Monday, June 13, 2011

မဟာေသြးစည္းမႈ



မဟာေသြးစည္းမႈ

“သာကီ၀င္မင္းမ်ိဳးရဲ့ လည္ေခ်ာင္းေသြး တစ္စက္… တစ္စက္ကုိ လယ္တစ္ကြက္စာ ေရအျပည့္ ေပးမယ္ ဆုိရင္ေတာင္ မလဲႏုိင္ၾက ေလာက္ေအာင္ အဖုိးအနဂၣထုိက္တန္လွတဲ့ ခတၱိယ ႏြယ္ရုိး သာကီမ်ိဳးတုိ႔ရဲ့ ေသြးမ်ားကုိ ဘာေၾကာင့္ အခ်ည္းႏွီး ယုိစီး ေစလုိၾကသလဲ”ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းကုိ ဘုရားရွင္က တုိက္ရုိက္ေမးေတာ္ မူလုိက္တဲ့အခါေတာ့ စစ္ျပင္ေနၾကတဲ့ ကပိလ၀တၳဳနဲ႔ ေကာလိယ နွစ္ႏုိင္ငံ သာကီ၀င္မင္းမ်ားဟာ ဘာစကားမွ ျပန္မေလွ်ာက္ ၀ံ့ၾကေတာ့ဘဲ အမွားကုိယ္စီကုိ သံေ၀ဂရကာ ဘုရားရွင္ေရွ႔ေမွာက္မွာ ဦးေခါင္း ငုိက္စုိက္ခ်ျပီး ဒူးတုပ္လုိ႔သာ ေနၾကပါေတာ့တယ္။



ျဖစ္ရပ္ကုိ ျပန္ျပီးေတြးၾကည့္မယ္ဆုိရင္ “ငုိအားထက္ ရယ္အားသန္ဖုိ႔ မေကာင္းဘူး၊ အသိအား ထက္ မုိက္အားသန္ခဲ့ၾကတာကုိ ေတြးျပီး ရွက္ဖုိ႔သာ ေကာင္းေတာ့တယ္” လုိ႔သာ ဆုိရပါလိမ့္ မယ္။

ဟုတ္ပါတယ္၊ ကပိလ၀တၳဳ၊ ေကာလိယနဲ႔ ေဒ၀ဒဟဆုိတဲ့ သာကီ၀င္မ်ိဳး သုံးႏုိင္ငံတုိ႔ဟာ အမ်ိဳး အႏြယ္တူမ်ား ျဖစ္ၾကသလုိ အခ်င္းခ်င္း သားေပး သမီးယူကိစၥကအစ အကန္႔အကြက္ အဟန္႔ အတားမရွိ အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ၾကည္ရင္းနွီး ေနခဲ့ၾကတာဟာ မင္းဆက္ ေပါင္းေထာင္ မေရမတြက္ ႏုိင္ေလာက္ေတာ့ဘူး။

ဒီသုံးႏုိင္ငံထဲက ကပိလ၀တၳဳနဲ႔ ေကာလိယ ႏွစ္ႏုိင္ငံဟာ ေဘးခ်င္းကပ္ အေနနဲ႔ အနီးဆုံး တည္ရွိၾကသလုိ နွစ္ႏုိင္ငံ နယ္ျခင္းျဖစ္တဲ့ ေရာဟိဏီျမစ္ငယ္ကုိ ကန္ေဘာင္ရုိး တစ္ခုနဲ႔ ဆုိ႔ပိတ္ဆီးကာ (တစ္ဘက္ဆည္ကန္) ျပဳလုပ္ၾကျပီး ႏွစ္ႏုိင္ငံ လယ္သမားတုိ႔ အညီအမွ် တစ္လွည့္စီ ခြဲေ၀ အသုံးျပဳကာ ေအာင္ေရသြင္း စုိက္ပ်ိဳးခဲ့ၾကတာဟာလဲ မင္း အဆက္ဆက္ သက္တမ္းၾကာခဲ့လွျပီ။

ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ဒီတစ္ႏွစ္မွာမွ မုိးေခါင္ေရရွားအျဖစ္နဲ႔ ႀကုံျပီး လယ္ေတြ ေအာင္ေရသြင္းခ်ိန္မွာ ဆည္ေရကန္ တစစ္ဘက္လယ္ပြဲေတြ သုံရုံေလာက္ပဲ ရွိေတာ့မယ္။ ႏွစ္ဘက္လုံး ခြဲေ၀အသုံးျပဳဖုိ႔ မေလာက္ငတဲ့အတြပ္ ႏွစ္ဘက္လယ္သမား အခ်င္းခ်င္းတုိ႔ သူ႔ဘက္ ရထုိက္၊ ကုိယ္ဘက္ရထုိက္ ျငင္းခုံၾကရာက ေလာဘေနာက္ ေဒါသလုိက္ရာမွာ ေမဟက အေမွာင္ဖုံးျပီး မာနက တြန္းခ်လုိက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ ႏႈတ္ေနာက္လက္ပါ၊ လက္ေနာက္ လက္နက္ပါတဲ့ ခုိက္ရန္ပြဲႀကီးအထိ ျဖစ္လာ ေတာ့တာ ေပါ့။

ႏႈတ္ေနာက္လက္ပါတာလည္း မေျပာနဲ႔ သူတုိ႔ရဲ့ ႏႈတ္ထြက္ စကားမ်ားကလည္း ၾကည့္ဦး၊ အမွန္ကေတာ့ ဒီႏႈတ္လွံထုိးပြဲကုိ ေကာလိယ သာကီမင္းတုိ႔ရဲ့ လယ္သမားေတြက စတယ္လုိ႔ေတာင္ ဆုိရမယ္၊ သူတုိ႔က တစ္ဘက္နဲ႔ တစ္ဘက္ ျငင္းၾကခုံၾကရင္း၊ “ေဟ့… ကပိလ၀တ္သားေတြ မင္းတုိ႔က အိမ္ေခြး ေတာေခြးေတြလုိ ႏွမရင္းမ်ားနဲ႔ အိမ္ေထာင္ဖက္ ျပဳထားၾကတဲ့ ကပိလ၀တ္ သာကီမင္း မ်ားအားကုိးနဲ႔ ႀကုံလား ၀ါးလား စြာက်ယ္က်ယ္ လုပ္ခ်င္ၾကတာလား၊ အဲဒီ မင္းေတြရဲ႔ ဆင္ ျမင္း လက္နက္ေတြ ေလာက္ေတာ့ တုိ႔က မမႈဘူးေဟ့”တဲ့။

မဟုတ္မတရား သက္သက္ ေျပာတာဆုိရင္ေတာ့လဲ ဒီေလာက္ႀကီး နာစရာမေကာင္းလွပါဘူး၊ ခုဟာက ဟုတ္သင့္သေလာက္ကလဲ ဟုတ္ေနတဲ့ကိစၥပါ၊ အမ်ိဳးအႏြယ္ကုိ ဇစ္ျမစ္ကပါလွန္ျပီး အနာလုပ္၊ ခါလႈပ္တဲ့ကိစၥဆုိေတာ့ “ဟုတ္တာဆုိ၊ နာလုိ ခံခက္၊ အမ်က္ထြက္” ဆုိသလုိ အနာေပၚတုတ္က် ျဖစ္သြားၾကတာေပါ့။

ဟုတ္ပါတယ္၊ ေကာလိယသားေတြက ဇစ္ျမစ္ကုိ အရင္းကလွန္တာပါ၊ သာကီမင္းတုိ႔ရဲ့ ဇင္ျမစ္ ကုိ လွန္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ခမည္းေတာ္ ၾသကၠာကမင္းႀကီးက ေနာက္ထပ္ တင္ေျမွာက္တဲ့ အဂၢမေဟသီ မိဘုရားငယ္ေလးရဲ့ သားဦးကုိ ထီးနန္းအေမြေပးဖုိ႔ ႏႈတ္လြန္မိထားလုိ႔ ကံေတာ္ကုန္ သြားတဲ့ မိဖုရားႀကီးက ေမြးဖြားခဲ့တဲ့ သားႀကီးမ်ားကုိ “ဇမၺဳဒိတ္ရဲ့ တျခားတစ္ေနရာမွာ တုိင္းသစ္ ျပည္သစ္ တည္ေထာင္ၾကဖုိ႔ ေနာက္လုိက္ဗုိလ္ပါ ရိကၡာ အသုံးအေဆာင္မ်ားပါ ယူေဆာင္ျပီး တုိင္းျပည္က ထြက္ခြာၾက”လုိ႔ အမိန္႔ခ်မွတ္လုိက္တဲ့အခါ ကြယ္လြန္သူ မိဖုရားေခါင္ႀကီးရဲ့ သားေလးေယာက္နျ႔ သမီးငါးေယာက္လုံး ဟိမ၀ႏၱာဘက္ဆီ ဦးတည္ျပီး ေနာက္ပါ အလုံးအရင္းနဲ႔ ထြက္ခါြခဲ့ၾကရပါတယ္။

ဟိမ၀ႏၱာအနီးက ကပိလရွင္ရေသ့ရဲ့ ေက်ာင္းသခၤမ္းကုိ ေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ မင္းသားတုိ႔ရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကုိ သိရတဲ့ ရွင္ရေသ့က ေျမရဲ့ ၾကန္အင္လကၡဏာကုိ ကြ်မ္းက်င္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္တဲ့ အတုိင္း သူရဲ့ ေက်ာင္းသခၤမ္းေနရာဟာ “ဇမၺဳဒိပ္ကြ်န္းရဲ့ မဟာေအာင္ေျမျဖစ္လုိ႔ ဒီေနရာမွာပဲ ျမိဳ႔ျပ ႏုိင္ငံ တည္ေဆာက္ခြင့္ ေပးတဲ့အတြက္ အဲဒီမွာ ကပိလ၀တၳဳဆုိတဲ့ နုိင္ငံကုိ တည္ေထာင္ခဲ့ၾကတာပါ။

အခ်ိန္အရြယ္ေရာက္တဲ့အခါ အမတ္ပညာရွိမ်ားက ထိမ္းျမားလက္ထပ္ဖုိ႔ တုိက္တြန္းၾကေတာ့ မင္းသားမ်ားက “ဇာတိပုည”သာမက “ဂုဏ္မာန”ပါ ခက္ထန္ၾကသူမ်ားပီပီ တျခားမ်ိဳးနြယ္ဇာတ္တုိ႔ရဲ့ အေရာအယွက္ မခံႏုိင္ၾကဘူးဆုိျပီး အစ္မႀကီးကုိ အမိအရာထားကာ က်န္တဲ့ ေမာင္ႏွမေလးစုံတုိ႔ အခ်င္းခ်င္း လက္ထပ္လုိက္ၾကတာပါ။ ဒီသတင္းကုိ ၾကားသိရတဲ့ ခမည္းေတာ္ ၾသကၠာကမင္းႀကီး ကေတာ့ မင္းသားတုိ႔ရဲ့ “ဇာတိပည ဂုဏ္ပမာန”ကုိ ႏွစ္ေထာင္းအားရရွိလြန္းလုိ႔….

“သက်၀တ ေဘာ ကုမာရ၊ ပရမ သက်ာသတ ေဘာ ကုမာရ- မင္းသားတုိ႔ စြမ္းႏုိင္ၾကပါေပ့၊ မင္းသားတုိ႔ အတုိင္းမသိ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ၾကပါေပ့” ဆုိျပီး ၀မ္းေျမာက္ ဥဒါန္းက်ဴးခဲ့ပါတယ္။ ခမည္းေတာ္ႀကီးရဲ့ ဒီဥဒါန္းေၾကာင့္လဲ “သက်၀ံသ-(စြမ္းႏုိင္သူမ်ား)သာကီ၀င္မ်ား”လုိ႔ အမည္တြင္ခဲ့ တာပါ။ ခုေတာ့ အဲဒီ ဇာတိပုည ဂုဏ္မာနကပဲ အျပစ္ေျပာခ်င္ သူတုိ႔အတြက္ ငယ္က်ိဳးငယ္နာလုိ ျဖစ္သြားခဲ့တာေပါ့။

ဒီလုိသာ ေျပာၾကေၾကးဆုိရင္ ကပိလ၀တၳဳ ႏုိင္ငံသားေတြမွာလည္း ေျပာစရာေတြ ရွိတာေပါ့။

ဟုတ္တယ္ေလ၊ မင္းတုိ႔ ထိမ္းျမား လက္ထပ္ၾကစဥ္က အမိအရာထားတဲ့ အမႀကီးမွာ ကုိယ္ေရ ေရာဂါ(ကု႒နူနာ)ျဖစ္လာတဲ့အတြက္ ေတာနက္ထဲမွာ ေျမတုိက္ျပဳလုပ္ျပီး စားနပ္ရိကၡာ အျပည့္အစုံနဲ႔ သြားျပီးထားခဲ့ရတာ။

ကံအေၾကာင္းမ်ား တုိက္ဆုိင္ခ်င္ေတာ့ အဲဒီေတာနက္ထဲမွာ ဗာရာဏသီျပည္ရွင္ ရာမမင္း ကလည္း အဲဒီေရာဂါမ်ိဳးျဖစ္လုိ႔ ထီးနန္းစြန္႔ျပီး ေရာက္ေနခဲ့တာ၊ သူက ႀကီးမားတဲ့ ကေလာပင္ ႀကီးတစ္ပင္ရဲ့ အေခါင္းကုိ အိမ္ခန္းလုိ မြမ္းမံျပဳျပင္ေနရင္းက ေဆးဖက္၀င္ သစ္ျမစ္သစ္သီးေတြကုိ စားသုံးျပီး ေရာဂါလည္းကင္းစင္ေနပါျပီ။

တစ္ေန႔မွာ မင္းသမီးရဲ့ ကုိယ္နဲ႔ေၾကာင့္ က်ားက ေျမတုိက္အမုိးကုိ ကုတ္ဖဲ့လွန္ရာက က်ားကုိျမင္ျပီး မင္းသမီး လန္႔ေအာ္တယ္၊ အသံေၾကာင့္ပဲ ရာမမင္း ေရာက္လာျပီးျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္စင္ သိၾကတဲ့ အခါ မင္းမ်ိဳးခ်င္းမွန္း သိၾကျပီး မင္းသမီးက ရာမမင္း ေနာက္လုိက္သြားတယ္၊ သူလည္း ေဆးဖက္၀င္ သစ္ျမစ္ သစ္သီးေတြကုိ စားျပီး ေရာဂါကင္းစင္သြားေတာ့ ရာမမင္းနဲ႔ လက္ဆက္ရာက အမႊာသားေတြ ဆယ့္ေျခာက္ႀကိမ္ေတာင္ ေမြးပါတယ္။

ေနာက္ေတာ့ ဗာရာဏသီမွာရွိတဲ့ သားေတာ္မင္းက မုဆုိးမ်ားထံက တစ္ဆင့္အေၾကာင္းစုံ ၾကားသိလုိ႔ ထီးနန္းျပန္စုိးဖုိ႔ ေခၚတဲ့အခါ ဒီေနရာမွာပဲ ႏုိင္ငံသစ္တည္မယ္ဆုိျပီး ကေလာပင္ႀကီးရွိတဲ့ ေနရာမွာ ျမိဳ႔တည္ခဲ့တြဲအတြက္ ေကာလိယႏုိင္ငံရယ္လုိ႔ ျဖစ္လာတာပါ။

ဒါကုိ သိထားတဲ့ ကပိလ၀တ္ လယ္သမားမ်ားကလည္း ၾကက္ေခါင္းဆိတ္မခံနဲ႔… ေဟး.. ေကာလိယႏုိင္ငံသားေတြ မင္းတုိ႔က နူနာေရာဂါႀကီးစြဲျပီး ကေလာပင္ အေခါင္းထဲမွာ ေအာင္းခဲ့ၾက သသူေတြ အားကုိးနဲ႔ အာက်ယ္ခ်င္ၾကတာလား၊ ဒီလုိ ခုိကုိးရာမဲ့ ကပ္ပါးေတြရဲ့ ဆင္၊ ျမင္း၊ လက္နက္ေတြကုိလည္း တုိ႕ အေရးမစုိက္ ေဟ့”ဆုိျပီး ျပန္တြယ္ၾကတာေပါ့။

“ပက္လက္လွန္ျပီး တံေတြးနဲ႔ေထြးေတာ့ ကုိယ္မ်က္ႏွာကုိပဲ ျပန္ေပ”ဆုိသလုိပါပဲ၊ တစ္ဘက္နဲ႔တစ္ဘက္ ဂုဏ္ေဖာ္ရမယ့္အစား ဂုဏ္ကုိဖဲ့ျပီး စကားနာထုိးၾကတဲ့အတြက္ သူတုိ႔ အျမတ္တနိုး ထားတဲ့ သာကီ၀င္ မင္းမ်ိဳးေတြလည္း တိရိစၦာန္လုိမ်ိဳးေတြ ခ်ည္းပါဘဲ။”

တစ္ဘက္နဲ႔တစ္ဘက္ ႏႈတ္လွန္ထုိးၾကရုံနဲ႔ မျပီးၾကေသးဘူး၊ သူ႔ျမိဳ႔ ကုိယ္ျမိဳ႔ျပန္ၾကျပီး လယ္ယာ စုိက္ပ်ိဳးေရး အမတ္ႀကီးမ်ားက တစ္ဆင့္ မင္းတုိ႔ရဲ့ နားအထိ ေပါက္ၾကားသြားတဲ့အခါ မွာေတာ့.. “အမ်ိဳးထိ မခ်ိေအာင္”ဆုိသလုိ ျဖစ္ၾကျပီး အမႈိက္ကစ ျပႆာဒ္မီးေလာင္ၾကမယ့္ ကိန္းဆုိက္လာၾကပါေတာ့တယ္။

တကယ္ေတာ့ အားလုံးက သာကီ၀င္မ်ိဳးေတြခ်ည္းပဲ၊ ဒါကုိ အခ်င္းခ်င္း ညွိႏႈိင္းေျဖရွင္းရမည့္ အစား ဉာဏ္ကုိမသုံးဘဲ မာန္ကုိသုံးၾကေတာ့ ျပာႆဒ္မီးေလာင္ေအာင္ အမႈိက္ကုိမီးရႈိ႔သလုိ ျဖစ္ရ ေတာ့ တာေပါ့။

ဒါနဲ႔ ႏွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတုိ႔ စစ္ခင္းၾကမယ္ဆုိျပီး ေရာဟိဏီဆည္ႀကီးရဲ့ ဟုိဘက္ဒီဘက္မွာ စစ္အဂၤါေလးရပ္စုံညီ ေရာက္ရွိျပီး ေၾကြးေၾကာ္ေအာ္ဟစ္ ရင္ဆုိင္မိၾကတာပါ။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သာ၀တၳိျပည္၊ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသုံးေန ေတာ္မူရင္း မုိးေသာက္အားႀကီး လင္းခါနီးအခ်ိန္မွာ သတၱေလာကကုိ ေရႊဉာဏ္ေတာ္စကၡဳနဲ႔ ၾကည့္ရႈ ဆင္ျခင္ေတာ္မူတဲ့အခါ ႏွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတုိ႔ ေသြးေခ်ာင္းစီေအာင္ စစ္ခင္းၾကမည့္ အေရးကုိ ျမင္ေတာ္မူလုိ႔ အေျခအေနကုိ သုံးသပ္ၾကည္တဲ့အခါ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ၾကြေရာက္ျပီး တရားေဟာခဲ့ရင္ [B]ေသြးစီးျခင္းကုိ ေသြးစည္းျခင္းနဲ႔ အစားထုိးေခ်ဖ်က္ျပီး [/B]ႏွစ္ျပည္ေထာင္က သာကီ၀င္မင္းမ်ိဳးေတြ တကယ့္ျငိမ္းခ်မ္းေရး အစစ္ကုိ ရရွိေစမယ့္ အေရးနဲ႔ နယုန္လျပည့္ေန႔မွာ ေသြးစည္းမႈမဟာေအာင္ပြဲ (မဟာသမယေန႔)ႀကီးဆင္ႏႊဲ က်င္းပႏုိင္မည့္ အေရးကုိပါ ျမင္ေတာ္မူတဲ့အတြက္ ညေနခ်မ္းအခ်ိန္မွာ ေနာက္လုိက္မပါဘဲ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ သပိတ္ သကၤန္းကုိ ေဆာင္ယူကာ အဘိညဥ္နဲ႔ ၾကြလာျပီး နွစ္ဘက္ စစ္သည္တုိ႔ရဲ့ အၾကား ေရာက္ရွိေတာ္မူလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားက ႏွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတုိ႔ကုိ သံေ၀ဂဉာဏ္ ျဖစ္ေစဖုိ႔အတြက္ ေန႔ခင္းေၾကာင္ ေတာင္မွာ အေမွာင္ႀကီး က်ေရာက္သလုိ ျဖစ္ေအာင္ ဆံေတာ္က ညုိေမာင္းတဲ့ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ကုိ လႊတ္ရင္းထုိင္ေနျပီး နွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတုိ႔ သတိသံေ၀ဂဉာဏ္နဲ႔ ထိတ္လန္႔ေနၾကေတာ့မွ ကုိယ္ေတာ္ကုိ ထင္ရွားျပေတာ္မူလုိက္ပါတယ္။

တစ္နည္းေျပာရရင္ က်ိဳးရွိ က်ိဳးမဲ့ကုိ မသိေစေအာင္ အမ်က္မာန္ေစာင္ကာ ဖုံးပိတ္ထားမႈကုိ ဉာဏ္ေတာ္နဲ႔ လင္းေတာ္မူလုိက္တာပါ။

ႏွစ္ျပည္ေထာင္ မင္းသားတုိ႔လည္း သူတုိ႔အခ်င္းခ်င္း ခုိက္ရန္ျပဳမည့္အေရးကုိ ဘုရားရွင္ သိေတာ္ မူလုိ႔သာ ခုလုိ ၾကြေရာက္ လာတာပဲဆုိတာ သေဘာေပါက္ၾကျပီး လက္နက္ေတြ ကုိယ္စီခ်ကာ ဘုရားရွင္ ကုိ ရွိခုိးဦးခုိက္ ေနထုိင္ၾကပါေတာ့တယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သိေတာ္မူလ်က္ပင္ “ျမတ္ေသာမင္းတုိ႔ ဘယ္အေရးအတြက္ သင္တုိ႔ ဒီေနရာကုိ လာေရာက္ၾကပါသလဲ” လုိ႔ ေမးေတာ္မူလုိက္ေတာ့ “ မင္းမွာ သစၥာ၊ လူမွာ ကတိ”ဆုိတဲ့ အတုိင္း လိမ္ညာရုိးထုံးစံမရွိတဲ့ မင္းမ်ိဳးစစ္မ်ားပီပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္စင္ကုိဖြင့္ဟ၀န္ခံၾကပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားက “ျမတ္ေသာမင္းအေပါင္းတုိ႔… ေရာဟဏီ ဆည္ေခ်ာင္းေရဟာ ဘယ္ေလာက္ တန္ပါသလဲ”ဆုိေတာ့ “အဖုိးအနည္းငယ္မွ်သာ ထုိက္တန္ပါတယ္ဘုရား”တဲ့ ၊ ဒီေျမႀကီးကေကာ” ဆုိေတာ့ “အဖုိးမျဖတ္ႏုိင္ပါဘုရား“တဲ့။ “ခတၱိယႏြယ္ရုိး သာကီ၀င္ မင္းမ်ိဳးတုိ႔ ကေကာ”ဆုိေတာ့ “တန္ဖုိးျဖတ္လုိ႔ မရႏုိင္ေလာက္ေအာင္အထိ အတုိင္းမသိ ထုိက္တန္ပါတယ္ ဘုရား”လုိ႔ ေျဖၾကပါတယ္။

“ဒါျဖင့္ သာကီ၀င္မင္းေသြး တစ္စက္တစ္စက္ကုိ လယ္ေရ တစ္ခြက္စာေပးမယ္ဆုိရင္ လဲလွယ္ ႏုိင္ၾကမလား”ဆုိေတာ့ “ ဒါဟာ မင္းအားလုံးတုိ႔ရဲ့ ရန္သူအျဖစ္နဲ႔ စုေပါင္းဆန္႔က်င္ရမွာပါ ဘုရား”ဆုိျပီး ၀န္ခံၾကရင္း တန္ဖုိးနည္းအတြက္ တန္ဖုိးႀကီးကုိ စေတးမိၾကေတာ့မယ့္အျဖစ္ကုိ ေတြးမိၾကျပီး ရွက္ႏုိးသလုိ အမူအရာနဲ႔ ဦးေခါင္းငုိက္ဆုိက္ ခ်ထားၾကပါေတာ့တယ္။

“ေသြးတစ္စက္ကုိ လယ္ေရတစ္ခြက္နဲ႔ မလဲႏုိင္ၾကဘူးဆုိတဲ့ သင္မင္းတုိ႔ဟာ အခုေတာ့ ေရတစ္စက္မွ မရဘဲ အခ်ည္းနွီး ေသြးေျမက်ေစျပီး အဖုိးမျဖတ္ႏုိင္တဲ့ ေျမျပင္ကုိ အဖုိးအနဂၣထုိက္တန္တဲ့ မင္းေသြးတုိ႔နဲ႔ အရုပ္ဆုိး အက်ည္းတန္ ေစၾကေတာ့မလား”လုိ႔ အစခ်ီ ျပီးေတာ့မွ ဘာမဟုတ္တဲ့ မာန အာဃာတေတြေၾကာင့္ ႏွစ္ဦး ႏွစ္ဖက္ အခ်င္းခ်င္း ေသြးမစည္းၾကပဲ ေသြးစီးျပီး ဘ၀ဆုံးၾကရတဲ့ ရုကၡစုိးနတ္နဲ႔ ၀က္၀ံတုိ႔ရဲ့ ရန္ပြဲအေၾကာင္း (ဖႏၵန)ဇတ္ကုိ ေဟာေျပာ ဆုံးမပါတယ္။

ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္းကေတာ့ ႀကိဳ့ပင္တစ္ပင္ေအာက္မွာ ၀က္၀ံတစ္ေကာင္အိပ္ေပ်ာ္ေနတုန္းမွာ “ ႀကိ့ဳကုိင္း ေႀကြခုိက္ ၀က္၀ံအိပ္ခုိက္”နဲ႔ ႀကဳံသြားပါတယ္။ ဒါကုိ ၀က္၀ံက ႀကိဳ႔ပင္ေစာင့္နတ္ရဲ့ လက္ခ်က္ပဲလုိ႔ ယူဆျပီး လွည္းသစ္သား ခုတ္သူမ်ားကုိ “ဒီေတာမွာ ဒီႀကိဳံပင္အေကာင္းဆုံးပဲ”ဆုိျပီး လက္ေထာက္ခ်ပါေလေရာ၊ သစ္ခုတ္သမားေတြက ႀကိဳ့ပင္ကုိလွဲဖုိ႔ ျပင္ဆင္ၾကတဲ့အခါ ႀကိဳ့ပင္ေစာင့္ နတ္က ကုိယ္ထင္ျပျပီး ေမးၾကည့္ေတာ့ ၀က္၀ံရဲ့ လက္ခ်က္ဆုိတာ သိတာနဲ႔ တစ္ျပိဳင္နက္“ ဟုတ္ပါ တယ္” ႀကိဳ့သားဟာ လွည္းလုပ္ဖုိ႔ အလြန္ေကာင္းပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ၀က္၀ံသေရနဲ႔ ပတ္မွ ပုိျပီး ခုိင္မာ တယ္၊ ၀က္၀ံကုိ ႀကိဳ့ပင္ရဲ့ ခုတ္လဲွဖုိ႔ အေကာင္းဆုံးေနရာ ျပပါဦးဆုိျပီး ဥပါယ္တံမ်ဥ္နဲ႔ ေခၚျပီး အရင္ရွင္းလုိက္ပါ သစ္ပင္က ဘယ္မွ မေျပးပါဘူး”လုိ႔ အႀကံေပးတဲ့အတြက္ လက္၀ံလည္း ေသြးေျမစီး၊ ရုကၡစုိးလည္း ဘုံေပ်ာက္ ျဖစ္သြားရတဲ့ အေၾကာင္းပါ။

ျမတ္စြာဘုရားက အခ်င္းခ်င္း ေသြးမစည္းျခင္းရဲ့ အျပစ္ကုိ ျပတဲ့ ဖႏၵနဇာတ္ကုိ ေဟာေတာ္ မူျပီးတဲ့အခါ ဘယ္စကားမဆုိ စဥ္းစားဉာဏ္ ေရွ့သြားျပဳျပီး ႏႈိင္းႏႈိင္းခ်ိန္ခ်ိန္ သုံးသပ္ဆုံးျဖတ္ၾကဖုိ႔ အတြက္လည္း ယုန္တစ္ေကာင္ရဲ့ “ ေျမျပိဳျ့ပီ.. ေျမျပိဳျပီ” ဆုိတဲ့ စကားကုိ မႏႈိင္းမခ်ိန္ယုံစားျပီး အေၾကာက္ႀကီးၾကလုိ႔ ဟိမ၀ႏၱာ တစ္ေတာလုံးမွာ ရွိၾကတဲ့ အေျခေလးေခ်ာင္းသားေကာင္းအေပါင္းတုိ႔ သမုဒၵရာထဲက်ေရာက္လုခမန္း ဆင္းရဲ ဒုကၡေရာက္ၾကရပုံကုိျပတဲ့ စတုကၠနိပါတ္လာ ဒုဒၵဳဘဇာတ္ကုိ ေဟာျပေတာ္မူပါေသးတယ္။

ခက္တာက သာကီ၀င္မင္းမ်ိဳးသုံးႏုိင္ငံထဲမွာ ကပိလ၀တၳဳနဲ႔ ေဒ၀ဒဟတုိ႔က မိမ်ိဳး ဘမ်ိဳး ႏွစ္ဘက္လုံး သာကီ၀င္မင္းမ်ိဳး မ်ားခ်ည္း ျဖစ္ေပမယ့္ ကာလိယႏုိင္ငံကေတာ့ အထက္မွာ ေျပာခဲ့သလုိပဲ အမိဘက္ကသာ သာကီ၀င္ မင္းသမီးျဖစ္ေပမယ့္ အဖဘက္က ရာမမင္းမ်ိဳး ျဖစ္ေနတယ္၊ ဒါကုိလည္း သာကီ၀င္မင္းမ်ိဳး စစ္ျဖစ္ၾကတဲ့ နွစ္ႏုိင္ငံအေနနဲ႔ ႏႈတ္ကသာ ဖြင့္မေျပာ ေပမယ့္ စိတ္ထဲကေတာ့ အျပည့္အ၀ အျမင္ၾကည္ျဖဴၾကေပမယ့္ ထီးရုိက္နန္းလ်ာမ်ားအျဖစ္နဲ႔ မိဖုရား ေခါင္ႀကီးအရာထားဖုိ႔ အေရးမွာတာ့ ရာႏႈန္းျပည့္ သာကီ၀င္ နွစ္ႏုိင္ငံခ်င္းသာ အျပန္အလွန္ျပဳလုပ္ ၾကသလားလုိ႔ ထင္စရာေတြ ရွိေနပါတယ္။

ကပိလျပည့္ရွင္ ဘုရင္သုေဒၶါဓန မင္းတရားႀကီးရဲ့ မိဖုရားေခါင္ႀကီးဟာ ေဒ၀ဒဟ မင္းသမီး ျဖစ္သလုိ အေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသားရဲ့ ၾကင္ယာေတာ္ ယေသာ္ဓရာ ဟာလည္း ေဒ၀ဒဟမင္းသမီးပဲ ျဖစ္ေနတာကုိ ၾကည့္ရင္ ဒါကုိ အကဲခတ္လုိ႔ ရႏုိင္ပါတယ္။

ဇာတိပညာ ဂုဏ္မာနခက္ထန္လြန္းတဲ့ ကပိလ၀တ္သားကီ၀င္ မင္းမ်ားအေနနဲ႔ ေကာလိယ မင္းတုိ႔ရဲ့ ဒီခြ်တ္ယြင္းခ်က္အေပၚမွာလည္း အားနည္းတဲ့သေဘာနဲ႔ အထင္ေသး အျမင္ေသး မေလးမခန္႔လုပ္တတ္ၾကတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးေတြ ရွိေကာင္းရွိႏုိင္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္လည္း ဘုရားရွင္က-

ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ အင္အားေတာင့္တင္းလွျပီဆုိျပီး အထင္ႀကီး မာနတက္ေနတဲ့ ဆင္ေျပာင္ ႀကီးက အင္အားေသးငယ္တဲ့ ဗီလုံးငွက္မရဲ့ သားမ်ားကုိ ႏုိင္ထက္စီးနင္း မေထမဲ့ျမင္ စိတ္ထားနဲ႔ နင္း ေခ် သတ္ျဖတ္တဲ့အတြက္ အင္အားနည္းပါးၾကတဲ့ က်ီး၊ ယင္မမဲရုိင္း၊။ ဖားနဲ႔ ဗီလုံးငွက္မတုိ႔ ေလးဦးသား တစ္စိတ္တစ္၀မ္းတည္း ညီညြတ္ေပါင္းစုကာ ဆင္ေျပာင္ႀကီးကုိ အသက္ကုန္ဆုံးတဲ့ အထိ ေရာက္ေအာင္ ရန္တုံျပန္ႏုိင္စြမ္းရွိပုံကုိျပတဲ့ လဋဳကိက(ဗီလုံးငွက္မ)ဇာတ္ကုိ ေဟာညြန္ဆုံးမ ျပန္ပါတယ္။

ဒီဇာတ္ေတာ္မွာ ဘုရားရွင္က သာကီႏြယ္ မင္းအေပါင္းတုိ႔ကုိ “မင္းျမတ္အေပါင္းတုိ႔ အင္အားငယ္ သတၱ၀ါေလးေကာင္တုိ႔ရဲ့ ညီညြတ္မႈဟာ အင္အားႀကီးတဲ့ ဆင္ႀကီးတစ္ေကာင္ကုိ ေသပြဲ၀င္ ေစႏုိင္ခဲ့ၾကတယ္၊ ဒါဟာ ရန္လုိသူတုိ႔ရဲ့ ရန္အမႈအတြက္ ရန္ဆုပဲ ျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ မခ်စ္မႏွစ္သက္သူႏွင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ရန္အမႈကုိ မျပဳမိၾကပါနွင့္”လုိ႔ အထူးသတိေပးလုိက္ပါတယ္။

ေသြးမစည္း မညီညြတ္ျခင္းရဲ့ အျပစ္ကုိ ျပဖုိ႔အတြက္ ဇာတ္ေတာ္သုံးခုကုိ ေဟာေတာ္မူျပီးတဲ့ အခါ ညီညြတ္ျခင္းရဲ့ အက်ိဳးကုိ ျပဖုိ႔အတြက္လည္း…

အပင္ခ်င္းဆက္ ကုိင္းခ်င္းယွက္ေနတဲ့ တစ္ခဲနက္ေတာအုပ္မ်ာ ဘုံဗိမာန္ေနရာယူၾကတဲ့ ရုကၡစုိးနတ္မ်ား ေလျပင္းမုန္တုိင္းႀကီး တုိက္ခတ္ေသာ္လည္း မလဲမျပိဳဘဲ ဘုံဗိမာန္ခုိင္ျမဲၾကပုံနဲ႔ လူတုိ႔ ရဲ့ ကုိးကြယ္ပသမႈကုိ ေမွ်ာ္ကုိးျပီး ျမိဳ့အနီးရြားနီးက အထီးတည္း သစ္ပင္ႀကီးေတြကုိ ဘုံဗိမာန္အျဖစ္ ရယူေနထုိင္ၾကတဲ့ ၀ိသမေလာဘသား ရုကၡစုိးနတ္မ်ား ေလးျပင္းမုန္တုိင္းက်ေရာက္တဲ့အခါ ခုိင္မာႀကီးမားလွျပီလုိ႔ ထင္ထားတဲ့ ဧရာမသစ္ပင္ႀကီးေတြ အကူအညီမဲ့ျဖစ္ျပီး အျမစ္ပါ ကြ်တ္ထြက္ ျပိဳလဲကုန္ၾကလုိ႔ ဘုံဗိမာန္မဲ့ဘ၀ ေရာက္ၾကရပုံကုိျပတဲ့ ရုကၡဓမၼဇာတ္ေတာ္ရယ္…

အခ်င္းခ်င္းစည္းလုံးညီညြတ္ၾကတဲ့ ငုံးငွက္အေပါင္းတုိ႔ဟာ ငွက္မုဆုိးပစ္ခ်တဲ့ ပုိက္ကြန္ကုိ တညီတညြတ္တည္း မ,ခ်ီပ်ံတက္ျပီး အသက္ေဘးက လြတ္ၾကပံုႏွင့္ အခ်င္းခ်င္း စည္းလုံးညီညြတ္မႈ ျပိဳတဲ့အခါမွာေတာ့ ငွက္မုဆုိးရဲ့ ပုိက္ကြန္တြင္းမွာ အစုလုိက္ အျပဳံလုိက္ အသက္ဆုံးရႈံးၾကရတဲ့ ငုံးငွက္တုိ႔ အေၾကာင္းကုိျပတဲ့ ၀ဋၬကဇာတ္ရယ္တုိ႔ကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူျပန္ပါတယ္။

အဲဒီေနာက္မွာ- ပစၥဳပၸန္ သံသရာနွစ္ျဖာ ေဘးဟူသမွ်ဟာ ကုိယ္ျပဳတဲ့ ဒုစရုိက္အမွားမ်ား ေၾကာင့္သာ ျဖစ္ရပုံ၊ အေလာင္းေတာ္ပါရမီ ျဖည့္ခဲ့စဥ္က ေရနည္းျပီး ေသပြဲ၀င္ခါနီး ငါးမ်ားဟာ ကုိယ့္ ေဘးကုိမသိမျမင္တတ္ၾကတဲ့အတြက္ ေရကြက္က်ဥ္းက်ဥ္း ကေလးမွာပဲ တုိးေ၀ွ႔ တုိက္ခုိက္ျပီး ေနရာ လုၾကသလုိ အနိစၥ၊ ဒုကၡေဘးေတြ၊ အုိနာေသေဘးေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္ေနၾကပါလ်က္ မိအနအတြက္ လြတ္ ေျမာက္ရာ အားကုိးမွီခိုရာအစစ္ကုိ မရွာၾကဘဲ အခ်င္းခ်င္း အျငင္းပြားတုိက္ခုိက္ ေနရာလုေနၾကသူတုိ႔ ကုိ ၾကည့္ျပီး သံေ၀ဂပပြားခဲ့ပုံ၊ အျပင္က စူး၀င္ေသာ ေညာင့္ထက္ သံသရာ တစ္ေလွ်ာက္လုံး စူး၀င္ျပီး ဒုကၡေပးမည့္ ကိေလသာေညာင့္ကုိ ႏႈတ္ပယ္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားခဲ့ပုံမ်ားကုိ ျပတဲ့ သုတၱနိပါတ္လာ အတၱဒ႑သုတ္ကုိ ေဟာျပေတာ္မူလုိ္ကတဲ့ အဆုံးမွာေတာ့ နွစ္ျပည္ေထာင္မင္းသားမ်ားဟာ အခ်င္းခ်င္း ညီညြတ္ေျပလည္သြားၾကပါေတာ့တယ္။

အခ်င္းခ်င္းညီညြတ္ၾကည္သာ ျဖစ္သြားၾကျပီးတဲ့အခါမွာေတာ့ မင္းသားအားလုံးစုေ၀းကာ “ငါတုိ႔ဟာ တကယ္လုိ႔သာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ၾကြေရာက္ဆုံးမျခင္းမျပဳခဲ့ရင္ အခ်င္းခ်င္း သတ္ျဖတ္ ၾကျပီး အခ်ည္းနွီး ေသြးေခ်ာင္းစီးကာ ေသပြဲ၀င္ၾကရမွာ အမွန္ပဲ၊ အခု ငါတုိ႔မွာ ျမတ္စြာဘုရားေပးတဲ့ အသက္ပဲရွိၾကေတာ့တယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ တကယ္လုိ႔သာ လူ႔ေဘာင္မွာေနခဲ့ရင္ ေလးကြ်န္းသနင္း စၾကာမင္းျဖစ္ျပီး မင္းပရိသတ္အေပါင္း အျခံအရံေတြနဲ႔ လွည့္လည္ေတာ္မူရမွာ အမွန္ပဲ၊ အခု လူ႔ေဘာင္ကုိ စြန္႔ခါြျပီး တရားကုိ ရွာခဲ့လုိ႔ ဘုရားျဖစ္တဲ့အခါမွာလည္း မင္းသားျဖစ္တဲ့ ရဟန္းမ်ား ျခံရံျပီး လွည့္လည္က်က္စားသြားလာ ေနထုိင္ေတာ္မူသင့္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ငါတုိ႔ နွစ္ ျပည္ေထာင္က တစ္ျပည္ေထာင္လွ်င္ မင္းသား ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္စီ ဘုရားရွင္သာသနာမွာ ရဟန္းျပဳၾက စုိ႔”လုိ႔ ညီညြတ္တုိင္ပင္ၾကျပီး မင္းသားငါးရာတုိ႔ကုိ ျမတ္စြာဘုရား သာသနာအတြက္ အပ္ႏွင္းလွဴဒါန္း လုိက္ၾကပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္က မင္းသားငါးရာတုိ႔ကုိ “ဧဟိဘိကၡဳ” ရဟန္းမ်ားျပဳလုပ္ေပးျပီး ကပိလ၀တ္ျပည္အနီးက မဟာ၀ုန္ေတာအုပ္ႀကီးဆီ ေခၚေဆာင္သြားခဲ့ပါတယ္၊ မင္းသားရဟန္းတုိ႔ ျမိဳ႔ရြာေနအိမ္ကုိ ျပန္လည္သတိရျပီး သာသနာ့ေဘာင္မွာ မေပ်ာ္မေမြ႔ျဖစ္လာၾကတဲ့အခါ ရဟန္းေတာ္ မ်ားကုိ ဟိမ၀ႏၱာေတာ္အထိ ေခၚသြားျပီး ေတာေတာင္သစ္ပင္ ပန္းမာလ္၊ ျခေသၤ့၊ ဆင္၊ က်ားစတဲ့ ေတာရဲ့ သဘာ၀အလွမ်ားကုိ စိတ္၀င္စားေအာင္ေျပာျပရင္း ရပ္စိတ္ ရြာစိတ္မ်ားေျပျပီး သာသနာမွာ ေမြ႔ေလ်ာ္တဲ့ စိတ္ျဖစ္ေပၚလာေတာ့မွ သင့္ေလွ်ာ္တဲ့တရားမ်ားနဲ႔ ေဟာၾကားဆုံးမတဲ့အခါ ရဟန္းငါးရာ လုံး အာသေ၀ါကုန္ခမ္းတဲ့ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္မ်ားျဖစ္ၾကျပီး ဘုရားရွင္ထံေမွာက္ စုရုံးေရာက္ရွိၾကတဲ့ အတြက္ လျပည့္၀န္းႀကီး ထြက္္ ေပၚခ်ိန္မွာ ဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးဟာ သကၠတုိင္း၊ ကပိလ၀တ္ ျပည္အနီးက မဟာ၀ုန္ေတာႀကီးမွာ ရဟႏၱာေပါင္း ငါးရာျခံရံျပီး သီတင္းသုံး ေနေတာ္မူပါတယ္။

ဒီျဖစ္ရပ္မ်ိဳးဟာ ဘုရားတစ္ဆူ ပြင့္ေတာ္မူတုိင္း“တစ္သာသနာမွာတစ္ခါ”လုိ႔ ဆုိရေလာက္ ေအာင္ ႀကဳံႀကိဳက္ရျမဲျဖစ္တဲ့ မဟာေသြးစည္းမႈေအာင္ပြဲႀကီးပဲ ျဖစ္လုိ႔ စၾကာ၀ဠာတစ္ေသာင္းမွာရွိသမွ် နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းတုိ႔လည္း ဘုားရွင္နဲ႔ ျဖစ္သစ္စ ရဟႏၱာငါးရာတုိ႔ကုိ ဖူးေျမာ္ဖုိ႔ေရာက္ရွိလာၾကတဲ့ အတြက္ ေသြးစည္းမႈ မဟာေအာင္ပြဲေတာ္ျဖစ္တဲ့ မဟာသမယသုတ္ေတာ္ကုိ အျခံအရံ ေျခာက္သုတ္နဲ႔ အတူ ဘုရားရွင္က ေဟာေတာ္မူပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ နယုန္လျပည့္ေန႔ကုိ မဟာေသြးစည္းမႈေအာင္ပြဲေန႔ (မဟာသမယေန႔)အျဖစ္ ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္တုိင္း သိမွတ္ အေလးထားၾကျပီး နွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း ျမတ္ဗုဒၶဂုဏ္၊ သံဃဂုဏ္နဲ႔ ေသြးစည္းမႈ ဓမၼဂုဏ္တုိ႔ကုိ အာရုံျပဳပူေဇာ္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေသြးခြဲျငင္းခုံျခင္းကုိ ေၾကာက္ဖြယ္ မေဟး ေဘးႀကီး အျဖစ္ ရႈျမင္၊

ေသြးစည္းညီညြတ္ျခင္းကုိ အခ်မ္းသာဆုံးအျဖစ္ ခံယူၾကျပီး ညီညြတ္ေျပျပစ္ၾက၊

ဒါဟာ ဘုရားရွင္တုိင္းရဲ့ အဆုံးအမေတာ္ျဖစ္တယ္။ (ဗုဒၶ၊အပါဒါန-၇)ဆုိတဲ့အတုိင္း ဘုရားရွင္တုိ႔ရဲ့ အဆုံးအမေတာ္ကုိ ဦးထိပ္ရြက္ ပန္ဆင္ခံယူၾကျပီး ေသြးစည္း ညီညြတ္ၾကကာ ေလာက, သာသနာ,ႏွစ္ျဖာအက်ိဳး တုိးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ၾကပါေစေသာ္။
ဓမၼေဘရီ အရွင္၀ီရိယ(ေတာင္စြန္း)အေတြးသစ္ဂ်ာနယ္