Saturday, June 25, 2011

“မ”ႏွင္႕ေတြ႔၍ ဘုရားေလာင္း ေမ့ေလ်ာ့ေသာ ဇာတ္၀တၳဳမ်ား

“မ”ႏွင္႕ေတြ႔၍ ဘုရားေလာင္း ေမ့ေလ်ာ့ေသာ ဇာတ္၀တၳဳမ်ား

ဆရာေတာ္ဘုရား-

ဘုရားေလာင္းပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း “မ”ႏွင့္ ေတြ႕ေတာ့ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ျဖစ္၍ နစ္နာခဲ့ရေၾကာင္း စကားေဟာင္း ရွိသည္ဟု ၾကားဖူးပါသည္။ ဘုရားေလာင္းတုိ႔ “မ”ႏွင့္ေတြ႕၍ ေမ့ေလ်ာ့နစ္နာခဲ့ရေသာ ၀တၳဳမ်ားရွိပါက မိန္႔ၾကားေျဖဆို ေပးေတာ္မူပါ ဘုရား။

ေမာင္ေမာင္တင့္ထူး

မလိႈင္ၿမိဳ႕၊ မိတီ္ၳလာခရိုင္

သူ႔စာမွာ အရွည္ႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ သူၾကားဖူးေသာ ဘုရားေလာင္း ေရႊဥေဒါင္းမင္း ေဒါင္းမႏွင့္ အမွ်ားခံရ၍ ညြတ္ကြင္းမိေသာ ၀တၳဳႏွင့္ ကုသမင္း ပပ၀တီေနာက္သို႔ လုိက္ေသာ ၀တၳဳမ်ားကိုပါ ေရးျပ၍ ထုိ၀တၳဳမ်ားကို ဆိုလုိပါ သေလာဟု ေမးထားေပသည္။

ထုိ ၀တၳဳမ်ားလည္း ပါႏုိင္ေပသည္။ ၅၅၀ ဇာတ္၀တၳဳတုိ႔တြင္ ဘုရားေလာင္း မိန္းမႏုိင္ငံသို႔ လုိက္ပါ မွားယြင္းေသာ၀တၳဳမ်ားစြာ ရွိေပသည္။

ထင္ရွားေသာ ၀တၳဳမ်ားမွာ-

၁။ ဧကနိပါတ္၊ တကၠပ႑ိတ၀တၳဳ၊

၂။ ဧကနိပါတ္၊ မုဒုလကၡဏ၀တၳဳ၊

၃။ ဒုကနိပါတ္၊ ဘုရားေလာင္း ဥေဒါင္းမင္း၀တၳဳ၊

၄။ တိကနိပါတ္၊ သကၤပၸဇာတ္၊ ဘုရားေလာင္းရေသ့၀တၳဳ၊

၅။ တိကနိပါတ္၊ အနိတိ္ၳဂႏၶ၀တၳဳ၊

၆။ တိကနိပါတ္၊ မႏၶာတုစၾကာမင္း ႀကီး၀တၳဳ၊

၇။ န၀နိပါတ္၊ ေလာမကသပ၀တၳဳ၊

၈။ ပညာသနိပါတ္၊ ဥမၼာဒႏီၲ၀တၳဳ၊

၉။ သတၱနိပါတ္၊ ကုသမင္း၀တၳဳတို႔ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ၀တၳဳမ်ားကို အက်ဥ္းသိသာရံုမွ် ေဖာ္ျပပါမည္။

(၁) ဗာရာဏသီျပည္၌ သူေဌးသမီး တစ္ေယာက္သည္ ရုပ္ရည္ေခ်ာေမာ လွပသေလာက္ ႏႈတ္ၾကမ္းလွသျဖင့္ မူလ လျပည့္၀န္းကဲ့သုိ႔ လွပ၍ စႏၵကုမာရီဟု နာမည္ေပးထားေသာ္လည္း ႏႈတ္ၾကမ္းလွ၍ အမ်ားက ၀ဏၰကုမာရီဟု ေခၚၾကသည္။

တစ္ေန႔တြင္ ျမစ္အတြင္း၌ ေရခ်ဳိးစဥ္ သူ႔အေပါင္းအသင္း မိန္းမမ်ားက သူ႔အားမုန္း၍ ျမစ္ေရထဲ အတင္းေမွ်ာခ် လုိက္ရာ ေရစီးအတိုင္း ေမ်ာပါသြားရာ ကံအားေလ်ာ္စြာ သစ္တံုးတစ္တံုးကို ရရွိ၍ ထုိသစ္တံုးကို စီး၍ပါသြားရာ ျမစ္ေအာက္ေျခရွိ ေတာအတြင္းသို႔ ေရာက္သြားရာ ျမစ္တြင္ ေရခပ္ေနေသာ ဘုရားေလာင္း တကၠပ႑ိတ ရေသ့ႏွင့္ ေတြ႕၍ ရေသ့က ကယ္ဆယ္လုိက္သည္။

ရေသ့ေက်ာင္းတြင္ အတူေနရာက ရေသ့အား သီလကို ဖ်က္ဆီးလ်က္ လူထြက္ေစ၍ ေပါင္းသင္း ေနေလသည္။ ေတာႏွင့္ နီးစပ္ရာ ရြာတစ္ရြာ၌ေန၏။ ထုိအခါ ထုိရြာကို ခုိးသားဓားျပတို႔ ၀င္ေရာက္ တုိက္ခိုက္၍ ထုိရေသ့လူထြက္မယား စႏၵကုမာရီကို ဖမ္းဆီး ေခၚေဆာင္သြားကာ ခုိးမွဴးႀကီးက မယားျပဳ၍ ထား၏။ စႏၵကုမာရီသည္ ခိုးမွဴးႀကီး မယားအျဖစ္၌ ခ်မ္းသာ၍ ဘုရားေလာင္း ရေသ့လူထြက္အား ေသေစ၏။ သုိ႔ေသာ္ သူ၏အျဖစ္ကိုသိ၍ ခိုးမွဴးႀကီးက စႏၵကုမာရီအား သတ္လုိက္၏။ ထုိဇာတ္၌ စႏၵကုမာရီ၏ ျဖားေယာင္းေသြးေဆာင္မႈသို႔ ပါ၍ ဘုရားေလာင္း မိုက္မွားမိေလသည္။

(၂) ဘုရားေလာင္းသည္ စ်ာန္ရရေသ့ျဖစ္၍ ဟိမ၀ႏၲာေတာ၌ ေနရာမွ ခ်ဥ္ဆားမွီ၀ဲလုိသျဖင့္ ဗာရာဏသီျပည္သို႔ ႂကြလာရာ ဗာရာဏသီမင္းျမင္၍ ၾကည္ညိဳသျဖင့္ ဥယ်ာဥ္ေတာ္၌ ေက်ာင္းေဆာက္၍ ကိုးကြယ္ထား၏။ နန္းေတာ္၌ အၿမဲ ဆြမ္းစား၏။

တစ္ေန႔ မင္းႀကီး စစ္ထြက္ရာ မိဖုရား မုဒုလကၡဏေဒ၀ီက ဂရုစိုက္ ဆြမ္းကပ္၏။ တစ္ေန႔တြင္ ရေသ့ ဆြမ္းစားႂကြလာရာ မိဖုရားႀကီးက ပ်ာယီးပ်ာယာ ထလိုက္ရာ ခါးမွ လံုခ်ည္ေလ်ာက်သြားသည္ ကို ျမင္ရ၍ ရေသ့ႀကီး စ်ာန္ေလွ်ာသြားၿပီး မိဖုရားႀကီးကို စြဲလမ္းကာ မစားႏုိင္၊ မေသာက္ႏုိင္ဘဲ အိပ္ရာထဲ လဲ၏။ မင္းႀကီး ျပန္လာ၍ ရေသ့ႀကီးအေၾကာင္းေမးကာ လဲေနေသာ ရေသ့ႀကီးက မိဖုရားႀကီးကို စြဲလမ္း ေၾကာင္းသိရ၍ မိဖုရားႀကီးကို ရေသ့အား ေပး၏။ ရေသ့ကို မိဖုရားႀကီးက အလုပ္ပင္ပန္းစြာ ခိုင္း၍ တရားျပသျဖင့္ တရားရကာ မင္းႀကီးအား မိဖုရားႀကီးကို ျပန္အပ္၍ ေတာသို႔ ျပန္သြားကာ စ်ာန္ျပန္ရ၏။ (ဧကနိပါတ္၊ မုဒုလကၡဏဇာတ္)

(၃) ဒုကနိပါတ္ ေမာရဇာတ္က ဘုရားေလာင္း ဥေဒါင္းမင္းသည္ ေရႊေတာင္၏အၾကားက အႏွစ္ခုနစ္ရာ ပတ္လံုး ဥေဒတယံ၊ အေပ တယံ ပရိတ္ဂါထာမ်ားကို ေနထြက္၊ ေန၀င္ရြတ္၍ အႏၲရာယ္ကင္းစြာ ေနသည္။

တစ္ေန႔ ဗာရာဏသီမင္းႀကီး၏ မိဖုရားႀကီးက ေရႊဥေဒါင္းမင္း တရားေဟာသည္ကို နာရေၾကာင္း အိပ္မက္ျမင္၍ မုဆုိးမ်ားကို လႊတ္၍ ဖမ္းေစရာ ပရိတ္ဂါထာမ်ားတန္ခိုးေၾကာင့္ မင္းေျခာက္ဆက္ တုိင္တိုင္ ဖမ္း၍ မမိဘဲရွိ၏။

ခုနစ္ဆက္မင္းက မုဆုိးကိုလႊတ္၍ ဖမ္းေစရာက မုဆုိးသည္ လိမၼာေသာ ေဒါင္းမေလးကို လႊတ္၍ ျဖားေယာင္းေစရာ ဥေဒါင္းမင္းသည္ ေဒါင္းမကို စြဲလမ္း၍ ပရိတ္ဂါထာ မရြတ္မိဘဲ လာရာ ညြတ္ကြင္းမိ၍ ဖမ္းမိသြားေလ၏။ ေနာက္ ဗာရာဏသီျပည္သို႔ ယူလာၿပီး မင္းႏွင့္ ေတြ႕၍ တရားေဟာေစကာ ျပန္လႊတ္ သျဖင့္ လြတ္လာရ၏။

(၄) တိကနိပါတ္၊ သကၤပၸဇာတ္က ဘုရားေလာင္းရေသ့သည္ ဗာရာဏသီမင္းႀကီး၏ ဥယ်ာဥ္ကေနစဥ္ နန္းေတာ္သို႔ ဆြမ္းစားႂကြေသာအခါ မိဖုရားကို ျမင္ရ၍ (အမွတ္ ၂ မုဒုလကၡဏာဇာတ္ႏွင့္ စ်ာန္ေလွ်ာ ပံုတူ၏) ပျခဳပ္မွ ထုတ္ေသာ ေႁမြငန္းကဲ့သုိ႔ ၾကမ္းတမ္းေသာ ကိေလသာ အဆိပ္တက္၍ ခုနစ္ရက္ပတ္လံုး ဆြမ္းမစားဘဲ ျမည္တမ္း၍ ရပ္တည္မရ ျဖစ္ေနစဥ္ မင္းႀကီးလာ၍ေမးေသာ္ သတိရ၍ ေတာသို႔ျပန္သြားကာ စ်ာန္ျပန္ရသြားသည္။

(၅) တိကနိပါတ္၊ အနိတိ္ၳဂႏၶဇာတ္က ဘုရားေလာင္းသည္ ဗာရာဏသီမင္းႀကီး၏သားျဖစ္၍ ဖြားစကသည္

တစ္ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္ အရြယ္ေရာက္သည့္ တုိင္ေအာင္ မိန္းမကိုမွ် မျမင္လုိဘဲ ရွိ၏။ ျဗဟၼာျပည္မွ လာသူျဖစ္၍ မိန္းမ အနံ႔ကိုပင္ မခံႏုိင္၍ အနိတိ္ၳဂႏၶမင္းသားဟု အမည္မွည့္ေခၚ၏။ မင္းႀကီးက ထီးနန္းအပ္ႏုိင္ရန္ ကေခ်သည္မ တစ္ဦးအား ေသြးေဆာင္ျဖားေယာင္းေစရာ ထိုမိန္းမႏွင့္ ေရာေႏွာမိ၍ မိန္းမ ဟူသမွ် ယူေတာ့မည္။ တိုင္းျပည္တြင္ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္မွ် မရွိေစရဟု ဆိုကာ ေယာက်္ား ဟူသမွ် လိုက္လံ သတ္ျဖတ္ေန၍ တိုင္းျပည္မွ ႏွင္ထုတ္လိုက္ရသည္။

(၆) ၎နိပါတ္ မႏၶာတုဇာတ္က ဘုရားေလာင္းသည္ မႏၶာတု မည္ေသာ စၾကာမင္းျဖစ္၍ လူျပည္က ရွိေသာ ကာမဂုဏ္တုိ႔ႏွင့္ အားမရ၍ စၾကာရတနာျဖင့္ စတုမဟာရာဇ္ နတ္ျပည္သုိ႔သြားကာ နတ္မင္း စည္းစိမ္ကို ခံစား၏။

ထုိႏွင့္ အားမရ၍ စၾကာရတနာျဖင့္ပင္ တာ၀တိသာ နတ္ျပည္သို႔သြားကာ သိၾကားမင္း ၃၆ ဆက္တုိင္ေအာင္ သိၾကားမင္း စည္းစိမ္ကို ခံစားျပန္၏။ ထုိ႔ေနာက္ တင္းမတိမ္ႏိုင္၍ သိၾကားမင္းကို သတ္မည္ႀကံရာ မသတ္ႏုိင္၍ လူ႔ျပည္ျပန္က်လာၿပီး နတ္ရြာစံ၏။

(၇) န၀နိပါတ္၊ ေလာမကသပဇာတ္က ဘုရားအေလာင္းသည္ ဟိမ၀ႏၲာေတာ၌ ရေသ့ျပဳ၍ စ်ာန္ အဘိညာဥ္ျဖင့္ ေနသည္ကို သိၾကားမင္းသည္ ထုိရေသ့၏ အက်င့္ကို ပ်က္စိမ့္ေသာငွာ ဗာရာဏသီ မင္းအား ေျပာၾကားေလေသာေၾကာင့္ ဗာရာဏသီမင္းက ေသယွမည္ ေသာအမတ္ႏွင့္ သမီးေတာ္ စႏၵ၀တီကို ေစလႊတ္၍ သမီးေတာ္ႏွင့္ ေပးစားပါမည္၊ ဗာရာဏသီသို႔လာ၍ ၀သုဃာတ(ႏြားသတ္)ယဇ္ကို ပူေဇာ္ေပးပါဟု ဆိုရာ ရေသ့သည္ စႏၵ၀တီ မင္းသမီးကို တပ္မက္၍ ဗာရာဏသီျပည္သို႔ လုိက္လာကာ ယဇ္ပူေဇာ္ရန္ အားထုတ္ေလသည္။ ယဇ္ပူေဇာ္ခါနီး ႏြားတို႔၏ ေအာ္သံကိုၾကားမွ သတိရကာ ဓားလက္ နက္ကို ပစ္ခ်၍ တရားျပန္အားထုတ္ စ်ာန္ရၿပီး ေတာသုိ႔ျပန္သြား၏။

(၈) ပညာသနိပါတ္၊ ဥမၼာဒႏီၲဇာတ္က ဘုရားေလာင္းသည္ သိ၀ိတိုင္း အရိ႒ပူရျပည္က သိ၀ိမင္း ျဖစ္ေသာအခါ တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေန႔ ရထားစီး၍ ၿမိဳ႕လည္ရာက စစ္သူႀကီး အဘိပါရက၏မယား ျဖစ္ေသာ ဥမၼာဒႏီၲကို ျမင္ရ၍ အဆမတန္ေသာ ကိေလသာရမၼက္သည္ ႏွိပ္စက္ေလသျဖင့္ စားေတာ္မွ မေခၚႏုိင္ဘဲ သလြန္ထက္က ေမွာက္ခံု လဲေလ်ာင္းေန၍ “ဥမၼာဒႏီၲ၊ ဥမၼာဒႏီၲ” ဟု ေခၚျမည္တမ္းကာ ပင္ပန္း ရူးသြပ္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ခဲ့ေပသည္။ ေနာက္ အဘိပါရက သိ၍ ဥမၼာဒႏီၲကို မင္းႀကီးအား ဆက္သ ေသာအခါ သတိရ၍ လက္မခံဘဲ တရားရကာအရူးေပ်ာက္ခဲ့ေလသည္။

(၉) သတၱနိပါတ္၊ ကုသဇာတ္က ဘုရားေလာင္းသည္ မလႅတိုင္း ကုသ၀တီျပည္က ကုသမင္း ျဖစ္ေသာအခါ မဒၵရာဇ္မင္း၏ သမီးျဖစ္ေသာ ပပ၀တီကို စံုမက္ႏွစ္လုိျခင္းေၾကာင့္ ထီးနန္းႏွင့္တကြေသာ မင္းစည္းစိမ္ကိုပစ္၍ မဒၵရာဇ္တိုင္း သို႔ လုိက္သြားၿပီး ေစာင္းသမား၊ အိုးေတာ္လုပ္၊ ေဒါင္းေရြသမား၊ ပန္းေတာ္ဆက္၊ စားေတာ္ခ်က္ စေသာ မအပ္မရာေသာ အလုပ္တုိ႔ကို လုပ္၍ ေျခာက္ႏွစ္ပတ္လံုး ဒုကၡခံ၍ ေနခဲ့ရေလသည္။

ဤကိုးဇာတ္တုိ႔၌ ဘုရားေလာင္းသည္ ကာမဂုဏ္အာရံုေၾကာင့္ မထိန္းသိမ္းႏုိင္ဘဲ ရူးသြပ္ခမန္း ပရမ္းပတာ ရုန္႔ရင္းစြာျဖင့္ ဣေျႏၵပ်က္စီး ဒုကၡႀကီးစြာ ေရာက္ခဲ့ဖူးေၾကာင္း သိရွိရေပသည္။

ဤဇာတ္၀တၳဳတို႔မွာ တစ္၀တၳဳ တစ္၀တၳဳကို ဇာတ္ေတာ္၌ က်ယ္၀န္းစြာ ျပဆိုထားေပသည္။ ဤ၌ သိသာရံုမွ် ေဖာ္ျပလုိက္ ရပါသည္။ အက်ယ္ကို သိလုိသူတုိ႔သည္ ေဖာ္ျပပါ နိပါတ္ဇာတ္တုိ႔တြင္ အက်ယ္ၾကည့္ရႈ႕ႏိုင္ပါသည္။

ျမတ္သတိ၀ါဒီမဂၢဇင္း၊

ဇန္န၀ါရီလ၊ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္