လမ္းေပၚတက္၍ ဆက္ေလွ်ာက္ပါ
သိဒၶတၴဟာ ေမာင္းမမိႆံ ေႁခြရံသင္းပင္း မ်ားစြာနဲ႔ နတ္စည္းစိမ္တမွ် ခမ္းနား ႀကီးက်ယ္တဲ့ ထီးနန္းစည္းစိမ္ကို ခံစားခဲ့တယ္။ ဒါကို အစြန္းေရာက္ ေနမႇန္းသိလို႔ ေတာထြက္တရား အားထုတ္တယ္။ အစာေရစာ အငတ္ခံၿပီး ဒုကၠရစရိယာ-သာမန္လူတို႔ ျပဳႏုိင္ခဲတဲ့ ခက္ခဲတဲ့ အက်င့္ကို ေျခာက္ႏႇစ္တုိင္တုိင္ က်င့္ၾကံအားထုတ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘာတရားထူးမႇ မရဘူး။ ဒီအက်င့္ကိုလည္း အစြန္းေရာက္ ေနတာပဲလို႔ သိရႇိသြားၿပီး ပံုမႇန္စား၊ ပံုမႇန္အိပ္၊ ပံုမႇန္ေနထိုင္ကာ ပံုမႇန္ပဲက်င့္ၾကံ အားထုတ္တဲ့အခါ မႇန္မႇန္ေလွ်ာက္ ခရီးေရာက္ ဆိုသလို သဗၺညဳတ ဥာဏ္ေတာ္ရၿပီး ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူတယ္။
ဘုရားျဖစ္တဲ့အခါ သူ႔ဘ၀၊ သူ႔အမႇားကိုပဲ သင္ခန္းစာယူၿပီး ပဥၥ၀ဂၢီတို႔အား ဦးစြာပထမ ေျပာျပတယ္။ ဘုရားက ပထမဦးစြာ အစြန္းႏႇစ္ပါးကို ခ်ျပတယ္။ ခံစားတဲ့၊ ဇိမ္ခံတဲ့ အစြန္းနဲ႔ အငတ္အျပတ္ ခံတဲ့အစြန္း။ တစ္နည္း ခ်မ္းသာလြန္းတဲ့ အစြန္းနဲ႔ ဆင္းရဲလြန္းတဲ့အစြန္း။ တစ္နည္း ေလာဘအစြန္းနဲ႔ ေဒါသအစြန္း။ ဒါေတြဟာ ေရႇာင္ရမယ့္ အစြန္းေတြပဲ။ ဒီအစြန္းေတြေပၚမႇာ ေလွ်ာက္ရင္ အဲဒါ လမ္းေဘး ေရာက္ေနတာပဲ။ ဒီအစြန္းႏႇစ္ပါးကို ေရႇာင္ၿပီးေတာ့ ေလွ်ာက္မႇ အလယ္လမ္းက ေလွ်ာက္ျခင္း သို႔မဟုတ္ လမ္းေပၚက ေလွ်ာက္ျခင္းလို႔ ဆိုရတယ္။
အမ်ားစုဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အစြန္းေရာက္လို႔ ေရာက္မႇန္း မသိၾကဘူး။ သူမ်ားကိုပဲ အစြန္းေရာက္တို႔ ဘာတို႔ စြပ္စြဲေနၾကတယ္။ အမ်ားစုဟာ ဇိမ္ခံတဲ့ အစြန္းဘက္ကို ေရာက္ေနၾကတယ္။ ေလာဘအစြန္း ဘက္ကို ေရာက္ေနၾကတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ ေဒါသျဖစ္စရာ ၾကံဳေတာ့ ေဒါသအစြန္း ဘက္ကို ေရာက္ၾကရတယ္။ တကယ္ေတာ့ မဇၩိမပဋိပဒါ-အလယ္လမ္း ဆိုတာ က်ဥ္းက်ဥ္းေလးပဲ ရႇိတာ။ အလယ္လမ္းေပၚ ေလွ်ာက္ႏိုင္ဖို႔ ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ခက္ခဲတယ္။ အမ်ားစုဟာ လမ္းေဘးေရာက္ေန ၾကတာမ်ားတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ လမ္းေပၚကလို႔ ထင္ေနၾကတယ္။ ကိုယ္ေလွ်ာက္ေနတဲ့လမ္းဟာ လမ္းမႇန္လို႔ ပံုေသတြက္ထားၾကတယ္။
နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္နဲ႔ လူ႔ဘံုကို ကာမ သုဂတိ ခုနစ္ဘံုလို႔ ေခၚတယ္။ ဒီကာမဘံုေတြမႇာ အျဖစ္မ်ားတဲ့စိတ္ကို ကာမာ၀စရ စိတ္လို႔ေခၚတယ္။ ကာမဘံုသားဟာ အထူးသျဖင့္ ကာမခ်မ္းသာကိုပဲ စိတ္၀င္စားတယ္။ ကာမခ်မ္းသာ ခံစားလိုမႈ စိတ္သာမ်ားတယ္။ ဒါေလာဘစိတ္ပဲ။ ကာမခ်မ္းသာဆိုတာ အဆင္းေကာင္းေကာင္း၊ အသံေကာင္းေကာင္း၊ ရနံ႔ေကာင္းေကာင္း၊ အရသာ ေကာင္းေကာင္း၊ အထိအေတြ႕ ေကာင္းေကာင္းဆိုတဲ့ အာ႐ံုငါးပါးပဲ။ အိမ္လႇလႇ၊ ကားလႇလႇ၊ အမ်ဳိးသမီးလႇလႇ စတဲ့ အာ႐ံုေကာင္းေတြကိုပဲ ကာမဂုဏ္လို႔ ေခၚတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ စရာျဖစ္ၿပီး ေႏႇာင္ဖြဲ႕တတ္လို႔ ကာမဂုဏ္လို႔ ေခၚတယ္။ လူဆိုတဲ့ ကာမဘံုသားဟာ ကာမခ်မ္းသာ တစ္ခုခု ခံစားခ်င္စိတ္နဲ႔ ခံစားေနတဲ့ စိတ္ပဲမ်ားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကာမခ်မ္းသာ ခံစားျခင္း၊ ဇိမ္ခံျခင္း ဆိုတဲ့ အစြန္းဘက္ကို အျမဲလိုလို ေရာက္ေနတယ္။
မိမိတို႔ တုိင္းျပည္ကို ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ျပႆနာေတြက သိပ္မ်ားလြန္းတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ႏုိင္ငံေရး ျပႆနာေတြပဲ။ ျပႆနာေတြက ႏႇစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ ေျဖရႇင္းလို႔မႇ မၿပီးႏုိင္၊ မစီးႏိုင္ ျဖစ္ေနတယ္။ အမယ္ဘုတ္ရဲ႕ သူ႔ခ်ည္ငင္လို ျဖစ္ေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ အစြန္းေရာက္ေန ၾကလို႔ပဲ။ ႏႇစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ လမ္းေပၚက မေလွ်ာက္ဘဲ လမ္းေဘးက ဆင္းေလွ်ာက္ ခဲ့ၾကလို႔ပဲ။ လမ္းေပၚက ေလွ်ာက္မႇ လိုရာခရီး ေရာက္မႇာေပါ့။ လမ္းေဘးက ေလွ်ာက္ေနသမွ် ဘယ္ေတာ့မႇ လိုရာခရီးေရာက္မႇာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါ့အျပင္ ျပႆနာ အေထြေထြလည္း ေျဖရႇင္းလုိ႔ ၿပီးမႇာမဟုတ္ဘူး။
ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ တစ္အုပ္စုက သိပ္ခ်မ္းသာလြန္းတဲ့ အစြန္းတစ္ဖက္ကို ေရာက္ေနတယ္။ သူတို႔ကေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားနဲ႔ သူတို႔နဲ႔ အလြမ္းသင့္သူေတြပဲ။ တစ္အုပ္စုက သိပ္ဆင္းရဲတဲ့ အစြန္းတစ္ဖက္ကို ေရာက္ေနတယ္။ ဒါကေတာ့ ျပည္သူေတြ အမ်ားစုပဲ။ ျမန္မာႏုိင္ငံမႇာ လူလတ္တန္းစား မရႇိေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာၾကတယ္။ လူလတ္တန္းစားက ေအာက္ကို ၿပိဳက်သြားတယ္။ စီမံခန္႔ခြဲမႈ မႇန္ကန္တဲ့ ႏုိင္ငံတစ္ခုမႇာ လူလတ္တန္းစားက အမ်ားစု ျဖစ္ရတယ္။
အခု မိမိတို႔ႏိုင္ငံမႇာ သိပ္ခ်မ္းသာတဲ့ အုပ္စုက ေလာဘစြန္းက ေလွ်ာက္ေနၾကတယ္။ သိပ္ဆင္းရဲတဲ့ အုပ္စုက ေဒါသစြန္းက ေလွ်ာက္ေနၾကတယ္။ တစ္အုပ္စုကေတာ့ သိပ္ၿပီးဇိမ္ခံလြန္းတယ္။ တစ္အုပ္စုမႇာက် သိပ္ၿပီးေတာ့ ငတ္ျပတ္ လြန္းေနတယ္။ တိုင္းျပည္မႇာ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြာဟမႈက ႀကီးလြန္းတယ္။ တရား မမွ်တမႈက နက္႐ိႈင္းလြန္းတယ္။ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ တိုင္းျပည္ေအးခ်မ္း သာယာေရး၊ အမ်ားနည္းတူ လူေနမႈ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားေရး အတြက္ဆိုရင္ သံစဥ္ကို ျပန္ညႇိရမယ္။ လမ္းေပၚကို ျပန္တက္ရမယ္။ မိမိတို႔ႏိုင္ငံ လမ္းေဘး ေရာက္ေနတာ ႏႇစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။
မိမိတို႔လမ္းေပၚက ေလွ်ာက္မယ္ဆိုရင္ ေကာင္းျခင္းရႇစ္ျဖာနဲ႔ညီတဲ့ သမၼာလမ္းကေန ေလွ်ာက္ရမယ္။ သို႔မဟုတ္ မႇန္ကန္မႈ ရႇစ္ခ်က္နဲ႔ ညီတဲ့လမ္းက ေလွ်ာက္ရမယ္။ သမၼာကို ေကာင္းလုိ႔ယူရင္ အေျမာ္အျမင္ ေကာင္းရမယ္။ အေတြးအေခၚ ေကာင္းရမယ္။ အေျပာအဆို ေကာင္းရမယ္။ အလုပ္အကိုင္ ေကာင္းရမယ္။ အသက္ေမြးမႈ ေကာင္းရမယ္။ ၀ီရိယ ေကာင္းရမယ္။ သတိေကာင္းရမယ္။ သမာဓိ-စိတ္ထား ေကာင္းရမယ္။ သမၼာကို အမႇန္လို႔ယူရင္ အသိအျမင္ မႇန္ရမယ္။ အေတြးအေခၚ မႇန္ရမယ္။ အေျပာအဆို မႇန္ရမယ္။ အလုပ္အကိုင္ မႇန္ရမယ္။ အသက္ေမြးမႈ မႇန္ရမယ္... |
သိဒၶတၴဟာ ပထမ လမ္းေဘးကေန ေလွ်ာက္ေတာ့ လိုရာခရီးကို မေရာက္ခဲ့ဘူး။ လမ္းေပၚတက္ ေလွ်ာက္မႇပဲ လိုရာခရီးကို ေရာက္ေတာ့တယ္။ ဖဆပလ အစိုးရ၊ မဆလအစိုးရ၊ န၀တ၊ နအဖအစိုးရ လိုရာခရီး မေရာက္ခဲ့ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲ။ လမ္းေပၚက မေလွ်ာက္ဘဲ လမ္းေဘးက ေလ်ာက္ခဲ့လို႔ပဲ။ အခု မိမိတို႔ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရအေနနဲ႔ လမ္းေပၚတက္ေလွ်ာက္ ရေတာ့မယ္။ ဘာလမ္းလဲဆိုေတာ့ သိဒၶတၴ ေတြ႕ရႇိခဲ့တဲ့ မဇၩိမ ပဋိပဒါ အလယ္လမ္းပဲ။
လမ္းက သမၼာနဲ႔မိစၧာ ႏႇစ္မ်ဳိးပဲရႇိတယ္။ သမၼာမျဖစ္ရင္ မိစၧာပဲ။ အခုသိဒၶတၴ ေတြ႕ရႇိခဲ့တဲ့ အလယ္လမ္းဆိုတာ သမၼာပဲ။ ေလာကုတၲရာ ေရႊျပည္နိဗၺာန္ကို ေရာက္ရႇိသြားၾကတဲ့ ဘုရားရဟႏၲာ အရႇင္ျမတ္အားလံုး ဒီလမ္းကပဲ သြားၾကတယ္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီးတဲ့ ေခတ္မီႏိုင္ငံ တုိင္းဟာလည္း သူတုိ႔ရည္စူးတဲ့ ေလာကနိဗၺာန္ကို ဒီလမ္းကပဲ ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးေသာ ႏုိင္ငံသစ္ဆိုတဲ့ ပန္းတုိင္ကိုလည္း ဒီလမ္းကပဲ သြားၾကရမယ္။ အျခားလမ္းဆိုတာ လံုး၀မရႇိဘူး။ ဗုဒၶက သူေတြ႕ရႇိခဲ့တဲ့ အစြန္းလြတ္ လမ္းစဥ္ဆိုတာ သမၼာဒိ႒ိ၊ သမၼာသကၤပၸ စတဲ့ မဂၢင္ရႇစ္ပါး ျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူတယ္။
မဂၢင္ရႇစ္ပါးမႇာ ေရႇ႕ကပါတဲ့ သမၼာဆိုတဲ့ နိပါတ္ပုဒ္ကို ေတာင္ၿမိဳ႕ဆရာေတာ္က သုႏၵရ- ေကာင္းျခင္းဆိုတဲ့ အနက္ယူၿပီး 'အလိမၼာ ဥာဏ္ေကာင္းေအာင္ၾကံ၍၊ အမႇန္ေျပာျပ၊ ျပဳသမွ်ေကာင္း၊ သက္ေမြးေကာင္းပင္၊ ေကာင္းေကာင္းအားစိုက္၊ စိတ္၌စြဲမႇတ္၊ ေကာင္းျမတ္တည္ၾကည္ ေကာင္းရႇစ္လီသည္ ေရႊျပည္နိဗၺာန္ ေရာက္ေၾကာင္းတည္း' လို႔ လကၤာစီခဲ့တယ္။ မဟာစည္ ဆရာေတာ္ကေတာ့ သမၼာပုဒ္ကို အ၀ိပရီတ-မေဖာက္မျပန္ မႇန္ကန္ျခင္းဆိုတဲ့ အနက္ကိုယူၿပီး 'မႇန္စြာျမင္သိ၊ ၾကံမိမႇန္ကန္၊ မႇန္စြာေျပာျပဳ၊ ရႇာမႈလမ္းမႇန္၊ မႇန္စြာေၾကာင့္ၾက၊ မႇတ္ရမႇန္ကန္၊ စူးစိုက္ကပ္ ရႇစ္ရပ္မဂ္လမ္းမႇန္' လို႔ လကၤာစီခဲ့တယ္။
မိမိတို႔လမ္းေပၚက ေလွ်ာက္မယ္ဆိုရင္ ေကာင္းျခင္းရႇစ္ျဖာနဲ႔ညီတဲ့ သမၼာလမ္းကေန ေလွ်ာက္ရမယ္။ သို႔မဟုတ္ မႇန္ကန္မႈ ရႇစ္ခ်က္နဲ႔ ညီတဲ့လမ္းက ေလွ်ာက္ရမယ္။ သမၼာကို ေကာင္းလုိ႔ယူရင္ အေျမာ္အျမင္ ေကာင္းရမယ္။ အေတြးအေခၚ ေကာင္းရမယ္။ အေျပာအဆို ေကာင္းရမယ္။ အလုပ္အကိုင္ ေကာင္းရမယ္။ အသက္ေမြးမႈ ေကာင္းရမယ္။ ၀ီရိယ ေကာင္းရမယ္။ သတိေကာင္းရမယ္။ သမာဓိ-စိတ္ထား ေကာင္းရမယ္။ သမၼာကို အမႇန္လို႔ယူရင္ အသိအျမင္ မႇန္ရမယ္။ အေတြးအေခၚ မႇန္ရမယ္။ အေျပာအဆို မႇန္ရမယ္။ အလုပ္အကိုင္ မႇန္ရမယ္။ အသက္ေမြးမႈ မႇန္ရမယ္။ ေၾကာင့္ၾကစိုက္မႈ မႇန္ရမယ္။ စိတ္ေနမႇန္ရမယ္။ စိတ္ထားမႇန္ရမယ္။ သမၼာဒိ႒ိ၊ သမၼာသကၤပၸ ႏႇစ္ပါးက ပညာနဲ႔ဆိုင္တယ္။ သမၼာ၀ါစာ၊ သမၼာကမၼႏၲ၊ သမၼာအာဇီ၀ သံုးပါးက သီလနဲ႔ ဆိုင္တယ္။ သမၼာ၀ါယမ၊ သမၼာသတိ၊ သမၼာသမာဓိ သံုးပါးက သမာဓိနဲ႔ဆိုင္တယ္။ ဒီေတာ့ မဂၢင္ရႇစ္ပါးဆိုတဲ့ မဇၩိမပဋိပဒါ လမ္းစဥ္ဟာ သိကၡာသံုးပါးကေန ထြက္ရႇိလာတာပဲ။ ေလာကီခ်မ္းသာကလည္း ဒီလမ္းကပဲ သြားရတယ္။ ေလာကုတၲရာ ခ်မ္းသာကလည္း ဒီလမ္းကပဲ သြားရတယ္။ ဒါဟာ လမ္းမႇန္ကမ္းမႇန္ပဲ။
မိမိတို႔ႏိုင္ငံ ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ လမ္းေဘးက ဆင္းေလွ်ာက္ခဲ့ၾကလို႔ တုိင္းျပည္ဒုကၡ ေရာက္ခဲ့တာ ႏႇစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။ အခုလမ္းေပၚ ျပန္တက္ဖို႔ သင့္ေနပါၿပီ။ တိုင္းျပည္ကို လမ္းေၾကာင္းမႇန္ေပၚ ျပန္တင္ေပးဖို႔ သင့္ေနပါၿပီ။ ယခု ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုနဲ႔စပ္လို႔ ျပင္သစ္ျပႆနာ တက္ေနတယ္။ ဒီေတာ့ တုိင္းျပည္ကို လမ္းေပၚတင္ေပး ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဖြဲ႕စည္းပံုကိုလည္း လမ္းေပၚတင္ေပး ရပါလိမ့္မယ္။ ျပင္ဆင္စရာေတြ ၁၀၀ ေက်ာ္တယ္၊ ၁၅၀ ေက်ာ္တယ္လို႔ ေျပာေနၾကတယ္။ အဲဒီအခ်က္ေတြဟာ သမၼာမဟုတ္ဘူး။ မိစၧာေတြပါ။ အဲဒီအခ်က္ေတြကို လမ္းေပၚျပန္တင္ေပးဖို႔ လိုပါတယ္။ လမ္းေပၚဆိုတာ သမၼာျဖစ္ဖို႔ပါ။ ေကာင္းမြန္ဖို႔ပါ။ မႇန္မႇန္ကန္ကန္ ျဖစ္ဖို႔ပါ။
ဖြဲ႕စည္းပံုဟာလည္း လမ္းစဥ္ပါ။ မဇၩိမပဋိပဒါ ဆိုတာလည္း လမ္းစဥ္ပါ။ လမ္းစဥ္ခ်င္း တူပါတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံုဟာ မဇၩိမပဋိပဒါ သမၼာရႇစ္ခ်က္နဲ႔ညီမႇ လမ္းေပၚကို ေရာက္မႇာပါ။ လူသားကမၻာထဲက လူသားအထုၾကားက က်င့္ထံုးမႇန္သမွ် လမ္းမႇန္ဖို႔ လမ္းေပၚေရာက္ဖို႔ဆိုရင္ မဇၩိမပဋိပဒါနဲ႔ ကြဲလြဲလို႔ မရပါ။ ဒီလမ္းက ဒုကၡအေပါင္းက လြန္ေျမာက္ဖို႔ အတြက္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းဖို႔ အတြက္၊ သာယာဖို႔ အတြက္ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ လမ္းပါ။ ဒါေၾကာင့္ မိမိတို႔ တုိင္းျပည္ ဒုကၡေတြမႇ လြန္ေျမာက္ဖို႔၊ ၿငိမ္းခ်မ္းဖို႔၊ သာယာဖို႔ အတြက္ လမ္းေပၚတက္၍ ေလွ်ာက္ၾကပါ။
Written by အရႇင္သံ၀ရာ လကၤာရ (ဓမၼပိယဆရာေတာ္)
http://www.first-11.com