Friday, July 22, 2011

ရဟန္းတုိ႔ ဣေျႏၵ

ရဟန္းတုိ႔ ဣေျႏၵ



ရဟန္းတစ္ပါးရဲ့
သခၤန္းစာမွာ
ေပယ်ာလေတြက မ်ားလြန္းလွေပါ့
အဲဒီေပယ်ာလေတြကုိ
ေဖာ္ျပခြင့္ မရွိၾကတာကုိက
ေပယ်ာလေတြနဲ႔ သူ႔ကမၻာေျမဟာ
ပုိလွသြားတာ…။

သိပ္လွတာေလးမ်ားေတြ႔ရင္ သိမ္းပုိက္ခ်င္ၾကတယ္။ လုိခ်င္တာမရၾကေတာ့ ကုိယ့္ဟာကုိေရာ၊ တပါးသူကုိပါ ႏွိပ္စက္ခ်င္ၾကျပန္ေရာ…။ ဒီၾကားထဲ မိန္းေမာေတြေ၀မႈေတြ ျဖစ္လုိက္ၾကတာလည္း ဒုနဲ႔ေဒး။ တခ်ဳိ႔ၾကေတာ့ သိမ္းပုိက္ခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ၊ ႏွိပ္စက္ခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ၊ ေတြေ၀တတ္ တဲ့ စိတ္ေတြဟာ ကုိယ့္ရဲ့ သႏၱာန္မွာ ျဖစ္လာခဲ့ရင္ ျဖစ္လာခ်င္းပဲ အျပင္ကုိ ေဖာ္ထုတ္လုိက္ၾကတယ္။ ခ်ဳပ္တည္းႏုိင္စြမ္း မရွိၾကဘူး။ ပုထုဇဥ္လက္မွတ္ကေလးတစ္ခုတည္းနဲ႔ ထင္ရာလုပ္ပစ္လုိက္တတ္ ၾကတယ္။ တခ်ဳိ႔တတ္ႏုိင္သေလာက္ ထိန္းၾကတာမ်ိဳးလည္း ရွိပါတယ္။

မဇၥ်ိမပဋိပဒါဆုိတာ သိပ္ေပၚျပဴလာျဖစ္တဲ့ စကားလုံးေလးမုိ႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သိထားၾကပါတယ္။ ဘ၀အတြက္၊ သံသရာအတြက္ လမ္းေလွ်ာက္ၾကတဲ့အခါ အလည္တည့္တည့္ကသြားဖုိ႔ ေျပာထားတဲ့ ဗုဒၶဘုရားရွင္ရဲ့ စကားလုံးေလးပါပဲ။

ေလာဘနဲ႔ သိမ္းပုိက္တဲ့ အစြန္းမွာလည္း မေလွ်ာက္မိေစနဲ႔။
ေဒါသနဲ႔ ႏွိပ္စက္တဲ့ အစြန္းကိုလည္း မကပ္မိ၊ မေလွ်ာက္မိေစနဲ႔၊
အလည္တည့္တည့္ကသာ သြားပါေလ..တဲ့။
ဘုရားရွင္က ေလာကသားေတြအတြက္ အရင္ဦးဆုံး ခ်ျပခဲ့တဲ့ တရားဦးေလးပါပဲ။

အာရုံတစ္ခုခုနဲ႔ၾကဳံေတြ႔လာရင္ ျဖစ္လာတဲ့ စိတ္ကေလးကုိ ခ်ဳပ္တီးႏုိင္စြမ္းရွိတဲ့သူဟာ ဣေျႏၵရွိတယ္လုိ႔ ေခၚတာပါ။ ခပ္စိမ္းစိမ္းေလးေျပာရရင္ ဟန္ေဆာင္မႈတစ္ခုပါပဲ။ သိမ္းပုိက္ခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြ၊ နာၾကည္းမုန္းတီးတတ္တဲ့ စိတ္ေတြဟာ ပုထုဇဥ္လူသားပဲ ျဖစ္မိမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ျဖစ္တာကုိ မျဖစ္ရေလေအာင္ ဟန္ေဆာင္ရတယ္၊ ဣေျႏၵေဆာင္ရတာပါပဲ။ ဒါမွသာ အစြန္းႏွစ္ဖတ္လြတ္တဲ့ မွ်တတဲ့စိတ္ထားရွိသူ ျဖစ္သြားတာပါ။

ေလာကမွာ မယူတတ္ရင္ ကုိယ္က ရလုိက္တာက နည္းနည္းရယ္။ အဲဒီ နည္းနည္းေလးကုိပဲရဖုိ႔ ေပးဆပ္လုိက္ရတာက အမ်ားၾကီး။ ဒါကုိ လူေတြက သတိမထားၾကဘူး။ ကုိယ္လိုခ်င္တာကို အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ရလုိက္တယ္ပဲထား.. ဒါေပမယ့္ ကုိယ္သတိမထားလုိက္တဲ့ အရာေတြက ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ကုိယ့္ကုိ ခ်ဳပ္ကုိင္ထားလုိက္လဲ၊ ကုိယ့္သံသရာက ဘယ္ေလာက္မ်ား ရွည္လ်ားသြားသလဲဆုိတာကုိေတာ့ ေတြးၾကည့္ဖုိ႔ေကာင္းတယ္။

တစ္ဖတ္သက္ဆုိတဲ့ စကားလုံးေလးက အစြန္းဘက္ကုိ ဦးတည္တယ္ဆုိတာ သိသာပါတယ္။ လူေတြဟာ ကုိယ့္ရဲ့ လုိအပ္ခ်က္ေလး ျဖည့္ဆည္းဖုိ႔အတြက္ တစ္ဖတ္ကုိ သတ္ပစ္လုိက္ၾကတယ္။ တစ္ကုိယ္ေကာင္းဆန္တဲ့ အေတြးအေခၚ၊ အေျပာအဆုိ၊ အလုပ္အကုိင္ေတြနဲ႔ပဲ ေနခ်င္ၾကတယ္။

ဦးေလးက သူ႔ရဲ့တူေလးကို ေမးပါတယ္။
“မင္းၾကီးလာရင္ ဘာလုပ္မွာလဲ”တဲ့။ ဒီေတာ့ တူေလးက ျပန္ေျဖတယ္။ “စစ္ဗုိလ္ၾကီးလုပ္မယ္”တဲ့။ ဦးေလးက ျပန္ေမးတယ္ “အသတ္ခံရမွာ မေၾကာက္ဘူးလား” တူေလးက “ဘယ္သူက သတ္မွာလဲ” တဲ့။ “ရန္သူကေပါ့”လို႔ ဦးေလးကျပန္ေျပာေတာ့ “ဒါဆုိရင္ ကြ်န္ေတာ္ရန္သူလုပ္မယ္”တဲ့။
ဒီလုိပါပဲ။ လူေတြဟာ လူေကာင္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူဆုိးပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ္က လုပ္လုိက္ရတဲ့ ဘက္ကခ်ည္း ေနခ်င္ၾကတယ္။ အဲဒီလို သေဘာတရားမ်ဳိးေတြရွိၾကလုိ႔လည္း ဘုရားရွင္က အဲဒီအစြန္းေတြကေန လြတ္ေအာင္ အလည္တည့္တည့္ကုိ ေလွ်ာက္ခိုင္းတာပါ။

ရဟန္းဆုိတာ ေလွ်ာက္မိတတ္တဲ့ အစြန္းေတြကုိ ဣေျႏၵနဲ႔ ဖ်က္စီးပစ္လိုက္တာပါ။ ျဖစ္တတ္တဲ့ ေလာဘ ေဒါသ၊ မာန္မာနေတြကုိ ရဟန္းတစ္ပါးရဲ့ သခၤန္းစာမွာ ေပယ်ာလျမဳပ္ပစ္လုိက္ရတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ရွိေတာ့ရွိတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ေပယ်ာလလုပ္ထားတာ။

အဲဒီ ျမဳပ္ထားတဲ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ မာန္မာနေတြကို ရဟန္းကုိယ္တုိင္ကလည္း အျမဲျမဳပ္ထားနုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားထားရတယ္၊ တစ္စုံတစ္ေယာက္က လာျပီးေတာ့လည္း ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ အက်ဳိးမရွိတဲ့အတြက္ တူးဆြေဖာ္ထုတ္ပုိင္ခြင့္ မရွိပါဘူး။ ရဟန္းကုိယ္တုိင္ကလည္း ခြင့္မေပးရဘူး။ အဲဒါကုိ ဘာ၀နာလုိ႔လည္း ေခၚၾကပါတယ္။

သိမ္းပုိက္ခ်င္စရာ၊ ဒါမွမဟုတ္ ႏွိပ္စက္ခ်င္စရာေတြ ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ အာရုံေတြက ျမင္လာတဲ့အခါ၊ ၾကားလာတဲ့အခါ၊ အနံ႔ရလာတဲ့အခါ၊ အရသာ၊ ထိေတြ႔မႈေတြနဲ႔ ၾကဳံလာတဲ့အခါမွာ ျပဴတစ္၊ ျပဴတစ္ လုပ္လာတတ္တဲ့ စိတ္ကေလးကုိ ျငိမ္ျငိမ္ကေလးကုတ္ေနေအာင္ ဘာ၀နာစြမ္းအားနဲ႔ ျပန္ေမာင္းထုတ္လုိက္တာပါပဲ။ အဲဒီလုိ ျပဳလုပ္လုိက္တဲ့အတြက္ ရလာတဲ့ စြမ္းအားကေတာ့ ခ်မ္းသာမႈဆုိတာပါပဲ။ ျဖစ္လာတဲ့ စိတ္ကုိ ျဖစ္လာခ်င္းပဲ လႊတ္ေပးလုိက္ၾကည့္ပါလား၊ ခဏျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ခ်မ္းသာတယ္ေတာ့ ထင္ရတာေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီစိတ္ခ်မ္းသာမႈက အစစ္မဟုတ္ပါဘူး။ အာရုံက လူကုိ ျပဴစားျခင္း ခံလုိက္ရတာပါပဲ။ အပ်င္းေျပရုံေလာက္သာ ဖန္တီးေပးတာျဖစ္ပါတယ္။

ေမာ္ကြန္းသစ္