Friday, March 27, 2015

အာရံုဆိုတာ အနတၱ သဘာဝပါ


" အာရံုဆိုတာ အနတၱ သဘာဝပါ "

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ဟာသူ႔ရဲ႕တပည္႔သာဝက ေတြကိုျခိဳးခ်န္စြာက်င္႔ရတဲ႔ဓူတင္ အက်င္႔ေတြကို ခြင္႔ျပဳခဲ႔ပါတယ္။ ဒါဟာကိေလသာကိုပါး ေအာင္ သိတိ ပညာ သည္းခံျခင္းဆုိတဲ႔ စိတ္အရည္အ ေသြေတြျမင္႔မားလာေအာင္ လုပ္ခိုင္းတာပါ။ သက္သက္ဒုကၡခံခိုင္းတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သကၤန္း သံုးထည္ သပိတ္တစ္လံုးရွိရင္ ရဟန္းေတာ္ေတြအတြက္ လံုေလာက္ပါတယ္။ အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းမမ်ားတဲ႔ အတြက္ ဝတၳဳပစၥည္းေတြအေပၚေၾကာင္းၾက စိုက္ေနရတဲ႔ ဗလိေဗာဓ နည္းသြားတာေပါ႔

ဝတၳဳကာမနဲ႔ ကိေလသာကာမလို႔ရွိရာမွာ ကိေလသာကာမကိုသ ာပယ္သတ္ရမွာပါ။ တတ္ႏိုင္လို႔ ေရႊေက်ာင္းႀကီး ေဆာက္လႈရင္လည္း သီတင္းသံုးေနထိုင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ေရႊေက်ာင္းၾကီးကို မသာယာရပါဘူး။ ပုထုဇဥ္တို႔အတြက္ေတာ႔ ဝတၳဳပစၥည္းစြန္႔ပယ္ျခင္းဟာ အထိုက္အေလ်ာက္ေတာ႔ လိုအပ္ပါ တယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ ဝတၳဳပစၥည္းဆိုတဲ႔အာရံု တရားေတြဟာ ေတာ္ေတာ္ၾကီးကိုအင္ အားႀကီး ႀကီးမားမားနဲ႔ ခ်ယ္လွယ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဆြဲအားလည္း အရမ္းျပင္းပါတယ္။ သူ႔ေနာက္ကို မလိုက္မိဖို႔ဆို တာေတာ္ရံုစိတ္ဓာတ္အေျခအေနနဲ႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ ဒီအာရံုေတြေနာက္ကိုတ ေကာက္ေကာက္ လိုက္ခဲ႔ၾကလို႔ သတၱဝါေတြဟာသံသရာမွာ ေမ်ာလိုက္ ျမဳပ္လိုက္နဲ႔ လည္လာ လိုက္ၾကတာ အစေတာင္ ရွာမရပါဘူး။

အာရံုေတြရဲ႕အျခယ္အလွယ္ကိုခံရတာဟာ အာရံု ေတြရဲ႕သဘာဝကိုအမွန္အတိုင္းမသိတဲ႔ ေမာဟ ေၾကာင္႔ပါ။ အာရံုေတြဟာ အစြဲလန္းခံတတ္တဲ႔ ဥပါဒါနကၡႏၶာပါ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဥပါဒါနကၡႏၶာဒုကၡာ ဆိုျပီးေဟာထားပါတယ္။ ပုထုဇဥ္ေတြကေတာ႔ ဒုကၡလို႔မျမင္ဘဲ သုခလို႔သာ ျမင္ ျပီး စြဲလမ္းေနၾကတာပါဘဲ။ ဘုရား ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ ေတြအဖို႔ေတာ့ စြဲလမ္းတတ္တဲ႔ ကိေလသာမရွိေလေတာ႔ အာရံုေတြရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈကိုမခံရ ေတာ႔ပါဘူး။

ဒီေနရာမွာအာရံုဆိုတာ ေလာကီစိတ္တို႔ရဲ႕အာရံုျပဳရာ တဏွာ မာန ဒိ႒ိ တို႔ရဲ႕ အစြဲလမ္းခံရာ အာရံု ငါးပါး ကာမဂုဏ္တရားျဖစ္ပါတယ္။ နိဗၺာန္ဆိုတာလည္း အာရံုတရားတစ္ခုပါဘဲ။ ဒါေပမဲ႔ ေလာကီ စိတ္နဲ႔ အာရံုျပဳလို႔ရတဲ႔ တရားမ်ိဳးေတာ႔မဟုတ္ပါဘူး ေလာကုတၱရာစိတ္နဲ႔မွသာ အာရံုျပဳလို႔ရတဲ႔ တရားမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။

အခုေလာကီစိတ္နဲ႔အာရံုျပဳလို႔ရတဲ႔ တရားေတြကိုသာေျပာခ်င္တာပါ။ အာရံုငါးပါး ကာမဂုဏ္ တရားေတြဟာ ေဖါက္ျပန္တတ္တဲ႔ရုပ္တရားေတြ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီအာရံုေတြကို သိေနရတဲ႔စိတ္ ခံစားတဲ႔ ေဝဒနာ၊ မွတ္သားတဲ႔ သညာ၊ ျပဳျပင္ လံႈ႕ေဆာ္တတ္တဲ႔ သခၤါရ ဆိုတဲ႔ အာရမၼဏိကတရား ေတြက နာမ္ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီနာမ္တရားမွာ ကုသိုလ္အုပ္စု အကုသိုလ္အုပ္စု အဗ်ာကတအုပ္စု ရယ္လို႔ရွိတယ္။ ပုထုဇဥ္တို႔ရဲ႕စိတ္သႏၲာန္ေဇာ အဆင္႔မွာေတာ႔ ကုသိုလ္နဲ႔ အကုသိုလ္ရယ္လို႔ ႏွစ္ခုဘဲျဖစ္ခြင္႔ရွိတယ္။

ဒီေတာ႔အာရံုေတြကို ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ေျပာင္းလည္းပစ္လို႔ မရပါဘူး။ အာရမၼဏိကျဖစ္တဲနာမ္တရားမွာသာ ကုသိုလ္အုပ္စုနဲ႔ ေနႏိုင္ ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာပါ ဒီလိုေနႏိုင္ဖို႔ကေတာ႔ ႏွလံုးသြင္းမွန္ဖို႔လိုပါ တယ္။

အာရံုေတြဟာတကယ္ေတာ႔ သူ႔သေဘာသူ ေဆာင္ျပီး ေဖါက္ျပန္တတ္တဲ႔ တရားေတြျဖစ္တယ္။ ဒါကို အမွန္အတိုင္းမသိၾကေလေတာ့ ပူးတြဲျပီး ပါလာတတ္တယ္ ၾကိဳက္တယ္ ေကာင္းတယ္ ဆိုတဲ႔ ေလာဘ မႀကိဳက္ မ ေကာင္းဆိုတဲ႕ ေဒါသ ေတြျဖစ္ၾကရပါတယ္။ 

အာရံုဆိုတဲ႔ရုပ္တရားေတြဟာ အျမဲရွိေနတဲံ႔တရား ေတြမဟုတ္ပါဘူး။ အေဟာင္းခ်ဳပ္ အသစ္အ စားထိုးေနတဲ႔ ျဖစ္စဥ္ၾကီးတစ္ခုသာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႕နိယာမနဲ႔သူ ျဖစ္ပ်က္ သဘာဝအေနနဲ႔ တည္ ရွိေနတဲ႔ အနတၱတရားေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကိုဝိပႆနာဥာဏ္နဲ႔မွ ျမင္ႏိုင္ ပါတယ္။ အနတၱတရားျဖစ္တဲ႔ အတြက္သူ႔ကို ကိုယ္က သိမ္းပိုက္ထားခ်င္ေပမဲ႔ တနည္းနည္းနဲ႔ သူက ကိုယ္႔ကို စြန္႔ရင္ စြန္႔။ မစြန္႔ရင္ ကိုယ္က သူ႔ကိုစြန္ရတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ျမတ္စြာဘုရားက ဒုကၡ လို႔ေဟာသြားတာ။

ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားလို႔ ဒုကၡတရားအျဖစ္ လက္ခံထားေပမဲ႔ သုခ အျဖစ္ျမင္ ေနၾကတဲ႔ သူေတြမ်ားပါတယ္။ ဒါဟာ ဝိပလႅာသတရား ေတြေၾကာင္႔ပါ။ အမွန္ကို အမွန္အတိုင္းမသိဘဲ ေဖါက္ျပန္မွားယြင္းေနတဲ႔ ဝိပလႅာသတရားေတြဟာ အာရမၼဏိက ဆိုတဲ႔ နာမ္တရားမွာျဖစ္ ေပၚၾကတယ္။ ဝိပလႅာသရဲ႕ဖံုးလႊမ္းမႈေၾကာင့္ အာရံုရဲ႕သဘာဝကို အမွန္အတိုင္း မသိတဲ႔အခါ ေလာဘ ေဒါသ ျဖစ္တိုင္း အာရံုကို အျပစ္ပံုခ်ၾကတယ္။

မိဘေတြဟာ သားသမီး ေတြေၾကာင့္ စိုးရိမ္ေသာကျဖစ္ ရတိုင္း နင္တိူ႔ေၾကာင္႔ဆိုျပီး သားသမီးေတြ အေပၚ အျပစ္ ပံုခ်တတ္ၾကပါတယ္။ ပစၥည္းဥစၥာေတြ ပ်က္စီး ေပ်ာက္ရွတိုင္း ေသာကေတြျဖစ္ ၾကရတယ္။ အခ်ဳပ္အားျဖင္႔ေတာ႔ ေလာကဓံနဲ႔ ၾကံဳတိုင္းေလာဘ ေဒါသ ေတြျဖစ္ၾကရ တယ္။ ဒါဟာအမွန္အတိုင္း မသိတဲ႔ ေမာဟေၾကာင္႔ဘဲျဖစ္တယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ မွာသိဒၶတၳမင္းသားဘဝမွာ ၾကင္ယာေတာ္ သားေတာ္ ခမည္းေတာ္ ထီးနန္း စတာေတြရွိေပမဲ႔ ဘုရားရွင္ ဘဝမွာဒီအရာေတြဟာ ဘုရားရွင္ကို ေလာဘ ေဒါသျဖစ္ေအာင္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေတာ႔ပါဘူး။ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ဟာ အာရံုေတြကို မသတ္ဘဲ ကိေလသာကိုသာ သတ္လိုက္တာပါ။

သာသနာပ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ေလာဘ ေဒါသေတြ အျဖစ္မ်ားပံုကို သိေပမဲ႔ ဒီစိတ္ေတြကို ပယ္သတ္ ရမဲ႔နည္းကိုေတာ႔ မသိၾကပါဘူး။  ဒါေၾကာင္႔ သူတို႔ဥာဏ္မွီသေလာက္ ဝတၳဳပစၥည္း ေတြကို စြန္႔ျပီး က်င္႔ေနၾကတာေပါ႔။ ဒီသာသနာမွာ ကိေလသာကို အျမစ္ျပတ္ ပယ္သတ္ႏိုင္တဲ႔ နည္းေတြကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာထားျပီးသားပါ။

ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ဟာ သတိပ႒ာန္နည္းလမ္းအတိုင္း အာရံုကို အာရံုပါဘဲလားလို႔ သေဘာထားႏိုင္ေအာင္ ရႈမွတ္ၾကရပါမယ္။ သဒၶါ ဝီရိယ သတိ သမာဓိ ပညာေတြ အားေကာင္းလာရင္ အာရံုရဲ႕ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈ သဘာဝေတြကို ထိုးထြင္းျပီး သိလာပါတယ္။ မျမဲမႈသေဘာ အစိုးမရမႈ သေဘာ အႏွစ္သာရ မရွိမႈသ ေဘာေတြကို ေတြ႕ဖန္မ်ားလာရင္ အာရံုေတြအေပၚ တက္မက္တဲ႔ တဏွာေတြ မေက်နပ္တဲ႔ေဒါသ ေတြ အာရံုကို အမွန္အတိုင္းမသိတဲ႔ ေမာဟေတြ တျဖည္းျဖည္းနည္းပါး ကုန္ေပ်ာက္လာပါ တယ္။

**ကိုယ္တြင္းရုပ္ကို အသုဘရႈတဲ႔သူဟာ တင္႔တယ္တယ္လို႔ထင္ ေနတဲ႔ ဝိပလႅာသကို ပယ္ပါတယ္။ အလုပ္အေၾကြးျပဳ၍ စားအပ္ေသာ အာဟာရကို ပိုင္းျခားသိပါတယ္။ ကာေမာဃကို ေက်ာ္လြန္ တယ္။ ကမရာဂနဲ႔ မယွဥ္ေတာ႔ဘူး။ ကာမာသဝယိုစီးမႈအာသဝကင္းတယ္။ အဘိဇၩာကာယဂႏၴကို ဖ်က္ဆီးတယ္။ ကာမုပါဒါန္ မစြဲမွီ ေတာ့ပါ။

*ခံစားေနရတဲ႔ ေဝဒနာကို ဒုကၡဟုရႈတဲ႔သူဟာ ခ်မ္းသာတယ္လို႔ ထင္ေနတဲ့ ဝိပလႅာသကို ပယ္တယ္။ ဖႆဟူေသာ အာဟာရကို ပိုင္းျခားသိတယ္။ ဘေဝါဃကို ေက်ာ္လြန္တယ္။ ဘဝရာဂနဲ႔ မယွဥ္ေတာ႔ဘူး။ ဘဝါသဝ ယိုစီးမႈအာသ ေဝါကင္းတယ္။ ဗ်ာပါရ ကာယဂႏၴကို ဖ်က္ဆီးတယ္။ သီလဗၺတုပါဒါန္ကို မစြဲမွီေတာ႔ပါ။

*ဝိညာဏ္ကို အနိစၥဟုရႈတဲ႔သူဟာ ျမဲတယ္လို ထင္မွားေနတဲ႔ ဝိပလႅသကို ပယ္တယ္။ စိတ္ဟူေသာ ဝိညာဏာအာဟာရကိ ပိုိုင္းျခားသိတယ္။ အဝိေဇၨာဃကို ေက်ာ္လြန္တယ္။ အဝိဇၨာေယာဂနဲ႔ မယွဥ္ေတာ႔ဘူး။ အဝိဇၨာသဝယိုစီးမႈ အာသေဝါကင္းတယ္။ သီလဗၺတပရာမာသ ကာယ ဂႏၴကို ဖ်က္ဆီးတယ္။ ဒိ႒ဳပါဒါန္မစြဲမွီေတာ့ပါ။

*သညာနဲ႔သခၤါရကို အနတၱရႈေသာသူဟာ အတၱဟု ထင္မွတ္ေနေသာ ဝိပလႅာသကို ပယ္တယ္။ ေစတနာ ဟူေသာ မေနာသေဥၥတနာ အာဟာရကို ပိုင္းျခားျပီးသိတယ္။ ဒိေ႒ာဃကို ေက်ာ္လြန္တယ္။ ဒိ႒ိေယာဂနဲ႔ မယွဥ္ေတာ႔။ ဒိ႒ာသဝ ယိုစီးမႈ အာသေဝါကင္းတယ္။ ဣဒံသစၥာဘိနိေဝသ ကာယဂႏၴကို ဖ်က္ဆီးတယ္။ အတၱဝါဒုပါဒါန္ မစြဲမွီေတာ့ပါ။

ဒါဟာခႏၶာငါးပါးကို အရႈခံအာရံုအျဖစ္ စြဲျပီးရႈတာျဖစ္တယ္ တကယ္ေတာ႔ဘယ္ခႏၶာျဖစ္ျဖစ္ အရႈခံ ပရမတ္ဟာအာရံုတရားေတြပါ။ အာရံုတရားေတြရဲ႕ သဘာဝဟာျဖစ္ျပီးပ်က္ၾကတယ္။ ဘယ္ခႏၶာ ဘယ္ ရုပ္ ဘယ္နာမ္ကိုမဆို အာရံုအျဖစ္ သေဘာထားႏိုင္ရင္ ဝိပႆနာရႈတဲ႔အခါ အာရံုေရြးစရာ မလိုေတာ႔ပါဘူး။ အာရံုမႀကိဳက္စရာလာလည္း မေဖ်ာက္ဖ်က္ ၾကိဳက္စရာလာလည္း စြဲထားစရာ မလိုေတာ႔ပါဘူး။

မိမိဆိုတဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ၾကီးကအစ တစ္ေလာကလံုးမွာရွိတဲ႔ ရုပ္ နာမ္ေတြဟာ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ လည္းမဟုတ္ အခိုင္အမာ အႏွစ္သာရ အစြမ္းအစရွိတဲ႔ အတၱလည္းမဟုတ္ဘူးလို႔ နက္နက္ ရိႈင္းရိႈင္း သိလိုက္ရတဲ႔အခ်ိန္မွာ ေလာကၾကီးကို ျမင္ေနရတာ အရမ္းလြတ္လပ္ေပါ႔ပါးပါ တယ္။ ေလာကဓံ ဆိုတာလည္း ဘာမွအႏွစ္မရွိတဲ႔ သဘာဝတစ္ခုအျဖစ္သာ ျမင္ေနပါတယ္။ ဒိအခ်ိန္မွာ အာရံုေတြရဲ႕ ခ်ယ္လွယ္မႈကိုလည္း မခံရေတာ႔ဘူး။


ေရႊဥမင္ ဆရာေတာ္ႀကီး ဆံုးမသလို "သူမွားရင္လည္း သည္းခံလာႏိုင္သလို သူမွန္ရင္ လည္း ဝမ္းေျမာက္ႏိုင္တယ္။ ပစၥည္းဥစၥာ ဆံုးရႈံးျပီး အနာေရာဂါက် ေရာက္လာရင္လည္း ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ၾကီး မတုန္လႈပ္ေတာ႔ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ႔ မိမိကိုယ္တိုင္က မိမိကိုယ္ကို အာရံုတရားအျဖစ္ သေဘာေပါက္လိုက္မိလို႔ပါဘဲ။

ဒီသာသနာမွာ အနတၱအသိဟာဘ ယ္လိုမွ တန္ဘိုး မျဖတ္ႏိုင္တဲ႔ အသိပါလားလို႔ ခံစားမိလာျပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုလည္း အလြန္႔အလြန္ ၾကည္ျငိဳမိလာပါလိမ္႔မယ္။ ဥေပကၡာတရားရဲ႕ လြတ္လပ္မႈ ကိုလည္း နားလည္ခံစားမိလာပါလိမ့္မယ္။ ဥေပကၡာစိတ္ အနတၱအသိေလးနဲ႔ အ ျမဲေနခ်င္ေပမဲ႔ ဒီစိတ္ ဒီအသိဟာလည္း အျမဲတန္းေတာ႔ ျဖစ္မေနပါဘူး။ သတိရွိေနခ်ိန္မွသာ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ကြ်န္ုပ္တို႔ဟာ အာရံုမွန္သမွ်ရဲ႕ သဘာဝကို အမွန္အတိုင္း သိေနတဲ႔ သတိေလးနဲ႔ အျမဲေနႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖို႔ အမွန္တကယ္ လိုအပ္လွပါတယ္။

အရွင္ ပညာသီရိ - ရမၼာကြ်န္း

(အပၸမာဒ ဓမၼရသမဂၢဇင္းမွ ကူးယူပူေဇာ္၍ ဓမၼဒါန ျပဳရပါသည္)