ-၃-ရာစုမွစတင္ကာ အိႏၵိယ႐ွိဗုဒၶဘာသာသည္ အေသာကမင္းႀကီးႏွင့္ အ႐ွင္ေမာဂၢလိပုတၱတိႆမေထရ္တို႔၏
လမ္းညႊန္ခ်က္ျဖင့္ ႏိုင္ငံအသီးသီးသို႔ ေရာက္ရွိထြန္းကားခဲ့သည္။ ေအဒီ-၅-ရာစုတြင္ အ႐ွင္မဟာဗုဒၶေဃာသမေထရ္သည္
ဆရာ၏ ညႊန္ၾကားခ်က္ျဖင့္ သီဟဠဘာသာစကားျဖင့္တည္႐ွိေနသည့္ ဗုဒၶစာေပမ်ားကို ပါဠိဘာသာ ျပန္ဆိုေရးသားရန္
အိႏၵိယကေန သီရိလကၤာကိုေရာက္လာခဲ့သည္။ ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည့္ မူရင္းတရားေတာ္မ်ား
အားလံုးနီးပါးကိုလည္း ေခတ္အေျခေနရ နားလည္သိျမင္ေအာင္ အဖြင့္က်မ္းမ်ား အျဖစ္ ျပန္လည္ေရးသားခဲ့သည္။
ထိုေအဒီ-၅-ရာစုကာလ၊
သီရိလကၤာကိုေရာက္လာေသာ အ႐ွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ မေထရ္ကို မဟာ၀ိဟာရ၀ါသီရဟန္းတို႔က စမ္းသပ္လို၍
ဂါထာတစ္ပုဒ္ကို အဖြင့္က်မ္း ေရးသားေစခဲ့သည္။ သို႔ျဖင့္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာတြင္ ထင္႐ွားလွသည့္က်မ္းတစ္ဆူျဖစ္သည့္
၀ိသုဒၶိမဂ္က်မ္းႀကီးမွာ ေပၚေပါက္လာရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္မူ
ေအဒီ-၁၁-ရာစု၀န္းက်င္ကာလမွစတင္ကာ ဗုဒၶစာေပဆိုင္ရာ သဒၵါ၊အလကၤာႏွင့္ အဖြင့္က်မ္းစသည္တို႔ကို
ေရးသားခဲ့ေၾကာင္း သမိုင္းပညာ႐ွင္တို႔က သံုးသပ္ၾကသည္။ ထုိသို႔ေရးသားရာတြင္လည္း အထက္ပါတင္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း
ေခတ္အေျခေန လိုအပ္ခ်က္တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ တစ္စံုတစ္ဦး၏ ေတာင္းပန္၊ေမတၱာရပ္ခံခ်က္တို႔ျဖင့္သာ
ဆိုင္ရာ က်မ္းစာမ်ားကို ေရးသားခဲ့ၾကသည္။
ေကလနိယတကၠသုိလ္
ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ပါဠိစာေပေလ့လာေရး႒ာနတြင္ ဒါ႐ိုက္တာလည္းျဖစ္ ပေရာ္ဖက္ဆာ တစ္ဦးလည္းျဖစ္သည့္
ေဒါက္တာသုမနပါလ၏ ဗုဒၶစာေပဆိုင္ရာ ေရးသားမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ မွတ္ခ်က္ေပးသည္မွာ မွတ္သားဖြယ္ေကာင္းသည္။
အေၾကာင္းမွာ ပညာ႐ွင္တို႔သည္ သူတို႔ယံုၾကည္ရာကို လိုက္ပါေအာင္ဆဲြေဆာင္လိုေသာေၾကာင့္
စာေပေရးသားရာတြင္ မျဖစ္ႏိုင္သည့္ အေျခေနမ်ားကို ျပည္သူတို႔အား ေရးသားတင္ျပ၍ အဂတိတရားကို
လိုက္စားရာ ေရာက္သည္ဟု ေထာက္ျပလာေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ေဒါက္တာသမနပါလႏွင့္
ဗုဒၶစာေပဆိုင္ရာ ပညာ႐ွင္အသီးသီးတို႔ အလိုအလိုအရ ယင္းေထာက္ျပခ်က္မွာ နားလည္မႈလဲြမွားျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း၊
ဘာသာေရးဆိုင္ရာ စာေပမ်ားကို သဒၶါတရား႐ႈ႕ေထာင့္ႏွင့္ ပညာရွင္႐ႈ႕ေထာင့္တို႔ျဖင့္ ခဲြျခားသိျမင္သင့္ေၾကာင္း
ဆိုၾကေလသည္။
အ႐ွင္မဟာဗုဒၶေဃာသသည္ ၀ိသုဒၶိမဂ္ကို တစ္ညတည္းတြင္
သံုးႀကိမ္တိုင္ေအာင္ ျပန္ေရးရသည္ဟု ဆိုစမွတ္ျပဳၾကသည္။ ထိုက်မ္းေရးၿပီးေနာက္ ခဏတာအနားယူလိုေသာေၾကာင့္
စႀကၤန္ထြက္ေလွ်ာက္ၿပီး စာေရးရာေနရာသို႔ ျပန္ေရာက္လာေသာအခါ ထိုေရးၿပီးစက်မ္းစာမွာ ေပ်ာက္ျခင္းမလွ
ေပ်ာက္သြားသည္။ သို႔ႏွင့္ ဒုတိယအႀကိမ္ ထပ္ေရးသည္။ ေပ်ာက္သြားျပန္သည္။ ထိုေနာက္ တတိယအႀကိမ္
ထပ္ေရးျပန္သည္။ ဤအႀကိမ္ေရးၿပီးခ်ိန္တြင္မူ မိုးစင္စင္လင္း သြားသည္။
သို႔ႏွင့္ ထိုသံုးႀကိမ္ေျမာက္ေရးၿပီးေသာ က်မ္းစာကိုျဖင့္မူ
စစ္ေဆးမည့္ မဟာ၀ိဟာရ ေက်ာင္းတိုက္ေန ရဟန္ေတာ္မ်ားထံသို႔ သြားပို႔လိုက္သည္။ က်မ္းကို
စစ္ေဆးေနခ်ိန္မွာပင္ ေပ်ာက္သြားသည့္ က်မ္းႏွစ္ေစာင္လည္း အလိုအေလွ်ာက္ေပၚလာသည္။ ဆရာေတာ္၏
ဥာဏ္ပညာထက္ျမက္ျမင့္မားမႈကို ထင္ထင္႐ွား႐ွား သိျမင္ေစလိုေသာေၾကာင့္ နတ္မ်ားက ၀ွက္ထားေသာဟူ၏။
ထို၀ိသုဒၶိမဂ္က်မ္းသည္ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ စာမ်က္ႏွာေပါင္းမ်ားစြာရွိသည့္
စာအုပ္ တစ္အုပ္ျဖစ္သည္။ ထုိစာအုပ္ကို ေရးသားခ်ိန္ ေပေခတ္တြင္မူ မည္မွ်မ်ားျပားေနမည္နည္း။
ကညစ္တံျဖင့္ေရးသားရေသာေခတ္ျဖစ္၍ အဘယ္မွ် ပင္ပမ္းေလမည္နည္း။ တစ္ညတည္းျဖင့္ ကိုယ္တိုင္ေရးဖို႔မေျပာနဲ႔
ကူေရးဖို႔ပင္မလြယ္။ တစ္ေစာင္မက သံုးေစာင္ေတာင္မွ ေရးၿပီးေလသည္။ က်မ္းကိုစစ္ေဆးတိုက္ဆိုင္ၾကည့္ရာတြင္လည္း
က်မ္းသံုးခုလံုး ၏၊သည္မေ႐ြ႕ တူေသာဟူ၏။
အထက္ပါ႐ႈေထာင့္မ်ိဳးသည္ သဒၶါတရားဘက္ကေန ႐ႈျမင္ရမည့္အျမင္ျဖစ္သည္။
ပညာျဖင့္ ေ၀ဖန္ရမည့္အရာမဟုတ္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ျဖစ္ရပ္ဆန္းကို ၾကားသိရသည့္ စာေပကို မတတ္ကၽြမ္းသည့္
ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ သဒၶါတရားကိုတိုးပြားေစႏိုင္သည္။ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် ရွိသည္ျဖစ္ေစ မ႐ွိသည္ျဖစ္ေစ
ထိုျဖစ္ရပ္ေၾကာင့္ မည္သူမွ် အက်ိဳးမဲ့မျဖစ္ပါ။ ထို႔အတူ ဗုဒၶ၀င္တို႔လိုက်မ္းမ်ိဳးတို႔ကိုလည္း
ထိုသို႔ပင္ သဒၶါတရား႐ႈေထာင့္ သာမန္လူတို႔႐ႈေထာင့္ျဖင့္သာ ႐ႈျမင္သင့္ၿပီး သာသနာေတာ္ကို
အၾကည္ညိဳတိုးဖို႔ရာ က်မ္းမ်ိဳးျဖစ္၍ မည္သူမဆိုေရးႏိုင္၍ အျပစ္မျမင္သင့္ေၾကာင္း ေျပာျပေလသည္။
ထိုျပင္ ၀ိသုဒၶိမဂ္စေသာ က်မ္းစာမ်ားကို ပညာ႐ွင္႐ႈေထာင့္ကေန
ၾကည့္လိုက္ျပန္ လွ်င္လည္း ဘာမွ်အျပစ္ေျပာစရာမျမင္။ အေၾကာင္းရာခိုင္လံုသည္။ အျမင္စူးစူး႐ွ႐ွျဖင့္
ေရးသားထားသည္။ အေထာက္ထားခိုင္လံုသည္။ ယေန႔ေခတ္တြင္ အေ႐ွ႕အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေခတ္စားေနသည့္
သုေတသနက်မ္းေရးနည္းမ်ား မေပၚခင္က ၄င္း၀ိသုဒၶိမဂ္က်မ္းတြင္ သုေတသန သေဘာတရားမ်ား နည္းစနစ္မ်ား
အျပည့္အစံုပါ၀င္ေနသည္။ အစအဆံုး ကြင္းဆက္မိမိႏွင့္ ထိထိမိမိ႐ွိလွသည့္ အေရးသားမ်ိဳးကို
ေတြ႕ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဤသည္မွာ ပညာ႐ႈေထာင့္ကေန ႐ႈျမင္ရမည့္အခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆက္လက္ေျပာဆိုသြားသည္။
သမိုင္းေၾကာင္းတစ္ခုသည္သာ အံ့ၾသဘနန္းျဖစ္ရပ္အျဖစ္ မွတ္တမ္းတြင္႐ွိေနျခင္းျဖစ္သည္။ မျဖစ္ႏိုင္ပါဟုလည္း
မည္သူမွ် အတိက်မေျပာႏိုင္ပါ။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း ဗုဒၶဘာသာသည္ သက္တန္း႐ွည္ၾကာသည့္အေလွ်ာက္
ဗုဒၶစာေပ ဆိုင္ရာတြင္ ပညာအမ်ားအျပားထြန္းကားခဲ့သည္။ ယေန႔တိုင္ေအာင္ ထြန္းကားေနဆဲျဖစ္သည္။
သို႔တေစ ထိုကဲ့သို႔ ပါဠိေတာ္ဆုိင္ရာ အဖြင့္က်မ္းမ်ားကို ေရးသားရာတြင္မူ ငယ္ငယ္႐ြယ္႐ြယ္
ေရးသားႏိုင္သူမ်ား သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ အေျမာက္အျမားေပၚထြက္ခဲ့ေစကာမူ အသက္႐ြယ္ ႏုနယ္ေသးသည့္အတြက္
ေရးသားေလ့မရွိေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။ ေရးသားသည့္တိုင္ မိမိနာမည္ကို မသံုးပဲေရးသားေလ့ရွိေၾကာင္း
ၾကားသိဖူးသည္။
ထိုအေၾကာင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ပါဠိစာေပသာမက
အဂၤလိပ္စာေပအပါ၀င္ အျခားဘာသႏၱရစာေပမ်ားကိုပါ တတ္ကၽြမ္းသည္ဟု အမ်ားကလက္ခံထားသည့္ ဆရာေတာ္
တစ္ပါးမိန္႔ဆိုခ်က္မွာ မွတ္သားဖြယ္ရာလည္းျဖစ္သည့္အျပင္၊ ႐ွင္းလင္းေအာင္သိျမင္ေစသည့္
အခ်က္လည္းျဖစ္သည္။
အေနာက္တိုင္းသားႏွင့္ ေ႐ွ႕တိုင္းသား (အထူးအားျဖင့္
ျမန္မာႏိုင္ငံသား)တို႔သည့္ စာေပေရးသားရာတြင္ ခံယူခ်က္ကြာျခားသည္။ အေနာက္တိုင္းသားက
စာေပေရးသားျခင္းကို ဂုဏ္တစ္ရပ္အေနျဖင့္ခံယူကာ ေရးသားၿပီး၊ ငယ္ငယ္႐ြယ္႐ြယ္ႏွင့္ ေရးသားႏိုင္ေၾကာင္း
ဂုဏ္ယူလို၍ ေရးသားၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ ျမန္မာတို႔ကမူ ၀န္တစ္ရပ္အေနျဖင့္ ေရးသားေလ့ရွိသည္။
ဆရာသမား သို႔မဟုတ္ ပညာရွိတစ္ဦးဦးက တာ၀န္ေပးအပ္လာ၊ လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္အညီေရးသားရန္ တာ၀န္ေပးအပ္လာသည့္အခါမွသာ
ေရးသားေလ့ရွိသည္။
တာ၀န္အရ ေရးသားျခင္းဆိုသည္မွာလည္း ဘာသာေရးဆိုင္ရာ
အဖြင့္က်မ္းမ်ားကိုသာ ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဘာသာေရးအရသာမက အတိုင္းတာတစ္ခုေသာ လူ႔အသိုင္း၀ိုင္းကေန
အေလးျမတ္ထားေသာ က်မ္းစာမ်ားျဖစ္သည့္အားေလွ်ာ္စြာ ထိုေရးသားေသာက်မ္းကို ခိုင္မာ ေစရာတြင္
ေရးသားသူ၏ အသက္အရြယ္ကလည္း တစ္ဖက္တစ္လမ္းကေန အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ႐ွိေၾကာင္း ဆိုေလသည္။
ထို႔ျပင္ ျမန္မာတို႔သည္ မလိုအပ္ပဲႏွင့္ က်မ္တစ္ေစာင္တည္းကို
ႏွစ္ဦးၿပိဳင္ေရးေလ့မရွိေပ။ မသိလို႔ေရးမိၾကၿပီး အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္၍ သိလာေသာအခါတြင္မူ
တစ္မူသာက်န္ေစၿပီး၊ အျခားတစ္မူကို ဖ်က္စီးေလ့ရွိေၾကာင္း သမိုင္းမ်ားတြင္ဆိုသည္။ အေၾကာင္းမွာ
တစ္ဦးအရည္ျခင္းကို တစ္ဦးကယံုၾကည္သည့္အျပင္ ေနာင္လာေနာက္သားတို႔လည္း အဆိုပါက်မ္းႏွစ္မ်ိဳးေၾကာင့္
အျငင္းမပြားေစလိုေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္ကလည္း စာေရးသားျခင္းကို ဂုဏ္တက္လို၍ ေရးသားျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ
ေလာကလိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္ ေရးသားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ေပၚေစသည္။
အင္း၀ေခတ္ ထင္ရွားေသာျဖစ္ရပ္တစ္ခုကိုၾကည့္ပါ။ ဓားမကူးဆရာေတာ္ေခၚ
ေတာင္ဖီလာ ဆရာေတာ္သည္ ေ႐ႊဥမင္ဆရာေတာ္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုၿပီးေနာက္ မိမိေရးသားၿပီးေနသည့္ ၀ိနည္းငါးက်မ္း
နိႆယကိုပင္ ေ႐ႊဥမင္ဆရာေတာ္ကလည္း ေရးသားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ၾကားသိလိုက္ရသည္။ က်မ္းၿပီး
ရက္ကို စစ္ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ မိမိက အတန္ငယ္ေနာက္က်ေနၾကာင္းကိုပါ သိလိုက္ရသည္။ ထိုေၾကာင့္
မိမိက်မ္းေၾကာင့္ ေနာင္လူမ်ားအျငင္းပြား အခ်င္းပြားကာ အက်ိဳးမဲ့မည္စိုးေသာေၾကာင့္ ေစတီရင္ျပင္တြင္
မီးပူေဇာ္လိုက္သည္ဆုိ၏။ အခ်ိဳကလည္း ေစတီတစ္ဆူတြင္ ႒ာပနာလိုက္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ မည္သို႔ဆိုေစ
မိမိကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေစ အျခားသူမ်ား၏ တိုက္တြန္းခ်က္ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ က်မ္းစာမ်ားကို ေရးသားရာတြင္
လိုအပ္ခ်က္ကို တာ၀န္ယူျဖည့္ဆည္းလိုေသာေၾကာင့္သာ ေရးသားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။
ပါဠိစာေပသမိုင္းတြင္ နိႆယမူကဲြတို႔လိုက်မ္းမ်ားစြာတို႔ကို
ေဖာ္ျပထားတာရွိပါသည္။ ၄င္းတို႔မွာလည္း အခ်ိဳ႕က်မ္းမ်ားမွာ ေခတ္တစ္ေခတ္တည္းမွာပင္ ေရးသားခဲ့ၾကေစကာမူ
ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ လိုအပ္ခ်က္တို႔ကြာျခားမႈေၾကာင့္ မူကဲြမ်ားရွိျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔တေစ
ထိုထိုက်မ္းတို႔သည္လည္း ၀န္တစ္ခုအေနျဖင့္ ေရးသားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သက္ဆိုင္ရာ က်မ္းနိဂံုးတို႔ကို
ဖတ္႐ႈလိုက္ပါက အထင္႐ွားေတြ႕ျမင္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။
။
ေမတၱာျဖင့္-
အ႐ွင္ဥတၱမာနႏၵ (ေပရာေဒနိယတကၠသိုလ္)