ယေန႔သရက္ပင္စုိက္၍ ယေန႔ေရေလာင္းလွ်င္
ယေန႔သရက္သီးစားရသည္မဟုတ္ေပ။ ပုိးရြျခပုန္းတုိ႔သည္
တေရြ႕ေရြ႕တည္ေဆာက္အားထုပ္ျခင္းျဖင့္ သူတုိ႔အတြက္ ေနရာအိမ္ကို
ဖန္တီးၾကေလသည္။ ပ်ားပိတုန္းတုိ႔သည္ ပြင့္ခ်ပ္ပြင့္ဖတ္တုိ႔ကုိ
တေျဖးေျဖးစုပ္ယူ ျခင္းျဖင့္ ပ်ားရည္ဥေနေသာ ပ်ားလဘုိ႔တံႀကီးကုိ ရရွိၾကသည္။
ျမတ္မိႈက္တုိ႔ကုိ တမွ်င္ခ်င္း
စုေဆာင္းျခင္းျဖင့္ စာေခါင္း၀ါငွက္ကေလးတုိ႔သည္ မုိးတြင္း၌ေနရန္ လုံးၿခဳံေသာ
စာေပါင္းသုိက္ကုိ တည္ေဆာက္နိဳင္ၾကေလသည္။ ဆုိလုိသည္မွာ အေသးအဖြဲ႕ေလးမ်ားကုိ
တေျဖးေျဖးစုစည္း ျခင္းျဖင့္ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားျခင္း၊ ခုိင္ခန္႕ျခင္း
တုိ႔ျဖစ္ေပၚလာရသည္ဟူလုိ၏။
ထုိအေသးအဖြဲ႔ေလးမ်ားကုိ စုစည္းတက္ရန္မွာ
စြဲၿမဲေသာအေလ့အထမွ ရရွိနိဳင္ေပသည္။ ျမန္မာရာဇ၀င္တြင္ ဆရာေတာ္
ဦးက်ည္ေပြ႔အေၾကာင္းေျပာစမွတ္ ျပဳခဲ့ၾက၏။ ဆရာေတာ္သည္ အသက္ (၆၀)ေက်ာ္မွ
ပိဋကတ္ စာေပကုိ ေလ့လာက်က္မွတ္၏။ သုိ႔ရာတြင္ ဆရာေတာ္၌ စည္းစနစ္က်မႈရွိ၏။
စြဲၿမဲေသာအေလ့အထရွိ၏။
တေန႔လွ်င္တန္ပူ (ဘုန္းႀကီးမ်ား သြားၾကားထုိးရာ၌
အသုံးျပဳ၍ လက္(၈)သစ္ခန္႔ရွိသည္) တေထာက္က်သာလွ်င္ က်က္မွတ္၏။
ထုိေအာက္လည္းမယုတ္၊ ထိုထက္လည္း မပုိလြန္ေခ်။ ဤတန္ပူတေထာက္စာကုိလွ်င္
ေန႔စဥ္အႀကိမ္ႀကိမ္ အထပ္ထပ္စြဲၿမဲ ေလ့လာက်က္မွတ္ေလ၏။ မ်ားမၾကာမွီ
စာတက္အေက်ာ္ ဆရာေတာ္ ျဖစ္၍ လာေတာ့သည္။
စာေရးသူသည္ (ဥာဏ္အားကုိးျဖင့္)
အလြန္ပ်င္းထူ၏။ အစုိးရပထမႀကီးတန္ စာေမးပြဲသုိ႔၀င္ရန္ရွိေသာအခါ
ဂါထာအပုဒ္ေပါင္း ၁၂၀၃-ပုဒ္တိတိ ပါရွိေသာ အဘိဓာန္ႀကီးကုိ ၾကည့္၍
စိတ္ပ်က္အားငယ္ျခင္းျဖစ္မိ၏။ ၀ီရိယ စြမ္းအားထက္သူမ်ားအဖို႕ ဤမွ်သည္
ထိတ္လန္႔ဘြယ္မဟုတ္။ စာေရးသူအဖို႔မူ တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားေနေတာ့ သည္။
သုိ႔ရာတြင္ စာေရးသူသည္ အေျဖကုိ
အၿမဲတမ္းရွာလ်က္ရွိ၏။ ဥပမာခပ္ရုိင္းရုိင္းေပးရ ေသာ္ သူမ်ားေမြးလုိ႔မွ
ကုိယ္မေမြးလွ်င္ အၿမံဳသာျဖစ္ခ်ိမ့္မည္ဟု စိတ္ကုိအားတင္းလုိက္၏။
အေျဖကားေတြ႔ရေပၿပီ၊ တေန႔လွ်င္ ဂါထာ ၅-ပုဒ္က်အခ်ိန္မွန္မွန္ က်က္ရန္တည္း။
ဆြမ္းခံသြားရင္း အရက်က္ရန္ကုိလည္း သတ္မွတ္လုိက္၏။ ဆြမ္းခံအျပန္၌စာခ်ဘုန္း
ႀကီးအထံျပန္၍ျပ၏။
၄-လမွ်ၾကာေသာ္ ဂါထာပုဒ္ေပါင္း ၆၀၀
မွ်အာဂုံႏႈတ္တက္ရမိေလသည္။ ေနာက္ထပ္ေလးလမွ် ဤသုိ႔မွန္မွန္
ေလ့က်က္သြားပါလွ်င္ အဘိဓာန္တအုပ္လုံး အလြတ္ရေပမည္။ တေန႔လွ်င္ ဂါထာေလး
၅-ပုဒ္မွ်သာ က်က္ရ ပါသျဖင့္ အပ်င္းထူေနစရာလည္းမလုိ၊ ခက္ခဲပင္ပန္းမႈလည္း
မရွိေတာ့သျဖင့္ စာေရးသူအဖုိ႔အေတာ္ပင္ေျပ လည္သြားခဲ့ေလသည္။ ဤသည္မွာ
စြဲၿမဲေသာ အေလ့အထမွ ရလုိက္ေသာ အက်ဳိးအျမတ္ျဖစ္ေပသည္။
ျမန္မာစကားပုံတြင္ “လက္ဖက္ေကာင္းစားလုိ
ပေလာင္လုိ ေႏွးေစရမည္” ဟု၎၊ “ၾကာရွည္၀ါးမည့္သြား အရုိးၾကည့္ေရွာင္” ဟု၎
အဆုိရွိေလသည္။ အလုပ္ႀကီးအလုပ္ ကုိင္မ်ားကုိလုပ္ရာ၌ ေဟာေဟာဒုိင္းဒုိင္း
အရင္စလုိျပဳမႈျခင္းျဖင့္ ခရီးမေရာက္နိဳင္ေခ်။ ပ်က္စီးဆုံးရႈံးမႈမ်ားႏွင့္သာ
ရင္ဆုိင္ၾကရေပလိမ့္မည္။
အရာရာတြင္ ခ်င့္ခ်ိန္တြက္ဆနိဳင္ျခင္း၊ ေအးေဆးသပ္ရပ္စြာ
ျပဳလုပ္တက္ျခင္းႏွင့္ အခ်ိန္ မွန္ျခင္းသည္သာကိစၥ ၿပီးေျမာက္နိဳင္၍
ခရီးေရာက္နိဳင္ေပသည္။ လူတုိ႔သည္ အေသးအဖြဲ႔ကိစၥေလးမ်ားကုိ ျပဳလုပ္ရလွ်င္
ေသးသိမ္ သည္ထင္တတ္ၾက၏။
တံစက္ၿမိတ္မွ တစက္ခ်င္းတစက္ခ်င္း
က်ေရာက္သည့္ ေရေပါက္တုိ႔သည္ ခံအုိးႀကီးပင္ ျပည့္ေစနိဳင္၏ဟူေသာ
သဘာ၀ကုိေမ့ေနတတ္ၾကေလသည္။ အိမ္ေပၚသုိ႔ေရာက္ရန္ ေအာက္ဆုံးေလကားထစ္မွ
စတင္တက္ေရာက္ရ ေလသည္။
စာေရးသူ၏ ဖခင္ႀကီးသည္ လူပ်ဳိေပါက္အရြယ္၌
မ်က္စိတဖတ္တြင္ မရုိးေစးမေတာ္ တဆအ၀င္ခံရေလသည္။ သာမန္အေသးအဖြဲ႕ေလးမွ်
အထင္ေရာက္၍ တက္ကြ်မ္းနား လည္သူမ်ားထံ မျပမိေပ။ ေလးငါးရက္ၾကာေသာ္ မ်က္စိတြင္
တိမ္ခုိးသန္း၍ စကၡဳပသာဒ ခ်ဳိ႕ယြင္းခဲ့သည္မွာ အေသးအဖြဲ႕ကိစၥျဖစ္၍
မမႈေလာက္ဟု အထင္ ေရာက္ခဲ့မႈေၾကာင့္ျဖစ္ ေလသည္။ အေသးအမႊားဟု
မေလးမစားျပဳလွ်င္ မွားတတ္ေၾကာင္းသာဓကပင္ျဖစ္သည္။
“အမႈိက္ကစ ျပာႆာဒ္မီးေလာင္” ဟူသကဲ့သုိ႔ အေသးအဖြဲ႔ပင္ျဖစ္ေစကာမူ ပ်က္စီးျခင္း အနႏၱ ဆုိက္ေစ၏။
ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကား၍ ႀကီးပြားခ်မ္းသာျခင္းအတြက္ အထြတ္အထိပ္သုိ႔လည္း ပုိ႔ေဆာင္ေၾကာင္း သတိမူရာ၏။
စာေရးသူ စာသင္တုိက္မွာ ေနစဥ္ကျဖစ္ပါသည္။
ေက်ာင္းတိုက္ အ၀င္လမ္းေဘးတဖက္တခ်က္၌ ႏြယ္သာကီပင္မ်ားကုိ
ေက်းဇူးရွင္ဆရာေတာ္က (အသွ်င္ဇနကာဘိ၀ံသ အဂၢမဟာပ႑ိတျဖစ္ပါသည္)
စီတန္း၍စုိက္ေစ၏။ စာေရးသူက ၾကည့္ရႈ႕စီမံ၍ခုိင္းရ၏။
အပင္ငယ္တပင္မွာ အျမစ္တြင္
တူးရြင္းႏွင့္ထုိးမိ၍ ရွင္သန္ဖုိ႔ေမွ်ာ္လင့္ဘြယ္မရွိေခ်။
သုိ႔ေသာ္တြင္းကလည္း တပင္စာက်န္ေန၍ ရွင္ေသာ္ရွင္ျငား မလုိလဲလုိအေနျဖင့္
စာေရးသူကအစို္က္ခုိင္းလုိက္၏။ ေနာက္တေန႔တြင္ ဆရာေတာ္သည္ လာ၍ၾကည့္၏။
ညွဳိးေလ်ာ္ေနေသာ ထုိသစ္ပင္ကုိေတြ႔ရေလရာ စာေရးသူအားေခၚ၍ သတိ ေပးစကား
မိန္႔ၾကားလုိက္၏။
“ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မရွိတဲ့အလုပ္ကုိ မလုပ္ရဘူးကြယ့္၊ သူမ်ားအထင္အျမင္ေသး ခံရတက္တယ္”
စာေရးသူ၏နားထဲတြင္ အရိုးခုိက္ေအာင္စြဲ၍ သြားေလသည္။ ဆရာေတာ္သည္
ေသးဖြဲ႕ေသာကိစၥကုိပင္ ဂရုတစုိက္ ရႈျမင္တက္ေပသည္တကား။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္
နိဳင္ငံ၌ထင္ေပၚ ေက်ာ္ၾကားေသာဆရာေတာ္တပါးျဖစ္၍ ေနသည္မွာ မဆန္းေတာ့ေခ်။
“အစေကာင္းမွ အေႏွာင္းေသခ်ာ”
နိဳင္ေၾကာင္းကုိလည္း သေဘာေပါက္မိလာေတာ့ သည္။ ထုိစဥ္မွစ၍ မည္သည့္အလုပ္မွ်
ေပါ့ေပါ့တန္တန္ သေဘာမထားနိဳင္ေတာ့ေပ။ အေလးအနက္ထား၍ ရွင္းလင္ျပတ္သား ေအာင္
လုပ္တက္သည့္ အေလ့အထမွာ စြဲၿမဲ လာခဲ့ရေပသည္။
ရာဇ၀င္၌ စည္သူေက်ာ္ထင္သည္
နရပတိဟူေသာအမည္ျဖင့္ အင္၀နန္းကုိ ၉၁၃-ခုႏွစ္တြင္နန္းတက္ေလသည္။ ဤမင္းသည္
သူေတာ္ေကာင္းတရားႏွင့္ ျပည့္စုံသည္။ သစၥာ ေစာင့္သိျခင္း၊
ရဲစြမ္းသတၱိရွိျခင္း၊ ေမွ်ာ္ျမင္ ဥာဏ္သြားျခင္းတုိ႔၌ ေက်ာ္ၾကားသည္။
ထုိထက္ထူးျခားသည္ကား “ဥေဒတယံ” ဂါထာကုိ နံနက္တေထာင္၊ “အေပတယံ” ဂါထာကုိ
ညဥ့္တေထာင္ရြတ္ဖတ္ သရဇၥ်ာယ္ေလ့ရွိျခင္းေပတည္း။
သာမန္ဇြဲ သာမန္စြဲၿမဲေသာအေလ့အထတုိ႔ျဖင့္
ဤမွ် ရြတ္နိဳင္မည္မဟုတ္ေခ်။ တကယ့္ဇြဲ တကယ့္စြဲၿမဲေသာ အေလ့အထတုိ႔ေၾကာင့္သာ
ဤမွ် ရြတ္ဆုိနိဳင္ျခင္းေပတည္း။ စာေရး သူအေနျဖင့္ မခ်ီးက်ဴးပဲ
မေနနိဳင္ပါေခ်။
နံနက္တေထာင္ ညဥ့္တေထာင္မဆုိထားဘိ
တေခါက္ကုိမွ် ေန႔စဥ္မွန္မွန္ရြတ္နိဳင္သူ မည္မွ်ရွိမည္ ထင္ပါ သနည္း။
ေန႔စဥ္ဘုရား၀တ္ျပဳျခင္း၊ ေန႔စဥ္ရတနာသုံးပါး မိဘဆရာ တုိ႔ကုိ ဦးခ်၍
အိပ္ျခင္းကုိပင္ မွန္မွန္ျပဳလုပ္ သူ နည္လွေပလိမ့္မည္။ လူတုိ႔သည္ “ခလုတ္ထိမွ
အမိတ” တတ္ၾကေလ၏။
“စြဲၿမဲေသာအေလ့အထ” အေၾကာင္း
(ယခုေဆာင္းပါး)ေရးခဲ့စဥ္က ပထမဆုံးေရးသား ေလ့က်င့္ခံသည္ ဒုိင္ယာရီ
စာအုပ္ေလးကုိ လွန္ေလွာၾကည့္မိ၏။ သုံးပုံ႔တပုံခန္႔သာ ေရး
မွတ္ထားသည္ကုိေတြ႔ရသည္။ ႏွစ္ပုံခန္႔မွာ အေၾကာင္း အမ်ဳိးအမ်ဳိးေၾကာင့္
မေရးမွတ္ နိဳင္ပဲ ကြက္လပ္က်န္ေနသည္ကုိ ေတြ႔ရွိရေပ၏။
ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သည္ ကမၻာေပၚတြင္
လူတြင္က်ယ္လုပ္ခ်င္ၾက၏။ ေအာင္ျမင္မႈဂုဏ္ပုဒ္ဟူသမွ် သည္ က်ႏု္ပ္တုိ႔အား
ႀကိဳလင့္ေနေစခ်င္၏။ က်ႏု္ပ္တုိ႔သည္ ဧရာမအဓိပတိပုဂၢိဳလ္ႀကီး မ်ား
ျဖစ္လုိၾက၏။ ဤကဲ့သုိျဖစ္ရန္ ဘာေတြကုိစြဲစဲြၿမဲၿမဲ
ျပဳလုပ္ႀကိဳးပမ္းေနၾကပါသနည္း။ ေန႔စဥ္မွတ္တမ္းေလးကုိမွ်
မွန္မွန္မေရးသားနိဳင္ပါတကား။
သုိ႔ဆုိလွ်င္ “လူတုိင္း လူတြင္က်ယ္
လုပ္ခ်င္၏၊ ခုိင္က်ည္တည့္မတ္ေသာစိတ္မရွိ၊ လူတုိင္းထင္ေပၚခ်င္၏၊- ဇြဲမရွိ၊
လူတုိင္းထင္ေပၚခ်င္၏- စြဲၿမဲမႈမရွိ” ဟုဆုိရန္မွတပါး
အျခားအေၾကာင္းမရွိေတာ့ေပ။
စစ္ကိုင္းမင္းရွိန္
ဓမၼဗ်ဴဟာမဂၢဇင္း
(အတြဲ-၈၊ အမွတ္-၂)