Monday, January 14, 2013

ပညာ လူ႔အဖဲြ႕အစည္း



 ပညာ လူ႔အဖဲြ႕အစည္း
စာေရးသူသည္ စီးပြားေရးပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပညာအေၾကာင္းကုိ စီးပြားေရး ႐ႈေထာင့္မွ ခ်ဥ္းကပ္လုိသည္။ မွ်မွ်တတ ျဖစ္သြားေစရန္အလုိ႔ငွာ ဒႆနပုိင္းမွလည္း အနည္းငယ္ တုိ႔ထိလုိသည္။
စီးပြားေရးပညာရွင္တုိ႔က မ်က္ေမွာက္ေခတ္ကုိ "အရင္း လူ႔အဖဲြ႕အစည္း" (Capitalist society) ဟု မေခၚလုိေတာ့ေပ။ ဤအသုံးအႏႈန္းကုိ တစ္စတစ္စ ႐ုပ္သိမ္းေနၾကသည္။ ထုိအစား "ပညာ လူ႔အဖဲြ႕ အစည္း" (Knloledge society) ဟု ေခၚလာၾကသည္။ လူ႔အဖဲြ႕အစည္း၏ သဘာဝ လကၡဏာသည္ အေျခခံက်က်ေျပာင္းလဲသြားၿပီဆုိသည့္ သေဘာပင္ျဖစ္သည္။

အမ်ားနားလည္ေနခဲ့ေသာ အရင္းရွင္လူ႔အဖဲြ႕အစည္းတြင္ အရင္း (အရင္းအႏွီး) က အရာရာကုိ ဆုံးျဖတ္သည္။ အရင္းသည္ အခရာျဖစ္၏။ ေသာ့ခ်က္ျဖစ္၏။
ယခု ဤသေဘာေျပာင္းလဲသြားပါၿပီ။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ႏွင့္ လာမည့္အနာဂတ္တုိ႔တြင္ ပညာကသာ အရာရာကုိ ဆုံးျဖတ္ပါလိမ့္မည္။ ပညာသည္ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းတြင္ အေရးပါအရာေရာက္ဆုံးႏွင့္ ေသာ့ခ်က္အက်ဆုံး ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ လူ႔အဖဲြ႕အစည္း၏ ဗဟုိမ႑ိဳင္တြင္ ပညာက တစ္ခမ္းတစ္နား ရပ္ေနပါလိမ့္မည္။

ဤေနရာ၌ အလ်င္းသင့္၍ ပညာ၏ သမုိင္းကုိ အတုိေကာက္ ရွင္းလုိပါသည္။ ဆင့္ကဲျဖစ္ေပၚမႈတရား ကုိေဟာေသာ ဒါဝင္သီအုိရီအရဆုိလွ်င္ ပညာမွန္သမွ်သည္ လူသားတုိ႔အသက္ရွင္ ေနထုိင္ေရး အတြက္သာ ျဖစ္သည္။ ဘဝ႐ုန္းကန္မႈ ၿပိဳင္ပဲြတြင္ အသက္ရွင္တည္တံ့ က်န္ရစ္ေလေအာင္ ပညာ တုိ႔ကုိရွာၾကသည္။ ေလ့လာသင္ၾကားၾကသည္။ ရွာေသာပညာတုိ႔မွာလည္း အသက္ရွင္တည္တံ့ေရးကုိ အေထာက္အကူျပဳေသာ ပညာတုိ႔သာ ျဖစ္မည္။ အျခားပညာတုိ႔မျဖစ္ႏုိင္ဟုေျပာသည္။ ဒါဝင္သီအုိရီက တစ္ဆက္တည္းဆက္ေျပာသည္မွာ ဤသုိ႔ေသာ္ အသက္ရွင္တည္တံ့ေရးအတြက္ ပညာတုိ႔ကုိ ရွာေဖြ သည္မွာ လူ႔သဘာဝအရပင္ ျဖစ္သည္ဆုိေသာအခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။

အခ်ဳိ႕ေသာပညာရွင္တုိ႔က ဤအခ်က္ကုိ မျငင္းဆုိေသာ္လည္း မျပည့္စုံဟု ေဝဖန္သည္။ လူတုိ႔၌ ၾကည္ညိဳဆည္းကပ္ကုိင္း႐ႈိင္းလုိစိတ္ (reverential impules) ရွိသည္။ အမွန္တရားႏွင့္ အလွတရား တုိ႔ကုိ သိရွိလုိစိတ္ရွိသည္။ ဤစိတ္တုိ႔ေၾကာင့္လည္း ပညာရွာမီွးၾကသည္ဟု ေထာက္ျပသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ လူ၏ ပညာက႑၌ "အသက္ရွင္ တည္တံ့ေရး အလုိ႔ငွာျဖစ္ေသာ ပညာ" ႏွင့္ "အမွန္တရား ႏွင့္ အလွတရားတုိ႔ အလုိ႔ငွာျဖစ္ေသာ ပညာ" ဟူ၍ ေယဘူယ်အားျဖင့္ ႏွစ္မ်ဳိးခဲြျခားႏုိင္လာသည္။
ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္၌ Wisdom ကုိ ပညာဟု သုံးႏႈန္းထားသည္ကုိ ဖတ္လုိက္မိသည္။

 ေဆာင္းပါးရွင္က ဘာသာေရးအေၾကာင္းကုိ ရွင္းျပေနျခင္းျဖစ္၍ ထုိေဆာင္းပါးပါ "ပညာ" မွာ အမွန္တရားႏွင့္ အလွ တရားအလုိ႔ငွာ ျဖစ္ထြန္းေသာ ပညာကုိသာ ရည္ညႊန္းျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း အကဲခတ္လုိက္မိသည္။
စာေရးသူက ယခုေဆာင္းပါးထဲတြင္ Knowledge ကုိ ပညာဟုသုံးထားသည္။ ျမန္မာေဝါဟာရတစ္ခု တည္းကုိပင္ အဂၤလိပ္အဓိပၸာယ္ တစ္မ်ဳိးစီျဖင့္ ျခားနားၿပီးသုံးစဲြေနရ၍ စာေရးဆရာမ်ား အခက္အခဲ ရွိပုံကုိ သေဘာေပါက္ေစအပ္ပါသည္။ ႐ႈေထာင့္ျခားနားပုံကုိလည္း ျမင္ေစအပ္ပါသည္။

Knowledge ကုိ ဗဟုသုတဟု စာေရးသူ ျပန္ၾကည့္သည္။ ေပါ့ေနသည္ဟု ထင္၏။ စာေရးသူေရးသား လုိေသာအေၾကာင္းအရာမွာ အေထြေထြသုတမဟုတ္။ ဟုိစပ္စပ္ ဒီစပ္စပ္၊ ဟုိနည္းနည္း ဒီနည္းနည္း သိေနေသာပညာမ်ဳိးမဟုတ္။ အထူးသီးသန္႔ ေရေရလည္လည္ ပတ္ပတ္နပ္နပ္ ကၽြမ္းက်င္ေသာ ပညာ တုိ႔ကုိ ရည္ညႊန္းသည္။ "Specialized Knowledge" ျဖစ္သည္။

အမွန္တရား၊ အလွရသတုိ႔ႏွင့္လည္း သိပ္သက္ဆုိင္ျခင္းမရွိ။ အထက္တြင္ေဖာ္ျပသည့္ အသက္ရွင္ တည္တံ့ေရးကုိ အေထာက္အကူျပဳေသာ ပညာတုိ႔ကုိသာ ဆုိလုိသည္။
ဤတြင္ ဂ႐ုျပဳရန္မွာ အသက္ရွင္တည္တံ့ေရးဆုိေသာ အခ်က္ျဖစ္သည္။ ယခင္ကဆုိလွ်င္ အေထြေထြ ဗဟုသုတ ရွိ႐ုံမွ်ျဖင့္ လူ႕ေလာကတြင္ အသက္ရွင္ေနထုိင္ႏုိင္ေသာ္လည္း ယခုမူ ဤသုိ႔မရေတာ့ေပ။ အေထြေထြသမား (generalist) သည္ အသက္ရွင္မတည္တံ့ႏုိင္။ ခက္ခဲလာသည္။ သီးသန္႔ကၽြမ္းက်င္ သူတုိ႔သည္သာ အသက္ရွင္တည္တံ့ႏုိင္ေသာ ေခတ္ျဖစ္လာၿပီ။

ဤအခ်က္ကုိညႊန္း၍ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းသည္ ပညာလူ႔အဖဲြ႕အစည္းျဖစ္လာၿပီဟု ဆုိေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။
သီးသန္႔ကၽြမ္းက်င္ေသာ ပညာတုိ႔ကလည္း အျမန္ေျပးလမ္းမေပၚေရာက္ေနၾကသည္။ အလြန္လွ်င္ျမန္ စြာ ခုန္ေပါက္ေျပာင္းလဲေနၾကသည္။ ေခတ္မီဆန္းၾကယ္သလား မေမးႏွင့္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ အမီလုိက္ေရးဆုိေသာအခ်က္သည္ ဘဝ႐ုန္းကန္မႈ၏ အမွတ္အသားျဖစ္လာပါၿပီ။ အမီ လုိက္ႏုိင္မွ ဘဝတြင္ ရပ္တည္ရွင္သန္ႏုိင္မည္ဟု အဓိပၸာယ္ထြက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။
ဤသေဘာကုိ ႏွလုံးမူမိလွ်င္ တကၠသုိလ္မွ တစ္ခါက သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ခဲ့သည့္ ပညာျဖင့္ အၿငိမ္း စားယူသည္အထိ တစ္သက္လုံး အလုပ္လုပ္စားေနလုိ႔ရေသာေခတ္သည္ နိ႒ိတံၿပီဆုိေသာအခ်က္ကုိ ေကာင္းစြာသေဘာေပါက္ႏုိင္ၾကပါလိမ့္မည္။

ယေန႔ေက်ာင္းမွ သင္ၾကားလုိက္ေသာ ပညာသည္ မနက္ျဖန္၌ အသုံးမဝင္ေတာ့။ "ေအာက္" သြားျခင္း ျဖစ္၍ပညာ၏ သခၤါရသည္ အလြန္လ်င္ျမန္လာေၾကာင္း ႏွလုံးမူမိဖုိ႔ လုိသည္။
တဟုန္ထုိး တုိးတက္လာေသာပညာတုိ႔တြင္ "အဆိပ္" ေတြရွိသည္ကလည္း အမွန္ပင္ျဖစ္ေလ၏။ ပညာအဆိပ္ကုိ ေျဖေဆးမွာ ပညာကုိပုိသင္ရန္ျဖစ္ေလသည္။ More Knowledge ဟုဆုိသည္။ ပညာကုိ ပုိတတ္ရန္ ျဖစ္ေလသည္။

ဤအဓိပၸာယ္ျဖင့္ "စဥ္ဆက္မျပတ္ ေလ့လာသင္ၾကားေရး" (Continuous learning) ဆုိေသာ ယခု ေခတ္စားေနသည့္ ေဆာင္ပုဒ္ကုိ နားလည္အပ္ပါေၾကာင္း။

Written by ေမာင္စူးစမ္း