Monday, January 12, 2015

ခြင့္လႊတ္တတ္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္


ခြင့္လႊတ္တတ္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္

ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေမးၾကည့္ေနမိတဲ့ ပုစၦာတစ္ခု ရွိခဲ့တယ္။ ခြင့္လႊတ္တတ္ၿပီလား ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေလးပါ။ ေအးပါ...ငါ နင့္အေပၚမွာ ဘယ္လိုမွ သေဘာမထားပါဘူး။ ခြင့္လႊတ္ပါတယ္လို႔ ေျပာၿပီး စိတ္ထဲမွာ ေတးထားတဲ့ ခြင့္လႊတ္ျခင္းမ်ဳိးကို မဆိုလိုပါ။ တကယ္ကို အၾကြင္းမဲ့ ေလးေလးနက္နက္ ခြင့္လႊတ္ျခင္းမ်ဳိးနဲ႔ ခြင့္လႊတ္တတ္ၿပီလား ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမ်ဳိးပါ။

ခြင့္လႊတ္ဖို႔ ေတာင္းပန္တဲ့ ေနရာမွာလည္း ေတာင္းပန္တတ္ၿပီလားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကလည္း အဓိက က်ေနခဲ့တယ္။ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ ေတာင္းပန္ၿပီး အလားတူ အျပစ္ေတြကို ဆက္က်ဴးလြန္ေနရင္လည္း အဲဒီ ေတာင္းပန္ျခင္းက ေမးခြန္းထုတ္ရမယ့္ ေတာင္းပန္ျခင္းပါပဲ။ အဲဒီလိုလူမ်ဳိးေတြ အတြက္ေရာ ခြင့္လႊတ္ေပးရမွာက တစ္မ်ဳိးႀကီးလိုပါပဲ။

ခြင့္လႊတ္တတ္ၿပီလားလို႔ စဥ္းစားမိတဲ့ အခါမွာ ကြၽန္ေတာ္ အပါအ၀င္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ခြင့္လႊတ္တတ္ဖို႔ ၀န္ေလးတတ္ၾကတယ္။ ခြင့္လႊတ္တတ္ဖို႔ အဆင္သင့္ မျဖစ္ေသးဘူး။ ႀကိဳးစားေနၾကတုန္းပါပဲ။ အေပၚယံ ခြင့္လႊတ္တတ္ျခင္းမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ ေလးေလးနက္နက္ ခြင့္လႊတ္တတ္ျခင္းမ်ဳိးပါ။

ပုထုဇဥ္ပီပီ ကြၽန္ေတာ္တို႔က နာၾကည္းတတ္ၾကတယ္။ အၿငိဳးအေတးေတြ ထားတတ္ၾကတယ္။ ကလဲ့စား ေခ်တတ္ၾကတယ္။ ႐ံႈးနိမ့္မွာကို ေၾကာက္တတ္ၾကတယ္။ မွားတဲ့ အေနအထားမွာ ရွိေနတာေတာင္ ေတာင္းပန္ဖို႔ ၀န္ေလးေနတတ္ၾကတယ္။ ကိုယ္အသာရဖို႔ အတြက္ အျမဲ ႀကိဳးစားတတ္ၾကတယ္။ အတၱမ်ားၾကတယ္။ အဲဒီ အေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔သာ ဆိုရင္ သူတစ္ပါးကို ခြင့္လႊတ္တတ္ဖို႔ မလြယ္ကူႏိုင္ပါဘူး။

ေပးကမ္းျခင္းျဖင့္ ျပန္ရရွိပါတယ္။ ခြင့္လႊတ္ျခင္းျဖင့္ ခြင့္လႊတ္ခံရပါတယ္ဆိုတဲ့ အစစ္စီၿမိဳ႕သား အရွင္ဖရန္စစ္ရဲ႕ ဆုေတာင္းေလးကို သေဘာက်မိခဲ့တယ္။ ခြင့္လႊတ္တတ္ဖို႔လည္း နည္းလမ္းေပးသြားသလိုပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘ၀မွာ ခြင့္လႊတ္တတ္ဖို႔လည္း တကယ္ လိုအပ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕တခ်ဳိ႕ေသာ ခြင့္လႊတ္တတ္မႈေတြဟာ လွပတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုကို ေဖာ္ေဆာင္ေပးႏိုင္လို႔ပါပဲ။

လူမႈေလာကႀကီးထဲမွာ ခြင့္လႊတ္တတ္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခု ရွိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ကိစၥတစ္ခု၊ အျပစ္တစ္ခု အေပၚမွာ တဖြဖြ အျပစ္တင္ၿပီး ေ၀ဖန္႐ႈတ္ခ် ေနတာထက္စာရင္ အျပစ္တစ္ခုကို ခြင့္လႊတ္နားလည္ေပးၿပီး ေကာင္းေအာင္ေနတတ္ဖို႔ ညႊန္ၾကားေပးလုိက္ျခင္းက လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘ၀ကို ပိုၿပီး ေကာင္းသြားေစပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ စိတ္ထားႏူးညံ့တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္း တစ္ခုျဖစ္ေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္။

မွားယြင္းမႈ ဆိုတာကေတာ့ ပုထုဇဥ္ပီပီ အနည္းႏွင့္အမ်ား ရွိတတ္ၾကတာပါပဲ။ အျပစ္ေသးနဲ႔ အျပစ္ႀကီးဆိုၿပီး ကြာျခားသြားေပမယ့္ အျပစ္လုပ္ခဲ့ျခင္းနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ပုထုဇဥ္လူသားေတြ မကင္းခဲ့ၾကပါဘူး။ ေလာကစည္းမ်ဥ္းအရ အျပစ္က်ဴးလြန္သူေတြအတြက္ ျပစ္ဒဏ္ဆုိတာ ရွိၿပီးသားပါ။ က်ဴးလြန္ခဲ့တဲ့ အျပစ္အတြက္ တန္ရာတန္ေၾကး ျပန္ေပးဆပ္ရတဲ့ ေလာကျပစ္ဒဏ္ဆိုတာ ရွိၿပီးသားပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြအတြက္ မေကာင္းတာလုပ္ရင္ မေကာင္းတဲ့ အက်ဳိးကို ခံရမယ္ဆိုတဲ့ ကံကံ၏ အက်ဳိးဆိုတာကိုလည္း သိၾကၿပီးသားပါ။
အဲဒီအရာေတြက ခြင့္လႊတ္ေပးႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြပါပဲ။ အျပစ္ကို အျပစ္မွန္းသိၿပီး မကုစား၊ မေတာင္းပန္တဲ့သူဟာ လူမိုက္ပါတဲ့။ တရားနည္းလမ္း က်က် ေတာင္းပန္ေနတာကို ခြင့္မလႊတ္တတ္တဲ့ သူဟာလည္း လူမိုက္ပါလို႔ လူမုိက္ႏွစ္ေယာက္ကို ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ က်မ္းဂန္ေတြထဲမွာ ဖတ္မွတ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ မေတာင္းပန္တတ္တဲ့သူ၊ ခြင့္မလႊတ္တတ္တဲ့ သူေတြဟာ အေကာင္းစာရင္းထဲမွာ မပါတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ ခြင့္လႊတ္တတ္ေအာင္၊ ေတာင္းပန္၀န္ခ်တတ္ေအာင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ က်င့္ၾကံၾကရမွာပါ။ ထပ္ကာတလဲလဲ အျပစ္ေတြ မက်ဴးလြန္မိေအာင္လည္း ေနၾကရမွာပါ။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာ အျပစ္ရွိသူ တစ္ေယာက္ကို ေတြ႕ရၿပီ ဆိုပါေတာ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က သူ႔ကို ေနာက္ထပ္ အျပစ္ေတြ ထပ္လုပ္ျဖစ္ေအာင္ တြန္းအားေပးမွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ က်န္ရွိေနေသးတဲ့ သူ႕ဘ၀သက္တမ္းကို အေကာင္းျဖစ္ေစဖို႔ လမ္းျပေပးၾကမွာလား။ လူတစ္ေယာက္ေကာင္းဖို႔၊ ဆိုးဖို႔ဆိုတာ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ အခန္းက႑ကလည္း အေရးပါပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္က သင္ခဲ့ရတဲ့ ေက်းညီေနာင္လိုပါပဲ။ ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းနဲ႔ေတြ႔ရင္ ေကာင္းတတ္ၾကသလို ပတ္၀န္းက်င္ဆိုးနဲ႔ေတြ႔ရင္ ဆိုးတတ္ၾကတဲ့ သေဘာပါ။

တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ဖိအားလည္း မေပးတတ္ဘူး၊ ေကာင္းေအာင္လည္း လမ္းမညႊန္ၾကဘူး။ အျပစ္ရွိသူ တစ္ေယာက္ကို လူရာမသြင္းေတာ့သလို ေရွာင္ၾကဥ္တတ္ၾကတယ္။ ႏွိမ့္ခ်ဆက္ဆံ တတ္ၾကတယ္။ အဲဒီ သေဘာတရားေတြက ဆိုးခဲ့တဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို ပိုဆိုးေစခဲ့တယ္။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ စ႐ိုက္ကို ပိုၿပီး ၾကမ္းတမ္းေစႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ လူတခ်ဳိ႕ဟာ မေကာင္းခဲ့ဘူး။ ဆိုးခဲ့ၾကတယ္ ဆုိေပမယ့္ ျပဳျပင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကခ်ိန္မွာ ခြဲျခားဆက္ဆံ ႏွိမ့္ခ်မႈေတြဟာ သူတို႔ကို မူလအဆိုးနယ္ပယ္ထဲကို ျပန္ေရာက္ေစႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီလို ေရာက္ခဲ့ၾကတာဟာ ခြင့္မလႊတ္တတ္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ေၾကာင့္ပါ။ ခြင့္လႊတ္ဖို႔ မႀကိဳးစားခ်င္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ေၾကာင့္ပါ။

ခြင့္လႊတ္နားလည္ေပးႏိုင္ျခင္းဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ အျပန္အလွန္ လိုအပ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ခဲ့မႈေတြ၊ နားလည္မေပးႏိုင္ခဲ့မႈေတြဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔အတြက္ မေကာင္းႏိုင္ခဲ့သလို ပတ္၀န္းက်င္အတြက္လည္း အဆင္မေျပပါဘူး။

လူတစ္ေယာက္ကို ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ အဲဒီ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ျခင္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔အတြက္ ေလးလံတဲ့ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုး တစ္ခုပါပဲ။ သံေယာဇဥ္ဆိုတာ ေႏွာင္ဖြဲ႔ျခင္း တစ္မ်ဳိးပါ။ ခ်စ္ျခင္းနဲ႔ ေႏွာင္ဖြဲ႔မွ သံေယာဇဥ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ခြင့္မလႊတ္ျခင္း၊ မုန္းတီးျခင္းေတြနဲ႔ လူတစ္ေယာက္ကို မေမ့ႏိုင္တဲ့၊ အၿငိဳးအေတးေတြ၊ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္တဲ့ အၿငိဳးအေတးေတြကလည္း သံေယာဇဥ္တစ္မ်ဳိးပါပဲ။ အဲဒီ သံေယာဇဥ္မ်ဳိးကို ရင္ထဲမွာ ထားထားရင္ေတာ့ အျမဲ ပူေလာင္ေနမွာပါ။

လူသားတိုင္းက ၾကံဳခဲ့ဆံုခဲ့ၾကရတာေတြ၊ ခံရစံရခဲ့တာေတြကို မေမ့တတ္ၾကဘူး။ ေမ့လုိ႔လည္း မျဖစ္ပါဘူး။ အဲဒီအရာေတြက လူတစ္ေယာက္အတြက္ သမိုင္းပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ မွားတတ္ၾကပါတယ္။ အမွားခံရတတ္ပါတယ္။ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္နဲ႔ မွားခဲ့ေၾကာင္းကို ေတာင္းပန္၀န္ခ် တတ္ရပါမယ္။ ျပစ္ဒဏ္ကို ခံယူရပါမယ္။

ႀကီးျမတ္တဲ့စိတ္ထား၊ ႀကီးျမတ္ေကာင္းမြန္တဲ့ အျမင္ေတြနဲ႔လည္း ခြင့္လႊတ္ေပးတတ္ရပါမယ္။ နားလည္ေပးတတ္ရပါမယ္။ ခြင့္လႊတ္တတ္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုကို ၿငိမ္းေအးမႈ တစ္ခုအတြက္ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳမိပါတယ္။ ခြင့္လႊတ္ျခင္းျဖင့္ ႀကီးျမတ္မႈကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရႏိုင္လို႔ပါပဲ။


Writer: ညီေအာင္ညီ