Rose Story - ႏွင္းဆီပံုျပင္
စာေရးသူဟာ
“ဘာသာေရးအနံ႔ျဖဴးသည့္ လူမႈေရးေဆာင္းပါး”ေတြ ေရးတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
“ႏွင္းဆီပံုျပင္”မွာေတာ့ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္တယ္ (ေယ ဓမၼာ
ေဟတုပၸဘာ၀ါ)ဆိုတဲ့ ဗုဒၶေဒသနာေတာ္ကို ႀကီးပြားတိုးတက္ေရး လမ္းညႊန္အျဖစ္
အသံုးျပဳႏိုင္ေၾကာင္း ညႊန္ျပထားပါတယ္။ “သဘာ၀အရင္းအျမစ္” နဲ႔
“လူသားအရင္းအျမစ္” ႏွစ္မ်ိဳးဟာ တိုင္းျပည္တစ္ခု တိုးတက္ဖို႔
အေၾကာင္းတရားေကာင္းေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေခတ္သံုးေခတ္ (BC 253, AD 11th CENTURY, 21st AD CENTURY)မွာ ဗုဒၶတရားေတာ္ကို နားလည္ပံု က်င့္သံုးပံုေတြကို ပံုျပင္သံုးပုဒ္ပံုစံနဲ႔ ေကာက္ေၾကာင္းေရးေရး ျခစ္ျပထားပါတယ္။
ပုဂံရဲ့ “ဖုန္”ေတြဟာ ႏွင္းဆီထက္ ေမႊးတယ္။
(စာေရးသူ)
ေဆာင္းဦးေပါက္
မနက္ခင္း တစ္ခုပဲ။ ႏွင္း၀တ္မႈန္တစ္ခ်ိဳ႕က မ၀ံ့မရဲ ေျခလွမ္းေတြနဲ႔။ ညေနက
ငံုထားရတဲ့ ႏွင္းဆီေလးက ဒီမနက္ကေတာ့ ငါ့မနက္ခင္းပဲဆိုၿပီး ေန႔ေကာင္းရက္ျမတ္
ေရြးျခယ္ကာ အလွဆံုး “ပြင့္”ခ်လိုက္တယ္။ ဟုတ္တယ္။ ကမၻာေပၚမွာ
ဘယ္ႏွင္းဆီနဲ႔မွ မတူဘူး။ သူ႔ထက္ ခမ္းနားတဲ့ႏွင္းဆီ မရွိႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အဲ...
ႏွင္းဆီေလး ေကာက္ပြင့္လိုက္ခ်ိန္မွာ လူေတြ အိပ္ယာက မႏိုးေသးဘူး...တဲ့။
လူေတြ
အိပ္ယာက ႏိုးလာေတာ့ ႏွင္းဆီေလးကို ေတြ႔သြားၾကတယ္။ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားလိုက္တဲ့
ႏွင္းဆီ။ ျမင့္ျမတ္လိုက္တဲ့ ႏွင္းဆီ။ ဘာေျပာေကာင္းမလဲ... ႏွင္းဆီေလးကို
လာၾကည့္ၿပီး ေထာပနာျပဳၾကတဲ့ လူအုပ္ႀကီး မနည္းလွဘူး။ သူတို႔ ပါးစပ္ေတြကလည္း
တတြတ္တြတ္နဲ႔။ “ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားလွတဲ့ ႏွင္းဆီ။”
လူအုပ္ႀကီး
“ရွဲ”ကနဲ ျဖစ္သြားတယ္။ ဘာလဲဟ။ ခပ္လွမ္းလွမ္းက ခမ္းနားလွတဲ့
လူႀကီးႏွစ္ေယာက္ လမ္းေလွ်ာက္လာတာ။ လူခ်င္းအတူတူပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔ လူအုပ္ႀကီး
“ရွဲ”ကနဲ ျဖစ္သြားရတာလဲ။ မတူဘူး။ ဟုတ္တယ္။ လူခ်င္းတူတယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ
ၾကည့္ၾက။ တစ္ေယာက္က မဇၥၽိမေဒသ အသားအေရနဲ႔။ သူက အသက္နည္းနည္း
ပိုႀကီးပံုရတယ္။ ေနာက္လူငယ္ကေတာ့ အညာသား။ ညိဳေမာင္းေမာင္း အသားအေရနဲ႔။
ဘီလူးတစ္ေကာင္ရဲ့ ရင္အံုနဲ႔ လက္ေမာင္ႂကြက္သားေတြ ပါတယ္။ သူ႔မ်က္ႏွာက
တည္ၾကည္ေပမယ့္ ခက္ထန္မေနဘူး။ သူ႔မ်က္လံုးေတြကလည္း ၾကည့္ရသူေတြအဖို႔ကေတာ့
အႏွစ္တစ္ေသာင္း ႀကိဳျမင္ရတဲ့ စြမ္းအင္ရွိသလိုမ်ိဳးပဲ။ သူၾကည့္တာ ခံရတဲ့
လူတိုင္း လိပ္ျပာမသန္႔ ခံစားသြားရတယ္။ အဲသလို မ်က္လံုးမ်ိဳးေတြ။ အသားအေရ
ကြာေပမယ့္ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုးရဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္က တူညီေနသလိုမ်ိဳးပဲ။
စကားတေျပာေျပာနဲ႔ လူအုပ္ႀကီးဆီ ေလွ်ာက္လာတဲ့ၿပီး အညာသား လူငယ္က ေမးတယ္။
သူတတ္တဲ့ ဘာသာစကားနဲ႔။
“ဘာကို ၀ိုင္းၾကည့္ေနၾကတာလဲ ေမာင္ရင္တို႔”တဲ့။
သူ႔အသံၾကားေတာ့
ညႇိႏိႈင္းမထားတဲ့ ဧရာမ လူအုပ္ႀကီး ၿပိဳင္တူ ဒူးညြတ္လိုက္ၾက အ႐ိုအေသ
ေပးလိုက္ၾကသတဲ့။ ဘယ္လိုလူလဲ။ နတ္လား မသိဘူး။ သူ႔အသံ ၿငိမ္သက္ တည္ၾကည္
ျပတ္သား။ လူသားေတြအားလံုး ၾကက္သီးထၾကတယ္။ မဟုတ္ဘူး။ ေၾကာက္လို႔ မဟုတ္ဘူး။
တစ္ခုခု။ “တစ္ခုခုက ဘာလဲ” လာမေမးနဲ႔။ ဘယ္သူမွ မသိဘူး။
“ႏွင္းဆီပြင့္ႀကီးကို ၾကည့္ေနၾကတာပါ အရွင္။”
လူအုပ္ႀကီးထဲက
သတၱိရွိတဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္က သူ႔အသံကို တည္ၿငိမ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္းနဲ႔
ေျဖတယ္။ အဲဒီ လူငယ္ဆီမွာလည္း ဆယ္ျပားေစ့လို ေလးေထာင့္စပ္စပ္ မ်က္ႏွာနဲ႔
ေမး႐ိုး ရွိတယ္။ သူမို႔ ေျဖရဲတာေပါ့ ဒီလို လူႀကီးရဲ့ ေမးခြန္းကို။
“ႏွင္းဆီကို ၾကည့္ေနၾကတာ။ ဟုတ္လား ေမာင္ရင္။”
“ဟုတ္ပါတယ္ အရွင္။”
အညာသား
လူထူးဆန္းက မဇၥၽိမသားႀကီးကို လွည့္ၿပီး ၾကည့္တယ္။ နက္နဲလြန္းတဲ့
အျပံဳးႏွစ္ပြင့္ “ထင္း”ကနဲ ပြင့္ထြက္သြားတယ္။ ဘာေျပာေကာင္းမလဲ။
သူတို႔ႏွစ္ေယာက္က ႏွင္းဆီပြင့္ကို ၾကည့္တယ္ဆို႐ံုေလး ၾကည့္ၿပီး
ခ်ီးမြမ္းစကား ေျပာလိုက္တယ္။
“လွပလိုက္တဲ့ ေရေသာက္ျမစ္ႀကီး”တဲ့။
သူတို႔ႏွစ္ေယာက္က ႏွင္းဆီပင္ရဲ့ ေရေသာက္ျမစ္ႀကီးကို ဦးညြတ္ အ႐ိုအေသ ေပးခ်လိုက္တယ္။
“ေလးစားပါတယ္ ေရေသာက္ျမစ္ႀကီး”တဲ့။
ႏွင္းဆီေလးက
မ်က္ႏွာစူပုပ္သြားတယ္။ ေရေသာက္ျမစ္ႀကီးက မ်က္ရည္ေတြနဲ႔ ဦးညြတ္ၿပီး
အ႐ိုအေသ ျပန္ေပးတယ္။ လူအုပ္ႀကီးက နားမလည္ဘူး။ ဘာလဲ...။ ႏွင္းဆီကိုေက်ာ္ၿပီး
ဘာျဖစ္လို႔ ေရေသာက္ျမစ္ကို သူတို႔က အ႐ိုအေသ ေပးေနရတာလဲ။
လူထူးဆန္းႀကီး ႏွစ္ေယာက္က တိုးညႇင္းညႇင္းနဲ႔ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ပါဠိလို ၿပိဳင္တူ ရြတ္ဆိုၾကသတဲ့။
ဒီလို...
“ေယ ဓမၼာ ေဟတုပၸဘာ၀ါ၊ ေတသံ ေဟတံု တထာဂေတာ အာဟ”တဲ့။
ဒီေတာ့မွ လူအုပ္ႀကီးက သေဘာေပါက္ၿပီး လက္ခုပ္ေတြတီး ေကာင္းခ်ီးေပးလိုက္တာ မိုးျခံဳးသံတစ္ခု ျဖစ္သြားခဲ့ဖူးသတဲ့။
သူတို႔ ေျဖရာကိုေတာ့ ႏွင္းဆီပံုျပင္လို႔ မွတ္လိုက္ၾကပါ။
ဘီစီ ၂၃၅ ပံုျပင္ (BC 253)
အဲဒီတုန္းက
ရွင္ဘုရင္ တစ္ပါးဟာ အႀကီးမားဆံုး အင္ပါယာႀကီးတစ္ခု၊ ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ေသာင္း
ကမၸည္းတြင္မယ့္ အင္ပါယာႀကီးတစ္ခု တည္ေထာင္ေနခ်င္ခဲ့ သတဲ့။ ဒါေပမယ့္ ခက္တာက
သူ႔မွာ တိက်တဲ့ မူ၀ါဒ မရွိဘူး ျဖစ္ေနတယ္တဲ့။ ဒါကို သူစဥ္းစား ေနခဲ့တာ
ႏွစ္ကာလေတြ ဘယ္နည္းလိမ့္မလဲ။ တစ္ေန႔ေတာ့ သိမ္ေမြ႔နက္နဲတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို
ေတြ႔တယ္။
သူ႔ဆီမွာေတာ့
အင္ပါယာႀကီး ထူေထာင္ဖို႔ နည္းလမ္း မရွိႏိုင္။ ဒါေပမယ့္ နက္နဲတဲ့
ဓမၼတစ္ခုခုေတာ့ ေသခ်ာေပါက္ ရွိရမယ္လို႔ ရွင္ဘုရင္က ေတြးတယ္။ ဒါနဲ႔
ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ေမးၾကည့္ေတာ့ အဲဒီ ေဂါတမဗုဒၶရဲ့သားလို႔ သူ႔ကိုယ္သူ အမည္ေပးတဲ့
လူထူးဆန္းက...
“ေယ ဓမၼာ ေဟတုပၸဘာ၀ါ၊ ေတသံ ေဟတံု တထာဂေတာ အာဟ”တဲ့။
ဘာေျပာေကာင္းမလဲ။
ရွင္ဘုရင္ႀကီးရဲ့ “ေမာဟ”တံခါးေတြ ဒိုင္းဒိုင္းနဲ႔ ပြင့္ထြက္ကုန္တယ္။
သူရသြားၿပီ။ အင္ပါယာႀကီး တည္ေထာင္ဖို႔ မူ၀ါဒ။ ဘာတဲ့။ “ေယ ဓမၼာ
ေဟတုပၸဘာ၀ါ”တဲ့။ တိုတိုေလး။ ရွင္းရွင္းေလး။ လိုအပ္တာကလည္း ဒါပဲ။ ဒီထက္
မပိုဘူး။
အဲဒီ
အဆံုးအမေလး တစ္ခုကို အေျခခံၿပီး အင္ပါယာႀကီး ထူေထာင္လိုက္တာ ႏွစ္ေပါင္း
၂၀၀၀ေက်ာ္တာေတာင္ ကမၻာက သူ႔ကို ေမ့လို႔ မရၾကဘူးတဲ့။ သူ႔နာမည္လား။ အဲ...
Asoka တဲ့။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ သူ႔ကို “သီရိဓမၼာေသာက”တဲ့။ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးလြန္းလို႔
ေခၚၾကတာ။
ေအဒီ ၁၁ ရာစု ပံုျပင္ (AD 11th CENTURY)
ဒီပံုျပင္ရဲ့
ဇာတ္လိုက္ကလဲ ရွင္ဘုရင္ပဲ။ ပိုၿပီးတိတိက်က် ေျပာရရင္ ထေတာက္မယ့္ မီးခဲပဲ။
သူ ဘုရင္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဘယ္သူ႔အားကိုးနဲ႔မွ မဟုတ္ဘူး။ ဘုရင္ျဖစ္ေပမယ့္
သူ႔ႏိုင္ငံေလးက မူမမွန္တဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္မွာ ျပာပံုဘ၀နဲ႔။ ဒါကို သူက
ဥယ်ာဥ္ႀကီး တစ္ခုအျဖစ္ ဖန္ဆင္းခ်င္တာ။ တိုးတက္တဲ့၊ ေခတ္မီတဲ့၊
သိပၸံနည္းက်တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးတစ္ခု တည္ေထာင္ပစ္ခ်င္ေနတာ။ ဒါကိုပဲ
သူစဥ္းစားေနခဲ့တာ လေပါင္း ဘယ္နည္းမလဲ။
တစ္ေန႔။ သူကေတာ့ ဘယ္သိဦးမလဲ။ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးရဲ့ ကံၾကမၼာကို အဆံုးအျဖတ္ေပးမယ့္ေန႔။ အဲဒီေန႔မွာ လူထူးဆန္းတစ္ေယာက္ကို သူ႔ေတြ႔ရတယ္။
တည္ၾကည္
ၿငိမ္သက္လွပါလား။ ျဖည္းျဖည္းေလး လွမ္းေနေပမယ့္။ သူ႔အသိက စၾက၀ဠာကို
ပတ္မိေနသလို။ သူ႔မ်က္စိက ေရွ႕ေလးေတာင္သာ ၾကည့္ေပမယ့္ လာမယ့္
အႏွစ္ေလးေသာင္းကို ႀကိဳသိေနသလို ရွင္ဘုရင္ေလး ခံစားေနရတယ္။
ဒါနဲ႔ သူ႔ဆီက နက္နဲတဲ့ ဓမၼကို ေမးၾကည့္ေတာ့...
“ေယ ဓမၼာ ေဟတုပၸဘာ၀ါ၊ ေတသံ ေဟတံု တထာဂေတာ အာဟ”တဲ့။
ဘာေျပာေကာင္းမလဲ
မွန္တံခါးကို သံတုတ္ႀကီးနဲ႔ အားကုန္လႊဲ ႐ိုက္ခ်လိုက္သလိုမ်ိဳး ဘုရင္ေလးရဲ့
အသိတံခါးေတြ တ၀ုန္း၀ုန္းနဲ႔ ပြင့္ထြက္ကုန္တာ။ သူရၿပီ။ ဒီနည္းနဲ႔
ႏိုင္ငံေတာ္ ထူေထာင္ရမယ္။ လြယ္လွပါလား။ သူ႔ဆရာက... ေဂါတမဗုဒၶ...တဲ့။
၀မ္းသာလြန္းလို႔ ရွင္ဘုရင္ေလးခမ်ာ အသားေတြ၊ အသံေတြေတာင္ တုန္ခါေနသတဲ့။
“ေဟာပါဦး အရွင္။ ဆက္လက္ လမ္းညႊန္ပါဦး အရွင္။”
“ကုန္ပါၿပီ မင္းႀကီး။ ဒါပဲ။ ေယ ဓမၼာ ေဟတုပၸဘာ၀ါ။ ဒါပဲ။ ဒီထက္ ပိုစရာ မလိုဘူး။”
ဒီေတာ့မွ ရွင္ဘုရင္ေလး တေရးေရးနဲ႔ စဥ္းစားမိတာ
(၁) အေၾကာင္းတရားက တန္ခိုးရွင္၊ ဖန္တီးရွင္၊
(၂) အက်ိဳးတရားက ဖန္ဆင္းမႈရဲ့ ရလာဒ္၊
(၃) အေၾကာင္းတရားေကာင္းေတြ မ်ားႏိုင္သမွ် မ်ားေအာင္လုပ္၊
(၄) အက်ိဳးတရားက သူ႔အလိုလို ေရာက္လာတယ္။ ဆုမေတာင္းနဲ႔။ မလိုအပ္ဘူး။
(၅) အက်ိဳးတရား ျပတ္ခ်င္ရင္ အေၾကာင္းတရားကို သတ္။ ဒါပဲ... တဲ့။
ရွင္ဘုရင္ေလး
ဆက္ၿပီး စဥ္းစားတယ္။ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ ဆိုတာက အက်ိဳးတရား။ ဒါျဖင့္
အေၾကာင္းတရားက ဘာလဲ။ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ ဆိုတာက အက်ိဳးတရား။ အေၾကာင္းတရားက
ဘာလဲ။ အေၾကာင္းတရားက
(၁) သဘာ၀အရင္းအျမစ္၊
(၂) လူသားအရင္းအျမစ္။
သူသိသြားၿပီ။
သူ႔မွာ သဘာ၀ကေပးတဲ့ ျမစ္ႀကီးေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီ ျမစ္ႀကီးေတြထဲမွာ
ေရေတြရွိတယ္။ မဟုတ္ဘူး။ မွားလို႔။ ရွင္ဘုရင္ေလးက “ေရ”လို႔ မျမင္ေတာ့ဘူး။
ျမစ္ႀကီးထဲမွာ “ဆန္စပါး”ေတြ ရွိတယ္လို႔ သူ သေဘာေပါက္သြားၿပီ။ ေနာက္ၿပီး
ေရဆိုတာ ျမင့္ရာက နိမ့္ရာကိုပဲ စီးတယ္။ လြယ္လြယ္ေလး။ ဒါပဲ။
ၿပီးေတာ့
လူသားအရင္းအျမစ္၊ နည္းပညာ။ ပညာရွင္ေတြကို ေမာင္းထုၿပီးေခၚတာ။
ပညာတတ္တိုင္းကို ဂုဏ္ျပဳတယ္။ ခ်ီးေျမႇာက္တယ္။ ပညာမေရြးဘူး။
ထန္းတက္ကၽြမ္းသူ၊ ေရေၾကာင္းကၽြမ္းက်င္သူ၊ စိုက္ပ်ိဳးေရးကၽြမ္းက်င္သူ၊ အဲ...
စစ္ဗ်ဴဟာ ကၽြမ္းက်င္သူ။ သူတို႔ကို သူ႔ေနရာနဲ႔သူေပးၿပီး
အလုပ္လုပ္ခိုင္းလိုက္တာ သူ႔အနားက ေယာင္၀ါး၀ါး မႈးမတ္ေတြ
ေျမာင္းထဲေရာက္ကုန္တယ္။ ေရာက္မွာေပါ့ သူတို႔ေပးတဲ့ အၾကံကို ၾကည့္ပါဦး။
တိုးတက္တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး တည္ေဆာက္ဖို႔
(၁) ေဗဒင္ယၾတာတဲ့၊
(၂) ဗလိနတ္စာတဲ့၊
(၃) ယဇ္ပူေဇာ္တဲ့။
အလကားဟာေတြ။
အမိႈက္ေတြ။ သူတို႔က ဘုရင္ေလးကို အူေၾကာင္ေၾကာင္လူ မွတ္လို႔။ ပညာရွိဘုရင္က
နည္းနည္းေလးမွ မယံုဘူး။ အခုေတာ့ သူ႔မွာ ယံုၾကည္စရာ ရသြားၿပီ။
“အေၾကာင္းတရား”တဲ့။
(၁) သဘာ၀အရင္းအျမစ္၊
(၂) လူသားအရင္းအျမစ္၊ နည္းပညာ။
အဲဒီ အေၾကာင္းတရားေတြနဲ႔ ေမာင္းႏွင္လိုက္တာ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀၀ ေက်ာ္တာေတာင္ သူ႔ရဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးဟာ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္တုန္းပဲတဲ့...။
အဲ...
ေမ့လို႔။ သူ႔ကို ကမၻာက သိပ္ေလးစားၾကသတဲ့။ သူ႔နာမည္က ANIRUDDHA
လို႔လည္းေခၚရဲ့။ ANURUDDHA လို႔လည္းေခၚရဲ့။ သူ႔ကို ျမတ္ႏိုး ၾကည္ညိဳ ႐ိုေသ
ခ်စ္ခင္ ေမ့မရတဲ့ လူေတြကေတာ့ “အေနာ္ရထာ”လို႔ ေခၚၾကသတဲ့။ နတ္ကိုေတာင္
ႏိုင္တဲ့ ဘုရင္တဲ့။ အျမင့္ျမတ္ဆံုး ဘုရင္တဲ့။ ျခေသၤ့ႏွလံုးသားနဲ႔ ဘုရင္တဲ့။
ေအဒီ - ၂၁ ရာစု ပံုျပင္ (21st AD CENTURY)
ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံဟာ
ဘာသာေရးလုပ္စားရတာ သိပ္ေကာင္းသတဲ့။ ဘာသာေရး စာအုပ္ေတြ ေရာင္းမေလာက္တဲ့။
သူတို႔ကိုးကြယ္တဲ့ ဘာသာကလည္း အထက္က နတ္ေလာက္စြမ္းတဲ့ ရွင္ဘုရင္ႏွစ္ပါး
က်င့္သံုးတဲ့ အဆံုးအမနဲ႔ အတူတူပါပဲတဲ့။ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ အပ်ိဳမ၊
၁၆-ႏွစ္မ စတဲ့ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာေတြမွာေတာင္ ဘာသာေရး အဆံုးအမေတြ ေတြ႔ရသတဲ့။
လူေတြကလည္း ဘာသာေရးကို ၾကားလို႔ေကာင္းေအာင္ ေတာ္ေတာ္ေျပာႏိုင္ၾကသတဲ့။ အဲ...
ဘာသာေရး စာအုပ္ေတြကို ေရာင္းစားတာလည္း အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ
အဲဒီတစ္ႏိုင္ငံထဲပဲ ရွိသတဲ့။
အထူးသျဖင့္...
အေနာ္ရထာ
နဲ႔ အေသာကမင္းႀကီးတို႔က ဒီေလာက္မ်ားၿပီး ဘာလို႔ အလုပ္မျဖစ္တာလဲ၊ ဘာလို႔
စုတ္ခ်ာၿပီး ေနာက္ေကာက္က် က်န္ရစ္ခဲ့ရတာလဲ၊ ငါတို႔တုန္းက တစ္ခုတည္းနဲ႔
အလုပ္ျဖစ္ခဲ့တာဆိုၿပီး စဥ္းစားလို႔မရ ျဖစ္ေနၾကရွာသတဲ့။
ဒါပါပဲဗ်ာ...
လြတ္ေျမာက္ဖို႔
ႀကိဳးစားရင္း ထိန္းခ်ဳပ္မိေနၾကဖူးၿပီ။ တက္က်မ္းေတြဖတ္ရင္း
က်႐ံႈးခဲ့ၾကဖူးၿပီ။ ဘာသာေရးစာအုပ္ ဘာသာေရးတရားပြဲေတြ ပလူပ်ံရင္းနဲ႔
ဘာသာေရးနဲ႔ ေတ့လြဲလြဲခဲ့ရဖူးၿပီ။
အေနာ္ရထာ
ဘာကိုသိခဲ့သလဲ။ ဘာေတြလုပ္ခဲ့သလဲ။ သိတာကေတာ့ တစ္ခုတည္း။ အေၾကာင္း-အက်ိဳး
တဲ့။ လုပ္တာကေရာ။ တစ္ခုတည္းပဲ။ အေၾကာင္းတရားေကာင္းေတြ ျဖည့္ဆည္းသတဲ့။
အေၾကာင္းတရားေတြက
ဘာေတြလဲ။ ဧရာ၀တီ၊ ဆည္ေျမာင္း။ တစ္ျခား အေၾကာင္းတရားေတြက လူသားအရင္းအျမစ္
ပိုအေရးႀကီးတာေပါ့။ အရိမဒၵနဟာ ယဇ္နတ္ယၾတာနဲ႔ တည္ေဆာက္ခဲ့တာမွ မဟုတ္ဘဲ။
က်န္စစ္သားတို႔ ငေထြ႐ူးတို႔ လူသားစြမ္းရည္ေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ခဲ့တာပါ။
ဒါေၾကာင့္လည္း ပုဂံဟာ ဒီေန႔ထိ ခန္႔ခန္႔ျငားျငားနဲ႔ ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့တာေပါ့။
အေၾကာင္းတရားဟာ
တန္ခိုးရွင္ပဲ။ အဲဒီ တန္ခိုးရွင္က ဖန္ဆင္းေတာ့ ပုဂံဆိုတဲ့ အက်ိဳးတရား
ျဖစ္လာတာေပါ့။ အေနာ္ရထာဟာ တစ္ခုသိၿပီး အဲဒီ တစ္ခုတည္းကိုပဲ
လုပ္ျပသြားခဲ့တယ္။ ဗုဒၶဘာသာဆိုတာ ဒါပါပဲ။
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သေဘာတူမွာ မဟုတ္ဘူး။ တရားပြဲေတြ တရားစာအုပ္ေတြနဲ႔ အသက္႐ွဴၾကပ္ၾကၿပီး...
ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူပါ ျမတ္စြာဘုရား။
ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူပါ အေသာက။
ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူပါ အေနာ္ရထာျပည့္ရွင္။
အေၾကာင္းတရားေကာင္းေတြ ျဖည့္ဆည္းၾကရပါအံုးမယ္။ အခ်ိန္နည္းနည္း ထပ္ေပးပါ။
“ေယ ဓမၼာ ေဟတုပၸဘာ၀ါ”
“ေယ ဓမၼာ ေဟတုပၸဘာ၀ါ”
ပုဂံရဲ့ “ဖုန္”ေတြဟာ ႏွင္းဆီထက္ ေမႊးတယ္။ ပုဂံက “ဖုန္”ကို သြား႐ွဴၾကရေအာင္။ ဒါမွ ေပ်ာက္ေနတဲ့ ငါတို႔ကို ငါတို႔ျပန္ေတြ႔မွာ။
မွတ္ခ်က္
ပုဂံေျမေပၚမွာ ေျခစံုရပ္ရင္း ပုဂံက ဖုန္ေတြကို ႐ွဴ႐ႈိက္ရင္း ေရးခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးပါ။
ဖုန္ေစာ္နံတယ္ထင္ရင္
ခြင့္လႊတ္ပါ။ ခင္ဗ်ား ဗမာမစစ္ေတာ့လို႔လည္း ျဖစ္မွာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္
ခြင့္လႊတ္ပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပုဂံကဖုန္ဟာ ႏွင္းဆီထက္ ေမႊးတယ္။ ဒါကိုေတာ့
ယံုတယ္။
ေစာေနလတ္
၏
“လူလားမေျမာက္ေသးေသာအေတြးမ်ား”မွ