Saturday, April 9, 2011

ေမတၱာ အေတြးမ်ား (၂)



ေမတၱာ အေတြးမ်ား (၂)


ၿမန္မာၿပည္ သာသနာ့ သမိုင္းမွာ ေမတၱာ အရာ စံထားရတဲ့ ဆရာေတာ္မ်ားစြာ ေပၚထြန္းခဲ့ ပါတယ္။ အဲဒီ အထဲမွာ မိုးညွင္း ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးလည္း တစ္ပါး အပါအ၀င္ပါ။

တစ္ခါက ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီး ဆီကုိ တရုတ္ၿပည္က စာတစ္ေစာင္ ေရာက္လာပါတယ္။ တရုတ္ ၿပည္လံုးဆိုင္ရာ ဗုဒၶဘာသာ ဥကၠ႒ တရုတ္ ဘုန္းေတာ္ၾကီး ဦးထိုင္ဆူး ဆီကပါတဲ့။ ဦးထုိင္ဆူးက သာသနာၿပဳ ရာမွာ အစစ အရာရာ အဆင္ေၿပေအာင္နဲ့ တရုတ္ၿပည္ၾကီး ေဘးရန္ကင္းေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ရမလဲ ဆိုတာ တရားနည္းလမ္းေကာင္း လွမ္းေတာင္းတာပါ။
ဒီေတာ့ ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးက ေမတၱာပြားဖို. အဓိကမွာၿပီး ေမတၱာ ပြားပံုကုိလည္း သီးၿခား ေရးၿပ ေပးလိုက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အေလး အနက္ ၿပဳရမဲ့ အခ်က္(၄) ခ်က္ကုိလည္း ထည့္ေရးေပးလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီ အခ်က္ (၄)ခ်က္က

(၁) မိမိ သြားေရာက္လိုတဲ့ ႒ာန ။
(၂) မိမိ ၿပဳလုပ္လိုတဲ့ ကိစၥမ်ားအတြက္ မသြားေရာက္မီ မၿပဳလုပ္မီကပင္ ထို႒ာန ထိုကိစၥႏွင့္ ဆက္ဆိုင္ရာ ( လူေရာ၊ နတ္ပါ၊) သတၱ၀ါ မ်ားအား ၀ဲယာ ေရွ.ေနာက္ ထပ္ေအာက္ဖီလာ ေမတၱာ စိတ္ဓတ္မ်ား ပို.လြတ္ ပြားမ်ားသြားရန္။
(၃) မည္သည့္ေနရာတြင္ မဆို တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦးေတြ.ၾကံဳ ရလွ်င္ ထိုၿမင္ေတြ. ရသူအေပၚ မိမိက အရင္ဦးေအာင္ ေမတၱာပြားရန္။
(၄) ဆရာေတာ္ထံမွ ေမတၱာဓာတ္မ်ား အၿပည့္အ၀ ေပးဖို.လိုအပ္လွ်င္ ဦးထိုင္ဆူးက ဓတ္ပံု (ကိုယ္လံုးေပၚ) တစ္ပံု ပို.ေပး ရန္ပါတဲ့။
အဲဒီ အခ်က္ (၄) ခ်က္ထဲက မိမိ သြားေရာက္ရမဲ့ အရပ္မွာ ရွိေနတဲ့ အဲဒီ အရပ္ကုိ ေစာင့္ေရွာက္ေနတဲ့ နတ္ေကာင္း နတ္ၿမတ္နဲ့ လူပုဂၢိဳလ္ ေတြကုိ ၾကိဳၿပီး ေမတၱာ ပို. ေပး ထားရမယ္တဲ့။ၿပီးေတာ့ ကုိယ့္အလုပ္ ကိစၥနဲ့ ဆက္စပ္ေနတဲ့ လုူပုဂၢိဳလ္ကုိ ၾကိဳၿပီး ေမတၱာပို.ေပး ထားရမယ္။ ဒီအခ်က္က အထူး သတိၿပဳ ရမဲ့ အခ်က္ပါ။

တစ္ခါကေတာ့ ၿမိဳ.တစ္ၿမိဳ.ကုိ ခရီးထြက္ဖို. ၾကံဳလာပါတယ္။ အဲဒါကလည္း ဦးဇင္း အရွင္ ဆႏၵာဓိက (ေရႊပါရမီ ေတာရ) ေခၚလို.ပါ။ တစ္ခါမွ မလုပ္ဘူးတဲ့ ကိစၥ တစ္ခုကုိ ေဆာင္ရြက္ ရမွာဆိုေတာ့ ၿဖစ္မွ ၿဖစ္ပါ. မလားလို. ေတာ္ေတာ္ေလး စိုးရိမ္ ေနမိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုး အားကုိးရာ ၿဖစ္တဲ့ ေမတၱာကိုပဲ အားကိုးတဲ့ အေနနဲ့ အဲဒီၿမိဳ.ကုိ ေစာင့္ေရွာက္ေနတဲ့ နတ္ေကာင္းနတ္ၿမတ္ ေတြရယ္၊ အဲဒီၿမိဳ.မွာ ရွိတဲ့ အလုပ္ကိစၥနဲ. ဆက္သြယ္ေနသူေတြကုိ အခ်ိန္ေလး ယူၿပီး ေမတၱာ ပို.ေပး ေနလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီၿမိဳ.ကုိ ေရာက္သြားတဲ ့ အခ်ိန္မွာလည္း ေမတၱာ ပို.ေပးေနလိုက္ ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အဆင္ေၿပခဲ့ ယ္ပဲ ေၿပာပါေတာ့။ စိတ္ထဲမွာလည္း ကုိယ့္ အစြမ္းအစ ထက္ ေမတၱာေၾကာင့္လို.ပဲ လက္ခံ ထားပါတယ္။

ကုိယ့္ အလုပ္ကိစၥနဲ့ ဆက္စပ္သူ ကုိ ၾကိဳ ေမတၱာပို.ရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အရွင္ အာနႏၵာ ရဲ့ သူငယ္ခ်င္း ေရာဇ ကုိလည္း သြားသတိရ မိပါတယ္။

တစ္ေန.မွာ ၿမတ္စြာ ဘုရားက ေနာက္ပါ သံဃာ ေတြနဲ.အတူ အာပဏရြာ ကေန ကုသိနာရံု ၿပည္သို. ၾကြလာပါတယ္။ ဘုရားအမွဴး ရွိတဲ့ သံဃာေတာ္ ေတြ ၾကြလာေတာ့ တစ္ၿမိဳ.လံုးက ၀ိုင္းၾကိဳ ဆိုၾကပါတယ္။ ၾကိဳဆိုတဲ့ အထဲမွာ အရွင္ အာနႏၵာရဲ့ သူငယ္ခ်င္း ေရာဇလည္း ပါပါတယ္။ အရွင္ အာနႏၵာက သူ.သူငယ္ခ်င္း ေရာဇကုိ ေတြ.လိုက္ရေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ၀မ္းသာသြားပါတယ္။ ၾကိဳဆိုမူ.ေတြ ၿပီးသြား တဲ့ အခါက်ေတာ့ ေရာဇက ငယ္သူငယ္ခ်င္း အရွင္ အာနႏၵာကုိ လာေတြ.ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရွင္ အာနႏၵာက “အို သူငယ္ခ်င္း ေရာဇပါလား။ ခုလို ၿမတ္စြာ ဘုရားကုိ ၾကိဳဆိုတာ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။” လို. ႏုတ္ဆက္စကား ေၿပာဆိုလုိက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေရာဇက မ်က္ႏွာ ရံူ.မဲ့ၿပီး ဘယ္လိုေၿပာလိုက္ သလဲဆိုေတာ့ “ အရွင္ အာနႏၵာ..ငါက ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာကုိ ၾကည္ညိုလို. လာတာ မဟုတ္ဘူး။ မၾကိဳတဲ.သူကို ဒဏ္ေငြ ငါးရာ ေဆာင္ရမယ္လို. အမိန္.ထုတ္ထားလို. မၾကိဳ ခ်င္ဘဲနဲ့ လာၾကိဳေနရတာ မသိပဲနဲ့ အရမ္း ၀မ္းသာမေနန”ဲ့ လိုု. ေၿပာလိုက္ပါတယ္။

ေရာဇ စကားၾကားလိုက္ ရေတာ့ ရွင္အာနႏၵာလည္း ေတာ္ေတာ္ စိတ္မေကာင္း ၿဖစ္သြားပါတယ္။ ငယ္သူငယ္ခ်င္း ဆိုေတာ့ အယူအဆ မမွား ေစခ်င္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ၿမတ္စြာဘုရားဆီ သြားၿပီး အက်ိဳးအေၾကာင္း ေလွ်က္ၿပပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ “ၿမတ္စြာဘုရား…ေရာဇဟာ ကုသိနာရံုၿပည္မွာ ထင္ရွားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးပါ ဘုရား။ တကယ္လို. သူဟာ ရတနာ သံုးပါးကုိ ၾကည္ညိုလာခဲ့ရင္ သာသနာ အတြက္ အမ်ားၾကီး ေက်းဇူးမ်ားမွာပါ ဘုရား။ ဘုရားတပည့္ေတာ္ သူငယ္ခ်င္းကုိ ကယ္ပါဘုရား” လို.လည္း ေလွ်က္လိုက္ပါတယ္။ ၿမတ္စြာ ဘုရား ရွင္ကလည္း “ေကာင္းၿပီ.. အာနႏၵာ၊ ဒီကိစၥ သိပ္ၿပီး မခဲယဥ္းပါဘူး”ဆိုၿပီး သတၱ၀ါအားလံုး ဆီၿဖန္.ထားတဲ့ ေမတၱာကုိ ခဏဖယ္ၿပီး ေရာဇ တစ္ဦးတည္း ကိုပဲ စူးစိုက္ၿပီး ေမတၱာပို. လိုက္ပါတယ္။ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ့ ေမတၱာဓတ္က ေရာဇ တစ္ေယာက္တည္း ကုိပဲ စူးစိုက္ၿပီး အၿပည့္ပို. လြတ္ေနေတာ့ ၾကမ္းတမ္းေနတဲ့ ေရာဇရဲ့ စိတ္ဟာ ခ်က္ခ်င္း ႏူးညံ.လာပါတယ္။ သတၱ၀ါ အားလံုးအေပၚ ထားတဲ့ ေမတၱာကုိ ေရာဇ တစ္ဦးတည္း ကုိပဲ ညြတ္ၿပီးပို.လိုက္ေတာ့ ပိုထိေရာက္ သြားတဲ့သေဘာပါ။ ၿမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေမတၱာကုိ တစ္ေယာက္တည္း အၿပည့္ခံ ယူလိုက္ရတဲ့ ေရာဇဟာ အိမ္ၿပန္ မေရာက္ခင္ လမ္းခုလတ္မွာပဲ ၿမတ္စြာဘုရား ဆီကုိ ခ်က္ခ်င္း လာခ်င္စိတ္ ေပါက္သြားပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ “ၿမတ္စြာဘုရား ဘယ္မွာလဲ၊ ၿမတ္စြာဘုရား ဘယ္မွာလဲ” လို.ေအာ္ၿပီး မိခင္ ႏြားမ ၾကီးနဲ့ ကြဲေနတဲ့ ႏို.စို. ႏြားငယ္ေလး အတိုင္း ၿမတ္စြာ ဘုရားရွင္ရွိရာကုိ ေၿပးလာေတာ့ တာပါပဲ။

ၿမတ္စြာ ဘုရားဆီေရာက္ေတာ့ ၿမတ္စြာဘုရားက “ခ်စ္သားေရာဇ” လို. ေမတၱာဓတ္ အၿပည့္ထည့္ၿပီး ေခၚလိုက္ၿပန္ပါတယ္။ အဲလို ေခၚလိုက္ေတာ့ ေရာဇရဲ့ စိတ္ဟာ ထပ္ႏူးညံ. သြားၿပန္ပါတယ္။ ေနာက္ ဒါန အေၾကာင္း သီလ အေၾကာင္း၊ နတ္ၿပည္ အေၾကာင္းကုိ အရင္စေဟာ ပါတယ္။ ေရာဇရဲ့ စိတ္ၿငိမ္လာၿပီ ဆိုမွ တစ္ဆင့္ တက္ၿပီး ၊ “ခ်စ္သား ေရာဇေရ… ၿမင္ရင္ ၿမင္တယ္၊ ၾကားရင္ ၾကားတယ္ စသည္ ၿဖင့္ ခႏၶာကုိယ္ ကုိ ဥာဏ္စိုက္ ရူရတယ္” ၀ိပႆနတရားကုိ ဆက္ေဟာပါတယ္။ ေရာဇဟာ ၿမတ္စြာဘုရား ေဟာေနဆဲမွာပဲ ၿမတ္စြာဘုရား ေၿပာတဲ့ အတိုင္း ခႏၶာကုိ ဥာဏ္စိုက္ၿပီး ရူလိုက္တာ ေနရာမွာတင္ ေသာတပန္ တည္သြားပါတယ္။ ၿမတ္စြာဘုရားနဲ့ သံဃာေတာ္ ေတြ အေပၚ ဘယ္ေလာက္အထိ ၾကည္ညိုသြားသလဲ ဆိုရင္ ၿမတ္စြာဘုရား အမွဴးရွိတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြဟာ သူလွဴတဲ့ ပစၥည္း ေလးပါးကုိပဲ အလွဴခံပါ၊ တစ္ၿခားသူရဲ့ ပစၥည္း ေလးပါးကုိ အလွဴမ ခံပါနဲ့လို. ေလွ်ာက္ထားတဲ့ အထိပါပဲ၊ ဒါေပမဲ့ ၿမတ္စြာဘုရားက လက္မခံပါဘူး။ “ေရာဇရယ္ အရိယာ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ့ ဥဏ္အၿမင္နဲ့ တရားမွန္ကုိ သိသြားသူတိုင္း ဒီလိုပဲ ၿဖစ္တတ္ပါတယ္။ သင့္ထံလည္း အလွဴခံမယ္။ အၿခား ဒကာ၊ဒကာမ ေတြဆီလည္း အလွဴခံမယ္” လို. ၿပန္ႏွစ္သိမ့္ ရပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ေရာဇဟာ ဒီအတိုင္း ရပ္မေနပါဘူး၊ ကုသိနာရံု ၿပည္သားေတြ ဘုရား အမွဴးရွိတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကုိ အလွည့္က် ဆြမ္းကပ္ေနတဲ့ အခါ ေရာဇက ဘယ္အိမ္က ဘာဟင္းေတြ ၊ ဘာအခ်ိဳပြဲေတြ ကပ္တယ္ဆိုတာ မသိမသာ လိုက္ၿပီး ေလ.လာပါတယ္။ သူ.သေဘာ ကေတာ့ သူမ်ားမကပ္တာ ကပ္မယ္ေပါ့ေလ။ လိုက္ၿပီးေလ.လာေတာ့ ဘာသြားေတြ.သလဲဆုိေတာ့ ဟင္းရြက္ေၾကာ္ရယ္၊ အမႈန္.နဲ့ လုပ္ထားတဲ့ အခ်ိဳပြဲကုိေတာ့ ဘယ္သူမွ မကပ္ၾကဘူး ဆိုတာ ေတြ.လိုက္ ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ငယ္သူငယ္ခ်င္း အရွင္ အာနႏၵာကုိ ဒီေဘာဇဥ္ေတြ ကပ္ေကာင္း မေကာင္း သြား ေမးပါတယ္။ ရွင္အာနႏၵာ ကလည္း ၿမတ္စြာဘုရား ရွင္ဆီကုိ တစ္ဆင့္ ထပ္ေမးေပးပါတယ္။ ၿမတ္စြာဘုရားက ကပ္ေကာင္းေၾကာင္း ေၿပာလိုက္ေတာ့ ေရာဇဟာ သူ.အိမ္ရဲ့ ဆြမ္းေကၽြးမွာ သူမ်ား မကပ္တာကုိ ကပ္လုိက္ႏိုင္ပါတယ္။
ၿမတ္စြာဘုရား ရွင္ရဲ့တာ၀န္က ေရာဇကုိ တရားေဟာဖို.နဲ့ တရားထူး ရဖို.ပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒီအတိုင္း မထားပဲ ေမတၱယပို.ၿပီးမွ တရားေဟာတာ အခိ်န္တိုအတြင္း အလုပ္ကိစၥ ၿပီးသြားပါတယ္။

ၿမတ္စြာဘုရားရွင္ေတာင္မွ ကုိယ့္အလုပ္နဲ့ ဆက္စပ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ေမတၱာပိုု.ၿပီးမွ အလုပ္လုပ္တာ ဆိုေတာ့ စာေရးသူတို. အတြက္ ဆိုရင္ေတာ့ အထူးေၿပာစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။

ဒီ၀တၳဳေလးကုိ ေထာက္ၿပီး ကုိယ့္အလုပ္နဲ့ ဆက္စပ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကုိ မေတြ.ခင္ စကားမေၿပာခင္ အရင္ ေမတၱာ ပို.ၿပီးမွ ေတြ.တာ စကားေၿပာတာ အေကာင္းဆံုး လက္နက္တစ္ခုပါပဲ။

ဘ၀မွာ အေရးၾကီးတဲ့ လူတစ္ေယာက္နဲ့ ေတြ.ရေတာ့မယ္ဆိုရင္ မေတြ.ခင္ တစ္ပတ္ ေလာက္အလို ကတည္းက ၾကိဳၿပီး ေမတၱပို. ထားရင္ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ ေရခ်ိဳးၿပီးစ အ၀တ္သစ္ကေလး ၀တ္ၿပီးစမွာ ပို.ရင္ ပို အဆင္ေၿပပါတယ္။ ဘာၿဖစ္လို.လဲ ဆိုေတာ့ ေရခ်ိဳးၿပီးစ ဆိုေတာ့ ရုပ္က ၾကည္ေနပါတယ္။ ရုပ္ၾကည္ေတာ့ စိတ္ကပါ လိုက္ၾကည္ ေနပါတယ္။ စိတ္ေကာ ရုပ္ေကာ ၾကည္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေမတၱာ ပို.ရတာ အထိ ေရာက္ဆံုးနဲ့ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။

ေနာက္ မိုးညွင္း ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးရဲ့ ေမတၱာ အဂၤါထဲမွာ ဘယ္ေနရာမွာပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ တစ္ဦးနဲ့ တစ္ဦး ေတြ.ဆံုရတဲ့အခါ မွာလည္း ကုိယ္ က အရင္ ဦးေအာင္ ေမတၱာပုိပါတဲ့။ ကုိယ္. အလုပ္နဲ့ ဆက္စပ္သူကုိ မေတြ.ဆံုခင္သာ ၾကိဳေမတၱာပို. ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေတြ.ဆံုရတဲ့ အခါမွာလည္း ကုိယ္ကဦးေအာင္ အရင္ေမတၱာ ပို.ရမယ္တဲ့။ လိုရင္းကေတာ့ ၾကိဳလည္းပို. ေတြ.တဲ့အခါ မွာလည္း ပို. ဖို.ပါ။
မိုးလင္းကေန မိးုးခ်ဳပ္ထိ လူမ်ိဳးစံုနဲ့ ေတြ.ေနရတာ ဆိုေတာ့ ဘ၀အတြက္ အေရးၾကီးတာ လည္းပါမယ္။ အေရးမၾကီး တာလည္း ပါမယ္။ ေတြ.သမွ် လူတိုင္းကုိေတာ့ အကုန္ ဘယ္ပို.ႏိုင္ပါ့မလဲ၊ ကုိယ့္ဘ၀ အတြက္ အေရးၾကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ေတြ.ဆံုရမဲ့ အခါမ်ိဳးေတြ မွာေတာ့ အလုပ္တစ္ခုလို သေဘာထားၿပီး ပို.သင့္ပါတယ္။

ဒါမွမဟုတ္ ႏိုင္ငံၿခား တစ္ေနရာရာကုိ သြားဖို.ရွိေနတယ္။ ဥပမာ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံ ဆိုပါေတာ့။ မသြားရခင္ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံကုိ ေစာင့္ေရွာက္ေနရတဲ့ နတ္ေကာင္း၊ နတ္ၿမတ္ေတြကုိ ၾကိဳတင္ၿပီး ေမတၱာပို. ေပးေနမယ္။ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသား အားလံုးကုိ လည္း ၾကိဳၿပီး ေမတၱာ ပို.ေပးေနမယ္။ ေနာက္ သံရံုးမွာ တာ၀န္ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ေတြကုိလည္း အစဥ္သၿဖင့္ ေမတၱာ ပို.ေပး ေနမယ္ဆိုရင္ ကုိယ့္ အလုပ္ကုိ ေမတၱာက တစ္စိတ္ တစ္ေဒသ အေထာက္အကူ ၿပဳသြားပါလိမ့္မယ္။

ဘာပဲေၿပာေၿပာ ဘ၀ရဲ့ အေရးၾကီးတဲ့ လုပ္ငန္းကိစၥေတြ ေဆာင္ရြက္ရတဲ့ အခါမွာ ဘာမွ မပင္ပန္းလွတဲ့ ေမတၱာေလးကုိ ၾကိဳပို.ထား ရင္ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။
ဆရာေတာ္ အရွင္ရာဇိႏၵ (ရေ၀ႏြယ္- အင္းမ)
အလင္းတန္းဂ်ာနယ္
၇-၂-၂၀၀၅