Tuesday, January 15, 2013

ရွင္သန္ၿခင္းဟူသည္...

                                                       ရွင္သန္ၿခင္းဟူသည္...

အသက္ရွင္ေနခိုက္တြင္ စား၀တ္ေနေရးနွင့္ လူမွုကိစၥအ၀၀တို ့တြင္ လူသားတို ့က်င္လည္ေနၾကသည္။ စား၀တ္ ေနေရးၿပည့္စံုဖို ့ပဓာနအၿဖစ္ အားၿပဳအေလးထား သက္၀င္လွုပ္ရွားၾကေသာ လူသားတို ့တြင္ မိမိတို ့၏ ဘာသာအယူ ၀ါဒကို ကိုးကြယ္ရင္း ဘ၀၏ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္ ပန္းတိုင္အေရာက္ ရွာေဖြၾကသူမ်ားက လူနည္းစုသာၿဖစ္သည္။ အဘယ္ ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အ၀ိဇၨာ၏မသိမွုေၾကာင့္ အမွန္ကိုမၿမင္ေတာ့ကာ တဏွာေစခိုင္းခ်က္အတိုင္း ရုန္းကန္ရွင္သန္လ်က္ လူသားသည္ မိမိဘ၀အမွန္ကို မၿမင္ေတာ့ေပ။

 ေလာဘၾကီးလိုက္ရတာမ်ား ကိုယ္ေဆာက္ထားတဲ့အိမ္မွာေတာင္ မေနနိုင္။ အလုပ္အကိုင္၊ သံေယာဇဥ္၊ စည္းစိမ္ ခ်မ္းသာတို ့၏ေအာက္တြင္သာ နစ္ၿမွဳပ္ေနၾကေတာ့သည္။
ထိုသို ့ၾကိဳးပမ္းရင္း ရုန္းကန္ရင္းနွင့္ပင္ ေသၿခင္းတရားအတြင္း၌ နစ္ၿမွဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကပံုကို Leo Tolstoy ကမူ ဤသို ့ဆိုဖူးသည္။

တစ္ခါက ခရီးသည္တစ္ဦးသည္ လြင္ၿပင္တစ္ခုကိုၿဖတ္၍ ခရီးသြားရာ လမ္းတြင္ သတၱ၀ါၾကီးတစ္ေကာင္က ၄င္း ၏ေနာက္သို ့အမီလိုက္လာ၏။ ခရီးသည္ သည္ ထိုသတၱ၀ါၾကီးေဘးမွလြတ္ရန္ ေရမရွိေသာ ေရတြင္းပ်က္တစ္ခုအတြင္း သို ့ တြယ္ကပ္ဆင္းလိုက္၏။ သို ့ရာတြင္ မိမိအား စားမ်ိဳရန္ပါးစပ္ၾကီးဟ၍ ေစာင့္ေနေသာ နဂါးၾကီးတစ္ေကာင္ကို ေရ တြင္းေအာက္ေၿခ၌ ၿမင္လိုက္ရ၏။

ခရီးသည္ သည္ သတၱ၀ါၾကီး၏ရန္ကို ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ ေရတြင္းေပၚသို ့လည္း မတက္ရဲ။ နဂါးၾကီး၏အစား မ်ိဳခံရမည္စိုးေသာေၾကာင့္ ေရတြင္းေအာက္သို ့လည္း မဆင္း၀ံ့ေသာေၾကာင့္ ေရတြင္းအုတ္ၾကားတြင္ ေပါက္ေနေသာ သစ္ပင္မွသစ္ကိုင္းတစ္ခုကိုဆဲြ၍ တဲြေလာင္းခိုထား၏။ တၿဖည္းၿဖည္းသူ၏လက္မ်ားသည္ အားအင္ဆုတ္ယုတ္လာၾက သည္။ မၾကာမီ သူသည္ ေရတြင္းေအာက္သို ့ၿဖစ္ေစ ေရတြင္းအေပၚသို ့ၿဖစ္ေစ သြားမွၿဖစ္ေတာ့မည္။ ဆင္းသည္ၿဖစ္ေစ တက္သည္ၿဖစ္ ေစ မိမိဘ၀ဆံုးရွုံးရမည္ကို ခရီးသည္ သိသည္။ သို ့ရာတြင္ အားခဲ၍သာ သစ္ကိုင္းကိုဆဲြထားမိသည္။

ထိုအခိုက္ ဆဲြခိုထားေသာ သစ္ကိုင္းေပၚဘက္ရွိ ပ်ားအံုမွ ပ်ားေကာင္မ်ားသည္ ပ်ံ၀ဲလာကာ မိမိအားထုိးတုပ္ၾက သည္။ ထိုအခိုက္မွာပင္ ၾကြက္မည္းၾကီးတစ္ေကာင္နွင့္ ၾကြက္ၿဖဴတစ္ေကာင္သည္ မိမိဆဲြခိုထားေသာ သစ္ကိုင္းကို၀ိုင္း၍ ကိုက္ၿဖတ္ေနၾကသည္။ မၾကာမီပင္ သစ္ကိုင္းသည္ က်ိဳးၿပတ္၍မိမိသည္ နဂါးၾကီး၏ပါးစပ္အတြင္းသို ့ ေရာက္ေတာ့မည္ မိမိမုခ်ေသဆံုးရေတာ့မည္ကို သူသိၿမင္ေလသည္။

သူသည္ သစ္ကိုင္းတြင္တဲြေလာင္းခိုရင္း ပတ္၀န္းက်င္ကိုၾကည့္မိရာ သစ္ကိုင္းရွိသစ္ရြက္ေလးမ်ားေပၚတြင္ ပ်ား ရည္စက္ကေလးမ်ား တင္ေနသည္ကိုၿမင္လိုက္ရသည္။ ထုိ ့ေၾကာင့္ သူသည္ ထိုပ်ားရည္စက္ကေလးမ်ားကို လ်ွာၿဖင့္ လွမ္း၍လ်က္လိုက္ေသးသည္။
ကၽြနု္ပ္တို ့သည္ ထိုခရီးသည္နွင့္တူပါသည္။

ဘ၀တည္းဟူေသာ သစ္ကိုင္းငယ္တြင္ ဆဲြခိုရင္း ေန ့နွင့္ညတည္းဟူေသာ ၾကြက္မည္း၊ၾကြက္ၿဖဴနွစ္ေကာင္က ကၽြနု္ပ္တို ့ဆဲြခိုထားေသာ ဘ၀သစ္ကိုင္းငယ္ကို ကိုက္ၿဖတ္လ်က္ရွိသည္။ ေသၿခင္းတရားတည္းဟူေသာ သတၱ၀ါၾကီးနွင့္ နဂါးၾကီးတုိ ့ကလည္း အခါမလင့္ေစာင့္ေနၾကသည္။ ဘ၀အရသာနွင့္တူေသာ ပ်ားရည္သည္ ကၽြန္ုပ္တို ့အတြက္ မခ်ိဳနိုင္ အားေသာ္လည္း မ်က္စိမလႊဲနိုင္။ ရသမ်ွ အခ်ိန္ေလးတြင္ အာသာငမ္းငမ္း ေသာက္သံုးမိေသးသည္။

အထက္ပါအတိုင္းပင္ လူသားတို ့သည္ မိမိဘ၀အမွန္ကို မစဥ္းစားမိေလာက္ေအာင္ပင္ အလုပ္အကိုင္၊အေနွာင္ အဖဲြ ့၊ ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္မ်ားၿဖင့္ ရွင္သန္ေနၾကၿခင္း၌ပင္ ေပ်ာ္ေမြ ့ေနၾကပါသည္။
ဆင္ၿခင္တံုတရားရွိတာ သိေသာ္လည္း မေၾကာက္နိုင္အား။ ဘာေၾကာင့္နည္း။ ထိုသို ့ၿပဳမူၿခင္းမွာ သူ မနက္ၿဖန္ မေသနိုင္ေသးဟု ထင္ေသာေၾကာင့္သာၿဖစ္သည္။

ဆင္ၿခင္တံုတရားေၾကာင့္ လူသည္ အၿခားေသာသတၱ၀ါတို ့ထက္ ပို ၿမင့္ၿမတ္လာရသည္ဆိုလ်ွင္ၿဖင့္ စား၀တ္ ေနေရးၿပည့္စံုေသာဘ၀ၿဖင့္ ေသၿခင္းကိုေစာင့္ကာ ဘ၀ကိုရင္ဆိုင္ေနၾကသည့္ ကၽြန္ုပ္အပါအ၀င္လူသားတို ့၏ ဘ၀သည္ အဓိပၸာယ္ရွိေသာ ရွင္သန္ၿခင္းၿဖစ္ပါ၏ေလာ။

ဗုဒၶကမူ အဓိပၸာယ္ရွိေသာ ဘ၀၏အမွန္တရားကိုရွာေဖြရန္အတြက္ အဂၤါရွစ္ပါးရွိေသာ မဂၢင္က်င့္စဥ္ ကိုလမ္းၿပ ခဲ့သည္။ ဘ၀ဆိုင္ရာ အမွန္တရားကိုသိၿမင္ေရးတြင္ စဥ္းစားဆင္ၿခင္ၿခင္းၿဖင့္ရေသာဥာဏ္( စိႏၱာမယဥာဏ္ ) ၿဖင့္ သာမက ကိုယ္ေတြ ့ က်င့္စဥ္ကို က်င့္ၿခင္းၿဖင့္ရအပ္ေသာ (ဘာ၀နာမယဥာဏ္)တို ့ၿဖင့္သာ ဘ၀ဆိုင္ရာ အမွန္တရားကို သိၿမင္နိုင္သည္ဟု လမ္းညႊန္ခဲ့ပါသည္။
ေၿပာင္းလဲၿခင္းသေဘာတရားေၾကာင့္ ရွင္သန္ၿခင္းတို ့သည္လည္း လူ ့ဆႏၵတို ့နွင့္ ဆန္ ့က်င္စြာ သူ ့အမူသူသာ ၿဖစ္ပ်က္မည္သာၿဖစ္၏။ ထို ့ေၾကာင့္ ရွင္သန္ၿခင္းတြင္ အဓိပၸာယ္ရွိပါေစေၾကာင္း ……………

ဧပရယ္ေဆြေဆြ