ကံေကာင္းလိုေသာ္....
မိမိဘ၀ကံအေၾကာင္းမလွ၍
စိတ္ညစ္ေနရလွ်င္ ဤေဆာင္းပါးကိုဖတ္ပါ. . . ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းျမ
ျပည့္စံုေသာဘ၀မွာ ကံေကာငး္ေနသူျဖစ္လွ်င္မူ ဤ စာအုပ္ကို ဖတ္ရႈေနရန္
မလိုအပ္ပါ. . . .
မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ ၊ ကံေကာင္းေစရန္ ကံေကာင္းေစရန္ မဖန္တီးႏိုင္ေသာ္လည္း ကံေကာင္းေစေသာ နညး္လမ္းကို ယခုအခ်ိန္မွ စ၍ လမ္းစကို သင္ျမင္ရပါၿပီ. . .
ေအာက္ပါပံုျပင္ေလးကို သင္ၾကားဖူးေကာင္း ၾကားဖူး ပါလိမ့္မယ္. . .
အခါတစ္ပါး ခ်စ္ခင္ေသာ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္သည္ ခရီးတစ္ခုကို အတူလာခဲ့ၾကေလသည္. . .တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေန႕ည ျဖစ္၍ သူတို႕သည္ ေတာင္ခါးပန္း လမ္းခုလတ္သို႕ ေရာက္ေသာ အခါ တိုင္ပင္ၾကေလသည္. .
တစ္ေယာက္က မီးထြန္းပဲြေတာ္ျဖင့္ စည္ကားေနေသာ ေတာင္ေအာက္ ေျမျပန္႕သို႕ ဆင္းခ်င္သည္. . . ဆိုင္းသံ၊ ဗံုသံ ဆိုကသံ၊ ကညာပ်ိဳအလွေတြျဖင့္ ဘာမဆိုရႏိုင္သည့္ ေနရာျဖစ္သည္. . . ပထမလူက ေတာင္ေျခေပ်ာ္ပဲြမွာ ပါ၀င္ႏဲြခ်င္ေနသည္. . .
ေနာက္တစ္ေယာက္က ေတာင္ေပၚဘုရားဆီသို႕ တက္၍ ဖူးခ်င္သည္. . ဟုိမွာ ဘာ၀နာ ကမၼက်ပဠာန္းတရား သြားေရာက္ ရႈပြားခ်င္သည္. . ေအးခ်မ္းဆိတ္ျငိမ္ေသာ ေတာင္ေပၚဘုရား ရင္ျပင္ေပၚမွာ တရားရႈမွတ္ ေကာင္းျမတ္ေသာ အလုပ္ကို လုပ္ခ်င္သည္. . .
နွစ္ေယာက္သား ၀ိ၀ါဒ ကဲြျပားသည္. . . ထို႕ေနာက္ နံနက္မိုးေသာက္ အလင္းေရာက္ေသာအခါ ဤေနရာမွာ ျပန္လာဆံုၾကစို႕. . . . ထို႕ေနာက္မွ ခရီးအတူဆက္ၾကရင္ တိုင္ပင္ၿပီး လမ္းခဲြၾကေလသည္. . . အပ်ိဳကညာ ေပါရာသို႕ သြားခ်င္သူ က ေတာင္ေျခသို႕ ဆင္းသြား၏. . . . ဆိတ္ျငိမ္ရာမွာ တရားရွာမွီးခ်င္သူက ေတာင္ေပၚသို႕ တက္သြားေလ၏. . . .
ေတာင္ေပၚသို႕တက္ၿပီး ရင္ျပင္ေပၚတြင္ စၾကၤေလွ်ာက္ရင္း ၊တင္ပ်ဥ္ေခြထိုင္ရင္း တရားရႈမွတ္သူသည္ သူ႕အလုပ္သူလုပ္သည္. . သို႕ျဖင့္ သန္းေခါင္ေက်ာ္လာရာ သူသည္ သစ္ပင္တစ္ပင္ရင္း၌ ထိုင္၍ ကမၼဠာန္းတရားမ်ား ပြားမ်ား စီးျဖန္းေနေလသည္. . .
ထိုစဥ္ သစ္ပင္ေပၚမွာ သစ္ကိုင္းေျခာက္ တစ္ေခ်ာင္း သည္ ရုတ္တရက္ ေျဖာင္းခနဲက က်ိဳးက်၍ ထိုသူ၏ ေပါင္ေပၚတည့္တည့္သို႕ ရိုက္ခ်ိဳးလိုက္သကဲ့သို႕ ျပင္းစြာ က်ေလ၏. . . . ထိုသူသည္ ေျခသလံုးတြင္တြင္ က်ိဳးလုမတတ္ နာက်င္ရေလသည္. . . တတ္ႏိုင္သမွ် တရားဘာ၀နာ ၾကိဳးစားရႈမွတ္၏. . . လင္းေသာအခါ တုတ္အကူ ေတာင္ေ၀ွးကို ေထာက္လွ်က္ မိတ္ေဆြႏွင့္ ဆံုရမည့္ေနရာသို႕ ခပ္ျဖည္းျဖည္း ဆင္း၍လာခဲ့ေလသည္. . . .
အေပ်ာ္အပါး အေသာက္အစား စည္းစိမ္အရသာေတြ တစ္၀ၾကီးခံစားခဲ့ရေသာ အျခားသူသည္. . .နံနက္မိုးေသာက္ အလင္းေရာက္ေသာ္ အိပ္ရာမွ ထ၍ သူငယ္ခ်င္းနွင့္ ခ်ိန္းဆိုရာဘက္သို႕ ထြက္ခဲ့ေလ၏. . . လမ္းတြင္ အထုပ္တစ္ထုပ္ေကာက္ရေလ၏ . . ဖြင့္ၾကည့္ရာ အသျပာတစ္ေထာင္ တိတိ ပိုင္ရွင္မရွိေတြ႕ရသျဖင့္ ၀မ္းသာအားရယူ၍ ခ်ိန္းဆိုရာေနရာသို႕ ေရာက္လာေလ၏. . .
ႏွစ္ေယာက္သားေတြ႕ဆံုၾကေသာအခါ မိမိတို႕ ေတြ႕ၾကံဳခဲ့သမွ်ကို နွီးေႏွာေျပာဆိုၾကေလသည္. . . . ဘုရား ကုန္းေတာ္ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚသို႕ တက္၍ ကမၼဠာန္း ဘာ၀နာ စီးျဖန္းခဲ့သည့္သူက ေျခက်ိဳးခဲ့သည္. . ကညာအလွ မဒီ တရုန္းရုန္းႏွင့္ သာယာသမွ် အရယ္ရယ္ အျပံဳးျပံဳးေနလိုက္သူက အသျပာ တစ္ေထာင္ ထုပ္ပင္ ရခဲ့ေခ်ေသး. . .
ႏွစ္ေယာက္သား ဤသို႕ခံယူနားလည္မိေၾကာင္း ေျပာဆို၍ ခရီးဆက္ခဲ့ၾကရာ ေက်ာင္းသကၤန္း တစ္ခုသို႕ ေရာက္ရွိၾကေလသည္. . .ထိုေက်ာင္းမွ ပညာဥာဏ္ေရာင္ ထင္ရွားေသာ ဆရာေတာ္ ရဟန္းအား အက်ိဳးအေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ ဆရာေတာ္က ဤသို႕ မိန္႕ဆိုေလသည္. . . .
"ဒကာတို႕ အေတြ႕အၾကံဳကို နမူနာေကာက္ယူ မူတည္၍ ေလာကနိယာမအျဖစ္ ဆဲြယူၾကျခငး္ျဖင့္ ကံႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဒကာတို႕ အထင္မွားေနၿပီ
ပထမဒါယကာသည္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ျပဳသည္ မွန္၏. . .သူ႕မူလကံအရ သစ္ကိုင္း က်ိဳးက် ေျခေထာက္ ဒဏ္ရာရရုံမွ် မဟုတ္ေသး . . . သစ္ပင္ပိက် ခ်က္ခ်င္း ေသရမည့္ ေဘးႏွင့္ ၾကံဳရမည္ျဖစ္၏. . . သို႕ရာတြင္ လတ္တေလာ ကုသိုလ္ကံ တားဆီးသျဖင့္ ေျခေထာက္က်ိဳးရုံ မွ်သာျဖစ္ေအာင္. . ထိုကုသိုလ္ကံက သက္သာရာရေစခဲ့သည္. . . .
ဒုတိယဒါယကာသည္ သူ႕အတိတ္ကံအေၾကာင္းအရ အသျပာမွ်သာမဟုတ္ . . .ေရႊထုပ္ ၊ စိန္္ထုပ္၊ ပတၱျမားထုပ္မ်ား သံုးမကုန္ လႈမခန္းေအာင္ ခ်မ္းသာသည္အထိ ေကာက္ယူ ရရွိၾကြယ္၀ရမည့္ သူျဖစ္ေလ၏. . သို႕ရာတြင္ ထိုေန႕ညက မေကာငး္မႈ တို႕၌သာ ယစ္မူးသာယာေနလိုက္မိသျဖင့္ အသျပာ ကုေဋကုဠာ ထိုက္ေသာ ရတနာတို႕မရေတာ့ဘဲ ေငြတစ္ေထာင္ အထုပ္လိုက္ကေလးသာ ေကာက္ရေပသည္. . လတ္တေလာ ဒုစရိုက္ကံေၾကာင့္ ရမည့္ အက်ိဳးေပးတရား ေလ်ာ့နည္း ဆြံ႕ပါးသြားရသည္. . . အဲဒါက ကံတရားပဲ. . . " ဟု မိန္႕ေလသည္. . . . . . .
ေကာင္းမႈကုသို္လ္ျဖစ္ေစ၊ မေကာင္းမႈ ဒုစရိုက္ျဖစ္ေစ ခ်က္ခ်င္း လက္ငင္း ဓာတ္လိုက္သလို ခံစားရေသာ ဂရုကံမ်ိဳး လည္းရွိသည္. . တျဖည္းျဖည္းမွ သရက္သီး ၊ပိႏၷဲသီးကဲ့သို႕ ရင့္မွည့္လာမွ ခ်ိဳျမိန္ရေသာ ကံမ်ိဳး အက်ိဳးေပးပံုလည္းရွိသည္. . .
လံုေလာက္ေသာ ရင့္က်က္မႈ အထိေရာက္ရွိေအာင္ ေကာင္းမႈဟူသမွ် တိုးတက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ရသည္. . . မေကာင္းမႈကိုလည္း ပါးသည္ထက္ပါး နညး္သည္ထက္နည္းေအာင္ ျပဳလုပ္ရသည္ . . . . အဟုန္သေဘာ တစ္ခုနွင့္ တစ္ခု စုေပါင္းအားျပဳမိေသာအခါ ၾကီးမားေသာ အက်ိဳးကိုေပးေလသည္. . .
ကံဆိုသည္မွာ ေစတနာျဖစ္သည္. . ေစတနာ ထက္သန္သည္ႏွင့္အမွ် ကံအက်ိဳးေပး ထက္ျမက္ ထိေရာက္သည္. . (ကံ) ေစတနာမပါလွ်င္ ကံအက်ိဳးေပးမထက္ျမက္ေခ်. . .
ကံဆိုသည္မွာ ေကာင္းကင္ နဂါးေငြ႕တန္း Milky Way ၾကီးပမာ ျဖစ္သည္. . . ၾကယ္ကေလးေပါင္း ေထာင္ေသာင္း မ်ားစြာ ေသးငယ္မႈမႊားလွစြာေသာ မျမင္သာေလာက္သည့္ ေစတနာ၊ သေဘာထား၊ အေလ့အထ အျပဳအမူမ်ားမွသည္. . . ၾကီးမားေသာ အလင္းေရာင္ အျဖဴတန္းၾကီး စုေ၀းေပၚေပါက္လာကဲ့သို႕ အက်ိဳး ေပၚထြက္ရသည္. . . .
ေကာင္းေသာကံ (အျပဳအမူ) ကေလးမ်ားကို ေသးမႊားသည္ နည္းပါးသည္ မဆိုဘဲ စုေဆာင္းပါ. . . မ်ားသည္ ထက္မ်ား ၊ ပြားသည္ထက္ပြားေအာင္ စုေဆာင္းပါ. ေကာင္းက်ိဳး မုခ်ဧကန္ ရပါလိမ့္မည္. . . ဤသည္ကား နိယာမတရားတည္း. . . . .
ျပစ္တင္ရႈတ္ခ် ၀ိုင္းပယ္ခံရသျဖင့္ ညွိဳးမွိမ္နိမ့္က် ေနသေလာ
ဥစၥာစညး္စိမ္ ဆင္းရဲခ်ိဳ႕တဲ့ေနသေလာ
အနာေရာဂါ နွိပ္စက္ ဖိစီးသေလာ
အက်ည္းတန္ အရုပ္ဆိုး၍ေလာ
အသက္အႏၱရာယ္ နီးကပ္ေနသေလာ. .
မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ ၊ ကံေကာင္းေစရန္ ကံေကာင္းေစရန္ မဖန္တီးႏိုင္ေသာ္လည္း ကံေကာင္းေစေသာ နညး္လမ္းကို ယခုအခ်ိန္မွ စ၍ လမ္းစကို သင္ျမင္ရပါၿပီ. . .
ေအာက္ပါပံုျပင္ေလးကို သင္ၾကားဖူးေကာင္း ၾကားဖူး ပါလိမ့္မယ္. . .
အခါတစ္ပါး ခ်စ္ခင္ေသာ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္သည္ ခရီးတစ္ခုကို အတူလာခဲ့ၾကေလသည္. . .တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေန႕ည ျဖစ္၍ သူတို႕သည္ ေတာင္ခါးပန္း လမ္းခုလတ္သို႕ ေရာက္ေသာ အခါ တိုင္ပင္ၾကေလသည္. .
တစ္ေယာက္က မီးထြန္းပဲြေတာ္ျဖင့္ စည္ကားေနေသာ ေတာင္ေအာက္ ေျမျပန္႕သို႕ ဆင္းခ်င္သည္. . . ဆိုင္းသံ၊ ဗံုသံ ဆိုကသံ၊ ကညာပ်ိဳအလွေတြျဖင့္ ဘာမဆိုရႏိုင္သည့္ ေနရာျဖစ္သည္. . . ပထမလူက ေတာင္ေျခေပ်ာ္ပဲြမွာ ပါ၀င္ႏဲြခ်င္ေနသည္. . .
ေနာက္တစ္ေယာက္က ေတာင္ေပၚဘုရားဆီသို႕ တက္၍ ဖူးခ်င္သည္. . ဟုိမွာ ဘာ၀နာ ကမၼက်ပဠာန္းတရား သြားေရာက္ ရႈပြားခ်င္သည္. . ေအးခ်မ္းဆိတ္ျငိမ္ေသာ ေတာင္ေပၚဘုရား ရင္ျပင္ေပၚမွာ တရားရႈမွတ္ ေကာင္းျမတ္ေသာ အလုပ္ကို လုပ္ခ်င္သည္. . .
နွစ္ေယာက္သား ၀ိ၀ါဒ ကဲြျပားသည္. . . ထို႕ေနာက္ နံနက္မိုးေသာက္ အလင္းေရာက္ေသာအခါ ဤေနရာမွာ ျပန္လာဆံုၾကစို႕. . . . ထို႕ေနာက္မွ ခရီးအတူဆက္ၾကရင္ တိုင္ပင္ၿပီး လမ္းခဲြၾကေလသည္. . . အပ်ိဳကညာ ေပါရာသို႕ သြားခ်င္သူ က ေတာင္ေျခသို႕ ဆင္းသြား၏. . . . ဆိတ္ျငိမ္ရာမွာ တရားရွာမွီးခ်င္သူက ေတာင္ေပၚသို႕ တက္သြားေလ၏. . . .
ေတာင္ေပၚသို႕တက္ၿပီး ရင္ျပင္ေပၚတြင္ စၾကၤေလွ်ာက္ရင္း ၊တင္ပ်ဥ္ေခြထိုင္ရင္း တရားရႈမွတ္သူသည္ သူ႕အလုပ္သူလုပ္သည္. . သို႕ျဖင့္ သန္းေခါင္ေက်ာ္လာရာ သူသည္ သစ္ပင္တစ္ပင္ရင္း၌ ထိုင္၍ ကမၼဠာန္းတရားမ်ား ပြားမ်ား စီးျဖန္းေနေလသည္. . .
ထိုစဥ္ သစ္ပင္ေပၚမွာ သစ္ကိုင္းေျခာက္ တစ္ေခ်ာင္း သည္ ရုတ္တရက္ ေျဖာင္းခနဲက က်ိဳးက်၍ ထိုသူ၏ ေပါင္ေပၚတည့္တည့္သို႕ ရိုက္ခ်ိဳးလိုက္သကဲ့သို႕ ျပင္းစြာ က်ေလ၏. . . . ထိုသူသည္ ေျခသလံုးတြင္တြင္ က်ိဳးလုမတတ္ နာက်င္ရေလသည္. . . တတ္ႏိုင္သမွ် တရားဘာ၀နာ ၾကိဳးစားရႈမွတ္၏. . . လင္းေသာအခါ တုတ္အကူ ေတာင္ေ၀ွးကို ေထာက္လွ်က္ မိတ္ေဆြႏွင့္ ဆံုရမည့္ေနရာသို႕ ခပ္ျဖည္းျဖည္း ဆင္း၍လာခဲ့ေလသည္. . . .
အေပ်ာ္အပါး အေသာက္အစား စည္းစိမ္အရသာေတြ တစ္၀ၾကီးခံစားခဲ့ရေသာ အျခားသူသည္. . .နံနက္မိုးေသာက္ အလင္းေရာက္ေသာ္ အိပ္ရာမွ ထ၍ သူငယ္ခ်င္းနွင့္ ခ်ိန္းဆိုရာဘက္သို႕ ထြက္ခဲ့ေလ၏. . . လမ္းတြင္ အထုပ္တစ္ထုပ္ေကာက္ရေလ၏ . . ဖြင့္ၾကည့္ရာ အသျပာတစ္ေထာင္ တိတိ ပိုင္ရွင္မရွိေတြ႕ရသျဖင့္ ၀မ္းသာအားရယူ၍ ခ်ိန္းဆိုရာေနရာသို႕ ေရာက္လာေလ၏. . .
ႏွစ္ေယာက္သားေတြ႕ဆံုၾကေသာအခါ မိမိတို႕ ေတြ႕ၾကံဳခဲ့သမွ်ကို နွီးေႏွာေျပာဆိုၾကေလသည္. . . . ဘုရား ကုန္းေတာ္ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚသို႕ တက္၍ ကမၼဠာန္း ဘာ၀နာ စီးျဖန္းခဲ့သည့္သူက ေျခက်ိဳးခဲ့သည္. . ကညာအလွ မဒီ တရုန္းရုန္းႏွင့္ သာယာသမွ် အရယ္ရယ္ အျပံဳးျပံဳးေနလိုက္သူက အသျပာ တစ္ေထာင္ ထုပ္ပင္ ရခဲ့ေခ်ေသး. . .
ေကာင္းရာလုပ္လုိ႕ ေကာင္းက်ိဳးမရ.
မေကာငး္ရာလုပ္လို႕ ဆိုးက်ိဳးမရ. .
ေကာငး္ရာလုပ္လည္း ဆိုးက်ိဳးရ၏
မေကာင္းရာလုပ္လည္း ေကာင္းက်ိဳးရ၏.
ႏွစ္ေယာက္သား ဤသို႕ခံယူနားလည္မိေၾကာင္း ေျပာဆို၍ ခရီးဆက္ခဲ့ၾကရာ ေက်ာင္းသကၤန္း တစ္ခုသို႕ ေရာက္ရွိၾကေလသည္. . .ထိုေက်ာင္းမွ ပညာဥာဏ္ေရာင္ ထင္ရွားေသာ ဆရာေတာ္ ရဟန္းအား အက်ိဳးအေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ ဆရာေတာ္က ဤသို႕ မိန္႕ဆိုေလသည္. . . .
"ဒကာတို႕ အေတြ႕အၾကံဳကို နမူနာေကာက္ယူ မူတည္၍ ေလာကနိယာမအျဖစ္ ဆဲြယူၾကျခငး္ျဖင့္ ကံႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဒကာတို႕ အထင္မွားေနၿပီ
ပထမဒါယကာသည္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ျပဳသည္ မွန္၏. . .သူ႕မူလကံအရ သစ္ကိုင္း က်ိဳးက် ေျခေထာက္ ဒဏ္ရာရရုံမွ် မဟုတ္ေသး . . . သစ္ပင္ပိက် ခ်က္ခ်င္း ေသရမည့္ ေဘးႏွင့္ ၾကံဳရမည္ျဖစ္၏. . . သို႕ရာတြင္ လတ္တေလာ ကုသိုလ္ကံ တားဆီးသျဖင့္ ေျခေထာက္က်ိဳးရုံ မွ်သာျဖစ္ေအာင္. . ထိုကုသိုလ္ကံက သက္သာရာရေစခဲ့သည္. . . .
ဒုတိယဒါယကာသည္ သူ႕အတိတ္ကံအေၾကာင္းအရ အသျပာမွ်သာမဟုတ္ . . .ေရႊထုပ္ ၊ စိန္္ထုပ္၊ ပတၱျမားထုပ္မ်ား သံုးမကုန္ လႈမခန္းေအာင္ ခ်မ္းသာသည္အထိ ေကာက္ယူ ရရွိၾကြယ္၀ရမည့္ သူျဖစ္ေလ၏. . သို႕ရာတြင္ ထိုေန႕ညက မေကာငး္မႈ တို႕၌သာ ယစ္မူးသာယာေနလိုက္မိသျဖင့္ အသျပာ ကုေဋကုဠာ ထိုက္ေသာ ရတနာတို႕မရေတာ့ဘဲ ေငြတစ္ေထာင္ အထုပ္လိုက္ကေလးသာ ေကာက္ရေပသည္. . လတ္တေလာ ဒုစရိုက္ကံေၾကာင့္ ရမည့္ အက်ိဳးေပးတရား ေလ်ာ့နည္း ဆြံ႕ပါးသြားရသည္. . . အဲဒါက ကံတရားပဲ. . . " ဟု မိန္႕ေလသည္. . . . . . .
ေကာင္းမႈကုသို္လ္ျဖစ္ေစ၊ မေကာင္းမႈ ဒုစရိုက္ျဖစ္ေစ ခ်က္ခ်င္း လက္ငင္း ဓာတ္လိုက္သလို ခံစားရေသာ ဂရုကံမ်ိဳး လည္းရွိသည္. . တျဖည္းျဖည္းမွ သရက္သီး ၊ပိႏၷဲသီးကဲ့သို႕ ရင့္မွည့္လာမွ ခ်ိဳျမိန္ရေသာ ကံမ်ိဳး အက်ိဳးေပးပံုလည္းရွိသည္. . .
လံုေလာက္ေသာ ရင့္က်က္မႈ အထိေရာက္ရွိေအာင္ ေကာင္းမႈဟူသမွ် တိုးတက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ရသည္. . . မေကာင္းမႈကိုလည္း ပါးသည္ထက္ပါး နညး္သည္ထက္နည္းေအာင္ ျပဳလုပ္ရသည္ . . . . အဟုန္သေဘာ တစ္ခုနွင့္ တစ္ခု စုေပါင္းအားျပဳမိေသာအခါ ၾကီးမားေသာ အက်ိဳးကိုေပးေလသည္. . .
ကံဆိုသည္မွာ ေစတနာျဖစ္သည္. . ေစတနာ ထက္သန္သည္ႏွင့္အမွ် ကံအက်ိဳးေပး ထက္ျမက္ ထိေရာက္သည္. . (ကံ) ေစတနာမပါလွ်င္ ကံအက်ိဳးေပးမထက္ျမက္ေခ်. . .
ကံဆိုသည္မွာ ေကာင္းကင္ နဂါးေငြ႕တန္း Milky Way ၾကီးပမာ ျဖစ္သည္. . . ၾကယ္ကေလးေပါင္း ေထာင္ေသာင္း မ်ားစြာ ေသးငယ္မႈမႊားလွစြာေသာ မျမင္သာေလာက္သည့္ ေစတနာ၊ သေဘာထား၊ အေလ့အထ အျပဳအမူမ်ားမွသည္. . . ၾကီးမားေသာ အလင္းေရာင္ အျဖဴတန္းၾကီး စုေ၀းေပၚေပါက္လာကဲ့သို႕ အက်ိဳး ေပၚထြက္ရသည္. . . .
ေကာင္းေသာကံ (အျပဳအမူ) ကေလးမ်ားကို ေသးမႊားသည္ နည္းပါးသည္ မဆိုဘဲ စုေဆာင္းပါ. . . မ်ားသည္ ထက္မ်ား ၊ ပြားသည္ထက္ပြားေအာင္ စုေဆာင္းပါ. ေကာင္းက်ိဳး မုခ်ဧကန္ ရပါလိမ့္မည္. . . ဤသည္ကား နိယာမတရားတည္း. . . . .
ခ်စ္ႏိုင္(စိတ္ပညာ)
အားလံုးကိုခ်စ္ခင္ေလးစားလွ်က္. . . .