Sunday, April 10, 2011

သာသနာေတာ္ အဆံုးအမႏွင့္ အညီ



သာသနာေတာ္ အဆံုးအမႏွင့္ အညီ

မေန႕ညက ဗီဒီယုိဖုိင္ေလးတခုကုိ ၾကည့္လိုက္မိပါတယ္။ ဘုန္းၾကီးတပါး (သကၤန္းဝတ္တပါး) လို႕ ေျပာရင္ ပုိမွန္ ပါလိမ့္မယ္။ စိတ္ဓါတ္ျမွင့္တင္ေရးသင္တန္းဆုိျပိး ဘားအံျမိဳ႕(ဇြဲကပင္ခန္းမ) မွာ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ တက္ေရာက္ခဲ ့တဲ့လူေတြမွာလဲ အမွတ္ (၂၂) တပ္မမွဴးအပါအဝင္ တပ္မေတာ္အရာရွိၾကီးမ်ားနဲ႕ ဇနီးသည္မ်ား ပါဝင္ပါတယ္။ စၾကည့္လိုက္ရတဲ့ ဗီဒီယုိဖုိင္မွာတင္ အင္မတန္မွ စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းလြန္းတာက သကၤန္းၾကီး ဝတ္ထားတဲ့ သကၤန္းဝတ္လို႕ပဲ အမည္တပ္သင့္တဲ့ သူတဦးဟာ တရုတ္သီခ်င္းကို ဖြင့္ျပီး.. သင္တန္းလာတက္သူေတြကို ကခုန္ခုိင္းေနတာပါပဲ။ သကၤန္းၾကီးကို ျမင္ေနရျပီး အဲလို ကခုန္ေနတာကိုပါ တြဲျမင္ရတာဟာ ေထရဝါဒီ တဦး အေနနဲ႕ မ်က္စိထဲမွာ မသင့္ေတာ္ပါဘူး။ ဘယ္နည္းနဲ႕မွလဲ အျမင္မေတာ္တဲ့ကိစၥ။ လူၾကီးေတြ ဘယ္လိုေတြးျပီး ဘယ္လိုလုပ္လိုက္လဲေတာ့ မသိ.. မျဖစ္သင့္တာေတာ့ အမွန္ပင္။ ေနာက္ဆက္တြဲဗီဒီယိုေတြ မွာလဲ စိတ္ညွိဳ႕ သလိုလုိပံုစံမ်ိဳးလဲ ေတြ႕လိုက္ရေတာ့ တကယ့္ကို စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းတဲ့ ျမင္ကြင္းေတြပါ။


လက္ရွိသာသနာေတာ္ဟာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရွင္တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ သာသနာေတာ္ပါ။ သာသနာမွာ ရတနာ သံုးပါးလို႕ ေခၚတဲ့ ဘုရား၊တရား၊သံဃာ သံုးပါး။ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါး၊ တရားဂုဏ္ေတာ္ ေျခာက္ပါး။ သံဃာ့ ဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါး ရွိပါတယ္။ ဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ကာလ မဟုတ္တဲ့အတြက္ ဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္ တုိင္ကို ျမင္မေတြ႕ရသည့္တုိင္ ကြ်န္မတို႕ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြဟာ သဒၶါအားနဲ႕ ျမတ္ဘုရား ဂုဏ္ေတာ္ေတြကုိ ၾကည္ညိဳမဆံုး ျဖစ္ရပါတယ္။ တရားဂုဏ္ေတာ္ဟာလဲ ကိုယ္တုိင္က်င့္ၾကံအားထုတ္မွ ရတဲ့ တရားျဖစ္တဲ့အတြက္ ကိုယ္တုိင္က်င့္ၾကံအားထုတ္သူေတြက ပညာအား၊ မက်င့္ၾကံေသးသူေတြကလဲ သဒၶါအား နဲ႕ ၾကည္ညိဳ မဆံုး ျဖစ္ၾကရပါတယ္။ ဟုတ္ပါျပီ.. ကြ်န္မတို႕ မ်က္စိနဲ႕ ျမင္ေတြ႕လို႕မရ၊ ထိေတြ႕လို႕မရတဲ့ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ၾကီးနဲ႕ တရားေတာ္ရဲ႕ ဂုဏ္တုိ႕ကို သဒၶါအားေလးနဲ႕ ၾကည္ညိဳၾကရပါတယ္။ ဒီမွာ ကြ်န္မတုိ႕အတြက္ ကံေကာင္း တာက ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားေတြကို ေထရ္အစဥ္အဆက္ ေစာင့္ေရွာက္ ထိန္းသိမ္းေတာ္မူခဲ့တဲ့ သံဃာေတြဟာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာ ရွိေနလို႕ပါ။ သဒၶါအားနည္းသူေတြအတြက္ မျမင္ရ တဲ့ အရာတခုထက္ ျမင္ေတြ႕ရတဲ့ အရာတခုကို ျပသျပီး ဒီသာသနာ တန္ဖုိးျမင့္ ေၾကာင္းကို သိရွိေစရပါမယ္။ အထူးသျဖင့္ ဘာသာျခားေတြ ဝင္ေရာက္လာတဲ့ ျမန္မာနုိင္ငံမွာ သံဃာေတြရဲ႕ ဂုဏ္ဟာ အင္မတန္မွ အေရးၾကီး လွပါတယ္။

သံဃာမဟုတ္ပါ

ဒီေနရာမွာ တခုေတာ့ ရွင္းလင္းစြာ ေဖာ္ျပခ်င္ပါတယ္။ သံဃာဆုိတာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပညတ္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဝိနည္းေတြကို လိုက္နာတဲ့၊ တရားနွင့္အညီ က်င့္ၾကံတဲ့ အဖြဲ႕အစည္း၊ အေပါင္းအစည္းကို ေခၚဆုိျခင္းလို႕ နားလည္ထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပညတ္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဝိနည္းေတြကို မလိုက္နာဘူး၊ တရားနဲ႕ မညီဘူးဆုိရင္ အဲဒီ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ သံဃာမဟုတ္ဘူးလို႕ ရဲရဲၾကီး ေျပာလိုက္လို႕ ရပါတယ္။

မသိလို႕လား သိလ်က္သားလား

သံဃာေတြမွာ ၂၂၇ သြယ္ေသာ ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြရွိပါတယ္။ ငယ္ျဖဴဆရာေတာ္ အမ်ားကေတာ့ အဲဒီ့ဝိနည္း ေတြကုိ သိလဲသိၾက၊ နားလဲ လည္ၾကျပီး ေတာထြက္ဆရာေတာ္အခ်ိဳ႕မွာေတာ့ ဝိနည္းေတြကို ေသခ်ာေတာင္ သိခ်င္မွ သိပါမယ္။ အေရးအၾကီးဆံုးအခ်က္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပညတ္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ အက်ဥ္းအားျဖင့္ ၂၂၇ သြယ္ေသာ ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြကို သံဃာမ်ားအေနနဲ႕ မေဖာက္မျပန္ မက်ိဳးမစည္း ေစာင့္ထိန္းၾကဖုိ႕ပါပဲ။ သံဃာျဖစ္ျပီဆုိတဲ့အခ်ိန္မွာ ေတာထြက္ ျဖစ္ေစ၊ ငယ္ျဖဴျဖစ္ေစ ဝိနည္းမ်ားကုိ သိရွိနားလည္ေအာင္ ဖတ္ရႈ ေလ့လာရပါမယ္။ ေလ့လာျပီးသည့္အတုိင္းလဲ က်င့္ၾကံ အားထုတ္ရပါမယ္။ သကၤန္းဝတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ားအခ်ိဳ႕မွာ ဝိနည္းမ်ားကုိ မသိလို႕ ခ်ိဳးေဖာက္ေနတာလား၊ သိလုိ႕ ခ်ိဳးေဖာက္ ေနတာလားမသိ။ ေဘးအျမင္အရ သာသနာေတာ္၏ စည္းမ်ဥ္းမ်ားနွင့္ မညီသည္ကို ေတြ႕ရပါတယ္။ မသိလို႕ ခ်ိဳးေဖာက္သည္ ဆုိသူမွာ မေလ့လာ ဖူး၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဆုိလိုရင္းကို နားလည္နုိင္ေသာဉာဏ္ မရွိ၍ေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္နုိင္ျပီး၊ သိလို႕ ခ်ိဳးေဖာက္သူမ်ားမွာေတာ့ ေလ့လာနားလည္ထားျပီးတဲ့ေနာက္ မိမိလိုခ်င္သလို ဆြဲေတြးဆြဲေျပာျပီး ဝိနည္းကို ေကာင္းေကာင္းၾကီး ခ်ိဳးေဖာက္တတ္ပါတယ္။ အက်င့္မပါ စာခ်ည္းတတ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အဲဒီ့လို အျပစ္မ်ိဳး ျဖစ္ၾကရပါမယ္။

ဝိနည္းညီမွ သံဃာမည္ပါတယ္

အထက္မွာ ဆုိျပီးခဲ့သည့္အတုိင္းပင္ သံဃာဟူသည္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပညတ္ေတာ္မူခဲ့သည့္ ဝိနည္းမ်ားကို လုိက္နာ၍ တရားသျဖင့္ က်င့္ၾကံေနသူမ်ား အဖြဲ႕အစည္းကို ဆုိလိုျခင္းျဖစ္တဲ့အလားတူ ဝိနည္းမညီဘူး လို႕သိျပီဆုိရင္ မိမိကိုယ္ကို သံဃာလို႕ မဆုိသင့္ပါဘူး။ ေတာထြက္မုိ႕လို႕ ဝိနည္းကို မေလ့လာရေသးဘူး ဆုိရင္လဲ ကိုရင္ၾကီးဘဝမွာတင္ ၾကိဳးစား သင္ယူသင့္ပါတယ္။ ဒါမွ မဟုတ္ဘဲ ဝိနည္းကို မသိဘဲ ပဥၨင္းခံလိုက္မယ္ ဆုိရင္ေတာ့ မိမိေၾကာင့္ သာသနာညွိဳးႏြမ္းနုိင္တဲ့ အျဖစ္မ်ိဳး ရွိလာမွာ ျဖစ္သလို မိမိဘာသာ သကၤန္းစီးလို႕ အကုသိုလ္အရွာထြက္သလို ျဖစ္ပါမယ္။ ရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူသြားတဲ့ စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေတာင္ ဝိနည္းရဲ႕ တန္ဖုိးကို ဘယ္ေလာက္အေလးေပးခဲ့လဲဆုိ ဝိနည္းကို မေလ့လာရေသးတာမုိ႕ ကိုရင္ၾကီးဘဝမွာတင္ အတန္ၾကာ ေနခဲ့တာကို ေထာက္ခ်င့္ၾကည့္လို႕ သိနုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သံဃာတပါး ျဖစ္ခ်င္ျပီဆုိရင္ ဝိနည္းကို ထိန္းသိမ္းနုိင္ဖို႕ ၾကိဳးစားရပါမယ္။

မျဖစ္နုိင္ရင္ မလုပ္ပါနဲ႕ဦးလား

ဝိနည္းေတြကိုမွ မထိန္းသိမ္းနုိင္ဘူးဆုိရင္ သာသနာ့ေဘာင္တြင္း ရဟန္းမျဖစ္ခ်င္ပါနဲ႕ဦး။ မိမိကိုယ္မိမိ ျပင္ဆင္ စရာေတြ ရွိေသးတယ္ဆုိျပီး လူဝတ္နဲ႕ပင္ ျဖစ္ေစ၊ ကုိရင္ၾကီးအျဖစ္ႏွင့္ပင္ ျဖစ္ေစ.. ေနသင့္ပါတယ္။


သာသနာ့ဝန္ကို ထမ္းမယ္ဆုိ

သာသနာ့ဝန္ကိုထမ္းမယ္ဆုိရင္ ရဟန္းျပဳတာဟာေတာ့ အမြန္ျမတ္ဆံုး အဖုိးအထိုက္တန္ဆံုးပါ။ သုိ႕ေပမဲ့ ရဟန္း ျပဳရင္ ေနရမယ့္ ဝိနည္းစည္းကမ္းေတြကုိ မလုိက္နာနုိင္ေသးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြအေနနဲ႕ေတာ့ လူဝတ္ျဖင့္လဲ သာသနာျပဳနုိင္ပါတယ္။ အင္မတန္မွ စည္းေစာင့္ရတဲ့ ရဟန္းဘဝဟာ ကုိယ္နဲ႕ ထိုက္ျပီလား မထုိက္ေသးဘူးလား ဆင္ျခင္တဲ့ဉာဏ္ဟာေတာ့ အကုသိုလ္ကို ေၾကာက္မယ့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္တုိင္းမွာ ရွိေနမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ သာသနာ့ဝန္ကို ထမ္းမယ္ဆုိရင္ ကုိယ္နုိင္တဲ့ အေနအထားကေန စျပီး ထမ္းရြက္ဖုိ႕ လုိအပ္ပါတယ္။

တကယ္ခ်စ္ရင္ မုန္းခ်င္မုန္းၾကပါေစ

တခါတရံမွာ ရွိတတ္ပါတယ္။ အႏၶပုထုဇဥ္တုိ႕ရဲ႕ ထံုးစံအရ ေဗဒင္ေတြ၊ ယၾတာေတြနဲ႕ ေမြ႕ေလ်ာ္ခ်င္၊ ေျမရိႈးမုိးပ်ံ တာေတြကို နွစ္ျမိဳ႕ၾကတတ္တာပါ။ တပည့္ဒါယကာ၊ဒါယကာမတုိ႕ကို တကယ္ခ်စ္တဲ့ ရဟန္းဆုိလွ်င္ေတာ့ အဲဒီ့လို သာသနာနဲ႕ မသက္ဆုိင္တဲ့အရာေတြကို ပစ္ပယ္ရပါလိမ့္မယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အလိုေတာ္ရွိတဲ့ သာသနာ ေတာ္စစ္စစ္ျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကရပါလိမ့္မယ္။ တပည့္ဒါယကာ ဒါယကာမတုိ႕ကို တကယ္ေကာင္းေစ ခ်င္တယ္ဆုိရင္ သာသနာ့ အနွစ္သာရ စစ္စစ္ေတြျဖစ္တဲ့ သာသနာတြင္း ဒါန၊ သာသနာတြင္း သီလ၊နဲ႕ ဝိပႆနာဘာဝနာတရားတုိ႕ကုိ သင္ၾကားျပသေပးရပါမယ္။

ကုိးကြယ္ရာမွာ ေရြးခ်ယ္ပါ

လူပုဂၢိဳလ္မ်ားမွလည္း ရဟန္းကို ကုိးကြယ္တယ္ဆုိရာမွာ ဒါနျပဳရင္လဲ ဒါနေျမာက္ေအာင္ သီလ၊သမာဓိနဲ႕ ျပည့္စံုတဲ့ ရဟန္းေတြကို ကိုးကြယ္ရပါလိမ့္မယ္။ ဘာမွန္းညာမွန္းေသခ်ာမသိ… သကၤန္းၾကီးျမင္လို႕ ကိုးကြယ္ တယ္ ဆုိျပီး မလုပ္သင့္ပါဘူး။ သာသနာေတာ္ကို မကာကြယ္မေစာင့္ေရွာက္ခ်င္ေနပါ။ သာသနာေတာ္ ပ်က္ျပား ေစမယ့္ ပုဂၢိဳလ္တုိ႕ကို ေထာက္ပံ့ေနမႈကို ရပ္ဆုိင္းရပါမယ္။ ပညာမပါဘဲ သဒၶါတခုတည္းနဲ႕ဆုိရင္ ဗုဒၶဘာသာ ေကာင္းတေယာက္ ဘယ္နည္းနဲ႕မွ ျဖစ္မလာပါဘူး။ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ရဲ႕ အနွစ္သာရကုိက စမ္းသပ္စစ္ေဆး ခံနုိင္မႈပါ။ စမ္းသပ္စစ္ေဆးတယ္ဆုိရာမွာ ေဝဖန္ပိုင္းျခားနုိင္မႈဉာဏ္ရွိမွ ျဖစ္မွာပါ။ သဒၶါနဲ႕ ပညာဉာဏ္ညီမွ်မွသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေကာင္းတေယာက္ ျဖစ္နုိင္တာမို႕ ဗုဒၶဘာသာစစ္စစ္လုိ႕ မိမိကုိယ္ကို ေျပာဆုိသူေတြ မေျပာခင္မွာ မိမိကုိယ္မိမိ ျပန္လည္သံုးသပ္ရေတာ့ပါမယ္။

သာသနာတြင္းကာလမွာ သာသနာပေတြ ျဖစ္မယ္ဆုိ

အခုလက္ရွိကာလဟာ သာသနာေတာ္ နွစ္ ၂၅၀၀ ေက်ာ္ကာလ၊ သာသနာတြင္းကာလပါ။ ဒီကာလမွာ လူျဖစ္ ရတာ အင္မတန္မွ ကုသိုလ္ထူးပါတယ္။ လူျဖစ္တဲ့အေလ်ာက္လဲ တရားေတြကို သိရ၊ဖတ္ရတာ ပုိလို႕ ကုသိုလ္ ထူးပါတယ္။ ဖတ္ရႈနာၾကားလို႕ တရားေတြကို နားလည္ရတာလဲ ပုိလုိ႕ ကုသုိလ္ထူးပါတယ္။ အဲဒီ့ အဆင့္ ၃ ဆင့္နဲ႕ ရပ္မေနဘဲ ကိုယ္တုိင္ လိုက္နာက်င့္သံုးတဲ့အဆင့္အထိ တက္လွမ္းမယ္ဆုိရင္ ကုသုိလ္အထူးဆံုးေသာ အရူးေရာဂါေပ်ာက္ေဆးကို သံုးစြဲေနျပီျဖစ္တဲ့ ကလ်ာဏပုထုဇဥ္အဆင့္ကို ေရာက္ရပါမယ္။ ဒါမွမဟုတ္ဘဲ လူျဖစ္ရတဲ့ အဆင့္မွာတင္ ေက်နပ္မယ္ဆုိရင္၊ တရားစာအုပ္ ဖတ္ရႈမႈအဆင့္မွာတင္ ေက်နပ္မယ္ဆုိရင္၊ တရားစာေတြ နားလည္မႈ အဆင့္မွာတင္ ေက်နပ္မယ္ ဆုိရင္ ေနာက္ထပ္ သံသရာတခြင္ ဝဲဝဲလည္ေျပးရဦးမယ့္ အရူးေတြပဲ ျဖစ္ဦးပါမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒါနျပဳရာမွာလဲ ဘုရားရွင္ အလိုေတာ္က် ဒါနျပဳတတ္ဖို႕၊ သီလေဆာက္တည္ ရာမွာလဲ ဘုရားရွင္ အလိုေတာ္က် သီလေဆာက္တည္တတ္ဖို႕ လိုအပ္ပါျပီ။ မိမိကိုယ္မိမိ သာသနာေတာ္ အတြင္းမွာလား၊ သာသနာပ မွာလားဆုိတာကို မိမိရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြသည္ ဘုရားရွင္ အလိုေတာ္ က်သည္ မက်သည္ ဟူေသာ စည္းမ်ဥ္းျဖင့္ တုိင္းတာပါ။

ဆရာ့သိကၡာလဲ မက်ေစနဲ႕

ဒီေနရာမွာ ထည့္သြင္းေျပာခ်င္ပါတယ္။ အမ်ားစုဟာ ဘယ္တရားစခန္းကုိျဖင့္ ဘယ္လိုဝင္တာ၊ ဘယ္ဆရာေတာ္ မ်ားနဲ႕ သိရွိခင္မင္ၾကတာဆုိျပီး ႏႈတ္က တဖြဖြေျပာလိုၾကပါတယ္။ အဲဒီ့လုိ ဆရာ့အမည္ကို ထည့္သြင္းေျပာၾက မယ္ဆုိရင္လဲ သတိထားပါ။ မိမိေၾကာင့္ မိမိဆရာ၏ သိကၡာေလ်ာ့ပါးသြားမည္လား။ မိမိက်င့္သည္ဟု တဖြဖြေျပာ ေနေသာ တရားမ်ား (အမွန္တကယ္အားျဖင့္ထိခိုက္မႈမရွိေသာ္လဲ) အမ်ား၏ၾကားတြင္ ေျပာေတာ့ တရားနဲ႕ ေနတယ္ဆုိ.. အခုေတာ့ တမ်ိဳးပါလားဆုိျပီး တရားကို အထင္ေသးမႈ မရွိရေလေအာင္၊ မိမိအားထုတ္ဖူးပါသည္ ဟူေသာ တရားရိပ္သာရဲ႕ ဂုဏ္ကိုလဲ မညွိဳးႏြမ္းေစရေအာင္ မိမိ၏ လုပ္ရပ္ေတြဟာ မိမိဆရာသင္ျပတဲ့အတုိင္း ဟုတ္ေနျပီလား မဟုတ္ေသးဘူးလား သံုးသပ္ျပီး ဆရာ့စကားနားေထာင္နုိင္ျပီဆုိမွ ဆရာ့တပည့္ဟု ေျပာပါ လုပ္ပါ။ မဟုတ္ရင္ ၾကားရသူအဖို႕ ဆရာ့ကို သိမထားလွ်င္ အလိုလိုေနရင္း ဆရာ့ ၏ ဂုဏ္သည္ မိမိေၾကာင့္ ညွိဳးႏြမ္းသြားနုိင္ပါေသးသည္။

သာသနာျပဳေပးၾကပါ

အထက္မွာ ဆုိခဲ့ပါတယ္။ သာသနာျပဳတယ္ဆုိတာ လူဝတ္နဲ႕လဲ သာသနာျပဳနုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ အလိုေတာ္က် ဒါနျပဳနည္း၊ သီလေဆာက္တည္နည္း၊ ဘာဝနာပြားမ်ားနည္းတုိ႕ကို သိရွိျပီဆုိရင္ မိမိနဲ႕ နီးစပ္ရာ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမိဘေမာင္ဘြားမိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းတုိ႕ကုိ ဆက္စပ္ေျပာျပ နားလည္ေစေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ရပါမယ္။ မိမိတတ္နုိင္တဲ့အဆင့္အထိ သာသနာအက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ေပးၾကပါ။ အဲဒီ့လုိမွ ေဆာင္ရြက္မႈ မျပဳၾကဘူး ဆုိရင္ ဒီပို႕စ္ေလးကို ေရးျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းမူလျဖစ္ေသာ သကၤန္းဝတ္ပုဂိၢဳလ္က သီခ်င္းေတြဖြင့္ သင္တန္းေပး၊ လာတက္သူေတြကို ကိေလသာတုိးပြားေစေအာင္၊ မာန္တုိးေစေအာင္ ျပဳလုပ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္မ်ိဳး ေတြ ျမန္မာနုိင္ငံတဝွမ္းမွာ ပိုျပီး တုိးပြားေစပါမယ္။ အဲဒီ့လို တုိးပြားေစျခင္းအားျဖင့္ မိမိရဲ႕ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္း ေမာင္ႏွမသားခ်င္းမိဘ တဦးဦးမွ ေထရဝါဒီစစ္စစ္ကို နားမလည္နုိင္ဘူးဆုိခဲ့ေသာ္ အယူလြဲ အမွားေတြး တလြဲလုပ္မိပါေတာ့မယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိနဲ႕ သက္ဆုိင္ သူအားလံုးကို ကယ္တင္ဖုိ႕ မိမိသိသမွ် ဘုရားအလိုေတာ္ က်နည္းလမ္းေတြကို ျဖန္႕ေဝေပးျခင္းအားျဖင့္ သာသနာျပဳေပးၾကပါ။

သာသနာေတာ္ရဲ႕ အနွစ္ခ်ဳပ္ဟာ

သာသနာေတာ္ရဲ႕ အနွစ္ခ်ဳပ္ဟာ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ သံုးပါးကုိ ျမင္ဖုိ႕ပါ။ ရည္ရြယ္ရင္းဟာ ကိေလသာေတြ ပါးပါးျပီးေတာ့ ကိေလသာ ကုန္ခမ္း အရဟႏၱမဂ္ကို ရဖုိ႕ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလမ္းေတြကေန ဖယ္သြားျပီဆုိရင္၊ ဖယ္တဲ့အလုပ္ကို လုပ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဝတ္ထားတဲ့ သကၤန္းကို ခြ်တ္ေပးၾကပါ။

လူဝတ္ဆုိလွ်င္ သင့္ပါသည္

အဲဒီ့ ဗီဒီယုိဖုိင္ေလးမွာ ေတြ႕လိုက္ရတဲ့ အေနအထားမ်ိဳးဟာ လူဝတ္ေတြ အေနနဲ႕ လုပ္မယ္ဆုိရင္ ၾကိဳဆုိပါမယ္။ အေၾကာင္းက သာမာန္ပုထုဇဥ္ေတြအေနနဲ႕ အသိအားနည္းတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ ေပ်ာ္ရႊင္စရာတခုခုကို စိတ္ေျဖေဖ်ာက္ ရာလို႕ သတ္မွတ္တတ္ၾကတာမို႕ သာမာန္ပုထုဇဥ္ေတြအတြက္ေတာ့ အဲဒီ့လို လြတ္လပ္ေပါ့ပါးေစတာကုိ မေကာင္းဘူးလုိ႕ ေျပာစရာ မရွိပါ။ အသိဉာဏ္အားနည္းလို႕ ပူပန္စရာေတြ မ်ားလာတဲ့အခါ တရားနဲ႕ မေျဖ တတ္ၾကရင္ ေပ်ာ္ရႊင္စရာေတြ နဲ႕ ေျဖေဖ်ာက္တတ္ၾကတာကို ဒီလမ္းေတြေပၚမွာ ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ဖူးသူတုိင္း နားလည္ျပီးသားမုိ႕ အထူးတလည္ တားျမစ္ေနစရာ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ တေျဖးေျဖးဉာဏ္ရင့္လာတာနဲ႕အမွ် စိတ္ပူပန္စရာ၊ ဝမ္းနည္းစရာေတြ ေပၚလာရင္ တရားနဲ႕ ေျဖေဖ်ာက္နုိင္ၾကပါလိမ့္မယ္။

ဝမ္းေျမာက္မိပါေသးသည္

မည္သို႕ပင္ဆုိေစကာမူ.. အသိဉာဏ္အားနည္းသည့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ပါဟု အမည္ခံသူမ်ားရွိေသာ္ျငား.. ဒီဗီဒီယုိဖုိင္ေလးကို ျမင္ေတြ႕လိုက္ရတဲ့ေနာက္ သာသနာေတာ္ကို ညွိဳးႏြမ္းေစေၾကာင္း သိရွိနားလည္ျပီး ကန္႕ကြက္ၾကသူ အမ်ားကို ေတြ႕ၾကရတာသည္ ဝမ္းေျမာက္စရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ တဖက္မွာ သာသနာေတာ္ကို ညွိဳးႏြမ္းေစမွန္းေတာင္ နားမလည္တဲ့ လူၾကီးသူမမ်ားကို ျမင္ေတြ႕ရတယ္။ တဖက္မွာ သာသနာေတာ္ကို ညွိဳးႏြမ္း ေစတဲ့လုပ္ရပ္ေတြမွန္း နားလည္ၾကတာဟာ လူငယ္အမ်ားစုျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္.. သာသနာေတာ္ဟာ ေနာက္တေခတ္ဆီအထိ သန္႕ရွင္းေအာင္အမႈထမ္းမယ့္ သာသနာ့အမႈထမ္းလူငယ္ေတြကို ရရွိထားပါေသး လားဆုိျပီး ဝမ္းေျမာက္မႈျဖစ္ရပါတယ္။

လက္တြဲၾကပါစို႕လား

အဓမၼကို ဓမၼျဖင့္ ေခ်မႈန္းပါမည္။ သာသနာေတာ္နဲ႕မအပ္မစပ္ ကိစၥရပ္ေတြ လုပ္ေနတဲ့ သကၤန္းဝတ္ေတြေရာ၊ သကၤန္းမဝတ္ ဘုိးေတာ္၊ဘြားေတာ္၊မယ္ေတာ္၊ၾကီးေတာ္၊ဦးရီးေတာ္၊ (လက္လြန္သြားလို႕ေနာ္ :P) အားလံုးကုိ မသိလို႕ မွားသူေတြ ဆုိလွ်င္ သိရွိၾကေစရန္၊ သိလ်က္နဲ႕ မွားေနၾကသည္ဆုိလွ်င္ေတာ့ မသိတဲ့ တပည့္ ပရိတ္သတ္မ်ားကို သိရွိေစရန္ တာဝန္အရွိဆံုးမွာ ကြ်န္မတို႕အပါအဝင္ ဒီစာကို လာေရာက္ဖတ္သူမ်ားေရာ၊ မဖတ္ေသာ္လဲ ထုိအသိရွိေသာသူတုိင္း၏ တာဝန္ပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္မတို႕ လူဝတ္ကို ခြ်တ္ျပီး သာသနာမျပဳႏုိင္ေသးေသာ္လည္း…. ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ ၾသဝါဒကို ခံယူကာ အတူတကြလက္တြဲၾကလို႕ သာသနာ့ဆူးေျငွာင့္မ်ားကုိ ဖယ္ရွားၾကပါစို႕လား…။


ေမတၱာျဖင့္
ထိပ္ထား
(ဤပို႕စ္ေရးျဖစ္ရန္ အၾကံေပးေသာ ဘုန္းဘုန္းဦးေလာကနာထကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဘုရား)