ဝါဝါျမင္တိုင္း ေရႊစစ္လို႔ မထင္သူ
ေလာကီလူသားေတြ
သီလညစ္ႏြမ္းၿပီးျဖစ္တဲ့ အကုသိုလ္သည္ လယ္ကြက္ထဲ၌ရွိေသာ ရႊံ႕ဗြက္ လူးတာႏွင့္တူ၏။ ပုထုဇဥ္ရဟန္း
သီလညစ္ႏြမ္းၿပီးျဖစ္တဲ့ အကုသိုလ္သည္ လယ္ကြက္ထဲ၌ရွိေသာ ရႊံ႕ေရလူးတာႏွင့္တူ၏။ လယ္ကြက္ထဲကေပလာေသာ
ရႊံ႕ဗြက္ကို ရႊံ႕ေရႏွင့္ေဆးလို႔ပင္ရေသး၏။ ဤမွ်ပင္ ရဟန္းဒုႆီလအျဖစ္ႏွင့္လူတို႔ ဒုႆီလအျဖစ္တို႔သည္
ကြာျခားေပ၏။ (မိလိႏၵပညႇာ)
တစ္ေန႔ ဒကာတစ္ေယာက္ လာေရာက္ေလွ်ာက္ထားတယ္။ ရဟန္းသာမေဏတုိ႔၏ ေနပံုထိုင္ပံုကို ဘာ ေတြ ျမင္ခဲ့သည္မသိ ''အရွင္ဘုရားတဲ့။ ဝါဝါျမင္တိုင္း ေရႊစစ္လို႔မထင္လိုက္ပါနဲ႔ ဆိုတဲ့စကား သိပ္မွန္တယ္ ဘုရား။ အဲဒီလိုပဲ အခုလည္း ''ဝါဝါျမင္တုိင္း ရဟန္းသံဃာအစစ္လို႔ မထင္လုိက္ပါနဲ႔ ေျပာရမလိုျဖစ္ေနၿပီ''တဲ့။ တပည့္ေတာ္က ''ဝါဝါျမင္တိုင္း ရွိခိုးတာမဟုတ္ဘူး ရွိခိုးသင့္မွ ရွိခိုးတာ ဘုရား''တဲ့။
တစ္ေန႔ ဒကာတစ္ေယာက္ လာေရာက္ေလွ်ာက္ထားတယ္။ ရဟန္းသာမေဏတုိ႔၏ ေနပံုထိုင္ပံုကို ဘာ ေတြ ျမင္ခဲ့သည္မသိ ''အရွင္ဘုရားတဲ့။ ဝါဝါျမင္တိုင္း ေရႊစစ္လို႔မထင္လိုက္ပါနဲ႔ ဆိုတဲ့စကား သိပ္မွန္တယ္ ဘုရား။ အဲဒီလိုပဲ အခုလည္း ''ဝါဝါျမင္တုိင္း ရဟန္းသံဃာအစစ္လို႔ မထင္လုိက္ပါနဲ႔ ေျပာရမလိုျဖစ္ေနၿပီ''တဲ့။ တပည့္ေတာ္က ''ဝါဝါျမင္တိုင္း ရွိခိုးတာမဟုတ္ဘူး ရွိခိုးသင့္မွ ရွိခိုးတာ ဘုရား''တဲ့။
ဒါျဖင့္ ဒကာႀကီးက ဘယ္လိုမွရွိခိုးခ်င္တာလဲ။
''ကိုယ္နဲ႔ အလြမ္းသင့္မွလား''လို႔ ေမးလိုက္ေတာ့ တခ်ိဳ႕ဘုန္းႀကီးေတြက...ဆိုၿပီး သူေျပာလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ
လက္ကာျပလိုက္ၿပီး ဒကာႀကီး ေျပာခ်င္တာကို သေဘာေပါက္ပါတယ္။ ဘယ္အရာ မဆို အေကာင္းအဆိုး
ဒြန္တြဲ ေနတာပါ။ ''ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္က မဇိၩမပဋိပဒါလမ္းစဥ္ကို ေဟာခဲ့တာပါ။
အေကာင္း အဆိုး ဒြန္တြဲေနတဲ့ၾကားမွာ ဟိုဘက္လဲမေရာက္ေစနဲ႔၊ ဒီဘက္လဲမေရာက္ေစနဲ႔ အလယ္တည့္
တည့္က်ေအာင္ေနပါ - က်င့္ပါ -
မေကာင္းႀကီးဘဲလည္း မျမင္နဲ႔၊ အေကာင္းႀကီးပဲလည္း မျမင္နဲ႔
မေကာင္းႀကီးဘဲလည္းျမင္ရင္ အကုသိုလ္ျဖစ္မယ္
အေကာင္းႀကီးပဲျမင္ရင္ သင္ခန္းစာမရဘဲ ျဖစ္ေနမယ္။
တကယ္ေတာ့ ရွိခိုးတယ္ဆိုတာ ကိုယ့္အတြက္ပါ။ ရွိခိုးတာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကိုယ့္အတြက္ဆိုတာ အက်ယ္ ေရးပါဦးမယ္ (ရွိခိုးျခင္းတန္ဖုိးထည့္ရန္)။
မေကာင္းႀကီးဘဲလည္း မျမင္နဲ႔၊ အေကာင္းႀကီးပဲလည္း မျမင္နဲ႔
မေကာင္းႀကီးဘဲလည္းျမင္ရင္ အကုသိုလ္ျဖစ္မယ္
အေကာင္းႀကီးပဲျမင္ရင္ သင္ခန္းစာမရဘဲ ျဖစ္ေနမယ္။
တကယ္ေတာ့ ရွိခိုးတယ္ဆိုတာ ကိုယ့္အတြက္ပါ။ ရွိခိုးတာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကိုယ့္အတြက္ဆိုတာ အက်ယ္ ေရးပါဦးမယ္ (ရွိခိုးျခင္းတန္ဖုိးထည့္ရန္)။
လူဆိုတာ အမွားမကင္းၾကပါဘူး။ မကင္းတဲ့အမွားကို ကင္းေအာင္လုပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကတာပါ။ ထို႔အတူ ရဟန္းဆိုတာလည္း ပုထုဇဥ္ေတြေလ။ ဘယ္အမွားကင္းၾကပါမလဲ။ အမွားမကင္းၾကလို႔ ''သိကၡာပုဒ္ေတြပညတ္ ခဲ့ရတာေပါ့'' ဒကာႀကီး ''တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ငါးပါးသီလ ဘယ္ႏွစ္ပါး လံုၿခံဳပါသလဲ။''
''အရွင္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္တို႔က အိမ္မွာေနတဲ့ပုထုဇဥ္လူသားေတြဆိုေတာ့ ငါးပါးသီလလံုဖို႔ မလြယ္ပါ ဘူးဘုရား၊ ကိုယ္ကသာ သီလမလံုၿခံဳတာ ကိုယ္ကိုးကြယ္တဲ့ဆရာကိုေတာ့ သီလ လံုၿခံဳေစခ်င္ပါတယ္ဘုရား''တဲ့။
“အင္း ဒကာႀကီးက ငါက် လုပ္ခ်င္ရာလုပ္မယ္။ ငါတို႔က လွဴရတာ၊
ေထာက္ပံ့ရတာ ငါတို႔ အႀကိဳက္ေနရ မယ္ဆိုတဲ့ကိန္း ဆိုက္မေနဘူးလား။ ငါ့အႀကိဳက္မေနရင္ မလွဴဘူး
မရွိခိုးဘူးဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့။ ဒကာႀကီး ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ေစာင့္ေရွာက္ရတဲ့ ''သီလဘယ္ေလာက္ရွိတယ္လို႔
ၾကားဖူးလဲ''
''၂၂၇-ပါးပါဘုရား''
ရဟန္းေတာ္၊ သံဃာေတာ္မ်ား သိကၡာပုဒ္တစ္ရာ (၁ဝဝ)ပ်က္သြားဦးေတာ့ ၁၂၇ပါး က်န္ပါေသးတယ္။ ကိုယ့္ထက္ အမ်ားႀကီးသာတယ္လို႔မွတ္ပါ။ ဒကာႀကီးတို႔လိုလူေတြ မွတ္သား ေစဖို႔ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးက သံဃာေတြ ၾကည္ညိဳတတ္ေအာင္ ဆံုးမေပးခဲ့ဖူးတယ္။
''သစ္ပင္ေလးေတြ မႀကီးထြားခင္မွာ အႏွစ္ကင္းမဲ့ေနတတ္တယ္။ သက္တမ္းရင့္လာရင္ အလိုလို အႏွစ္ တည္သြားတာပဲ''လို႔ ဆံုးမခဲ့ဖူးတယ္။ ထို႔အတူပါပဲ ကိုရင္ငယ္၊ ဦးဇင္းငယ္ေလးေတြ ငယ္စဥ္က အႏွစ္မဲ့ခ်င္မဲ့ လိမ့္မယ္။ ႀကီးလာရင္ အႏွစ္သာရျပည့္ဝလာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေသခ်ာစဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္။ သား သမီးတိုင္းက မိဘရင္ခြင္ထဲမွာ ယုယပိုက္ေထြးမႈနဲ႔ ေနခ်င္သလို မိဘတိုင္းကလည္း သားသမီးကို ကုိယ့္ရင္ ခြင္ထဲမွာ ယုယ ပိုက္ေထြးမႈနဲ႔ ထားခ်င္မွာပါ။
''၂၂၇-ပါးပါဘုရား''
ရဟန္းေတာ္၊ သံဃာေတာ္မ်ား သိကၡာပုဒ္တစ္ရာ (၁ဝဝ)ပ်က္သြားဦးေတာ့ ၁၂၇ပါး က်န္ပါေသးတယ္။ ကိုယ့္ထက္ အမ်ားႀကီးသာတယ္လို႔မွတ္ပါ။ ဒကာႀကီးတို႔လိုလူေတြ မွတ္သား ေစဖို႔ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးက သံဃာေတြ ၾကည္ညိဳတတ္ေအာင္ ဆံုးမေပးခဲ့ဖူးတယ္။
''သစ္ပင္ေလးေတြ မႀကီးထြားခင္မွာ အႏွစ္ကင္းမဲ့ေနတတ္တယ္။ သက္တမ္းရင့္လာရင္ အလိုလို အႏွစ္ တည္သြားတာပဲ''လို႔ ဆံုးမခဲ့ဖူးတယ္။ ထို႔အတူပါပဲ ကိုရင္ငယ္၊ ဦးဇင္းငယ္ေလးေတြ ငယ္စဥ္က အႏွစ္မဲ့ခ်င္မဲ့ လိမ့္မယ္။ ႀကီးလာရင္ အႏွစ္သာရျပည့္ဝလာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေသခ်ာစဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္။ သား သမီးတိုင္းက မိဘရင္ခြင္ထဲမွာ ယုယပိုက္ေထြးမႈနဲ႔ ေနခ်င္သလို မိဘတိုင္းကလည္း သားသမီးကို ကုိယ့္ရင္ ခြင္ထဲမွာ ယုယ ပိုက္ေထြးမႈနဲ႔ ထားခ်င္မွာပါ။
သို႔ေပမယ့္ ကိုရင္ေလးေတြ၊ ဦးဇင္းေလးေတြ အသက္ ၁ဝႏွစ္၊
၁၁ ႏွစ္အရြယ္နဲ႔ မိဘရဲ႕ ယုယပိုက္ေထြးမႈကို လိုခ်င္လ်က္နဲ႔ မရရွာဘဲ မိေဝးဖေဝးဘဝနဲ႔ သာသနာ့တာဝန္ကို
ထမ္းေနရ ရွာတယ္။ ေပ်ာ္လုိ႔၊ လုပ္ခ်င္လို႔၊ ႏွစ္သက္လို႔မထင္ပါနဲ႔။ သာသနာမွာ ဆရာေတာ္တစ္ပါးျဖစ္ဖို႔
အလြမ္းေတြ၊ ေသာကေတြ၊ ဝမ္းနည္းမႈေတြ၊ ေၾကကြဲမႈေတြ၊ မ်က္ရည္ေတြနဲ႔ ရင္းခဲ့ရတာပါ။ ဒီလိုမွမလုပ္ရင္လဲ
သာသနာကြယ္ေတာ့မေပါ့။
ဒကာႀကီးေျပာတဲ့ ...
ဒီဝါဝါေတြရွိေနလို႔ သာသနာ ဒီေလာက္တည္ေနတာ
ဒီဝါဝါေတြရွိေနလို႔ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ ခြဲျခားသိေနတာ
ဒီဝါဝါေတြရွိေနလို႔ ဗုဒၶအဆံုးအမေတြ ၾကားေနရတာ
ဒီဝါဝါေတြရွိေနလို႔ ျမန္မာျပည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေနတာ
ဒီဝါဝါေတြကပဲ ပူေလာင္ေနတဲ့သူေတြ မပူေလာင္ေအာင္
မေအးခ်မ္းတဲ့သူေတြကို ေအးခ်မ္းေအာင္ မၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့အရာကို ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္
ဗုဒၶမရွိေတာ့တဲ့ေနာက္ပိုင္း ဗုဒၶအဆံုးအမေတြကို လက္ဆင့္ကမ္းၿပီး ဆံုးမေပးေနတာ
အဲဒီလိုဆံုးမႏိုင္ေအာင္ သာသနာ့တာဝန္ကို ထမ္းေနၾကတာေလ။ ေနာက္ၿပီး ဝါဝါလို႔သံုးမယ့္အစား ''သံဃာဆုိတာက ဗုဒၶဘာသာ မပီသဘူးလား။ ဒီကေန႔အထိ သာသနာ့တာဝန္ကို ဘာမွ် မထမ္းရေသးတဲ့ ဒကာ ႀကီးအေနနဲ႔ ေျပာေတာ့မယ္ဆုိရင္ အမ်ားႀကီးစဥ္းစားၿပီးမွ ေျပာသင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
ဒီဝါဝါေတြရွိေနလို႔ သာသနာ ဒီေလာက္တည္ေနတာ
ဒီဝါဝါေတြရွိေနလို႔ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ ခြဲျခားသိေနတာ
ဒီဝါဝါေတြရွိေနလို႔ ဗုဒၶအဆံုးအမေတြ ၾကားေနရတာ
ဒီဝါဝါေတြရွိေနလို႔ ျမန္မာျပည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေနတာ
ဒီဝါဝါေတြကပဲ ပူေလာင္ေနတဲ့သူေတြ မပူေလာင္ေအာင္
မေအးခ်မ္းတဲ့သူေတြကို ေအးခ်မ္းေအာင္ မၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့အရာကို ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္
ဗုဒၶမရွိေတာ့တဲ့ေနာက္ပိုင္း ဗုဒၶအဆံုးအမေတြကို လက္ဆင့္ကမ္းၿပီး ဆံုးမေပးေနတာ
အဲဒီလိုဆံုးမႏိုင္ေအာင္ သာသနာ့တာဝန္ကို ထမ္းေနၾကတာေလ။ ေနာက္ၿပီး ဝါဝါလို႔သံုးမယ့္အစား ''သံဃာဆုိတာက ဗုဒၶဘာသာ မပီသဘူးလား။ ဒီကေန႔အထိ သာသနာ့တာဝန္ကို ဘာမွ် မထမ္းရေသးတဲ့ ဒကာ ႀကီးအေနနဲ႔ ေျပာေတာ့မယ္ဆုိရင္ အမ်ားႀကီးစဥ္းစားၿပီးမွ ေျပာသင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
ရဟန္းသံဃာ ေတြဟာ ပုထုဇဥ္မို႔ ကိေလသာမကင္းေသးတဲ့အတြက္
အမွားဆိုတာ ရွိေနဦးမွာပါပဲ။ ကိေလသာမကင္းေသးတဲ့ ပုထုဇဥ္ရဟန္းသံဃာေတြကို ကိေလသာကင္းၿပီးျဖစ္တဲ့
အရိယာပုဂၢိဳလ္၊ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ အေနအထိုင္၊ ဣေႁႏၵသိကၡာနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္မၾကည့္ပါနဲ႔။
အဲဒီပံုစံမ်ိဳး ေတြ႕ခ်င္လို႔လည္း မျဖစ္ ႏုိင္ဘူးဆုိတာ သတိကပ္ၿပီး ဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။
အဓိကေျပာခ်င္တာကေတာ့ ရဟန္းသံဃာေတြရဲ႕ ''အားနည္းခ်က္ေတြကို လိုက္ၾကည့္ၿပီး'' အကုသိုလ္ ျဖစ္ေနမယ့္အစား သူတစ္ပါးအျပစ္ကိုလိုက္ၾကည့္ၿပီး ႏွလံုးသြင္းတတ္တဲ့ မိမိရဲ႕ အားနည္းခ်က္ကို သိျမင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ျပဳျပင္လိုက္တာက အက်ိဳးရွိပါတယ္။ ေနာင္အခါ ဆိုရင္(သာသနာပေပ်ာက္ရင္) သကၤန္းစေလး လက္ေမာင္းမွာ လက္ဖြဲ႕ႀကိဳးလိုခ်ည္ထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကိုေတာင္ ကိုးကြယ္ရပါလိမ့္မယ္။
သံဃာကိုၾကည္ညိဳတတ္ေသာ အထက္တန္းစား ဗုဒၶဘာသာမ်ား ျဖစ္ႏိုင္ၾကပါေစ။
သာသနာ့တာဝန္ကို သံဃာကပဲ ပိုသိႏုိင္ပါတယ္။
- အရွင္ပညာသီရိ(မြန္ေက်ာင္းဆရာေတာ္)
Credit: TheYangonTimes
အဓိကေျပာခ်င္တာကေတာ့ ရဟန္းသံဃာေတြရဲ႕ ''အားနည္းခ်က္ေတြကို လိုက္ၾကည့္ၿပီး'' အကုသိုလ္ ျဖစ္ေနမယ့္အစား သူတစ္ပါးအျပစ္ကိုလိုက္ၾကည့္ၿပီး ႏွလံုးသြင္းတတ္တဲ့ မိမိရဲ႕ အားနည္းခ်က္ကို သိျမင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ျပဳျပင္လိုက္တာက အက်ိဳးရွိပါတယ္။ ေနာင္အခါ ဆိုရင္(သာသနာပေပ်ာက္ရင္) သကၤန္းစေလး လက္ေမာင္းမွာ လက္ဖြဲ႕ႀကိဳးလိုခ်ည္ထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကိုေတာင္ ကိုးကြယ္ရပါလိမ့္မယ္။
သံဃာကိုၾကည္ညိဳတတ္ေသာ အထက္တန္းစား ဗုဒၶဘာသာမ်ား ျဖစ္ႏိုင္ၾကပါေစ။
သာသနာ့တာဝန္ကို သံဃာကပဲ ပိုသိႏုိင္ပါတယ္။
- အရွင္ပညာသီရိ(မြန္ေက်ာင္းဆရာေတာ္)
Credit: TheYangonTimes