သူေတာင္းစားနဲ႔ ထင္း႐ွဴးေသတၱာ
လမ္းေဘး ေျမျပင္ တေနရာ
မွာ ထင္း႐ွဴးေသတၱာ အေဟာင္းေလး တလံုးရွိတယ္။ သူေတာင္းစား တေယာက္က အဲ့ဒီ ထင္း႐ွဴး ေသတၱာေလးေပၚမွာ
ထိုင္ေနတယ္။ သံေၾကးခြက္ တလံုး ကို သူ႔ေရွ႕မွာ ခ်ထားတယ္။ သူ အဲ့မွာ ရွိေနတာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာျမင့္တဲ့
အခ်ိန္ကတည္းက ျဖစ္ပါတယ္။ ။ ႏွစ္ခ်ဳိ႕ေနေအာင္ ၾကာလင့္တဲ့အထိ အဲ့သည္ေနရာမွာ သူ ေန႔တုိင္း
ထိုင္တယ္။ ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ ေတာင္းရမ္းစားေသာက္ေနတယ္။
တေန႔မွာေတာ့ ဒီ သူေတာင္းစားရဲ႕ေရွ႕ကို လူစိမ္းတေယာက္ ေရာက္လာတယ္။ သူေတာင္းစားက ႐ိုက်ဳိးတဲ့မ်က္ႏွာထား နဲ႔ မ်က္လႊာခ်လိုက္တယ္။ “အေႂကြေလးမ်ားရွိရင္ စြန္႔ၾကဲခဲ့ပါ။ သနားက႐ုဏာ ရွိေသာအားျဖင့္ စြန္႔ၾကဲခဲ့ပါဗ်ာ” တုန္ရီတဲ့ အသံနဲ႔ စိတ္လိုလက္ရ ေတာင္းခံတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ေၾကးခြက္ကို ခပ္ဆဆေလးေျမႇာက္ထားမယ္။ တတြတ္တြတ္ စကားဆို တယ္။
လူစိမ္းက ျပန္ေျပာတယ္။
“က်ဳပ္မွာ ခင္ဗ်ားကို ေပးစရာ ဘာမွ မရွိဘူး။”
“အေႂကြေလး အနည္းအက်ဥ္းေလာက္ ျဖစ္ျဖစ္ပါ ….”
“ဟင့္အင္း ၊ က်ဳပ္မွာ အေႂကြ အနည္းအက်ဥ္းေတာင္ မပါဘူး၊ ဒါနဲ႔ ခင္ဗ်ား အခုထိုင္ေနတဲ့ဟာက ဘာလဲ”
“ဘာမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ေသတၱာအေဟာင္းတလံုးပါ။ က်ေနာ္ မွတ္မိသေလာက္ က်ေနာ္ ငယ္ငယ္ အခ်ိန္ကတည္းက ဒီမွာ ပဲ ထိုင္ရင္း ေတာင္းရမ္းေနခဲ့တာ။ ဒါ က်ေနာ့ရဲ႕ ေနရာေလးဆိုလည္း ဟုတ္ပါတယ္။ က်ေနာ့အတြက္ အေႂကြအစအန ေလးပဲျဖစ္ျဖစ္ စြန္႔ခဲ့ပါ ခင္ဗ်ာ”
“ေနပါဦး ခင္ဗ်ား အထဲကို ၾကည့္ခဲ့ဖူးသလား”
“ဟင့္အင္း မၾကည့္ဖူးပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ။ ဒါ အေဟာင္းႀကီးပဲ။ ထားပါေလ က်ေနာ့အတြက္ အေရးႀကီးတာ တေန႔စာ အတြက္ မ်ားမ်ားေတာင္းရမ္းႏိုင္ဖို႔ပဲ။ ခင္ဗ်ား တကယ္ကို အေႂကြ မပါတာလား မေပးႏိုင္တာလားဗ်ာ”
“မဟုတ္ေသးဘူးဗ်။ ခင္ဗ်ားဟာ ခင္ဗ်ား ေသေသခ်ာခ်ာလည္း ၾကည့္ၾကည့္ပါဦး”
လူစိမ္းက မရမက ေျပာေနတာမို႔ သူေတာင္းစားက ထင္း႐ွဴးေသတၱာကို ဆြဲထုတ္လိုက္ရတယ္။ အဖံုး အကာေတြ ဆြဲခြာ ပစ္လိုက္တယ္။ အဲ့ဒီေနာက္ သူ အံ့ဩသြားတယ္။ သူ႔မ်က္လံုးကို သူမယံု ႏိုင္ေအာင္ျဖစ္တယ္။ အံ့အားသင့္မွင္သက္ သြား တယ္။ သူႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာထိုင္ေနတဲ့ ထင္း႐ွဴး ေသတၱာအစုတ္ထဲမွာ ေရႊအျပည့္ရွိပါတယ္။
ဒါဟာ နိမိတ္ပံု ဇာတ္လမ္းသက္သက္ပဲ။ ဗုဒၶ၊ ခရစ္၊ ေလာက္ဇူ၊ မိုဟာမက္ စသျဖင့္ သူတို႔က ပံုျပင္ အရ လူစိမ္းနဲ႔ တူ တယ္။ ခင္ဗ်ားအတြက္ သူတို႔ဆီက၊ ဒါမွမဟုတ္၊ ခင္ဗ်ား ယံုၾကည္ရာ တေယာက္ေယာက္ဆီက လက္ဝါးျဖန္႔ေနမယ္။ အေႂကြအနည္းအမ်ား သြားေတာင္းခံမယ္။ ေတာင္းတဲ့စကား ကြဲျပားေကာင္း ကြဲျပားမယ္။ ေတာင္းတာကေတာ့ ေတာင္း တာပဲ။
“ဘုရားသခင္ဆီ ပို႔ေဆာင္ေပးပါ။ ခ်မ္းေျမ့မႈ ေပးပါ၊ ၿငိမ္းေအးမႈေပးပါ။ နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာျပည္ ခ်မ္းသာရေၾကာင္း ကုသိုလ္ တရားေတြ ခ်ေပးပါ။ ယံုၾကည္စြာနဲ႔ က်ေနာ္ ဆုေတာင္းေနပါတယ္။ က်ေနာ္ အခု ဒါေလးလိုခ်င္တယ္။ ဟိုဟာေလးလိုခ်င္ တယ္။ က်ေနာ္ အခု ဒါေလးျဖစ္ေနလို႔ပါ။ ေျပလည္ခ်င္တယ္။ နည္းနည္း ျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ခ်မ္းသာမႈေလး ခ်ေပးေစခ်င္ ပါ တယ္။”
စင္စစ္ ဒီဇာတ္လမ္းဟာ က်ေနာ္တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ ကို သူေတာင္းစားေတြလို႔ မီးေမာင္းထိုးျပထား ပါတယ္။ မနာပါနဲ႔။ ကေန႔ ဘာသာတရားတိုင္းမွာ ကုသိုလ္တခုျပဳ၊ ဆုေတာင္းတခ်က္ယူေနၾက တာဟာ အဲ့ဒါပဲမဟုတ္လား။ ကုသိုလ္ကို ေစ်းကစား ဖို႔၊ ေစ်းေရာင္းေစ်းဝယ္ျပဳ၊ အေၾကာင္းရွာ ေနၾကသူအမ်ား ရွိေနၾကတယ္ မဟုတ္လား။ အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္အမ်ားကလည္း ေသြးေဆာင္တတ္ ပါတယ္။ “ေညာင္ေစ့ေလာက္လွဴရင္ ေညာင္ပင္ႀကီးေလာက္ ျပန္ရၾကမယ္” လို႔ ေစ်းေခၚတယ္။ ေလာဘတက္တဲ့ စီးပြားေရးသမား သူေတာင္းစားက ႀကိဳက္ေစ်းအတြက္ ေၾကးညႇိတယ္။ ရသေလာက္အစြမ္းနဲ႔ ေညာင္ပင္ လိုက္ လွဴျပပါလိမ့္မယ္။
“ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းတာ ျဖစ္မယ္” ဆိုတဲ့ စကားကုိလည္း အမ်ားသိပါတယ္။ ၾကည့္ ၾကည့္စို႔။ ခင္ဗ်ားက အဲ့ စကားကို အတြင္းအႏွစ္သာရ မပါဘဲ၊ ေကာင္းတာျဖစ္ခ်င္ေဇာနဲ႔သာ ယံုၾကည္မယ္။ ခင္ဗ်ား ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သိထားတဲ့ အေကာင္းအမြန္ အျမတ္ေတြ ခင္ဗ်ားလိုခ်င္တာပဲ မဟုတ္လား။ လူတိုင္းနီးပါး (မိမိအေတြးနဲ႔ မိမိ) ေကာင္းမြန္တယ္ ထင္ ရာကို လိုခ်င္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားက ေကာင္းတာ ျဖစ္ခ်င္ေဇာနဲ႔သာ ေကာင္းတာလုပ္ပါတယ္ ဆုိပါစို႔။
ဒါဆို ျပန္ ေမးမယ္ “ခင္ဗ်ား
ဘာလုပ္လုပ္ ေကာင္းတာမျဖစ္ဘူးလို႔သာ ေျပာခဲ့ရင္ ဘာျဖစ္မလဲ။ ခင္ဗ်ား ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတာ
လုပ္ေနေန ခင္ဗ်ားအတြက္အဆိုးခ်ည္းသာ ျဖစ္လာေနမယ္ ခင္ဗ်ား ၾကံဳေတြ႔ေနရမယ္၊ ကဲ ခင္ဗ်ား
သႏၲာန္ထဲ ဘာျဖစ္မလဲ။” အဲ့ဒီ အခ်ိန္မွာ အဲ့ဒီ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ဆိုတာကို နည္းနည္းေတာ့ ခင္ဗ်ား
ေတြေဝသြားႏိုင္တယ္။ “ဒါဟာ ကံပါပဲ ကြာ” (ဝါ) “ဒါလည္း ဘုရားသခင္ အလိုေတာ္က် ပါပဲ” လို႔
မျမင္ရာလႊဲခ်တတ္သူ အတြက္ေတာ့ ေကာင္းေကာင္းေျဖသိမ့္ ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ မႏွစ္သိမ့္ႏိုင္သူအဖို႔
ဘာသာတရားဟာ လိမ္စဥ္သက္သက္ပဲလို႔ အထင္ေရာက္သြားမယ္ မ ဟုတ္လား။
စင္စစ္ ဘာသာတရားက လိမ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ဘာသာတရားကသာ ျပန္အလိမ္ခံေနရတာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဆိုပါစို႔ God, အလႅာ၊ ေကာင္းကင္ဘံု၊ နတ္ျပည္၊ ခ်မ္းသာ စသည္ ဒီအရာ ဒီစကား လံုးေတြက ဘာသာတိုင္းမွာ လိမ္ထားတာ မဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ား ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ဖို႔သာ လိုတယ္။ ခင္ဗ်ား အတြင္းသႏၲာန္မွာ စိတ္ကူး၊ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ေတြကသာ ဘာ သာတရားကို ျပန္ၿပီး လိမ္လည္ ယူတယ္။
ဥပမာ “ဘုရားသခင္ဟာ သူနဲ႔
ပံုတူအျဖစ္ လူသားကို ဖန္ဆင္းတယ္” ဒါဟာ “ခင္ဗ်ားရဲ႕ အတြင္းသႏၲာန္ ကိုယ္၌က ဘုရားသခင္ျဖစ္တယ္
ခင္ဗ်ားရဲ႕ အတြင္းအႏွစ္သႏၲာန္မွာ အၾကည္လင္ ဆံုးရွိတယ္ ခင္ဗ်ားသႏၲာန္ကို ခင္ဗ်ား ျပန္ျမင္ေအာင္ၾကည့္ပါ
ဘုရားသခင္ဟာ ခင္ဗ်ား ကိုယ္တြင္းမွာ ရွိတယ္ မိမိကိုယ္တိုင္သည္သာ မိမိရဲ႕ ဘာသာတရားျဖစ္တယ္”လို႔
ရွင္းရွင္းဆိုတာပဲ မဟုတ္လား။
ဒါေပတဲ့ လူအမ်ားက ငံု႔မၾကည့္ဘူး။ ေမာ့ၾကည့္ေလ့သာ ရွိပါတယ္။ မႀကိမ္းဝါးႏိုင္ဘူး ဒူးေထာက္ ဖို႔သာ အဆင္သင့္ရွိတယ္။ အဲ့အတြက္ ဘုရားသခင္ကို သူတို႔ရင္မွာ မေတြ႔ႏိုင္ဘူး၊ အျခားသီးျခား တေနရာမွာ စိတ္ကူးတည့္ရာရွာတယ္။ သိပၸံပညာရွင္ တေယာက္အတြက္ ဘုရားသခင္ကို ျပင္ပ ၿဂိဳလ္ကမၻာ တခုခုမွာရွာႏိုင္တယ္။ အက္တမ္ တလံုးထဲမွာ ျဖဲၾကည့္ရင္ ၾကည့္မယ္။ ကေလးေတြ အတြက္ တိမ္တိုက္ေတြေပၚက မုတ္ဆိတ္ျဖဴ အဖိုးႀကီးလည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ နီဂရိုး တေယာက္အတြက္ ဘုရားသခင္ဟာ အသားမည္းခ်င္ မည္းမယ္။ တ႐ုတ္လူမ်ဳိး တေယာက္အတြက္ ဘုရားသခင္ဟာ ဗိုက္ရႊဲခ်င္ ရႊဲေနပါလိမ့္မယ္။ အဲ့လိုနဲ႔ ေနာက္ပိုင္းမွာ ထင္ရွားလာတာက ဘုရားသခင္ဟာ လူေတြ ျပန္ဖန္ဆင္းတာကို ပယ္ပယ္နယ္နယ္ ခံလိုက္ရေတာ့တယ္။
စင္စစ္ ဘာသာတရား တခုတည္းမက အေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ သြန္သင္မႈေအာက္မွာ အမ်ားစုဟာ အဲ့အတိုင္း ရွိေနပါတယ္။ ဆိုင္ရာ ဘာသာေရးသမားေတြက “ကံကံရဲ႕ အက်ဳိး” (ဝါ) “ဘုရားသခင္ရဲ႕ အလိုဆႏၵအတိုင္း” စတဲ့ ျမင့္ျမတ္တဲ့စကား ကို တလြဲသံုးထားေၾကာင္း ေတြ႔လိမ့္မယ္။ ဆိုလိုတာက- ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ရဲ႕ အျမင္မွ မရွိရင္ အရင္းအတိုင္း မဖြင့္ျပႏိုင္ဘူး ရယ္။ တနည္းေျပာရင္ ခင္ဗ်ားကိုယ္ ခင္ဗ်ား ျပန္မျမင္ႏိုင္တဲ့ “ကံ ကံရဲ႕ အက်ဳိး” ဟာ မ်က္ကန္း ယံုၾကည္ထားတဲ့ မ်က္ကန္း အက်ဳိးပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ မိမိကုိယ္ကိုယ္ အသိအျမင္ ေအးခ်မ္းမႈမပါရွိဘဲ သံုးတဲ့ “ဘုရားသခင္ရဲ႕ အလိုဆႏၵ” ဟာ ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ ဘုရားသခင္ကို ခင္ဗ်ားကိုယ္တိုင္ ေစာ္ကားေနတာ သက္သက္ပဲ။
အက်ဳိးေမွ်ာ္စိတ္၊ ေတာင္းရမ္းလိုစိတ္ရွိသူအေပါင္းဟာ အဲ့သည္ျမင့္ျမတ္တဲ့ စကားတိုင္းကို ပံုသ႑ာန္ မမွန္တဲ့ စကားေတြ အျဖစ္ အသြင္အမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာင္းယူပါတယ္။ အဲ့သည္အခါ ဆိုင္ရာ ဘာသာေရးရဲ႕ ဘုန္းႀကီး၊ လူႀကီး၊ ေဂါပကမ်ားက ခင္ ဗ်ား အလိုဆႏၵနဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္ ေရႊလိုခ်င္ ေရႊရမယ္၊ ေငြလိုခ်င္ ေငြရမယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈလိုခ်င္ ၿငိမ္းခ်မ္းရပါလိမ့္မယ္ စသျဖင့္ ခင္ဗ်ားကို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေပးမယ္၊ မွ်ားေခၚေနလိမ့္မယ္။ တကယ္က သူတို႔မွာခင္ဗ်ားအတြက္ ဘာမွေပးစရာ ရွိမေနဘူး သူတို႔ဟာ သူတို႔ေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္ရယ္။ ခင္ဗ်ားအတြက္ သီးျခားဘာမွထပ္ျဖည့္ေပးမွာ မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ ထပ္ျဖည့္ ေပးလည္း ခင္ဗ်ား ေန႔တြက္ကိုက္ရံုကလြဲလို႔ ဘာမွမရဘူး။
စစ္မွန္တဲ့ သႏၲိဆိုတာဟာ ခင္ဗ်ားက ေတာင္းခံလို႔၊ သူတို႔ကလည္း ခ်ေပးလို႔ ရႏိုင္တဲ့အရာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါကို နားလည္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ပံုပမာအရ ခင္ဗ်ား ဖင္ခုထိုင္ထားတဲ့၊ ခင္ဗ်ားကိုယ္တိုင္ ျပန္ၾကည့္ရမယ့္ ထင္းရွဴေသတၱာေလးမွာ ကိုယ့္ဘာသာ ျပန္ခြာၾကည့္ဖို႔ပဲ။ ဒီပံုပမာမွာ ထင္း႐ွဴး ေသတၱာလို႔ ဆိုေပမယ့္ တကယ္က ခင္ဗ်ားကိုယ္ခင္ဗ်ား ျပန္ၾကည့္ဖို႔ကို ဆို လိုပါတယ္။ ခင္ဗ်ား ႐ုပ္ခႏၶာ၊ ခင္ဗ်ား နာမ္ခႏၶာ ၊ ခင္ဗ်ား ဘဝ၊ ခင္ဗ်ား အသိအျမင္ ဒါသာလွ်င္ ခင္ဗ်ားရဲ႕ အရွင္သခင္၊ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ရတနာ၊ ထင္း႐ွဴးေသတၱာျဖစ္ပါတယ္။ ဆြဲခြဲႏိုင္ဖို႔ေတာ့ အျခားမလို၊ သတၱိနည္းနည္းနဲ႔ ျမင္ၾကည့္ဖို႔သာလိုတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ စင္စစ္ အသိအျမင္ရွိၿပီးၾကသူေတြ၊ ေရွးသူေတာ္စင္တို႔အေနနဲ႔ ခင္ဗ်ား အဲ့လို ေတာင္းခံေနရင္ ေျပာမယ့္စကား က…
“ခင္ဗ်ား ထိုင္ေနတဲ့ ေသတၱာအစုတ္ကို ဆြဲခြာၾကည့္ပါဦး။ အျခားမွာ အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး ေတာင္း မေနပါနဲ႔။ က်ဳပ္ဆီမွာလည္း လာ မေတာင္းနဲ႔။ က်ဳပ္ေပးလည္း အလကား။ အေႂကြ တက်ပ္ တျပားကို အျခားတေနရာကလည္း ေမွ်ာ္လင့္မေနပါနဲ႔။ က်ဳပ္တင္မကလို႔ အျခားသူ ဘယ္သူက ဘယ္ေလာက္ေပးေနေန ခင္ဗ်ားအတြက္ ရရစားစား ဝါးဝါးမ်ဳိမ်ဳိပဲ ျဖစ္ေနမယ္။ ဒီေန႔ ေတာင္းသလို၊ ေနာက္ေန႔ေတြလည္း ေတာင္းေနရဦးမယ္။ အခု သူေတာင္းစားျဖစ္သလို၊ ေနာက္ေန႔လည္း သူ ေတာင္းစားပဲ။ ဒီလုိ အေႂကြ တက်ပ္တျပားကို ေတာင္းစားေနသေရြ႔ ခင္ဗ်ား ဒီသူေတာင္းစားဘဝက ဘယ္ေတာ့ လြတ္မလဲ။ စင္စစ္ ေတာင္းစားစရာ လိုအပ္မေနဘူးရယ္။ ဒီဘဝက လြတ္ေအာင္ က်ဳပ္ေျပာမယ္။ ခင္ဗ်ား အခု ထိုင္ေနတဲ့ ေန ရာမွာ ရတနာရွိပါတယ္။ ခင္ဗ်ားအတြက္ ရတနာဟာ ကာလ ေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာကတည္းက မသိမျမင္ ဖယ္ထားတဲ့ ခင္ဗ်ား ကိုယ္မွာ ရွိေနၿပီးသားပဲ။”
ဒါေပတဲ့ သူတို႔က အဲ့လိုေျပာသည့္တိုင္ က်ေနာ္တုိ႔ ခင္ဗ်ားတို႔ လြယ္လြယ္ကူကူ လက္ခံႏိုင္ဖို႔ ခက္ေနမယ္။ ေတာင္းရတာ အက်င့္ ပါေနလို႔လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါထက္ပိုၿပီး ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္တာက “က်ဳပ္ သူေတာင္းစား မဟုတ္ဘူး”လို႔ ခင္ဗ်ား ျငင္းဆန္ေနႏိုင္တယ္။ ျပန္ေျပာ ေနႏိုင္ပါတယ္။ တခါတေလ “က်ဳပ္ကိုမ်ား သူေတာင္းစား ေျပာရလား” ဆို ခင္ဗ်ား ႐ွဴး႐ွဴးရွားရွား ထျဖစ္ႏိုင္ေသးတယ္။
စင္စစ္ ဒီေနရာမွာသံုးတဲ့ “သူေတာင္းစား” ဆိုတာဟာ “အလိုဆႏၵ အထပ္ထပ္တက္ေနသူ၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာမွ ျပည့္ဝ မေန ႏိုင္သူ၊ ခ်မ္းေျမ့ ၾကည္လင္မႈမရွိဘဲ အျမဲတေစ လစ္ဟာလိုအပ္ေနသူ” လို႔ ဆိုလိုတယ္။ အဲ့ဒီလူဟာ တိုက္တာ၊ ျခံေျမ ရွိ ေနႏိုင္တယ္။ အိုးအိမ္၊ စည္းစိမ္ ျပည့္စံု ေနႏိုင္တယ္။ ႐ုပ္ပိုင္းပစၥည္း လိုေလေသးမရွိ ျဖစ္ေနႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ကိုယ္သူ ျပည့္ဝႏွစ္သိမ့္ မေနႏိုင္ သေရြ႕၊ လစ္ဟာလိုအပ္ေနသေရြ႔ သူဟာ သူေတာင္းစားပဲ။ ခင္ဗ်ား ရင္ထဲမၾကည္လင္ဘူး မ ခ်မ္းေျမ့ဘူး ဒါဆို ခင္ဗ်ား သူေတာင္းစားပဲ။ က်ေနာ္ သႏၲာန္ထဲ ၾကည္လင္မေနဘူး ခ်မ္းေျမ့မႈ မရွိဘူး ဒါဆို က်ေနာ္လည္း သူေတာင္းစားပဲ။ တခုခုကိုေတာ့ အစဥ္အျမဲ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင္းခံေနရတယ္။ ကိုယ့္ရင္ထဲက ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္အတြက္ မနက္ျဖန္ကို ေမွ်ာ္ေနရမယ္။ အဲ့လို ေမွ်ာ္ေနတယ္ ဆိုကတည္းက အဲ့ဒီ ေမွ်ာ္ေနသူဟာ သူေတာင္းစား သက္သက္ကလြဲလို႔ ဘာ မွမျဖစ္ႏိုင္ဘူးရယ္။
အဲ့ဒီအတြက္ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ျပည့္ဝေအာင္ႏွစ္သိမ့္ေနဖို႔၊ ဒီဘဝကို အဆံုးသတ္ဖို႔ ဆိုတာ မိမိ သႏၲာန္စဥ္ကို မိမိကိုယ္တိုင္ အမွန္ျမင္ဖို႔လိုပါတယ္။ မိမိေသတၱာကို မိမိဘာသာ စြဲခြာၾကည့္ရ ပါလိမ့္မယ္။ မိမိရဲ႕ အျဖစ္ကို မိမိ ျပန္မျမင္ႏိုင္သူအတြက္ ဘယ္အခါမွ ႏွစ္သိမ့္ျပည့္ဝေနမွာ မဟုတ္ ဘူးရယ္။ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္၊ ရည္မွန္းခ်က္ေတြနဲ႔ အခုလက္ရွိကို ပစ္ပယ္ ထားေနဦးမယ္။ အဲ့အတြက္ သူ႔သႏၲာန္ဟာ ၾကည္လင္မႈ မရွိသလို ခ်မ္းေျမ့မႈလည္း ရွိမေနႏိုင္ဘူး။ ခ်မ္းေျမ့ မေနျခင္းဟာ တစံုတခု လစ္ဟာေနေၾကာင္း၊ လိုအပ္ေနေၾကာင္း ျပဆိုေနတာသက္သက္။
အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ ခင္ဗ်ား
သႏၲာန္ထဲ ေတာင့္တေနတဲ့စိတ္ ျဖစ္ေနမယ္။ အခုခဏအတိုင္း မတည္တံ့ ႏိုင္တဲ့စိတ္၊ မျမင္ႏိုင္တဲ့
ခင္ဗ်ားရဲ႕အျဖစ္သာ ရွိေနတယ္။ ဒီလို မိမိ ခဏအေပၚ မျမင္ႏိုင္ျခင္း အေၾကာင္း ေၾကာင့္သာ
စိတ္ထင္ရာ အတိတ္၊ အနာဂတ္ကို ေျပးလႊားတမ္းတေနရတယ္။ ဒါဟာ သမားရိုး က် သူေတာင္းစား ပုဂၢိဳလ္တဦးရဲ႕
ျမင္ေနက် ေတြ႔ေနက် ကိုယ္ေရးအတၳဳပၸတၱိ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီနိမိတ္ပံု အတြင္းက သူေတာင္းစားဟာ အခ်ိန္ျပည့္ တခုမဟုတ္တခု လိုလားေနသူ (တနည္း) သႏၲိ မရိွႏိုင္သူကို ကိုယ္စားျပဳတယ္။ ခင္ဗ်ားအတြက္ စင္စစ္ ဘယ္အရာကိုမွ သြားေတာင္းေနဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ား အခုထိုင္ေနတဲ့ ထင္႐ွဴးေသတၱာကို ဆြဲခြာႏိုင္ဖို႔က အဓိကအက်ဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ ေရွးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကေန ကေန႔အထိ ပညာရွိ အဆက္ ဆက္တို႔ လက္ညႇိဳးထိုး ျပခဲ့တဲ့ အရာဟာလည္း ဒီအရာပဲ မဟုတ္လား။ ထင္း႐ွဴးပံုးက ပံုပမာ သက္သက္ပါ။
ဆိုလိုတဲ့ အဓိ ကက ခင္ဗ်ား
႐ုပ္၊ နာမ္စဥ္ အားလံုး ဆြဲခြာပစ္ခ်ႏိုင္ဖို႔ပဲ။ အဲ့ဒီအခါ ခင္ဗ်ားရဲ႕ အတြင္းမွာ တႀကိမ္တခါမွ
မျမင္ခဲ့ရဖူးမယ့္ ေရႊစင္စစ္ကို ေတြ႔ႏိုင္မယ္။ ဒါကို ဘုရားသခင္လို႔ ေခၚေခၚ၊ ခ်မ္းေျမ့မႈ
သႏၲိလို႔ ေခၚေခၚ၊ သုညတလို႔ ေခၚေခၚ ႀကိဳက္ရာ ေခၚႏိုင္တယ္။ ခင္ဗ်ား ဘယ္လို အမည္တပ္တပ္
ခင္ဗ်ား ျဖစ္တည္သမွ် စင္စစ္ ျငိမ္းေအးသြားေတာ့တယ္။ ေတာင္းရမ္း ေနရသမွ် ခင္ဗ်ားလုပ္ငန္းစဥ္
အားလံုး ရပ္တန္႔သြားတယ္။ ခင္ဗ်ားအဲ့ဒါကို သိႏိုင္တယ္။
ဒါေပတဲ့ ဒီလိုအေၾကာင္းအရာကို ဒီလိုရွင္းျပသည့္တိုင္ လက္ရွိ သူေတာင္းစားအမ်ားစုက ေတာင္းဖို႔သာ အာသီသရွိပါတယ္။ မိမိ ထင္း႐ွဴးေသတၱာကို ဆြဲခြာမပစ္ႏိုင္ဘူး။ အခ်ဳိ႕အတြက္ ဆြဲခြာပစ္ဖုိ႔ အားအစြမ္းမရွိတာ ျဖစ္သလို၊ အခ်ဳိ႕က ကိုယ့္ေသတၱာ ကိုယ္ခြာၾကည့္ဖို႔ ဘူးပိတ္ ျငင္းဆန္ေနမယ္။ အခ်ဳိ႕အတြက္ဆို ကိုယ့္ထင္း႐ွဴးေသတၱာကိုေတာင္ ကိုယ္ျပန္ မျမင္္ႏိုင္ၾကဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။
(http://www.naytthit.net/?p=25318 မွ ကူးယူေဖၚျပပါသည္)