Wednesday, April 13, 2011

လူႀကီး သင္ပုန္းႀကီး



လူႀကီး သင္ပုန္းႀကီး

ဘုန္းႀကီးနဲ႔ စကားမေျပာတတ္လုိ႔ဆုိတဲ့ ကေလးမေလးအျဖစ္ကုိေတာ့ ရင္ထဲ
စလုံးစခုျဖစ္ၿပီးက်န္ရစ္ပါ တယ္။ သူ႔မိဘ သူ႔အဘုိးအဘြားတုိ႔ဟာဗုဒၶဘာသာေတြပါ။
ဘုရားနဲ႔၊တရားနဲ႔၊သံဃာ ကုိလည္း ကုိးကြယ္ေနၾကသူေတြပါ။ ႏုိ႔ေပမယ့္ အသက္ ၂၀
ေလာက္ရွိေနၿပီျဖစ္တဲ့ ဒီကေလးမေလးနဲ႔ သူ႔အစ္ကုိမ်ားေခတ္ မွာ ဘုန္းႀကီးနဲ႔
စကား မေျပာတတ္ဘူးလုိ႔ေျပာရေအာင္ ရဟန္းသံဃာနဲ႔ သူတုိ႔တေတြမွာ အေတာ္ႀကီး
အလွမ္းကြာေဝးေနၾကၿပီလားလုိ႔ အေမက စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိပါတယ္။ (လူထုေဒၚအမာ)
မိတ္ေဆြတစ္ပါးရဲ့ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာ တင္ထားတဲ့ ဆရာမႀကီး လူထုေဒၚအမာရဲ့ စကား။ အမ်ိဳးဘာသာ
ကုိခ်စ္ခင္တဲ့ စိတ္ထားနဲ႔ ပူပန္မႈႀကီးစြာ ေျပာၾကားခဲ့တဲ့ ေမတၱာ စကားပါ။ မ်ိဳးဆက္သစ္ လူငယ္ေတြ
အမ်ိဳးဘာသာခ်စ္တတ္ဖုိ႔အေရး၊ကုိယ့္ယဥ္ေက်းမႈ၊ ကုိယ့္ဘုိးဘြားအေမြအႏွစ္ေတြကုိ ထိန္းသိမ္း
တတ္ေစဖုိ႔၊ ျမတ္ႏုိးတန္ဖုိးထားတတ္ေစဖုိ႔အေရး၊အသက္ဆုံးသည္အထိမေနမနားေရးသား
သြားခဲ့တဲ့ စာေပမိခင္၊ ႏုိင္ငံရဲ့ မိခင္ႀကီးတစ္ဦးရဲ့ ေမတၱာစကား ပါ။

ဆရာမႀကီး လူထုေဒၚအမာစကားကုိ ဖတ္ရေတာ့ သူ႔နည္းတူပဲ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရပါတယ္။မေျပာ
တတ္လုိ႔ မေျပာၾက ရုံတင္ မက ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြဆုိ အေဝးကေန ေရွာင္ၾကမွာမ်ိဳး၊ ဘုန္းႀကီး
စကား ဆုိရင္နားမေထာင္ ရမယ့္ အရာမ်ိဳးရယ္လုိ႔ ထင္မွတ္ သြားမွာ အထိေတြး
ၿပီးစုိးရိမ္မိ တာေၾကာင့္လည္း ကုိယ့္ စိတ္မေကာင္း မႈက အေမလူထုေဒၚအမာ ထက္ပင္
သာေကာင္း သာေလမလားရယ္လုိ႔ပင္ ပုိပိုသာသာ ေတြးမိပါတယ္။
ရုပ္ဝတၳဳ အေျခခံ ထင္လြယ္ျမင္လြယ္တဲ့ အက်ိဳးရလဒ္မွသာလ်င္ တကယ့္အက်ိဳးရလဒ္လုိ႔
ယူဆတဲ့ေခတ္မွာ သူ တုိ႔ လုိအပ္ခ်က္ျပည့္ဝေစဖုိ႔႔႔ ထင္သာျမင္သာ တုိက္ရုိက္အကူအညီ
မေပးသလုိျဖစ္ေနတဲ့ ဘာသာေရးအဆုံးအမ က လူငယ္မ်ားအၾကား ေရပန္း
မစားႏုိင္ ျဖစ္ေနတတ္တာ အဆန္းေတာ့လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အသိဉာဏ္ရင့္က်က္ ရြယ္ရယ္လုိ႔
ယူဆႏုိင္တဲ့အသက္အတန္ရလာသူအခ်ိဳ႔ၾကားမွာပင္လ်င္ဘာသာေရးဆုိတာကုိေယာင္
ဝါးဝါးသာနားလည္ ေနတတ္ၾကတာမုိ႔လည္းလူငယ္ေတြၾကားမွာဘာသာေရး
ကေပးတဲ့ အသိဉာဏ္ေတြ ေရပန္းမစားျဖစ္ ေနတာ အဆန္းဆုိႏုိင္မယ္ မဟုတ္ပါဘူး။
ဘုန္းႀကီးနဲ႔ စကားမေျပာတတ္ဘူး-ဆုိတဲ့စကားက အရွင္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္။
တပည့္ေတာ္မ-စတဲ့ သာသနာ ေတာ္နဲ႔စပ္တဲ့ အသုံးအႏႈန္းမ်ားသုံးၿပီး မေျပာတတ္ဘူးလုိ႔
ဆုိခ်င္တာျဖစ္မွာပါ။ မိဘဆရာသမားမ်ားကလည္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားနဲ႔ စကားေျပာရင္
တပည့္ေတာ္၊အရွင္ဘုရားစသျဖင့္…ေျပာရမယ္။အဲဒီလုိမွမေျပာရင္ငရဲၾကီးတတ္တယ္။
အျပစ္ျဖစ္တတ္တယ္ရယ္လုိ႔ သင္ၾကားထားေလေတာ့ အျပစ္ျဖစ္မွာေၾကာက္ရြံ့တာလည္း
ပါမယ္ထင္ပါတယ္။
ေနာက္ၿပီးအဲဒီလုိသာသနာ့အသုံးအႏႈန္းမ်ားကုိဆီေလ်ာ္ေအာင္မသုံးတတ္သူေတြကုိ
လည္းမယဥ္ေက်းသူေလးေတြ။ ရုိင္းစုိင္းသူေလးေလးေတြရယ္လုိ႔အထင္အျမင္ေသးတတ္၊
ကဲ့ရဲ့တတ္တာေၾကာင့္လည္း ေျပာဖုိ႔ ဝန္ေလးသြားတတ္ၾကတာလည္း
ပါမယ္ထင္ပါတယ္။ဘယ္ေနရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေၾကာက္တရားနဲ႔ေျခာက္
လွန္႔စည္းရုံးတတ္တာေတြကုိ ၾကားသိရတဲ့အခါတုိင္း ေဒါေသာအတၳံ နဇာနာတိ-အေၾကာက္တရား
အေျခခံမႈကေန အမွန္တရား ရလဒ္ေကာင္း ထြက္မလာႏုိင္ဘူး-ဆုိတဲ့စကားကုိ သတိရမိတတ္တယ္။
တကယ္ေတာ့ တစ္ႏွစ္တခါ၊ ၂ ႏွစ္ ၃ ႏွစ္ေနလုိ႔မွ တစ္ခါမွ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားနဲ႔ ဆုံဖုိ႔ႀကဳံဖုိ႔
မလြယ္ကူတဲ့ လူ ငယ္ေတြအေနနဲ႔ သာသနာနဲ႔ စပ္ဆုိင္တဲ့ အသုံးအႏႈန္းမ်ားကုိ
မွန္မွန္ကန္ကန္ သုံးတတ္ဖုိ႔ဆုိတာက လြယ္မယ္ ေတာ့ မထင္ပါဘူး။ အေတြ႔အႀကဳံအရေတာ့
သံဃာေတာ္မ်ားနဲ႔ တေျဖးေျဖးရင္းႏွီးလာတဲ့အခါမွာအေလ့အက်င့္ရလာၿပီး
မွန္မွန္ကန္ကန္ သုံးစြဲလာတတ္တာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေတြ႔ေတြ႔ခ်င္းအခ်ိန္မ်ားမွာ က်ေနာ္ပဲ သုံးသုံး၊ က်မပဲေျပာေျပာ နားလည္ခြင့္လႊတ္ေပးၿပီး
တေျဖးေျဖးနဲ႔ သင္ျပသြားဖုိ႔လုိမယ္လုိ႔ ယူဆပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အသုံးအႏႈန္းမွားတဲ့
လူငယ္မ်ားကုိ ဆရာမိဘမ်ားက ငရဲႀကီးမယ္၊ ရုိင္းစုိင္းတယ္လုိ႔ ေျခာက္လွန္႔မႈ၊ ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်မႈ
မျပဳပဲ စာနာနားလည္္စြာနဲ႔ တေျဖးေျဖး ရင္းႏွီးေအာင္ ဖန္တီးေပးၿပီး သင္ျပသြားဖုိ႔လုိပါလိမ့္မယ္။
ကုိယ္ေတြ႔ျဖစ္ရပ္ပါ။ တခါက ေပါက္ေဖာ္ဒကာမႀကီးက တယ္လီဖုန္းနဲ႔ ဆြမ္းစားလွန္းပင့္ပါတယ္။
ဖုန္းကုိင္ကုိင္ျခင္း သူက ေမးပါတယ္။
နင္က ဘုန္းႀကီးလား …” တဲ့။
ဟုတ္ပါတယ္ ဆုိေတာ့
ဝက ...ၿမိဳ့ကပါ။ နင္တုိ႔ကုိ ထမင္းစားဖိတ္ခ်င္ လုိ႔။ အဲဒါ အိမ္က ေကာင္မေတြက
ဘုန္းႀကီးနဲ႔ စကားမေျပာတတ္ၾကလုိ႔ ဝက ေျပာေပးတာ။ အိမ္ကို လာႏုိင္မလား …”
လုိ႔ ေျပာပါတယ္။
အိမ္ကေကာင္မေတြက ဘုန္းႀကီးနဲ႔ စကားမေျပာတတ္လုိ႔ဝကေျပာေပးတာဆုိေတာ့ စိတ္ထဲက
အနည္းငယ္ ေတာ့ ၿပဳံးမိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အလားတူအေတြ႔အႀကဳံမ်ိဳးက ကုိယ့္အတြက္
အဆန္းမဟုတ္လုိ႔ ဒါဟာ ကဲ့ရဲ့စရာ တစ္ခုလုိ႔ေတာ့ မျမင္ပါဘူး။ေနာက္ၿပီး ရုိင္းစုိင္းတဲ့
အသုံးအႏႈန္းလုိ႔လည္း မထင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒူးေနရာဒူး၊ေတာ္ေနရာ ေတာ္၊ေလ်ွာ္စြာ
သုံးစြဲတတ္ျခင္းဆုိတာ လုိအပ္တဲ့အရာလုိ႔ လက္ခံေပမယ့္ မေလွ်ာ္စြာ မသုံးတတ္တာေၾကာင့္
လည္း အျပစ္တစ္ခုျဖစ္ေလတယ္လုိ႔ မထင္မိပါဘူး။

(မအပ္စပ္တဲ့ေဝါဟာရစကားနဲ႔ပင့္ဖိတ္တဲ့ဆြမ္းကုိရဟန္းေတာ္မ်ာမဘုန္းေပး
မသုံးေဆာင္ေကာင္းဘူးဆုိတဲ့ ဝိနည္းပညတ္ေတာ္ကုိ မသိနားမလည္လုိ႔ ျဖစ္မွာေပါ့လုိ႔
စြပ္စြဲမယ္ မထင္ပါဘူး၊အဏုမတၱဝေဇၨသုဘယဒႆာဝီအဏုျမဴပမာဏမွ်ေသးေသး
ငယ္ငယ္အျပစ္ကေလးကုိပင္ေဘးအႏၲရာယ္လုိ႔ရွဳျမင္ရမယ္လုိ႔ေဟာထားတယ္
မဟုတ္လားလုိ႔လည္းေမးခြန္းထုတ္ခ်င္မယ္ မထင္ပါဘူး )
တကယ္ေတာ့ ကုိယ့္ကုိဆြမ္းစား ပင့္တဲ့ေပါက္ေဖာ္ မႀကီး ဆုိရင္ျမန္မာျပည္မွာေနစဥ္က
ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းေတြကုိ တစ္ေခါက္မွ မေရာက္ဖူးခဲ့သူပါ။ ျပည္ပေရာက္ခါမွသာ
ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားနဲ႔ရင္းႏွီးၿပီး ခုလို နင္ တစ္ခြန္း၊ ငါတစ္လွည့္ ဆက္ဆံရင္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း
မ်ားကုိဝင္ထြက္သြားလာက်င့္ ရလာတာပါ။
ခုဆုိ သူ႔ေျမးေတြေတာင္ ေက်ာင္းေတြကုိ သြားလာဝင္ထြက္ေနလုိ႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားနဲ႔
ရင္းႏွီးကြ်မ္းဝင္ေနပါၿပီ။ အဖြား တုိက္တြန္းမႈနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈသင္တန္းေတြလည္း
တက္ေရာက္ၾကလုိ႔ ခုဆုိ သူတုိ႔အဖြားကုိပင္လ်င္ အဖြား ဘုန္း ဘုန္းနဲ႔ဆုိ
ဒီလုိေျပာရတယ္လုိ႔ သူတုိ႔ကပင္ အဖြားကုိ ျပန္လည္သင္ၾကားေပးေနတတ္ၾကၿပီ။
ကုိယ္ကေတာ့ ျမန္မာစကားကုိ ေလလုံးကြဲေအာင္ မေျပာတတ္တဲ့သူေတြနဲ႔ ေတြ႔တုိင္း
ေျပာတတ္သလုိ ေျပာပါ၊ ကုိယ့္နားမွာ စကားျပန္စက္ တပ္ထားတယ္။ နင္ပဲေျပာေျပာ၊
ငါပဲဆုိဆုိ၊ အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္လုိ႔ပဲ ျပန္ၿပီး ၾကားေပးတယ္လုိ႔ ေျပာထားလုိက္တယ္။
ဒီလုိမွ မေျပာရင္ သူတုိ႔အေနနဲ႔ ဘာမွ မေျပာဖုိ႔ပဲရွိေတာ့တယ္ေလ။ တစ္လုံးစ
ႏွစ္လုံးစျမန္မာစကားေလးကုိ ႀကိဳးစားၿပီးေျပာေနရတဲ့သူေတြကုိ ဟုိလုိေျပာရမယ္၊
ဒီလုိေျပာရမယ္လုိ႔ ညႊန္ၾကားေနရင္ ဘယ္မွာ ခရီးက ေရာက္ႏုိင္ပါေတာ့မလဲ။
ဒီလုိေျပာတာ ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားမွာေတာ့ ဟုတ္တာေပါ့။ျပည္တြင္းမွာေတာ့
မွန္မွန္ကန္ကန္ ေျပာရမွာေပါ့လုိ႔ ဆုိေကာင္းဆုိႏုိင္စရာ ရွိပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ ျပည္တြင္းမွာေရာ
လူငယ္ေတြကုိ သံဃာေတာ္မ်ားနဲ႔ အႀကိမ္ဘယ္ေလာက္ မ်ားမ်ား ေတြ႔ခြင့္ရေအာင္
ဆုံႏုိင္တဲ့အခြင့္အေရး ဖန္တီးေပးထားသလဲဆုိတာ ျပန္ေမးၾကည့္ဖုိ႔ လုိပါလိမ့္ မယ္။
ေနာက္ၿပီး ဘာသာေရးနဲ႔လူငယ္ေတြ ေဝးေစတဲ့အေၾကာင္းထဲမွာ အျခားအေၾကာင္းမ်ားလည္း
ပါေလမလားလုိ႔ စဥ္းစားမိပါတယ္။
ေဒါသမထားဖုိ႔ေျပာေနၾကသူေတြၾကားမွာေဒါသေတြပြားတတ္တာ၊ေလာဘပါးဖုိ႔ ေျပာေနတတ္
သူေတြၾကားမွာေလာဘေတြမ်ားေနတတ္တာကလည္းလြဲမွားမႈတစ္ခုပါပဲ။
ဒီလုိလြဲမားေနမႈေတြကုိ ေတြ႔ျမင္ေနရတတ္တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ
ဘာသာေရးဆုိတာေမတၱာတရားေတြ တုိးပြားေအာင္ သင္ၾကားေပးတတ္တာ။
မွွ်ေဝတတ္ေအာင္လမ္းညႊန္ေပးတတ္တာရယ္လုိ႔ေျပာရင္နားဝင္စရာျဖစ္ပါ့မလား။
ဘဝေနထုိင္မႈအတြက္ အေထာက္အပံ့ေကာင္း တစ္ခုရယ္ လုိ႔လက္ခံဖုိ႔ေရာ လြယ္ကူပါ့မလား ။
ၾကားသိရမႈနဲ႔ လက္ေတြ႔က ျခားနားေကာင္း ျခားနားေနေပမေပါ့။
ဘုန္းႀကီးျဖစ္ေနၿပီးကြာ။ အေမကလည္း တရားေတြ ဒီေလာက္နာၿပီး၊ အေဖကလည္း
တရားေတြ ဒီေလာက္ ထုိင္ၿပီး-စသျဖင့္ လူငယ္ေတြရဲ့ အလုိမက် ဟန္စကားေတြဟာ
လူငယ္ေတြၾကားမွာ ဘာသာေရးနဲ႔စပ္ၿပီး ဘဝင္မက် ႏုိင္မႈကေန ထြက္အံလာတဲ့ တုန္႔ျပန္
စကားမ်ိဳးပါ။ဒီ စကားမ်ိဳး ၾကားရၿပီ ဆုိရင္ေတာ့ ဒါဟာ ကုိယ့္ဆီမွာ တစ္ခုခု မွားေနျပီဆုိတာ
သူေရာကုိယ္ပါနားလည္ ၾကဖုိ႔နဲ႔ ျပဳျပင္ၾကဖုိ႔ လုိေနၿပီရယ္လုိ႔ သိဖုိ႔လုိပါလိမ့္မယ္။
ဒီလုိ အေျပာခံရဖြယ္ အေနအထား မ်ိဳးေတြ ကုိယ့္ဖက္က မျပဳျပင္ ပဲနဲ႔ေတာ့
ဘာသာေရး အဆုံးအမမ်ားဟာ ဘယ္လုိေကာင္းတယ္၊ ဘယ္ေလာက္ေတာင္
တန္ဖုိးရွိတယ္ရယ္လုိ႔ ဘယ္လုိပင္ စည္းရုံးလမ္းျပ လုပ္လုပ္၊ လူငယ္ေတြအေနန႔ဲလက္သင့္
ခံနားေထာင္ေပးဖုိ႔နဲ႔ ယုံၾကည္စြာ လုိက္နာဖုိ႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ႏုိင္မယ္မဟုတ္ေပဘူး။
အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္အသက္ကြာျခားသူေတြၾကားမွာ(GenerationGap)
မ်ိဳးဆက္ကြာျခား မႈေၾကာင့္ေတြးေခါ္ယူဆပုံ၊ လက္ခံယုံၾကည္ပုံလည္း
ကြဲျပားတတ္တယ္လုိ႔ ပညာရွင္အမ်ားကယူဆခဲ့ၾကပါတယ္။
နည္းပညာ ေတြတုိးတက္လာမႈေၾကာင့္ ခုေနာက္ပုိင္းမွာဆုိလ်င္မ်ိဳးဆက္ကြားျခားမႈက
ဒီထက္ပင္လ်င္ပုိုမုိျမန္ဆန္၊ ကြဲျပားမႈေတြကလည္း ပုိမုိမ်ားလာတယ္လုိ႔လည္း ေျပာၾကပါတယ္။
ဘာသာေရးအေပၚ၊ ဘာသာေရးကုိ ဦးေဆာင္ ဦးရြက္ျပုေနသူေတြအေပၚ
အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္သူေတြနဲ႔ ငယ္ရြယ္သူေတြ ျမင္တဲ့အျမင္ျခင္း
ကြာျခားတတ္တာကုိ သတိထားမိပါတယ္။
အစဥ္အလာေတြကုိ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ တန္ဖိုး ထားတတ္သူေတြရဲ့ အခ်ိဳ႔အျမင္ဟာ
ေခတ္သစ္လူငယ္ေတြအျမင္မွာ အသုံးမဝင္တဲ့ အရာေတြသာရယ္လုိ႔ ျမင္တာမ်ိဳးလည္း
ရွိတတ္ပါတယ္။ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လူငယ္ေတြရဲ့
အခ်ိဳ ႔ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ဟာအစဥ္အလာ ကုိလြန္စြာ တန္ဖုိးထားလြန္း သူေတြအတြက္
လက္သင့္ခံဖုိ႔ ခက္တာမ်ိဳးလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ အေကာင္းဆုိၿပီး ေပးတိုင္း အေကာင္းခ်ည္း မျဖစ္ႏုိင္တာကုိ သတိျပဳမိေစဖုိ႔ လုိအပ္သလုိ
ကုိယ့္ရဲ့ေရွးရုိး အစြဲ အျမင္အရ မသင့္ေလ်ာ္ဘူးထင္တဲ့အရာကေပမယ့္
ေခတ္သစ္လူသားေတြအတြက္ အသုံးက်တတ္တာမ်ိဳးရွိ ႏုိင္ေၾကာင္းကုိလည္း
လက္ခံနားလည္ေပးဖုိ႔ လုိေပလိမ့္မယ္။
( အရွင္ဉာဏိက )