Saturday, January 14, 2012

ေအာင္ႏုိင္သူ



 ေအာင္ႏုိင္သူ

“ေက်နပ္စရာေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊   မေက်နပ္စရာေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊   ေလာကဓံေၾကာင့္ တုန္လႈပ္ေနသူ မွန္သမွ် ေလာကကုိ အရႈံးေပးေနရသူ ခ်ည္းပါပဲ။

                                                                             (မေထရ္ျမတ္တစ္ပါး)


မဟာသတိပဌာန္ ဝိပႆနာအလုပ္ အားထုတ္ျပီးမွ သင့္ဘဝျပည့္စုံမည္။

Live attains perfection only by Maha Satipathana vipassana.

                                                                       (လႈိင္မဟာစည္ဆရာေတာ္)

လႈိင္မဟာစည္ရိပ္သာထဲကုိ ဝင္သြားရင္ သုိ႔မဟုတ္ လႈိင္မဟာစည္က ရုိက္ထုတ္တဲ့ စာအုပ္၊ စာရြက္၊ လက္ကမ္းစာ၊  ဖိတ္စာမ်ားကုိ ၾကည့္လုိက္ရင္ အျမဲတမ္းေတြ႔ရမယ့္ ေၾကြးေၾကာ္သံတစ္ခု ကေတာ့ “မဟာသတိပဌာန္ ဝိပႆနာအလုပ္ အားထုတ္ျပီးမွ သင့္ဘဝျပည့္စုံမည္”ဆုိတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တခ်ိဳ႔ကေတာ့ ဒီေၾကြးေၾကာ္သံကုိ ၾကည့္ျပီး တယ္ဘဝင္ က်ခ်င္ပုံ မရဘူး။ ဟုတ္တယ္။ သူတုိ႔ထင္ထားတာက လူဆုိတာ ဒုစရုိက္ တရားေတြ ကင္းရွင္းျပီး ေကာင္းမြန္တဲ့ အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္း အလုပ္ကုိ လုပ္ကုိင္ရင္း ေလာက အက်ိဳးအတြက္ စြမ္းႏုိင္သမွ် ေဆာင္ရြက္ေနရင္“ လူ႔တာ ဝန္ ေက်သူ လူရာဝင္သူ”လုိ႔ မွတ္ထင္ထားၾကတာကုိး။

တကယ္ေတာ့ ဒီထင္ျမင္ ယူဆခ်က္ဟာ ေလာကကုိ ျဗဟၼစုိရ္အျမင္ေလာက္နဲ႔သာ ၾကည့္ျပီး သီလသိကၡာေလာက္ကုိသာ ျဖည့္က်င့္ႏုိင္ေသးတဲ့ သူတုိ႔ရဲ့ အျမင္ျဖစ္ပါတယ္။ သီလ သိကၡာဆုိတာ သာသနာနဲ႔ ေတြ႔ႀကဳံရသူေတြအတြက္ အေျခခံ(မူလတန္း)အဆင့္ပဲ ရွိေသးတယ္ ဆုိတာကုိေတာ့ သာသနာေတာ္နဲ႔ အေတာ္ေလး ထဲထဲဝင္ဝင္ ရွိေနသူမ်ားသာ သေဘာေပါက္ လက္ခံႏုိင္ၾကမွာပါ။

သီလအဆင့္ဆုိတာ ပစၥဳပၸာန္မွာ  အျပစ္ကင္းသူလုိ႔ ေခၚဆုိႏုိင္ရုံနဲ႔ အသက္ရွည္ရာ အနာမဲ့ေ၇းအတြက္ အေထာက္အကူျပဳႏုိင္ရုံပဲ အက်ိုးေပးႏုိင္စြမ္း ရွိပါတယ္။  ဒုကၡအားလုံးက လြတ္ေျမာက္ေရးနဲ႔ အေတာ္ အလွမ္းေဝးေသးရုံမက ေလာကဓံကုိ ခံႏုိင္ေရးအတြက္ေတာင္ လုံလုံေလာက္ေလာက္ မရွိေသးဘူး ဆုိတာ ကုိယ္ေတြ႔ ႀကုံဖူးသူတုိင္း သေဘာေပါက္ၾကမွာပါ။

သာသနာေတာ္နဲ႔ ရင္းနီးကြ်မ္းဝင္မႈ မရွိတဲ့ အနိမ့္ဆုံး ပုထုဇဥ္တုိ႔ဟာ အရာရာကုိ ကုိယ္က်ိဳးကုိယ့္ အတြက္သာ ၾကည့္ေလ့ရွိတဲ့အတြက္ ျမင္ျမင္သမွ် သက္ရွိသက္မဲ့ အရာတုိင္းဟာ ေက်နပ္စရာနဲ႔ မေက်နပ္စရာမ်ား အျဖစ္နဲ႔သာ လက္ခံ ဆုံးျဖတ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ငါနဲ႔ သူတစ္ပါးအေပၚမွာ မွ်တတဲ့ အျမင္ မ၇ွိတတ္ပါဘူး။ ဒီပုဂၢိဳလ္မ်ိုးကုိ အႏၶပုထုဇဥ္(ပုထုဇဥ္အကန္း)လုိ႔ ေခၚပါတယ္။

ျဗဟၼစုိရ္စိတ္ထားရွိသူတုိ႔ကေတာ့ ငါနဲ႔ သူတစ္ပါးကုိ မွ်မွ်တတ ၾကည့္တတ္လာျပီျဖစ္လုိ႔ ကုိယ္မၾကိဳက္ မႏွစ္သက္တဲ့ အေျပာအဆုိ အျပဳအမူမ်ိဳးနဲ႔ သူတစ္ပါးကုိ မေျပာ မျပဳမိေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ၾကပါတယ္။

ဒီအေျပာမွား၊ အျပဳမွား၊ ႏွစ္မ်ိုးကင္းေအာင္ ေရွာင္ရွားႏုိင္တာကုိ သာသနေတာ္ရဲ့ အေျခခံ သီလသိကၡာလုိ႔ ေခၚတာပါ။ အထက္မွာ ေျပာခဲ့သလုိပဲ ဒီအျမင္ဟာ အေျခခံ အဆင့္သာျဖစ္လုိ႔ လူေကာင္း သူေကာင္း(ကလ်ာဏပုထုဇဥ္)ဆုိႏုိင္ရုံမွ်ပဲ ရွိပါတယ္။ ခုိင္မာတဲ့ ဘဝအာမခံခ်က္ မဟုတ္ေသးလုိ႔ လူျဖစ္ရက်ိဳး နပ္ျပီလုိ႔လည္း မဆုိႏုိင္ေသးပါဘူး။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ့ ေဟာညြန္သတ္မွတ္ခ်က္က-

“အျဖစ္အပ်က္ကုိ သိျမင္တဲ့ ဝိပႆနာ အသိမရွိဘဲ အႏွစ္တစ္ရာ အသက္ရွည္ရျခင္းထက္ အျဖစ္အပ်က္ကုိ သိျမင္တဲ့ ဝိပႆနာဉာဏ္ အျမင္ရွိျပီး တစ္ညဥ့္တစ္ရက္ အသက္ရွည္ရျခင္းက ျမတ္တယ္”လုိ႔ ဆုံးျဖတ္ေတာ္မူပါတယ္။

ျဗဟၼစုိရ္ အျမင္ရွိသူရဲ့ အျမင္မွာ ငါနဲ႔ သူတစ္ပါးကုိ မွ်မွ်တတ ျမင္တတ္ေသာ္လည္း “ငါ၊ သူတစ္ပါး”ဆုိတဲ့ အစြဲမကင္းတာေၾကာင့္ ေလာကဓံ အဆုိး အေကာင္းအလုိက္ ဝမ္းနည္း ဝမ္းသာ ျဖစ္ျပီး တုမ္လႈပ္တတ္ပါတယ္။ ေက်နပ္စရာေၾကာင့္ပဲျဖစ္ေစ၊ မေက်နပ္စရာေၾကာင့္ပဲျဖစ္ေစ ေလာကဓံေၾကာင့္ တုန္လႈပ္ေနသူမွန္သမွ် ေလာကကုိ အရႈံးေပးေနရသူခ်ည္းျဖစ္လုိ႔ ေလာကကုိ အႏုိင္ရသူ၊ ျမင့္ျမတ္သူလုိ႔ မဆုိႏုိင္ပါဘူး။

ဝိႆနာဉာဏ္အျမင္နဲ႔ ၾကည့္တတ္သူမ်ား ကေတာ့ ငါ၊ သူတစ္ပါးဆုိတဲ့ အစြဲမရွိသလုိ သမထ အျမင္ရွိသူတုိ႔ သိျမင္တတ္တဲ့ “သခၤါရ”ဆုိတဲ့ အျမင္ကုိ ပါ ေက်ာ္လြန္ျပီး အရာအားလုံးဟာျဖစ္တတ္၊ ပ်က္တတ္တဲ့သေဘာ အမွန္သာရွိတယ္လုိ႔ သိရွိလက္ခံႏုိင္ျပီျဖစ္လုိ႔ ႀကုံလာသမွ် ေလာကဓံ အေကာင္း အဆုိး ႏွစ္မ်ိဳးလုံးကုိ လ်စ္လွ်ဴရႈႏုိင္လာပါတယ္။

ဒီလုိအျမင္ရွိသူဟာ ေလာကဓံေၾကာင့္ တုန္လႈပ္မႈ မရွိတဲ့အတြက္ ေလာကကုိ ေအာင္ႏုိင္သူ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ပုထဇဥ္ထဲမွာ အျမင့္ဆုံး လူျဖစ္ တယ္လုိ႔ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ ဆုံးျဖတ္ေတာ္မူတာပါ။

ဒါကုိၾကည့္ျုပီး လႈိင္မဟာဟစည္ ဆရာေတာ္က“မဟာသတိပဌာန္ ဝိႆနာအလုပ္ အားထုတ္ျပီးမွ သင့္ဘဝ ျပည့္စုံမည္”လုိ႔ ေၾကြးေၾကာ္လုိက္ တယ္လုိ႔ သေဘာေပါက္မိပါတယ္။

ဝိပႆနာဉာဏ္ရဲ့ အျမင့္ဆုံးအဆင့္က “သခၤါရုေပကၡာ”လုိ႔ေခၚတဲ့ သခၤါရအာရုံအားလုံးကုိ အေကာင္းအဆုိး အခ်စ္အမုန္းမရွိ လ်စ္လ်ဴရႈႏုိင္တဲ့ ဉာဏ္အျမင္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဉာဏ္အျမင္ရွိသူ မ်ားဟာ ေလာကဓံကုိ ဘယ္လုိ ရင္ဆုိင္ၾကသလဲဆုိတာ ဂ်ပန္ဘုန္းေတာ္ႀကီး (ဟကုအင္)ရဲ့ ေတြ႔ႀကဳံ ျဖစ္ ပ်က္ပုံကေလးကုိ ေလ့လာၾကည့္ပါဦး။

ဂ်ပန္ဘုန္းေတာ္ႀကီး (ဟကုအင္)

ဘုန္းေတာ္ႀကီး(ဟကုအင္)ဆုိတာ ငရဲဘုံနဲ႔ နတ္ဘုံ တံခါးကုိျပခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ေပါ့။ အက်င့္သီလမွာလည္း အထူး စံနမူနာျပ ထင္ရွားတဲ့ ဆရာေတာ္ တစ္ပါးပါ။ ဆရာေတာ္ ေက်ာင္းနားက ထမင္းဆုိင္ရွင္ရဲ့ သမီးပ်ိဳေလးဟာ ရုပ္ရည္ သားသား နားနားရွိတဲ့ ဂ်ပန္မေလး တစ္ဦးေပါ့။ တစ္ေန႔ေတာ့ ဒီကေလး မေလး ကုိယ္ဝန္ရွိတာကုိ မိဘမ်ား သိသြားၾကပါေလေရာ။

မိဘမ်ားက အႀကီးအက်ယ္ ေဒါပြျပီး ကေလးအေဖ ဘယ္သူလဲဆုိတာကုိ ေမးေပမယ့္ မိန္း ကေလးက ထုတ္ေဖာ္မေျပာဘူး။ မာန္မဲ  ျခိမ္းေျခာက္ျပီး   ေမးလြန္းမက ေမးၾကေတာ့ ေနာက္ဆုံးမွာ ဆရာေတာ္(ဟကုအင္)ပါလုိ႔ ေျပာလုိက္ပါေတာ့သတဲ့။

ေဒါသအမ်က္ ေျခာင္းေျခာင္းထြက္ေနတဲ့ မိဘမ်ားက ဆရာေတာ္ကုိ သြားျပီး ဆဲေရး ပုတ္ခတ္ လုပ္ၾကတဲ့အခါ ဆရာေတာ္ မိန္႔ၾကားတာကေတာ့
“ေၾသာ္ ဟုတ္လား”  ဆုိတဲ့ စကားတစ္ခြန္းပါပဲ။

ကေလးေမြးဖြားတဲ့အခါမွာ ကေလးကုိ ဆရာေတာ္(ဟကုအင္)ဆီ ယူလာၾကတယ္။ ဒီသတင္း ဂယက္ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ဟာ အႀကီးအက်ယ္ နာမည္ပ်က္ေနျပီ။ ဆရာေတာ္ကေတာ့ မမႈဘူး။ သူ႔ကုိ ၾကည္ညိဳေသးသူ ဒကာအခ်ိဳ႔ရဲ့ အကူအညီနဲ႔ ကေလးကုိ ေကြ်းေမြးေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တယ္။

တစ္ႏွစ္ေလာက္ ၾကာသြားျပီးတဲ့ အခါမွာေတာ့ ကေလးအေမ မိန္းကေလးဟာ မေအာင့္အည္း ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ကေလးအေဖအစစ္ဟာ ငါးေစ်းမွာ အလုပ္လုပ္တဲ့ လူငယ္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း အမွန္အတုိင္း ဖြင့္ေျပာျပေတာ့တယ္။

မိန္းကေလးရဲ့ မိဘမ်ားဟာ ခ်က္ခ်က္းပဲ ဆရာေတာ္ ေက်ာင္းကုိသြားျပီး ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူပါရန္ အက်ယ္တဝင့္ ေလွ်ာက္ထား ေတာင္းပန္ၾကတယ္။ ကေလးကုိလည္း ျပန္ေခၚသြားပါရေစလုိ႔ ေတာင္းၾကတယ္။ ဆရာေတာ္က လုိလုိလားလားပဲ ကေလးကုိ ျပန္ေပးရင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူတာက ေတာ့

“ေၾသာ္ ဟုတ္လား” ဆုိတဲ့ စကားတစ္ခြန္းပါပဲတဲ့။

ဒါဟာ ဂ်ပန္ဗုဒၶဘာသာ ေလာကမွာ ထင္ရွားတဲ့ ဆရာေတာ္မ်ားရဲ့ အတၳဳပၸတၱိမ်ားထဲက တကယ့္ျဖစ္ရပ္ မွတ္တမ္းတစ္ခုပါ။

မဂၤလာတရားေတာ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့ အျမင့္ျမတ္ဆုံး မဂၤလာ တရားေတာ္က ဖု႒ႆ ေလာကဓေမၼဟိ စိတၱံယႆ နကမၸတိ = ေကာင္း ဆုိး ႏွစ္တန္ ေလာကဓံ ႀကုံေတြ႔ရာမွာ မတုန္မလႈပ္ စိတ္ဓာတ္ခုိင္မာျဖင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလုိ စိတ္ထားႏုိင္သူဟာ ေလာကကုိ အႏုိင္ရတဲ့ အျမင့္ဆုံး ပုဂၢိဳလ္အစစ္ ျဖစ္ပါတယ္။

စြပ္စြဲႏွိပ္စက္ခံရသူ၊ စြပ္စြဲ အႏွိပ္စက္ျပဳလုိသူတုိ႔ သတိျပဳစရာ သာဓကတစ္ခုပါ။

ေလာကဓံအေပၚမွာ သေဘာအမွန္ ထားႏုိင္ၾကပါေစ…

ဓမၼေဘရီအရွင္ဝီရိယ(ေတာင္စြန္း)